Dagens spørsmål

Det er noe jeg har lurt på en stund, nemlig hvor mye ungdom bryr seg om at klærne er av et bestemt merke eller ikke. Jeg personlig sier selv at jeg ikke er opptatt av det, men samtidig har jeg en hel haug av klær som er litt dyrere enn andre. For eksempel Ralph Lauren gensere og skjorter, Lacoste gensere og skjorter, Converse, hunterstøvler, Lindebergskjorter, Acnesingletter, Levisbukser, Louis Vuitton veske og pengebok, chanelveske. . Men samtidig så er det ting jeg aldri bruker og ikke kunne brydd meg mindre om at jeg har. Jeg anger litt på at jeg har brukt så mye på for eksempel en latterlig liten pengebok, når jeg heller kunne fått tre gensre for det. Jeg personlig vl heller ha mange billige plagg som jeg liker, enn mange dyre plagg! 

Men samtidig kjenner jeg mange som ikke vil handle på kapphal, lindex osv for at det er såkalt “ukult” eller “fattig”. Jeg har ikke det problemet og kan handle hvor som helst, omså på fretex om jeg finner noe jeg liker. . Så spørsmålet er – bryr du deg om hvor du handler klær? Føler du deg bedre om du har et spessielt merke? HELT ÆRLIG NÅ!

181 kommentarer
    1. AKKURAT DET SAMME JEG HAR TENKT PÅ! herregud, har en venninde som kjøpte en genser til 600 bare fordi det var acne. og det var en enkel genser… og kjøper du klær på cubus er du fattig.. sånn er min hverdag

    2. njaa, for meg betyr ikke dyyre klær alt. Men for meg betyr det veldig mye at klærne jeg kjøper er av kvalitet og som varer lenge.
      En bokse til 299 er ikke i nærheten av kvaliteten til en annen vanlig bokste til 788, om jeg ikke tar helt feil?
      bruker man litt mer penger på klær, så har man klær som varer
      istedenfor å bruke lite penger på klær for så å måtte bruke mer penger 2 mnd senere på de. Det er ialefall sånn jeg tenker 🙂
      Men å kjøpe et acne skjerf for eksempel er ikke det første jeg gjør, finnes mange andre normale merker med knall kvalitet også !

    3. Helt enig med deg. Har selv en del plagg som er dyrere enn noen andre plagg, men de plaggene er ikke noe merke-plagg. Som du skrev, vil heller ha mange billige plagg som jeg liker, enn mange dyre plagg! 🙂

    4. Jeg bryr meg ikke om merkeklær i det hele tatt!! Spesielt ikke vesker i en alder av 17. Jeg skjønner faen meg ikke hvorfor små fjortisser kjøper vesker til flere tusen kroner. Jeg blir rett og slett flau. Jeg synes det er flaut å gå rundt med Wesc genser, og DC nå, for fjortissene har tatt over. De tror det er “sååå” kult å gå med det og nå blir man plutselig stemplet hvis man går med det som den jævla fjortissen.

    5. Hmm… føler meg jo litt ekstra pen kanskje, eller kul om jeg har merkeklær på meg, men bryr meg stortsett ikke om det : )

    6. Jeg bryr meg ikke om hvor klærne eller skoene er fra, så lenge jeg liker det. Men selv har jeg jo lyst på enkelte plagg fra ett merke, men det er alltid på grunn av den ene tingen.

    7. jeg bryr meg ingenting jeg, men å like klær fra andre butikker og dyrere butikker er en annen ting. jeg føler meg bedre i klær fra bikbok, enn fretex og foretrekker bikbok fremfor fretex liksom. haha!

    8. Selvsagt, jeg kjøper jo som regel klær på bikbok, h&m, gina tricot, carlings o.l.
      Men man føler seg litt eksklusiv når man har en veske fra, ja, chanel eller louis vuitton for eksempel. Jeg personlig bryr meg ikke om merke lommebøker, øredobber, sko eller klær, men å ha en såppas dyr veske som man kan vise frem over alt, da føler man seg litt mer eksklusiv! Det er hvertfall mitt synspunkt.

    9. Jeg er femten og handler egentlig hva jeg vil og hvor jeg vil. Jeg handler hvor som helst, billig eller ikke. Så lenge det er fint, men alltid stas og ha en canada goose eller en veske, ellerno sånt. så brekker`n litt av og til.
      men jeg har et spørsmål. Jeg har sett at du har på deg canada goose jakke (om jeg ikke husker helt klin feil nå) på et bilde. Så synest jeg det var litt rart at du var imot dyr som bli misshandlet osv , siden hetten består av ulvehår og det er fjær av gås innenpå? .. synest det ble litt innvikla men bare lurte.
      No hate! du kler jakka 😉

    10. Jeg liker å ha mange klær, i stedet for flere litt dyrere. I alle fall nå som jeg fortsatt vokser, så er det ingen vits i å kjøpe kjempedyre klær, med mindre det er utejakker eller sko. Hvis noen andre har dyr skjorte eller bluse elns så ser i alle fall ikke jeg forskjell uansett, så det synes jeg er unødvendig om det bare er for merket.

    11. Tja, jeg bryr meg egentlig ikke i det hele tatt om jeg har det merket eller det andre… Men jeg er litt sånn at jeg ikke klarer f.eks. å handle på noen spesielle butikker. At jeg synes det blir for rart.. Har jeg en yndlings butikk, så må jeg alltid dit først for å se om de har fått noe nytt 😉

    12. Bryr meg ikke så mye om merkeklær! Jeg kjøper omtrent bare klær fra cubus, og syntes de faktisk har mye mer fint der enn hva de har på merkebutikker!

    13. Jeg opplever at veldig mange ungdommer føler ett press på dette, fordi de vil virke rike. Derfor kjøper de slike merkeklær, som er helt like de man kan få på H&M. Jeg bryr meg ikke i det hele tatt når det gjelder klær, men er kanskje litt mer opptatt når det gjelder sko, ettersom jeg vil ha god kvalitet på sko, siden de er litt mer oppi pris enn det ett klesplagg er, og skal som oftest brukes mye mer enn en genser. Men tanken min er da, kjøper man en genser på Acne, er det da noen som ser at den er fra Acne? Det er jo da akkurat det samme som å gå rundt med en genser fra H&M.

    14. jeg driiiter i merkeklær, synest seriøst det er bortkastet penger! tror faktisk det eneste merke”plagget” jeg har er converse! 🙂

    15. Så lenge jeg føler meg vel og komfortabel i deg jeg går i og liker det så har ingen noe de skulle ha sagt! Går med det jeg føler for og synes er fint og gir faen i om det er merke eller ei , sier ikke at merke er dumt men ikke betyr alt i verden 🙂

    16. jeg bryr meg ikke om det er merkeklær eller ikke. Jeg har ikke råd til veldig dyrt tøy, så prøver å kjøpe på salg. Jeg syns heller ikke disse dyre merkene er noe spessielt fine. Men for noen dager kjøpte jeg et dyrt plagg, men syns det var verdt det den ene gangen 🙂

    17. Nei, det er noe jeg aldri i verden kunne klart å bry meg om! Får dårlig samvittighet hvis jeg bruker mye penger på klær. Fins så utrolig mye mer fornuftig og bruke pengene på! Så lenge jeg er fornøyd, syns det jeg har er fint og er komfertabel i det er jeg fornøyd.
      Missforstå meg rett, jeg elsker klær, sko og alt som har med mote å gjøre, men det trenger ikke koste masse penger for at jeg skal gå med det.

    18. Neh..Driiter egentlig i merke, så lenge det bare det er noe fint å ta på….. <3
      100% HELT ÆRLIG<3<3

    19. jeg skulle ønske jeg ikke brydde meg noe som helst om merker, men jeg må innrømme at jeg bryr meg litt om det. Jeg kan handle på cubus, h&m osv og elsker deg men det er alltid litt ekstra stas og morsomt hvis man investerer litt ekstra penger i ett plagg man elsker 🙂

    20. jeg kunne ikke brydd meg mindre! jeg har fake marc jacobs og chanel lommebok, fake converse genser og sko, resten er fra gina, bik bok og cubus! haha 🙂

    21. Jeg handler mange av klærne mine på ginatricot og bikbok osv.. Men jeg har også en del ekte varer som ralph lauren gensere, marc jacobs veske og mulberry lommebok. Jeg syns det er greit å unne seg noen litt dyrere ting som man har ønsket seg lenge og spart til i flere måneder for da får du en lykkefølelsen som varer i flere dager og du virkelig ELSKER det du har kjøpt! Men jeg har absolutt ikke noe problemer med å kjøpe klær på billigere kjedebutikker! 🙂

    22. Hei! Jeg tenker ikke så veldig masse på sånt. Jeg kjøper det jeg synes er fint, men jeg føler meg bedre hvis jeg har “merkeklær”. Jeg begynte i 8. nå, og det er lite press (heldigvis) på trinnet. Allikevel hører jeg stadig om andre skoler hvor du er NØDT til å ha merkeklær for å bli populær. personlig er jeg ganske opptatt av det siden jeg føler at det er mer “stas” med med merkeklær.

    23. Har aldri brydd meg om merkeklær. Jeg kjøper klær og annet i kjedebutikker som H&M, Cubus, Bikbok og Gina Tricot Synes de har mye bedre klær og utvalg der enn i merkebutikker. 🙂

    24. Synes d er litt ekelt og si at jeg har kjøpt en bukse på fretex foreksempel.men har fortsatt ingen merke klær<3 digger deg<3

    25. Nei. Jeg har ikke så mye penger at jeg kan kjøpe så veldig dyre klær. Jeg handler på bok bok, vero moda og sånne steder. Mange liker dyre klær for det er kult, men om jeg finner noe som er dyrt men som jeg har ønsker meg lenge og sånn kjøper jeg det hvis jeg kan. Selvsagt ikke for mange tusen kroner. Man kan jo ikke få ALT man vil ha. For å være helt ærlig, så handler jeg ikke på lindex, h&m fordi jeg liker ikke så godt klærne der, men det er ikke for at det er billig.

    26. bare jeg liker plagget går det helt fint <3
      elsker bloggen din, er innpå den mange ganger for dagen!

    27. Jeg kjøper de plaggene jeg syns er fine uansett hvor de er fra! Men jeg kommer fra en liten by som kun har de vanlige kjedebutikkene, h&m, cubus, BIK BOK, gina tricot osv, så når jeg er i større byer med bedre shopping synes jeg det er litt stas å kjøpe et par plagg siden jeg ikke har tilgang til butikken der jeg bor. Da mener jeg ikke de sykt dyre, men Monky og Zara osv. Men uansett kjøper jeg ingen ting bare for å ha et plagg derfra, når jeg ikke syns det er fint.

    28. Når jeg kjøper noe så tenker jeg aldri at det må være merkeklær. Kjøper hva som helst som faller inn. Jeg hadde aldri hatt samvittigheten til å kjøpe en veske for 15 000, da ville jeg heller kjøpt meg flere vesker som jeg kunne gått med til ulike anledninger. Det er nok vi ungdommer som har skapt det “presset” om å ha merkeklær.

    29. jeg bryr meg fin tlite om det er merke eller ei. Jeg velger heller å ha 3-4 gensere, framfor en genser for eksempel

    30. Jeg er helt enig i det du skriver. Men når det skal sier så var jeg veldig sånn før kjøpte Masse billig, og etterhvert bare bruker man ingen av tingene og alt bare samler seg opp til skrot. Nå prøver jeg heller å tenke med på hva jeg kjøper, shoppe sjeldnere, og tenke litt mer på hva det er. Slik vil det vare lengere, kanskje jeg kjøper en strikkegenser av god kvalitet som jeg kan ha til jeg blir voksen og som jeg blir gald i, istedenfor alle de 5 strikkegenserene jeg har fra bikbok som blir loete og blir stygge etter mange vasker :):)

    31. Jeg er litt delt på det der.. Jeg har så mange dårlige erfaringer med klær fra “billigbutikker”.. De krymper i vask, blir fort utvasket osv.. Såklart, noen ting er jo forbruksvare, som for eksempel singletter. Men likevel syns jeg det er greit å kjøpe noe jeg vet det er god kvalitet på. Men det fins grenser. Jeg har opplevd at jeg kan bli litt “oppslukt” i merkeklær fordi jeg går ut ifra at alle syns klærene er fine bare fordi det er merke. Jeg liker for eksempel skjortene, gensrene og buksene til RL veldig godt. Det er i tillegg super kvalitet. Når det kommer til bukser er jeg såpass kresen at det er sjeldent jeg finner noen på lindex, h&m, cubus osv som passer meg, og som holder seg fine.. Så helt ærlig, JA, jeg er definitivt opptatt av merke, men jeg kjøper ikke merkeklær fordi det er merke, selv om det såklart er et pluss. Jeg kjøper det fordi jeg syns det er fine ting. Men jeg har mine grenser for hvor mye penger jeg bruker på merkeklær. For eksempel en genser fra acne som jeg prøvde før jeg så prislappen. En enkel rosa fin strikkegenser med glidelås bak som var oversized. Den kostet 1800 kr.. Altså, hallo?! den er i bomull! Mormor kunne strikket en make for 300..

    32. Jeg føler meg bedre når jeg har merkeklær på meg, men jeg handler billige klær også. Men vesker og lommebøker har jeg aldri hatt noe interesse for, så det gidder jeg ikke kjøpe hvis det er dyrt. Men sko, jakker osv er en annen ting synes jeg.

    33. Jeg bryr meg ganske lite om merker egentlig, finnes mange fine klær som ikke er merkeklær også 🙂

    34. Jeg handler på helt vanlige butikker, men bruker Converse fordi jeg syns de er kule og behagelige! Så lenger jeg liker det og det er god kvalitet så bryr jeg meg ikke om det er merke eller ikke.

    35. ” Jeg personlig vl heller ha mange billige plagg som jeg liker, enn mange dyre plagg! ”
      Du mener vel;
      ” Jeg personlig vl heller ha mange billige plagg som jeg liker, enn FÅ dyre plagg! “

    36. Jeg bryr meg ikke om merke egentlig 🙂 bare jeg liker klærne jeg kjøper så er jeg fornøyd 😀

    37. Jeg handler veldig skjeldent merkeklær, men jeg kjøper sko og vinterjakker om det er på salg eller det er et bra tilbud på de. Synes vinterjakker og sko har litt bedre kvalitet. Men bortifra det så handler jeg på H&M, Bikbok, gina osv…

    38. Jeg liker å ha både billige og dyre plagg. Man kjøper vel noen dyrere også for man syntes de er fine. Jeg personlig mener at både dyre og billige klær kan være like fine og at man ikke skal tenke så mye på prislappen. Det er min mening da:-)

    39. Føler meg helt klart bedre om jeg har på meg et klesplagg i et spesielt merke, men har ikke råd til så veldig mye av det så det blir så som så..

    40. jeg liker helst at sko skal ha et merke, converse osv. men klær bryr jeg meg lite om, handler på H&M, gina og bikbok

    41. kommer litt ann på, jeg har ikke noe i mot å handle på H&M og lindex osv, er jo utrolig mange fine klær der også! men såklart elsker jeg også å handle litt dyrere klær (sålenge de er fine, skjønner ikke vitsen med å kjøpe merketing bare fordi andre har det når det er drit stygt, eks UGGS hahah….)

    42. Vi er to babes fra handels! har bare merkeklær! <3 elsker r handels, elsker merker! love love love!
      det er livet liksom! skjønner at ikke alle handler der, men noen burde vurdere det! snakkes til uken sweetis!
      xoxo førstiser at OHG!

    43. Jeg bryr meg fint lite om merkeklær, men kunne ikke gått på fretex. Men herregud så lenge klærne er fine så er det vel samme faen hvor mye det koster:-DD

    44. Jeg driter egentlig i merket. Det som egentlig teller er jo om jeg liker klærne og syns de er fine. 🙂

    45. Hahahahah kødder du med meg nå? Både lv vesken, lommeboken og chanel vesken din er FAKE!! Latterlig….

    46. Jeg er ikke opptatt av hvilke merker jeg går med på klærne mine, men jeg syntes det er mere viktig å ha en fin bag til macen min og sånt. Jeg har jo endel merkeklær, men ikke fordi jeg syntes det er “nødvendig”, men nettopp fordi jeg syntes de er fine! <3

    47. Jeg handler for det meste paa hm og bikbok. Bruker heller en del penger paa noen skikkelig sko, treningsklaer, yttertoy og liknende.

    48. jeg føler at du skryter sykt!
      “Jeg har feks: ralph lauren, louis vuitton, chanel, converse, osv”
      Du prøver å gjøre et følsomt innlegg til skryt og bare om deg… ha et fint liv…

    49. Jeg,personlig bryr meg ikke om merkeklær! Men såklart,jeg har jo for eks. noen Acne plagg,Jeffrey Campells, osv. Men det er jo noe jeg ELSKER! Hvis det er noe som er dyrt,så kjøper jeg det bare for min EGEN del,ikke fordi det er “kult å kjøpe dyrt”. Men min smak er vel litt mer “avansert” enn for eks. de fleste på min alder, som handler mest på vanlige kleskjeder som H&M, Bik Bok, Cubus.

    50. hate å bruke masse penga på klea, førr man kan få det samme tell en mindre pris. eg handle storsett bære klea på cubus å sånne dær butikka, like faktisk ikje bik bok butikken, syns ikje den e heilt meg.. :p

    51. Jeg bryr meg kansje litt,en om det er en ting som er for eksempel fra kappahl og er kjempe fin så kjøper jeg liksom…..så det er egentlig ikke så viktig med merker ,men noen ganger er jeg helt hekta på merker og noen ganger ikke ,så det kommer og går på en måte vis du sjønne <3

    52. jeg bor på et ganske lite sted, så er vel kanskje derfor folk her ikke bryr seg så mye om merker. eneste butikkene som vi kan handle i her hvor jeg bor er Cubus, lindex, vero moda.. tar for meg tre kvarter inn til Bergen der det er fler 🙂 der de i byen er litt mer opptatt av hva vi går med og sånn tror jeg. er ihvertfall sånn at de jeg kjenner som bor i Bergen går i mer merkeklær og guttene har myye bedre stil 🙂 hahaha

    53. bryr meg ikke spesielt om merkeklær. så lenge det er klær er jeg fornøyd:)
      men ett lite spørsmål : hvordan er det du får til at det endres header på toppen etter noen sekunder?:)

    54. Bryr meg ikke om merker i det hele tatt.. Men selvfølgelig vil jeg jo ofte finne en Acne genser som er finere enn en fra hm, fordi kvaliteteten er helt annerledes! Så det er egentlig bare det det går ut på, vil for eksempel ha en PJ jakke, ikke fordi det er akkurat det merket, men fordi jakken er utrolig fint og av god kvalitet. Hvis de hadde solgt en slik jakke på hm, dog uten PJ merket, så hadde jeg nok kjøpt den. Det handler mye mer om kvalitet enn merke for meg 🙂

    55. Hehe, jeg bor på Oslos beste vestkant, og for å si det sånn, her er det MANGE som har garderober til flere hundretusen.. Det er litt mer sånn at om du har billige klær så skiller du deg ut. Miljøet her er vel ca. som Tina & Bettina.:) Selv byr jeg meg litt om merker, ikke for mye, men jeg vil jo ha ting med kvalitet som ikke blir ødelagt med en gang

    56. Bryr meg litt, siden hvorfor gidde bruke 299kr. på gummistøvler og kjøpe nye hver måned når du kan kjøpe et par for 1000 og ha dem i flere år?

    57. Helt ærlig, så bryr jeg meg absolutt ikke. Jeg er veldig glad i Converse, men bortsett fra det, shopper jeg bare på kjedebutikker og bruktbutikker. Jeg kjøper nesten aldri klær til full pris heller, så jeg får utrolig mange klær for pengene 🙂

    58. Jeg handler nesten Bare på salg.. Er så redd for å bruke pengene mine, at det er sjukt! Derfor er nesten hele skapet mitt fullt av ting som jeg har kjøpt på salg på lindex, cubus, bikbok, h&m ogsånt og jeg syns det er greit, jeg ! 🙂 haha

    59. Nei, bryr meg ikke om hvor jeg kjøper klær osv. Kjøpte moods of norway bukse for ikke så lenge siden, men det var fordi den satt fint på meg og ingenting annet. Har et ganske “stort” problem med å finne bukser som passer og derfor kjøpte jeg den 🙂 haha.

    60. Du er så jævlig frek!!
      Bare så du vet det er 70% av leserne dine 99’ere og du trenger faen ikke si så jævlig mye dritt om de, trodde du var en hyggelig person men nå mistet jeg faktisk all respekt for deg, hva er gale med 99’ere det kommer helt an på person til person så du kan bare holde godt kjeft, og 99’er går i 8.klasse miss frekking

    61. Jeg bryr meg ikke særlig om merker. Hvis jeg ser noe jeg syns er fint, så kjøper jeg det. Men jeg betaler ikke for mye penger for et plagg jeg ikke syns er vert det, når jeg kan finne et helt likt plagg, for 75 % av prisen.
      Men det har jo også med kvalitet og gjøre. Sånn som sko, vesker og jakker kan man bruke litt mer penger på, så det skal vare lenger, og ikke bli for fort slitt.

    62. jeg er enig med deg, har NOEN dyre merker, som converse, chanel, hunter støvler osv. men handler som oftest på cubus, hm og nelly, har ingenting i mot å handle på fretex, kjøpte nylig en fin veske der til under hundrelappe 😛

    63. nja , gjør nok det litt egentlig.
      hunterstøvlene er ikke like spesielle uten merket på, heller ikke converse eller louis vuitton.
      men på en annen side, så går det mest i bikbok og gina tricot.
      må nok si at merker i enkelte tilfeller er viktig, men også veldig lite betydningsfult i andre tilfeller

    64. Haha, jeg driter egentlig i det, så lenge jeg liker det. Men i enkelte tilfeller velger jeg chanel-leppestifter istedet for viva la vida, men det er vel pga kvaliteten.

    65. Jeg bryr meg egentlig ikke så veldig mye om det, jeg kjøper det jeg liker og synes er komfortabelt. Prøver å ikke kjøpe alt det andre folk har da.
      Men jeg kjøper jo klær på de “merke” butikkene også om det er noe jeg liker er…:)
      Men noen ganger handler det om kvalitet, Hunter støvler for eksempel, de har jo veldig bra kvalitet, derfor jeg valgte det…:)

    66. joda jeg bryr meg om merker, skal ikke si nei til det. jeg brydde meg ikke så særlig mye før.. men så innså jeg egentlig hvor stilfullt det er 🙂 tror egentlig ikke det handler om press, bare stil. og hvis man har penger til det, så hvorfor ikke.

    67. Jeg kjøper klær i butikker hvor jeg finner klær jeg føler meg vel i! Selvfølgelig sier jeg ikke nei takk til merkeklær, men det er ikke noe jeg MÅ ha for å passe inn osv. Om jeg finner meg en drit kul genser som koster 50 eller 5000 kroner så kjøper jeg det så lenge lommeboka sier jeg kan det, hehe:):)

    68. bryr meg ikke om det, handler det jeg liker, da ser jeg heller ikke ut som alle andre xD
      converse har jeg fler av, men det er fordi jeg fikk mine første da jeg var 14/15 år, flere år siden,og elsket de siden da. jeg har ikke hevet meg på denne converse trenden som herjer nå, nå har ALLE det, kjedelig!!

    69. Jeg bryr meg ikke særlig hvor jeg handler klær. finner jeg noe fint så kjøper jeg det! Jeg personlig handler ikke på kappahl og lindex, dette fordi de generelt har lite klær etter min smak!

    70. jeg bryr meg ikke hvor jeg handler klær, men jeg går som regel ikke innom butikker som Lindex og Kappahl ettersom jeg ikke finner klær jeg liker der som regel.

    71. Jeg bryr meg ikke hvor jeg handler klær, bare jeg finner noe fint som jeg liker 🙂 vet hvilke butikker som pleier å ha ting jeg liker, men sjekker andre butikker også innimellom, siden plutselig finner jeg en fin ting! Har hunterstøvler, beck søndergaard skjerf og ugg joggesko, men det er bare fordi jeg likte det, ikke pågrunn av at det var et merke!

    72. Jeg bryr meg nok fint lite om merke eller ikke, men det er jo selvfølgelig litt luksus å ha noen få ting, f.eks ei veske, eller ei jakke eller noe sånnt. Det er jo bare greit at man unner seg noen ganger:-)

    73. jeg bryr meg rett i raua, så lenge jeg syntes det er fint, så kunne jeg kjøpt fra fretex!
      synd at ikke mange andre tenker sånn.. spesiellt gutter.

    74. Jeg føler selv meg bedre i merker. Selvfølgelig går jeg i klær fra H&M, BikBok og andre kjedebutikker, men når jeg går med sånne klær liker jeg godt å “sprite” opp outfitet med en merke-veske, merke-lommebok, merke-smykker OSV..
      Det er ikke det at jeg gjør det fordi vennene mine går med det, for faktisk så har nesten alle vennene mine kun èn merke-lommebok eller nøkkelring. Jeg selv har en mor som kjøper mye merke-ting og liker å gå med det, så da blir jo jeg litt påvirka!
      Jeg føler meg i hvert fall mye finere når jeg har en mulberry veske på armen til bikbok outfitet mitt!

    75. Jeg bryr meg egentlig FINT lite om merker. Kan handle på Lindex, H&M og alt slikt uten å en gang tenke over det. Har ikke Converse engang, for jeg har ikke orket å tatt meg råd til det siden de ikke er VERDT 700 kroner.

    76. Jeg bryr meg ikke spesielt om merkeklær, men det er greit å ha noen kvalitetsting som sko, ytterjakke, sminke eller lignende<3 elsker når jeg finner noe fint som samtidig er billig 🙂

    77. Hmm, jeg må nok innrømme at jo, det betyr en del for meg hvor klærne mine er fra. Men samtidig så har jeg ikke noe i mot å gå på Cubus å handle klær, om jeg ser noe jeg liker. Det jeg derimot ikke liker, er å ha klær som man åpenbart kan se er fake, som fake Converse. Aner ikke hvorfor, haha 🙂

    78. jeg har ikke særlig mange merkeklær, rett og slett for at jeg ikke har penger til at hver og en av gensrene mine skal koste 999kr per stykk
      men jeg er jo veldig opptatt av mote og kjente merker, men gjør meg ikke så mye at jeg ikke har det nei:)
      kult at du tar opp temaer vi lesere kan delta i

    79. Jeg bryr meg fint lite om hvor jeg handler på, det er selvfølgelig noen butikker jeg ikke gidder å gå inn i siden jeg aldri finner noe.. 🙂

    80. Jeg bryr meg ikke så mye om å hvor klærne kommer fra. Jeg tror at hvis du bare har merke klær blir det ikke like “spesiel” å ha på seg merke klær

    81. Jeg har aldri likt merkeklær noe særlig.. både fordi jeg for det meste finner klær som er minst like fint til billigere penge og fordi jeg synes det bare er teit med “merkepress” selv om det for det meste var på barneskolen.. Uansett så har jeg aldri hatt lyst til å ligne på andre eller å herme for å være kul. Jeg er meg selv, og liker meg fantastisk godt med klær fra ginatricot, H&M, BikBok osv.
      Vær deg selv og gå i hva du enn føler for! 🙂

    82. Her hvor jeg bor, er det vell inn og gå i slike fine singletter, topper, eller skjorter og en tights eller høytlivbukse. så her er det vel ikke hvilket merke det er fra, men om det er noe som er “in” som er viktig. Så neeei, jeg bryr meg ikke om hvilket merke det jeg har på meg er. (må bare få tilføye at den stilen som er in her nå, liker jeg virkelig godt!)
      Holder meg anonym i frykt fra at noen herfra skal se hva jeg har skrevet.

    83. Personlig liker jeg bedre om jeg har noe litt dyrere, men det er ikke det jeg helst kjøper, selv om jeg synes det er finest!

    84. Jeg bryr meg egentlig ikke om merker, men det er selfølgelig noen ting jeg har lyst på/har kjøpt som er fra et merke som koster litt. Men da har det ikke vert merke som har gjort at jeg har villet hatt det.
      Jeg er veldig i mot alt som er fake. Skjønner ikke at folk kjøper falske Ray-Ban solbriller, LV og Chanel vesker osv.
      For det første er det en helt forferdelig industri (f.eks. barnearbeid)
      og for det andre er det akkurat som man skal skryte av at man har råd til å kjøpe noe, selv om man ikke har det (for de seler stort sett bare fakes av de merkene som er veldig kjente)
      Viss du vil ha en Louis Vuitton veske – spar! Viss du ikke har råd til å bruke så mye penger på en veske – kjøp noe annet.
      Det er en grunn til at det kalles piratkopier og at det er ulovlig. Det er som å stjele.

    85. Ja, jeg bryr meg om noe. Jeg er for eksempel ganske opptatt av at Converse skal vere ekte. Jeg synest også det er mye kulere å gå med ekte Jeffrey Campell, enn “bare” fake, selv om jeg har fake selv, så skulle jeg mye heller gått med et par ekte.
      Jeg tror de fleste ungdommer er opptatt av merker selv om de ikke vet det helt selv. For hvorfor er det egentlig viktig at Converseskoene ikke er fake? Skoene i seg selv koster jo bare 200-300 kroner. Det er selve merket med stjerna som koster.
      Så mitt svar er – ja, jeg er opptatt på noen områder enten jeg vil eller ikke.

    86. Bra tema! Eg har tengt litt på ditta og. Vi har snakka om det på skulen osv for lærerane lurte, og vi kom fram til att merkekle ikkje er noko spesielt viktig for “oss” (altå vi som er venner og på skulen/klassen etc, men kem har vel ikkje dei såkalte “sossane” på skulen? Vi har nok utav dei og! men dei blir jo ikkje forguda, heller tvert imot. Dei som bruker 1000 kr på ei bukse frå DC(gutta) og dei som kjøper eit heilt antrekk på Cubus for samme penge!er jo forskjel på, so er eg mest der og bruke mest på billigkjeder og sette sammen eit antrekk som du likar men att det ikkje er verdas undergong for att buksa kom hol på eller att genserermet fekk sprittusj på! Jeffery C sko e eit veldig bra kjøp! men det spørst kva du prioritera selfølgelig, eg trur ikkje eg skal invistere i JC sko enda… Med tanke på att eg bur på ei øde øy ytterst ut mot havet! 😉

    87. jeg bryr meg veldig mye om det dessverre, men fakta er jo at dyrere ting sitter finere på, er bedre kvalitet og bare er finere generelt. Du får hva du betaler for

    88. Hvis jeg skal være ærlig.. Herregud. Ungdomsskolen her, og alle rundt om i miljøet, er drittrike. Så det er egentlig veldig press på å ha ‘ordentlige’ klær. Du kan ikke gå med samme bukse mer enn én gang på to uker før du får bitchblikk på deg. Du må kjøpe klær ofte, og det må være dyre merker. Men personlig syns jeg lindex og kapphal har fine klær óg. Så det hender jeg kjøper derfra for å bruke hjemme, hehe.

    89. Fint innlegg!
      jeg bryr meg ikke om merket. Jeg handler klær etter hvordan de ser ut. Jeg syns det er utrolig mye fint på cubus og gina. handler ofte der. jeg kjøper heller en genser til 300 kr, enn en til 1000. da kan jeg få tre stykker til samme pris.
      mange tror man blir kulere av å ha dyre klær og ting. men jeg syns ikke folk blir kulere med å ha dyre merkeklær. jeg syns heller det er motbydelig og se att folk skal vise fram alle pengene di har.
      Selvfølgelig om man har en eller to, tre,fire ting som er i ett dyrt merke, så har jo ikke det noe å si.
      men om noen mener man er fattig og teit når man handler på cubus, kapahl osv, så bryr jeg meg ikke. Merke og pris har vel ingenting å si.
      OG, kvaliteten er minst like god som det dyre.
      folk tror det de dyre klærne har så utrolig mye mer kvalitet, og att det er derfor de er dyre. men haha, det er fullstendig feil, er jo MERKET som selger, ikke kvaliteten. 😉

    90. Du må tenke på at mange av billigkjede-butikkene produserer klærne sine på fabrikker med barnearbeid, dårlige arbeidsvilkår etc. Merkeklærne koster mer fordi de er av bedre kvalitet, men også fordi produsentene passer på at arbeiderne som produserer klærne får den lønnen de skal. Derfor er det noen tilfeller hvor det er riktig å kjøpe merkeklær framfor kjedeklær 🙂

    91. Jeg foretrekker butikker som veromoda, hm, cubus osv. Det eneste jeg ikke får til er å handle på salg. Det er nesten som om at jeg har en fobi mot det. Er livredd for at noen skal se at jeg ser på et salgs stativ. Har ingen anelse hvorfor :p

    92. haha, neii, her har vi bare cubus, lindex og vero moda, thats all!
      må liksom helt inn til trondheim for å komme til nærmeste H&M liksom
      livet<3333

    93. Æ shoppe mæst på de vanligste kjedebutikkan som H&M, Cubus, Lindex, KappAhl, BikBok, Gina Tricot osv. Æ har ikke så vælldi mye “merkeklær” anna enn en Wesc genser, ei Wesc t-skjorte og ei Gucci veske 🙂 Syns dt e litt “stas” å gå med merkeklær en gang iblandt. Man føle sæ jo litt mer “rik” på en måte 😛

    94. jeg personlig foretrekker dyrere klær i og med at jeg ellers bare kjøper masse billig og ALDRI bruker det. Før brukte jeg alle pengene mine på masse gensre og sånt som var billig, igjen fint´men då bare hamstret jeg masse også blir det liggende i skapet. Nå kjøper jeg heller meg noen dyrere gensre i månden, og dyrere bukser som holder lengre! men selvsagt kjøper jeg meg iblant noe billig fra h&m også! masse fint der 🙂

    95. Vel, helt ærlig…Jeg liker vel egentlig ikke å handle brukt, men hvis det er kult så kjøper jeg det fordet. men jeg føler meg finere i ett plagg fra Ralph Lauren, enn fra Europris liksom. Jeg føler meg litt snobb, men det er fakta.

    96. Jeg eier omtrent bare klær og sko etc. fra kjedebutikker som h&m, cubuc, zara, mango, bik bok, gina tricot osv. Og har famtisk bare tre merketing! 2 converse, en guess veske og det er vel igrunn det. Jeg bryr meg ikke, det er bare en liten lapp på et klesplagg det er snakk om.
      goooo bik bok!

    97. må helt ærlig si at jeg er veldig opptatt av det ja… bor på frogner i oslo og føler litt press…

    98. før gjorde jeg ikke det. Jeg kommer fra en veldig liten plass der alle kjenner alle, så ingen brydde seg om hva man hadde på seg. men så begynte jeg på videregående, der alle(!) hadde dyre merkeklær, spesielt converse. Så da jeg gikk der med mine fake converse, så merket jeg at jeg veldig gjerne skulle ønske at jeg hadde de “riktige” skoene. så da investerte man i et par ekte…

    99. Nei, men er litt redd for å bli sett på som fattig hvis jeg handler klær på fretex. Ja, høres så latterlig ut. Skal få med en venn dit på shopping om jeg tør;)

    100. Det viktigste for meg er at klærne jeg kjøper er pene og ikke alt for dyre. Synes det er bortkastet og kjøpe en bukse for masse penger når man kan få en like fin bukse for en billig pris :))

    101. Kjøper kun bestemte klær som jeg liker, bryr meg ikke om merke og liker det billig 😀 Handler som regel på Carlings, H&M, Bik Bok, Urban, Hot Fashion og DNA. Personlig kommer jeg aldri til å gå med dyre Hunter støvler, Canada Goose, Ralph Lauren osv., rett og slett fordi jeg ikke synes de klærne er fine. Liker bare converse, stramme klær, skjorter og nagler osv. Men alle er forskjellige 🙂

    102. jeg handler ikke på kapphal og lindex til vanlig, gjore det før, men jeg liker egentlig ikke stilen der, visst du skjønner? men jeg bryr meg ikke om prisen eller hvor jeg har kjøpt den. I sommer kjøpte jeg en genser i en bod i spania til 1 euro! 🙂

    103. 100% ærlig nå. JA jeg føler meg bedre når jeg går med merkeklær. Men hvis klærne jeg har kjøpt på f.eks bikbok som ser “dyre” og ordentlige ut bryr jeg meg ikke om at det ikke er merke. Men JA jeg føler meg bedre når jeg går i Juicy-kosebukse, enn når jeg går med en fra cubus liksom. Dessverre..

    104. Jeg synes det kommer helt ann på hva det er , de fleste klærne mine er fra veromoda, h og m, bik bok, cubos osv.. Men jeg har eks fjellreven parkas men jeg tror foreksempel at den er varmere enn parkasene fra cubus, men jeg syns ikke at folk som har de parkasene er fattige. Jeg har jo også kanskje litt lyst på convorse iteden for etterligninger men ser ikke ned på folk som har etterligninger. så tror at det kommer helt ann på hvordan miljø du er i :))

    105. Må innrømme at jeg måtte ha JC, måtte ha LV, og GHB. Disse er jo merker som er sykt fine, og nesten da unike. Men når det gjelder en svart singlet fra acne til 600 eller en til 99 på cubus. Halooo cubus 🙂

    106. Kommer litt an på… Ville aldri brukt dyre dommer på logovesker og klær, men å eie noen fine designerplagg er jo stas. Å ha en dyr jakke (som oftest er bedre kvalitet og gjerne ser bedre ut) blant alle billigklærne, ville jo jeg sagt er helt “greit”.

    107. Kunne ikke brydd meg mindre om merkeklær! Handler de klærne jeg synes er fine og har god kvalitet.
      Men altså, jeg tror dette merkepresset kommer veldig fra toppbloggere fra sør/øst/vest i Norge som har veldig mye penger og de beste butikkene i Norge. Selv en basic singlet de har er jo et merkeplagg. De har jo en økonomi som gjør at de kan sløse penger i massevis. De spiser ute flere ganger i uken, shopper flere ganger i uken og drar på flere dyre ferieturer iløpet av sommeren. Det er jo veldig få vanlige personer som har denne økonomien og det er ganske få toppbloggere som tenker på hvordan de påvirker blogglesere med å kjøpe dyre klær og merke klær ofte. Det er jo greit at de kjøper klærne de vil, men de gir ut et signal som sir at du må handle der og der og ha de og de klærne for å ha noen som helt status..

    108. Jeg bryr meg:) Men ikke for hva andre tenker, men opplever ofte at betaler jeg dyrt, vil det også holde lenger! Kvalitet fremfor kvantitet!:)

    109. Det mest latterlige her er at du prøver og si at den “Chanel” vesken du har vist på bloggen er ekte. Også den LV vesken du har vist. Man kan se de er fake, så ikke prøv og kom her og si de er ekte!
      På en annen side så bryr jeg meg litt. Det er ikke slik at alle klærne min må være fra et dyrt og fint merke, men det skader jo ikke med at noe av det er det. Jeg er egentlig mer fin på at tilbehøret er litt ekstra fint og har god kvalitet. Så jeg vil heller gi 3000 kr for en veske enn en genser. Jeg handler gjerne klær på H&M, Forever21 osv., men tilbehør liker jeg og kjøpe på Mulberry, Marc Jacobs, Louis Vuitton og Burberry. Sko er jeg litt blandet. Det spiller ikke sååå stor rolle der for meg! Jeg kjøper sesong sko med god kvalitet, som f. eks støvler, vintersko og et par sandaler for sommeren, men ellers kjøper jeg billige sko på H&M.
      Så det er ikke slik at jeg MÅ ha KUN merker, men litt blandet. Noe dyrt, noe billig 🙂

    110. Jeg bryr meg ikke om hvor de vanlige klærne jeg går i kommer fra, men jeg føler meg mer ekstra “stasha” når jeg går i litt dyrere klær. Spesielt hvis det er noe jeg har spart til eller ønsket meg leng.

    111. Litt.. Jeg bruker ikke å “spare opp” til dyre klær, men man føler seg jo ekstra fin når man har noe litt dyrt og spesielt. Jeg vil jo heller ha en ekte dyr pengebok enn en fake, men det betyr jo alikevell ikke at jeg bryr meg så mye a jeg heller vil ha det en 10 gensere.

    112. Kan ikke noe være så snille å svare helt ærlig på dette?
      Hva om dere får tilbudet om en genser fra ACNE til 2000,- og en nesten lik genser fra HM til 299,- hva hadde dere valgt? ACNE selvfølgelig.
      Grunnen til at alle som svarer her sier at de ikke bryr seg om merkeklær er fordi de er under 14 år, og ikke har penger til å kjøpe seg merkeklær.
      Jeg selv har både LV, ACNE og Alexander Wang vesker + YSL-ringer, JC sko, ACNE sko, AW, sko+klær osv osv. men det er rett og slett fordi jeg kan ta meg rå til å kjøpe det. Og fordi jeg LIKER det. Det holder 100 ganger bedre kvaltitet. Det er som oftes noe ikke alle mann i gaten har.
      Og du vet at når du kjøper det så får faktisk de som lager klærne, skoene og veskene BETALT! Iforhold til de som produsrer klær for BikBok, Gina, Zara, Cubus osv.
      “Billig er trashy”

    113. Det som er med merker er jo bare at man ikke vil se ut som en fattig cubus rotte 😉 jeg kjøper ganske billige merke klær (kanskje dyr for noen) men jeg har pengene til det så hvorfor ikke kjøpe en skjorte til 1600? veske til 4000? solbriller til 2000? sko til 1500? osv.. jeg syntes egentlig cubus osv er helt ekkelt å gå med fordi det ikke er verdt noe. Jeg blar sider etter sider på nett, jeg ser på plagget jeg syntes er fint så når jeg ser merke så kjøper jeg det ikke hvist jeg ikke liker det eller prisen .. kjøper ikke ting for under 500 lappen jeg ;* Jeg bor i et område der det bare er merker (ikke dem som ikke har penger til det da haha) men her viser klær hvem du er så go merker <3 btw du ser ut som en ubrukelig cubus rotte på enkelte bilder haha

    114. Det er mye av det som jeg ikke har råd til jeg vil ha, men da sparer jeg, og jeg kjøper for eksempel ikke jeffrey sko bare fordi det er et populært merke, men fordi jeg digger skoene! Kjøper det jeg liker, akkurat hvor det blir selgt, uten en annen tanke!

    115. Har i grunn ikke så mye å si, men klart levis bukser er helt klart bedre enn en bukse fra cubus eller hogm.. Og den sitter mye bedre! Men jeg mener også at hvordan klær man bruker ikke burde stemples som “ukult”. Men er jo alltid litt ekstra creds å ha de dyreste merkene..
      😀

    116. prisen har ikke betydning hvis man liker et plagg.. jeg personlig liker å kjøpe mange basis plagg på budsjett,og heller unne meg litt dyrere assesori i sko og vesker og smykker. men kjøpte en liten svart armani kjole som ikke kan måle seg med noe annent, rett og slett fordi passform og stoffet er uslåellig.
      morsom diskusjon, du skriver mye bra for å være så ung og dt er bra at du ikke tar alt dt negative til deg, folk har så mye rart for seg innimellom:)

    117. Det handler jo ikke så mye om hvilket merke klærne dine er, som hvilken kvalitet de har. Kjøper du masse billige klær fra kapphal støtter du miljøutslippene dems og fabrikkene som består av ansatte som sitter på en benk i 16 timer og syr hver dag. Om du heller kjøper en god genser som du betaler litt mer for, vil kvaliteten være bedre og den vil holde lengre, dermed selger de mindre plagg og miljøutslippene er mye mindre. Å handle på fretex er veldig bra, det er gjenbruk av klær og null ekstra miljøskading!

    118. Merket i seg selv har ikke så mye å si, men kvaliteten og plaggets utseende derimot teller jo en del. Jeg elsker klærne fra raulph lauren, rett og slett fordi designet er pent. Er selvfølgelig ikke alle plaggene som er like pene, men store deler liker jeg. Selve merket trenger ikke vises på plagget, men plagget i seg selv er jo fint nok til å kjøpe det. Det gjelder jo også mange andre merker! Er mange basic plagg man kan få kjøpt på bikbok og hm, men hvis man vil ha noe som virkelig skiller seg ut finner man det som oftest i merkebutikkene.

    119. Jeg bryr meg helt klart ikke. Men de aller fleste klærene jeg har er fra hm, rett og slett fordi jeg liker at det er billig i og med jeg ikke har massevis av penger selv, og jeg liker stilen som de ofte har på klær. Men når det kommer til ting man trenger litt mer kvalitet på så kan jeg gå etter merke fordi jeg vil vite sikkert at det funker! Men oftest velger jeg det som er billig men kan funke bra, så merker er helt klart bakerst i min tankegang. Tenker mye mer på hvordan ting ser ut, at det passer inn i mitt budsjett og ikke minst kvaliteten om det er gummistøvler, fjellsko og sånt. Alt det kommer foran merker for min del. Er mer et pluss om det er et kjent merke.

    120. Det viktigste for meg er som oftest at det se bra ut. Det er ikke viktig at det er et dyrt merke, selv om det er ekstra stas å ha et merke som alle vet er dyrt og bra. Men det er ikke sånn at jeg kjøper et plagg jeg synes er stygt, bare fordi det er et dyrt merke. Da kjøper jeg heller noe billig og fint! 🙂

    121. Sånn JEG ser det, lider mennesker som er “avhengig” av merkeklær/ting, av mindreverdighetskompleks. Det er helt greit om du har lyst på noe som er av et merke, for det er jo helt normalt. Mange ting som ikke er av store merker er mye finere enn de som er det. Og omvendt såklart. Begge deler har jo sine positive og negative sider, men alt i alt, velger jeg heller ting som ikke er av dyre merker. Som skinnjakker/vesker osv, på H&M bruker de imitert skinn og fuskepels. Like fint, og man kan gå med det og ha god samvittighet. Du kan også få en enkel hvit bomulls singlet til 49 kroner, f.eks… Eller du kan kjøpe en likedann, i samme stoff, til ca 300-400, bare at det er sydd på en lapp, med navn av et kjent merke… Såå…. Altså, hvis man har råd og lyst, så hvorfor ikke. Men når jeg er ute og shopper, går jeg ikke direkte til den butikken hvor alt er dyrt og av merker 🙂 men finner jeg noe jeg LIKER og har lyst på det, kjøper jeg det. Men ALDRIG ekte skinn eller pels. Fikk tilbud om og kjøpe fint skinnintriør til bilen min og, men takket fort nei til det…. Når man kan imitere skinn og pels, skjønner jeg ikke hvorfor man skal ta det utover uskyldige skapninger, bare fordi det er…. “ekte”

    122. jeg bor på oslo vest og føler nesten at det er obligatorisk å ha noen ting som hører til “oslo vest uniformen”

    123. Åh, jeg for min del, liker veldig godt billige merker, som cubus og sånn. Jeg elsker cubus og sånn. Folk her jeg bor driver og går sånn :”eeeeh, så du ho jenta, ho hadde en jakke fra h&m liksom!!!”, også går de rundt og hater folk, og veldig få handler fra cubus, h&m..osv.. Foreksempel, veldig få går med collegejakker fra cubus og sånn, og de baksnakker visst noen handler på 50 % (salg) osv.. :S Helt ærlig, synest jeg at det er ubehagelig at folk skal begynne å hate meg bare fordi jeg går med en bukse fra cubus… 🙁 (går bare med bukser fra cubus, men uansett..) Jeg liker klærne best fra cubus, bikbok, ginatricot, vero moda og sånn jeg., selv om man blir baksnakka av det. Eller, man blir ikke baksnakka om man handler fra bikbok, da, for det er liksom hovedpunktet i livet hos de fleste..

    124. Det er vel både ja og nei.. Jeg hadde blitt glad om jeg faktisk fikk en ekte chanel veske. med bevis og alt! MEN det er jo ikke noe vits, fordi absolutt alle kan få tak i akuratt samme veska bare at man ikke får med det beviset og bare betaler 5 ganger så billigere 🙂

    125. Nei, så lenge det er kult, så er det bra nok!! MEN jeg har ett mote-ønske i livet; Klassisk Chanel XL!!

    126. til hun som skriver om alle merker klærne og tingene hun har, og at grunnen til at folk ikke bryr seg er pga alder og ikke råd.
      det sier ganske mye om deg, når sånne ting er så viktige i livet ditt. du virker ekstremt firkantet. voksne mennesker har mye dyrt ja, men kombinerer ofte, og folk som er vokst opp med penger fra barn er ofte ikke like merkefiksert. så jeg ser på deg som en som har behov for å vise hvor god råd du har, noe som er ganske ekkelt.
      at folk sier de ikke bryr seg, er kjempe bra! det finnes viktigere ting her i livet enn status og penger. synd mange aldri finner ut det før de synger på siste vers, haha;)

    127. Før pleide jeg ofte å kjøpe mye og billig på Cubus, Gina Tricot o.l. De siste årene har jeg begynt å investere i dyrere plagg, men velger heler å kjøpe få plagg og som jeg vet jeg liker. I 7. klasse til 8.klasse ville jeg ha merkeklær bare fordi det var et merke, nå er jeg mer ute etter kvaliteten, og synes selv jeg får bedre klær hvis jeg velger å kjøpe litt dyrere. Jeg synes ikke det er flaut å gå på Lindex og de andre kjedebutikkene, men synes kvaliteten ikke er så god. Jeg har også en Mulberry lommebok og 3 designvesker, men det er mitt valg og mine penger. Jeg velger heler å ha noen dyre ting som jeg virkelig elsker og som jeg kan ha lenge, i stedet for ting som fort får hull osv… Men jeg synes folk skal kjøpe det de føler seg tilfreds med, og slik at du føler deg som deg selv. Det er det aller viktigste 🙂

    128. Helt ærlig tenker jeg ikke særlig over hva folk går med. Jeg reagerer ikke på om folk går i klær fra Cubus eller fra Ralph Lauren, selv om jeg selv kun går i merkeklær. Men dette er jo mer familien jeg kommer fra og måten de har oppdratt meg på.
      Så om vennene mine går på Cubus og handler klær blir jeg gladelig med dem, for all del, jeg synes jo de har masse fint, men selv kjøper jeg faktisk aldri klær derifra. Det har bare blitt sånn. Men hva andre går med kunne jeg faktisk ikke brydd meg mindre om, det må de jo få velge helt selv!

    129. for å være helt ærlig, så bryr jeg meg egentlig ikke hva jeg går i.
      Mine favoritt butikker Nelly, Gina, BikBok 🙂

    130. Tror svært få faktisk bryr seg om dette, og tenker “nei, det er billigbutikk og bare for fattige”, men at de bare fremstår sånn. Jeg liker å bruke mer penger på noe, for da blir jeg mer glad i det og tar bedre vare på det. MEN heller fem gensere fra h&m enn én fra et merke.

    131. Elsker å ha merker, men kjøper ikke akuratt ALT i merker. Har liksom litt av hvert. Har massr billig klær, noen som jeg er veldig glad i, men man blir jo utrolig lei av de! Mens alt jeg har fra merker som Marc Jacobs, Levis, True Religion, osv. blir jeg jo aldri lei, plus at det er mye bedre kvalitet!

    132. Syns ofte at pris og kvalitet hører sammen, man får det man betaler for. Personlig ville jeg mye heller hatt ÈN Mulberry veske enn 10(0) billige. Når det er sagt så eier jeg ingen Mulberry veske, og jeg handler stort sett på BikBok, Monki, Gina Tricot, Carlings, Weekday, H&M, Vila, Veromoda, osv. Hadde jeg derimot hatt råd til å kjøpe Acneklær, hadde jeg gjort det. Handler heller ikke på Lindex eller Kappahl, for de har aldri noe som faller i smak der.

    133. Jeg kjøper hvor som helst, og når som helst! Varierer fra om jeg liker plagget eller ikke:) Har foreks. mange billige ting, som egentlig er blitt kjøpt på drittbutikker, men av og til så har det det ene gullplagget!:)

    134. Jeg bryr meg ikke om hvor jeg kjøper klær fra. Loppemarked har noen ganger kjempe dyre klær, men som også er fine da.

    135. Det er jo seriøst helt tragisk med folk/skoler som faktisk MOBBER folk hvis de ikke har klær som er dyre. Nå tenker jeg jo mest på Oslo-områdene da, men fordetom… jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva klærne koster. Jeg bor i en liten by (Finnsnes, imellom tromsø og harstad), og jeg har hverken råd, eller kapasitet (vi har jo bare vanlige kjedebutikker her) til å kjøpe dyre klær. Jeg kunne faktisk ikke brydd meg mindre. Når jeg er hos faren min, som bor i Tromsø, så pleier jeg til og med å se innom Fretex for å se om jeg finner noe. Jeg handler på Cubus, Vero Moda, H&M, BikBok som jeg elsker… ja, you name it.
      Men så er det jo ikke noe press på min skole om å kle seg i dyre merkeklær eller ha dyre ting… alle bruker jo naturligvis klær fra de vanlige kjedebutikkene vi har her osv.

    136. ja æ føla me bedre i mærke klær. æ føla mæ mere spesiell, mere værd, liksom. nu e æ ælig. lika bæst Converse og lv

    137. jeg bryr meg i grunnen ikke om hvor klærne mine er fra, og handler bare på butikker som HM, cubus, bikbok, carlings, lindex, monki osv.. jeg føler meg ikke fattig eller ukul når jeg handler på disse butikkene, om jeg finner noe jeg liker så er det det samme for meg om det er på cubus 🙂 samtidig så synes jeg det hadde vært gøy å eid noe merkeklær eller merkevesker en gang, ikke at alle klærne mine skulle vært merkeklær, men noen få ting hadde vært gøy 🙂

    138. for å vera heilt ærleg, så har eg levd i 13 år og har ikkje hatt eit merke “plagg” og merke “dill” men har lyst på det men trenger det ikkje. for ddet er masse som ikkje er merke men som er likt/styggare enn vanlege kled så alt i alt BORTKASTA PENG ( man det er berre min meining då ) 😉
      PS: digge deg og bloggen din <3

    139. Det er bare ett problem med det du skriver.. Og det er at Louis Vuitton og Chanel veskene dine er fake, så blir litt flaut å skrive det du gjør da..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg