all around the world – IGJEN!

Skjønte det slik at dere digger når jeg poster innlegg med forskjellige bilder fra verden, fine steder, kule bygg, søte dyr osv. Så her kommer det igjen! Alt dette fant jeg fram inatt når jeg ikke fikk sove.

Aw, verdens søteste vennskap? 

Permalenke til innebygd bilde

Søt massør 

Permalenke til innebygd bilde

Haha, nå ble det mye dyr her, men AW!
Permalenke til innebygd bilde 

Sykt sandslott

Permalenke til innebygd bilde 

En løvemamma som lærer ungen sin å gå 

Permalenke til innebygd bilde 

Sykt fint trehus!

Permalenke til innebygd bilde 

Dubai fra himmelen

Permalenke til innebygd bilde

En øy formet som et hjerte i Australia

Permalenke til innebygd bilde

Musha Kay, Bahamas

Permalenke til innebygd bilde

 En visning av filmen ” Life of Pi” i Paris, hvor man satt i båt og så på

Permalenke til innebygd bilde 

Trenger jeg si noe. . 

Permalenke til innebygd bilde 

Permalenke til innebygd bilde

Base Jumping

Permalenke til innebygd bilde

Neuschwanstein Castle, Germany

Permalenke til innebygd bilde

Et nærbilde av ansiktet til en edderkopp

Permalenke til innebygd bilde

AAAW de ungene der!!
Permalenke til innebygd bilde

Ungen til denne mannen døde, så han fikk laget en tatovering av den siste tegningen sønnen laget. . Veldig rørende og fint.

Permalenke til innebygd bilde

Altså, det er blandt annet bilder som dette som får meg til å stille store spørsmålstegn ved dere som bruker pels – SE på dette!

Permalenke til innebygd bilde

Delfiner i Australia – slik de skal være, fri:-)

Permalenke til innebygd bilde 

En babyelefant på stranda – også slik som den skal være.

Permalenke til innebygd bilde

Hahah den i bakgrunnen!

Permalenke til innebygd bilde

Et lite babyekkorn måtte få en liten bandasje på armen etter å ha falt ut av redet

Permalenke til innebygd bilde

 

 

64 kommentarer
    1. å sååå søtt. Er kjempe glad i dyr også, skjønner bare ikke at de som går i dyre pels ikke får dårlig samvittighet. Hvis folk slutter å kjøpe, vil de ikke selge dette lengere.

    2. Du burde kanskje skrive at du har brukt earthpics twitter accounten som kilde, når nesten alle bildene du la ut er tatt derifra

    3. Elsker å se hvor mye du bryr deg om dyr! Jeg er også sånn, og blir til og med lei meg når folk dreper edderkopper hah.. Helt sykt at folk behandler dyr på den måte som noen gjør. Noen km unna så jeg og pappa kuer som hadde ikke noe gress eller noe bare ekkel våt jord, der de ikke kunne ligge, måtte stå hele dagen pga våt jord… Heldigvis har bonden fiksa det nå etter at vi snakka med han… Men det er sykt å tenke på at dyr blir mishandlet bare i nærheten av oss. Skulle ønske at flere brydde seg.

    4. Åhh sophie! Jeg digger disse! Det virker som om du er en herlig person! Så glad i bloggen din, ser igjennom den hver eneste dag :- ) loveyouuu

    5. Så søte/fine bilder! Hvor/hvilken side finner du bildelene? Om du vil si det.. Selvom alle burde få vite hvor..

    6. Ååå!! Du burde ha slike innlegg oftere! Jeg vurderer sterkt å bli vegetarianer når jeg ser slike bilder, jeg elsker dyr<3
      Har forresten vært på det slottet i Tyskland, det var superfint på innsiden:)

    7. ååååh hjertet mitt smelter! elsker aat du ikke er en sånn blogger som kunn bryr deg om at det mååå være pels for å være kul og tøff, og at du faktik bryr deg så mye og engasjerer deg, du har iværtfall inspirert meg! så jeg har blitt medlem i wwf og planlegger å bli vegetarianer 😀

    8. Elsker disse innleggene Sophie!! Fortsett 🙂 Tårer i øynene av Den tatoveringen, Aew <3 og de dyra! De fortjener å kunne Leve fritt!! Hva har de gjort galt? INGENTING!! Blir irritert når folk ikke bryt seg.. 🙁 Elsker deg Sophie, stå på :*

    9. Er så utroli synn i mange dyr! Hva kan man for eksempel gjøre får å prøve å gjøre det ulovlig å bruke dyr på sirkus? 🙂 hadde satt pris på ett innlegg hvor du skriver hvordan man kan støtte å hjelpe dyr!

    10. Hva går du innpå for å finne slike bilder??
      Eller hva søker du på??
      Digger bloggen din og deg foresten!!!:-)

    11. Elsker slike innlegg!:-) Kjempesøte dyr, aww<3 jeg skjønner heller ikke hvordan folk har samvittighet til å bruke pels.. åhh, det finnest så mange dumme og tankeløse mennesker, uff..:/

    12. Ååh, får så vondt i hjertet av å se bilder av alle nydelige dyrene.. Har så lyst å bare hjelpe alle sammen

    13. Ååee, made my night
      Verden er fantastisk fin, men noen klarer ikke å se det. Innlegg som dette åpner øynene til folk litt også tror jeg 🙂

    14. Ettersom du har vært på gran canaria må æ nesten si det at den lille øya som høre te anfi del mar i arguineguin (rett ved puerto rico der du har vært) hete hjerteøya og e forma som et hjerte, nå du tydelig ser om du står f.eks på en veranda i en av leilighetan på den øverste delen av hotellet (club monte)! Den har faktisk finer hjerteform enn den i innlegget her og!

    15. Åherreguuud! SÅ slem du er! 😛 Hyyylte å kastet fra meg pc-en når jeg så edderkoppen! ÆÆSJ! Har så fobi som det går an å få! Begynner å grine når jeg ser en (ikke på bilde da).

    16. Jeg har fått veldig respekt for deg av alt du gjør for dyrene og det du står for! Liker sånne innlegg som dette! Som sagt, du er et forbilde for mange, og derfor utrolig bra at du lager sånne innlegg som får folk til å se på dyrene på denne måten! Stå på Sophie 🙂

    17. Den tattoovering historien er ikke sann! Det bilde er gammelt og har hatt mange forskjellige historier. det er bare en av dem

    18. Jeg har vært i Dubai og det er virkelig en av verdens mest fantastiske by! Du må reise dit en gang 🙂
      Pluss at jeg syntes det er utrolig bra at du er mot dyreplageri og skriver såpass mye om det på bloggen, håper det er mange som tar det til seg!

    19. Jeg bare lurer på en ting: Siden du bruker veldig mye “falske” ting fremfor ditt ekte utseende ( løsnegler, Extensions, silikon, restylane osv..) , vil du ikke fikse på mer og mer? Jeg lurte på dette siden du liksom har forandret deg slik, men jeg mener også at man kan selvfølgelig ordne på kompleks. Jeg har ingenting i mot deg, men lurer på om dette er sunt? 🙂
      Digger deg forresten:)
      (J15)

    20. Du har jo renkopiert nesten alt fra Earthpics accounten på Twitter, kanskje oppgi kilder? Du som blogger vet vell det..

    21. Hei! Husker du skrev for en stund siden om at vi bare måtte si ifra hvis det var en sak vi ville du skulle ta opp på bloggen. Og tenkte å tipse deg om å skrive om dyr i sirkus. Vet du har gjort det før, men et budskap blir jo aldri spredd for mye haha. Nå er det sesong for sirkus, og jeg merker at folk er mye mere kritisk til sirkusene i år enn i fjor. Er så utrolig mange som sier de er mot sirkus, men ikke vet hva man kan gjøre. Men det er jo utrolig mye! Rive plakater, sende brev til sirkuset eller de som leier ut tomten, spre løpesedler, vise folk videoer osv. Anbefaler deg forresten å se filmen “an apology” to the elephants, filmen er utrolig bra og lærerik, og får nok de fleste til å åpne øynene. I tillegg arrangerer Noah demonstrasjoner rundt om i hele landet, og der trenger man mest mulig folk! På dyrsrettigheter.no er det en aktivistkalender hvor man kan se hvor det er satt opp demonstrasjoner. Er det ikke satt opp noe der man bor, kan man arrangere selv 🙂 er så viktig at folk tar et standpunkt og prøver å gjøre noe. Noen er jo nødt til å tale for dyrene. Jeg har selv deltatt på en demonstrasjon tidligere, og skal arrangere en selv snart. Det var helt utrolig gøy og lærerikt, og etter demonstrasjonen gikk vi bak teltene for å se litt. Der så vi at kameler ble slått, og satt inn i en bitteliten tilhenger hvertfall 2-3 timer før sirkuset skulle dra der fra, og tviler på at de kom ut før dagen etter. Fikk også filmet at elefanten hadde stereotypisk adferd. Så ja, håper du tar deg tid til å skrive om dette. Vi trenger fler til å spre budskapet! 🙂

    22. Syntes du er ureolig flink til å blogge for tida! Creds for kjekke innlegg og at de kommer regelmessig!! 😀

    23. For et utrolig bra innlegg! Hvor finner du bildene?
      Du burde legge ut flere slike innlegg! 🙂
      Du er topp!

    24. Hei Sophie:) Har bare et spørsmål: Når du sier at det er galt å bruke ekte pels og sånne ting, tenker du ikke noen gang på at sminken du bruker kan være testet på dyr?

    25. åå, så utrolig søtt! sitter bare å smiler mens jeg ser på bildene:) Slike innlegg elsker jeg!
      Du er også en utrolig herlig person, og jeg elsker at du står opp for meningene dine og argumenterer utrolig bra! Hadde en mer spesiell type gjort det hadde det vært modig gjort. Men når en populær og pen jente står opp for meningene sine får hun bare kjeft og stygge kommentarer?
      Jeg vil bare si at jeg syntes du er en fantastisk person, stå på videre:)

    26. Disse bildene har du bare funnet på brukeren ” Fascinating Pictures ” på Twitter. Jeg har sett alle bildene der før.

    27. Awww, det med faren og sønnen må være det nydeligste jeg har sett! Og helt utrolig hvor mange fine steder man går glipp av her i verden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg