en ellevill natt

Hei dere ♥ For øyeblikket sitter jeg faktisk og laster ned mappen med alle bildene fra photoshooten jeg hadde for litt siden! Gleder meg til å legge de ut på bloggen, slik at det kan bli nytt design (igjen, haha). Litt tungt fordi jeg elsker virkelig dette designet, men de nye bildene passer ikke til disse fargene. Kjedelig å høre meg snakke om, dere får heller se senere i dag! 
Som dere kanskje ser har jeg fått en ny menyknapp, “hjertesaker”; så nå blir det lett for dere å finne frem om dere ønsker å bli litt inspirert av mine tanker angående dyrevern og miljø! Vet at løfter som dette er vanskelig å holde, men slik at det ikke blir for mye for noen men heller ikke for lite tenker jeg å ha en fast dag i uka hvor jeg skriver om en sak jeg opptar meg av. Håper dere liker ideen!

Ellers så dro jeg til Lisa klokken 04 i natt, og vi har det så sinnsykt morsomt at jeg ikke klarer å sove. Vi ler hele tiden og gjør så utrolig mye rart!  Jeg fikk i alle fall lastet ned snapchat, jeg heter sophieelise der. Det har jeg hatt det mye morsomt med! Klokken 08 gikk jeg og Lisa til solariumet, og gjett hva jeg kjøpte meg til frokost? Fiskekake! Hadde jeg ikke vært veggis ville jeg garantert kjøpt meg burger. Føler meg bra allerede! For å bruke tid i dag har jeg egentlig ikke gjort noe særlig, har bare vært hos farmor og farfar. Der snakket jeg engasjert om dyrevern mens farmor snakket om at de skal på seaworld i Florida og farfar sa delfiner er dumme. Ja ja, orker ikke diskutere på det en gang, men jeg sa til de at de aldri mer får besøk om de drar på seaworld så håper de tar det til seg, haha!

Slik ser jeg ut når jeg ikke har sovet, er på besøk og har glemt sminken hjemme MENS jeg tar bilde av meg selv til snapchat. . . Haha

Dette tror jeg aldri jeg har vist på bloggen før, men slik ser jeg ut når jeg har superhyperlatterkrampe klokken 6 om morningen!

Og så var det ut på tur igjen, med destinasjon solariumet. Dagens outfit er fra DOLSHI & GABHANI ^^ om dere ikke skjønner ironi så er den fra bikbok.

 


Lisa skulle ta bilde av meg så zoomet hun mye inn, og hva i HELVETTE er det her for noe? Hvem har bein som står slik? Tydeligvis jeg, har aldri lagt merke til det, og på dette bildet følte jeg selv at jeg sto ” normalt”. Herregud tenk om jeg alltid gjør dette!

82 kommentarer
    1. Det er fint at du engasjerer deg i forskjellige saker, men du kan ikke forvente at ALLE skal mene det samme som deg.

    2. dejligt at se dig være “fri” og grine, istedet for billedet er utænkt med pupper og trutmunn :* 1love

    3. Jeg støtter deg for det du gjør og mener. Menp syns du ikke det er slemt å forlange at dine nære og kjære ikke skal feks dra til seaworld? Respekt må være gjensidig, selv om dette kanskje først og fremst dreier seg om toleranse for andre folks valg.

    4. husk at du har leserar på 14 å nedover som ser opp te deg, e kje et sjakktrekk å pressa røyken med på alle bilder. kje for å skuffa deg men d e kje såå kult altså :))

    5. Syns du va veldig streng mot besteforeldran dine! d e dårlig av deg..
      Åååh, du har glømt sminken din igjen heime! kor mange lag me sminke har du i ansikte mot sluttn av dagen?!
      Syns du va pen å kje usminka!
      Digge bilde av deg der du flire skikkelig! du ser naturlig ut og e veldig pen der, i motsetningen tel ka du gjør på ALLE andre bilda!!

    6. Hei sophie elise, egelske bloggen din og leser den så ofte som muligt, men eg har eit spørsmål. Kor kjøpe du dei sløyfene du har runt hode? Og ka heite dei?

    7. Fjernet du forside-knappen? Siden jeg bruker bloglovin så kommer jeg innpå hvert innlegg, og hvis jeg skulle ønske å bla meg lenger ned på bloggen til andre innlegg må jeg trykke meg dit, hvor ble den av siden hjertesaker-knappen tok over?

    8. Ble faktisk GANSKE skuffet når jeg leste at du har spist fiskekaker når du har sagt rett ut at du ikke spiser egg. Hønene har det et helvete hele livet sitt i noe som er mindre enn et bøttekott for å få ut de jævla egga. Get your facts right!

    9. Ikke for å være hater eller noe, elsker bloggen din og meningene dine, men syntes du ikke du drar det litt for langt? ALLE kan ikke mene det samme som deg og da må du jo respektere det! Det blir nesten som beliebers-hysteriet, at de skjeller ut de som ikke liker justin eller omvendt.. hva hadde du gjort hvis leserne dine hadde sluttet å lese bloggen din/hatet deg for noe du stod for ?

    10. Gleder meg til å se bildene.
      Ikke for å være frekk nå, men synes du tar litt i når du sier at du ikke skal komme på besøk til besteforeldrene dine igjen om de drar på seaworld. Aner ikke jeg om du mener det da, men siden du skriver det tror jeg det. Altså, at DU ikke liker seaworld skal ikke hindre dem i å dra. Er jo deres valg og nå sier jeg ikke at du sier at dem ikke får lov, men herregud .. håper du skjønner at du er helt idiotisk når du skriver det(selv om dyr osv. er bra du skriver om) så må nå de få dra til seaworld uten at det skal ha noen hindringer der hjemme med deg. HAllooo .. vet det ikke er min sak, men ja. Du burde respektere at dem vil dra til seaworld.

    11. haha! står helt likt selv! Uten å tenke over det, på bilder ser det heilt fucket ut! hehe!
      elsker bloggen din <3

    12. Dere som klager sånn for den røykpakken må jo virkelig nistirre på bildene .. :p Man ser ikke den pakken visst man ikke studerer bildene da, og selv om Sophie har lesere helt ned i 14-års alderen, så betyr jo ikke det at Sophie må oppføre seg som en 14-åring 🙂 I tillegg er det ekstremt mange voksne som røyker, og jeg er nesten helt sikker på at alle de yngre leserne til Sophie har foreldre eller besteforeldre som røyker 😉
      -Gleder meg til å se bildene fra fotoshooten, Sophie! 😀

    13. Hei Sophie! Et spørsmål her. Hvorfor skal du ikke spise noe kjøtt unntatt fisk? Jeg mener, hvorfor er det greit for deg å spise fisk? Fisk er jo også levende dyr slik som kuer og sauer osv.
      Vil også si at jeg har vært en fast leser lenge. Jeg liker veldig godt at du er imot dyreplageri og slikt siden jeg er også veldig glad i dyr! 🙂

    14. haha! jeg står også sånn, HELE TIDEN uten å tenke over det! merker det ikke før folk rundt sier det til meg 🙂 SNAP meg – kajajossing

    15. Sånn seriøst tuller du med meg?
      Det du vil frem til er at alle dyr som blir brukt til mat ikke har det bra?
      At alle dyr som blir brukt på show ikke har det bra ?
      Joda, finnes dyr som ikke har det bra, men seriøst det finnes jo dyr som har det bra også, ikke bare den hunden din som sitter på fanget og gneller..
      Også visst noen du kjenner drar på noen du ikke liker, sletter du dem i livet ditt ?
      Du høres dum ut for og være helt ærlig ..

    16. hi, I’ll be writing this in English because im from the states and I’m pretty sure google translate would screw it all up haha
      but anyways, I recently read your post about going vegetarian which is great! ive been a vegetarian for quite a while now because of the disgusting ways they treat animals in factory farms across the world. I was glad to hear you speaking out on that as well as other animal cruelty but I have a few issues with it. and I don’t say any of this to bash you, I just thought you’d like to know for yourself and also for your readers so they aren’t misinformed.
      you aren’t a vegetarian if you eat fish, that would be a pescatarian. I was a pescatarian at first but then saw how horrible the fish hatcheries are and how many other deaths result in the catching of fish (dolphins, sea turtles). perhaps you could continue on as a pescatarian but I I strongly urge you to research and see the horrible outcome of mass fishing.
      besides that, the next thing I wanted to mention is on the topic of dolphin and whale hunting. you’ve mentioned how much it upsets you and I am fully with you on that! but I can’t but wonder if you know that Norway is the second largest hunters of whales?
      there’s actually a show here in the us called whale wars where a team hoping to stop whale hunting do all they can to work out agreements or stop the hunters by force. I try to be understand in that I know it may be a part of the culture, as it is in Japan, but just as with any killing of animals, I feel it must be monitored which it isn’t in norway.
      I don’t believe it’s wrong to kill animals for food, which may be where we disagree, because we are omnivores and that’s the circle of life. but I do whole heartedly disagree with the way it is done nowadays which is why I’m a vegetarian.
      hopefully this has raised some things to your attention and I hope you understand that I didn’t mean any of this in a way to be rude! I just felt you should know!
      WhosAgainstAnimalCruelty.org/
      very powerful video
      http://www.greenpeace.org/international/en/campaigns/oceans/whaling/norwegian-whaling/
      lots of luck on your lifestyle change to vegetarianism! it’s tough at times but totally worth it(:
      – aubrey, california, USA
      ps I LOVE your blog(: even though I have to translate it haha

    17. Håper du følte deg bra når du tygde i deg fiskekaka? Fisk er også levende vesener med personelighet vet du. Antar du ikke tenkte mye på de 1000 torskene som sprellet for livet i fiskegarnet og ikke viste sitt arme råd? 😉 Og det å spise egg gjør ikke noe, samme med melk! Aner du hvor bra kyr i Norge har det? De har det til og med bedre enn enkelte mennesker skal jeg fortelle deg. De sover på madrasser og får rikelig med mat, er ute på beitet om sommeren og har det helt supert. En stjeler ikke melken til kalven som noen vil påstå! Og selv har jeg høns hjemme, og de kunne ikke hatt det bedre! De tusler ut og inn som de vil og kunne ikke hatt det bedre heller!

    18. Du har jo tydeligvis ikke gjort mye research rundt seaworld osv, når du mene folk ikke bør dra på dit? blir bare frustrert når du sir at alt som har med det å gjøre e galt osv, når det ikke stemmer.
      Altså, ja greit at noen parker hvor man kan se/svømme med delfiner ikke alltid er for dems eget beste men seaworld f.eks REDDER delfiner å drar ut på utflukter HVER dag for å hjelpe delfiner + mange andre dyr som lever i sjøen som enten er skadet,syk eller som ikke har det bra. Dem tar dem med på sykesenteret som er på seaworld der dem blandt annet har operasjonssal som profesjonelle dyreleger jobber på for å redde dyrene. De dyrene som kommer seg å blir frisk, slipper dem fri til sitt rette element, mens dem som aldri kommer til å klare seg alene og som trenger oppfølging, tar dem inn og følg opp med rehabilitering. Så for å si det kort så hadde dem aldri hatt muligheten til å kunne dra ut å redde andre dyr om det ikke hadde vært for at folk besøkte seaworld å ga støtte. Det er kun for en god sak, og gjør ingenting men noe godt ut av pengene de får inn.

    19. Bruker du seriøst extensionet når du er i solariumet? isåfall blir ikke det veldig svett? siden man svetter ganske mye i solariumet.. jeg har gjort det en gang og det var ekkelt! aldri mere! og en annen ting skulle ikke du slutte med å ta solarium? ikke lenge siden du skrev det på bloggen:P hva med heller å si at man skal gjøre ting man kan holde? blir så latterlig hver eneste gang at du ombestemmer deg… jeg er hundre prosent sikker på at du kommer til å spise kjøtt før eller siden også:p siden du aldri holder det du lover:p Det her var ment som konstruktiv kritikk og ikke drittslenging.. just as you know;)

    20. Du er ikke” vegeterianer” når du spiser fisk. Det kalles “Pesketerianer” å holde seg unna kjøtt, men fortsatt spise fisk.

    21. GUD, du er så mye penere når du smiler det naturlige smilet ditt, enn når du ja, vet ikke helt hva du gjør egentlig, men når du lager “trutemun” eller hva du prøver på 🙂 SÅ mye penere og naturlig med det smilet du har på bildene over hvor du ler! du er jo så pen!

    22. bra du skriver om så viktige ting! en venninne av meg er vegetar 🙂
      er sykt stolt av at du svarte meg på snapchat :D:D MADE MY DAY!!

    23. håper du har undersøkt litt og vet at fler ting enn meieriprodukter, egg og kjøtt kommer fra dyr. i gelatinen i gele er det jo dyreknokler for eksempel.

    24. håper du tenkte på alle andre dyr som blir drept bare for du skulle ha den fiskekaka! Faktsik så vil jeg si det er værre å spise den fiskkaka en å spise en hamburge eller drikke melk da kuene i norge lever rene luksuslivet og er de kuene som har det best i hele verden! Kan jeg spør deg om noe? har du egentlig vært på en går? noen gang? høres ivertfall ikke slik. Det høres mer ut som du har BARE lest mattilsynest reporter etter de har vært på en plass der de bryter loven! NORMALE OG SÅ OG SI ALLE gårder i norge har dyrene det kjempebra! MYE utegang og godt grovfor! Bedre kan ikke dyr ha det!! Og kanskje du burde se litt på animal planet og discoverty der de blir med fiskere ut i båtene og der fiskerene sier HELT selv at dyr som delefiner, fugler, haier, skilpadder og andre dyrearter blir fanget i garnet og drept! Noe som fører til at masse arter, spessielt skilpadder og fulger blir utryddningstruet! Så…. Så kan du plis svare meg hvorfor du synes det er galt å drikke melk som kommer fra et dyr som lever i et paradis og at du synes det er helt ok å spise fisk der fangsten fører til at dyrearter blir utryddet??
      OG husk også på at itilegg til at kua lever livet og har det så godt som noen dyr kan ha det MÅ melka ut! Ei ku som ikke har blitt mjølka på en dag er skikkelig sprengt. ei ku må minst bli mjølket 2 ganger om dagen!!. tenk deg selv at du har unge og du ikke har ammet eller pumpet deg på over en dag! Du har det skikkleig vond og er DØDSsprengt!! Og at man stjeler kaøven sin melk er bare en skikklig dårlig vandrehistorie! Kuene får, imotsetingt til andre dyr (utenom geita) melk 24/7!! Uansett om den er med eller uten kalv…
      Så før du tror du er en helt flytt på rompa de og dra og besøk gårder!!!!!! Dyr har det fantastisk i norge! og du må ikke tro du redder noen som helst dyr pga du er veggis! like stort antall dyr blir slaktet for de om!! Så hvis du virkleig vil gjøre en forskjell begyn å jobb i mattilsynet og reis ut til de få gårdene der noen har sent beskymringsmeldinger!!! Og be bonden om å fikse problemene. Vell DA får jeg respekt for deg! For DU HJELPER FAEN MEG IKKE ET ENESTE DYR UANSETT HVOR MYE DU SKRIVER PÅ BLOGGEN! REIS DEG OPP FRA DEN SENGA! TØR AV DEG DUCKFACET OG BEGYN Å JOBBE I MATTILSYNET OG GÅ PÅ INSPEKSJONER OG HVIRKELIG FÅ BORT DE FÅ PROSENTENE AV GÅRDER SOM DRIVER MED MISSHANDLING!!! DA HJELPER DU NOEN!!

    25. Håper du ser denne kommentaren! For jeg står også alltid sånn, men jeg føler jo at dette er normalt, men det ser jo ikke helt smart ut! ;D
      Hehe <3

    26. Hei! håper virkelig du tar deg bryet med å lese dette. Først vil jeg bare få fram at jeg overhodet ikke er hater/bitch/(typisk smålig jente rett og slett), syns faktisk du og alt det du står for er dritkult. Men jeg ser jo at du spiser sjømat selv om du er veggis. når jeg begynte, vurderte jeg rett og slett å la en “kjøttgruppe” være igjen på menyen. men jeg synes rett og slett ikke det er riktig. nå skulle jeg til å påpeke at mange driter i fisker og ser på de mer som insekter liksom; ingen rettigheter eller følelse av smerte. meen så kom jeg jo på at du brenner for delfiner! selv om de er store og fine og smarte, kjenner de ikke nødvendigvis mer smerte enn en vanlig ørret(boikotter faktisk fisk ekstra mye på grunn av dette(og haha ja, liker fisk så dette er ikke en unnskyldning). og da oppdrettsfisken i norge rett og slett ikke har det så bra, og jeg ser på vegetarisme som et standpunkt rett og slett, et prinsipp, så synes jeg bare dette er noe å tenke over for deg. så klart helt ditt valg (haha lol, well obviously) men synes rett og slett dette er urettferdig overfor fisken! (og om du trenger en til sak å skrive om: scampi! fangst av scampi er ufattelig ødeleggende, ødelegger lokalbefolkning i forskjellige deler av asia, ødelegger økosystemet i havet, veeldig forurensende osv! oppfordrer til ikke å spise scampi, og SPESIELT fra norske produsenter(sverige har faktisk klart å takle dette bedre enn hos) du kan lese mer hos grønn hverdag om du er interessert!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg