rare matvaner

Helt merkelig hvilke matvaner man får når man sover hele dagen. . Jeg spiste nettopp, og det ble min frokost/lunsj/middag for både i dag og i går! Ikke bra, ikke bra. . Men glemmer helt bort å spise! Er på dager som dette (og forsåvidt alle andre dager) jeg er glad jeg ikke spiser kjøtt, hele resten av familien spiste junkfood til middag mens jeg spiste vegetarnuggets som er så mye sunnere! Det kan man kjøpe på Helsekostbutikken life og det smaker helt fantastisk – helt som vanlige nuggets av kylling!

Er mange av dere som lurer på hvordan det går med måsen jeg reddet for en måned siden, det går fint! Den kan fly nå og vi har sluppet den løs, men den holder seg i hagen og området rundt. I dag sto den på andre siden av veien og så sto mamma i hagen så sa hun “hallo måsen!” så snudde den seg og så på henne, så sa hun “ja må du komme hit” så gikk den over veien til henne. Søting ♥ 

Om jeg ikke tar helt feil så er det 20 nuggets i en pakke, men jeg blir stappmett av noen få. Så det holder lenge! 

 

64 kommentarer
    1. Håper du vet at du ikke kan spise fisk og ulike typer godteri.. Om du gjør det så kan du faktisk ikke kalle deg for vegetarianer 😉

    2. JA, samme her! Døgnrytmen er helt fucked up så man spiser frokost når middag er, og så har man så mye å gjøre på dagen/kvelden at maten bare blir helt glemt :p Dårlig vane, men bare man får i seg mat så er jo det det viktigste 🙂
      De nuggetsene så skikkelig gode ut. Fikk nesten lyst å dra til butikken bare for å handle slike nå..

    3. Jeg har lenge vært opptatt av dyretesting og sånt. Men da jeg så at du skulle bli vegeterianer, begynte jeg også! Dette er min andre dag uten kjøtt, og jeg trives faktisk med det! Midlertidig kan jeg spise ting med melk i, men det er noe jeg vil stoppe med etter hvert. Men det er jo bare å se da. 🙂
      hvor mye kostet de nuggetsene?

    4. Synes du det er dyreplageri hvis man dreper mordersnegler ? De ødelegger jo naturen, og vi lever jo av naturen og solen. I tillegg er de super ekkle!! ;o

    5. synes denne tweeten:
      sophie elise ‏@SophyyElise
      Skjønner ikke hvorfor sminke skal testes på dyr. Vi har jo mange pedofile i fengsel vi kan bruke til det 🙂
      Mer
      Svar Retweet Favoritt
      Var utrolig frekk mot familiene osv. Synes det var unødvendig av deg å skrive noe slikt. Tror du pedofile kan noe førr at de er pedofil? Vær så snill, mistet litt respekten for deg.

    6. Før du misforstår meg, så vil ejg bare si at jeg digger deg OG bloggen din 😀 greia er at jeg ikke helt skjønner hvorfor du spiser vegetarmat, for å “støtte” dyra(hvis du skjønner), når du bruker sminke som helt sikkert er dyretesta…(?)Hadde vært fint om du kunne lagd et innlegg der du kan skrive litt om sånne ting, for er også mange av mine venner som lurer på det samme

    7. Hei! 🙂
      Lurer på noe.. Hva slags mat er det du fôrer hunden din med? Du mener at ekte dyre-elskere ikke skal spise kjøtt, men likevel kan hunden din få spise det? Vi er da dyr vi også. Det er greit å kjøpe fôr som inneholder kjøtt til hunden, men ikke til deg selv? Skjønner ikke helt det jeg. Fint om du kunne ha forklart det. 🙂

    8. Kan ikke du komme med ett innlegg om måsen, bilder og slikt. Fortelle litt mer! :D?
      Det eneste negative med at man har måsen er at de andre måsene vil mest sannsynlig jage den eller drepe den pga “menneskelukt”

    9. du er blitt vegitarianer. ville bare si at jeg hadde en venn som var det. Men etter en stund begynte hun å miste håret fordi hun ikke fikk nok proteiner og sånt som du får fra kjøtt. nå er hun ikke vegitarianer lenger og spiser kjøtt. Hun har fått håret tilbake. Ville bare si i fra til deg. håper du får nok proteiner i deg osv.. 😉
      klem
      – lille meg <3

    10. Hei !
      Skulle bare si at jeg synes du har forandret deg positivt, og du er helt nydelig!
      Det jeg synes har blitt så syyyykt pent på deg er det at du sminker deg så bra og pent. Og du har en unik fin stil!
      Håret ditt ser også nydelig.!
      Det er ikke det at jeg ikke synes at du var stygg eller noe sånn før ..! For jeg har fulgt bloggen din ca. hver eneste dag siden jeg for første gang så deg på topplista på blogg.no
      Og da har jeg også “fulgt med på” stilen din, og det må jeg si, du har forandra deg positivt til en NYDELIG jente!
      STÅ PÅ!! 😀

    11. Du er en flink jente! Du har utrolig nydelig hår, og kler deg pent! Pluss, du synger pent! Du burde være veldig stolt over degselv, vegetarianer, vakker og et sangtalent! Supert Sophie! <3

    12. HVORDAN TEGNER DU ØYENBRYNA DINE?? VELDIG FINE:)
      HAR DU EGENTLIG BARBERT AV HELE ØYENBRYNA Å TEGNER DE OVER, FOR DET SER SÅNN UT, MEN SAKEN ER AT DET VAR FINT IHVERTFALL DA. SÅ HVORDAN TEGNER DU DE? KAN DU LAGE ET INNLEGG VÆR SÅ SNILL? <3

    13. Så flink du er som har blitt vegetarianer! Det er utrolig fint og viktig at du, som er et forbilde for så mange, står fram som et godt eksempel 🙂

    14. Er utrolig glad du skriver dette! Jeg pleier også å si at vegetarestatningene smaker akkurat det samme som vanlig kjøtt, og det er sjeldent folk tror meg.. Men familien min har gått over til å bruke vegetarkjøttet i maten istedet for vanlig kjøtt, så når vi får gjester på besøk så smaker de jo og oppdager at det smaker det samme 😀
      Forresten så tenkte jeg at jeg må fortelle deg noe. Da jeg ble vegetarianer for to år siden, gikk jeg fort ned i vekt. Tror det var 3-4-5 kilo ellerno(jeg trente ikke da engang, det var sommerferie), men så gikk jeg opp igjen. Så tror det er veldig viktig at du passer spesielt på kostholdet nå i starten, så går du ikke ned i vekt 🙂

    15. IKKE SPIS GODTERI SOM INNEHOLDER GELATIN! GELATIN ER DYRESKJELLET!
      IKKE SPIS GODTERI SOM INNEHOLDER GELATIN! GELATIN ER DYRESKJELLET!
      IKKE SPIS GODTERI SOM INNEHOLDER GELATIN! GELATIN ER DYRESKJELLET!

    16. litt for mye brunt pudder i ansiktet. man kan se forskjellen på fjeset og halsen. ikke fint. just say. og mye søtere uten så mye sminke 😉

    17. Jeg kjenner VIRKELIG til den altså, jeg får omtrent ikke i meg noe som helst når jeg har elendig døgnrytme.. Det er for dårlig 🙂
      ♥ Lizbethosnes.com – Behind the scenes. Min hverdag med mine interesser, og den psykiske lidelsen Anorexia Nervosa. Lizbethosnes.com

    18. Kan du lage et innlegg om tatoveringen din ? Hvor mye det koset, hvor lang tid det tok og hvor vondt det var ? 🙂 Jeg skal selv ta tatovering på ribbeina, og lurer veldig på hvordan det er ! 🙂

    19. bare så du vet det, om du velger å spise fisk og annen sjømat, kan du iikke kalle deg for vegetarianer.. det du er om du spiser fisk, men ikke annet kjøtt er du pescetarianer, noe som IKKE er en for for vegetarianer 😉

    20. Trodde virkelig ikke at du kom til å klare deg ett par dager som vegeterianer, er stolt av deg! 🙂 Stå på, Sophie! 🙂

    21. hahah de er frityrstekt, så å si de er mye sunnere kan du dra lenger på landet med 🙂 Jeg utdanner meg som ernæringsfysiolog, så vet litt hva jeg snakker om

    22. Hei! Jeg ble vegetarianer for en uke siden, da jeg var på ferie i Florida! Jeg ble det etter kun å ha sett 17 minutter av dokumentaren “Earthlings”, og det er jeg veldig stolt av! Klarte meg veldig fint som vegetarianer i USA, og har klart meg veldig fint de to dagene etter å ha kommet hjem til Norge! Har bare smakt vegetar kjøttdeigen så langt, og det smaker veldig godt, nesten helt likt som vanlig. Det er desverre litt dyrere enn vanlig kjøttdeig etc, men det er verdt det. Du har inspirert meg til veldig mye ang. dyrevern. Stå på videre :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg