GOD JUL!

God jul kjære blogglesere, håper dere får en fantastisk julaften med mange fine julegaver! :D Jeg har faktisk allerede åpnet en pakke, ettersom mamma hadde glemt å pakke den inn haha. . Ellers har det ikke skjedd så mye i dag. Våknet som vanlig med en julestrømpe på rommet, og etter det var det tradisjonell julefrokost med familien. Nå skal vi snart spise julemiddag, men i mitt tilfelle skal jeg bare spise taco ettersom jeg ikke kan spise det de andre spiser. Regner med vi skal se litt julefilmer også!

Fortell gjerne om deres julaften, hvordan bruker den å se ut? Har dere noen egne tradisjoner? :)

 Jakken jeg har på meg er fra sheinside.com

67 kommentarer
    1. våkner med at julestrømpen henger på døren min, spiser frokost med familien, ser masse julefilmer, spiser kalkun, å åpner pakker etter en liten pause etter middagen 😀

    2. Sykt fin kåpe! Kan du legge ut direkte link til den? Klarte ikke finne den :/
      Min juletradisjon er vandligvis at vi drar i kirken, så til noen i familien og feirer der, og spiser ribbe og koser oss. I år er jeg på utveksling i Texas, så blir veldig annerledes i år. Jul uten familie, venner eller snø blir noe nytt, men også spennende!

    3. Hver jul blir jeg vekt av familien min med gaver og kake på senga og senere drar vi til mommo for å spise suppe og grøt. På kvelden spiser vi julemat, ser på julefilmer eller det som er på tv’en og åpner gaver 🙂
      kos deg masse videre i kveld!

    4. haha, endelig er jeg ikke den eneste vegetarianeren som spiste taco på julaften! elsker bloggen din :)!

    5. Våkne med julestrømpa på rommet, se disney tv og de vanlige juleprogrammene på barnetv(hehe), pynte seg, dra i kirken, dra hjem og spise ribbe, tar en liten pause før vi spiser julekaker og åpner gaver 🙂 Kvelden avsluttes gjerne med litt pc tid og Love Actually!

    6. god jul til deg og sophie
      julemiddag:Ribbe det er en famiie tradisjon
      også bruker vi å ha riskrem med rød saus til det er og en familie tradisjon
      jeg våknet med julestrømpa på senge kanten

    7. vi bruka og stå opp, julestrømpen under puta og frokost på bordet. etter det pynta vi oss og ser litt på tv, deretter fer vi på kirkegården tel bestefar, oldemor osv. der tenn vi lys og tar nån bilda:D vi kommer heim, og da e klokka ca 12. da bynn mamma med julemiddagen som vi bruka og spis ca. 4-halv 5 (pinnekjøtt) og når klokka e 5, ser vi på sølvguttene som “søng jula inn”. klokka 6 les vi opp gavan og pakka de opp:D det beste med jula e familie og venna samla runt juletreet på en kjempefin dag ! deretter jør vi ka vi vil 🙂 kos deg masse sophie 🙂 håpa du har hatt en strålanes dag, dæ har værtfall eg 😀 <3<3

    8. Kommentaren min forsvinner nok blant alle de andre her, og du leser den nok sikkert ikke engang, men jeg er i hvert fall fast leser av bloggen din, selv om jeg ikke kommenterer så mye, så leser jeg den hver dag!
      Det jeg egentlig ville si er hvor UTROLIG PEN DU ER! Du er så nydelig når du har pyntet deg sånn som har nå. Skjønner at det heller er mer vanlig å kle seg med kortere, trangere kjoler osv, og selvfølgelig ser du ikke noe mindre pen ut da, men synes bare du er så sinnsykt pen og vakker med en gang du kler deg litt mer classy og pent! 😀

    9. God jul, Sophie!
      Du ser utrolig vakker ut! Sjalu så det renner av meg, haha 😉 But no hate from me. I love you for who you are! ♥

    10. Pleier å stå opp i 10-tiden og spise en bitteliten frokost, så ser jeg og familien på tre nøtter til askepott, og så ser “barna” reisen til julestjernen! Idag rakk jeg faktisk å jogge før nøttene kom 🙂
      Husrengjøring, og idag kom besøket klokken 3, men vi spiste ikke før klokken 7.. Pinnekjøtt og multekrem <3
      Så åpner vi gaver da vi går fra yngste til eldste i rekkefølgen 🙂

    11. Ærlig talt så er dette den peneste hårfargen du noen gang har hatt, du kler den så godt. Kommer du til å gå tilbake til blond igjen til sommeren eller skal du ha det slik du har det nå lenge?

    12. Vi har ingen spesielle tradisjoner 🙂
      Håper du har kost deg masse, selvom du måtte spise taco 🙂

    13. Ser Askepott, spiser pinnekjøtt og karamellpudding (verdens beste!), åpner gaver hos bestemor og bestefar med mange i slekta.
      Vi har også tradisjon på 1. juledag. Da spiser vi ribbe hos bestemor og bestefar med mange i slekta!
      God jul!

    14. våkner til julestrømpe med nissegave, ser på “tre nøtter til askepott”, spiser julefrokost med mamma og lillebror, slapper av, ordner oss og når kvelden begynner å komme drar vi til mormor for å møte tante, onkel og søskenbarna mine for å spise good julemat.
      du er forresten utrolig nydelig, god jul <3

    15. Mamma har bursdag på julaften, så har masse besøk fra kl.12-16 🙂 vi spiser middag kl 5 (pinnekjøtt og ribbe) og dessert. Etter der åpner vi gaver i 3-4 timer 🙂

    16. Hvorfor er du ikke på 1. plass på topplista?? Det hadde du virkelig fortjent!!! (ikke at l0ve ikke fortjener det altså!..)
      Men du er sååå flink!! Nye oppdateringer hele tiden; til og med på JULAFTEN!!! Knall bra dette!! Keep up the good work!! Love you <3

    17. Hei 🙂 elsket kåpen din. er veldig liten og tynn og sånt, og det er du også 🙂 så lurer på hvordan str du har i kåpen din 🙂

    18. JÆVLIG FINE BILDER! Slike bilder burde du komme med mer! Du er jo så fantastisk søt! Kjempe bra at du tar deg tid til leserne på julaften <3

    19. Vi titter litt på julemorgen osv, så spiser vi julefrokost, fikser oss også drar vi i kirken! Her vi bor er det en utrolig koselig gudtjeneste med krybbespill fra barnekorene og sang. Når vi kommer hjem fra kirken så spiser vi mat og prater endel,ser barnetv osv, så pakker vi opp gaver med dessert inni mellom. Elsker julen <3

    20. Hei Sofie!
      GOD JUL! Håper du gleder deg til ikvell og får mange fine pakker:) Skal dere spise rakfisk? Synes å huske du gjorde det i fjor:) julehilsen fra Mariellee

    21. Julaften min var som hvert år den verste dagen i året, har ikke gledet meg til jul siden jeg var veldig liten. Hater julen mildt sagt 🙂

    22. Kjære Sophie. Du er så flott, inspirerende og motiverende på så mange måter og jeg setter så pris på at du tar deg tiden til å skrive så mye fint hver eneste dag. Allikevel, vær så snill og tenk over hvilke konsekvenser det kan få å legge ut mange lettkledde bilder. Min advokat-tante sa for eksempel at du neppe vil ha en sjanse til å bli ansatt som advokat da disse bildene har blitt publisert. Nå er det jo ikke sikkert at du ønsker å bli advokat heller, men ta det med deg til ettertanke slik at ikke alle luker stenges. Mener bare godt med dette fine Sophie og god jul videre!

    23. hei og god jul!
      jeg blogger om onani for jenter osv. på bloggen vil det komme nye erfaringer og tips er dag. dette er for deg som vil ha det litt er spennende og gøy. knskje annerledes.
      legg med gjerne tiil som venn for å bi lettere oppdatert.

    24. kunne du ikke lagd en sånn “yolo” video igjen? filme en helg eller noe? “my weekend”? sikkert en del 10’ringer som klikker, men de trenger ikke å se den:) du skal jo ikke oppmundre folk til og drikke ogsånn, men det gjør du ikke ved å lage en video heller. noe som kanskje foreldre tenker 🙂 svar på det i ett innlegg eller kommentar 🙂

    25. du ser faktisk heelt fantastisk ut nu for tida 🙂 og legger veldig godt merke til at bildan dine e mye lysere og finere! God jul <3

    26. Jeg feirer jul i england hvert år, så vi åpner gavene på morgenen på 1. Juledag, også spiser vi kalkun senere på dagen:)

    27. Jeg våkner som regel sent på julaften, nærmere elleve. Min morgen starter med nystekte rundstykker med ribberull og Tre nøtter til Askepott i pysjamasen. Innimellom titter jeg også litt på Reisen til julestjernen. Nærmere ettermiddagen kommer finstasen på, og det er klart for årets julemiddag, lutefisk:-) Ettermiddagen videre går med til TV -titting og litt facebook… Jeg må høre Sølvguttene synger julen inn klokka fem, de er jo så flinke! Klokken seks er det tid for julekalender, og mellom halv sju – sju, er det pakkeåpning. Lillebror pleier å ta på seg nissedrakta, og så leser jeg og han opp annenhver pakke. Julenisse har vi slutta med. Resten av kvelden går til å velte i seg maasse snop, noe som riktignok hører julen til, mens vi koser oss med en julefilm eller to. Slik har det vært i alle de år, så lenge jeg kan huske vel og merke. Jeg synes tradisjoner er viktig i en høytid som dette. Tradisjoner er og blir for evig.

    28. Du er den eneste bloggeren som har på en ordentlig kjole og ikke en kjole som ligner på en topp. CREDZ!

    29. Starter alltid med at jeg har vekkerklokka på slik at jeg får med meg snekker andersen. Når jeg vokner henger det en julestrømpe på senga mi som jeg sitter å spiser av mens jeg sitter å ser på julemorgen og alle filmene der. Etter reisen til julestjernen steller jeg meg ogsånn turen går til kirak. Så er det hjem å se på mer julefilmer før det er ribbe middag også er det pakkeåpning 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg