hvordan bli så brun som mulig?

Som dere kanskje vet har jeg hatt et stadie i mitt liv hvor jeg syntes det var vakker og være unaturlig brun til nordmann og være. Jeg er jo NORSK (and proud) så da skal det ikke se ut som jeg kommer fra afrika? No offence til de som faktisk kommer ifra afrika fordi de SKAL se sånn ut, men det blir bare feil når jeg er like mørk i huden. Skjønner dere? Så ja, nå har jeg kommet over det fjortisstadiet der. Jeg synes enda farge er fint, men med MÅTE, og jeg liker fargen jeg har på kroppen nå veldig godt. Før kunne jeg få kommentarer på at folk nesten ble redd når de så meg fordi jeg var helt platinablond med mørk brun hud, nå får jeg heller komplimenter for en fin farge.

Jeg gikk på melanotan, også populært kaldt barbiedopet, for en stund siden. Jeg begynte i Februar og sluttet i April, det var tredje gang i mitt liv jeg gikk på det. Personlig fikk jeg ingen bivirkninger, det er min ÆRLIGE mening og jeg kommer ikke til og drive med skremselspropaganda. Men, det er ikke et godkjent legemiddel så om du blir syk er det på egen risk, ikke gøy og tenke på eller? Mest sansynlig er det nok også at foreldrene dine blir veldig skuffet over deg – for det ble mine. Så, jeg lovet mamma og pappa at jeg aldri skulle gå på det igjen så lenge jeg bor hjemme og det skal jeg holde også. Såpass respekt har jeg for de!

Derfor har jeg lenge lett etter et alternativ som kan være like bra som melanotan men samtidig være naturlig, og nå tror jeg endelig at jeg har funnet det! I tillegg til og smøre meg med solariumskremer har jeg nå også begynt med betakaroten. Men ikke hvilken som helst betakaroten men helt EKTE, ren betakaroten! Dere vet at betakaroten kan ha like mange tilsettningstoffer som for eksempel.. tja, la oss si blått godteri? Det smaker blåbær, men er ikke blåbær. Samme greia er det med betakaroten. Så det som jeg nå har gått på en stund er helt rent og fint og jeg lover dere – det funker som bare pokker! Jeg tar ikke sol selv om jeg går på det, man skulle kanskje tro det ikke funket da. Men det funker uansett! For jeg har jo fin farge, har jeg ikke?

Dere kan kjøpe det hos proteinfabrikken.no. Det er den jeg nå skal bruke lenge!

Har noen av dere brukt betakaroten eller kanskje til og med.. barbiedop? Er dere fornøyde? 


81 kommentarer
    1. Får dere bloggere betalt for å skrive dette innlegget eller, siden ALLE bloggere skriver om disse, samtidlig? Litt lol etter min mening, vedder på du engang ikke har prøvd de..

    2. Mat Olje/ Oliven Olje blir du sykt fort brun av men da må du har ordenlig under lag og ikke sole deg alt for lenge eller så kan det være farlig. Så jeg var i Spania i fjor solte jeg meg med mat Olje jeg ble så steik! Så gjorde jeg det i år hjemme i Norge uten noe lag under og da ble jeg syk og sykt solbrent. Olje gjør at det blir varmere sola sikter til da.
      Eller så bruk Sol olje det er nok greit det og men det har litt midre effekt i seg siden man ikke skal selge noe farlig:) tror jeg 🙂
      IKKE RÅD!
      aldri sol deg med selvbrunning.
      Du skal til syden og tenker wow om jeg tar på meg selvbruning så blir jeg dobbelt så brun det er sant du blir helt svart ærlig! men etter det så ser du at selvbrunigen har lagd stygge arr over hele kroppen din fordi det ikke tåler sterk sol. Aldri gjør det og jeg har vitne til det her haha.
      Sitron i håret.
      Sitron i håret tar jeg hver enste sommer fordi jeg har mellom lyst og jeg liker best lyst hår og sommeren og litt mørkere blondfarge om vinteren derfor vil jeg ikke farge det så det bytter på litt så skader det ikke fult så mye siden det er naturprdukt. men har også hørt at det er mye værre enn å farge det men det tror ikke jeg noe på.
      Hvor lenger du har sitronsaften i håret og lysere blir jeg. jeg gikk en hel dag med kunn tuppene med sitron saft og det ble platinablondt! 😮
      Er det en ting jeg lurer på så er det om man egenlig blir burn med solkrem eller uten?
      Jeg kom netopp hjem fra USA og da solte jeg meg Santa Barbara beach og ble så solbrent aldri sett noe rødere var grumsomt!
      men de få stedene jeg hadde tatt på solkrem var det ike solbrent i det hele tatt men det var også helt hvitt 🙁

    3. lol, det er kun reklame seriøst, både tuva og therese har reklamert om det -.-+ hvorfor skriver du ikke at det er sponset når det er det? falut!

    4. Så en som hadde gått på melanotan i Spania. Hun hadde helt gråbrun hud og flekkete ben. (Altså pigmentflekker) Hun så egentlig ut som en ku. 🙂

    5. Gikk på betakaroten i vinter, ble ganske brun når jeg tok sol i tillegg :p gikk på en kur melanotan i vår, ble sinnsykt brun men var en fin brunfarge og ingen bivirkninger 🙂 er fremdeles brun og har ikke tadd sol siden jeg gikk på mela (tok sol 3-4 gang, og ikke lenge) Sliter ellers med å bli brun, har veldig lyst pigmenter i huden og holder ikke fargen så lenge :-/

    6. Jeg lurte på om det er noen aldersgrense på SuperTan tablettene? Eller betakaroten (det merket, altså) : ))))
      lurer på om jeg er for ung (er bare 14 år)
      Også lurte jeg på om de selger de i en butikk, og ikke bare på internettet? <3
      Håper du kan svare, eeeelsker bloggen <33

    7. Det er SPONSET folkens. Fem andre bloggere har skrevet samme innlegget. Jeg er ganske sikker på at hun ikke engang har prøvd det!
      IKKE kjøp det! det har så og si 0 effekt!

    8. Betakaroten funket ikke såå bra på meg… Jeg hadde store forventniger til og bli ekstra brun nå som jeg netopp var i hellas. Men jeg ble bare vanlig brun….

    9. Sa ikke du i forrige uke at du kun bruker solarium? hahha BUUUSTEEED! Slutt å lur leserne dine for at du skal få litt ekstra penger for å blogge om noe!

    10. Det er ikke det samme som betakaroten overhode! Det heter jo super tan fordi det er noe annet.. Stygge jævel! Gå å heng deg ditt forvokste fittetryne… 😀

    11. Det er litt vanskelig å ta det seriøst når så og si ALLE toppbloggere blogger om Supertan om dagen…

    12. skjer med at folk kommenterer tragisk, hvis de ikke har noe positivt å komme med kan de vel bare drite i å kommentere?? Du har sykt fin brunfarge! Ville kjøpt supertan om jeg hadde hatt penger til det, men jeg er blakk nå.. men skal jobbe snart for å få råd, takk for tipset! <3

    13. hvor serr gammel er du a? går du i 8.klasse det er de som driver med trute men og tror de er så deilige plissss slutt å drit deg ut på den måten
      ellers sytes jeg du er en flink blogger men tror du hadde hatt mer lesere og du ikke oppførte deg som en som prøver alt for å bli en barbie

    14. Ingen bivirkning? Haha xD syntes no du ble ganske grå og lilla under øynene gjennom sminken. Også fikk du mangen prikker i fjeset. Det var det mangen som la merke til, just sayin’ 😛

    15. lurer på hvor mye du får for å skrive dette, siden alle toppbloggerene har blogga om det de siste dagene.

    16. Du har rett, du har en sykt fin farge akkurat nå! Ikke for mørk, men fortsatt brun! 😉 digger det!

    17. Kunne du hatt ett innlegg der du skriver hvor du bestiller bra sminke, hårprodukte, kleer og div fra seriøse nettsider? 🙂 På forhånd takk!

    18. Lager du innlegg om hvem som har vunnet justin bieber billettene? Eller sender du bare ut en Mail til vinneren?
      Plis svar 🙂

    19. Emilie, det er reklame og hun har ikke prøvd det selv.. i forrige uke sa hun at hun kun tar solarium. altså gjør hun alt for å tjene penger..

    20. NÅR KOMMER FLERE BILDER I BH OG TRUSE???
      VIL SE PUPPENE DINE!! SAVNER NOEN NYE BILDER Å KOSE TIL. DU ER DEN BLOGGEREN JEG DIGGER MEST, NETTOPP FORDI DU ER STOLT AV Å HORE DEG!

    21. lol blir flau av å lese noen av kommentarene her. er fast leser av tcmn sin blog, digger henne. utifra kommentarene å dømme her, er du ikke så populær. uff daaa.. men ja ja.. du får ha en fin dag videre iallefall

    22. ka e d du har gjort me leppen dine? :s d ser ikke så bra ut me duckface all the way på alt av bilda du lægg ut av dæsjøl!

    23. HAHA et tips innlegg som er sponeset SKAL det stå at det er sponest/i sammerbeid med. Det har de “høyere makter” til og med laget regler for!! Hvis jeg ikke husker feil var du en av de som de hadde sent brev til der det sto at du MÅTTE skrive om innlegget er sponet! Utrolig viktig! Og jeg er ganske så sikker at dette er spones siden mange av toppbloggerene skriver om akkuratt det samme at the same ime! 😉 vil bare gi beskjed!!

    24. jeg er stolt over deg, men jeg synes du skal slutte med tabeleyter, hudfargen til l0ve.blogg.no er fin styns jeg 😉 den ser naturlig ut, jegvser med en gang din er fake, ingen nordmenn i verden ernså brune til vanelig, med mindre de er halvt afrikanske. selvom alle vennenendine er rå brune, plis, vær sterk nok til og vli enda litt mindre brun. men du virker veldig søt og sånt, ikke noe slemt med det jeg skriver 😉

    25. huden din blir slitt ut før di blir 40 tror jeg…så på et program om brunings greier og sånt. selvtilitt har du ikke mye av

    26. for gud skyld.. ta å skriv at det er reklame.. wtf???? vi skjønner at du er fake, men såpass fake at du later som om det ikke er reklame. gå og smink deg litt, for du ser ikke ut. DUCKFACE eller DRAGQUEEN lol

    27. Heej <3 Lyst til å legge ut før og etter bilde av sånn brunfarge du hadde før da du var på ditt bruneste, og nå når du ikke er fult så brun?

    28. Kjenner at jeg blir sinnsykt forbanna av alle dere haters som bare MÅ kommentere stygt… har dere et liv? må dere liksom ha noen å “hate?” Så jævli irriterende egentlig… ingenting kan være bare fullt med “happyness” eller positive kommentarer, alt må liksom bli slengt dritt til… Greit nok at folk har noe imot det hun skriver, men jeg skjønner faen ikke hvorfor dere tror at hun vil like å lese disse kommentarene eller at dere får glede av å skrive de. I virkeligheten hadde dere ikke gått bort til noen og fortalt at de har dårlig selvtillit eller fake eller hvafaen, bare så sinnsykt barnslig at dere har en trang til å måtte slenge dritt til Sophie! FUCK HATERS.

    29. jeg går på betakaroten, og merker at huden min tåler mer sol enn den pleier. Jeg har veldig tynn hud og blir som regel solbrent, ikke brun. fml. men har tenkt å kjøpe super tan, og håper at jeg kan bli brun jeg også! funker det på meg, funker det på alle 🙂 haha. Men skal du ikke bare ta det en halv time før du går ut i sola`? du er vakker <3

    30. FOLKENS, TENK DERE OM FØR DERE KJØPER DETTE! Kan hende det funker, men tviler sterkt ettersom dette tydelig er SPONSET ettersom alle toppbloggerne blogger om det (noe som sikkert er en del av avtalen når de får sponset noe). Så derfor, TENK DERE OM FØR DERE GÅR FEM PÅ! 🙂 Skal forresten stå TYDELIG skrevet at dette er reklame, Sophie – det er en del av REGLENE. 🙂

    31. jeg vurderer sterkt å bestille disse fra pf, men vet du hvor lang leveringstid det er?
      jeg er avhengig av å ha dem innen tirsdag! 🙂
      btw, digger bloggen din!

    32. Jeg skal prøve betakaroten snart. Tenker jeg begynner til våren, sånn at jeg kan få en fin farge utover sommeren. Skal ikke prøve den der, da. Har allerede funnet en bra betakaroten jeg vil bestille. Jeg har mast på mamma om å få bruke det en stund, men hun bare foreslår gulrøtter, fordi det er litt betakaroten i de.
      Haha, jeg kan ligge en dag i sola og få et liiiite skille. Hver dag det er sol ligger jeg og griller meg på terrassen, og ender opp med å bli skuffet. Hvor ble brunfargen av?

    33. Bra! Skulle helst sett at du heller ikke bruker brunkrem og betakaroten, men du har nå tatt til fornuft! 😉

    34. fint innlegg! men siden du driver med markedsføring (skriver reklame) må du merke det som det 🙂 er man toppblogger må man desverre gjøre sånne kjedelige ting, men tviler ikke på at det er dårlig altså

    35. Skal vel bare ta de når man skal ut i sola? 🙂
      Hadde vert gøy om du hadde hatt en konkurranse om å vinne sånne, vil gjerne prøve de.

    36. Har brukt melaninsprøytene (barbiedopet). Elsket å gå på det fordi jeg ble såååbrun. MEN, jeg fikk sinnsykt mye føflekker av det. Er kjempe glad for at jeg har sluttet med det. Anbefaler INGEN å bruke det.

    37. betakaroten er noe som bygger opp pigmenten i huden da .. så du blir ikke brun av å bare ta de ;P så hvis du bare vil bli brun anbefaler det du bruker nå 🙂 en betakaroten.. du blir fortere brun når du er i sola 🙂

    38. HAHAH! Artig at du sier at du ikke tar sol, og når du ser på noen av bildene lengre oppe (der du viser den feite rævva di i en shorts) så ser du hvor bleik du er under rumpeballene. Det er slik man får når man tar SOLARIUM!

    39. Er du pillemissbruker eller prøver du og etterligne en.Hvordan kan jeg bli så tynn som du er,hvor ofte spyr du?

    40. Hva holder du på med helt enig med arielle du ligner på en pille missbruker som spyr egentlig hele tiden.
      Og ser at du soler deg inne he he….

    41. TCMN er mye bedre enn deg,du ligner en barbie dukke men kansje du har oppnådd målet ditt da.En liten dritt unge som får alt hun vil,kansje målet ditt da.
      Du er en innskrukket rosin,ligner ivartfall på en….
      Kan ikke lyve og si du er stygg,erlig dritpen men for falsk.Aldri hørt om natruly beatifull girls…Sier bare your not one off them Heart from THEA

    42. Står ikke det på pakken at en skal bare ta to tabletter 30 min før soling??? Og du går på dei hver dag??

    43. Seriøst folkens !!! Les hva studiene sier om betakaroten . Det gjør deg kanskje gul, men ikke brun.
      Det kan også øke risikoen for flere typer kreft.
      SPIS 4 gulrøtter HVER DAG. UFARLIG og BEDRE virkning!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg