nå skal det bli forandring

Ettersom jeg ikke kan noe som helst om matlaging ( eller husarbeid overhode haha) så tenkte jeg å bestille hjem en kokebok – og akkurat nå ser det ut til at det blir Caroline Berg, altså fotballfrue sin! Jeg går jo ikke på lavkarbo men man kan vel spise det en gang i blandt uten at det gjør noe? Hun legger ut så mye godt på bloggen hele tiden at jeg føler jeg bare må teste det ut! Like greit at jeg begynner å lære meg noe om jeg har tenkt til å flytte hjemmefra. . Om jeg ikke får en ordentlig tøffel-kjæreste som kan gjøre alt for meg, haha. Jeg kan vel bare håpe!

Er det noen av dere blogglesere som har et par gode oppskrifter å dele med meg? Jeg er vegetarianer, men det kan godt være noe med kjøtt ettersom jeg bare bytter det ut med soyaprodukter. Setter stor pris på det, så kanskje jeg kan begynne å dele noe på bloggen når jeg blir en ordentlig mesterkokk. .

Noen bilder fra boken hennes. Ser så sykt godt ut!  

67 kommentarer
    1. Ville ha anbefalt bøkene til Manuela hvis du vil lage litt søtsaker 🙂 den siste boken heter “just sweet” 😉 Masse masse godt der!

    2. Havregrynsvafler eg supergodt of sunt, byrr gjerne ut sukker med sukrin og sjokoladeprotein 😀
      5 stk egg
      4 dl melk , gjerne kefir eller kulturmelk
      4 ss rørsukker
      200 g hvetemel
      50 g sammalt hvete, fin
      100 g havregryn
      1 ts bakepulver
      50 g smeltet smør
      1 ts malt kardemomme
      ca. 2 ss sesamfrø

    3. Heeeeeiii! Jeg er fast leser, og jeg elsker at du er sååå pen, og barbie-aktig,og like vell er fornuftig, og har egne sterke meninger, og klarer å formulere det på en “smart” måte:) love youuuuuuu!!!!! <3

    4. Kunne du fortalt litt om hvordan du lager eller tilbereder sånn soyakjøtt, hvor du får tak i det, osv?
      Lykke til med matlagingen! 😀

    5. Dedication.blogg.no!! Hun er suuupersøt og lager sunne og driitgode oppskrifter. Har prøvd mange av de selv. Du burde skjekke det ut:))

    6. Blomkålsuppe må du prøve en gang, høres ikke godt ut, men det er DRITGODT!!! Har dessverre ingen oppskrift på den.. Var på middag hos noen:)

    7. Jeg vil foreslå at du prøver VSSK!
      du trenger
      kjøttdeig
      løk
      ketcup
      Makaroni
      eventuelt andre grønnsaker
      Stek opp kjøttdeigen, og hakk opp løken.
      tilsett løk og ketcup, og bland sammen med kjøttdeigen. kok opp makaroni og blandt alt sammen! Det er både super godt og er nesten sunt! 😀

    8. Den boka vil jeg også ha! Ingen dum ide og spise lavkarbo så mye som mulig. Det går jo hovedsakelig ut på å kutte ut usunt sukker og hvitt mel (om man ikke skal slanke seg da). Gidder dessverre ikke å skrive oppskrift i kommentarfeltet, haha! Lenge leve latskapen 😉

    9. Er helt sunt å spise lavkarbo selv om man ikke egentlig følger en lavkarbo diett 🙂 sukker og hvitt mel har alle godt av å kutte ned på!!

    10. Var det ikke du som spiser fisk? Unnskyld meg, men da er du ikke vegetarianer vet du ! Et tips er å lese seg litt opp om det 🙂 siden det er så mange som leser bloggen din er det kanskje lurt å ha riktig fakta? Litt “dumt” om så mange skal tror at det er det som er å vere vegetarianer. Jeg er vegetarianer men du er noe annet 🙂

    11. Pitabrød med tacokryddret kjøttdeig:
      Det du trenger er:
      Kjøttdeig
      Taco krydder
      Pitabrød
      Mais
      Tomat
      Agurk
      Løk + de vanlige tingene du bruker som grønnsaker til taco
      Forbredelse:
      Stek kjøttet slik at det er ferdig, deretter tar du på tacokrydderet. Når det er ferdig heller du det oppi det ferdige, varme pitabrødet som du varmer inne i ovnen ca 2-3 min. Når du har tatt alt oppi, blander du det sammen og spiser det:)
      Veldig enkelt, og syykt godt:)
      Håper du vil prøve det:)
      Instagram: @sirilkringli

    12. Armeriddere er super godt å enkelt måltid>
      2 egg som er rørt sammen i en skål
      2 skiver som du legger i skålen til de blir fulle av egg
      så steker du skivene på stekepannen så egge stivner og ha gjærne ost eller sylte på. det hørest rart ut men er super godt

    13. Blåbær pannekaker
      Du trenger:
      ca 4 egg
      mel
      sukker
      salt
      melk eller vann
      bakepulver
      Hele blåbær (best med nyplukkede).
      Fremgangsmåte:
      Lag pannekaker på vanlig måte, så når den nesten er ferdig i panna, strør du på noen blåbær på halve pannekaken,og så strør du en del sukker. så bretter du den andre halvdelen av pannekaken over, så tar du den over på talerkenen din og spiser!
      Det er drit godt, er selv ikke så glad i pannekaker, men jeg er drit glad i disse!

    14. AIOLI SMØRBRØD!!
      du trenger loff, mozarella i kuler, aioli dressing, bacon, tomat
      Du rister loffen, skjærer opp mozarella osten og tomat i skiver, og steker bacon.
      Dressingen smøres på loffen, og oppå der legger du mozarella, så tomat, så bacon! er helt sykt godt!

    15. du kan laste ned en rema1000 app, den heter underhundrelappen. Der har de masse kategorier med mat, også en for vegeterianere. Jeg er vegetarianer selv og har ikke hatt en lik middag siden jeg startet med den appen (tidlig i desember) Den er veldig enkel å bruke:))

    16. hei søte sophie!
      jeg er 19 år, og skal være ærlig. Bloggen din er veldig innspirerende, og er fast leser. Og derfor lurte jeg litt på om du ville lage en videoblogg der du forteller hvilke motivasjoner du har og har hatt for at du blogger flere ganger om dagen..Jeg vil også høre litt om hvordan det går med deg nå, ettersom du har skrevet litt om følelser du hadde og opplevde før…Men dette bestemmer du helt selv, bare lurte!
      stå på sophie, og håper du får en veldig fin kveld videre!
      p.s du skal være fornøyd med utseendet ditt, du er strålende vakker 😉

    17. Som en skrev over her, dedication.blogg.no
      Hun lager bare sinnssykt god mat som er så sunt som du kan få det, spesielt lager hun mye søtsaker nammmm

    18. Hei jeg elsker bloggen din;););)jeg har en kjempe god og sun oppskrift til deg
      Du finner alle type nøtter og havre gryn du har i huset du hakker de opp og steker det i panna med smør og honning kjempe godt er det;););)

    19. pass på å ikke øk på med så massive mengder med egg og meieriprodukter – kolestorelet ditt kommer til å øke sinnsykt! pass på å alltid ha mer grønnsaker, soyakjøtt, bønner, linser og tofu enn meieriprodukter og egg.
      http://www.vegetarbloggen.com <3

    20. Pescetarianer… du spiser sjømat som også er ansett som kjøtt. Ikke skryt på deg å være vegeterianer.

    21. Vil bare si at soyaprodukter er skadelig for helsa. Det kan rett å slett være farlig å spise. Js;)

    22. Hvorfor kjøper du ikke en kokebok med masse deilige vegetaroppskrifter i stedet? Bare google litt så finner du mange kjempebra vegetarkokebøker!

    23. Hahah jeg kan heller ingenting om matlaging. Eneste jeg kan “middag” jeg kan lage er nudler, haha. Kommer til å leve på knekkebrød når jeg flytter hjemmefra.

    24. Har en kjempeenkel, og kjempesunn liten snack for de som liker solsikkefrø og honning!
      Ristede solsikkefrø med honning:
      2 kopper (små kaffekopper) solsikkefrø
      3-4 ss honning
      2 ss olje (helst en som setter lite smak, men normal soyaolje eller olivenolje funker fint)
      1/2 ts salt
      Varm honningen i noen sekunder i mikroen slik at den blir tynn som saus, ha solsikkefrø i en bolle, og bland inn alt mens honningen er varm. Fordel alt i en langpanne med stekepapir, slik at de nærmest ligger et og et frø. Stekes i midten av ovenen på 200 grader i ca 15 min, rør i frøene ofte og hold øye med dem hele tiden, de blir veldig lett brent!
      Ikke noe som alle liker, men jeg elsker dem! 😀

    25. Skal bare kommentere at å gå på lavkarbo av og til kommer til å funke dårlig. Nivået mellom fett, karbohydrater og fett vil bi ugunstig om du skal spise normalt me karbohydrater men noen måltider med høg fettinnhold.
      Så endten må du gå inn for det 100% eller bare hold deg til et “normalt” kosthold. Hvis du ikke prøver å legge på deg et par kilo såklart!:-)

    26. Hei! Jeg skriver en blogg som heter Kjøttfri 52 hvor jeg legger ut vegetaroppskrifter hver uke, kanskje du finner noe der? Har vært veggis i snart 4 år og har et sunt og variert kosthold, i tillegg er jeg student så maten er ikke dyr eller for komplisert å lage:) Ellers anbefaler jeg “Matglede for alle – Vegetarmat” og “Gourmet Vegetar” om du er ute etter noen gode oppskrifter 🙂

    27. Jeg er også vegetarianer, og har lagd en kjempegod marokkansk grønnsaksrett et par ganger, men nå klarte jeg dessverre ikke å finne siden! Lurte på et par ting…
      Hvorfor er du vegetarianer? (For dyrenes skyld, diett osv.)
      Når ble du vegetarianer?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg