wake up call

Nå har jeg bestemt meg for å delta i demonstrasjon mot sirkus i Harstad på søndag, det er altså sirkus merano jeg skal demonstrere mot sammen med noen andre jenter fra NOAH. Skal prøve å få med meg et par venninner også! Om dere bor i Harstad eller nærområde blir jeg kjempeglad om noen møter opp, jo flere jo bedre. Regner med det blir mellom klokken 15-16, ettersom sirkuset starer 16:00.

Hadde en litt dårlig dag idag (rart at det er mulig med det fine været), men når jeg så denne videoen ble humøret straks litt bedre. Den fikk meg til å sette pris på alt jeg har! Filmen handler om Zack på 17 år som fikk beskjeden om at han snart skal dø, og her får man følge han den siste tiden i hans liv sammen med familie, kjæreste og venner. Dette var virkelig en “wake up call”. Han døde for tre dager siden, så hvil i fred! Dere kan gjerne bruke dette innlegget til å skrive noe fint om noen dere er glad i, tro meg det er godt å få det ut etter å ha sett noe slik. 

57 kommentarer
    1. Synes denne var utrolig rørende.. jeg har mistet så mange av kreft, og sist måned gikk morfaren min bort så tenker på han hver gang jeg hører ordet. <3 Stå på Sophie

    2. Jeg skjønner virkelig hva jeg har å være glad for, selv om jeg ikke så mer enn 20 sek av filmen. Klarer virkelig ikke slikt. Blir bare til at jeg sitter igjen med en følelse av at det skulle vert meg ikke han… Livet er urettferdig. Håper han er på et bedre sted nå <3

    3. Det er så vanskelig med slikt. Du blir inspirert til å gå ut å leve livet ditt til det fulleste hver eneste dag, men kaster du det da bort når du velger å lese til en prøve til fordel for å være med venner, eller bli hjemme en kveld isteden for å dra på fest? Mitt største mareritt er å miste noen. Familien min, en av vennene mine eller kjæresten min. Det hadde vært det værste noensinne. Jeg tror at når man får en slik beskjed, vil man alltid tenke at man ikke har levd livet. Man vil fokusere på alle de tingene man ikke har gjort istedenfor de tingene man har gjort. Jeg tror egentlig vi bare må nyte, å gjøre det som gjør oss glade. Ikke være så bekymret for alle andre, men heller tenke på deg selv. Ikke tenke på at du skal dø en dag, men at du faktisk lever. Og tenk på alle de du er glad i, som også faktisk lever.

    4. Rørende video <3 Synes det er utrolig bra at du står på for dyrenes rettigheter! Lykke til med demonstrasjonen 🙂

    5. Skulle gjerne blitt med, men bor veldig langt unna… Men for 3 dager siden bestilte jeg plakater og flyers fra NOAH, som jeg skal gi ut og henge opp her jeg bor.
      Syntes det er veldig bra at du som toppblogger og forbilde er imot pels og oppfordrer fler til å gå imot også!!

    6. Kjempebra at du engasjerer deg og demonstrerer mot dyrs lidelser 🙂 <3 Jeg er medlem av NOAH og skulle gjerne vert med hadde jeg bodd i nærheten.

    7. kjempe fin video. Jeg er så utrolig takknemlig for at jeg har verdens beste morfar, og jeg er så glad for at jeg har hatt han hele livet mitt og har fått muligheten til å bli kjent med han. Han har fått kreft og ligger på hospic. Jeg hater tanken på at han har det vondt hver eneste dag, når jeg har det bra, og at han nå faktisk bor der, og ikke hjemme hos mormoren min. Jeg kan ikke se for meg livet uten han!

    8. Bra video. Jeg har mistet min aller bestevenn og har blitt mobbet i 8 år. Det startet i 1 klasse, jeg hadde det helt perfekt. Hadde mange venner, og var aldri alene. Men, så startet det. Jeg byttet skole, uten grunn, aner ikke hvorfor. Gikk der hele 2 klasse, og byttet tilbake igjen. Da var det to stykker i klassen som spredte ut rykter om meg , overralt. Jeg ble mobbet, og det ble baksnakking. Dette skjedde i flere år. Jeg ville ikke bytte til den skolen jeg gikk på i 2 klasse, jeg likte den ikke. I 6 klasse fikk jeg en venn, som heter Sophie. Akkurat som deg. Men, hun ble også mobbet. Mye mer enn meg, og tok selvmord! Jeg trodde hun skulle gi livet en sjangse, men jeg forstår henne. Jeg husker dagen hun gjorde, som om det skjedde igår. Jeg husker at jeg skulle overraske henne med et besøk etter hun hadde vært i London i en uke. Jeg gikk til rommet hennes med moren hennes og skulle akkurat til å rope ”Velkommen hjem!” men istedet for… lå hun der. Død. Blod overralt. Kniven ved siden av henne. Jeg falt automatisk ned på bakken og begynte å gråte. Hva skulle jeg gjøre nå? Hvordan skulle jeg leve uten henne? Hun som har støttet meg? Min ENESTE venn. Så etter det var jeg helt alene, mobbingen fortsatte og jeg begynte å kutte meg. Det har jeg holdt på i over ett år, men har sluttet. Den eneste, absolutt eneste som har vært med meg etter døden til bestevennen min, er Justin Bieber. Han har fått meg til å smile et ekte smil, som var drømmen min, han har fått meg til å tro, at man må gi seg selv en sjangse , selvom det kan være vanskelig.
      Ingen vil forstå hvorfodan han hjalp meg, ikke jeg heller. Men, jeg er glad jeg har venner nå, en familie som er her for meg uansett hva, og Justin Bieber, selvom vi ikke kjenner hverandre.
      Ville bare si at du har en fantastisk blogg, og ikke bry deg om haters, du er den beste bloggeren uansett hva. Hver gang jeg går inn på bloggen din, minner det meg om min bestevenn som er i himmelen nå, og passer på meg, Sophie. Dere har samme navn, og dere ligner. Men, nå går jeg i 8.klasse og har det bra. Kan ikke si at alt er perfekt, noe kunne ha vært bedre, men det er bra med meg nå. Men sorgen er enda ikke over. Not at all. Jeg savner henne, jeg er sliten og deprimert, sover aldri om nettene, er redd for at det skal skje noe.
      Fortsett sånn med bloggingen, du fortjener det beste.
      Så selvom man har det HELT perfekt, betyr det ikke at det fortsetter sånn. Jeg trodde alltid at livet mitt skulle være perfekt, gikk rundt og tenkte ” lurer på hvordan det er å bli mobbet”, så i 3. klasse begynte det vel. Tanken jeg alltid har lurt på hvordan det er.

    9. du burde virkelig se “the cove – delfinbukten” den er på norsk netflix, så iallefall si til leserene dine at de skal se den 🙂 handler om urettferdigheten delfiner får gjennomgå. veldig sterk dokumentar!!

    10. Hei Sophie! Håper du kan ta deg tid til se denne videoen som handler om haifiske. Den vil endre ditt syn haier, og jeg tror dette kan være noe for deg ettersom du er har en så stor kjærlighet for dyr.
      https://www.youtube.com/watch?v=CI1YBCMqbik
      Jeg så denne på skolen i dag og jeg ble forferdelig opprørt og sint på menneskeheten. Det hadde vært fint hvis du ville dele den med leserne dine også ettersom flere må få vite om dette!

    11. jeg er kjempe glad i mamma<3 hun har vært en fantastisk person..i hele livet mitt. hun har alltid vært der for meg, og hun er grunnen til at jeg ikke ga opp iløpet av de årene jeg ble mobbet. jeg elsker henne

    12. veldig rørende..har mistet flere æ e glad i, men e veldig takknemlig for dem æ enda har igjen 🙂

    13. Hvil i fred zach <3
      noen ganger er det greit å sammenligne seg med noen som har det værre, enn noen som har det bedre..så blir det ikke så ille, men bare en liten ting 🙂

    14. Hei. Jeg er en jente som vil bli ”hørt” kan jeg si da. Håper du stikker innom bloggen min , og jeg er ny i ”blogg-verden” og har veldig lyst til å få faste lesere. Jeg trenger også hjelp med design 🙂 om du kan hjelpe , ville de ha vært supert 😉
      Dere kan kommentere på hva dere vil at jeg skal ”ta for meg” osv 🙂 Tusen takk!! 😀 stå på♥♥
      btw. Jeg har jeg også revet ned ”sirkus” plakater. Sophie takk for at du bidrar med det du gjør.

    15. Jeg begynte å gråte. Har mistet tre av mine nære slektninger på grunn av kreft. Jeg klarte ikke å se hele videoen engang, jeg er så følsom angående sånne videoer.
      Hvil i fred<3

    16. Hei, siden du er veldi i mot sminke osv som blir testet på dyr, så tenkte jeg at jeg kunne spørr deg om dette, jeg lurer bare på hvordan di tester sminke og tannkrm ol. på dyr? Det er kansje et dumt spørsmål, men jeg har aldri helt forstått hvordan di tester det!
      Jeg syns det er veldig bra at du er så imot dyreplaging og sånn, får helt vondt av å se bilder og videoer av hvordan dyrene har det! Har så lyst å hjelpe, men jeg vet liksom ikke helt hva jeg kan gjøre med det..

    17. Hei Sophie! Jeg vil bare si at du har inspirert meg utrolig mye innenfor dyrenes rettigheter og fått meg til å få opp øynene. I to år har jeg revet ned sirkusplakater, men i fjor kom jeg på en mye bedre idé; jeg printet ut mange kopier av ark hvor jeg skrev BOIKOTT SIRKUS, grunnen og linker til bl.a Noah og underskriftkampanjer samt grusomme bilder.
      De fleste drar på sirkus fordi de ikke vet hva som foregår, og da er det bedre å la de vite, i stedet for å rive ned å “gjemme” problemene. Håper du kan videreformidle dette! Sammen kan vi gjøre en forskjell 🙂

    18. Åh føler meg helt knust etter denne videoen! For en wakeupcall! Tårene bare triller.. Hvil i fred fantastiske Zack..

    19. jeg savner onkel så ekstremt mye, han var i 50åra.. savner bestemora mi som dødde 15 desember 2012, helt plutselig, 75 år gamel. er så lei meg, hva skal jeg gjøre

    20. Jeg har egentlig ikke vist om at sirkus var dyreplaging før jeg leste det på bloggen din for noen måneder siden. Jeg er HELT enig med deg, men har ikke turt å rive ned plakater fordi jeg syntes at jeg hadde for lite fakta om det. Har nå lest om dyreplagingen sirkusene holder på med. Så i morgen da jeg går til skolen skal jeg rive ned alle plakatene jeg går forbi (det er mange..).
      PS: Jeg er 12 år..

    21. Åherregud! Denne videoen får meg virkelig til å skrike. Når man har sett en video som dette, får man virkelig opp øynene, og alle må virkelig nyte hver enete dag!
      Digger deg, og det er veldig fint det du gjør mot alle dyrene! ha en fin kveld! <3

    22. Jeg er utrolig glad i alle de i rundt meg, venner, familie og sist men ikke minst kjæresten min. Jeg mistet nylig min mormor, hun gikk bort 22.April, så dette påvirket meg veldig mye. Sitter igjen med både tårer å smil. Det er helt utrolig hva kreft gjør med et menneske, og som regel blir det ikke noe positivt ut av det å få kreft, men i denne sammenhengen fikk han gitt ut glede, og ikke minst en helt utrolig fin sang som garantert vil sette spor.

    23. Skreik meg gjennom videoen. Er så utrolig trist, og gruer meg bare til noen jeg kjenner eller noen i familien min dør.. Har aldri mistet noen så nære, så kommer ikke til å bli noe særlig 🙁

    24. Der siste 3 åran har verri ett hælvette.. Sjøl fikk æ ein sjukdom som jor at æ næsten dødd, mesta baby’en min, brorin te kjæresten min gikk bort, og det jor farmora mi å 🙁 Du virke så fantastisk snill å go, stå på! E utruli gla i mamman min<3 Hu e gohjerta, tvers ijænnom! stille bestandig opp, å e faktisk min aller bæste venninne i tilegg! 🙂

    25. Hei Sophie!
      Jeg må bare be deg om å gjøre en ting – STÅ PÅ VIDERE! Du har en utrolig flott blogg, og virker som en utrolig hærlig jente. Jeg ønsker deg alt godt videre, og håper du ikke tar til deg all drittsleningen du får. Hadde jeg turd å være meg selv, slik som deg, er jeg sikker på jeg ville blitt et mye lykkeligere menneske. Du er et forbilde, Sophie, aldri glem det, og du er et godt forbilde!

    26. Helt fantastisk.. Sitter bare igjen med en tomhetsfølelese, og tårer på kinnet. En slik type film setter virkelig ting i perspektiv, og får en til å tenke på hva man har å sette pris på. Jeg er så utrolig takknemlig for å ha mennesker rundt meg som er glade i meg, og som tar vare på meg. Satt med en klump i halsen og tårer i øynene under hele denne filmen, men samtidig smilte jeg. Gutten virket helt herlig, og virket som en utrolig fantastisk person. Tenk å holde motet oppe på den måten når du vet du ikke har så lenge igjen! Slike mennesker trengs det virkelig flere av på jorda, utrolig inspirerende og vakkert.
      Kjenner spesielt savnet av min farmor. Hun var et tvers gjennom godhjertet menneske som ville alle godt. Men så ble hun bare plutselig revet fra oss, og det er så trist. Heldigvis har jeg bare gode minner fra henne, og jeg vet at jeg en dag møter henne igjen. Gode farmor <3
      Rørt langt inn i hjerterota. Hvil i fred, himmelen har fått enda en engel.

    27. For en utrolig sterk, rørende, trist men samtidig fantastisk film. Tårene rant gjennom hele filmen. Blir så utrolig rørt av å se hvor glad og blid og sterk Zach var, selvom han visste at han ikke hadde lenge igjen. Hvil i fred kjære Zach <3

    28. En virkelig rørende historie som fikk tårene til å trille. Jeg kunne virkelig ikke tenkt meg noe verre enn at min bestevenn hadde opplevd noe slikt.
      Min beste venn er den personen jeg er mest glad i over alle i hele verden, jeg gjør hva som helst for henne og om dette hadde vært hun hadde jeg tatt det for henne. Hun er virkelig fantastisk og jeg er utrolig glad i henne. Hun heter Madeleine og er verdens beste venn!

    29. gud så trist video! tårene rant! det får meg til å tenke på hvor viktig det er å vise at du setter pris på dine nærmeste… man tenker aldri over det, men hvem som helst kan dø når som helst om du skjønner. er det som er så forferdlig trist men sant 🙁
      Jeg er så forferdlig sint på stefaren min som har klart å øddelegge mye av oppveksten min av forskjellige grunner, jeg gråter ofte fordi jeg er så sint på han!! men jeg er jo blitt kjempe glad i han for alle de gode stundene. Nå er han syk og jeg vet egentlig ikke hvor gammel han kommer til å bli, så jeg prøver å bare ha det bra sammen med han og ligge fortiden bak meg.

    30. Har aldri gråte så mye av en youtube video før. Det var inspirerende, trist og flott samtidig. Elsker at du legger ut slike videoer på bloggen, så mye av verden man ikke får se og oppleve, og så mange som ikke lever selv om de er levende.

    31. Det var en trist, men fin video…
      Jeg vet hvordan det er å miste noen veldig nære og det er som å få en kniv gjennom hjertet.
      For i går var jeg med klassen min til kirken, og der skulle vi få en liten omvisning. Da jeg plutselig fikk øye på en grav med en bamse. Det var en liten gutt som bare hadde levd i to måneder…jeg begynte selvfølgelig å gråte. Jeg begynner til og med å gråte når jeg snakker om det.

    32. Tårene triller ikke, de strømmer ned over kinna. Det er så utrolig urettferdig at folk skal måtte gå gjennom dette. Klarer ikke si mer akuratt nå.

    33. Heeeei!
      Ja helt enig! En kompis sendte videoen til meg dagen etter at han døde, og jeg kunne ikke slutte å gråte! Men vi snakket om det, og vi har nå begynt å se mer positivt på livet, ikke baksnakke så mye, godta folk og bare være mer glad! 🙂

    34. Begynte nesten å gråte flere ganger. utrulig rørende video.
      Litt før jul begynte jeg å slite med depersjon og få i meg mat og den personen som jeg snakket med når det hva noe sluttet plutselig å snakke med meg. Men da begynte jeg å snakke med en annen. Han ha vært der for meg hele tiden og han har virkelig hjolpe meg. Jeg vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten han! Han er verdens beste person og er der for alle vennene sine, han e det beste som har skjedd i livet mitt, og æ kan ikke takk han nok før alt han har gjort før mæ. Takket være han e æ ikke deprimert længer. kvær gang æ ser han så smila æ og æ kunne ikke had en bedre vænn enn han. æ e så utrulig gla i han å æ håpa æ aldri kommer te å møst han 🙂

    35. Tror ikke jeg har grini så mye på lenge! Syntes det var veldig fint av deg å dele denne videoen sophie!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg