skrekk og gru

Hva faen skal man blogge om når alt man gjør er å spise taco, sove og jobbe med matte? Har forresten drømt tre ganger på rad at jeg møter jesus, haha hva tror dere det kan bety? Jeg tolker det som at enten prøver faktisk jesus å fortelle meg noe eller så kommer jeg til å dø snart. Om noen av dere er supre på drømmetydning hadde jeg blitt utrolig glad for svar!

Så var det noen som spurte meg hvordan russetiden foregår i Harstad, om de bruker å være slemme med de yngre – noen av dere som er nervøse, eller? Det kan jeg love dere at det finnes det iiiingen grunn til . . . Haha nå som russetiden er over kan jeg endelig uttale meg! I Harstad har de fleste videregående skolene noe som heter en “svarteliste” der russen skriver opp alle som skal bli tatt/plaget mye før og under russetiden. Og jeg var så og si øvest på den både i fjor og i år, haha. Men som regel er det bare slik at de spruter litt vann, og vi andre gjemmer oss, livredd for noen vanndråper. . . Ja, sånn er det. 
Eneste som er, er at det føles litt surt å være jente i slike tilfeller, med sminke, hår og hele kjøret. Desverre synes jeg ikke dette virker som en “morsom greie” lengre, det føles mer som en unnskyldning for å peke ut enkeltpersoner og for meg som fort blir målskive for diverse skoler kan det være litt slitsomt. Og så skal det liksom være “helt okei”. Men lille meg slapp unna ALT både i år og i fjor, kort applaus! :)

Har dere noen slags “svarteliste” i deres by? Og ble noen av dere “tatt” av russen i år?




 

112 kommentarer
    1. Jesusbarnet symboliserer fred, kunnskap og glede. Jesus som voksen vil enten bety ønske om forandring eller at du må være ærlig.

    2. vi har sånn at russen går litt etter 1.klassingene, småsøsken eller folk de står nære! 1.klassingene lider nok mest, med egg i håret, blir teipa fast, klint maling på, folk som teiper dem fast, og stikker av med klærne, extensionsa, tar av dem sminken, og stikker av med sminkemappa, etc. 🙂 jeg ble ”tatt” av russen i år, ja! ble spruta ned med vann så fort jeg forlot huset, fordi storesøstra mi var russ!

    3. Russen setter alltid opp en terrorliste på skolen vår. Jentene som var russ i år er så pripne, bitchy og tror de er bedre enn alt og alle, så for å ta igjen tok jeg og venninnene mine payback og lagde vår egen terrorliste som vi hang opp på skolen, hvor vi hadde satt de jentene på de øverste plassene! HAHA, sykt gøy. Vi ble så hatet, og de prøvde å ta oss, men vi klarte å slippe unna. Beste minnet 🙂

    4. I kristendommen er tre et spesielt tall. Det at du har drømt om Jesus tre ganger kan bety at Jesus vil at du skal bli kristen eller ta kontakt med Gud og Jesus:-) Du har opplevd noe helt spesielt det er helt klart!

    5. Tror de har svartelister overalt i norge? men nei,jeg var ikke på svartelisten i år,bli verre neste år da jeg begynner på videregående..

    6. jaa! jeg og en venninne ble kidnappet av russen og de kjørte oss til en eller annen random plass vi aldri hadde vært før, og så tok de mobilene våre så måtte vi GÅ helt hjem igjen, og det tok sånn seriøst 2 timer eller noke.. da vi kom oss ned til hovudveien så prøvde vi å haike men det var ingen som tok oss noe seriøst 🙁
      russen hadde også arrangert sminkefri dag på skolen og hvis du kom på skolen med sminke ble du dynket med kokkosboller og ketshup, men så var det selvfølgelig noen som prøvde å gjemme seg i klasserommene og låse klasserommene men russen kom inn i klasserommene med sminkefjerner og våtservietter for å sjekke, og hvis man hadde sminke ble man dynket i kokkosboller. Jeg hadde selvfølgelig ikke sminket meg og jeg så ut som et spøkelse i trynet, men noen venninner av meg hadde gjort det og de fikk virkelig gjennomgå :S synes sykt synd på dem!! og det var til og med noen som ikke gikk med sminke men som ble dynket fordiom, men jeg tror det var fordi de er populære og da går det ofte hardt utover dem fordiom 🙂

    7. Har aldri vært på svarteliste før, nei ;b Men det med drømmer… Kan dessverre ikke tyde de… Har også hatt lignende drømmer. Bare at jeg har fått kreft. Drømte 8 netter på rad at jeg fikk kreft i blodet. Har ikke fått det ennå ;b

    8. Russen i mitt område er for det meste berre rivalar for kvarandre, altså svartruss mot rødruss, men som oftest berre leik. Dei pleie og ta litt andre folk (kidnapping, vannspurting osv..) Blei nok ikkje tatt av noke russ i år, og har heller aldri blitt det. I år hadde eg mange gode venna som var russ då:)

    9. Ja, vi har det! Var russ i år, men russen har fått så mye pes tidligere år – så iår har russen her hjemme vært snille og greie. Faktisk bare svartrussen som har lagt uvell og ødlagt for alle oss andre russ! Makan på møkkafolk

    10. i eidsvoll har de svarteliste.. det var en gang de hang en person opp ned til flaggstanga.. så du er ganske heldig <3

    11. Hmm, har terrorliste i Stavanger også.
      Jeg ble kasta egg, mel, vann, tunfisk, kaviar + litt til på og tapa inntil flaggstanga med gaffatape. Glad russetiden er over for å si det slik.

    12. Jeg ble kidnappet av russen ! ble tusjet på og har ikke fått det bort… skal sole meg så mye at jeg ikke serdet mer !! loveU <3

    13. Du er så sykt fin! Du slapp virkelig unna! Her i Fræna blir forlk dynket i bæsj, tiss og øl osv.. :S Tatt av russen å kastet på sjøen, blir teipet fast i runnkjørings skilt osv..
      Fin blogg! 😀

    14. jeg ble tatt av russen for to og tre år siden. hver dag de dagene ble jeg bombandert med alt fra vannballonger, tusjmerkinger, klistremerker, viskelær og pchack (på utlånt skolepc). det verste var nok de gangene hvor jeg ble dratt ut av klasserommet, bundet fast, fraktet ut av skolen og kastet i ‘langvannet’

    15. I fjor var jeg også på toppen av “svartelista”(eller som vi kalte det “terrorlista”). Men i år, fikk ikke russen på skolen vår lov til å ha “svarteliste dagen/terrordagen” på grunn av 22. juli.
      Men uansett, i fjor var jeg også på tredje plass på denne listen. Jentene i tredje klasse mislikte meg veldig sterkt, og tillegg til det var jeg kjærsten til bestekompisen til han som styrte lista. Jeg gikk gjennom en god mengde med vann, for å si det sånn. Men det er jo bare gøy, synes jeg!

    16. Så pen du er!
      Kanskje du har tenkt mye på døden eller slike ting i det siste? Jeg hadde en periode hvor jeg var veldig redd for døden, og jeg drømte flere ganger at jeg møtte jesus! litt creepy ; )

    17. Jeg drømmer om jesus nesten hver gang jeg har det vanskelig eller noe dumt skjer. Det virker som om han prøver å rekke ut til meg i de situasjonene. Jeg har ikke alltid villet ta i mot han og tro på han, men jeg har innsett at han vil bare det beste for meg, jeg synes du skal ta han i mot. Det gjorde jeg, og det har hjulpet meg mye<3

    18. Jeg tror nok Jesus prøver å fortelle deg noe. Jeg synes du skal “ta kontakt” med Ham, altså be. Å spørre Jesus personlig. Du får svar 😉 om ikke det er tydelige stemmer du hører, kan det være ulike tegn, eller ulike tanker som plutselig dukker opp i hodet ditt.
      å møte Jesus og bli kjent med Ham er helt fantastisk 🙂

    19. Jeg ble tatt av russen da jeg gikk første året på vgs. Måtte opp på en salgs trapp midt i kantina å ta masse armhevninger. Det var sykt flaut, og jeg sto på som en gal. Det var jo drit mange i kantina også.. flaaaut

    20. jeg fann dette på drømmetydning.com : Jesusbarnet symboliserer fred, kunnskap og glede. Jesus som voksen vil enten bety ønske om forandring eller at du må være ærlig.

    21. På Høgtun (medier- og design-vgs på Bardufoss) har dem blomsterlista, sånn at de som bruke overdrevent mye sminke på vg1 blir tatt av russen og helt vann over. Selv om det sekkert ikkje e arti for de som blir utsatt for det, e det så sykt genialt i og med at det e noen 17-18-åringa som e rosa i tryne og har krittkvite leppe.. 🙂

    22. Så vidt æ vet, så va du ikkje på svartelista til Stangnes o.o Anyway, om kordan russen e, det har mye å si kordan miljø du e i, du har de som feste og gjør jævelskap, drikk seg full hele tida, hver dag i hele mai osv, mens andre gjør krav, underholde seg skjøl og andre, spesielt i sentrum osv 🙂 Ettersom æ va ei lita blåruss fra stangnes vgs, så fikk ikkje æ gjort særlig mye sida æ ikkje e 18 🙁
      Men hovedsaklig, russen her i Harstad e kjempe greie, og gjør ikkje mye skade på andre “sivile”, bare gjør ting.. førr å ha det morsomt? eks da stangnes russen hadde vannkrig mot heggen russen 😀

    23. Hehehehe, vann, mel, egg, eddikk, barberskum og øl det går i her når man blir “tatt” av russen… Huff…

    24. I byen våres skjer det egentlig ikke så mye! Vi har bare en slags “terrordag” som russen kaller det! Da kommer russen under eller rett etter skolen og tar med en eller flere bort fra skolen (/borfører dem)! Da får de som har blitt tatt kake osv! Egentlig ganske chill ;)<3

    25. Jeg er 100 % sikker på at han prøver å fortelle deg noe. Les bibelen, for det er der jesus åpenbarer seg! Helt seriøst.

    26. jesus prøve og fortelle deg noe! snakk med han, åpne deg og la han vite at du tar imot det han vil si! du MÅÅÅ høre! livet mitt ble helt forandret etter at jeg tok imot jesus og hørte på han sa!

    27. jeg har også blitt tatt av russen mange ganger. husker spesielt den ene gangen, der jeg skulle gjennomføre 4 eller 5 forskjellige sex-stillinger med en helt tilfeldig gutt. i tillegg var har året eldre enn meg, det var igrunn litt flaut, men sykt gøy, HAHA!! FAENS RUSSETID 😀

    28. Har nok hatt det hver år,helt til i år. Ikke lov med noe terrorliste her lengre etter 22.juli, ettersom vi mistet to ungdommer fra øyen våres

    29. Jeg vet ikke hva, men Jesus vil i hvertfall fortelle deg noe. Jeg ville spurt han hva det var han mente, be, elns. Da vil du nok få svar. Han prøver å få kontakt med deg. Få oppmerksomheten din. Han prøver liksom å få deg til å åpne opp øynene om du skjønner hva jeg mener.

    30. hehe 🙂 Her i førde (sogn og fjordane) er vi ikkje grønnruss i 10. klasse fordi det er for farlig! :p

    31. jeg tror også jesus prøver å fortelle deg noe. Hørte om en person som hørte gud si til ham hvær dag, at Gud elsket denne gutten. Han ble til slutt lei av å bare bli fortalt det samme om igjen, og om igjen. Men når Gud hadde fortalt han det over 30 ganger, da begynte han å tro på det Gud sa, og følte seg virkelig elsket. Du er heldig som får oppleve dette! 😀 Be, så skal du få svar! Gud svarer alltid! Enten det er gjennom tanker, eller handlinger til andre personer.Har du det vanskelig, kommer kanskje plutselig en venn og gir deg en klem! Dette har jeg selv opplevd !

    32. Jesusbarnet symboliserer fred, kunnskap og glede. Jesus som voksen vil enten bety ønske om forandring eller at du må være ærlig:) Har sånn app på telefonen og det var det som kom opp. Stemmer ganske ofte for meg.

    33. jeg tror at jesus prøver å si noe til deg, og å få kontakt med deg 🙂 han tok på en måte “kontakt” med meg også, og først synes jeg det var bare teit og kjedelig å være kristen, men Gud har virkelig hjulpet meg gjennom masse 😀 jeg anbefaler deg å “ta kontakt” med han også!

    34. Ble bortført av russen, jeg. Tilfeldig nok tok de meg fra skola, fastbundet og med bind for øynene og kjørte meg til ca 500m unna kjæresten min sitt hus (russen var ikke klar over dette), så jeg løp til huset hans og lånte mopeden hans og kjørte til skolen. Russen skulle hente meg, og voilà! borteee 🙂 fikk en is som “unnskyldning” verdt det! Må nevnes at jeg også ble dynka med sånn oransj potetsalat, det var mindre gøy..

    35. Jesus :
      Jesusbarnet symboliserer fred, kunnskap og glede. Jesus som voksen vil enten bety ønske om forandring eller at du må være ærlig.

    36. Enig med det du sier om at det er en unnskyldning til å peke ut enkeltpersoner. Jeg var på terrorlista hvert år, utenom det året jeg selv var russ. Jeg var i russestyret også, og så hva folk skrev om de personene de ville ha på svartelista, og det var rett og slett uthenging. Jeg synes det blir litt teit, rett og slett. Nå høres jeg veldig prippen ut, men det er jo det som er sannheten!

    37. Jesusbarnet symboliserer fred, kunnskap og glede. Jesus som voksen vil enten bety ønske om forandring eller at du må være ærlig.

    38. Drømmetyding handler ikke om å forutse framtiden, det handler om at underbevisstheten din forteller deg ting. At du møter jesus i drømmene dine kan bety at du føler at du trenger noen til å passe på deg og lignende, alt etter som hva du forbinder jesus med 🙂

    39. Vi har en svarteliste her også …
      Men russen her er litt verre.
      De pleier å ta folk med i russebilen og kjøre langt vekk å sette dem av. Eller kaste dem i den iskalde sjøen.
      En gang kjørte de to jenter bort tok av dem alle klæra og kjørte vekk, tror kanskje de hadde truse…

    40. Vet ikke om vi har det her, har aldri opplevd noe hvertfall 🙂
      Skrev forresten litt om bloggen din på bloggen min tidligere idag!:D

    41. russen i stavanger er syke… man blir kidnappet, tatt fra mobil og busskort, og sluppet av langt inni hutti heiti. eneste måten å komme hjem på er å haike. ellers teiper de deg fast og kaster egg, mel og ketchup på deg. det drøyeste som skjedde i år var når noen kasta urin og avføring på ofrene… DET er jævlig drøyt med tanke på alle sykdommene man kan få….det er ikke gøy lenger. alle går bare rundt og er redde og jeg ser virkelig ikke humoren i det

    42. To see Jesus in your dream foretells that your greatest desires and goals will be realized. This dream serves to console and strengthen you in your times of adversity, hardship and struggle. You will rise above a difficult situation or circumstance and become victorious.
      To dream that Jesus speaks to you or that you are praying with Him signifies that you will be blessed with true peace of mind, joy and contentment.
      Mener at dette kan referere til at du kan gjøre det bra på eksamen 😉

    43. vet ikke va det betyr men engang drømte jeg krigsdrømmer i en hel uke på rad, og jeg døde i hver eneste drøm.
      første natta ble jeg sprengt i filler av en bombe
      andre natta druknet jeg på et krigsskip
      tredje natta ble jeg grillet med strøm i den elektriske stolen eller noe siden jeg møtte motstanderne i krigen, altså jeg ble utsatt for tortur og døde
      fjerde natta ble jeg skutt
      femte natta gikk jeg på en mine…
      osv, dette er ikke i rekkefølge da, men håper du skjønner poenget, det var helt sykt å jeg trodde det var et tegn på at jeg kom til å dø, men det er gangske lenge siden nå og etter som jeg skriver hær så lever jeg enda ;)))
      hahahahahah

    44. Jeg har drømt den samme drømmen som deg, Sophie..
      ^
      Jeg ble utsatt for teiping i ei flaggstang og dynket med vann, men heldigvis hadde jeg ikke på meg noe sminke. Og jeg var på 4 Plass på svartelista :p ..

    45. Russen lager en svarteliste med folk de virkelig hater, med en begrunnelse bak. F.eks: Kari – alle skal få. Begrunnelsene refererer ofte til en spesifikk hendelse, eller bare noe folk generelt tenker og mener om dem. Lista blir hengt opp første dagen i russetiden, og da er det slik at andreklassingene lager en liste tilbake, som bare inneholder russ, og med samme type begrunnelse. Russen er helt syke mot de som er på lista. Det varierer jo selvsagt fra kull til kull, men som regel er det ILLE.

    46. alle skoler her har svarteliste som jeg vet om. en kompis av meg ble bundet fast til en stolpe, gjort alt mulig drit med, som bland annet dynket med vann, smurt med krem og tusj i ansiktet osv.. også ble stående igjen der alene.

    47. haha, her i Alta har russen virkelig herjet i år! nesten alle av min søsters venner (førsteklassing) har blitt tusjet på og vannet ned. En venn av henne ble faktisk kidnappet av klasserommet og teipet fast i en stolpe utenfor skolen, og ganske mange som ble det! party hard liksom

    48. Det med at du drømmer om Jesus har jeg aldri opplevd. Jeg er selv en kristen og trives som det. Jesus prøver kanskje å fortelle deg noe! Han kan hjelpe i vanskelige situasjoner, tro meg ! Han har frelst folk som virkelig har vært langt nede! Om du ber til ham om at eksamen skal gå bra og den går bra, er det kanskje et tegn på at han vil du skal innse at han er til og at han vil du skal ta imot ham ! 😉

    49. Hos oss blir vi kidnappet, noen har faktiskt blitt banket opp i enkelte tilfeller, hevermel, egg, gammel melk osvosv, helt for gale. Heldigvis har skoler og politi tatt godt tak i det.

    50. Vi kaller det terrorliste i Stavanger vi! Føler ikke russen var så veldig crazy , utenom litt egging..haha

    51. Jesus :
      Jesusbarnet symboliserer fred, kunnskap og glede. Jesus som voksen vil enten bety ønske om forandring eller at du må være ærlig.

    52. Vi Har bubbeliste i bodø der noen førsteklassinger som har gjort mye dritt som havner på den. “Årets løgner” “Bodøs felleshull” “hun som dreit på sge på fest ” o.s.v så er det egene russekrav for å ta de på lista, og de er mer utsatt o.s.v

    53. I Bodø blir den kalt for bubbelista, men det er bare 1. klassinger på den. Også må de ha gjort noe for å komme på lista.

    54. Jesus : Jesusbarnet symboliserer fred, kunnskap og glede. Jesus som voksen vil enten bety ønske om forandring eller at du må være ærlig.

    55. du drømmer om det du har tenkt på tidligere, så hvis du har tenkt på jesus, så kan det hende at det er derfor! 🙂

    56. På Drammen VGS har vi en terrorliste, de som havner på den er som oftest drittunger som ligger rundt med alle, er ofte ganske populære, eller har mange venner som er russ. I år fant russen på å kaste egg, både på de som var på terrorlista, og på randome personer. De hadde også sirup og mel som de kastet over folk. Tidligere år har de gått løs på folk med vannpistoler fylt med bl.a. vann, melk, olje og noen ganger urin. Russen har sin egen terrordag/terroruke (kommer an på om de har mange å ta eller ikke), og de bruker da den dagen/de dagene på å forpeste livet til de som har gjort seg verdig en plass på terrorlisten.

    57. Russen i Stavanger er helt syke, haha. Tror nok at de er de drøyeste, ja. Man blir kidnappet, fratatt alt – mobil, busskort, penger osv (sånn at det ikke er mulig å komme seg hjem igjen)også teiper de deg fast til enten stolpe/benk osv OG SÅ dynker de deg i mel, råtne egg, melk, vann, olje, kattemat og alt mulig ekkelt de kommer på. Russen her raider andre russ i russebilen deres. Da hiver de egg osv på andre russ/russebiler. Dette er bare litt av det, haha!

    58. På skolen min fikk jeg høre at noen russ klipte av g-strengen på noen jenter og tok fløtekrem over noen andre mens de ble bindt fast et sted! også har vel flaggstanga blitt brukt endel :p

    59. jeg og drømte om jesus for mange år siden, tre netter på rad. Han spurte meg det samme hver eneste dag “Vil du ha et godt liv, uten bekymringer og alt flyter, men du er ensom og ingen liker deg, eller vil du ha et vanskelig liv, med problemer og oppturer og nedturer, men du er degselv” .

    60. Da jeg gikk i 8. klasse var jeg på ”svartelisten”. Utrolig barnslig å ta noen som er så mye yngre!

    61. Ifjor så tok russen på skolen min ei jente i klassen min, det var brutalt. Saken ble henlagt og russen fikk nedsatt i orden og oppførsel. Pga dette så fikk ikke russen(bl.a jeg) i år ha noe svarte liste. Og pga terror saken, så ble det heller ingen terror sjef eller terror aksjoner. SUUURT

    62. Hei! Jeg fant dette om jesus, på den siden jeg bruker for å tyde drømmene mine:
      Jesus
      To see Jesus in your dream foretells that your greatest desires and goals will be realized. This dream serves to console and strengthen you in your times of adversity, hardship and struggle. You will rise above a difficult situation or circumstance and become victorious.
      To dream that Jesus speaks to you or that you are praying with Him signifies that you will be blessed with true peace of mind, joy and contentment.
      Stemmer det for deg? Det bruker å stemme med meg 🙂

    63. Ja, kom på svartelista!! Kom på natta og dynka meg med krem, juice og teipa meg fast med gaffateip..

    64. http://www.droemmetydning.com står det:
      Jesus :
      Jesusbarnet symboliserer fred, kunnskap og glede. Jesus som voksen vil enten bety ønske om forandring eller at du må være ærlig.
      veldi sjekke sida der d står om di fleste ting, bare te å søga!!:D

    65. Jeg er kristen og jeg er overbevist på at han vil ha kontakt med deg! Jeg annbefaler deg å ta i mot ham, og åpne hjertet ditt for ham. finn deg et kristent miljø. Det er fantastisk herlig! Høres kanskje ikke som det mest spennende i den tiden du er i nå, men prøv da!

    66. Ja, vi har “svarteliste, men de har valgt og ikke kalle det for det etter terrorhandlingene 22.juli. Derfor heter det nå “Wall of shame” på vår videregående, jeg selv går i 10.klasse, men ble tatt litt av russen fordi jeg har en del venner som va russ! 🙂 Egentlig var det bare gøy å bli tatt av russen da, men gruer meg til neste år, tenk visst jeg blir tatt mye xD hahaa!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg