ting som irriterer meg

♣ Folk generelt på twitter. HEEERREGUUUD. Det er så mye hykleri på twitter at jeg blir gal. I det ene sekundet skriver man en tweet om hvor stygt det er med svart hår ( for eksempel ) og så skriver man en tweet om hvor mye mobbing det er på twitter og hvor trist det er! Hva i alle dager er det man prøver å oppnå da? Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er imot personlig uthenging på twitter, for eksempel har flere på skolen min tweetet og skrevet #rosabloggeren og da skjønner man jo med en gang hvem det handler om. Jeg ville ALDRI gjort noe slikt selv, men jeg kan godt komme med en tweet i ny og ned om ting jeg synes er mindre pent så lenge ikke noen føler seg direkte trakkasert på grunn av det. Men da skriver jeg heller ikke tweets om hvor trist negativitet er på twitter liksom.. 

♣ Folk som kommenterer hvor mye og hva andre spiser. La oss si at du kjenner en person som spiser lite / ingenting og som kontsant har et behov for å påpeke at det du spiser er så usunt og at du kommer til å bli så feit. JADAAA, sjokade er mitt dop men jeg kommer ikke til å bli feit uansett, og om jeg blir det så er det jammen meg verdt det for fy fader så godt det er med sjokade ♥ 

♣ Når lesere skriver til meg i chat på facebook og klikker om jeg ikke svarer, så de spammer meg en gang i minuttet men jeg har ikke samvittighet til å slette de uansett… Ikke missforstå, det er greit å snakke med lesere men når de spør om “hvilken extensions bruker du? hvor langt er det? hvor mye? hvor bra?” blabla f.eks når jeg har skrevet det tusen ganger, da blir jeg irritert – om jeg skulle spurt en blogger om noe, så vill jeg ha SJEKKET det opp først, før jeg begynner å blande dem personlig inn i det. 

 

♣ Jenter som (åpenbart) har blitt dumpet av kjæresten sin eller ikke får gutten de vil ha, så de skriver tusen statuser på facebook eller quotes på twitter som handler om kjærlighet og hvor slem gutten er. STAKKARS GUTT! Hadde min ex skrevet ” you are such a whore you broke my heart” eller noe slikt på twitter, så hadde jeg blitt sykt irritert og hadde langt ifra hatt lyst til å ta han tilbake igjen. Ja, han vil ikke ha deg, det skjer med alle, det har skjedd med meg, kanskje deg, naboen din osv. Og så skriver de skikkelig girlpowertweets som “knuser du hjertet mitt så skal jeg sparke deg ut døra” eller noe slikt, når ALLE vet at de sitter der og ber på sine knær for å få han tilbake. . .

 ♣ Litt eldre slektninger jeg er venn med på facebook som sniker på absolutt alt jeg gjør for å så sladre til mamma og pappa. Jeg håper VIRKELIG jeg har bedre ting å finne på når jeg har rundt 40!

♣ Jenter og gutter som har kjærester som er utro, rett og slett slemme idioter, men tar de tilbake gang på gang på gang. Jeg vet ikke om jeg kan si det irriterer meg, det gjør meg mer lei meg. . Hva tenker dere med!? Vi er unge, skal dere seriøst kaste bort ungdomsårene på å ha en kjæreste dere er usikker på?

♣ Folk som har et behov for å påpeke at jeg er lav når de møter meg. “Åherregud så lav du er hehehe”. Ja, og herregud så feit du er – skal liksom jeg begynne å si det? Det er det samme, komplekser er komplekser! Jeg tror jeg vet at jeg er lav, liksom.

♣ Når jeg er i Oslo og de fra Oslo skal herme etter dialekten min – dere får det ikke til, det høres dumt ut, det er ingen poeng, ja folk snakker faktisk flere dialekter enn bokmål her i landet. Hardt, men sant. 

Noe lignende som irriterer dere? 

 

87 kommentarer
    1. Jaa, herreguud! Når noen voksene driver å sladrer rundt til mamma om hva jeg driver med på nett, hva jeg tagger på bilder på ig osv! hva faen er poenget? du skriver sykt bra!!

    2. enig med det med lav, men også tynn! “ååå, så tynn du er!” Jeg vet jo det selv og trenger ikke å få hørt det så ofte, i tillegg så sier ikke jeg til alle “wow, hvor feit du er”

    3. SOPHIE? HELT SERRIØST? NÅR KOMMER SPØKELSESVIDEOEN? VENTET I EN MÅNEDE ! GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD!

    4. Hahah, alt det irriterer meg også!
      Jeg er 14 år og nesten 1.80 høy, så jeg får høre minst en gang om dagen “shit, du er høy!” eller “ååh, du er jo såå høy”. JAA, jeg vet jeg er høy. Så jeg skjønner hvordan du har det, haha 🙂

    5. når nån påpeke at du e lav..vær så snill liksom! Oog når folk kommentere kor mye du spis, eldre slektninge og når søringa skal etterligne folk fra nord, hahahah høres latterlig ut, e det mulig. Digge dæ Sophie 😀

    6. du skriver så sinnsykt bra!
      jeg skjønner det greiene med at folk hele tiden skal fortelle deg noe som er “galt” med deg. folk skal hele tiden påpeke for tynn jeg er, og jeg vet det veldig godt selv og jeg prøver å legge på meg, men det er får det ikke til og det er noe jeg ikke kan no for.
      hvis noen er litt overvektige går ikke jeg rundt å forteller dem det. det å være overvektig og undervektig er på en måte det samme, men noen folk forstår ikke det..

    7. om kjæresten har oppført seg frekt mot deg, er det ikke rart at man vil vise at man ikke liker han, og at man kan klikke. Og, om noen klikker på kjæresten sin, er det som oftest en grunn til det. Det kommer an på situasjonen. Men, ja om man skriver kjærlighetsstatuser hele tiden, blir det veldig pinlig.

    8. Jeg kommer fra Lofoten, og kan med god samvittighet si at ingen jeg kjenner fra sørlandet har fått til ordenklig å snakke nordlæning 😉 Du skriver sykt bra, gode svar!

    9. Du skriver jæævlig bra mann! Og er helt enig, alle de tingene du har nevnt nå irriterer meg grenseløst! Støtter deg der jente 😉
      Go girl!
      Btw, dritt fin blogg

    10. når du skriver om andre som irriterer seg over ting, at du irriterer deg, er du like ille desverre. haahhahaha

    11. åh ja, det med at folk skal herme etter dialekten min. Jeg bodde i Drammen før, også bare hver dag hermet noen etter dialekten min. Seriøst irriterende. Morsome er at jeg klarer dialekten dems… eller hehe tror jeg da.
      En annen ting som irriterer meg er at folk rudt oslo og der, sier at de ikke har dialekt. Eller at bokmål er en dialekt. Det er ikke det, og de snakker ikke akkurat som på bokmål. De sier liksom ikke “jeg” sånn man sier på bokmål. Ooog oppi finmark et sted, er der de snakker mest lignende bokmål. også er det de som sier at nordnorge er sånn nynorskland, men det er jo helt feil, for han derre ivar aasen snudde rett før han kom opp til her vi bor. Og jeg bor forresten på sortland, og om du ikke vet det, så er det ikke langt ifra harstad..

    12. enig i alt! spesielt det at folk kaller meg lav, de påpeker det heeele tiden.. ikke så rart når jeg går i niende og er 1.50 men altså, haha 🙂

    13. Ja,den andre. Bestevenninnen min spiser veldig lite.
      og jeg hater når hun absolutt sier hun er feit, når jeg har sagt til henne at hun ikke gjør det! 😛
      Eller
      når hun sier for eks ” OII, SPISER DU SÅ FORT” SPISER DU SÅ MYE”..når jeg har bare spist 1 bit

    14. Er 14 og 170 cm og alle andre jenter i klassen er mellom 147 og 165 og hver fuckings dag sier de ” du er så høøøøøy!!!!” faen altså, jeg VET det!!!! Åh blodet koker hahaha

    15. Bokmål er ett skriftspråk, det går ikke ann og snakke bokmål 🙂 Kjenner meg igjen i mange av tingene du skriver (Untatt det med fansen da, har jo ikke fans :P). Digger deg Sophieelise <3

    16. haha, skjønner deg godt på den med lav, personlig vil jeg jo påstå at høyden min er vanlig, er 1.60, men folk kommenterer det HELE tiden, går ikke en dag uten, men haha, bare svar som jeg pleier ”hvorfor være stor når man er lykkelig som liten?”

    17. Eni med mye der ja 😉
      Men måtte bare si at designet ditt er fucka, jeg ser ikke overskriften, har internte explorer

    18. Helt enig i alt! Hvertfall den siste:P ahha’!! Moren min er fra Harstad, så jeg sier jo ord som vennene mine ikke sier sånn.. Så når de prøver å snakke nord norsk høres det dumt ut og er rett og slett stygt!! Hahaha 😛 elsker deg sophie<3

    19. Fint at du skriver om ting som irriterer deg. Men at du skriver at : “skal jeg liksom begynne å si -herregud kor feit du e ” pga folk sier du er lav , DEN VAR KANSKJE LITT DRØY …! Er også lav, og får ofte hørt det. men er liten å søt , det er vi alle visstnok så lenge vi er lavere enn 170 ! 😉

    20. 1. Ignorante folk som uttaler meninger om ting de ikke har peiling på.
      2. Overlegne folk.
      3. Folk som ikke tør å ha egne meninger og bare går med saueflokken. “i do what i do becuz erryone else does it”
      4. Ting som burde funke men som fan ikke funker.
      5. Personer som diskuterer hvor mange likes de har fått på facebook osv. Virker som om facebook har blitt til populæritets konkurranse. Vi ser f.eks et bilde av en kjempefin jente med 100+ likes og uten å egentlig se på bildet så tenker vi at denne jenta må være så ufattelig nydelig uten å danne en egen mening. ( litt som punkt nr.3 )
      6. Personer som synes synd på seg selv.
      7. Når nord-norske personer prøver å herme etter dialekten min (øst) og tror de får det til perfekt.
      8. Staten. At noen skal bestemme for meg hva jeg skal få lov til å putte i kroppen min og hva jeg ikke skal få lov til. ( not a junkie )
      9. Folk som alltid skal være serriøs om alt og blande seg inn i hva andre folk gjør osv.
      10. Folk som ikke har evnen til å si ” fuck it ”
      I never was to good, at following rules.
      I’m better just pretending,I was the fool.
      Keep cool stay young, im just havin my fun!
      1:22
      http://www.youtube.com/watch?v=_fyyFFAmxIg

    21. Åhh, jaaa! Kunne ikke vært mer enig. Er den eneste i familien min som snakker molde-dialekt, mens resten snakker sånn bredt Lillehammer. Standard i familieselskaper da er å herme opp etter meg også er det ikke likt i det hele tatt! Ja, jeg sier i istedenfor jeg, men jeg høres da for faen ikke ut som en retard? Eller når bestefar sier at jeg må slutte å snakke molde-dialekt.. OMFG!!! Slutt å snakk som en bonde da vel. jævla viktig å si sånt liksom? :p flaks for meg så snakker jeg også bokmål med folk utenfor familien.. ikke lenge før jeg bytter om på pur faen så bestefar holder kjeften sin.

    22. Folk som har en konstant trang til å snakke, ikke om fornuftige ting, de bare snakker for å snakke.
      Folk som rører tingene mine
      Folk som slafser
      Folk som deler alle deler av livet sitt med alle rundt seg.
      Folk med grammatikkfeil i hver setning de skriver.
      Folkene som styrer rundt omkring i verden.
      Og sist men ikke minst, den lille drittplassen jeg bor på.

    23. De snakker ikke bokmål i Oslo. Oslodialektene er noen av de mest særpregede dialektene i Norge. Den er til og med mer ulik bokmål enn det trøndersk er.

    24. Faktisk så enig med deg på det siste punktet ditt (og forsåvidt mye annet av det du skrev). Selv er jeg nordlenning som bor på vestlandet. Det at de ved en hver anledning skal herme etter dialekten min, eller si “Ka farsken” hver gang de går forbi meg i døren på jobb. Lite vittig altså… Å just so you know it; Bergensere som snakker nord-norsk høres ikke bra ut! 🙂

    25. eniiiig!
      det som irriterer meg sinnsykt mye er:
      folk som spammer facebook veggene med “lik profilbildet mitt så rangerer jeg utseende ditt fra 1-10 i chatt” “del vist blablabla, lik vist blablabla, kommenter vist blablabla” “vist du ikke liker,kommenterer eller deler dett bildet så har du ikke et hjerte!” “jeg er alltid stille, vist ikke noen av vennene dine har likt eller kommentert denne innen 10 minutter så er det sant” og når folk liker alle bildene de kommer over! hallo liksom!? lagre de istedenfor?
      å når folk er falske! åguuud… å når de oppfører seg allerledense ettersom hvem de er med.
      haha, ble irritert bare for å skrive denne kommentaren jeg:p

    26. Du kan jo endre innstillinger på Facebook så slektningene dine ikke får med seg absolutt alt hvis det er veldig plagsomt..
      Og på chatten er det bare å gjøre sånn at det ser ut for de som at du ikke er på chatten,så kan du snakke med de du vil isteden:)
      Enig på mange av punktene da:)

    27. Det du og andre bloggere ikke skjønner, er at det er ingen som gidder å sitte å bla gjennom alle innleggene deres for å se etter om det kanskje står noe skrevet om en spesiell kjole eller hår. Som oftest skriver dere også randome overskrifter, som gjør det enda vanskeligere.
      MITT TIPS:
      Skaff dere et søkefelt øverst på siden, slik at bloggleserne bare kan søke på f.eks Hairextention eller grønn kjole, også finner de det innlegget de leter etter. Dere finner sikkert noen dataeksperter som klarer å lage et sånnt søkefelt 🙂

    28. Vilde, e du dom?
      ” Ooog oppi finmark et sted, er der de snakker mest lignende bokmål. ”
      Bor i finnmark, har vært overalt i finnmark, INGEN snakke nåt som ligne bokmål

    29. Vill ikke være frekk/slem osv, men du putter de som snakker bokmål i ett negativt lys på den siste(?) “ting som irriterer meg”. For det første, vi er forskjellige vi og, du kan ikke si at vi ikke klarer å snakke din dialekt- noen klarer det, noen ikke. Og for det andre når du sier “Det er faktisk andre dialekter her i Norge”, får det til å høre ut som de som bor i Oslo er uintligente personer som ikke tror det er andre dialekter i Norge, og at de bare bryr seg om seg selv.
      Så ikke si: “Dere får det ikke til, det hører dumt ut”. Alle har ikke prøvd å etterligne dialekten din og det er mange som får det til. Si heller “Dere som sier det til meg får det ikke til”.
      Men fint innlegg, har mange av de samme irritasjonene ;))

    30. Vilde: De som bor rundt Oslo sier: “Vi har ikke dialekt”=Feil. Ja kanskje 4-6 åringene sier det, men hvis eldre folk sier det mener de nok “anderledes” dialekt enn fra den de selv snakker. Blir litt paff nesten når jeg ser alle kommentarene deres om alt det negative dere har å si om Oslo og dialekten vår…
      Og et tips, ikke si “hvorfor være høy når jeg kan være lav”. Det er verre å være høy en lav. Jeg har ALDRI hørt en person si “Jeg vil heller være “unaturligt” høy en å være “unaturligt” lav.
      La oss bare si at vi får være glade for at vi har en kropp og et språk å snakke.

    31. Hehe, jeg bor i Trondheim nå, men er opprinnelig fra Oslo, og jeg sliter veldig med å ikke etterligne dialekten til folk. Både Harstadværinger, Trøndere og Bergensere. Jeg gjør det ikke med vilje nemlig, det bare skjer noen ganger før jeg får tenkt meg om 😛

    32. helt enig med den nest siste! Jeg går i åttende, snart niende. Og jeg kommer bare til og bli 1,55 er cirka 1,46. Kan ikke folk bare holde ting for seg selv istedenfor og si foreksempel “thihi, så lav du er. Nå følte jeg meg høy” selv om det er ment som kødd 🙂

    33. Det samme irriterer meg, alle på en måte plager meg for at jeg bare er 1,50 🙁 Og tanta mi snoker rundt på facen min og sladrer til pappa når jeg har skrevet noe .. Syykt irriterende, så enig i det du skriver her!

    34. At æ e lita… Faen heller, menneske, æ veit væl at æ e lita?? Døm spør om æ kan kjøre bil uten å bruke sånn sæte… Æ e 1.54, og næi, æ e ikje førnøyd. Æ sku ønske æ hadde vorre høgar, mæn sånn e d no ikje, og då e d jo unødvendig å kommentere d.

    35. I agree
      Også må jeg bare si at jeg ELSKER sånne innlegg som dette, hvor du heller forteller meningene dine om ditt og datt. Altså ikke bare sånne, men også når du forteller hva du syntes om ditt og datt. Om society osv. Håper du har enda flere sånne innlegg oftere. :))))

    36. haha, den med dialekter er bra. bor nærme oslo, å får liksom ikke hørt det ofte nok ..
      prøver å fortelle dem at bokmål ikke er et talespråk, men det tror de ikke på. det er jo flere som snakker dialekt enn “bokmål”.

    37. Har det AKKURAT likt på de to siste!
      Er så syykt irriterende at alle MÅ herme etter dialekta mi, og hele tida påpeke at jeg er lav-.-
      Digger deg, btw <3

    38. HAHA, hvor mye skrev ikke du som hintet til noe frekt eller noe sånt når det var slutt mellom deg og marco? offf 😉

    39. Det siste plager meg -.- Jeg flytter for litt over et år siden fra tromsø å snakker jo ikke som dem her i Oslo å ja er syykt iriterende når folk prøver fordi dem får ikke til.. + hvist dem kommer med så dumme spørsmål sånn som ”er det isbjørner der?” ”går det elg i gatene?” ”er du same?” Og man blir jo mobbet også.. ”du din same du må snakke sånn som oss” jeg gidder ikke å bytte dialekt, jeg er ifra tromsø å er stolt av det<3

    40. Litt rart at du kom ut med dette rett etter jeg gjorde det.. Hadde likt om du linka til bloggen min om du skulle “herme”.. Haha neida.. digger bloggen din !<3

    41. synes det er litt dumt at du har for mange venneforespørsler på facebook. jeg vil gjerne være venn med deg, men når jeg sender forespørsel får jeg beskjed om at du har for mange venneforespørsler.

    42. får høre ca hver dag at jeg er kort 🙂 er 153, 15 år, og jeg tror også jeg har fått med meg at jeg er lav, serriøst teiteste. er ikke noe jeg kan gjøre med. er iallefall et jævli dårlig sjekketriks

    43. angående utroskap osv:
      Du vil kanskje tilgi, men du vil aldri glemme!
      you might forgive but you won’t forget

    44. Ja, det irriterer meg sykt når folk sier jeg er lav hele tiden. Jeg er 1.61, jeg vet at jeg er lav..

    45. Missliker sterkt når folk kaller meg lav og jeg selv er helt fulstending klar over det… er 1,59 ….
      tviler på at de hadde likt at jeg hadde påpeket at de var tykke, alt for tynne osv..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg