U mad, bro?

Har akkurat spist middag og skal snart se litt mer sex and the city. Har blitt helt avhengig og har i løpet av påsken fullført tre sesonger, haha! Ikke verst. Har også svart på en del jobbmailer, det skjer mye spennende for tiden altså! Men mer om det senere! 

Og ja, det er noe jeg har fått oppleve et par ganger nå, og det er at hver gang det har vært et oppslag om meg enten på vg, dagbladet eller noe så lite som lokalavisen så kommer det naturligvis en del eldre mennesker inn på bloggen her som ikke har bedre å gjøre enn å pirke borti ungdommen sin hverdag. De forstår ikke at jeg blogger for lesere i min målgruppe og ikke 40 +! Var til og med en eldre nabo (tror jeg?) som skrev at jeg var såå søt da jeg var ung, men nå har jeg ødelagt meg og ikke er noe pen lengre. Eh, skal jeg se lik ut nå som da jeg var 5-6 år gammel, eller yngre? Det er det verste, hun skriver som om jeg er et objekt og at jeg ikke kan se ordene. Hun er så gammel, men tviler på at hun kunne kommet og sagt det til MEG uansett. Nettmobbing finnes tydeligvis i alle aldre.Jeg lurer på når folk skal forstå at det finnes flere sider ved en person enn bare det overfladiske.

Jeg skal innrømme at jeg ELSKER å provosere, jeg elsker å skape reaksjoner og dere har sikkert merket at jeg vet nøyaktig hvilke knapper jeg skal trykke på for å få folk irriterte. Det er så lett som å vise litt hud, være brun og kanskje ha litt god selvitlitt så flipper folk helt over haha  Men jeg, som alle andre, har mine problemer og mine ting jeg må ta stilling til. Senest i natt gråt jeg hele natten fordi jeg var så usikker, fordi jeg også blir såret og blir glad i mennesker. ALT jeg tenker på er ikke bare “sol brun klær sminke shopping”. Jeg vil ikke påstå at jeg er den mest samfunnsengasjerte, men ved siden av “DETNYE” på nattbordet mitt ligger en utgave av illustrert vitenskap liksom. Man interesserer seg for mye!

Mens jeg er ute og lever mitt liv, sitter de inne og snakker om hvordan jeg lever. Hvilken er best?  

 

Kjolen jeg har på meg er fra Nelly og er desverre utsolgt, synd – den er nydelig! . Bruker forresten noen syke løsvipper i dag som jeg kjøpte på cubus, føler jeg nesten som en alien – det er fysisk tungt å holde øynene oppe!

132 kommentarer
    1. Så utrolig teit av dem som sitter inne og baksnakker deg! Jeg elsker at du er så åpen om livet ditt på bloggen din, det er det som gjør deg til den beste bloggeren – i mine øyne i allfall. Ha en kjempefin påske uansett 🙂

    2. nydelige deg:) synes det er latterlig at folk tror de kjenner en person 100% utifra en blogg, når man egentilg ikke har en peiling på hva personen gjør eller gråter over. virkelig.

    3. Santsant.. det rare er at sikkert halvparten av de som regel rett slenger dritt til deg, en eller annen gang har sagt at de er mot mobbing. Virker ikke som om folk tenker over at nettmobbing er mobbing det også! Du som alle andre har rett til å se ut akkurat som du vil, og om folk ikke liker det, burde de ha folkeskikk nok til å holde det for seg selv 🙂

    4. gud, gammle folk er så utrolig laterlige! Henger ut folk med stygeg kommentarer.. serr tenkte de hadde litt mer vett og var mer voksne i hodet! Burde skamme seg!
      Digger deg sophie!

    5. sophie! du er en fantastisk jente som jeg ser opp til. For meg virker du som en veldig sterk person som har vert gjennom mye og har kommet deg ut av det. det missunner jeg deg veldig for ! Stå på videre!

    6. Det er litt morsomt synes jeg hvordan eldre folk reagerer på slikt.. Det er jo HELT annerledes å være ungdom i dag en den gang de var like unge som oss.. Alle “ikonene” har jo ikke DET perfekte livet og man får jo vite omtrent alt i media i dag, så hvordan skal det gå at vi skal tenke og oppføre oss som dem? Og når jeg leser dette blir jeg bare irritert over folk som tenker at det er det eneste som står i panna på deg er “sminke, drikke, brun og blablabla” fordi det er SÅ mange sider ved et menneske. Og egentlig, er det ikke det de fleste forventer at bloggere i dag skal bare blogge om skjønnhetsidealer som sminke? så hvorfor ikke kunne være ærlig om menatolan (eller hvordan man skriver det)?
      synes det er bra at du deler med leserne dine at du bruker det “stoffet”? er ikke det au en av de tingene voksene mener, altså at man ikke skal lyve?
      synes det er bra du står for det du gjør og mener Sophie! Stå på og ikke la ting gå inn på deg! <3

    7. De eldre er ofte verre enn oss unge, de klager over at vi deler for mye vi som barn, men så deler de alt for mye selv! Har sett mye feil i facebook statuser for å si det sånn! Herregud, her i byen…syke mennesker!

    8. Du er alt annet enn dum og overfladisk sophie! Elsker bloggen din og alt du står for. Du er virkelig et BRA forbilde for du sier meningene dine og gjør det som får deg til å føle deg bra. Hva kan vere bedre å se opp til enn det? Du presser absolutt ingen til å gjøre noe som helst, for alle har jo en fri vilje. Du er rå sophie, ikke glem det 🙂 stå på, du er en fantastisk og sterk person, og ikke minst vakker på utsiden og inn!

    9. greit nok at du liker å provosere, men da må du faen meg tåle å få dritt også… er ikke bare bare!

    10. hahahahahha sorry meg altså! at du er ute og lever livet ditt mens de sitter inne og kommenterer? please. det virker ikke som du gjør annet enn å sitte inne! og selv om folk kommenterer betyr ikke det at de gjør det samme. det blir alt for dumt. enig med de over meg her. du må tåle å få dritt tilbake du også;) lol

    11. Tåle å få dritt tilbake? Å provosere er vel ikke det samme som å slenge dritt, er det vel? Selvsagt får man reaksjoner når man provoserer, men at voksne mennesker rett og slett mobber ungdom som tør å være seg selv, det er noe helt annet!

    12. Elsker deg Sophie!
      Du tåler så utrolig mye!!
      Fy faen for ei sterk jente, du e!
      Stå på, du er best! :))
      Du er også verdens peneste! Skulle ønske eg va deg! <33

    13. Jeg synes det er kjempedårlig gjort av de som kommenterer stygge kommentarer. jeg skjønner ikke hvorfor de leser bloggen viss bare skal skrive stygge kommentarer. Du må huske at det er dine valg i det du gjør og mesteparten av blogg leserne elsker det.
      PS: elsker bloggen din og synes du er en kjempe bra person. <3 <3

    14. Jeg synes at det er greit at du gjør som du vil, og at du står for det etterpå. Jeg vet at du er ei smart jente, og jeg har lest bloggen din leenge, og kommer nok til å fortsette med det 😉 Det jeg ikke skjønner er hvorfor du har lyst til å bli så sykt brun, så lyst at du sprøyter gift inn i kroppen? Greit nok, vi vet jo ikke om det er gift, men du risikerer faktisk at alle de indre organene dine kollapser om noen år… Ikke heng deg for mye opp i utseendet, please! Jeg håper at du har det bra <3

    15. Jeg skal være ærlig: Jeg gir faen i disse menneskene som er sånn, og jeg kan forestille meg å være i din situasjon. Hadde jeg vært i din situasjon, hadde jeg bare ELSKET å provosere dem jeg og! Bare for å vise dem hvor feil de tar av verden.
      Stå på, provoser drittfolka, og vær 110% Sophie. For jeg elsker deg, jeg elsker at du er villig til å tøye grenser, jeg elsker at du ikke er et englebarn men heller ikke en drittunge, og jeg elsker at du tør å innrømme at du bruker melanotan, jeg bare elsker det! <3

    16. Ikke vær redd for å stå for det du mener, Sophie! Det er ditt utseende som du selv kan bestemme helt over, ingen andre sin avgjørelse om hvordan du bør se ut, din helt egen avgjørelse 🙂 Det er tross alt du som skal leve med utseende ditt, og da bør du gjøre ting som er mest mulig bra for deg selv! Jeg liker at du står for dine egne meninger, og er veldig ærlig på bloggen din. Uærlig blogg hadde ikke vært bra, så bra du er ærlig om mange ting.

    17. Åhh, kjære Sophie! 🙂 du er så vakker! Jeg kjenner ikke deg og vet sikkert ingenting om hvordan du virkelig er som person, men du virker nydelig “inside-out” ! Selv elsker jeg å provosere, så skjønner deg der, haha! Men jeg mener dette, du er enestående <3

    18. Hater gamliser som skal kommentere sånt!
      Men du ødelegger uansett deg selv.. du er så søt men seriøst, liksom. Tål kritikk også. Du så sikkert mye bedre ut før

    19. Åhh, elsker bloggen din så utrolig mye, Sophie! Du er ett forbilde, så absolutt! 😀 Nydelige bilder 😉
      🙂 🙂

    20. Det at de voksne, eller “de gamle”, kommenterer til deg og sier det, det er bare teit. Denne bloggen er hører ikke til i aldersgruppen deres engang, da kan jo de bare drite i å kommentere her!! IDIOTER, altså!

    21. du leve no akkuratt som du sjøl vil da, å e derre 40 åringan interresert i å rakk ned på dæ så får dem bare gjør det 😉 dem har helt sikkert hatt sin egen ungdomstid dem å.. stå på, Sophie 🙂 les bloggen hver dag, btw!

    22. Ditt liv, do what you want ^^ Synes det er bra at du tørr å være deg selv, og si det du mener.
      Forresten; nå som du har kamerastativ, kunne du ha vært så snill og tatt bilder “i rommet” istedet for speilet? 🙂 Er så vanskelig å få med seg det skikkelige outfitet ditt i speilet 🙂

    23. skjønner ikke hvordan voksne mennesker kan være så hjerteløse og slenge dritt om de som er mindre enn seg

    24. Jeg forhåndsdømte deg Sophie, ut i fra utseende ditt og ikke ut i fra personligheten din ! Jeg kunne aldri ha tålt så mye dritt som du får, og det viser nå hvor sterk du egentlig er ! Selv om mange forsatt dømmer deg ut i fra utseende ditt, bør de nå tenke seg en gang til om, slik som meg, og se hvor spesiell&fantastisk du er 🙂 beundrer deg masse
      klem fra oslo!!

    25. Uff, mobbing i alle aldre ja! De “eldre” klager hele faens tiden om hvor “dumme” vi unge er og at slik var det ikke før i tiden, men noe forandrer seg visst aldri nei.
      Stå på! 🙂

    26. Hahaha! Du er så two-faced at man kan jo faktisk ikke gjøre annet enn og flire litt av deg? Ja, du elsker og provosere, og du vet hvilke knapper man skal trykke på osv(?!?!?!LOL)…. Haha, du kan faktisk ikke si sånne ting, og komme med ”buhu, jeg har faktisk følelser jeg også” og ”Nå er jeg så lei den drittsleninga, la meg være meg”-innlegg sånn ca 5-10 ganger i måneden. For du er langt i fra den eneste bloggen jeg er innom, og du er den eneste av mange, som kommer med slike innlegg SÅ SYYYKT ofte! Asså, nå burde du snart få rompa di ned på landejorda, å innse at… Du er faktisk ikke helt rett i hodet? Du har jo faktisk en form for schizofreni da… Det må jo være eneste løsningen på hvorfor du oppfører deg sånn. Og ja- Hvem er jeg som bare sitter bak dataen min og kommenterer sånne ”fryktelige” ting og slenger så mye ”dritt”??? Ja, let’s face it kjære deg, DU har en offentlig blogg, hvor folk faktisk har lov og kommentere negativt. Ikke krenking, men rett konstruktiv krittikk. Dette er noe du faktisk må lære deg forskjellen på… For du bruker jo bare og konkludere med at alle som ikke er enig med deg, og faktisk har guts til og drøfte sitt point of view, er sjalu på deg. Hm, siden du sitter og sutrer over disse 40(?)åringene, er du sjalu på alderen deres eller noe?… For det blir jo det samme da.
      Bare fordi jeg f.eks sier: Serriøst, melanotan er så tragiskt, betyr ikke det at jeg er sjalu fordi DU velger og gå på det, og JEG VELGEEER (helt selv) og ikke gå på det 🙂 Hvis du i det hele tatt forstår dette da? Man vet jo aldri…
      Og at DU har god selvtillit… Heh, joa. NEI?!?!?
      Sorry at jeg på-peker det, men du er faktisk en av de som har relativt lav selvtillit. Det er noe du har vist så forbanna jævla godt gjennom denne bloggen! Og du er faktisk heller ikke så god til og argumentere og snakke for deg, som både du og vennene dine mener. Haha, hvor er dere fra egentlig? Ett samfunn hvor det bare eksisterer 10 personer? Nei du, du er nokk ikke en jeg vil sette i kategorien hvor folk er god og snakke for seg.
      Ikke misforstå denne kommentaren, du er sikkert ei hyggelig jente (…), men let’s face the facts. Du må begynne og ta standpunkt, og stå bak valgene dine.
      Og det er faktisk tragiskt med gamlinger som leser blogger ment for 12-13-14 åringer.
      Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg leser bloggen din selv en gang jeg? Altså, jeg er bare ett år eldre enn deg, men denne bloggen er jo igrunn heeelt, jah… Haha 😮
      Nei, det må nokk være fordi det er en GOD plass for underholdning. For det du skriver av og til… GØØØY! 🙂

    27. Hei
      Jeg tror dette er første gang jeg kommenterer, men jeg har lest bloggen din en stund.
      Jeg vil bare si at det har vært innlegg hvor jeg har tenkt at jeg burde kommentere at det er mye mer ved deg enn jeg først trodde, og at jeg angret på førsteinntrykket jeg fikk av deg. Så blogget du om “Barbiedopet” og jeg tenkte “herregud, for en overfladisk idiot.”
      Men nå vil jeg kommentere at jeg sitter igjen med et inntrykk av at du er utrolig smart med tanke på at du er samfunnsengasjert og vet konsekvensene av det du gjør. Jeg synes det er tøft gjort av deg å være såpass ærlig om “Barbiedopet”, og at du bruker det til tross for alle bivirkningene.
      Jeg sier ikke dette for å virke støtende eller sårende, eller for at det skal virke som om jeg støtter bruken din av stoffet, for det er noe jeg er sterkt i mot! men jeg skriver det for at jeg vil du skal vite at jeg synes det er feil av folk å dømme deg slik som folk trolig gjør, og at jeg tror du er bedre enn som så!

    28. Utrolig at eldre folk engang skal bry seg! Helt enig med deg Sophie. Selv om du er et “forbilde” for mange, betyr det ikke at du skal ta hensyn til alle som leser bloggen din. Jeg ser opp til deg og hvordan du takler kritikk, men ville aldri begynt med barbiedop selv. Det er dine valg, og folk har rett til å få vite det! Elsker bloggen din <3

    29. Jeg personlig synes det er idiotisk å dømme en person som du aldri har møtt eller hatt engang en samtale med.
      Og det med eldre folk som sier sånt, ikke ta det til deg, jeg har selv fått av eldre mennesker at jeg var mye penere eller SØTERE da jeg var yngre, men jeg har dessverre ikke tenkt å ha musefletter og t-skjorter med bilde av my little pony på hele livet.. 🙂
      Ikke ta dritten til deg, noen folk MÅ bare konstant ødelegge for andre, stå på!!

    30. Du er nydelig Sophie!<3 Stå på, og ikke la sånne stygge megger messe med deg;) Digger deg!:D

    31. stå på Sophie! ikke la noen stoppe deg fra å være deg selv:) digger at du har den egenskapen, det er få som er like sterk som deg!

    32. Syntes du er helt nydelig sånn som du er jeg! Blir så glad når du skriver slike innlegg, det burde være en inspirasjon for de fleste. Det er ihvertfall det for meg. Elsker måten du ikke bryr deg om hva folk mener, men allikevel bryr deg så mye at de burde skjønne at de er idioter! Haha 🙂

    33. Herregud du er en sånn herlig jente… helt ærlig så kan jeg ofte irritere meg over små ting som at du viser for mye hud mye brunkrem(?) osv.. men sannheten er det at jeg ser en skikkelig sterk,smart og unik jente i deg, det er sånne innlegg som du skriver nå er så gode å lese, innlegg hvor vi får vite litt om andre sider av deg og ikke bare shopping, klær, brunkrem osv. Nei du er noe virkelig for deg selv… jeg må nå si meg enig i at det blir dumt å snakke om ditt liv (en person som så vidt kjenner deg) mens du nyter livet DITT fult ut, og ikke har en anelse 🙂 haha herlig, det må jeg si.. Men stå på du sophieelise.. du skriver så innlysende og ærlig, du fortjener egentlig bloggnavnet “bloggdronningen” kisses<3

    34. Jeg syns du er egentlig super. Men alle har sine “negative” sider. At gamle folk skal drive med sånt dritt, er jo helt hjernedødt. Konstruktiv kritikk er helt greit!
      Men det at du liker å provosere, det er jo greit. Det skjønner jeg fordi det er så mange overdrevne mennesker der ute som er moro å irritere. Men det å vise masse hud og sånn.. Det er bare mangel på selvrespekt 😉

    35. Du må jo forstå hvorfor folk kommenterer negativt?!
      Du bruker “barbiedop” og du virker ut som ei barbiegirl som ikke klarer en dritt.. tviler på at du hadde turt å tatt på en hest eller vært i et fjøs, tenk om du blir møkkete på lillefinger’n?;o haha, latterlig. rett og slett 🙂
      Det er heller ikke fint å være så jævlig brun, om du ikke ser det selv så kan jeg fortelle deg at du er nesten svart og i ansiktet så ser det ut som du har masse flekker.. ikke vondt meint! men wtf!
      Jeg er bare 1 år eldre enn deg, og jeg syntes du er utrolig blond og dum og at JÆVLIG dumme tanker, dette er en blogg som alle kan kommentere det de føler om deg og bloggingen. Jeg vil at du skal se på deg selv og prøve å kutte ut med solarium, barbiedopet ditt. det er faktisk et stoff som er veldig farlig og skadelig, men du er kanskje for dum til å skjønne det? tenker bare på skjønnhet osv.. Du klarer ikke å skrive 1 eneste viktig ting på denne bloggen som faktisk betyr noe. du har ikke bra selvtillit da du må bruke stoff som ikke er lovlig vettu. Om du har bra selvtillit så er det jaggu noe galt med deg. Du kler ikke så mye sminke. Du kler ikke å være sååå brun heller, det der er bare unaturlig brun! seriøst du har problemer. du må ha noen å snakke med! dette kan umulig være riktig å være så blond og ikke bry seg om noe annet enn sminke og deg selv. stakkars deg det er så synd på deg vettu.
      eller ikke
      lykke til i livet med “barbiedopet” – den tid den sorg!
      Tenk på hvor mange som har sakt fra at du bør slutte med dette da du ligger dødsyk på sykehuset av hudkreft !!

    36. du e fantastisk Sophie! du e utruli sterk også, at du klare å ikke ta deg nær allt det folk skriver i komentarfeltet osv er utrulii! du e kjempe fin å du er mitt forbildee! stå på!! <3

    37. Det som er morsomt er vell at de eldre ikke kunne brydd seg mindre om hvordan du ser ut men om hvordan du fremstiller deg selv og det er på dine skuldre ! sikkert derfor du tar det til deg 😉 for om du ikke er dum så skjønner du kanskje at det ligger noe i at den eldste vet best. er 17 år selv ,men du hadde jeg gjettet var 14. Har ingen ting med dit ytre å gjøre men, hvordan du vil folk skal se deg. du får som oftest hva du betaler for? Dette er en rosa blogg og det er mange som liker blå bedre. Derfor burde du og enhver blogger som skylder på leserne som de fæle nettmobberne. tenke seg litt om når bloggere generelt provoserer er det ikke rart enhver muligens tar seg tiden til å si hva en mener. Er det ikke det du vil ? siden du får sånn kick ut av å bli mislikt. hehe, viste ikke at det var inn å være upopulær. folk tar seg like mye tid til å trykke inn på bloggen din som du gjør for å oppfordre til BARBI POWAH… bra at du har mange som skriver søte kommentarer på blogge din men tenk så mange som har fulgt rådet om ikke kommentere hvis du ikke har noe fint å si. HAHA

    38. Jeg har respekt for deg, Sophie Elise. “Haters gonna’ hate” er det vel noe som heter? Jeg syns det er utrolig bra at du tør å være deg selv til det ytterste! Respect, again!

    39. Skal du til sørlandet i sommer? Da skal jeg ordne en skjærgårdsdate til oss du sent vill glemme 🙂

    40. er så jævlig sant! skjønner ikke at folk ikke kan lese bloggen din før de begynner å kritisere, ihvertfall voksne mennesker som burde ha litt vett i hue! greit du fremstiller deg vel ikke akkurat som den smarteste jenta, men hvis man er så forbanna fordomsfull, og ikke gidder å ta seg tid til å bli kjent med den herlige jenta som du er, neiså hold heller kjeft da! men de som faktisk tar seg tid til å lese bloggen din, kommer til å se hvor bra og ikke minst sterk jente du er og at du faktisk er ganske voksen til å være på din alder:) jeg digger deg ihvertfall <3 stå på, Sophie!

    41. jeg synes du burde skrive et “leser innlegg” i vg elller dagbladet, der du skriver om at voksne faktisk sårer/mobber barn/unngdommer

    42. Bruker du sprøyter eller nesespray? 🙂 og i såfall hvor setter du sprøytene hen?
      Stå på Sophie, digger deg uansett ! elsker at du er så ærlig som du er !

    43. Hallo! Selvfølgelig reagerer de voksene på denne bloggen, på det du skriver om, på bildene du legger ut og på det du driver med i fritiden! Jeg er fortsatt i tenårene, men reagerer sterkt på det du legger ut på denne bloggen! Selv om du kanskje ikke mener det, påvirker du ungdommer som leser bloggen din! Og når det er jenter i 12-13 årsalderen som har deg som et forbilde, er det selvfølgelig svært mange foreldre som blir bekymret for at barna deres skal begynne å gjøre de samme tingene som du gjør!
      Det er klart at du har lyst å bestemme selv hva du vil utsette kroppen din for, men det virker ikke som du skjønner at det er tusenvis av små jenter som “hopper” når du sier “hopp”! Alt dette du gjør virker utrolig hensynsløst når du er en så offentlig person som du er!
      Folk som leser bloggen din kan jo selvfølgelig velge selv om de vil gjøre som deg, men det er samtidig utrolig vanskelig siden de er i en alder der de er utrolig lettpåvirkelig!
      Hvordan fremtid er det egentlig du ser for deg? Du sier selv at bloggen din vil lukke noen dører, men åpne andre! Tenk på alle de halvnakne bildene du legger ut av deg selv. Tenk på hvor mange som har lagret bildene av deg på sin pc, som sikkert aldri vil forsvinne fra nettet. Skriver om melanotan, alkohol, røyker hasj osvosv. Det er ikke særlig mange jobber som ligger å venter på deg der ute når du blir eldre! Kanskje glamormodell, hvis du er heldig!
      Ikke vær skuffet over foreldrene som klager på deg! De er bare skuffet over hvilke jenter ungdommens generasjon blir påvirket av!
      Ps. Har hørt at man ikke skal gå på melanotan hvis man har en sykdom! Så kanskje du burde droppe det, hvis du er i forstadiet til parkinsson? Det kan forverre sykdommen.

    44. Jeg kan ikke annet enn å le av deg. Du prøver så altfor hardt å opprettholde en fasade som man kan se tvers igjennom. Du er et dårlig forbilde, og at du ikke skjønner det er helt ufattelig, så “smart” som du prøver å framstille deg selv. Har veldig lyst til å kontakte foreldrene dine, du er jo under 18 år og bruker DOP, drikker sprit og poster om det, OG du legger ut halvnakne bilder av deg selv. Hvem tror du det er som tar deg seriøst? Jo, fjorten år gamle jentunger som tror at slik som du ser ut og oppfører deg er the way to go.
      Du bør virkelig begynne å ta tak i deg selv, for alt det du skriver og legger ut kommer du deg ikke unna.
      Du snakker om respekt, jeg tror ikke jeg kunne ha funnet EN person i voksen alder som synes dette er noe å respektere. Og du vet jo hvorfor du får sponsorer.. ikke fordi at de digger DEG, men det tallet av lesere du har.
      Du skriver også at du griner om natta fordi du er usikker. SE DEG SELV I SPEILET! Folk reagerer! Synes foreldrene dine er DÅRLIGE foreldre når de ikke klarer å kontrollere at deres egen datter går på ULOVLIG dop og i tillegg oppfører seg som ikke noe annet enn ei tøyte på offentlig nett. Hvor er barnevernet??
      Lykke til videre, synes synd på familien din som må hanskes med dette. Skammelig oppførsel!

    45. Kaller du å “…vise litt hud, være brun…” for å skape reaksjoner å være samfunnsengasjert?
      HAHHAHAHAHAHHAH

    46. Syns bloggen din er utrolig bra og jeg elsker å lese den, fordi du er fantastisk person og forteller det du mener og føler.
      Selv ville jeg aldri ha gått på “barbiedopet” men har ingen ting imot at du gjør det og at du forteller det på bloggen er stort og finnes mange forskjellige mennesker i verden og samme i lille Norge så at noen som er gamle som du skriver over snakker frekt til deg over nettet eller til andre er utrolig, men sånn er det og det er ikke mye andre kan gjore med det, men bare personen selv kan gjøre.
      For meg er du et forbilde, men selv om du bruker “barbiedop” betyr det ikke at jeg trenger det selv om jeg ser opp til deg, fordi jeg ville aldri ha brukt det selv. Og jeg vil si til alle andre folkens selv om dere er imot at hun bruker det trenger dere ikke å være frekke eller angrepe andre eller Sophie.

    47. Altså, noen av kommentarene på den dagbladet.no facebook-sidne er usaklige som f.eks. “æsj hu ser ut som ei rotte”, men de aller flreste er saklige og kommer faktisk med gode poeng.
      Hva er vitsen med å opplyse om barbiedop? Store så godt som små blir påvirket av det.
      Jeg er 21 år og har aldri egentlig hørt om det, mens nå kan jeg vurdere å kjøpe det fordi du har fortalt om det. Det er farlig for eldre ungdom likesom små barn, fordi det er et unaturlig dop som sprøytes inn i kroppen og fucker med systemet, for ikke å snakke om hvor upålitelig stoffet kan være siden det er ulovlig og ingen sjekker innholdet.
      Noen ting hadde vært bedre å holde for seg selv – greit at du er ærlig, men du skal ikke sitte og promotere et dop til lesere som ikke har med vilje søkt om å lese om det.
      Skjønner du hva jeg mener? Du har gått på en smell her, og er dummere enn du gir deg ut for hvis du ikke ser det selv.

    48. At voksne reagerer på at ungdommer tar barbiedop og gjør andre mindre smarte ting, synes jeg ungdom skal være glade for. Sjikane tar jeg avstand fra, om den kommer fra unge eller eldre mennesker.
      At voksne reagerer er et sunnhetstegn. Det er bra at voksne tar tydelig avstand til ting som ikke er bra. Jeg vet jeg ikke er i målgruppen. Likevel er bloggen åpen for alle. Om du ikke ønsker at voksne skal bry seg så må du enten slutte å skrive om slike ting, eller sette passord på bloggen din. Dette er ikke et lite hjørne av internett, dette ligger åpent for hele verden, og alle som vil inn. Det du skriver på Iternett er tilgjengelig for din neste kjæreste, arbeidsgiver, skole, svigermor osv. Til evig tid.

    49. Halvparten reagerer med en gang du setter ut bilder av alkohol, pupper, skriver at du var på solarium, skriver at du skal på fest osv. seriøst, hvis folk klager over dette er de for ung til å være på nettet, omg du er fantastisk sophie, tid kommer sminkevideoen? :D:D

    50. Haters gonna hate! Du er utrolig pen og snill, og jeg skjønner at du ikke liker sånne kommentarer !
      Dere ! Det er oss hun blogger for , så hvorfor skal vi rakke ned på henne . Det er for oss hun gjør dette.
      Jeg syns du er flink jeg Sophie! Stå på ! Du FORTJENER 1. PLASSEN !!!

    51. Synes du skal ta til deg “mobbingen”/gode råd istedet for å gi faen.
      Hvor syk er man ikke hvis man er villig til å sprøyte seg med ulovlig stoff bare for å være brun?
      Å være SÅ brun som du er er ikke fint i det hele tatt. Sommerbrun hud er fint på sommeren, men dette er for langt.. Er det status å vøre brunere enn vennene sine?
      Skulle likt å se deg på stranda sammen med en gjeng normale 17-åringer.
      Gjør deg selv en tjeneste. Slutt å sprøyte inn, og kast stoffet i søppelet.

    52. du e nydelig.
      du er nydelig uten sminke og .
      hvis jeg hadde vært deg ville jeg ikke ha gått med så mye sminke.
      du må jo tenke på når du blir eldre, hvordan du blir og se ut, osv.
      bare tenk på det.
      nydelig kjole!

    53. Hei Sophie <3 Har lest bloggen din veldig lenge og du er den beste bloggern, synes jeg. Første inntrykket når jeg gikk inn på bloggen var at du var en fjortis som bare brydde seg om klær, sminke, mote, sol osv.. Men etter å ha lest bloggen din i mange månder har jeg skjønt at du virkelig er en annen person enn det jeg trodde! Du bryr deg virkelig om samfunnet! Om barn i Afrika, om dyreplageri! Du er en fantastisk person! Det at folk skal drive å kommentere stygge ting er faktisk mobbing på nett! De har ingen grunn til å si stygge og sårende ting til deg gjennom bloggen din, for jeg tipper ingen hadde sagt det face to face!
      Sophie, stå på! Jeg og veeeldig mange andre digger deg! <3 Ikke bry deg om de andre! Du har full rett til å gjøre det du vil!
      Men jeg lurer på 2 ting.. 🙂
      Hva er pigmenter, egentlig? (teit spm, men jeg vet ikke hva det er... )
      Vet du om en treningsmåte hvor man "fjerner" fettet på innsiden av lårerne? (ganske langt oppe..)
      Hadde blitt utrolig glad om du svarte <3
      Hilsen stor blogfan!

    54. ♥ du e nydeli, drit i alt det folk si! Å Trine, det e hennes liv, hennes kropp og hu bestemmeka hu gjør!:-) beat that!all er bare sjalu!

    55. H-E-R-R-E-G-U-D … Det virker som om du jobber veldig hardt med å overbevise verden om at du er glup, jeg blir nesten litt flau. Klapper i hendene over at det ligger et illustrert vitenskap blad på nattbordet ditt, du MÅ jo bare være utrolig smart!
      Ja, jo, vi har jo alle fått med oss at du syns det selv, men jeg begynner å stusse litt over om du egentlig tror det selv, siden du så altfor ofte jobber med å overbevise lesere om det.
      Jeg er ikke overbevist. Det er bare én ting som er mer irriterende enn dumme mennesker, og det er dumme mennesker som tror de er så fantastisk intelligente. Flaut …

    56. Du skriver: “…kommer det naturligvis en del eldre mennesker inn på bloggen her som ikke har bedre å gjøre enn å pirke borti ungdommen sin hverdag”
      Som du skjønner av navnet er jeg både “eldre” og grå og kom selvfølgelig inn via oppslag i Dagbladet. Det er helt naturlig å bruke linker i artikler for å lese mere om det aktuelle temaet. Det sto ingen advarsel at folk over 18 ikke bør lese mere 😉
      Hvis du kaller det at voksne folk kommenterer for å “pirke borti”, klage, spionere o.s.v. tar du feil. Det kalles for å bry seg, å bry seg er noe positivt, det handler om å tenke på hvordan andre mennesker har det, engasjere seg og prøve å forstå.
      At vi som godt voksne gjerne vil vite hva som engasjerer ungdommene, prøver å lese oss fram til hva som rører seg, prøve å forstå, kan jeg ikke forstå skal være negativt. Vi har kanskje både barn og barnebarn som vi er glade i, som vi både bryr oss om og med. Du kan da ikke mene at vi ikke skal bry oss?
      Jeg skal ikke komme med noe om “da jeg var ung” *ler* det er lenge siden, vi hadde andre verdier, men foreldrene våre var ikke alltid like begeitret da heller. Slik er det bare og vil alltid være, heldigvis. Det kalles utvikling.
      Jeg synes det er flott at du liker å provosere, det skaper debatt. Når man skal provosere setter en ting på spissen, kanskje overdriver litt og responsen blir mere mangfoldig. Den som provoserer må forvente og ønske respons fra alle sider. Da kan det bli en spennende debatt hvor folk er ueninge men respekterer hverandres synspunkter. Å være uenig betyr ikke at en er negativ, slenger dritt eller er respektløs. Det er ikke nettmobbing å være uening, er det vel? I så fall bør du stenge kommentarfeltet og la være å skrive provoserende innlegg.
      Jeg skulle egentlig ønske jeg giddet å skrive noe om denne fokuseringen på utseende, bruk av farlig og ulovlige midler o.s.v., men jeg gidder ikke. Jeg blir for opprørt og usaklig tror jeg, for det provoserer veldig*ler* Men jeg håper debatten fortsetter dere unge i mellom, ikke med bare “ja, digger deg” eller “nei, hater deg” men med gode engasjerte innlegg både for og imot.
      Lykke til.

    57. Æ synes du e tøff Sophie 🙂 alle i verden kan ikke være like, sant? 🙂 og hvis du trives med dæ sjøl, kem e andre til å si nokka om d? hvis de ikke har nokka fint å si, så treng de ikke å si d 🙂 men dessverre så e d noen som fryde sæ over å bryte andre ned og kommentere på andre. du må tåle at du får litt crap for dine meninge også, alle kan ikke være enig. men for all del, stå på! 😀

    58. Bak all den sminken og brunfargen er du en veldig pen jente.
      Men desverre, ser du bare billig ut.
      Synd og si det, hadde du bare innsett at du egentlig er en vakker jente..
      Samfunnsengasjert, det tviler jeg litt på, siden du HELE tiden må pressisere at du er så samfunnsengasjert.
      Du virker veldig usikker på deg selv, og det er jo veldig trist.
      Hadde jeg vært deg, hadde jeg sluttet med all fake tan, og overdreven sminking, bare vært en mer naturlig og søt jente.
      Det er ikke kult og provosere, snakke masse om sex som om du skulle hatt så mye peiling hva du driver med. du er 17 år, unskyld meg, du vet ikke så mye om sex. Dette kommer du til og se om 5 år, selvom du sikkert tror jeg er en sjalu kjerring, så er jeg ikke det. Jeg kjenner meg lLITT igjen ideg, når jeg var i 15-16 års alderen, og når jeg ser tilbake på det nå, blir jeg helt flau. Jeg må stadig overbevise folk at jeg faktisk ikke er den samme som jeg var 5 år siden,
      Et tips, gå på sesjon, og dra i forsvaret, det har du så godt av.
      1 år i skogen uten sminke , med gutta vil gjøre deg godt.
      Hvem vet ? kanskje du elsker det og vil forsette ?
      Jeg kan LOVE deg at etter det vil du se nytt på ting, og du vil lære mye om deg selv

    59. Eg har ein søster som lese din blogg hverdag, eg har prøvd og si det til hun, att hu itsje bør lese dette, og hu bør holde sei unna, men det vil hu ikke, vett du att du har gjedd hu så dårlig selvtilit att det er farlig, du burde faen meg få ei så jævlig bot att det sku itsje vert pengre igjenn til deg til selv bruning eller falskt hår eller whatever, søsteren min, har fått så mye mer dårlig selvtilit etter hu begynnte å lese dette, eg kjem antagelig til og gå til politie med dette, for eg er faktisk redd for søsteren min, det eneste hu snakker om nesten er, eg må sjekke hva sophieelise har, hva falkst hår hu har, og hva “brunkrem” hu bruker, osv osv, om du itsje slutte og poste sånne innlegg om selvbruning, dop og drikking, og røyking, vil eg seriøst, ta dette opp med politie og alle foreldre, for å få din blogg stengt, for dette er faktisk Press stort Press på ungdommer og sånn, du burde faktisk skamme deg, du burde heller nyte live ditt, skrive om ting du gjør om dagen osv, itsje legge ut halv nakene bilder osv, og så bli skuffet og sjokket over att folk reagere på det. eg aner itsje hva eg ska gjøre med søsteren min, eg vett ikke hva eg ska sei lenger.. så SERIØST, sjerp deg, eg blir så lei meg når du kan holde på sånn, og itsje bry deg om folk der ute, du vett att om folk tar barbie dop før de får mensen så er da så farlig att de ikke kan bli gravid, og tar de da før de er 16 stoppe dt utviklingen med 60% og de kan være i fare for å ikke få barn.. om du virkelig virkelig ikke kan se dette selv, så bør du få hjelp, dette sier eg for og hjelpe deg, en dag vil noen dø, for de ska herme etter deg på alle måter.. skaff deg et live sophieelise…..

    60. Hahahha, du som skrev “gidd ikke og skrive navn, du bryr deg ikke”.. Søsteren din burde ikke fått internett engang, når hun ikke klarer å takle slike ting! Det er NOE hun burde ha lært seg 😉 ellers så er hun hjernedau LOL. Altså, man må tåle slike ting, og man må ikke gjøre alt det de andre gjør. Herregud, gjør det man føler er riktig for seg selv. Er du dum eller?? Hils hu søsteren og si at det er bra at hun kommer te å daue.. 😉 (ja, vet jeg er usaklig nå, men eg bryr meg ikke :D:D:D)
      Sophie, keeep up the good work ^^ Drit i slike mennesker, de er ikke verdt din tid!

    61. Du er rett og slett råtøff! Eg like attituden din – han er harsh, men real. Du er et fantastisk eksempel på mennesker som klarer å leve livet sitt til tross for alle dei som prøver å få deg til å snuble..Keep it going, gørl!

    62. Hater gamlinger. De skal lissm blande seg i oss ungdommer fordi de er supermissunnelige.
      Rasistiske er de også, de reagerer når vi blir brune og sjalu når vi pynter oss.
      De var aldri like vakre som oss.
      Hva er greia med hun der Isabella som disser deg på sexfronten a?
      Hun har sikkert aldri hatt sex med andre en seg selv og det fordi hun sikkert er dritschtøgg og voksen…
      Når jeg fikk min første restylan begynnte seffern gamlingene å skape seg.
      De mente jeg burde tjene mine egne penger å at jeg var for ung til å gjøre slikt med kroppen min.
      Neste dag var jeg den hotteste jenta i 8ende…
      Stå på Sophie <3 <3 <3

    63. Sitter her og rødmer av skam, Sophie, fordi du har så rett, så rett. Her sitter jeg nemlig, 36 år, med andre ord gammel. Livet mitt er så godt som over. Jeg er feit og bleik, har ørsmå pupper og tynne lepper, og klarer ikke å slutte å bite negler slik at jeg aldri får sånne fine og lange som jeg kan male babyrosa. Den eneste trøsten er at jeg har kjempelangt hår, men hva hjelper det når det er slitt og nesten alltid er fett – for ikke å snakke om mørkebrunt når det egentlig burde vært platinahvitt? Sannheten er at jeg er sjempesjalu på deg. Du er så mokkabrun og perfekt, og har så spennende og fascinerende liv. Mens mitt som sagt er over. Gråter ofte når jeg tenker på det.

    64. Stå på Sophie, du er et forbilde og et nydelig menneske.
      Hvordan klarer du å holde deg så vakker ?
      Ikke hør på disse gamlingene som er over30,- de har hatt det hardt med tanke på at de opplevde krigen å alt.
      De hadde det ikke like bra som oss. Derfor må vi ta av mens vi kan.
      Jeg skal ha både restylan, silikon, nosejobs, tannbleking, spraytans, louise Vuitton stæsj og designersveis før jeg er 22 1/5.
      Men nå må jeg legge noen agurkskiver over øynene mine å få meg en beautybreak.
      Stå på Soph…

    65. Dette har kanskje ikke helt med temaet på dette innlegget, men hvordan har du fått de utrolig fine bølgene i håre ditt som du har på bildene?:-)
      du er kjempepen!

    66. lev livet, sophie! ingen gjør det for deg 🙂 jeg elsker deg, virkelig!! du er bare så utrolig rå.

    67. kjempe fin kjole,Du er så pen<3<3
      Etter jeg har sett på bloggen din mange ganger har jeg fått mye bedre selvtilitt<3<3

    68. når jeg leser her er det alt som feiler verden, jeg får latterkrampe av alle bildene du legger ut, btw du tror du er sexy men eneste som tenner på slikt er 14åringer å gamle griser som utnytter dumme høns som deg selv:) å se den wannabe brunfargen du har er sykt artig å se på, ser ut som noen har klint ei malingsbøtte i trynet å resten av kroppen ser ut som en albino iforhold. continue plz. u making me laugh 😀

    69. Sikkert mange som mener at man skal være perfekt. Men slik er det altså ikke, ingen er perfekt. Alle har noe negativt i seg, men også myemye mer positivt. Så på en måte er alle perfekt på sin måte, for alle har ulikt syn på hva perfekt er. Jeg syns du er utrolig pen og virker som ei utrolig hyggelig jente. Men så vet jeg jo også, at alle kan bli såret uansett. Så du er et utrolig godt forbilde for mange jenter, allfall for meg! Så drit i de fuckings kjerringene, de er bare misunlig på at du har større bryster, er penere, og nok mot til og ikke sitte og fikle fram negativitet i andre. For alle har feil, og sånn er det bare 🙂

    70. Jeg liker for de første bloggen din. Du kommer med saker som innterreserer meg !
      ALLE SOM SKRIVER STYGT ER JO BARE ETT BEVIS PÅ AT DE IKKE HAR NOE LIV, OG DERFOR MÅ FINNE NOE Å GJØRE PÅ !!
      Ikke ta dette feil, men jeg elsker deg!
      Lev livet! Så kanskje noen av de som ikke har noe å gjøre LÆRE!

    71. Hallo! Selvfølgelig reagerer de voksene på denne bloggen, på det du skriver om, på bildene du legger ut og på det du driver med i fritiden! Jeg er fortsatt i tenårene, men reagerer sterkt på det du legger ut på denne bloggen! Selv om du kanskje ikke mener det, påvirker du ungdommer som leser bloggen din! Og når det er jenter i 12-13 årsalderen som har deg som et forbilde, er det selvfølgelig svært mange foreldre som blir bekymret for at barna deres skal begynne å gjøre de samme tingene som du gjør!
      Det er klart at du har lyst å bestemme selv hva du vil utsette kroppen din for, men det virker ikke som du skjønner at det er tusenvis av små jenter som “hopper” når du sier “hopp”! Alt dette du gjør virker utrolig hensynsløst når du er en så offentlig person som du er!
      Folk som leser bloggen din kan jo selvfølgelig velge selv om de vil gjøre som deg, men det er samtidig utrolig vanskelig siden de er i en alder der de er utrolig lettpåvirkelig!
      Hvordan fremtid er det egentlig du ser for deg? Du sier selv at bloggen din vil lukke noen dører, men åpne andre! Tenk på alle de halvnakne bildene du legger ut av deg selv. Tenk på hvor mange som har lagret bildene av deg på sin pc, som sikkert aldri vil forsvinne fra nettet. Skriver om melanotan, alkohol, røyker hasj osvosv. Det er ikke særlig mange jobber som ligger å venter på deg der ute når du blir eldre! Kanskje glamormodell, hvis du er heldig!
      Ikke vær skuffet over foreldrene som klager på deg! De er bare skuffet over hvilke jenter ungdommens generasjon blir påvirket av!
      Ps. Har hørt at man ikke skal gå på melanotan hvis man har en sykdom! Så kanskje du burde droppe det, hvis du er i forstadiet til parkinsson? Det kan forverre sykdommen.

    72. Syns bloggen din er utrolig bra! Elsker at du kanskje ser ut som en du virkelig ikke er, siden du er en rosablogger kan jo folk få intrykk av at man ikke er den skarpeste kniven i skuffen, og siden du er såpass opptatt av sminke og klær og sånt som du er. Men istedet for å bare være enda en rosablogger, så viser du at førsteinntrykk ikke er alt, du har så mange bra innlegg, og er en utrolig smart jente! Høres ut som om jeg mener at du ser ut som en dum blond jente liksom, men du skjønner sikkert poenget : )

    73. hahaha den brunkremen er epic FAIl 😀 svart i ansiktet å 90%hvitere ellers. bra du har selvtillitt for du dreger mange tenåringsgutter å gamle griser til deg, men ser ut som du liker det og greit at alle ter ung å dum en gang, men det finnes grenser, om 10år angrer du nokk, en del av å bli voksen:) men serriøst det du kaller trening er ikke trening, det er tull bare sånn at du vet det… men for all del du gir mange latter så forsett, jeg digger en latter så 🙂

    74. Digger deg! Stå på, og ikke hør på idioter. Blir fette sur av sånt.. !
      Men bruker du nesspray eller sprøyter, og hvor kjøper du det ?

    75. Hei.. ♥
      Vettu .. Ikke Bry deg om det de stygge personene sier.. Hva om de går på samme stoffet som du gjør.. Hun ene sa jo ” Se deg i speilet, Sophie..” Hva om hun ser helt lik ut.. Hva om hun har blogg og at familien reagerer på henne.. Tenk at andre folk går på samme stoff, pruker sol, dop og allt det andre stoffet som finnes i verden..
      Det er opp til de som vi ta sol og bruke stoff, de andre skulle ikke reagere på de som bruker det..
      Men Sophie.. Kanskje du burde tenke deg om to ganger før du burde gjort det..
      Jeg sier ikke at du skal slutte med dette, men kanskje du skulle tenke litt over hva du har gjort..
      Det er jo ikke våres feil visst du får kreft.. Det er opp til deg selv…
      Hva sier foreldrer / Familiemedlemer om at du går på stoff og dop og allt det dere.. ?
      Siere de liksom ” Jaa, Helt greit for meg.. ? ”
      Hadde du kommentert på blogger om de går på samme stoff.. ? Hadde du turd det..
      Du er ett flott menneske, du er søt, men kanskje du skulle sett deg i speilet og tenkt deg om to ganger før du gjør det neste gang…
      – Ida ♥

    76. Hahaha du er så kul!! 😀 Digger deg! Vær deg selv uansett hva! Så sminkevidoen 😀 den var fin! Ett tips; du burde kanskje ha håret oppsatt i topp neste gang 😛 lettere så du ikke får håret i sminka, hihi. Og pass på å ikke få skille ved ansiktet og ned mot halsen osv. hehe
      Rååfin kjole 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg