Noe jeg står for.

“Er du enda imot pelsindustrien? Du har jo canada goose!”

Ja, jeg støtter enda opp dyrebeskyttelsen, WWF Norway og NOAH med en pengesum i måneden, og nei – jeg har heller ikke canada goose som mange av dere prøver å påstå. Jeg kjøper ikke sminke som er testet på dyr men behodler og bruker det som jeg får i gave av slike merker, og jeg støtter heller ikke opp sirkus, dyreshow eller dyrezoo.  Jeg er en av de personene som er imot pels men samtidig spiser kjøtt (spiser riktignok ikke kylling på grunn av forholdene de lever under i Norge, heller ikke egg), og jeg blir heller ikke helt gal når jeg noen andre som bruker pels eller er for det. Jeg mener helt enkelt og greit at det er mangel på kunnskap eller latskap, det er mange som tenker ” jeg gidder ikke bry meg for det har ingenting med meg å gjøre…”. Jeg er ikke en av de personene, men jeg godtar uansett at andre er det.

Om du er i mot pels og vil gjøre en forskjell anbefaler jeg at du begynner med DEG SELV, og ikke går helt bananas på andre som kanskje ikke har samme mening som deg. Hva kan DU gjøre bedre? Hvilke organisasjoner kan DU melde deg inn i? Hvilket frivillig arbeid kan DU gjøre? Det nytter ikke å starte unødvendige, ofte usaklige debatter der noen kan blir såret.

Uansett hva dere sier, så kommer jeg til å stå på mitt om at pels ikke er humant i det hele tatt. Jeg blir rett og slett kvalm og får en ekkel følelse i kroppen av det, rever og mink er i bur på størrelse med handlevogner og de spiser på seg selv, barna sine og alt annet de kommer over. Og ikke dra kortet med at “de har det bra i Norge” for det er tull, de har det AKKURAT likt her. De blir drept ved elektrisk sjokk, det skal vistnok gjøre pelsen “finere.”.  Jeg mener det er en stor forskjell på å bruke dyr til mat. At dyr brukes til mat har jo foregått så lenge vi har eksistert, vi er jo kjøttetere. For flere tusen år siden, da vi ikke hadde noen andre alternativer en dyrepels, da måtte  vi bruke det. Men nå ser jeg rett og slett ikke poenget… 

 

Med tanke på at dyrene ikke har noen stemme, må vi snakke for dem. Med min blogg kan jeg gjøre det, jeg føler meg stolt og flink som forhåpentligvis kan utrette en forskjell med dette jeg skriver en gang i blandt. Det finnes noen “gale dyrevernere” som setter oss i et dårlig lys, for det hjelper ikke å bli sint eller komme med trusler! Jeg vil at dere som mine lesere skal være saklige om dere skal arrgumentere mot pels, eventuelt for. Er det greit? Jeg vil bare spre budskapet om at pelsindustruen må bort. Alt annet blir bare feil, i mine øyne.

Det som provoserer meg mest av alt er når dere har begynt med “ja men altså det er mange som har det værre en dyrene, tenk på de i Afrika blablablabla”.. Skal vi slutte å bry oss om dyrene fordi noen i Afrika sulter og har det jævlig? Skal vi ikke bry oss om noen blir drept i Norge fordi tusener blir drept i krig i verden? Skal vi ikke bry oss om de som er uteliggere i Norge fordi folk har mindre penger i andre land? Svaret er NEI! Man skal velge sin kampsak, dyrene er min. Man får ta ett skritt av gangen, og gjøre sitt beste for å gjøre verden bedre.

Dette er noe jeg mener, noe jeg har jobbet for i alle år og noe jeg ikke kommer til å skrive fordi det er en “trend”. Dette er meg, og noe jeg virkelig brenner for. 

 

255 kommentarer
    1. Så enig! Syns det e kjempe bra at du sir det du mene, å lage sånne innlegg. Det syns æ bevis kjempe masse at du bryr dæ at dyr skal ha det like bra som oss!
      Applaus til dæ sophie! 😀

    2. Er helt enig med deg! Takk for at du som blogger skriver om dette temaet slik at folk faktisk kan se at det er seriøst tema, er selv helt i mot pelsindustrien! Helt forferdelig

    3. grisen: du kan gå å leke i trafikken 🙂 du er sikkert en gris selv.. jævla idiot. om et dyr blir flådd levende begynner jeg å gråte, om et menneske blir det, bryr meg ikke 🙂 det er mer synd i dyrene….

    4. Herregud! Jeg er så enig !! Jeg bruker heller ikke pels eller noe som er testet på dyr;) men hvor melder man seg inn i NOAH?

    5. ÅÅHHHH JEG ELSKER DEG !!!!! DU ER SÅ FANTASTISK FIN OG BRA OG JEG BARE ELSKER DEG OG DINE MENINGER !! <3

    6. haha, det er så teit at folk kommenterer 1 min etter innlegget er publisert: heeelt enig med deg!!
      folk kan jo ikke lese dette her på 1 min?
      men JEG er helt enig, hehe 🙂

    7. Skikkelig bra skrevet Sophie!
      Du får det skikkeli bra fram, blir veldi inspirert av dæ 🙂 Stå på! <3

    8. Ååh jeg elsker deg Sophie <3 verdens beste blogg!!! også skriver du SÅ UTROLIG bra! helt enig i hvert eneste ord 🙂 <3

    9. Bra skrevet Sophie ! 😉 Helt enig med det du sier, det er STOR forskjell på å drepe dyr for å spise og for å bruke det til klær … og i steinalderen måtte de jo bruke det, men nå har vi butikker overalt og på nettet så det er ingen grunn til å betale masse penger for pels 🙂 fint bilde og søøøt hund ! <3
      Digger deg Sophie, Norges beste blogger ! 😉

    10. Virkelig bra skrevet! Flott å se at det ihvertfall er NOEN som bryr seg.
      Men det med at du ikke spiser egg, hva med pannekaker, sjokoladeboller å alt sånt, det inneholder jo blandt annet egg det? Veldig mye som egg brukes i.

    11. Er fullstendig enig i det du skriver. Selv er jeg vegetarianer og har vært det i over 2 år og blir bare mer og mer engasjert for hver dag. Jeg har ikke råd til å sende inn penger til noen dyreorganisasjoner ENDA, men det et ikke eneste måten å hjelpe på. De som ikke kan donere penger kan hjelpe med sosiale medier. Som PETA skriver:
      See It? Share It!
      A one-click way to spread animal-friendly content on any social-networking site is simply to “like” it, give it a “thumbs up,” click “rate 5 stars,” etc.
      ‘Like’ Animal Abuse?! Yes!
      People sometimes hesitate to “like” content that describes or illustrates cruelty, such as an undercover investigative video showing circus trainers who beat elephants. But by “liking” it, we aren’t condoning the abuse?we’re suggesting that others learn about it so that they will, hopefully, be prompted to act. It seems natural to “dislike” such horrific images, but that can actually discourage people from viewing important content.
      Where to Share
      Another easy way to help spread the anti-cruelty message is just to post it on your social-networking pages. (facebook, twitter osv)
      Vet dette ble litt mye, men er kjempeglad for at du som toppbogger kan spre ordet og nå fram til så mange fler.
      Du kan forresten spise egg som er økologisk. Frittgående høns (noe mange tror er økologisk) er bedre enn vanlig burhøns, men fremdeles ikke godt nok. Økologiske egg kommer fra høner som går fritt på en svær gård, både ute og inne og pines ikke. Tenkte det var noe du burde vite siden jeg ser du ikke spiser egg 🙂 Som vegetarianer virker det kanskje dumt av meg å si det, men det er jo noe du eventuelt kan spre videre?

    12. Jeg syns det er bra at dette er noe du virkelig brenner for,fordi det er så utrolig mange ungdommer for tiden som er imot pels pga “alle andre” er det. Og det er utrolig latterlig!

    13. Very nice! 🙂
      Please sjekk min blogg ut. Jeg har nettop startet og trenger noen herlige lesere.
      Thanks x
      PS: Jeg blogger fra England. please legg kommentarer og gi meg noen ideas hvordan min blogging kan bli bedre.

    14. du er så utrolig flink til å skrive!! mener det samme, men er kanskje ikke like flink til å gjøre noe med det som deg. stå på!!

    15. hun sier ikke noe om at folk er mindre verdt, bare at hun er imot pels. Jeg er sikker på at hun ikke vil at folk skal sulte og ha det vondt. Men hun er virkelig imot pels, og jeg vet det er mange andre folk som gir penger til afrika og andre land. men om alle hadde gitt til afrika, hva hadde skjedd med dyra, skal ingen bry seg om de? Så dere som kritiserer sophie, burde lese det hun har skrevet en gang til 😉 stå på sophie, stå for det du mener

    16. Vil bare påpeka at mennesker ikke er kjøttetere. Vi er altetere, ergo, kan vi overleve på plantekost, og det er dermed ingenting som tilsier at vi MÅ spise kjøtt.

    17. Jeg er helt enig med deg og er også MOT pelsindustrien (?). Jeg har gjerne lyst å støtte en orginisasjon, men uheldigvis har ikke familien min penger til der (utrolig nokk). Jeg hjelper heller til gratis, da 😉

    18. jeg ser sånn opp til deg på mange måter! du er så klok å godt menneske 🙂 jeg er like gammel som deg, men ser alikavell opp til deg.

    19. Uff, takk og lov for at dette er kun din egen mening. Forøvrig har pelsen i likhet med kjøttet også blitt brukt “i alle år”.

    20. Det er sååå bra at du bryr deg! Jeg, og veldig mange andre, setter veldig stor pris på det! Det er særlig bra at du er toppblogger når det kommer til sånt, for da er det jo så mange som ser og leser det!

    21. De som kommer med argumenter som det med barna i afrika. Det har ingenting med saken å gjøre, og når sant skal sies så er det ofte de personene som engasjerer seg for en sak som også kjemper for andre saker. Bare fordi du bryr deg om pelsindustrien, så betyr ikke det at du ikke bryr deg om barn som sulter.
      Syns folk som ikke kjemper for noe her i verden bør ta seg i nakken å gjøre noe med det.

    22. SÅ enig <3
      men kan du legge ut bilde av en helt enkel og ikke så altfor dyr mascara som IKKE er testet på dyr?? helst kjøpt i harstad, setter veldig pris på om du kan gjøre det 😀

    23. Hei jeg elsker virkelig dyr, og er med i dyrevernalliansen. Jeg har skrivt brev til statsministeren om dyreforsøk, og fikk brev tilbake. bare det kan hjelpe. Jeg blei skikkelig glad når jeg leste dette innlegget, at noen bryr seg. Bra at du står på, jeg får helt tårer i øynene av å tenke at noen har samvittighet til å skade, drepe uskyldige dyr. Stå på. Folk som deg man trenger spesielt i denne saken!! 🙂

    24. enig med deg! Men noe jeg ikke forstår er at hva gjør de med pengene alle samler inn? Man kan jo ikke “kjøpe” bort dyr fra pelsindustrien?

    25. Helt siden du skrev hvordan kyllingene eller hønene har det i Norge har jeg ikke spist kylling.. Vi har faktisk lært på skolen vår om hvordan kyllingene i Norge har det.. De er ca 9 stk i et lite trangt bur og får en slange ned i halsen til magen der de får mat.. Sånn at de skal bli fortere feite.. og de er i sånn bur i ca 1 måned.. Men man kan spise økologisk kylling siden dem blir behandlet mye bedre.. Som jeg har hørt da.. De går fritt og tar ca 3 måneder da.. 🙂 Desverre har jeg Canada Goose, men jeg fikk den i gave av mamma så kunne ikke akuratt si at jeg ikke ville ha en så dyr jakke..
      Men jeg er heelt enig med deg Sophie! <3 🙂

    26. okei, da må jeg si noe Sophie Elise. Jeg mener INGENTING vondt mot deg og dine meninger. Må bare skrive noe fra min side, er halvveis enig i hva du sier. Men pelsen til dyrene har også blitt brukt til klær så lenge vi har eksistert. Og jeg tror ikke akkurat det var verdens snilleste måter de flådde dyrene på da. Klart at det er synd på dyrene, de fortjener bedre. Se for deg middelaldere, der de drepte dyrene med steiner eller pinner. Det må da ha vært tusen ganger verre en å bli drept av feks. elektrisk sjokk som du skriver.
      Men igjen så lever vi jo i en tid som det ikke er behov for å gjøre det heller. Vi har jo andre måter å lage klær på nå. Jeg selv har aldri eid noe med pels og kommer aldri til å gjøre det heller. Jeg er verken for eller imot pels, for jeg har virkelig ikke rukket å satt meg inn i det enda. Men jeg er ganske sikker på at dette med dyrene og pelsen kommer aldri til å slutte.. Det må alltids være en eller annen idiot som viser null respekt.
      Min meninger eller litt opp og ned derfor kan det være litt forvirrende å lese. Hehe, men stå på videre Sophie Elise.

    27. jeg er så enig med deg! herregud, du aner ikke hvor mye jeg elsker deg akkurat nå, og jeg gleder meg til den dagen du kommer på førsteplass, for det er jeg sikker på at du kommer til å gjøre en dag. jeg er selv vegetarianer, og trives med det. så klart forstår jeg folk som spiser kjøtt og har ingenting i mot det, men jeg forstår ikke folk som bruker pels. det er jo så mye alternativt? jeg har ikke et eneste klesplagg med pels i klesskapet mitt, og jeg klarer meg helt fint. og det tror jeg nok at alle andre også fint kunne gjort! det er så sykt unødvendig. spesielt siden veldig mange av juksepelsene er veldig fine, på jakka mi kan man nesten ikke se at det er fusk liksom. dette er også det temaet jeg bryr meg mest om, haha. og jeg er så enig med at det er teit å bringe opp fattige barn i afrika, det er akkurat som når engelsklæreren min brukte 45 minutter på å forklare at han skulle slutte å snakke så mye.

    28. Prøver også å styre unna dyretestet sminke, men vet du om chanel tester på dyr?<3
      Kunne du laget et innlegg om litt dyretestet sminke og sminke som ikke tester på dyr? 🙂

    29. Syns du har skrevet utrolig bra i det siste. Begynner å få utrolig stor respekt for deg! Fortsett å stå for det du mener, du er kjempe flink!

    30. der har alle en grunn til å lese bloggen din , å dær er en av mine grunner får at jeg leser bloggen din , jeg spiser nesten ikje kjøtt å bruker ikje pels som er fra dyr så jeg kan si at jeg er enig med deg å dine meninger !

    31. så fantastisk flott at ihvertfall en av dere topp-bloggere har integritet og står for meningene sine!
      Ser at mange sier at de er imot pelsindustrien, for så å kjøpe seg en canada goose jakke. Blir glad av at ihvertfall en av dere står for og arbeider for det du tror på!
      Du er et kjempeflott forbilde, Sophie! Stå på.

    32. Veldig bra at du sprer dette videre!!
      Men jeg føler det er en smule feil at du sier du ikke spiser kylling når du har postet her på bloggen din for ikke så lenge siden at du var ute og spiste chicken nuggets. Om jeg ikke tar HELT feil, er vel hovedingrediensen der kylling? 😉

    33. Flott at du tar opp viktige saker som dettte, Sophie ! Jeg er helt enig med deg! 🙂 Stå på videre med denne fantastiske bloggen ! 😀

    34. læste en kommentar hær om at “menneske er jo mer værd en et dyr” og æ kjenne æ blir såååååå irritert -.- kossn i satan kan du si nokka sånt til jævla næphau. dyr e hjelpeløs, og at mennesker bruker det mot dyrene, enda de ikke har gjort noen vondt er helt forjævli. jeg mener hvertfall at et VENNLIG DYR ER MER VÆRD ENN ET JÆVLA ONDSKAPSINDA MENNESKE!!!!!!!!!!!!!! takk for at du gidd å skrive sånne innlegg Sophie<33333du er bæst 🙂

    35. veldig bra skrevet! men du kan jo spise egg fra frittgående høner? de blir ikke utsatt for dyreplageri!

    36. Liker deg SÅ mye bedre enn TCMN. Jeg synes det er du som skal fortjene å ligge på 1.plass. Men egentlig så har ikke plassen så mye å si, jeg vet at mange fler der ute liker deg bedre. Du virker mye mer oppegående, ekte og en realist. Du har bena planta godt nede på jorda, selvom du kan virke som en skikkelig partychick. Men du har flott selvinnsikt og er klar over mange ting som mange andre ikke har forståelse for. Stå på!

    37. Jeg er så enig med deg, det var virkelig bra sagt! Jeg ser på noen kommentarer her som sier at mennesker er mer verdt enn dyr, det blir jo helt feil! Alle levende vesener er like mye verdt, og vi bør ta like godt vare på dyrene som oss selv! Jeg synes du er virkelig flink, det er disse hjertesakene dine som rører meg, det er de innleggene jeg kommenterer, det er de som gjør en forskjell, og skiller deg fra andre bloggere! Stå på!

    38. Du vet at det er egg i nesten alle bakevare produkter og desserter fks, brownies? Så sier du at du ikke spiser egg? Du spite jo brownies for bare noen dager siden.. hm

    39. bra du står for din mening! 🙂
      men er vel ikke akkurat det at pels ikke er humant, men måten de “skaffer” pelsen på 😮 mennesker har og kommer alltid til å måtte ha ressurser fra dyr, og pels er jo da en ting 🙂 men såklart støtter jeg ikke det de driver med enkelte steder, er motbydelig..

    40. Er egentlig ganske så enig i det du skriver. Men så skrev du at man ikke hadde noe valg på den tiden når det gjaldt klær og mat, og det er jo sant. Men vi har valg nå, og folk spiser enda mye kjøtt? Selv om det er mye mat som ikke er kjøtt.
      Det med at dyrene blir drept på en ikke human måte er også sant. Men det er ikke overalt! Noen plasser blir dette skjedd på en veldig human måte.
      Og det med at du ikke spiser egg, det er jo egg i nesten alt av mat? F.eks. brownies? Du spiser jo tydeligvis det en del..

    41. Elsker når du skriver om slikt! Folk støtter hva de vil, uansett hva andre sier.
      Skulle ha støttet en sånn sak viss jeg faktisk hadde hatt råd til det :/
      Til lesere:
      Og gi faen i å kommentere negativt som; “men det er jo egg i…” samme det vel! Hun spiser hva f**n hun vil når hun vil.

    42. Du Sophie, du er veldig flink til å snakke for deg og reflektere, dette merker jeg uansett hva det måtte være du snakker og diskuterer om, du må virkelig utnytte dette i senere utdanning og jobbsammenheng.
      Innen politikk, media og talsperson.
      Dette er en sjelden egenskap Sophie!

    43. Så enig så enig! Er så godt å høre at du som toppblogger ikke følger moten med pels! Blir jo nesten litt rørt her jeg sitter:P Stå på! Du er ei bra jente! =)

    44. Helt enig med deg Sophie. Tøft at du ikke spiser kylling og egg. Har absolutt tenkt samme tanken mange ganger og prøve å kutte ned på begge delene. Allers helst ville jeg vært veggis.
      Bra du bruker bloggen til slike ting som dette innlegget. Det viser at du ikke er så overfladisk som du faktisk kan gi uttrykk for noen ganger! (:

    45. fikk så mye respekt for deg nå sophie elise… i dette innlegget var jeg faktisk enig i alt du skrev, og ja, det er noe annet å bruke pels enn å spise kjøtt. det er tross alt økosystemet, og det som du sier er vi kjøttetere, vi spiser dyr. det er jo bare sånn! pels er jo noe brukte før i tiden for å holde oss varme, trenger vi det nå, NEI!! har tenkt litt på det å slutte å spise kylling etter at jeg hørte forholdene i norge, og nå fikk du meg faktisk til å bestemme meg 🙂 ikke noe mer kylling på meg. stå på!

    46. Jeg er helt enig, Sophie. Hater at dyr i verden blir torturert begynner å grine når jeg hører å ser det! Har alltid likt bloggen din osvosv men nå liker jeg den ENDA BEDRE! du har et stoort hjerte å jeg digger deg! STÅ PÅ! <3

    47. Kjempebra innlegg, Sophie! Dette er en av grunnene til at jeg følger bloggen din – du bryr deg om medmennesker og dyr, samtidig som du er kjempeflink til å blogge om andre ting. Selv om man er rosablogger trenger man ikke bruke Canada Goose! Er mye som er like fint og trendy…
      Jeg har alltid ment – og mener fortsatt – at pelsindustri er dyremisshandling.

    48. Flott innlegg! 🙂
      Det er en evigvarende diskusjon om hvem som er verdt mest av dyr og mennesker. Jeg tenker at begge er like mye verdt. Dyr er ikke mindre verdt fordi de ikke kan snakke. Og dyr eier følelse av smerte de og, akkurat som mennesker.
      Pelsindustrien er dyremishandling. Å drepe eller fange friske dyr kan ikke bli rettferdiggjort, samme som det ikke hadde vært greit mot et menneske.
      “For noen er pelskragen bare en pyntegjenstand. For dyret var den hele livet.” Verdt å tenke på.
      Tommel opp for Sophie!

    49. Helt enig! Kjempe bra at du tar det opp! E L S K E R når du har slike innlegg. Er et kjempe viktig budskap det er viktig å få enda mer frem i lyset.

    50. Sinnsykt bra innlegg! Er selv sterkt i mot dyremishandling. Sirkus, pelsindustrien, kosmetikkindustrien, tyrefekting, hundekamper, vanskjøtsel osvosvosv – lista er så utrolig lang, og alle er så jævlig ille! Skriver om dyremishandling i en skoleoppgave vi har nå, hvor jeg må skrive minst 20 sider. Skal si jeg har fått åpnet øynene mine enda mer! Gråter hver eneste gang jeg finner informasjon, ser på bilder og videoer. Helt sinnsyk verden vi lever i! Selv føler jeg at jeg bare sitter hjemme og skriver hvor helvettes fælt dyrene har, mens jeg ikke kan gjøre noe med det. Er bare 15, så har liksom ikke penger til å støtte organisasjoner. Det eneste jeg kan gjøre er å ikke dra på sirkus, og ikke kjøpe produkter som støtter grov dyremishandling.
      Dritbra at du sprer dette via bloggen din! Forhåpentligvis blir leserne litt mer oppmerksom på hva de kjøper osv

    51. DU ER FANTASTISK! Reflektert, moden og rettferdig. det burde vært flere mennesker som deg her i verden!

    52. Elsker når det finnes sånne som deg og står for det uansett hva! Og det er sykt bra slik du holder på og prøver å få folk til å skjønne hvor pelsen kommer fra osv. Elsker personligheten din bloggen din og vennene din og familien din er sykt heldig som har deg som venn og kjær! <3

    53. HEEELT ENIG MED DEG!!! :):) Drit bra skrevet!:D
      Bruker heller ikke canada goose og gir 250 kr til dyrealiansen 🙂 Glad jeg kan bidra noe til de stakkars dyrene som ikke kan rope på hjelp!

    54. Jag älskar dig. Hahaha! Tycker det är underbart att du har vett nog att veta att vi inte behöver päls eller testa smink på dem, kram!

    55. Dyrene har det bedre her i Norge enn de har det i feks Kina, og det er ren fakta. Dyrene blir også drept med strøm fordi de skal dø momentant. Og nei, jeg er ikke for pels.

    56. Begynner å bli DRITT lei av at alle skal si at om man kjøper en canada goose er man dyreplager, canada goose driver ikke engang med dyreplageri! Hadde de gjort det hadde de blitt stengt ned med en gang imed at de er en såppas stor bedrift. De bruker pelsen på COYOTEULVER som blir drept uansett fordi det er altfor mange av dem og de spiser kanskje foreksempel kaniner.. hva ønsker du da? at kaninen skal lide eller at coyoteulven skal dø? noe de må uansett, det handler egentlig kun om de skal begrave coyotene med pelsen på eller uten. Så et lite tips til de som tror de vet noe om det. SØK OPP PÅ NETTET før dere leker smartest i verden uten nok informasjon!

    57. REMA 1000 selger kun egg fra FRITTGÅENDE HØNER! (det begynte de med i 2012) !!! 😀
      håper, dere har rema 1000 i Harstad? haha så kan du spise egg igjen med god samvittighet, spiser ikke kylling selv foresten av samme grunn… (og produkter testet på dyr, pels) så er helt enig med deg…

    58. Er heelt enig med deg! Du er desidert Norges beste blogger, Sophie! Du tar opp kjempeviktige temaer som dette på bloggen din. Før eg begynte å lese din blogg, så savnet jeg en toppblogger som kunne vise kjærlighet og omsorg til dyr. Jeg syns så synd i de stakkars dyrene at jeg har ikke ord ..
      Du er en fantastisk person, og i mine øyner kan ikke noen som helst på topplisten sammenlignes med deg 🙂 Du burde jo uten tvil ha vert på 1.plass 😉 Stå på!

    59. Der fikk du nok enda en fast leser! Synes det er supert at du tar dette opp på bloggen din, siden du har så mange lesere så kan det jo kanskje hende at du får snudd noens mening ihvertfall 🙂 Stå på, du har en kjempeblogg!

    60. Enig med deg. Det er lov å ha to tanker i hodet på en gang, og selv om man bryr seg om dyr, så betyr det ikke at man ikke bryr seg om mennesker. Faktisk er det sånn at de som har empati for dyr også har det for mennesker- eller sagt på en annen måte; hvordan man behandler dyr, sier mye om hvordan man behandler andre mennesker.
      Det er viktig å stå opp for det man tror på- fortsett med det!:)

    61. Bildene når du susser hunden din og den slikker deg er så vanvittig søte!
      Men, tilbake til saken, jeg er helt enig med deg, synes du fortjener førsteplassen, jeg. Du og Voe er superbloggere begge to.

    62. ehm.. jeg har egentlig veldig mye lyst på CG, men er jo så mange som er imot det. jeg har vært imot det. jeg ELSKER dyr. hater vonde bilder av dyr og sånt og syns det er urettferdig liksom :S men jeg vet selv hva jeg vil. syns synd i de og at dyr ikke burde leve under slike forhold som de gjør.er enig med deg, men jeg tenker litt på meg selv på hva jeg virkelig har lyst på.og kanskje andre syns det er skikkeli dritt teit. men alle har forskjellige meininger :S

    63. lurer på om du har noke formeining om å bruke pels til dyr som IKKJE lider, men som du drepe uansett fordi du skal ete dyret (høyres brutalt ut men). Eller tenker du at pelsen er svært unødvendig å bruke uansett om dyret blir drept av andre grunner enn pelsen?
      Synst forresten at du som toppbloggar brukar bloggen din til å tale ut om sånne ting er kjempebra, og er jo fantastisk at du støtta ei sånn her sak!:)

    64. Ehm…Jeg har ett lite spørsmål.
      Jeg spiser heller ikke kylling, en beslutning jeg tok for rundt et år siden. Men jeg spiser egg. Frittgående og økologiske egg. Syns du jeg er en dårlig person når jeg spiser sånne typer egg? Hva er grunnen til at du ikke spiser frittgående og økologiske egg? 🙂 hadde vært fint med et svar, du fikk meg plutselig til å føle meg skyldig. Kanskje jeg også burde kutte ut egg…

    65. Kjempebra skrevet! Jeg er selv verken for eller imot pelsindustrien, vet ikke helt hva jeg skal mene. Men dette er ett av de bedre innleggene som er skrevet av en pels-motstander. Fordi du spiller ikke på frykt ved å vise skremselsvideoer der dyr blir drept og bilder av dyr som lider osv. Jeg digger deg, og bloggen din Sophie Elise. Og jeg elsker at du er så ærlig og tørr å si meningene dine. Du er virkelig “barbie with a twist” – positivt ment. Du er både pen på innsiden og utsiden 🙂 STÅ PÅ!

    66. Jeg kommenterer aldri bloggen din, men tenkte jeg skulle slenge ved noen ord her nå. Du virker genuint opptatt av pelsindustri, og det forstår jeg så absolutt! Selv må jeg nok meddele at jeg har en Canada Goose, en ekte èn. Skjønner at det blir feil for deg, men jeg må si at det er så utrolig herlig at du ikke dømmer folk som mener andre ting enn deg angående dette. Kjempebra! Tilslutt ville jeg bare si at sannsynligheten kanskje er liten, men den er faktisk der, enkelte fugler blir plukket dun av levende (http://www.dyrevern.no/artikler/nyheter_on_fjorfe/ikke_kjop_dun). Grusomt.. Tenkte bare å nevne det for deg siden du har en jakke fra BikBok med litt dun i, stemmer ikke det? Ingenting negativt mot deg altså, jeg er jo mye værre selv som har Goose.. Menmen, stå på Sophie, du er et flott selvbilde!

    67. du skriver så bra! helt enig i det du sier om at man må få frem sin mening og kjempe for sin “sak” på en saklig måte, isteden for å angripe de med andre meninger! 🙂

    68. JORDEN HADDE VÆRT PERFEKT OM DET BARE FANTES DYR PÅ JORDA, burde egentlig bare henretta oss alle, mennesker kan være så forferdelige 🙁 det er så trist!

    69. Føler bare for å rette opp i litt her.
      Egg fra frittgående høner bør man ikke spise, og forholdene for en frittgående høne er faktisk verre for dyrene enn burhøns, dette fordi hønerasen som blir brukt til å lage egg er mer aggressive av natur, og når de blir presset inn i en hall med tusenvis av andre blir stressnivået dems såpass høyt at de hakker løs på hverandre. Hønene har mindre plass i en frittgående hall enn i bur. Skal man, mot all formodning, spise egg, bør man spise fra økologiske høner. Kravene til økologiske høner er blandt annet at de MÅ ha naturlig lys, ergo de må være ute, ikke være mer enn et visst antall høner på en plass, får mindre veksthormoner (Noe som er farlig også for mennesker som spiser eggene), samt de lever lengre.
      Ved elektristitet som pelsdyr blir drept med, som oftest gjennom analåpningen, så dør ikke dyret momentant, og du kan vel tenke deg selv at det IKKE er en human måte å dø på.
      En ting til: mennesker er IKKE kjøttetere. Fra naturens side er vi ikke laget til å spise kjøtt. Vi kan ikke fordøye det, og vi har verken tennene, syrene eller organenes kapasitet. For ikke å nevne at det er helsefarlig, grunnet alle antioksidantene, veksthormonene og bakteriene som blir puttet i dyra for at de skal vokse fortere, og produsere mer melk. Mennesker har utviklet seg til å ha et plantebasert kosthold, som ikke bare er dyrevennlig, men også miljøvennlig, og sparer opptil 25 menneskeliv i året! Da fordi ved å kutte ut alle produkter av animalsk opprinnelse, brukes mindre korn og plass til slaktekyr, og u-landene får derfor landarealene sine til å dyrke egen mat, og ikke maten til rike i vesten.
      Har enn virkelig medlidenhet for dyr – støtter man null produksjon som involverer dyr. Dyremishandlig grenser seg ikke bare til pelsoppdrett, men også til voldtekt av kuer og slaveri for griser, fjærkre og andre dyr. (Ja, voldtekt, melkekuer blir penetrert mot sin vilje og går konstant gravid, for å produsere melk. Kalven er med moren i maks noen timer for så å bli sendt til slakt, ergo man støtter slakt ved å kjøpe melkeprodukter)
      Mer informasjon: http://www.dyrsrettigheter.no/infosenter/veganisme/
      Flott at du tar et tydelig standpunkt om saken, Sophie! Du er et godt forbilde for de unge, og klarer forhåpentligvis å åpne øynene til mange, slik at dyrene får det bedre! Stå på 🙂

    70. Helt enig med deg. Jeg brenner for dyr, og greier ikke se dyr ha vondt. Dyremishandling er absolutt det verste jeg vet!!!

    71. Respekt til deg Sophie! I skrivende øyeblikk ligger min 8 mnd gamle katt og sover på fanget mitt. Får vondt med tanken på at akkurat nå er det også så utrolig mange dyr som lider og har det vondt, og at det ikke er noe jeg kan gjøre med det.. ikke her og nå i alle fall.

    72. Skulle bare nevne at hvis det står på pakken til eggene at de er frittgående så kan du trygt spise dem, ingen dårlige forhold for dem da! Så noen typer egg kan du spise med hjertet på rette stedet! Ville heller unnlatt å spise oppdrettslaksen, enn kyllingen, men det er da min mening!

    73. Og nettopp med tanke på slike innlegg som dette fortjener du virkelig å ligge på 1 plassen! du er et stort forbilde sophie

    74. helt enig!
      jeg er den typen som klikker når andre prater om å få parajumper elns..
      men så kommer jeg på at jeg har uggs… ikke bra!!

    75. Helt enig! Jeg syntes det er bra at du tar dette opp på bloggen din. Utrolig pen du er, stå på! Ikke gi opp det du mener fordi andre sier noe annet 😉 Love bloggen din ♥

    76. Flott innlegg Sophie. Er alltid forfriskende å komme inn på bloggen din etter å ha bladd gjennom resten av topplista.
      Er enig med deg på en del punkter, men ikke alle. Du er veldig reflektert og argumenterer godt for det du skriver også. Er heller ikke vanskelig å forstå at du faktisk brenner for det (som du skrev) og ikke skriver pga det er en trend 🙂

    77. Helt enig! Jeg har lært mye om pelsindustri og dyreplaging i den siste tiden. Venninna mi har det i særoppgave. Og jeg har ikke ord. Før var jeg ikke sikker på hva jeg mente, men nå som jeg vet hvordan det skjer, så klarer jeg ikke å se en pelskåpe/lue osv uten å lure på hvordan dyret har blitt torturert. Jeg blir lei meg når jeg ser en person med pelskåpe og pelslue og pelsvotter på gata. Det er mange som sier at Canada Goose dreper dyrene på en human måte, men det gjør de slettes ikke.
      Jeg tenker; kjøtt spiser jeg, for i kjøtt så har man som oftest utnyttet hele dyret. Vi har fått bruk for det. osv osv. Dessuten, spiser foreldrene mine kjøtt og alt det der, og da kjøper de det likevell, så jeg tenker at det er ingen vits i om jeg vil slutte å spise kjøtt osv. Kanskje når jeg flytter for meg selv, men jeg kan egentlig aldri tenke meg å slutte med kjøtt, egg osv. For det inneholder næringsstoffer som kroppen trenger. Dette ble egentlig mye mer enn det jeg tenkte å skrive, menmen. Fikk så mye mer respekt for deg nå, Sophie! 🙂

    78. Rettelse igjen! Pelsdyrene får strøm fra både munn og bak samtidig. Tviler sterkt på at andre dyr dør på en bedre måte. Mennesker er og forblir rovdyr. Tenker dere på at dere spiser dyr til daglig? Eller er dere altfor opptatte med å kritisere andre at dere glemmer å se på dere selv?

    79. Kjempe bra skrevet ! Er helt enig med deg :).
      Men bruker du andre ting som er laget av dyr eller inneholder dyr ? Som uggs som er laget av saueskinn eller hårsprayer som har noe som er i skallet av reken ? 😛

    80. Det er så bra du tar dette opp! Vel nå føler jeg meg litt teit siden jeg ikke har sjekket ut hvilke produkter osv som blir testet på dyr har nettopp sett på videoer og greier.. helt forferdelig! 🙁

    81. Helt enig der ja. En annen ting er at selv om det ble brukt dyrepels før i tiden, så brukte man pelsen til dyr som uansett skulle bli drept for mat. Man hadde ikke et dyr som ble drept for maten sin del, også et som ble drept for pelsen, slik det er nå… De eneste gangene det skjer nå er f.eks. i reindrifta, hvor man utnytter alle deler av dyret når man først dreper det. Og akkurat det er vel en bra ting. Når dyret først dør, er det ille å bare ta enkelte deler, for så å kaste resten på dynga

    82. Hei Sophie 🙂
      Ville bare si at det er bra du bruker stemmen din som toppblogger på sånne innlegg..
      Du kan få kjøpt økologiske egg og kylling samt andre typer kjøtt på både rema 1000 og meny, dette er dyr som ikke har fått mat med antibiotika og resten av møkka de serverer dyra, og viktigst av alt har de hatt levelige forhold – derfor koster kjøttet litt mer, men faktisk ikke mye mer i de fleste tilfeller 😀
      Du smaker og ser forskjell på kjøttet faktisk 🙂
      folk glemmer at dyr er levende vesner som kan se og føle, alle som har et dyr vet dette selv, og det er synd man kan være så trangsynt å si at dyr ikke har verdi. uten de hadde vi ikke kunne overlevd gjennom så mange år 😉 hjernen ekke til pynt vettø

    83. Er så enig i alt du skriver 😀
      Vi ble født her på jorda akkurat som alle dyrene, og det er ingen som har gitt oss mennesker rett til å overgripe og misshandle disse dyrene som også er en del av jorda vår. Selv om vi mennesker er sterkere og har mer makt en dyr, så betyr ikke det at vi skal bruke denne makten til å misshandle og utnytte dyrene.
      Vi mennesker ødelegger denne kloden ved å produsere så mye farlig og unaturlig, dette går også ut over dyrene som lever i pakt med naturen. Og når jorda slår tilbake så vil det ramme både mennesker og dyr!
      (PS jeg er ikke så freeky som det kanskje virker i denne kommentaren) mihiihih
      <3

    84. Kunne ikke vært mer enig!
      Dette er en av grunnene til at du er forbildet mitt og favoritt bloggeren min, for det er ikke mange bloggere der ute som tar seg tid til å skrive et så meningsfullt og bra innlegg!

    85. Jeg er helt enig med deg! Det er bra at det ihvertfall er en blogger som kan spre budskapet videre og påvirke andre til å være imot pels. Kjempe bra, og jeg er 110% enig med det du er imot for og det du kjemper for!

    86. Selv har jeg en SVEA jakke med ekte pels på…. Jeg visste det faktisk ikke (utrolig nok) når jeg bestilte den, men det var nok første og SISTE gangen jeg kjøper noe med ekte pels.
      Syns det er sinnssykt bra at du støtter dyrebeskyttelsen, og er så engasjert! Vi gir penger til organisasjoner vi også, men jeg føler vel egentlig ikke at det hjelper så stort, for det er jo ikke noe mer enn det jeg får gjort med det enn å gi penger.
      Samtidig, så må jeg bare si at man ikke kan påstå at Canada Goose o.l behandler dyrene i farmene sine som crap selvom folk lager sånne filmer med grusomme klipp og bilder, jeg personlig er litt i tvil om at noen så store merker gjør sånt. Men alle har forskjellige meninger, stå påå!:-)

    87. Merker virkelig at dette er noe du brenner for på måten du skriver. Kunne ikke vært mer enig med deg, alle må starte med seg selv og la andre stå for sitt. Dyretesting og pelsindustrien skal vekk, og du er til stor hjelp 🙂 Herlig gjort å bruke den statusen du har til å få frem noe viktig, stå på!

    88. til den/ de personene som skriver at dyr er mindre verdt enn mennesker, hva faen? De har myye større betydning for denne verdenen her enn oss mennesker, hvis man tenker over det. Uten dem hadde vi ikke hatt kjøtt. Hva har du tenkt til å leve på av? ikke si salat eller sånt, de som er vegeterianere må ta masse piller og annet for å få i seg de de trenger. Dyr er minst like viktige som mennesker i denne verdenen.

    89. åh, jeg elsker deg! tusen, tusen takk for at du skriver slike innlegg! Hvis jeg leser om dyr som blir misshandlet eller ser på bilder av det blir jeg kvalm resten av dagen, om ikke lenger… Jeg har selv en Parajumper, men den kjøpte jeg i fjor pga av jeg ikke visste om alt det fæle som skjedde med dyrene. Neste gang skal jeg velge en jakke UTEN pels! Vet at du har gjort det før, men kan du legge ut noen linker til orginisasjoner eller sider som er mot pelsbruk??

    90. Er sååååå enig
      jeg blir helt kvalm når jeg tenker på at det virkelig er noen som bruker ekte pels på klerene sine. Men det er ikke sånn at jeg sier til alle jeg ser har det på seg at det er galt og sånn. For er ikke de imot det så er det deres problem. Så jeg prøver og forstå at det er deres mening, men det kan jo vere vanskelig avogtil for det er jo såååå galt. Håper at det i fremtiden blir ulåvlig med dyrepels. Jeg synes du er så tøff som står fram på den måten og jeg synes du er en kjempe god blogger som sier dine meninger. Det er sikkert mange andre enn meg som synes du er et bra forbilde. Foresten så synes jeg bildet med deg og den lille hunden din er så søtt. For det viser at du er glad i hunden din og foresten så elsker jeg det lyse håret ditt som du hadde før. Veldig pen og modig

    91. Dette er en av grunnene til at jeg elsker bloggen din, Sophie. Håper du kommer på toppen av blogg.no, du sprer dette budskapet så utrolig godt!
      er enig med deg, har kjempet for dyrsrettigheter i mange år jeg også! har til og med tatt en tatovering. Fortsett med kampen for dyrsrettigheter, du er fryktelig flink og ikke minst et godt forbilde for hele Norge :)<3

    92. Jeg ELSKER motet ditt sophie! Du har HELT RETT når det gjelder dyremishandling! Jeg selv er helt imot at dyr blir drept bare på grunn av pelsen, og jeg er også litt i mot å spise dem men jeg bryr meg ikke om at andre spiser lik. De gjør som dem vil. Jeg støtter deg!

    93. Helt enig med deg!
      Jeg har lest bloggen din en stund, du skriver veldig godt!!
      Du har inspirert meg til å lese om pels og produkter som inneholder eller er testet på dyr!
      Stå på!!

    94. Så UTROLIG bra at du skriver om temaet her!
      Jeg brenner selv veldig for dette. Men blir blir veldig frustrert til tider. Jeg tror mange åpner øynene etter å ha lest dette.
      Tuusen takk <3

    95. Så fint skrevet. Kunne ikke sagt det bedre selv. Det spises verken kylling eller brukes pels her i huset heller. Du er så flott og et godt forbilde! Stå på videre med den fine bloggen:)

    96. Utrolig bra skrevet! Fantastisk at du er så for å hjelpe dyrene. 1 person kan gjøre veldig mye forskjell, og du er mer en 1 person fordi alle i hele norge leser bloggen din omtrent. Elsker det brunet håret ditt, myyyyye finere en det blonde ;-))

    97. Kjempebra at du skriver om dette!
      Jeg selv, spiser ikke kjøtt eller fisk, bruker ikke pels eller skinn, går ikke på sirkus eller i dyreparker og er medlem i dyrevernorganisasjoner.
      De som sier at CG ikke er så ille mot dyrene, blandt annet fordi de er en stor bedrift, gir ikke det dem egentlig større “grunn” til å behandle dyrene fælt?
      Tenk på det, de er en stor bedrift, tjener masse penger, da vil de selvfølgelig få pelsen billigere for å ikke ha høye utgifter, å tjene enda mer på det. De vet jo også at mange vil kjøpe produktene deres uansett.
      Det eneste jeg reagerte på av det du skrev, var det du skrev om kjøtt. Synes det er kjempebra at du har gått bort ifra kylling, for det er en grusom prossess for dyrene, men det med at mennesker har spist kjøtt til alle tider, stemmer ikke.
      Mennesker har ikke alltid spist kjøtt, “vi” begynte med for veldig lenge siden, men har ikke alltid spist det, og det er ikke en naturlig del av vårt kosthold. Vi har nemlig ikke “rovdyrtenner” og tarmene våre er ikke beregnet på kjøtt. Altså råtner kjøttet i tarmene før det får “kommer ut”, det er også derfor vi er avhengige av å koke eller steke kjøttet før det spises.
      Hvis man vil være miljøvennlig, er også det å bli vegetarianer riktig vei å gå, da kjøttproduksjonen slipper ut mer enn bil-og flytransport til sammen.
      Som sagt er jeg vegetarianer og klarer meg fint, tar ingen kosttilskudd, men spiser en del nøtter for å få i meg viktige proteiner. Ingen skal si at det ikke er sunt å være vegetarianer, eller at man ikke blir like smart av det, da jeg fikk 5,4 i snitt! : )
      .. Håper du leser kommentaren Sophie, og at du får bruk for noe av denne informasjonen : ))
      Keep up the good work! 😀

    98. you go girl ! dyrene i hele verdens trenger alle stemmende de kan få. De klarer seg ikke uten oss som kjemper for dems rettigheter !! stå på ! 🙂
      lå oss håpe 2012 blir ett enda bedre år for alle dyrene !

    99. Så bra at du som e forbilde før så mange, skriv sånne her ting! e bra at blogga kan være mer enn bare sminke osv. E akkorat som det å støtte dyr e en “flau ting”. E bra du sier det du mene!!! 🙂

    100. UTROLIG BRA! Jeg er i samme båt som deg, og syns alt som har med pelsindustrien å gjøre, er grusomt rett og slett. Veldig bra at du som har en stor blogg og kan gjøre en forskjell, bruker det til noe så bra! Stå på videre! Tror mange får mye mer respekt for deg og, når du skriver slike innlegg.

    101. Er helt uenig med andre, hun skrev dette :
      Begynner å bli DRITT lei av at alle skal si at om man kjøper en canada goose er man dyreplager, canada goose driver ikke engang med dyreplageri! Hadde de gjort det hadde de blitt stengt ned med en gang imed at de er en såppas stor bedrift. De bruker pelsen på COYOTEULVER som blir drept uansett fordi det er altfor mange av dem og de spiser kanskje foreksempel kaniner.. hva ønsker du da? at kaninen skal lide eller at coyoteulven skal dø? noe de må uansett, det handler egentlig kun om de skal begrave coyotene med pelsen på eller uten. Så et lite tips til de som tror de vet noe om det. SØK OPP PÅ NETTET før dere leker smartest i verden uten nok informasjon!
      Det er dyremishandling, de kunne jo brukt penger på å hjelpe dyr som blir drept og dessuten, naturen er sånn!!
      Dyr spiser andre dyr får og overleve men vi klarer å overleve uten pels eller sminke som blir tester på dyr osv, vi kan jo lage klær av stoff, vi kan teste sminke på sminke dukker osv
      Vi må ikke bruke dyr til alt!!
      De som gir dyr støtt må bare tenke hvordan det hadde vært å få elektriskt sjokk, å ikke vite hva som skjer og kansje se ungen eller moren eller faren dø!! Det er dyremishandling, jeg spiser kjøtt og sånt men det er ikke det samme som å pynte seg med en død ting som egentlig kunne løp rundt og hatt eT fint og langt dyr, til slutt blir det ikke flere pels dyr!! (vist vi fårsetter i mangen pr til)
      Fin blogg foresten, venter på den dagen du kommer på 1.plass c;

    102. ELSKE DETTAN! e heilt eni me dæ, og detta må være det beste du har skrevve 🙂 Kan ikkje du starte en innsamlingsaksjon ala nåkka det Fotballfrue har gjort fleire ganga, bare me feks dyrebeskyttelsen? 🙂

    103. Endelig en blogger som står for det hun sier og IKKE bruker pels. Er så mange som sier at det er synd på dyrene og at de har det så fælt. Og allikevel har de pelsluer, pelsjakker, pelsvester og alt. og det er jo nettopp derfor disse dyrene blir misshandlet!
      Jeg er så enig med deg! Veldig glad for at du skrev innlegget og håper fler skjønner hvor dårlig dyrene har det for at vi skal bruke pelsen deres som pynt.

    104. Tøft at du tørr å stå for dine egne meninger! Men jeg er for pelsdyroppdrett i Norge. Men det betyr heller ikke at jeg støtter forholdene dyrene lever i. Pelsdyroppdrett er en næring svært mange lever av i dagens samfunn, og etterspørselen er stor. Min tanke er at man må sette klare krav til standarder med tanke på forholdene dyrene lever i, og så lenge kravene blir oppfylt, er pelsdyrnæringa ei ok næring.

    105. Bøyer meg i støvet for seg etter dette innlegget Sophie, fantastisk bra skrevet! Er STOLT over å ha en så fornuftig jente så høyt på topplista til blogg.no! Tusen takk for at du gjør verden til et bedre sted og kjemper for dyrenes rettigheter!

    106. Наш Агрегатор Яндекс такси Самара-это возможность сделать заказ авто куда и когда угодно. Сделать заказ авто вы можете несколькими способами: через специальное мобильное приложение, закачав его, на сайте, по телефону Яндекс такси. Вам надлежит назвать адрес, свой номер телефона, время когда необходима авто.

      Можно заказать Яндекс такси с детским креслом для перевозки детей, вечером после посиделок лучше прибегнуть к такси, чем садиться в транспорт нетрезвым, на вокзал или в аэропорт комфортнее пользоваться такси и не искать где оставить свою машину. Плата может производится безналичным или наличным платежом. Время подъезда Яндекс такси составляет от 5 до 10 мин ориентировочно.

      Плюсы работы в нашем Я такси: Моментальная регистрация в приложение, Не очень большая комиссия, Оплата мгновенная, Постоянный поток заявок, Диспетчер постоянно на связи.

      Для работы в такси владельцу автомобиля нужно оформиться самому и машину, это в целом займет не больше пяти минут. Комисия агрегатора составит не больше 20 %. Можно получать зарплату когда вам удобно. У вас постоянно обязательно будут заявки. В случае проблем сегодня можно связаться с круглосуточно действующей службой поддержки. Я. такси даёт возможность гражданам быстро добраться до нужного места. Заказывая данное Yandex такси вы приобретаете шикарный сервис в городе.

      работа яндекс такси на личном = работа в такси на личном автомобиле

    107. currency-trading-brokers.com/forex-comparisons-ratings-reviews-vietnam.html Forex-ngoại-hối, nước-ngoài-hối-đoái-quy-đổi-giao-lưu-trao-đổi, tiền-tệ, tài-chính, chứng-khoán-cổ-phiếu-cổ-phần-quỹ thị-trường.

    108. Grow your bitcoins by 10% per 2 days.
      Profit comes to your btc wallet automatically.

      Try https://quickchain.cc
      it takes 2 minutes only and let your btc works for you!

      Guaranteed by the blockchain technology!

    109. Depending on the layout of the house and the wishes of the customer to the design can be used marching, slanting, screw, combined and other types of glass stairs. Floating is a relatively simple type of stairs straight or curved designs, the essential element of which is the presence of the inclined series of steps and connecting them stairs (respectively rectangular or semicircular shape). The most common type of stairway has a slope of 30-45°. In such a ladder, the biomechanics of a person who moves up or down it is taken into account as much as possible. The advantage of the design of the flight stairs-the maximum strength with a minimum number of connections. For attaching stairs to the Bolza is used the same type of hinged plates boltov that is a metal fastener, which is used for sequential mounting steps. Stairs can be straight or winder. This type of ladder design allows you to make the mount almost invisible in connection with what has gained great popularity among designers. But, despite the “visual lightness”, these stairs are able to withstand heavy loads, in particular, in cases where the design of the stairs is enhanced by a combination with a braid, bowstring or wall mount. In terms of design and construction, the combined staircases are characterized by a free spatial configuration, in which the elements of the staircases are combined with various spiral (screw) structures. Most modular and small stairs are also combined. Combined glass stairs-a vivid example of architectural construction in the style of “eclecticism” – the direction in which an arbitrary combination of styles, designs and materials is used. They are original engineering and artistic solutions. To perform such complex work requires the joint work of the architect and designer and, of course, a high level of professionalism of the installation team

    110. UKP-66 «Metakom – работает, но очень плохо», думаю вам не стоит брать

    111. Go to trusted drugstore AllDrugsNoRx.com
      > FDA approved
      > Best Prices
      > Satisfaction Guarantee
      > Complete Anonymity
      > Fast Delivery
      > Best Customer Support
      Welcome!!!
      bentyl medicine company photo policy – okay so the cause of — one cause of malabsorptive diarrhea is celiac sprue.
      cheap bentyl medication 10mg diazepam white pill – you can follow this routine as often as you like until you experience improvement in your symptoms.
      cheap bentyl medication 10 mg thc candy – bile-absorbing and binding medications often used after gallbladder removal .

    112. Perfect update of captcha solution package “XEvil 4.0”:
      captcha breaking of Google (ReCaptcha-2 and ReCaptcha-3), Facebook, BitFinex, Bing, Hotmail, SolveMedia, Yandex,
      and more than 12000 another size-types of captchas,
      with highest precision (80..100%) and highest speed (100 img per second).
      You can use XEvil 4.0 with any most popular SEO/SMM programms: iMacros, XRumer, GSA SER, ZennoPoster, Srapebox, Senuke, and more than 100 of other programms.

      Interested? There are a lot of introducing videos about XEvil in YouTube.

      Free XEvil Demo available.

      See you later 😉

      http://XEvil.net/

    113. General service provider manhattan

      The function of General building and construction manhattan is to move to the client the entire establishment in its entirety, and also certainly not such as independently conducted job. Of specific relevance is actually the part of the general service provider throughout the large-scale building and construction of flats of home style, industrial facilities, commercial centers.

      Today, the list of building companies features numerous corporate interior design. An capitalist and a client may devote a considerable amount of time-solving on all organizational problems. A even more rational option is to delegate this duty to General development NY.

      General contractor new york;
      Industrial properties.

    114. В компании проектирует, производит Водоснабжение частного дома.

      В нашей фирме имеется к продаже БИОЛОГИЧЕСКАЯ ЗАГРУЗКА, Силосы для хранения сыпучих продуктов, Мешалки складные под еврокуб, Декантерные центрифуги, Линейные колодцы, БиоБлок (ББ), Нефтеотделители (отстойники), ОДЪЕМНЫЕ УСТРОЙСТВА И МЕТАЛЛОКОНСТРУКЦИИ Шнеки из конструкционной и нержавеющей стали, ВОДООЧИСТНОЕ ОБОРУДОВАНИЕ Системы УФ-обеззараживания, ПОДЪЕМНЫЕ УСТРОЙСТВА И МЕТАЛЛОКОНСТРУКЦИИ Вышки (сотовой связи в том числе), ОЧИСТКА ЛИВНЕВЫХ СТОЧНЫХ ВОД Пескоуловитель, НАСОСНОЕ И КОМПРЕССОРНОЕ ОБОРУДОВАНИЕ (Грунфос, КСБ, Вило, КИТ, Взлёт, ТВП) Ротационно-поршневые насосы, ВОДОПОДГОТОВКУ Угольный сорбент, а также все для автомойки Система очистки воды для автомоек.

      У нас вы найдете ЛОС для промышленных предприятий, а также Нефтеуловители, мы можем произвести Монтаж насоса и настройка автоматики. Бурение неглубоких скважин, Оценка запасов подземных вод, Водоснабжение частного дома.

      Водоподготовка и водоподведение – Водоподготовка и водоподведение

    115. Our team are a cleaning provider in Manhattan performing Cleaning Service NYC. Cleaning Company New York City your properties swiftly as well as economical. If you require quality uvlugah as an example: Cleaning company New York City, that our service is specifically for you. Our team in Manhattan job only experts! Possibly order basis! Work stored really top quality and also at ideal cost! Our company provide you good Affordable house cleaning East Village and also good mood!

      House cleaning work Queens : residential cleaning

    116. Желаете узнать как? Тогда смотрим и внимательно читаем статью по ссылке https://kondicionery-i-ventilyaciya.blogspot.com/2020/02/kak-vzyat-onlayn-kredit-pod-0.html
      Обыденность насыщена разными событиями. Но постоянно требуются денежные средства. Их никогда не бывает достаточно. Часто денег мало и нужно ждать заработную плату. А если на это нет времени? Что предпринимать в таком случае?
      Кажется, проще всего одолжить деньги у друзей или родственников. Но не всегда они могут одолжить деньги. Или может не оказаться нужной суммы. В таком случае выход очевиден – взять онлайн кредит, лучше даже беспроцентный кредит. Как выбрать МФО для кредита на карту? Об этом в статье.

    117. ACDSee Photo Studio Crack enables the user to employ higher equipment to get a masterful appearance. It enables the user to remove the object and minimize the noise in their photographs. It features outstanding unique science that allows users to adjust the light and brightness of their photographs to make them more realistic. Occasionally the picture editing software alters the original photos, which causes several issues. Yet, this program stores a duplicate of the original snapshot before deleting it to keep it safe in the event of an error. This program is simple to inspect and use. It functions as a picture editor, but it also has many useful features that may give the shot a professional appearance.
      https://freepropc.com/acdsee-photo-editor-crack/

    118. Auslogics Disk Defrag Ultimate 10.3.0.1 Crack is valuable software that offers PC movement and could help you with taking advantage of your pc. It licenses to defragment your irritating strain and overhaul information in a better request. It is chopping down what amount of time it requires to get region to assessments and work on your PC’s general show. You can without issue smooth out your PC and get it walking quicker than at later early that. It licenses in making they view/makes speed out of your super disk.

      https://freenewkey.com/auslogics-disk-defrag-ultimate-crack/

    119. MiniTool Partition Wizard Serial Number What exactly is Disk? PM iniTool Partition Wizard Pro Edition: this is a feature-rich partition that may be designed to minimise disc utilisation and secure critical computer data. It has so many strong functions that you can control your disc, which is a huge bonus. With its user-friendly interface and simple instructions, you may simply and safely resize partitions, clone drives, scan deleted partitions, and migrate OS to SSD. MiniTool Partition Wizard Free Edition has earned a positive reputation among global users due to its amazing performance. partitioning?
      https://newcrackkey.com/minitool-partition-wizard-crack/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg