klær på hunden min

Det er helt utrolig hvordan en liten powernap ødelegger dagen helt, jeg skulle etter planen legge meg før klokken ni, men nå kommer jeg aldri til å få sove på grunn av min lille dupp på sofaen tidligere. Jeg har gjort lekser etter det og laget en spilleliste til bursdagen min, jeg skal ha dj men tenkte å sende noen sanger til han slik at det blir lettere og jeg får de sangene jeg vil! På toppen av alt har hele skolen jeg går på lært oss dansen til gangnam style som en del av gymtimene – deeet kan jo bli spennende å se med litt alkohol i kroppen, haha!

Forresten så har jeg trukket vinneren av extensionskonkurransen, det ble Lene Kjøren! Jeg sender deg mail som du må svare på, gratulerer:-) 

Husker dere at jeg fortalte om senga mi som er delt i to med en stor sprekk på midten? Vel, som dere ser er det slik enda, haha . . Ikke rart jeg har søvnproblemer! 

Ellers åpnet jeg en pakke i dag som jeg fikk for en stund siden med forskjellige ” nødvendigheter”, som klær til hunden min, minnepenn og mobildeksel! Haha dere skulle sett hvor deppa Rigmor (altså hunden min) ble når jeg tok på henne klærne, hun bare lå helt stiv på fanget mitt og nektet å gjøre noe som helst. Og når hun gikk så hun ut som en pingvin . . Men det er jo for hennes eget beste slik at hun ikke skal fryse, noe hun gjør hele tiden. Etter en times tid tok jeg av henne jakken og nå er hun dødssur på meg, nekter å komme når jeg roper og ligger bare i et hjørne på badet, som er hennes faste tilfluktssted når hun er sur. Bortskjemt hund, eller?Jeg personlig mener ikke det er dyreplageri å kle på hunder klær, så lenge det er for at de skal holdes varm og ikke noe som føles ubehagelig på. Hva mener dere? 

Fineste minnepenna jeg har sett, og den hadde faktisk god lagringskapasitet også! 

Som sagt så er alt fra http://duperdigg.no/

51 kommentarer
    1. Jeg er helt enig med deg! Hunder som er små eller har lite pels MÅ bli kledd på om vinteren. Jeg har selv Mariusgenser til mine hunder, og de stortrives med det. Så klart sier det seg selv at man ikke skal kle på en Alaska Husky med masse klær, men jeg skjønner poenget ditt. Mamma var litt imot klær på hundene i starten, men nå syns hun det er helt supert!
      Kan du legge ut bedre bilder av klærne du har til Rigmor? 🙂

    2. Enig, til en viss grad. Klærne må være funksjonelle, og ikke være der for å “pynte” hunden. Dersom hunden ikke liker det ville jeg såklart latt det være, i hvert fall innendørs… Når den kommer ut i kulden kan det jo være den skifter mening, hihi 🙂

    3. enig med deg, du har jo en liten og spinkel hund, med lite pels, og da MÅ de jo det.
      Spesielt hunder som bor her oppe i kalde nord!!
      Hahah, tror rigmor kommer til å være glad når dere går ut!!

    4. Så søt Rigmor er! 🙂 Lo litt når jeg leste at hun søker tilflukssted i et hjørne når hun er sur, haha!
      Synes det er greit å kle på hunder når det er kaldt ute og de fryser! Særlig små hunder, eller hunder med lite pels. 🙂

    5. Skriv et innlegg om hva du tenker å spise nå i julen. Er selv vegeterianer og har ikke peiling, haha:-)

    6. Enig i at man må kle opp små hunder når det er kaldt..
      men stakkars hund om den ikke klarer å gå ordentlig.
      Det må jo være behagelig for hunden også ;(

    7. Jeg er for klær på hunder, så lenge det er nyttig og nødvendig. Jeg må selv tvinge labbesokker på min hund, for han begynner å halte med en gang han går ut døren, på grunn av alt veisaltet. Han hater meg for det, men det er bedre at han hater meg et par minutter enn at han ødelegger de søte små potene sine 🙂

    8. Enig i at små hunder med tynn pels trenger varme på vinteren, hunden min bruker selv “sokker” som fåes kjøpt hos dyrlegen faktisk, spesiallaget for store hunderaser, har portugisisk vannhund. Men, en sånn jakke som du bruker på din er jeg imot, rett og slett. En behøver ikke noe sånt, bare fordi det ser fint ut??? En tykk genser er nok, en som er behagelig, noe en kan BEVEGE seg i.
      Grunnen til at hunden din gjorde dette var fordi det var ukomfortabelt for han. Stakkars.

    9. Det e så søtt når småe hunder går med klær! Spesielt kostyme eller hatt osv.. 😀 Det må du bestille en gang! 🙂
      digger deg!

    10. DU sa at du ikke likte nicki minaj, men hvorfor har du va va voom på soillelistadi (og har satt den på stjerne/favoritt) da??? 😛

    11. Spør hunden din hva den syns ikke bloggleserne dine. Eller iallefalø prøv og tenk deg til hva hunden ville sagt.
      DØDSkomisk at du er dyrenes forkjemper, også kler du menneskeklær på hunden din. Kjempenaturlig!.
      Lol.

    12. “HELENE
      Spør hunden din hva den syns ikke bloggleserne dine. Eller iallefalø prøv og tenk deg til hva hunden ville sagt.
      DØDSkomisk at du er dyrenes forkjemper, også kler du menneskeklær på hunden din. Kjempenaturlig!.
      Lol.”
      Desverre så kan ikke hunden snakke for seg selv. Har selv en dvergpincher som er nesten like liten som en chihuahua, og de trenger klær for å holdes varme. Sophie holder ikke på med dyremishandling når hun kler på hunden klær for dens eget beste. Hunder er akkurat som oss, de trenger å tilvennes nye ting. Så når hunden har brukt klærne vil den til slutt tilvennes de, og til slutt innse at de holder den varm. Akkurat som å bruke “votter” på potene til hunden, dette er noe som svært få hunder er begeistret for. Men tenk selv hvor kaldt og vondt det skal være å trø på hard snø/is og diverse.
      Du viser også veldig godt hvor moden du er med å skrive “Lol.” på slutten av kommentaren, Helene. Bruker aldri å kommentere bloggen din Sophie, men du gjør det beste for hunden din. Sånne kommentarer som Helene sine er unødvendige og hvis man har noe negativt å si, så hold det heller for dere selv!

    13. Jeg er helt enig med deg når det gjelder hunder og klær. Så lenge hunden ikke misliker det sterkt, det ikke føltes ubehagelig for hunden og man bruker det for at hunden trenger det syntes jeg det er OK. Hvis man derimot gjør det fordi man syntes det er gøy å kle opp hunden i stygge prinsessekjoler og man vil vise vennene sine hvor utrooooolig cute ‘Princess’ ser ut i det nye outfitet sitt lixzm, er det bare harry og grotesk.

    14. Helene: Ikke alle hester som liker å ha dekken på seg heller, men skal vi la dem fryse fordi om?
      ingen som klager på at hester har på seg dekken, og tenker vel at det er likt som for hunden å ha på seg den greia.
      ville du heller latt hunden din fryse, enn at den er litt vanskeligere å gå?
      ”LOOOL ;););)XDD”

    15. fy faen så mange dumme lesere her inne. hunder som har tynn pels må ha på noe for og holde seg varme og ikke bli syke. Det er bare slik det er ! Det er foskjell på kjoler og jakker liksom.. herregud altså..
      Liker deg Sophie! har også en hund men er en vinterrase så trenger ikke klær 😛

    16. Hei Sophie Elise!
      Jeg hvet at du bryr deg mye om at folk rundt deg skal ha det bra 🙂
      Vi er i finalen på leger uten grenser og det vil vært supert om du hjelpe oss med og spre bloggen vår videre så kanskje vi kan vinne :)!

    17. Sover du mer en 90 minutter på en “powernap”, så faller du i dyp søvn. En powernap skal være på ca 30 minutter 🙂 burn

    18. Hei! 🙂 Jeg lurte på om du kunne skrive et innlegg om siden min. Dette er siden som kan gjøre at tegnere som ønsker en lys fremtid, kan fikse dette. Om dehjelper sender inn tegningene sine, og siden blir populær nok, så kan det hende at folk har lyst på dem, og deres tegningene dems! ♥ Du velger selv om du ønsker å skrive om den. Få forhånd, takk! 🙂
      -Drawing Mania

    19. haha, syns litt synd på hunden, men det er jo såklart for dens eget beste! chihuahuaer er jo ikke akkurat laget for norsk klima, så da er varme klær nødvendig! 🙂

    20. Syns absolutt det er det riktige å kle hundene sine nå som kulda har slått inn. Det er jo ikke for moroskyld folkens. Hvis ikke Rigmor likte den jakken, Sophie. Kan du kanskje prøve en type ullgenser? 🙂 Jeg har selv en sånn type jakke/dress til min lille Stella. Hun hater det, så jeg kjøpte en ny i ull. Den var mer akseptabel pga lettere å bevege seg i. Sokker er også viktig på små poter, men de hater hun uansett. Jeg forstår dilemma til andre når det kommer til påkledning av hunder kun for pynt, men når det faktisk er -10 og kaldere så må man! Sønnen min HATER å ha på seg votter, men kan da ikke la han slippe å gå med det heller?!? for da får han jo frostskader. Blir samme prinsipp 😉

    21. Ja, jeg synest det er riktig at hunder med tynn pels som din, skal få hundeklær nå som det er kaldt! Supersøøt hun er<33

    22. Jeg har selv 3 små yorkier og jeg kler alltid på de litt klær når det blir minusgrader. viktig å huske på at noen hunder ikke har pels men faktisk hår som mine har. Viktig å huske på at også dyr fryser ikke bare vi. Og veldig viktig å huske å ta på de reflex når man er ute å går i mørket nå, like viktig at hunden har reflex akkurat som oss!

    23. først og fremst, dere som sier at det er ”dyremishandling” og kle på hunder må virkelig lære seg litt mere, ta opp en bok istedet for og sitte på nelly hele dagen!
      Skal du kommentere, så siter i fra fakta.
      Her er et inlegg fra et forum med en dyre velkjent person som svarer:
      Q: My dog and I go for as many walks in the winter as we do the rest of the year. Lately, I?ve noticed that my dog?s paw pads are cracked and sore. What could be causing this?
      A: Salt used for de-icing roads and sidewalks is the most likely culprit. It dries out your dog?s pads leading to the problems you?ve described. To prevent them, wash your dog?s toes and pads with warm water after walks to remove any salt residue and dry them thoroughly.
      Dog booties are available to protect paws, but many dogs do not like to wear them, and baby oil rubbed on and between the pads helps keep pads pliable and eliminate ice build-up when snow and slush cover the ground, streets, and sidewalks.
      det står på engelsk men du kan bruke translate på google så forstår dere det også.
      http://www.vetstreet.com/dr-marty-becker/do-any-dogs-really-need-sweaters-or-coats
      Dette er en side som det står om hvorfor hunder med lite pels trenger noe mer til og varme dem.
      vær så snill. når dere 11-13 år gammle jenter kommenterer så random og provoserendes så plis se til at du i det minste kommenterer fakta som er kommet i fra et annet sted en deres eget hode!
      hunder kan forfryse ørene, ballene, forhud, poter, pattene og mye mer. så ja det kan være dyremishandling og ikke varme hundene, de klarer ikke og holde kroppstemperaturen oppe når det er så kaldt ute : )
      btw, er digg og kjøpe dekken på e-bay. veldig overpriset i Norge : )

    24. Det er ikke dyreplageri i det hele tatt og kle på hunder. Sånne små hunder fryser jo faktisk ekstremt mye når det er minusgrader ute. Jeg synes nesten synd i de når man ikke kler på dem. Selvom det kanskje ser litt spesielt ut.

    25. Hei! Vi har også lært gangnam style på skOlen, vi skal ha den på skoleavsluttningen!! HAHA!!;)
      LOVE YOUR BLOG!! men kan du se litt på mi blogg+
      og kan du legge igjen en kommentar og hvordan jeg an gjøre bloggen bedre? Det hadde bare vert såååå kult!!

    26. hunden min fryser så lett nå som det er snø og sånt at det er dyreplageri å ikke ta på henne genser. blir akkurat som å sende en liten unge ut i snøen i strømpebuksa.

    27. Sånn er hunden min og. Han fikk sko i sommer Pga han hadde sydd i labben, høye kneløft ble det. Men verre er med sele, da gjemmer han seg. Og han er stor, en Flat Coated Retriever, men søt hund!må bare få si at du er nydelig og <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg