trenger hjelp

Hei! Jeg har en helt fantastisk dag i dag, skulle egentlig ha skole tl klokken 15:20 men fikk gå allerede klokken 12. Fikk nesten et par gledestårer når jeg fikk den beskjeden, det sier vel litt om hvor lei jeg er. . Sov med Mathias i natt og vi hadde stooore problemer med å sove, så hele kvelden endte med at vi lå å snakket om gameboy så dere kan jo gjette en gang hva vi skal bedrive tiden med på flyet til syden, haha.

Ellers føler jeg meg litt crazy, fordi jeg har nemlig bestemt meg for å farge håret hjemme for første gang på maaange år. Jeg føler ikke det er så farlig når jeg bare skal få litt mørkere hår, det eneste jeg er redd for er at det skal bli svart. Som mamma sa ” om det står mørkebrunt på pakken så blir håret svart, du må velge en farge som er brun”. Om jeg får svart hår så vet jeg ikke helt hva jeg skal finne på, haha! Jeg fant en pakke hårfarge fra garnier hjemme som er kakao-brun ( i følge pakken riktignok) og lurte på om noen av dere lesere har brukt den? Eventuelt vet dere om en bra farge man kan kjøpe om man skal farge håret hjemme? Jeg trenger masse tips! En som får en fin mørkebrun farge, helst litt “lillaskjær” om dere skjønner, ikke rødlig. Og så må den ikke slite så masse på håret! Vil ha masse tips fra dere som har farget håret brunt hjemme! 

213 kommentarer
    1. Jeg brukte den og fikk kull svart hår! Tok også 7 uker å få ut bare litt av fargen! Anbefaler å gå til frisør og få det skikkelig gjort 😉

    2. Du må nok uansett forberede deg på at håret blir mørkere enn du ønsker. Det vil likevel falme etter et par uker, og må nesten til om man vil oppnå den perfekte brunfarge. Jeg farget håret mitt i september, og det ble nesten svart, men 3 uker etterpå hadde jeg den perfekte farge!

    3. jeg farger aldri håret hjemme, selv om jeg bare skal ha det brunt. fargen forsvinner fort, håret blir alltid litt for mørkt, og det blir rødskjær med en gang.. beste er å reise til frisøren, slik at du får det som du vil ha det. + at når du farger det brunt hjemme så blir det vanskeligere for frisøren å evt. lysne det igjen når du ønsker det.

    4. Jeg har brukt den !
      Håret mitt ble svart fordi jeg hadde den i like lenge som det står på esken, så du burde ikke ha den i håret ditt for lenge. Det holder sikkert med 15-20 minutter 🙂
      Lykke til 🙂

    5. Det letteste for deg er å bare gå til frisør med tanke på at du bruker extensions osv. Jeg har brukt den samme og håret mitt ble kullsvart i flere uker, så det er virkelig ikke noe jeg anbefaler 😉

    6. Så lenge ikke nr på pakken er noe med komma bak er det helt greit å farge hjemme. Om fargen er f.eks 4,2 betyr det at det er noe rødt i fargen. Som igjen betyr at om du skal bli lysere noen gang kan det bli vanskelig. Da ender du opp orange.

    7. går du ifra blondt til brunt kan du få grønnskjær.. æ måtte farge det to ganga å nu e det svart.. sku være mørkebrunt

    8. Det blir ofte mørkere enn ønsket, men jeg har alltid blitt fornøyd når jeg har brukt garnier sine hårfarger. Velger bare en litt lysere farge enn det jeg egentlig ønsker, da blir det som regel akkurat sånn jeg vil ha det! 🙂

    9. Jeg bruker den så og si hele tiden, og får mørkebrunt hår, men ikke alt for mørkt. Den ser ikke svart ut når håret får tørket, og den lysner etter et par hårvasker 🙂

    10. bare la det være i litt mindre enn det som er i pakken, og fordel alt fargen i allt håret! Pass på at du har i nok farge, jeg har langt og sjokt hår bruker minst 5 pakker!!

    11. når du farger det hjemme og tar f.eks brun og skal ha det mørkere lar du det bare være i litt lengre. men du kommer til å miste en del farge etter ett par vasker

    12. Har farget håre brunt hjemme før og da ble det litt mørker enn på pakken…et alternativ kan jo være å ikke ha fargen i heeeelt ut tiden…lykke til<3

    13. Da jeg bodde hjemmefra og gikk på skole brukte jeg hjemmefarge, da det passet mitt budsjett bedre på den tiden. Jeg brukte da fast en farge fra Loreal som heter Casting Creme gloss. Faktisk måtte jeg da ha fargen som het mørk blond i denne for å få en mørkebrun farge. Jeg har alltid fått svart hår av farger som heter brun og mørke brun. Så anbefaler den, jeg var veldig fornøyd med den

    14. Garnier er eid av L’oreal som tester sine ingredienser på dyr. Dette merket står også på dyrevernsalliansens røde liste. Ville bare gi beskjed om dette siden du mener jo at du ikke støtter noen form for dyremishandling.

    15. Brukte samme, fikk svart hår. Ta en mye lysere farge, nå jeg har en farge som heter “Fairest Lightest Brown” som er helt lys brun på pakken (er i mousse) og den gidde meg mørkt hår som det på pakken der viser 🙂 Du må beregne at hårfargen blir 1-3 toner mørkere enn det som det viser på pakken.

    16. Etter å ha farget håret hjemme med L’oreal casting creme gloss ble håret svart, ikke sjokoladebrunt (slik det skulle bli ifølge pakken).
      Hvis jeg derimot farger det sjokoladebrunt/moccabrunt (og diverse andre mørke bruntoner) fra swartzkopf blir det alltid rett farge :-)!

    17. Kan love deg at håret ditt blir ganske nære svart om du farger med den der. Om du vil ha mørkere enn det du har, gå til frisøren, de fargene der får ikke gjort jobben ordentlig for deg, etter min erfaring iallefall. Men om du vil prøve hjemmefarging må du har et hakk lysere enn den der!
      Jeg har brukt masse hjemmefarging, og ender ALLTID opp med rød skjær uansett hvilken type jeg bruker. Så gå til frisøren om du vil være sikker på godt resultat:)

    18. Det blir alltid mørkere i starten, sånn at du vett det, men går bort om du dusjer, etter en til to uker og da blir det fargen på pakken 🙂

    19. Jeg har farget håret brunt hjemme veldig mange ganger, men skjønner nå at du har bestemt deg for å gjøre det hjemme, – så kan kanskje ikke påvirke deg til å dra til frisøren for et best mulig og ønsket resultat. Men det er virkelig sant det moren din og flere i kommentarfeltet sier, det vil bli veldig mørkt, og veldig ofte svart – ved å bruke brunfarget hjemmefarge. For å få det brunt, uten at det blir svart må du velge en lysere enn den du har, eller bare farge det (så det nesten blir svart) også la fargen falme ut etterhvert. Jeg har dog ikke noe erfaring med å ikke ha i fargen så lenge som det står på pakken så det kan jeg ikke uttale meg om. I tillegg hadde jeg litt mørkere hår enn hva du har nå når jeg farget det brunt, og det kan ha mye å si for resultatet hvilken “grunnfarge” man har når man farger det, men det vet jeg ikke..
      Hvis du ikke vil ha rødskjær i håret bør du ikke velge en hjemmefarge som har “desimaltallet” 3 i seg. f.eks 4.3 eller 12.3 osv. (Men det er jo heller ikke den du har, det er jo en ren 4)
      Lykke til uansett hva du velger å gjøre! 🙂

    20. Den fargen er faktisk kjempefin, er den fargen jeg har på håret nå og farget det med akkurat den der! Du bør ha den litt lengre i en på pakken om du vil ha fargen på pakken, du trenger hvertfall ikke være redd for at fargen skal bli for mørk, blir brunt/mørkebrunt 🙂

    21. Haha det er sååå sant, to venninner av meg skulle ha mørkebrunt og de gikk rundt med svart hår lenge 😀

    22. Blir litt dobbeltmoral å ha dyrevern som hjertesak når du bruker hårfarge fra et selskap som bruker ingredienser som er dyretestet.. Har virkelig respekt for deg på grunn av det med dyrevern, men du burde skjekke om produktene du bruker kommer fra selskaper som er “rødlistet”, før du kjøper dem!
      Prøv farge fra Tints of Nature, tror den finnes i helsekostbutikker, du kan hvertfall bestille online. De er helt veganske og verken produktet eller noen av ingrediensene er testet på dyr.

    23. Hei Sophie! Jeg bruker å farge mitt eget hår hjemme, alltid. Jeg har faktisk aldri farget håret hos noen frisør! Viss man farger håret mørkt er det sjansene mindre for å feile. Men å blonde håret derimot kan gjøre at håret blir oransje. Du får nok svart hår om du har den lenger i håret enn anbefalt! Du ser selv på fargen mens den er i håret hvor mørkt du vil ha det. Max tid på hårfarger er jo 15-20 minutt. Så dette vil jeg tro er nok til håret ditt! Siden du ikke har så lyst på veldig mørkt hår!
      Noen tips:
      1. Ikke ha fargen i håret lenger enn anbefalt
      2. husk å begynne med hårbunnen først
      3. prøv å ikke søl rundt i fjeset og nakken, viss du gjør det, vask det vekk fort.
      4. Masser håret ditt skikkli og se etter at alt håret spesielt tuppene har nok farge på seg.

    24. vil anbefale deg å gå til frisøren, ettersom alle gangene jeg har farget håret hjemme, har det blitt svart. Selv om fargen på pakken er brun blir den aldri som den skal. Hvis du skal farge håret hjemme, bør du IKKE ha fargen i så lenge som pakken sier at den skal være i. Vil anbefale å skylle ut fargen etter halvparten av tiden som den egentlig skal være i.
      Har mye erfaring med dette og mener at det er best at du drar til frisøren om du skal ha en bestemt farge.

    25. Om du farger håret med den hårfargen vil håret alltid bli mørkere enn det vil være etter 2 uker. Men jeg farget håret mitt med den fargen, og da ble det mørkebrunt, ikke rødlig, men lillaskjær. Jeg ble veldig fornøyd med den, og likte den godt 🙂 Lykke til, du vil se fantastisk ut som alltid!

    26. Jeg synes ikke dette merket er noe bra, fargene er alltid mye mørkere enn det står på pakken :/ du burde kjøpe farge fra merket Loreal Paris, de nye fargene av dem er veldig gode! 🙂 Og de sliter heller ikke så mye på håret 🙂 Lykke til!

    27. kjøp heller hårfarge fra Loreal, har hørt my negativt om missfarging fra Garnier… Men vil egentlig anbefal dæ å farg håret te frisørn din, dt er nok dt sikreste valget!

    28. Hei!
      Eg har heilt lik pakke. Og eg syntest den blei kjempe fin. Den blir faktisk ikkje lika mørk som framsida er. Men eg syntest den blei ganske fin ikkje svart, men heller ikkje lysebrun.. Vist du forstår.

    29. Hadde ikke anbefalt deg å bruke den..
      Jeg bruker Color Tuch fra Wella som du kjøper på frisørsalong, den skader ikke så mye på håret som mange andre. Men det er sant som de fleste sier, du risikerer å bli for mørk enn det du vil. Men med denne fargen blir litt lysere enn med en gang, og jeg bruker nr 4/0, og jeg har nettopp fått extensions fra luxushair i nr #2 og det passet 🙂
      Lykke til da !

    30. 4 betyr brunt. Når man kjøper hårfarge så kan det f.eks stå 4,2 eller andre tall. De tallet bak komma sier noe om hvilken nyanse hårfargen går i. Hvis du vil ha lillaskjær bør du dra til vita, cubus etc og se på et fargekart hvor brunfargen går i lilla 🙂 Den du har der går ikke i noen nyanser. Det farlige er hvis du skal fortsette å ha brunt hår. Farger du brunt på brunt for å få vekk ettervekst eller blasse områder så vil brunfargen bli mørkere og mørkere. Jeg vet mye om dette fordi håret mitt ble til slutt omtrent svart pga alle gangene jeg hadde farget det brunt. Hvis jeg hadde vært deg så ville jeg kjøpt en hårfarge med nr 5, som er en lysere enn 4 🙂 Lykke til <3 håper det hjalp litt 😀

    31. Farget nettopp håre mitt, skulle bli brunt men ble svart…. men brukte ikke den fargen heler så! 🙂

    32. Alle hjemmefarger er ca ett hakk lysere på bildet enn den fargen den får i virkeligheten. Så om du ikke vil ha mørkere enn på bildet, bør du absolutt kjøpe en farge som er ett hakk lysere. Jeg bruker en farge som heter lysebrun, og til og med av den føler jeg alltid at håret går mot svart de første ukene. Dette er ikke for å være frekk, men du virker akkurat som meg når det gjelder hårfarger (blir lei deg om fargen ikke blir akkurat slik du hadde sett det for deg). Om du bruker denne fargen der, kommer du hysterisk til å ringe en frisør så fort som mulig. Så kjøp heller en med fargen lysebrun, så slipper du dette. Den fargen der er mørk på bildet på pakken, og tenk en enda mørkere! Du komme rhelt sikkert til å kle det kjempegodt, men jeg tror ikke du selv vil bli fornøyd med en så stor forandring på kort tid. Bedre å ta det gradvis:) Masse lykke til

    33. Er akkurat den fargen jeg bruker! Den er jeg stoor fornøyd med!<3
      De som sier man blir veldig mørk vet ikke hva de snakker om. Man blir "kakao-brun" og kusina mi har mørkebrun nesten svart og på et bildet med meg ved siden av ho man ser stor forskjell, altså min farge er brun kjempefin farge.
      Men det er ingen spessiel farge glans, altså det er ikke lilla glans i den bare brunn. Men på pakkene på f.eks H&M står det om det er med glans farge. Bare å spørre i kassen så får du den fargen du vil ha.
      Blir nok dritfint!

    34. Den mørkebrune hårfargen ser nesten svart ut i virkligheten, om du farger det i den fargen.
      Et godt tips for å unngå rødskjær er å se på pakken hvilket tall fargen har. runde tall er rene farger, tal som har 1-9 i seg fx 68 kan se rødt eller en anen farge ut i lys

    35. SOPHIE!!!!! IKKE GJØR DET FØR DU HAR LEST DETTE!
      jeg hadde ca platinablondt hår, så farget jeg det meg fargen 7,3, og det ble greit lysebrunt, så farget jeg det på nytt med 7,3 pga ettervekst og fikk SYKT MØRKT HÅR, med garnier hårfarge!
      du får svart hår, det kan jeg sverge på.
      syns forresten du har fint hår nå, men den brune fargen du hadde før var en veldig voksen og fin farge på deg, vet ærlig talt ikke med svart…
      lykke til!

    36. På lørdag farget jeg høret brunt hjemme. Det sto “Lysebrunt” på pakken, og håret ble nesten helt svart. Men det var glansvask!

    37. Jeg er naturlig mørkeblond, og da jeg farget håret mitt mørkt for noen år siden gjorde jeg det hjemme ved hjelp av glansvask. Jeg anbefaler deg virkelig å bruke glansvask i stedet for permanent i og med at det for det første sliter mindre på håret, og at resultatet blir døds bra! Dersom du angrer, lysner håret også fortere over alt, i stedet for at du får den sinnsyke etterveksten..
      Glansvask ser også mye mer naturlig ut og mer glansfullt ut, og fargen blir kjempe fin! Det er heller ikke like vanskelig å få håret tilbake til sitt “gamle”, for dette har jeg også gjort.
      Håper du blir fornøyd med nyfarget hår! 🙂

    38. Næi, den der blir en kald mørkebrun tone. Den blir nok ikke for mørk til deg. Jeg har den fargen nå, jeg. Jeg oppfordrer deg til å prøve Garnier sin nummer 5 🙂

    39. Obs! Pass på å ikke ha fargen i forlenge (eller like lenge som det står på pakken), for da risikerer du at håret blir svart. Dette skjedde først med meg, men det gikk ut etter litt og etterlot en kjempe fin og glansfull brunfarge!

    40. Jeg brukte akkurat den fargen for 3 år siden, og den ble litt mørkere enn jeg ville ha det, men ikke så mørkt at det nesten så svart ut. Det skal ganske mye til for å håret SVART, når man farger med hjemmefarge. Men du burde vente til etter du har vært i syden. Solen og saltvannet sliter sinnsykt på fargen.

    41. Jeg bruker alltid 3, og jeg har ikke svart hår, men mørk brun med mange varme farger i. Jeg farger det ofte og alltid hjemme fordi jeg egentlig er blond, og etterveksten kommer bare etter noen uker. Så vil ikke tro at 4 blir svart. Men hvis du vil være på den sikre siden kan prøve 5 istedet:) Jeg syns ikke garnier er så bra, føler fargen går fort “ut av håret”. Jeg anbefaler loreal sine 🙂 Lykke til 🙂

    42. Sånn hjemme fargingsting er ikke så bra. Hvis man skal farge håret brunt blir det ofte svart og etter en stund blir dte litt sånn grå-brunt, helst frisør 🙂

    43. Bare for å gjøre en ting klart.. Hvis du blir stoppet med hasj og du har kun til eget forbruk.. Vil du kun bli ilagt en bot og de tar hasjen.. Skjønte at du kødda 😛 men når du først kødder så må du vite hvordan det foregår, ellers blir det meningsløst.

    44. Har alltid funket fett for meg. Kan få litt grønnskjær om du har badet i klorvann uten å vaske kloret ordentlig ut, men ellers går det greit. Gikk fra ca. samme hårfarge du har på headeren din til den du skal ha nå. Mørkt i starten, men etter en vask eller to var det helt perfekt. 🙂

    45. tror jeg egentlig ville anbefalt å farge det hos frisøren. du får et finere resultat som du vil være fornøyd med over lengre tid, uten at det blir falmet ogsånn. men du kan jo eventuelt bare ta sånn glansvask, da får du jo sett om det er en farge du kunne trives med. og da går den også ut etter en stund, slik at du ikke er stuck med en farge som du ikke er fornøyd med! 🙂

    46. Jeg har farget håret mitt brunt hjemme, selvom jeg har brunt hår naturlig. Jeg farget det mørkebrunt, men resultate rett etter jeg hadde farget det ble jo svar. Men etter en stund ble det jo lysere.

    47. Like gøy å lese i kommentarfeltet hvor få som faktisk får med seg hva du skriver. Jeg er selv 100% i mot dyremishandling, og støtter aldri merker som tester på dyr. Men hadde jeg funnet en hårfarge hjemme som jeg kunne brukt, så hadde jeg brukt den uansett om den var testet på dyr eller ikke! Er jo ganske logisk at det ikke vil påvirke noe som helst om hun bruker hårfargen eller ikke;)
      Mamma bruker den hårfargen, og hun har veldig mørkt hår og får vel ganske så svartaktig hår når hun bruker den. Vil anbefale deg å kjøpe en med lysere farge, som IKKE tester på dyr:) er dessuten mye lettere å farge det mørkere enn lysere, noe du sikkert vet godt selv! Lykke til:) du er nydelig uansett!

    48. Jeg har ødlagt håret mitt mange ganger ved å skifte mellom mørkt og lyst en del.. og mine erfaringer når jeg skal bli mørk er at uansett hvilken farge jeg har kjøpt har den alltid blitt litt mørkere enn på bildet den første uka, så kan jeg etterhvert se en forandring og se at det blir mere likt fargen på pakken 🙂 Håper det var til hjelp!

    49. Viss du ikke vil ha for mørk farge så bør du kanskje ta en litt lysere brun. Jeg har hatt den fargen og ble nesten svart i håret. Og det tar en stund før det lysner. Men du kan jo alltids ta en liten prøve på håret underst, og se hvordan det blir 🙂

    50. Den drr er nyanse 4; altså vrldig mørk brun. ville valgt 4,5 eller 5 for å unngå at håret blir svart

    51. Du må ikke bruke farger det står permanent på ! Hos frisøren bruker de som regel minicolour på deg. Om du bruker denne vil du ikke miste fargen etterhvert. den vil ikke lysne og vil blende seg dårlig inn i striper. det vil også bli veldig mørkt, omtrent svart. finn en farge som ikke er permanent og ikke er i kategorien “mørk brun”. ta en vanlig kald brunfarge for lillakskjær. 🙂

    52. Jeg har farget håret mange ganger hjemme før.. Hadde vanlig brunt hår første gangen jeg farget det og brukte da 5 om jeg ikke husker feil, fikk litt mørkere men det ble ikke svart! Og så brukte jeg 4 en gang å da ble det sykt mørkt.. Så anbefaler deg heller å ta 5 eller 6 for den del, har en venninne som hadde blondt og brukte nr 4, hun fikk sykt mørkt hår og ble ikke fornøyd i det hele tatt! Eller eventuelt kjøpe glansvask/minicolor med frisør som du kan ta med hjem og farge selv, den fader ut etterhvert og sitter ikke i håret like godt som de fra butikken.. da slipper du liksom å være stuck med den fargen for alltid dersom du vil bli lysere 🙂

    53. Hei , Jeg lurer på om du kan ha en spørsmåls runde.?
      Om så , Kan du ta med disse spørsmålene.
      1. Er det vanskelig for deg og være singel siden mange gutter syns du er så pen ? !2.Når ble du veggis ( Vegetarianer ?) :
      3. Har du venner som spiser kjøtt ,Bryr du deg om det.?!
      4.Går du på en idrett.? ( Hobby ) !
      5.Hva syns du om deg selv.?
      6. Hva syns du om Kjøtt , Liker du det..? Eller er det bare at du hvet hva som blir brukt i forkjellig mat.?!
      Mvh Jenny 😀 Digger bloggen din foreste, Og serlig det at du elsker dyr , Og er imodt dyremishandling 😀

    54. Hei 🙂 æ sleit i mange år for å finne en FIN brunfarge som verken blei svart eller rød. Til slutt fant æ den du har der i fra garnier bare i fargen LYSEBRUN. Den blir litt typ svart de første to dagene etter du har farget håret, etter d blir d en sinnsykt fin brunfarge 🙂 æ heite stine sjeivingen på facebook om du vil sjekke ut fargen 🙂

    55. Æ har den og den ble nesten helt svart til å begynne med. Ble kjempeskuffa, men æ vaska håret hver dag i ei uke og nu e det bedre:-) ikke noe spesielt skjær i fargen, men heller rød enn lilla!

    56. Med mindre du ønsker å ende opp med svart hår, noe jeg har skjønt at du ikke er så keen på, anbefaler jeg deg å bruke en annen farge. De gangene jeg har brukt en så mørk farge har det blitt utrolig mørkt, på grensen til svart.
      Tror Loreal Iced Chocolate har litt lillaskjær i seg, men er ganske så mørk den også.
      Lykke til med fargingen! 🙂

    57. Du kommer til å kle hva som helst, men jeg har vertfall brukt Loreal (for å farge mørkebrunt) og alle gangene har jeg blitt kjempefornøyd. Husker ikke navnet på fargen, men de er ivvertfall utrolig gode!

    58. Hei.
      så fin blogg..har sendt deg e post, sikkert før jul og lurer på om du har fått den ,evnt lest den??

    59. Jeg har farget håret med den for noen uker side. Jeg er utrolig fornøyd, eneste som er dumt er at fargen går fort bort i tuppene… Hvis du lar fargen virke litt kortere tid en på pakken så skal det gå bra 😉

    60. Heja, Ser at du har fådd mange tips allerede så jeg velger å ikke gå så mye i detalj. Har gådd frisør, å da vi farget hår så hadde vi Vella farger. Ikke bruk Vella, fordi den har en tendens til å gi grønn-skjær!
      uansett hva du velger så husk å smør fargen i de lyseste partiene av håre før de mørke, for jevnt og fint ressultat 🙂
      By the way: d spiller ingen rolle om fargen er i på litt overtid, for den blir ikke mørkere enn den skall 😉
      Good luck

    61. All hjemme farging slit jo på håret, det vil bli mørke mørke brunt om ikkje svart, men vil blir lysere etter et par hårvaska 🙂

    62. jeg farger alltid håret hjemme (brunt), men har egentlig aldri vært så opptatt av fargen, jeg bare går i hylla og tar en jeg synes ser fin ut, akkurat hva slags brunfarge det er (om den er 1 hakk mer lilla enn rødt osv) driter jeg egentlig i, så kan dessverre ikke hjelpe deg, haha :p men gleder meg til å se åssen det blir på deg! 😀 synes du kler brunt hår så godt 😀

    63. Det vil vaske ut etter noen dager hvis det blir for mørkt. Jeg hadde nokså lysblondt hår, med ettervekst, og farget alt i en mørkere blond farge hos frisøren. Kun etter 2 vask begynte håret å bli lysere igjen, nå er det omtrent like lyst som det var, bare at alt er i en jevn farge.. Så ikke fortvil, den egentlige fargen kommer ikke frem før etter noen vask.

    64. Du burde farge det med #2. Jeg farget det fra blondt til brunt og da ble det mørkt brunt men ikke svart.

    65. Håret ditt kommer nok uansett til å se svart ut med det første, fordi kontrasten blir så stor i forhold til fargen du hadde før. Men anbefaler å kjøpe lysbrun farge og heller vente ekstra lenge på at fargen skal virke. Pleier å gjøre det selv, så sjekker jeg i speilet hvert 2 minutt eller så.

    66. jeg vil anbefale å bruke et annet merke enn Garnier. Jeg har farget håret mye og fargen går fort ut, blir stygg osv. med Garnier. Jeg har heller aldri fått fargen jeg har ønsket meg med Garnier. Jeg ville også styrt unna Syoss hvis jeg var deg. Loreal exelance er en veldig fin fargeserie med gode resultater og lite sliting på håret. Hvis du ikke liker Loreal vil jeg anbefale Schwarzkopf <3 🙂

    67. Jeg har bruk den 🙂 Håret mitt ble mørk mørk brunt. Jeg tror du burde kjøpe en farge som er ett nummer lysere. Det går sikkert bra med den fargen du har kjøpt også, bare ikke ha den i for lenge.

    68. jeg har den hårfargen i håret og er kjempefornøyd med det. den er veldig mørk, du kan jo gå innpå bloggen min å se, så ser du hvordan den blir seende ut i håret 🙂

    69. Hei!
      Jeg jobber som frisør og vil absolutt ikke anbefale disse fargene, de er ganske sterke og sliter på håret!
      Den fargen der vil nok bli ganske mørk ja! Det er nr. 4 og det vil si ganske mørkt (2 er svart og 10 er helt lyst) Pluss att de fargene blir som regel enda mørkrre enn de sier!
      Håper fargen på håret blur bra til slutt og du kler kjempebra mørkt hår!!

    70. har brukt den selv flere ganger, og den blir mye mørkere enn det ser ut som på pakken uansett om du velger mørkebrun, brun eller lysebrun! har prøvd alle tre, og fikk svart hår alle gangene, men det går selvfølgelig ut etter noen vasker så blir det omtrent som fargen på pakken! elsker fargen jeg har nå, passer #3 fra luxushair perfekt, så den er utrolig fin!

    71. Jeg brukte akkurat den når jeg hadde helt lik farge på håret som du har nå. Det blir ikke svart eller noe, det blir bare mørke brunt. Fargen er utrolig fin, og jeg hadde extentions fra Luxus hair i fargen 2 som var helt identisk til den fargen her!

    72. Fargen blir alltid mørkere enn du tror. Hver gang jeg farger håret brunt blir der skikkeli mørkebrunt, men etter noen dager er det den fargen jeg vil ha.

    73. Den tror jeg vil bli skikkelig mørk. selv om det bare er brunt vil jeg også som andre har skrevet anbefale deg å gå til frisøren eller så hadde jeg nesten tatt lysebrun altså. jeg brukte lysebrun fra syoss og den blir brun liksom. så tror nesten du må gå enda lysere. redd det blir svart med den. har gått i den fella mange ganger 😉

    74. Jo lavare tallet e jo mørkare e fargen, så den nr 4 vil bli meget mørk. Og om du ikkje vil ha rødskjer, må du velge ein “natur” farge som ikkje er eit tal me komma:)

    75. jeg har brukt akuratt samme farge før og den vil se veldig mørk ut med en gang, men den er en veldig mørk brunfarge. etter to uker ca vil den bli litt lysere ettersom fargen vil gå litt ut, men den er litt mørkere enn det den er på pakken, men en utrolig fin farge !

    76. Jeg tror fargen blir bra hvis du ikke har den i for lenge! Jeg har farget håre mitt hjemme i mange år å jeg har alltid vært fornøyd. Men husk at fargen alltid er sterkere når du tar den ut å ca 2 uker etter farging. Så restultatet får du som oftest ikke før det er gått 2 uker. Ikke fortvil om håre ditt blir litt for mørkt! 🙂

    77. Hei 🙂 jeg har farget håret hjemme mange ganger selv. sist jeg farget det så ble det nesten svart noen steder, men nå er det akkurat som jeg ville ha det 🙂 så det svarte blir borte etter noen dusjer 🙂

    78. Jeg farget håre mitt i den fargen for en stund siden, har noen bilder av meg på bloggen viss du vil se hvordan hårfargen ser ut på meg 😉 Jeg fikk nærmest svart hår i begynnelsen, men det ble mørkebrunt etter å ha vasket håre noen ganger. Det går jo også ann på utgangspunktet man har fra før, jeg hadde litt mørkere utganspunkt enn deg, så jeg kan tenke meg at du får mørkebrunt hår viss du farger håret i den fargen 🙂

    79. jeg bruker nr 4 og er veldig førnøyd. Det blir veldig mørkebrunt med en gang, men etter 2 hårvask er det perfekt og det er ikke rød skjær men mer lilla.

    80. Når man farger lyst hår over til brunt, så kan det jo lett bli grønt om du ikke har rødskjær i fargen.

    81. Jeg farger som regel håret hjemme, og vil også ha et resultat med litt lillaskjær i. Jeg bruker samme merke, men i fargen “lys brun”, da får jeg mørkebrunt hår med lillaskjær i lyset hvis jeg sitter med fargen i anbefalt tid 🙂

    82. Gå innom Nikita salong, der selger vi minicolorasjon dom vi bruker selv. Forhør deg med en av frisører om hvilke farger de anbefaler!

    83. Jeg anbefaler å bruke Loreal sin permanente ”Fèria” 😀 Jeg brukte den til dip dye og håret mitt ser brunt ut men når du ser det i lyset,blir det en kul lillaskjær i den! elsker det og har store planer om å farge hele håret sånn senere!! :)) viss du går innpå bloggen min kan du se nærmare og hvordan den ser ut på meg og hvordan fargen ser ut 😉 http://www.inga21.blogg.no

    84. jeg ville brukt wella sine produkter. altså.. gå innom en salong som selger hårfarger som Nikita feks. da kan de i alongen hjelpe deg med å finne en farge som er etter ditt ønske. koster 179,-. ser det står 4 på pakken du har lagt ut… det er 2 nummer fra 2 som er sort. det er en liten risk hvis du er redd for å bli for mørk.
      masse lykke til 🙂

    85. da jeg farget det blondt hjemme ble det helt gult og da jeg farget det brunt hjemme ble det først grått, deretter ble det grønt etter noen uker, etter det har jeg alltid gått til frisør og jobbet med å få tilbake min orginale farge som jeg nå har fått og er veldig fornøyd med det. Man kler som regel sin egen hårfarge best 🙂

    86. Du bør ikkje la fargen stå i så lenge som da står på pakko! Skulle farge håret til den fargen for ein stund siden, men endte opp med svart hår og gjekk ikkje ut av huset på nesten 2 veke.. Men lykke te 🙂

    87. jeg har brukt syoss sin når jeg skulle farge håret. jeg hadde bestilt meg akkurat samme farge som deg på extentions og jeg ble en smule mørkere enn #2 men jeg syntes det bare var fint for da ble det litt mer liv i håret. jeg brukte “mørke brun” husker ikke nummeret, men jeg er hvertfall veldig fornøyd med syoss sin 🙂

    88. Jeg farget håret brunt hjemme for et år siden, det skulle bli kakaobrunt, men det ble svart med orangesjær i! Da hadde jeg lysbrunt hår fra før av!

    89. Håret blir ofte svart i bynnelsen når man har farget det mørkt, men etter noen dusjer, så blir det lysere. 🙂

    90. Farget håret for noen dager siden. Ble sjukt ufornøyd når det var så mørkt! Men det er egentlig bare en vanesak.. pluss som alle andre sier, fargen ebber ut etter tid. Ta vare på balsammen som kommer med pakken! Den er skikkelig god å bruke de neste gangene du vasker håret! Pluss at du må huske å ta hodebunnen og rundt hele hodet først, så jobbe deg videre på det lange. Lykke til !

    91. HVIS DU SKAL HA LILLA SKJÆR må du ha noe med 5 bak komma f.eks 4/5 eller 6/5, vil du ha rødt må du ha noe med 7, f.eks 6/7 . 2 er svart, 3 er nesten svart 4 er mørkebrunt 5 er skjokoladebrub 6er lysebrun 7 er mørk blindt 8 er blindt også lysere :)))

    92. Jeg farger alltid håret hjemme, og har både hatt lyst og mørkt. så etter min erfaring, så blir fargen alltid mørkere enn det som vises på bilde på pakningen (når jeg har farget det mørkt) så jeg hadde nok gått for en litt lysere variant, ettersom det ofte kan bli for mørkt, og vanskeligere å få en lysere farge tilbake igjen. når jeg har farget det lyst, har jeg kunn brukt striper. aldri hatt gult eller orange hår.
      anbefaler og bruke garnier. (den jeg pleier å bruke) 🙂 🙂

    93. Passer ikke helt til innlegget, men husker du skrev for en stund siden at det var så forferdelig at staten betalte for pelsdyrnæringen, og at de som skatter er med på å betale det. Også er du jo opptatt av politikk, og etter det jeg har fått med meg så støtter du høyre? De støtter jo pelsdyrnæringen?
      “Ved siden av SV og Ap, er også Venstre for en avvikling av den omstridte pelsdyrnæringen. Høyre, Sp, Kristelig Folkeparti (KrF) og Fremskrittspartiet (Frp) vil videreføre næringen, men Frp ønsker på sin side å avvikle den statlige støtten.”

    94. Jeg har prøvd den fargen og håret ble MYE mørkere enn kakao-brunt, det ble nesten helt kull svart, ble ikke fornøyd men vasket det hver dag og etter 2 uker ble passe farge for meg…

    95. Vil selvfølgelig anbefale at du gjør det hos en frisør, men om du vil prøve hjemme, bruk en 6. om du syns det blir for lyst så kan du alltid farge over det til en 5er senere. Om håret blir svart, eller for mørkt er det vanskelig og få det lyst igjen fordi svart, eller mørke mørke brun trekker alt av pigmenter ut av håret, og da er nesten eneste løsning avfarging. Farg også bare etterveksten om du fortsetter å farge håret hjemme med brunt. Lykke til.

    96. Jeg har farget håret mitt mørkt hjemme i mange år. det har desverre en tendens til å bli mørkere enn lovet! Så pass veldig på hvor lenge du har det i. Jo lengre du har i hårfargen jo mørkere blir det 🙂
      En farge jeg har brukt som faktisk ble som lovet er SYOSS hårfarge. Utrolig nok noe av det billigste du kan få tak i, tror en pakke koster 89.90 på HM blant annet. Denne har jeg brukt flere ganger, og har også venninner som gikk fra blond til brunette og farget med denne og det ble ikke svart.
      Ta en titt på dem i butikken og se om du finner en farge du kan tenke deg! Lykke til ♥

    97. Jeg har brukt samme merke men ikke samme farge. Jeg brukte nummer 6 og fikk en fin mørk brunfarge. Syntes ikke den ble for mørk for min del, etter som jeg gikk etter en mørkere brunfarge. Den ser veldig lys ut på pakken men blir langt ifra slik. Jeg ble iallefall veldig fornøyd 🙂

    98. Farget håret mitt med den der da jeg var platina, og da ble det ganske så mørkt! men siden du allerede har en slags brunfarge så vil den nok passe perfekt til deg, og gi deg en fin farge! Mamma bruker altid den der og fargen hennes blir nydelig 🙂

    99. Jeg måtte til frisør for å farge det brunt, med tanke på at jeg var blond fra før. Det anbefales veldig, da håret kan bli grønt om du ikke setter pigmenter i håret før farging fra blondt til brunt.

    100. Jeg har alltid farget håret mitt brunt hjemme, og jeg bruker fargenyansen 2 fra Garnier. Og det blir ganske mørkt i starten, men etter en uke er det en kjempefin mørkebrun farge, som passer til extensionsfargen 2b fra Luxushair 🙂 Håper det blir bra!

    101. Forresten! for all del, ha i hårfargen så lenge som det står på pakken!!
      Frisøren sier man alltid skal ha i fargen til virketiden er ferdig. Hårfargen trenger den tiden tid å trekke inn i håret slik at det blir ordentlig! Hvis du skyller den ut før ender du opp med ujevn farge og den gammle hårfargen din vil kunne ses godt igjennom. Og det er ikke en bra ting..Det ser absolutt ikke bra ut.

    102. Kan anbefalle deg og kjøpe hårfargen fra syoss light brown nr 5-1 🙂 jeg har den i håret nå, bruker den hver gang! og du får den fargen på håret som du ville ha, som på bildene du la ut!
      🙂 Fin blir du uansett!

    103. Hei 😀 jeg anbefaler deg å kjøpe farger fra preference fra L’oreal, de varer og gir ikke en stygg falmet farge. OG det at håret blir svart er ikke sant. det blir mørkebrunt hvis det står mørkebrunt på fargen, er bare mørkere enn det blir de 2-3 første dagene 🙂

    104. 4 er en mørk brun farge… er frisør og anbefaler absdolutt ingen å farge håret hjemme, men villeha prøvd en det står 6 eller 7 på. De er litt lysere. Kommer helt ann på hva slags resultat du ønsker. Ps. Du får også kjøpt hårfarge i wella salonger som du kan bruke hjemme. Underkant av 200 kr. Disse er fargfer man bruker i salongen ogdu kan få mange nyttige tips av dem som jobber der 🙂 lykke til

    105. Jeg hadde omtrent lik hårfarge som deg før jeg farget det. Det håret var også farget så det var mye forskjelig farge i håret. Valgte å ta en farge som het “lys brun” fordi jeg hadde hørt at det ble fort for mørk, men når jeg tok den fargen tenkte jeg at det ville bli fint og mørke brunt. MEN nei, det ble svart! Helt svart, og det var fargen “lys brun”, etter en måned ca ble det litt lysere, men fremdeles ikke den mørke brune fargen jeg ville ha. Jeg farget det en annen gang for også å få det mørkere og med tidligere erfaring valgte jeg en farge som het “lys blond”, ganske lys farge så det ut som. Men det ble perfekt, mørk brun farge og så nydelig. Men jeg tror det var en kombinasjon av all fargen jeg hadde i håret fra før av og fargen selv som gjorde at det ble så mørkt. Jeg er redd at du får ganske mørkt hår når du bruker den fargen der, kanskje før mørkt. Men det blir nok fint! Du passer alt Sophie 🙂

    106. Haha, stakkars! Må vere fælt å få så mange teite kommentara.
      Anbefala faktisk Loreal sine ( den i rosa pakke). Fargen blir sånn på pakken og den balsamen lukta så godt(!!)

    107. Farget håret hjemme brunt, ble nesten svart. Men etter noen vask så famler det en del. Regn med at det kommer uansett til å bli mørkere enn det du tror!

    108. Anbefale dæ å gå til frisøren å kjøpe farge der for å farge med hjemme. Produkta du kjøpe på vanlige butikka innehold masse ingrediensa som ikke e bra for håret, og hvis du har løst å bli lys igjen så e det ekstremt vanskeli å få fjerna fargen i og med at den e stappfull av silikona å sånt 🙂

    109. Jeg blir så forvirra og provosert av deg Sophie Elise! Du prater så mye om dyrevern og at du ikke vil bruke produkter som er testa på dyr, ei heller pels..
      Men nå skal du farge håret med hjemmefarge som er et merke du VET tester på dyr? Jeg skjønner det ikke.
      Du må stå for én ting.. Dobbelmoral..

    110. Du kunne ha farget håret ditt med en 6er, det blir ca. mørkebrunt, hvis du vil ha en med lillaskjær kan du kjøpe en med komma etterleannet 😀

    111. Kjøp 4.5 eller noe 🙂 “4” står for mørkheten av fargen, jo lavere tall, jo mørkere farge. tallet bak står for rødskjæret hvis fargen er brun, så jo høyere tall bak 4-tallet, jo rødere skjær.
      4 blir veldig mørkt med en gang, men når du har vasket det 3-4 ganger, er håret akkurat som på pakken!

    112. det som skjer med er at det kan bli veldig, veldig mørkt (ikke svart, men nesten) noen få dager, så blir det lysere og lysere til fargen blir slik som på bildet 🙂

    113. Hei Sophie,
      Jeg jobber som frisør og vil si til deg at hvis du skal farge håret hjemme burde du begynne med en farge lysere enn det du egentlig vil ha det.. Hjemmefarge blir alltid 1-2 grader mørkere og en 4`r som er på pakken du har kjøpt blir veldig mørkt, antageligvis nærmere en svart-farge i dine øyne. Hvis du i tillegg har slitt hår tar håret ditt til seg fargen lettere og du kan få vanskeligheter med å få den ut igjen når den er så mørk som dette.

    114. Jeg bruker den fargen du har bildet av nå 🙂 Den er utrolig bra og fungere godt! Den ser veldig mørk ut idet du har farget håret, men det javner seg fint ut etter 1 par. vasker 🙂

    115. Hei!
      jeg er utdannet frisør, og vil absolutt anbefale deg til å IKKE bruke hjemmefarge. fordi hvis du ikke har nok av riktige pigmenter i håret før du farger med en hjemmefarge, som er mørk, så kan det bli grønt. og hvis du noengang skal bleke på det igjen etter du har brukt hjemmefarge, så blir det utrolig herpet. har hatt mange tilfeller i salongen jeg jobber i, i forhold til jenter som har farget det mørkt hjemme og får det svart. og som også har farget det mørkt hjemme, for så å skal bli lys igjen. dette blir et stort problem for kunden da butikkfargenes pigmenter reagerer på å få en avfarging. som regel disse hjemmefargene sier at man ved videre farging etter første gang skal ta fargen helt ut i tuppene. hvor det da bare blir svartere og svartere. det er en grunn for at frisører har en 4 årig utdannelse(2 år skole og 2 år lære). ja det koster å gå til frisøren, men du sparer på det i lengden pga hvis det skulle skjedd noe med en eventuelt hjemmefarge og du da må til frisøren for å rette opp:)

    116. Dere som sier at man bare kan skylle ut fargen litt før så blir den litt lysere tar VELDIG feil! For guds skyld ikke gjør det.. Det kan ende opp veldig feil, da di røde pigmentene i fargen tilsettes håret først (alle mørke fargenyanser har rødt i seg uansett) før dybden.. som vil si at du kan ende opp med mye mer rødskjær enn du egentlig ville, og kan bli skjoldete.. så ikke gjør dette;)

    117. Mitt hår har alltid blitt aaaltfor mörkt når det var meningen å bli brunt. Se på headeren min f.eks, der hadde jeg farget det “mörkebrunt” 🙂

    118. Jeg er egentlig blond, men har vært brunette i snart 2 år nå 🙂 Jeg har farget håret hjemme fra dag 1. og er fornøyd med det. Fint resultat, og MYYYE billigere enn hjemme.
      Har ingen verdens erfaring med farging hos frisøren, så vet ikke om du sparer håret noe særlig med å farge det der. Eneste jeg merker etter at jeg begynte å farge håret er at jeg røyter noe_helt_SINNSYKT. Så man mister myye hår, men jeg ser ikke på det som det helt store problemet siden håret mitt er så tykt.
      Positivt må være at håret mitt skinner en del. Det ser fint ut. Jeg bruker også farge 3, og man får veldig mørkt hår av den, men jeg ser at det er brunt.
      Lykke til!:) Synes virkelig du kler mørkt hår!

    119. Jeg har farget håret hjemme i mange år( brunt ), og min favoritt er helt klart garnier. Denne er den eneste jg har opplevd at har gitt meg den fargen som er på esken. tror jeg bukte 4,5 elns, så mitt er mer rødbrunt. Det er samme farge som nr 4 på luxushair, som jeg bruker!

    120. nr 4 er 2 hakk fra svart. så den er mørke mørke brun! hvis du vil ha en minicolor så har de på hairshop i harstad. da syns jeg at 6/7 en er veldig veldig fin! den er veldig sjokoladebrun. Den er litt varm men ikke rød:) den er fantastisk fin! og jeg låver deg at den ikke blir for mørk 🙂 men heller ikke for lys! Er frisør og jobber selv med de fargene!:) Sliter så å si ingenting på håret. Minicolor er den mildeste fargebehandlingen for håret også:) Prisen ligger på 184-185,- Denne kan du kjøpe i salongen men påføre selv hjemme:)))

    121. 1Jeg pleier alltid å bruke garnier! Har jeg alltid gjort også og jeg er veldig fornøyd med det. Fargen jeg bruker heter 4.3, og det er nok litt mørkere enn det du vil ha det. Det er sant at fargen blir liiiitt mørkere enn det som det står, men det spørs kanskje på hvilken farge du hår fra før av. Men jeg tror du blir kjempe fin uansett!! <3

    122. Den fargen er veldig bra! Jeg er fast bruker av den, den gir ganske mørkt resultat, men det blir ikke svart. Et stort + er at fargen også lukter utrolig godt!

    123. Det blir svart med denne fargen!! dessuten er det ekstremt vanskelig å gå tilbake til blondt hår etter farging med hjemmefarge, spesielt Garnier sine farger.

    124. Jeg er frisør, og må nesten si at det ikke er lurt å farge håret hjemme når du er så lys som du er nå. Du kommer helt garantert til å få grønnskjær i hårfargen. Sett utallige eksempler på det her i salongen.

    125. LESDETTELESDETTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Fargene til garnier i den serien du har kjøpt blir så SYKT mye mørkere enn det er bilde av på pakken!!!! jeg kjøpte en BLONDFARGE og fikk brunt hår. ikke lysebrunt, men BRUNT, på kanten til mørkebrunt hår. for all del, fin farge men fikk sjokk når jeg egentlig bare skulle farge det litt mørkere blondt…

    126. Jeg har selv prøvd garnier sin farge 3, og da var håret mitt helt svart de første ukene. Men det har nok mye å gjøre med at jeg var platina før jeg farget håret.. Uansett, jeg syns du er kjempefin med mørkt hår, gleder meg til å se resulatet!

    127. Hei Sophie! Denne hårfargen kommer til å gjøre håret ditt sort, og hvis du har ganske slitt hår fra før av vil det mest sannsynlig ikke lysne stort med tiden heller. For ditt ønske av hårfarge ville jeg heller valgt å bruke en farge med nr. 6 eller til nød 5 om de ikke har den nyansen du ønsker:-) husk også at farger med “,1” bak f.eks. “6,1” er kalde farger som er lettere å lysne igjen mens farger med andre tall bak komma er varme farger! (Jeg er foresten frisør) lykke til!

    128. Jeg farget håret mitt hjemme før jeg og 🙂 Men jeg var over the moon overlykkelig over swazkorps (?) country colours, blir litt mer naturlig resultat, anbefaler fragen 70 eller 71, den heter kakao 🙂 Syyykt fin, tror du kan passe godt til den 🙂

    129. Hey,
      Har du vældi slitt hår så blir d svart,
      å tenk at sia du har farga håret før, så går d ikke ann å farg håret lysar, så d må bleikes eller avfarges.
      å butikkfarge slit mye mer på håret enn farge du kjøper hos en frisørsalong.
      -Lærling

    130. vet ikke om de har endret fargene siden du bestilte, men clipsene mine i farge nr 4 har veldig rødskjær…
      bare sånn at du er ops på det, så den fargen der blir nok altfor mørk

    131. Det er min faste hårfarge, både merke og farge, den blir ikke svart, man ser at sen er brun. På meg blir den litt lysere enn på pakken

    132. Ville egentlig anbefalt og kjøpt hårfarge et sted, hvor de som jobber der kan gi deg tips og råd etter slik du ønsker resultatet skal bli. Kjøpte hårfargen min på ” lady” og ble kjempe fornøyd med håret!

    133. Redd eller vet den der blir for mørk. Og ta det helt med ro, farging av hår kan man helt fint greie selv hjemme:-) Jeg har farget håret mitt selv i flere år og har hatt alt fra svart til lilla til rødt til blondt.. Når man har lyse brunt hår som du har, bør du velge en skala mørkere enn håret ditt er nå. Ikke hva du ønsker det skal se ut som. For det er umulig å oppnå akkurat samme farge som på pakkene, da du ikke har sett hvordan de så ut før de farget det. Annbefaler deg på det sterkeste og velge en ganske lik fargeboks, som din hårfarge er nå ( bare ett hakk mørkere ) for å få det perfekt. Vet hvor viktig hår er for en.. Jeg hadde hår til rumpen selv før jeg begynte å eksprimentere. Garnier fargeboksene er de beste jeg har brukt så langt. IGJEN, den der tror jeg blir for svart med lyst skjær i lyset. Lykke til 😀

    134. Farge nr. 4 er fin å bruke når man vil ha en mørkbrun hårfarge, men samtidig ikke for mørk :p farget håret selv i dag med nr. 4 og resultatet ble kjempe bra, men du burde nok kjøpe to pakker for å være sikker på at du får til hele håret.. og en ting til, ta fargen i tuppene dine til slutt, fordi det er der fargen setter seg raskest og vil bli mørkest 🙂

    135. Jeg bruker farge fra wella, og det er ikke permanent farge, begynner å vaskes ut etter 8 uker kanskje? Men den sliter ikke på håret og fungerer som en hårkur! Håret mitt er kjempemykt og ser skikkelig sunt ut etter jeg har farga det.
      Jeg begynte å bruke denne hjemmefarginga fordi det er akkurat den samme som de bruker hos frisøren.. :p

    136. Dra til nikita feks å kjøp hjemmefarge der. Da får du hjelp med hvilken farge du skal kjøpe. Der har de 2 fine farger 6/77 eller 5/3. Dette er en minicolor så vaskes gradvis ut og skader håre mindre enn en permanent farge og gir mye glans. Dog et farget hår har ikke behov for permanent farge.

    137. start heller i det små og bygg deg oppover i stedet for å risikere og få svart hår. Jeg ville ha det brunt en gang, en mellom ting mellom brun og mørk brun. Men mamma syntes ikke jeg skulle ha det så mørkt og sa jeg burde starte smått, jeg brukte en farge som var “mørk blond” altså, det så ut som en litt mørk blond farge. Jeg endte opp med MØRKT brunt hår ! Jeg ble fornøyd da, men husk på at fargen falmer en del i starten 🙂 haha, tenk om jeg hadde valgt en mørkere farge, hadde nok endt opp med svart hår !! Så ikke la fargen på bildene lure deg 😉
      Elsker bloggen forresten ! <33

    138. Jeg farger håret svart hjemme, ca en gang i måneden da det allerede begynner å falme etter 3-4 uker. Jeg har ikke noe som kan minne om rødt i håret nå som jeg gjør det selv, men jeg hadde det tidligere da jeg farget fra platina til svart hos frisør. Da fordi de måtte spraye inn røde pigmenter for å unngå grønt hår. Da lå selvsagt det røde under og skinte gjennom.
      Er du veldig lys i håret nå så må du tenke på at du kan bli neon grønn/lilla først, men det går over på bare minutter. Det gjorde ihvertfall det på meg. 🙂

    139. Jeg vil advare om å farge håret mørkt hjemme. Det er ingen garenti for at du får det lyst igjen. Jeg gjorde det, og får bare oransje striper når jeg prøver å lysne det.

    140. ALLTID bruke en lysere brunfarge enn du tenker! Har farget håret hjemme flere ganger og bestandig fått mørkere farge enn planlagt. Skal sies at jeg brukte mørkebrun hårfarge da jeg farget, men bedre å få et litt lysere resultat enn planlagt, enn mørkere:) Lykke til med hårfargingen!:)

    141. Når jeg har hjemmefarget det mørkere, passer jeg på å få fargen jevnt fordelt(viktigviktig). Pleier også å ha farger kortere i enn tiden som står på pakka:)

    142. Jeg skulle farge håre mitt mørke blondt for 3 uker siden med garnier sin farge. Jeg hadde lys blod fra før av og håre ble rett og slett brunt…. klaget da til garnier og skal få en pakke med masse hårprodukter + 3 pakker med hårfarge. Jeg er eni med moren din! Ta heller enn som er lysere. Men, fargen kommer jo alltids til å bli mer ”intenst” de første dagene : o

    143. Da jeg farget håret brunt hjemme, så brukte jeg en farge fra Wella som heter “Color Touch 6/7 deep browns” som du får kjøpt på noen frisørsalonger, hvertfall “Hairport”. Da får du ganske mørkt hår med litt rødlig/lilla skjær, men ikke veldig mørkt. Jeg elsker den fargen! Jeg kommer neppe til å bytte om jeg skal ha brunt hår. Vis du vil se hvordan fargen blir, kan du stikke innom http://www.luxyhair.com og finne fargen “chocolate brown” eller søke på youtube, i og med at fargen faktisk er litt mørkere enn hva de viser på bildene på hjemmesiden. Jeg bruker nemlig extensionet fra deres side, og fargen passer perfekt!
      Men kan du lage et innlegg om hvordan du gikk fra brunt hår til blondt? Jeg har brunt hår nå, men vil ha Lauren Conrad’ish farge på håret. 🙂

    144. Jeg brukte den fargen i et helt år! Etter at du har farget det, skyller ut fargen og steller håret, kan det den aller første gangen virke som at håret er svart. Det er fordi farget har sett seg fast i hodebunnen! Fargen som du kjøper på butikken er nemmelig sterkere enn den de bruker hos frisører, og derfor varer den lengre 🙂 Når du har vasket håret 2-3 ganger, kommer den “ordentlige” fargen fram!

    145. Hei.
      Ironisk nok, så sitter jeg faktisk med farge i håret hjemme nå!
      Jeg går på frisørsalongen og kjøper farge jeg kan bruke hjemme. Da får du tips fra de hva som passer best, hvordan du skal gjøre det osv. Alle frisør salonger har det! 🙂 Lykke til!

    146. Heei 😀 jeg har brukt fargene til wella, det er de samme som mange av frisørene bruker bare de blander fargene Koster like mye som de vanlige fra gardine, loreal osv. Men er MYYE bedre kvalitet osv, jeg har følt fargen min har sklid ut ganske raskt når jeg har brukt de man får tak i på daglivare butikker osv. Du får tak i wella sine hårfarger på frisørsalonger, koster 175 kroner i tilegg får du hjelp til å finne den fargen du har lyst på! anbefaller det på det sterkeste, lykke til 😀

    147. Jeg farget håret mohogni brunt. Det ble en fin brunfarge med litt lillaskjær i….. Håper det var til hjelp! Og ja, jeg farget det hjemme 🙂
      Hilsen meg <3

    148. E har den nu trur e, og de første gangan du farga håret brunt så kan det fort bli rødskjær og fargen fær lett ut ogsånnt. Men når du har farga det 2-3 ganga så sett det mye beire 🙂 Lykke tel 🙂

    149. Hei jeg har akkurat hatt samme det blir ikke svart,men du må være forsiktig med tiden vist du har det for lenge i eks 1time og du vasker håre blir det grønt neste gang du vasker men de hold det de lover på paka.det blir en veldig fin brunfarge.har litt lysere en deg det blei fint må meg det blir mest rødskjer ikke veldig mye lilla kan nesten ikke se det vist du spør meg.hilsen meg og det blir sikret fint uansett.elsker bloggen din du har uvirkelig hjulpet meg og du er et stil-ikon!!!!!!

    150. Kjøpte samme merke hårfarge i dag jeg og, men jeg skal farge det blondere. Så…Kan ikke hjelpe 😛

    151. Først vil jeg bare si det at du er en stor inspirasjon for meg, du inspirerte meg til å bli vegetarianer og slutte å bruke dyretestet kosmetikk.. Så jeg må bare spørre, var det ikke du som ikke bruker dyretestet kosmetikk? fordi garnier er et av de merkene som er dyretestet..

    152. den blir svart ! jeg hadde akkurat samme hårfarge som deg og jeg bestemte meg for den pakken og jeg fikk svart hår gå for den nr.3 du 😉

    153. æ har brukt den fargen mange mang, finnes bedre, å frisørfarge e garrantert best! Men den funke bra, men #2 e svart så 4 vil bli ganske mørk, men den dær fargen skylles ut fortere enn de fleste æ har brukt:) Hjemmefarge e ikke nå problem så lenge man kan det, i såfall følge ”bruksanvsninga” om kor lenge det skal være i å sånn!

    154. det er ikke så farlig å ta etterveksten før eller etter du farger håret ditt når du skal farge det mørkebrunt 🙂 Har selv farget det fra lyst til brunt, og du må helst kjøpe shampo og balsam som er lagd for brunt eller farget hår, hvis ikke må du farge det mange ganger på måneder for brunfargen går så fort ut i vask. lykke til!

    155. Jeg har alltid farget håret hjemme og blir fornøyd.
      De gangene jeg har brukt Garnier har farget blitt vasket ut etter 4-5 dusjer og jeg endte opp med en stygg oransj brunfarge.
      Farget håret på nytt på julaften med farge fra syoss(?)fargen er like fin nå idag.

    156. Jeg brukte en som het “brun”, den ble svart (!!!!!) og fargen satt som faen…………………. men lykke til, det går som regel bra 😀

    157. Hei, eg anbefale at du går tell en frisør å kjøpe deg en minicolor! Du har jo ingen grå hår, å den farga du har kjøpt dær kjæm t å bli djævelsk mørk å du bli å få store problema vesst du ska ha d lysar igjæn. En minicolor trænge ikkje heilt inn i håre, å den e MYKKJE lættar å få bort og å smørre i sia man har den i når håre e fokti. Den vaskes ikkje ut som mange trur. Eg anbefale Wella sin Color touch og fargen 5,3. Du kler ikkje kalde farge (som lilla) så bruk en farge me varme pigmenta. Hilsen Marthe, salong cheri Finnsnes.

    158. jeg brukte den hårfargen når jeg gikk fra blondt til brunt hjemme og jeg ble utrolig fornøyd! jeg brukte fire pakker siden jeg hadde på meg microring exstension, men fargen er utrolig bra og jeg har brukt den mange ganger etter det

    159. Min hårfarge er 4#, som det er på fargepakken din. Og ja, jeg kan si med erfaring at det ser veldig svart ut, bortsett fra i lys. Den er utrolig fin! Men om du vil unngå hår som ser svart ut, ville jeg valgt en 6-7’er 🙂

    160. jeg bruker det merket, bare før brukte jeg mørke brun. Den ble ikke svart den heller, selv om jeg hadde den i i en halv time. Nå bruker jeg jo svart. Men den brune der blir brun, eller brun med litt skjær i. men det er fint altså 🙂

    161. Hei. Ville bare tipse deg om at denne fargen kan bli ganske mørk/følelse av svart. Pga det står nr 4 på pakken og det er to steg før det blir svart. for fargeskalan går fra 10-2 og det vil si at 10 er lysest også går det ned til 2 som er svart. (Er frisør så ville tipse deg om dette).

    162. du har jo lyst hår, så da må du ta en litt lysere farge en du vil ha. og til de som er mørk og vil farge det lyst, må dere ha hjelp av en foresatt eller dra til frisøren. Jeg vet er litt rart at jeg svarer på siden jeg bare er ellve år, men tro meg jeg har prøvd.

    163. Jeg bruker exsensions,fargen 7 men jeg kjøpte en hårfarge fra schwarzkopf, I Fargen 6 (light brown) men den er ikke så lys.Og funker fint på meg 🙂 blir ikke slitt eller noe ! fullt navn er Color Mask Permanent Intersive Color. Koster 149 på H&M Eller Cubus 🙂

    164. Beklager, men må nesten kommentere her. Er ikke du liksom imot dyretesting? GARNIER TESTER PÅ DYR!!! Det er noe ALLE som bryr seg littigrann vet! Ikke lat som at du bryr deg om ting du driter i, seriously.. er det BARE image?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg