Tips til gode drinker

Hei hei dere! 

Solen skinner og det er nydelig vær ute – nordnorsk sommer på sitt beste! Det er virkelig noe eget med det, vanligvis er jeg ikke noen stor fan av og bo så langt oppe i nord men når solen en sjelden gang treffer og gradestokken bekker over usle 10 grader. . . Da er det herlig! Derfor griper jeg denne anledningen til å ha en liten sammenkomst her hjemme hos meg med fire andre jenter. Vi skal grille og kose oss, matmonsteret i egen person (meg) skal lage BURGER! Herregud, burger med MASSE ost. Om min framtidlige ektemann er der ute så vet du hva vi må spise før du skal fri. Burger med ost. Eller taco. Eller pizza. Eller potetgull. Eller smågodt. Nam

På toppen av det hele har jeg laget strawberry daquary, er ikke helt sikker på hvordan det skrives haha. Men det er en kjempegod drink i alle fall! Det du gjør er at du blander frosne jordbær, isbiter og litt vodka i en blender og så tar du litt sukker i. Smaker kjempegodt! Skal innrømmes at jeg følte presset når jeg skulle lage det, tenk om det ble helt jævlig? Men tror det ble helt okei faktisk. Til dere som spør hva jeg ellers drikker når jeg er ute så pleier jeg og blande mickey finn og solo, det smaker lolipop og er den beste enkle drinken man kan lage. Men om DU har noen gode drinkblandinger og komme med så tar jeg gjerne imot det med en stor takk!



Denne søtingen skal spille musikk for oss i dag!



Vi passer en av kattene til tanten min, se så nydelig den er! Elsker og ta bilder av dyr, spessielt katter.



Kjedsomhet, haha..



Og ja jeg vet jo at noen av leserne mine kommer til å bli helt jomfru-maria nå og si at jeg er under 18 blabla, men har du møtt noen på 17 år som IKKE har smakt alkohol før..? Da vil jeg heller skrive om det her, slik at andre på min alder kan få tips til gode drinker istedenfor å helle nedpå med “heimbrent”. Forresten så blir jeg og alle mine beste venner 18 i år, noen har blitt det allerede! 🙂


184 kommentarer
    1. Skriv mer om drinktips! 🙂 Trenger det sårt!
      Jeg liker å blande Kalinka med redbull (blir mye fortere full) eller Kalinka med Kalinka redstar(rusbrusen). Men jeg er den som lager sterkest blandinger i gjengen og så ;o huff..

    2. Jeg blander som oftest mickey finn, vikingfjord ice shot og sprite, eller en brus med mer lime smak 🙂
      Hvis ikke er cosmopolitan veldig god også, samt. mojito med bittelitt sprite og mintblader 🙂

    3. åå , elske strawberry daquary! og nei, har desverre ingen tips til drinker 🙂 bruker for det meste å bare drikke det ++ smoothie osv!
      hahah, la bare merke til at du skrev “men har du møtt noen på 17 år som IKKE har smakt alkohol før..?” og ja , jeg vet faktisk om 17åringer som ikke har smakt alkohol! hahah, just sayin :-)))

    4. Er faktisk overaskende godt med ren sprit. Jeg pleier bruke 60% å blander det med franks energidrikk. Kan bruke battery, og burn. Smaker omtrent det samme. Så tar du bare og setter noen jordbær på kanten. Eller bare hiver de oppi for og få bedre smak. Sinnsykt godt!!
      Også et annet tips, du blander sprit med cola… det at det er..helt ok? vil jeg si

    5. ah, digger at du la ut drinktips! Er så sjukt lei av det vanlige eg pleie å drikke.
      Men kan smak på Mickey Finn du blanda med solo?? på nærmaste pol her har vi berre den grønne og røde!;)

    6. Prøv å lag geleshots i frukt 😀 skjær en appelsin i to å ta ut “innholdet” hell oppi geleblandingen akkurat som du heller det i shotteglassene når du lager i glass. la det størkne å deretter skjær det i båter! må være sommerens freshe shots

    7. Minttu og varmt vann, smaker som te og gjør susen fort om du vil bli dritings! :)Den slår forresten PLUTSELIG inn, så vær forsiktig! Been there, done that.

    8. du er blitt sykt flink til å blogge i det siste!
      elsker at du tar så mange bra bilder , og ikke minst smiler med munnen åpen 🙂 du er så fin med det!

    9. Malibu og melk er dødsgodt! tror det faktisk var på din blogg jeg fant det, men ja. men ellers vet jeg ikke om noe særlig mer. men kos deg iallefall!

    10. mickey finn sour raspberry + snapple blushing apple! smaker kun snapple med litt bringebær, ingenting alkohol. dritgod

    11. Det hørtes godt ut! 🙂 når jeg er på fest så går det som regel i bacardi razz som jeg blander med cola og sånn sitrongreier på gul flaske, sånn “spruteflaske” om du skjønner 🙂 en annen ting som også er godt, er vikingfjord mojito 🙂 det som er bra med den er at det er ferdigblandet drink, så er bare å tømme rett i glasset 🙂 det er på sånn kartong som ligner på samme greia som vinkartonger med tappekran 🙂 serveres med isbiter oppi og lime 🙂

    12. Bacardi lemon og fanta smaker faktisk helt himmelsk sammen, mm 😀 Elsker også været som det er nå, sitter selv ute på terrassen å leser på teorien. Du er så pen, kos deg videre i dag Sophie 🙂

    13. jeg liker veldig godt skittles vodka!! utrolig godt! åsså liker jeg å blande halmstad rose cider med vikingfjord med litt redbull oppi! smaker helt utrolig frisk!

    14. Er på ferie i Harstad nå og må si at det er utrolig fint her når det er sommer ! <3 Elsker det, selv født i harstad men bor i Oslo, og gud hvor deilig det er å komme hit når sola skinner som i dag ! 🙂
      ELSKER BLOGGEN DIN !!<3

    15. Kan du ikke lage et innlegg med forskjellige instillinger du bruker på kameraet ditt og sånn? 🙂 akkurat kjøpt meg canon eos 110D og skjønner ikke en dritt! haha.. synes du er så flink med bilder :):)

    16. Dette er også en type “strawberry daquary”
      1,5 dl. jordbærsirup
      1,5 dl. jordbærpuré
      2 sp.skjeer jordbærsyltetøy
      ca. 3.dl. Sprite (2 bokser)
      ca. 3.dl. Sprit(selvfølgelig om du skal ha sterkere blanding så bare ballanserer du mellom brusen og alkoholen)
      noen dråper lime
      Ha alt i en blender, fyll på med isbiter og miks:*
      Servér i fine glass med frisk jordbær på kanten!
      LOVER, dette er noe av det beste du kan drikke!
      Du får kjøppt ingrediensene i vanlige matvare butikker..feks.Meny!:)

    17. kjempefin header du har fått deg! <3 Har desverre ingen drinker jeg kan foreslå : Jeg er under 18 så drikker ikke drinker. Men jeg drikker egentlig for det meste solo (Y) . Pen du er! <3

    18. rosa champagne bladet med sprite! + jordbær ved siden av, eller dyppet oppi. ååh, det er såå godt!

    19. Spesielt skrives med én s, og lov skrives uten t, heter ikke lovt. Måtte bare si det, siden du ser ut til å ellers være opptatt av rettskriving.
      Og som ei over her sa, liker når du tar litt forskjellige bilder, spesielt når det er tatt med speilrefleks. 🙂 Veldig fine bilder! Og nydelig katt! Cherry-bildet var også kult ^^

      1. Det er ganske morsomt at du påpeker skrivefeil når du selv har flere. “En” skrives uten aksent over. Videre har du feil setningsoppbygning i både første og andre setning. “Spesielt skrives med en s, og lov skrives uten t. Det heter ikke “lovt”. Du brukte komma der du skulle brukt punktum, og utelot ordet “Det” før “heter ikke lovt”. Neste setning burde vært slik: “Måtte bare si det, siden det ellers ser ut til at du er opptatt av rettskriving”. I din setning måtte du hatt brukt “det” istedenfor “du”. Om du siterte ei som skriver over, skulle du brukt kolon og så satt det hun skrev i anførselstegn. Var det kun en referanse så var setningen grei. Tenkte bare å si det, siden det virker som du er ganske opptatt av rettskriving.

    20. Å herregud, jeg elsker strawberry daiquiri! Har ikke prøvd Mickey Finn med solo, men det hørtes utrolig godt ut, skal definitivt testes ut til helga 🙂
      Å, du bør smake Mickey Finn (den grønne) blandet med eplejuice! Blir en veldig syrlig, god smak:)

    21. Blande mickey finn? oi! de blir jo kjempesvakt 🙂 men forstår at du gjør det om du gjør det for å få bort den søte smaken 🙂 Bland Vikingfjord blueberry med solo du 🙂 Får samme smaken! og det er bare 20% 🙂

    22. hhahahah blander du serr mickey finn?? det er jo så utrolig søtt og smaker som saft, rareste jeg har hørt. Er som å blande ut smirinoff ice det da

    23. Fiskis Daquri er veldig godt!
      Du trenger:
      1 god kule Friskis sorbet
      4 cl lys rom
      1 toppet teskje med melis
      2 cl lime
      Knust is
      Ta alt dette i en blender, blend go ferdig. Hvis den blir rennende sper du på med knust is til den er tjukk og god. Du kan gjøre det samme med Mango sorbet, bare du bytter ut rom med Captain Morgan.
      Håper det faller i smak!

    24. P-2
      Fyll opp et glass med isbiter
      2 cl apple sourz (20 % som fåes kjøpt på polet, noe lignende grønn mickey finn)
      2 cl vodka
      Fyll opp med sprite
      En veldig frisk og god drink! Mengde alkohol osv reguleres ut fra hvor stort glasset er osv, bare å smake til!

    25. Plager egentlig ikke meg at du skriver om alkohol, selvom jeg selv er 16 år og aldir har smakt det, og har ikke planer om å drikke meg drita hverken nå eller senere i livet.. Men jeg vil bare si at det faktisk finnes folk som en 16, 17 og 18 år, og aldri har smakt alkohol, og når du skriver “har du møtt noen på 17 som IKKE har smakt alkohol før”, så legger du et press på små jenter, og på de som ikke har smakt, og sier at de er unormale..
      Jeg er fast leser av bloggen din, og synes du virker sterk, søt og grei, men ville bare si min mening 😉

    26. Jägerbomb er en av mine favoritter, du blander enkelt og greit Jägermeister med redbull eller en annen energidrikk (:
      også er det godt å blande vodka med saft og sprite, evt bare vann hvis man ikke er så glad i kulsyre (:
      Vet ikke om noe av dette var så interessant, men håper noe av det falt i smak 🙂

    27. 1. san fransisco drinkmiks, vodka (eller hva du måtte ville ha..), sprite (brus), appelsinjuice og sitron til pynt.
      2. fjellbekk drinkmiks, vodka (eller hva du måtte ville ha..) eplejuice og sprite (brus).
      begge smaker også kjempegodt uten alkohol! 🙂

    28. hahaha, ei venninne av meg er faktisk 17 år og aldri smakt alkohol! måtte bare si det, men kjør på 🙂

    29. raberry vikingfjord, red bull og sprite!!
      smirnoff ice shot og sprite!!
      barcadi lime breezer, barcadi 40% og appelsinjuice!
      absolut vodka, sprite, pære cider
      jeg pleier å drikke det, synes egentlig sprit smaker drit. men når jeg blander det sånn så blir det faktisk godt! 😀

    30. 96% hjemmebrent og kaffe! 😀 haha
      Eller sunny beach;
      Først tar du oppi Vodka ( skal være mest vodka)
      Fanta exotic / sweppers tropical
      Appelsin juice
      burn ( litt burn)

    31. Fremdeles to år til du kan drikke Vodka, selv om du blir atten i år 😉 Haha, neida, bare tuller! Det er sunt at du har et slikt forhold til alkohol/fest at du kan skrive åpent om det på bloggen – etter min erfaring tyder det på at du er reflektert og ikke minst vet hva du driver med, selv om jeg, etter boken, skal anbefale deg å vente med å drikke 😉
      Lizbethosnes.com – En ærlighetsblogg. Min hverdag med mine interesser, og den psykiske lidelsen Anorexia Nervosa. Lizbethosnes.com ♥

    32. ååh, strawberry daiquiri (tror det er sånn det skrives, haha) er veldig godt! Kan egentlig ikke så mange drinkmikser mest de som jeg og venner bare slenger sammen selv:-) Haha! Jeg smakte alkohol før jeg var 14(drakk ikke fast da) og er mindreårig og har drukket en del alkohol allerede. Og bare fordi man smaker/drikker betyr det jo ikke at man mister styringa og blir sørpe full bare fordi man er mindreårig. Kos dere masse ihvertfall:) En side med drinkmikser er også her; http://www.matoppskrift.no/sider/barstandard.asp
      Her er det ihvertfall litt av hvert! Noe gode og noe ikke så gode! :)Det nye designet ditt er også kjempefint:D

    33. Jeg er 17 og har aldri smakt alkohol, ikke en dråpe engang. Jeg er ikke ”imot” at folk under 18 drikker det og jeg synes det er helt naturlig, men det jeg er imot er at man skal bruke ”alle andre gjør det i denne alderen” som en slags undskylding til og gjøre det. Drikk for de du vil og fordi det er det rette valget for deg!

    34. rein spirt, blå burn, sprite og sitron(sånn man får kjøpt på gul sprut flaske), beire blanding får du ikke 😉

    35. jegermeister og battery er sykt digg! høres ikke godt ut, og turte nesten ikke smake første gangen jeg ble tilbudt det, syntes det hørtes ekkelt ut. Men etter første gangen har det nesten vært fast drink jeg lager meg når jeg drikker! veldig godt 🙂

    36. En som er kjeeempe god en mojito bacardi! Du kjøper den som er ferdig blandet på polet (Mojito bacardi) Så kutter du opp lime, og skviser de sammen i glasset, så blander du det med brunt sukker, isbiter og sprite! Kjeeempe godt 🙂

    37. Ah, det er godt! Dere må kose dere masse 🙂
      Jeg foretrekker mer bittre/sure/enkle drinker. Er ikke så glad i de alt for søte. Godt med én, men etter det kan det fort bli litt kvalmt.
      Derfor kan jeg anbefale en drink jeg drakk MASSE av i Nicaragua. Helt enkel: Vodka, soda, cranberry.
      Du blander vodka med farris og tilsetter litt cranberry(jo mere, jo søtere drink).
      Også godt med lime og litt redbull om man ikke er så glad i vodka-smaken! Verdt å teste ut 🙂
      I tillegg er det “sunt” i forhold til de fleste andre drinker!
      Ellers en litt søtere drink: Rom og cola. Mørk rom passer best med cola 🙂

    38. En kjempegod drink jeg vil tipse om, er vikingfjord lime/kaktus eller kalinka, mikset med sprite/solo sitron og fun saft med jordbær og rabarba:-) du kjenner ikke alkoholsmaken engang, er magisk, smaker som godteri! 😀

    39. Mojito! Bland isbiter, vodka, mye lime, farris og hakket mynte! Syykt godt. Og jellyshots da, men de er ikke like gode! Blande gelepulver, vodka og brus.

    40. Kjøp vingummi godteri, ha det i en skål, hell oppi sprit, la det stå til vingummien har trukket til seg spriten, enjoy.

    41. haha, bestevenninnen min blir faktisk sytten i år å har aaaldri smakt engang!! men samma det, hvilken mickey finn smak pleier du å kjøpe?

    42. Den sunneste drinken jeg vetom, og som er, UTEN TVIL, skikkelig “sommer” og suuuper god! det er Farris med sitronsmak + sprit +fun light rabarbra og jordbær-smak! DEN er god den 🙂
      ps: har to venninner som ikke drikker, begge blir 18 i oktober. Men de får bil + lappen hvis de holder seg borte fra alkohol, så :p dessuten vet jeg at det er en annen “drikke-kultur” i nord-norge enn her nede på vestlandet 🙂

    43. heimbrent e jo faktisk det beste du kan drikk, my alkohol for lite peng. tvile på at du har nytte av dem her tipsan om ka du kan gjør med heimbrenten, men kanskje nån av leseran dine faktisk kan å drikk, so here you go 🙂
      Kamferdram: koka vann med kamferdrops, når dropsan har blitt smelta så fylle du etter så å så my heimbrent du vil ha.
      karsk: kaffe og heimbrent
      tyrker: samme fremgangsmåte som på kamferdram, bare med tyrkisk pepper drops.
      vassdram: heimbrent med varmt vann
      eller bland med brus, burn og redbull! 🙂

    44. Jeg er 17 og har aldri drukket alkohol! Det er ikke det at jeg ikke har lov eller noe sånn, men rett og slett fordi jeg vet å hygge meg uten! Jeg har også i bakhodet at det tross alt er ulovelig, og når du greier deg uten ser jeg ikke poenget med det heller!
      Faktisk bare et fåtall av vennene mine som drikker, og la meg si det slik- jeg er like sosial som de fleste andre på vår alder. 😉
      Du skal få lov å drikke så mye du bare vil, men å regne alle ungdommer i samme båt blir feil.. 😉

    45. Why u so pretty? Hahha er serr stor fan av deg Sophie, du er forbilde mitt og det er alltid morsomt å titte gjennom bloggen din fordi jeg får så mange nye ideer aav å lese.

    46. Den drinken må jeg teste ut!
      Jeg må si at jeg blir MEKTIG imponert av deg Sophie! Førsteinntrykket av bloggen din er jo “wow.. rosa..” men når du har fulgt med på bloggen din en stund (noe jeg har gjort) så får du et HELT ANNET inntrykk av deg som person! Du virker som verdens herligste og snilleste! også er du jo sinnssykt motebevisst og kler deg ALLTID fint! Du bør være stolt av deg selv!
      Klem klem!

    47. Fyll opp glasset med: (spørs litt på hvordan du liker det)
      1/4 vodka
      1/4 San Francisco drinkmix (fåes kjøpt på meny)
      2/4 Appelsinjuice
      Sykt digg å drikke på fylla og farlig godt! 🙂

    48. ADVARSEL: VIL DU VIRKELIG BLI DRITINGS SÅ DRIKK 2 SÅNNE GLASS SÅ FØLER DU AT DU SVEVER I HIMMELEN! 😛
      TIL 5 PERSONER
      5 DL VODKA
      2 DL DRUEJUICE
      3 TS SUKKER
      4 ISBITER
      2 SS VANN
      1 TS SITRON
      BLEND DET DU BLIR DRITTINGS SKAL JEG LOVE DEG! SKRIVPÅ BLOGGEN MIN OM DU PRØVER DEN OG SI ÆRLIG OG REDLIG HVORDAN DET SMAKTE. Stor fan! – MT

    49. Haha, “Og ja jeg vet jo at noen av leserne mine kommer til å bli helt jomfru-maria nå og si at jeg er under 18 blabla”. Døde av latter der, for du er så utrolig nydelig og morsom! <3

    50. jeg pleier å kjøpe vikingfjor blue berry eller så skan du kjøpe race berry (?) også tar jeg litt under et halvt glass ( ta det etter din smak) også fyller du opp resten av glasset opp med sprite : smaker kjempe godt! og hvis det er en spessiel shott du liker så bland gjerne inn litt av den for å få en litt mer smak i den! smaker seriøst sinnsykt godt! har ikke noe problem med å få det ned heller 🙂 skal prøve det du sa nå til helga tror jeg! hørstes… intressant ut 😉 kos deg med det du skal ikveld da
      også elsker designet 🙂

    51. Hei!!! Jeg fikk ikke skrivd på flo rida konkuransen:((
      Håper virkelig at drømmen min kan bli til virkelighet og at jeg kan dra på flo rida konsert og møte han!!!!:))))

    52. Bildene du tar for tiden er så mye finere! Kattebildet og bildet av deg som smiler var helt nyydelig!

    53. Jeg har aldri smakt alkohol før, og jeg er 19 🙂 men så har jeg planer om å vær avholds resten av livet også da! 🙂

    54. “Plager egentlig ikke meg at du skriver om alkohol, selvom jeg selv er 16 år og aldir har smakt det, og har ikke planer om å drikke meg drita hverken nå eller senere i livet.. Men jeg vil bare si at det faktisk finnes folk som en 16, 17 og 18 år, og aldri har smakt alkohol, og når du skriver “har du møtt noen på 17 som IKKE har smakt alkohol før”, så legger du et press på små jenter, og på de som ikke har smakt, og sier at de er unormale..
      Jeg er fast leser av bloggen din, og synes du virker sterk, søt og grei, men ville bare si min mening ;)”
      Er fullstendig enig i det hun sier (siste delen også:P) Sånn som du skriver det høres det ut som om det er meningen at alle som er 17 skal ha drukket før, og det høres altfor dumt ut. Sier mye det samme som hun over, men til og med DU får det til å høres ut som at om du er 17 og ikke har drukket så er du unormal og annerledes enn andre. Personlig så legger dette ikke noe press på meg fordi jeg er mer selvstendig enn andre, men kanskje jenter yngre enn meg som har lett for å bli påvirket leser dette og tror at de bør drikker før de fyller 17 for å ikke være “unormale”
      Og ja, jeg har møtt og kjenner ganske mangen på 17 som ikke har drukket før, og jeg og de rundt meg er ikke jomfru-maria typer og det er ikke sånn at vi har noe imot alkohol og prøver å holde oss unna. Vi har bare ikke drukket, sånn er det bare. Går lett an å ha det så jævlig gøy at du legger deg med hodepine og beina verker og du er svimmel når du står opp, uten alkohol.

    55. haha, JA! Jeg har hørt om noen på 17 år som ikke drikker… Vite hvem? En jente som fester masse, har det sykt gøy, har en haug med venner (ekte venner), veldig høyt respektert… jo da, det er meg det. Rebecca Engeli Eriksen i egen person. Det er noe å kanskje ta med bloggen din, eller? haha. Men, ikke tro jeg er i mot alkohol for det. Jeg sier som så til vennene mine “jaja, er det alkohol du trenger for å ha det gøy, så har ikke jeg noe i mot det. Jeg vil jo ikke være med noen som ikke har det gøy heller akkurat, som bare sitter der” 🙂 Og når jeg blit 18, da er det andre boller, rett og slett fordi det ikke er lov nå. Så nå ja, nå Sophie, vet du om noen som er 17 år (25.juli) og som ALDRI har smakt en dråpe alkohol. Takk for meg

    56. Skriften på det nye designet er forresten litt for liten, blir vanskelig å lese, spesielt fordi den er grå, og fonten er også litt irriterende. Også er hele bloggen litt for mye til høyre :s

    57. bland 2 cl bacardi razz (rød), 2 cl sambucca, ca 20 dråper sitron og fyll opp med sprite! Det smaker akkurat samme som peacemerke godteriet 😀

    58. Har faktisk møtt noen på 17 år som aldri har drukket… Søskenebarnet mitt. Men hun er litt spesiell.. ;
      Bryr meg egentlig ikke om du skriver om drinker og alkohol… Alle kommer jo dit en vakker dag 🙂
      Haha… Og pappa pleier og lage drinker uten alkohol ^^ <3 smaker også godt! 😀

    59. Kjære Shophie.. Dette er ikke en frekk kommentar!
      Men jeg syns bare at du burde slutte å fake til smilene dine.. Du blir så mye FINERE uten 🙂

    60. Pepsi og 40%.. da smaker du akkurat sprit smaken 🙂 bere bland sikkelig å sann, husk å rør godt. De var alt. kjenner mange jenter som har likt den 😉

    61. jeg blir 15 og første gangen jeg smakte alkohol var for noen uker siden, og det verste av alt var at det var søstra mi som lurte på om jeg ville smake(hun var i edru tilstand). Men så var det jo bare cider, men jeg smakte alkoholsmaken, meeeeen det smakte faktisk godt:))

    62. Det høres ut som at du er ganske lik på meg angående alkohol, altså litt kresen? Jeg har iallefall funnet min absolutte favoritt og drikker INGENTING annet lengre! Du tar et shotteglass med Kalinka (21,9%) (jeg er under 20, så kjæresten min nekter noe annet..), så tar du å heller det oppi et glass med isbiter og fyller på meg sprite. Etterpå tar du oppi drinken sours (15%, grønn fra vinmonopolet) til drinken blir lime-grønn! Også røre da naturligvis. Helt fantastisk, null sprit smak, bare kjempegod! Kjempelett å ikke miste helt kontroll også, noe jeg alltid gjorde før..Dessuten gjør sprit at du ikke blir dårlig dagen-derpå! Anbefales virkelig å prøve 🙂

    63. Mickey finn sour apple (den grønne) og sprite er veldig godt 🙂
      Vodka, mojito-mix og fluxsoda/sprite!
      Vodka og redbull (også veldig godt med blå burn)
      Frosne jordbær, fanta lemon og vodka som blandes i blender er HIMMELSK godt! 🙂

    64. Bacardi Razz og fun saft smaker kjempegodt, men kan føre til en SKIKKELIG smell…
      Ellers pleier jeg å drikke smirnoff north blandet med kaldt vann, det er faktisk sykt godt 🙂

    65. Drikker mest solbærsirup blandet med dworek/vikingfjord. 1/3 sprit, 1/3 solbærsirup og 1/3 vann, man smaker ikke spritsmaken i det hele tatt! 🙂
      Ellers er passoa og fanta exotic godt ilag, og tiktak lemon/lime med sprite. For ikke å glemme bacardi grand melon og melonsaft ilag, nam! 😀

    66. Åhh, så fint håret ditt er! Tror dette er “håret” jeg har likt best hittil, selv om jeg synes du passer til både blondt og brunt! 🙂
      Siden jeg er veeeeldig kresen på alkoholsmaken, bruker jeg å blande litt vodka, litt sprite og masse appelsinjuice! Blir faktisk en skikkelig neongulfarge, så jeg får mange spørsmål, haha!

    67. Jeg er trønder og her hvor jeg bor er man ikke en ekte trønder om man ikke liker karsk. Jeg personlig hater karsk og det får jeg svi for også! Hehhe, neida. Men jeg får høre det på omtrent hver jævla fest…
      En drikk jeg liker derimot er tyrkershots! Det man gjør da er å blande tyrkisk pepperdrops med varmt vann slik at dropsene smelter. Deretter, når blandingen er kald blander vi det med heimbrent! Namnam! 😀

    68. Jeg lager verdens beste drink tror jeg. Den er så god. Hvis du blander Apple sourz og sprite, også tar du en sprut med sitronsaft og mikser sammen så får du en utrolig god drink !
      Det er bare 15% i den, men det funker. Du blir ikke så fyllesjuk av den og den er sånn søt sur, og derfor er det ikke en sånn spydrink heller. PRØV DEN, den er såå god !

    69. Er det nå jeg skal komme inn og si at jeg fylte 18 år i november i fjor, og hadde ikke smakt alkohol før da? Ikke sikkert du tror meg, men joda, det er helt sant! Haha. Har ingenting imot at dere under 18 drikker alkohol da, det var bare et valg jeg tok 🙂

    70. Hadde vært gøy om du lagde ett innlegg med alle drink-tipsene du har fått + noen av dine egne 🙂 omså bare enkle drinker man kan blande i fylla! 🙂
      Digger forresten bloggen din, du er som VG, dagen er ikke den samme uten. Stå på med ett utrolig flott arbeid.

    71. Ja jeg vet om en del som er 17 som ikke drikker. Jeg er en av de, har aldri smakt alkohol før.
      Men jeg er jo ikke helt borte heller da, hvis jeg finner ut jeg skal drikke en dag, så er det jo mange som liksom kan “hjelpe” meg og finne ut akkurat hva jeg skal drikke og ikke 🙂
      digger bloggen din btw <3

    72. Absolute vodka blanda med solo super og en liten dæsj med fun saft (smaken jordbær, jordbær/rabarbra) finnes ikke bedre, promise! Prøv det!:D

    73. Jeg liker deg vannligvis, men jeg synes dette innlegget var drøyt. Du trenger virkelig ikke å fortelle leserene dine hvordan man lager drikke med alkohol, greit var en drikk. Men du er et forbildet, verken om du liker det eller ikke…

    74. Et morsomt lite triks! Hvi du (3 dager før) legger gelebjørner i en skål med vodka:) de vil da blåses opp og fylles med vodka. Utrolig godt og veldig morsomt!

    75. sjølv likar ikkje eg når det smakar sprit av drikka eg drikk, og eg brukar forholdsvis lite sprit/alkohol når eg blandar drikka. Men eg brukar ofte å blanda Smirnoff North med sprite, smakar utruleg godt for North’en smakar bær! mmmmm.

    76. Om du har i jordbærlikør og sitronsukker smaker det bedre 🙂 det er slik de lager den på barer.

    77. Her er det noen gode drikker :
      Milkshake
      500 g ferske jordbær eller 4 bananer
      6 dl kald melk
      8 baller vaniljeiskrem
      Smoothie
      400 g blandete bær
      1 moden banan
      500 g økologisk vaniljeyoghurt
      3 dl lettmelk
      Kirsebærforfriskning
      1 kg ferske kirsebær
      6 dl kaldt vann
      300 g sukker
      Kald soda eller farris , og is
      Rosa limonade
      4 sitroner uten voks, saft og revet skall
      100 g sukker
      6 dl kokende vann
      2 dl kald tranebærsaft
      2 dl kaldt vann
      Is og sitronskiver til servering
      Dette er altså uten alkohol!
      Lykke til! 🙂
      Ps: elsker det nye designet ditt Sophie 😀

    78. hoho. du tar en kaffe kopp å hælle 1 dl ca me heimbrent åsså fylle du ressn me kaffe 🙂 kjæmpe ænkelt 🙂 PS: d må være en litn kåpp

    79. Hei Sophie! Det er ganske tydelig at de fleste som har kommentert her er 14 år, med tanke på drinkforsøag og ikke minst rettskriving… Hvorfor i all verden drikker dere sprit hvis dere ikke liker det?! Kan du ikke drikke noe annet som du liker hvis du på død og liv må drikke?
      Her er noen null-vodka-tips:
      Crazy Frog
      1 del wkd blue (blå rusbrus)
      1 del gul rusbrus med appelsinsmak
      1 del Smirnoff Ice eller Kalinka Redstar
      Gato Negro (rødvin)
      Riesling

    80. om du liker mickey finn, så prøv og bland den med sprite:) det er veldig godt:) men da må det være den grønne mickey finn’en 🙂
      eller du kan prøve bacardi razz, med sweppes lemon og cola. det er også en veldig god blanding:)

    81. digger deg, endelig en som ikke prøver å legge sjul på noe (Y) kan du legge ut flere drikke tips ?:D når du har fått inn noen 😀

    82. ¤ Mojito er min absolutte favoritt! Det er heilt fantastisk!
      1 enhet (4cl) Bacardi rom
      3 enheter (12 cl) Club Soda (Farris kan til nød brukes)
      2 ss sukker
      12 friske mynteblader
      1/2 lime
      Isbiter
      # Strawberry daiquiri
      5 cl hvit rom
      2,5 cl nypresset limesaft
      2 ts sirup til drinkbruk (evt lake av 1,5 ss sukker og 1 ss vann)
      7 friske jordbær (frosne kan til nød benyttes)
      Isbiter/knust is
      KOS DEG, OG DRIKK FORSVARLIG! 🙂

    83. Jegermeister i et shotteglass, og battery i et større glass. Så slepper du shotteglasset nedi det større glasset og styrter det 😉 Jegerbombe it is! Ellers fungerer sprite til alt, derfor drikker jeg det aldri ellers… Hehe 🙂

    84. MOJITO ! Vet ikke helt hvordan den lages men er en kjempe god mint-lime drink du vet helt sikkert hva det er, er jo en av de vanligste drinkene:D trur du ska hakke opp masse minte blader presset lime og lime biter oppi glasset med sitron på kanten og sukker rundt kanten ! Du skal selfølgelig ha enten hakullssyrebrus uten smak eller alkohol altså veske oppi der <3. Er like god men å uten alkohol ;D søk på det (er godt å helle shampanje over det hele ;3). !!!

    85. SAN FRANCISCO
      Vodka, San Francisco drinkmix (matvarebutikk) og appelsinjuice
      – rågodt og enkelt å lage!:-)

    86. Heldig enig! Vodka er IKKE godt. Pepsi max og Vikingfjord med bringebær. Kanskje ikke verdens beste, men man smaker ikke alkoholen så godt. Smaker litt som bringebærbrus 🙂

    87. Hei 🙂
      Jeg er veldig glad i Mickey Finn Sour Raspberry + Bacardi Razz + Sprite(brus) pleier ha i like mye av hver, eller uten brus.. :))

    88. Jeg stikker alltid innom bloggen din, og synes du er en veldig søt jente, men å snakke om drinker på bloggen din synes jeg går litt for langt…. Husk at det er barn nede i 10års alderen som leser bloggen din, og som ser opp til deg! Tenk litt på dette neste gang 🙂

    89. Hahahah, er ikke spesielt hard på flaska eller noe, men å blande ut Mickey Finn? Det dummeste jeg har hørt på lenge! Mickey Finn er likør og skal nytes ublandet, blir litt som å blande ut øl, cider eller vin… Etter min mening er ikke det noe man gjør ihvertfall, hadde seriøst stusset hvis jeg hadde sett noen som hadde gjort det.
      Men for all del, man skal drikke det man liker selvfølgelig, er kanskje enda mer latterlig å late som man synes alkohol er godt hvis det ikke er tilfellet 🙂
      Ellers går jeg etter “det enkle er ofte det beste” når det kommer til drinker. Irish Coffee, Plane Martini, Margarita (klassiker!), Caipirinha etc. Kos deg og vær varsom, min definisjon på morro er ikke å være drita hvertfall, alkohol er gøy i passe mengder!

    90. Mickey finn er både godt blandet og bart. De som ikke har smakt det utblandet med sprite, solo, farris etc. har i grunn ingen ting de sku ha sagt. Det er awesome.
      Drinktips:
      -Blue lagoon er dødsgodt, hvis du er heldig smaker det litt som smurfedrops blandet med annanas.
      -Fun light med vodka og sprite eller evt. farris hvis det blir for søtt.
      – Mojito er veldig godt hvis det er blandet riktig.
      – Bloody mary er dødsgodt hvis man like tomatjuice. Vet det høres merkelig ut, men serisøst, try it!
      Det er forresten ikke du som er ansvarlig hvis en 10åring leser om alkohol på bloggen din. det er 100% foreldrene. Hvis de har noe som helst oppi topplokket lar de ikke barn lese bloggen din i utgangspunktet. Du er bare en vanlig 17 åring som skriver blogg, da er det forventet at det kommer ut ting som ikke er ment for barns øyne. Jeg sier det igjen det er FORELDRENE som er ansvarlige for barnas internettbruk.
      Fred på jord.

    91. Vil du ha en ordentlig strawberry daquiri så bytt ut vodkaen med rum + ta litt jordbærsirup og limesaft :-))
      Min favoritt drink er faktisk en jeg har funnet på selv;
      4cl Baccardi rass
      2cl appelsin juice
      2cl appelsin saft (uten vann)
      2cl tropisk juice
      2cl tranbær juice
      og fyll alt dette i blender med isbiter.
      Smaker som tutti frutti 😀 kjempe deilig!
      Et liten tips er også om drinken er gul når du har helt oppi glassen og bare ta en liten dash med grenadin eller noe rødt for å få fin gul/rød farge 🙂

    92. Hei!
      Har lest gjennom samtlige 170(!) kommentarer nå, og må si jeg ler. Høyt.
      -For det første, skrives det Daiquiri og Mojito, og ikke på noen annen måte. Google it!
      -Dessuten, og dette er veldig viktig, så følg med: verken Mojito eller Daiquiri lages med vodka, men med lys rom. Get your facts right!
      -Det er ingenting som heter “Smirnoff Ice Shot”. *facepalm*
      -Det er greit nok å oppgi oppskrifter og sånt, men folk må få bruke de merkene de vil når det kommer til vodka, for eksempel. Det er nemlig ikke alle som liker slik billig dritt som Absolut, Kalinka og Dworek.
      -Og til slutt, og dette er HELT subjektivt, vil jeg si til alle dere som sier dere er så glade i Mickey Finn’s og Sprite at dere har særdeles dårlig smak!
      Og, btw, til alle dere som griner om at dere er 17 år og aldri har smakt alkohol og aldri skal gjøre det: lykke til! Og, nok en gang subjektivt, dere går glipp av et stort univers av fantastiske smaker! Ja.
      OG, til deg som korrigerte Sophies måte å skrive “heimbrent” på: bitch please, gå å legg deg! Sophie har rett!

    93. Når jeg drar ut pleier jeg å drikke fresita, en muserende fruktvin eller noe slik, god og billig, smaker jordbær 🙂
      Eller så kan man lage tyrkershots om man er glad i lakris, bland knust tyrkis pepper inn med en ren sprit av noe slag og la dette stå en liten stund!

    94. Halla!
      en super drink er:
      -vodka
      -smirinoff ice
      -san francisko drinkmix
      🙂 blir en sånn sitronaktig søtsmak som fjerner all alkoholsmak fra drikken! kan også blandes me heimbrennt, det blir fortsatt ikke alko smak!
      synes også det er bra at du skriver åpent om at du drikker, ut ifra det jeg har lest om deg og alkohol på bloggen din og hvordan jeg så du var på Hovefestivalen synes jeg unge jenter har et flott forbilde innen alkohol i deg! 🙂

    95. litt san francisko drinmix (den rød husker ikke hvilken smak), 10 cl appelsinjuice viss jeg husker riktig og 4 cl vodka. kan selvfølgelig ta mer vodka viss man vil ha den sterkere. drinkmixen får man kjøpt på alle matvare butikker koster ikke mer en 30 kr 🙂

    96. Strawberry Daquiri drinkmix
      Litt fun-saft med jordbær og rabarbara,
      Bacardi Razz
      Isbiter
      Frosne jordbær
      En skvett sitronsaft og BITTELITT melis
      Det er nyyydelig. Det er ihvertfall den typen Strawberry Daquiri jeg pleier å lage om jeg skal ut, men vanligvis pleier jeg bare å drikke noen oransje rusbrus som smaker solo, ettersom de er både billigere og trenger ikke noe arbeid på forhånd 🙂
      Føler jeg er lei av alt av alkohol. Var en periode hvor jeg bare drakk pils og cider, og nå synes jeg det smaker så utrolig kjedelig at jeg har gått over til “fjortissalkohol” som Smirnoff og rusbrus…lol. Men hver sin smak, er ikke noe særlig glad i sprit med mindre den er veldig godt blanda ut, så da er jo rusbrus det siste alternativet 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg