“fin” snus

Har sovet så og si sammenhengende fra jeg kom hjem fra skolen i går, og til jeg sto opp i dag.. Altså UTROLIG lenge! Kan det bli for mye av det gode..? Jeg er altså enda trett! Veldig merkelig, sovnet nesten i bilen på tur til skolen i dag.

Fikk en veldig “fin” gave hos Stine Mari i går jeg hadde tenkt til å vise dere, en snusboks med litt finere design! Stakkars Stine har så lyst til å bruke meg for pengene mine, blir jeg avhengig av snus og kjøper mye betyr det mer snus på henne fordi jeg er for snill og deler med alle..
Haha skal innrømmes at jeg synes den var ganske søt, har den til og med med meg på skolen i dag. Snus på Heggen = makt! 

Så til dere jenter som på død og liv må snuse – kjøp denne så ser det i alle fall litt bedre ut. Hvem bryr seg om smak/styrke? Dere gjør det jo tross alt fordi det er så jævlig kult,alle sammen! Nei kødda dere gjør det vel fordi dere vil ha stygge tenner og lukte godt ♥


Charlotte er så glad i sjokolademelk at hun sniffer det…




99 kommentarer
    1. Du har ikke noe utmatelsessyndrom eller no? sånn ME eller noe sånt? siden du sover hele tiden, og er mye syk. Det liger veldig på da jeg hadde kyssesyken 😮

    2. For et forbildet du e, legger ut bilde av at du snuse! Greit nok AT du snuse, men du e faktisk et forbilde! Tenk på de 14 åringene som ser opp til dæ å ser at du snuse! Du bestemmer helt selv HVA du ska blogg om!

    3. snus er ikke godt. jeg snuste en liten periode før men jeg sluttet fordi det gjorde meg kvalm.. jeg sier ikke at alle bør slutte og alle må slutte, sier bare at det ikke er så utrolig godt 😉 men men, den var jo “fin” i forhold til andre pakninger 🙂

    4. Fy faen kor dom det der va å skrive ! Alså vi jente som snuse snuse vel faen ikke før å få stygge tenner, kan ikke du prøve snus, så kommer du til å prøve en til å enda en og til slutt e du avhengi av å ha nå under leppa. skjerp deg, det er va fette patetisk..

    5. æ e så virkelig glad før at æ skjønne ironien i innlegget. Skjønne ikke kordan folk ikke kan SE ironien du bruke overalt + at du bare tullet. Ka skal skje med menneskeligheten når folk blir oppdraga uten ironi og sarkasme? wtf folkens.

    6. Grunnen til at du er trøtt hele tiden, er fordi du sover for mye, du er kommet inn i en “ond sirkel” med mye soving, og det er bare å ta seg selv i nakken og komme over det. Er nok også mye med all den junkfooden du spiser og godterier, det er “tom energi”, du får ingenting igjen av det. Spiser du mer sunt, så kommer du til å føle deg mye bedre og du blir mer opplagt og får mer energi. Du får også mer energi av å trene! Lykke til 🙂

    7. Hei!
      jeg hadde respekt for deg helt til dette innlegget kom ut. Jeg har lest bloggen din kjempe lenge og syntes du er en kjempe søt jente. Men når du skriver: “Så til dere jenter som på død og liv må snuse – kjøp denne så ser det i alle fall litt bedre ut. Hvem bryr seg om smak/styrke? Dere gjør det jo tross alt fordi det er så jævlig kult,alle sammen! Nei kødda dere gjør det vel fordi dere vil ha stygge tenner og lukte godt ♥” Så syntes jeg du går altfor, altfor langt! Dette var rett og slett frekt, Sophie. Jenter snuser og det er sikker mange som gjør det fordi det er kult, men det er også jenter som snuser fordi de trenger nikotinen. Og det du egentlig sier at du gjør det fordi du syntes det er kult og du vil ha stygge tenner. Respekt for andre er det noe som kalles, vet du hva det er?

    8. Herregud folkens!
      Om jenta snuser elr ikke,gi faen? Selv om hun er forbildet til mange “mindreårige” så må hun jo få lov til å skrive helt ærlig? La no jenta snuse om hun har lyst. Jeg selv snuser, må si at jeg gjør det verken får å være “kul” elr får å få “stygge tenner” er en avhengihetskap.
      Så værså vennelig, alle småe som ser opp til sophie, la hun være ærlig å gjøre hva hun vil! Jenta er pen, har kroppen og må få
      Feste /snuse å være seg selv 🙂
      Jeg må bare si at jeg støtter deg sophie! Fordi du kan ikke ha mere rett en det du skriver :-)! Stå på girly..

    9. SNUS E BEEEST! om kke prøv en om du ikke vil bli avhengig, jeg skulle bare prøve en og nå går det 1 snusboks til dagen :S

    10. Mocca mint ser bedre ut, en søt liten rosa boks. Hehehehhe
      Men faenda, la jenta gjøre som hu vil! Jeg regner med at dere hadde brydd dere fint lite om det var ei jente med 30 lesere daglig som sa at hu snuste? Så hva er forskjellen med sophie? Slutt å vær så dramaqueens. Takk for meg 🙂

    11. Jævla glad jeg skjønner ironien i det innlegget her altså, dere som ikke skjønner det, når ble dere fødd?.. Alle ser jo att det nederste hun skrev er bare kødd, og om det ikke er det, hun sier bare sannheten, hva så? – face it, or leave it!

    12. .. kult å snuse? åja. men jeg snuser faktisk fordi det er digg 🙂 bare fordi du har den med på skolen og tror du er kul betyr ikke at alle andre jenter er sånn. tidiiig

    13. Haha, sant så sant :p Å snuse er ikke bra uansett hvordan du ser på det. Det ser stygt ut, detkoster masse, e vet ikke om det kan ha langvarige skader… Idiotisk å argumentere for noe så teit (sikter til enkelte kommentarer her).

    14. herrefetteguuuud, folk må nu førr faen tenk sæ 2 gang om før dem bynne å kommentere her, har dåkker alldri hørt om ironi?????
      Æ legg ve nåkka som ei har kommentert over her:
      “Om jenta snuser elr ikke,gi faen? Selv om hun er forbildet til mange “mindreårige” så må hun jo få lov til å skrive helt ærlig? La no jenta snuse om hun har lyst. Jeg selv snuser, må si at jeg gjør det verken får å være “kul” elr får å få “stygge tenner” er en avhengihetskap.
      Så værså vennelig, alle småe som ser opp til sophie, la hun være ærlig å gjøre hva hun vil! Jenta er pen, har kroppen og må få feste /snuse å være seg selv:)”
      Heilt eni, æ gir mæ nu blanke faen i om ho snuse eller ikke, vil ho snuse. la ho nu gjør det. Æ ser faen ikke probleme?! Så plis, spar oss sånne kommentara om at dåkker har mista respekten førr ho eller at ho e et dårli forbilde førr andre å blablabla. Ho nu i det miste ærli om ka ho synns, det kalle æ forbilde. Å som ho(eller ein ainna blogger, huske ikke) har sagt før, hvis dem e så små at dem blir påvirka av alle rundt, som f.eks at hvis dem læs at en blogger snuse eller drikk alokohol før dem e 18, så bynne dem me det sjøl.. da har dem ingenting på internett å gjøre!
      Så førr all del, klapp at om alt det derr tulle dåkkers;)

    15. Det er jo ingen jenter som snuser fordi det er kult? Snuse selv men det styggeste jeg ser er når jenter snuser. Klarer ikke slutte og har prøvd mange ganger , så det e teit av deg å skriva det uansett om det e kødd eller ikke. Snus e godt og du får ikke gule tenner hvis du pusser tennene 2 ganger daglig 🙂

    16. de er ikke pga styrken elle utseende vi snuser, de er pga NIKOTINEN! når du første har prøvd å kjenner det suge i hele kroppen er det på ingen vis noen vei tilbake! så hvorfor skrive sånn om du ikke vet noe om det selv? :S du henger jo snusere ut..

    17. Mener dere at hun skal lyve på bloggen sin da om hva hun IKKE gjør? (:
      La hun ta seg ut, hvis folk virkelig er så dumme og begynne å snuse pga. henne så må de jo være skutt i hodet, sånn er den saken!
      og btw; ikke ta alt hun skriver serriøst heller, noe er jo litt ironi for å gjøre innlegget morsomt.
      Bloggen dn er kjempefin, Sophie, stå på! 🙂

    18. Jeg har snusa i 3 år eller noe, først nå jeg har fått litt, bare LITT gule tenner. Det er jo stor forskjell på å snuse løs enn å snuse posesnus!! Pluss at det er vanskelig å slutte med det, det er høydepunktet å ta seg en snus!! :-DD

    19. 1. Ingen TRENGER nikotin, kan ærlig si at det var en patetisk kommentar…
      2. Viste hun et bilde hvor hun snuser/skriver at hun snuser? -nei!
      3. Dårlig forbilde for mindreårige? Alle kjenner noen som snuser, drikker osv. men selv om de ikke har en kjent blogg betyr det Ikke at jeg også må gjøre det? Takler du ikke slike bilder og uttalelser som Sophie legger ut, har du din fulle rett til å ikke gå inn på hennes blogg.
      4. Ironi og sarkasme er virkemidler som brukes for å gi humor til tekst og skape tyngde i innholdet. Skjønner du ikke ironi eller sarkasme syns jeg oppriktig synn i deg.

    20. “herrefetteguuuud, folk må nu førr faen tenk sæ 2 gang om før dem bynne å kommentere her, har dåkker alldri hørt om ironi?????”
      du som skrev dette 🙂
      Bra, takk for at noen er enige! haha
      værsåsnill folkens, forstå ironien før derre kommenterer!
      Gjentar igjen.. Jenta er gammel nok til å tenke litt å hun skriver dette såKlaRT på ironi!
      Er det virkelig mulig å ikke fatte at hun kødder?
      Å jeg gjentar IGJEN! jenta er pen, har kroppen osv.
      Hun må da få lov til å snuse om hun føler for det, haha. spar meg å alle inkludert Sophie som sitter å leser alt dette som dere skriver. haha, latterig spørr du meg 🙂
      Stå på Sophie!

    21. hahaah, fail av mange over her! Det står ikke noe om at Sophie snuser!! :L
      Hun la bare ut et bilde av en finere og annerledes snusboks. Og det som sto under bildet; er enkelte av dere så dumme at dere ikke skjønte at hun kødda?! Jeg blir lei meg….

    22. lol, du er patetisk. Tror du folk snuser for og være kul? Det er så utrolig dumt det du skriver.
      Du er en dum, selvopptatt fjortis som driter deg så jæævlig ut. Skjerp deg.

    23. okei, jeg har veldig mye respekt for deg og bloggen din. MEN, de som snuser, snuser for at de er avhengige. jeg har snuset i 4 år, jeg er 17 nå. jeg har blitt avhengig. egentlig så gir jeg en lang faen i hvordan tennene mine ser ut. fordi jeg er avhengig og klarer rett og slett ikke å slutte.
      før på ungdomsskolen så snuste jeg bare på skolen, som du sier, fordi det er/var kult. men nå er jeg faktisk redd for å vise snusboksen min fram, fordi jeg synes det er så ufattelig flaut. mamma og pappa skjemmes også over hvordan jeg holder på. det er overhodet ikke kult.
      de som går på ungdomsskolen snuser helt klart fordi det er kult, og de snuser sannsynligvis bare på skolen. men jeg snuser over en boks hver dag. snuser ekstra sterk også. vil så inderlig slutte. jeg kan heller ikke snuse sterk, for da får jeg ikke det “suget” som jeg får ved ekstra sterk.
      det er faktisk mange som er avhengig av snus.
      og forresten, leser bloggen din hele tiden! og kommer heller ikke til å slutte. vet at du er ei helt normal jente, og supersøt.

    24. Syns det e morsomt at alle kommentere at hu snuse osv! får det e jo selfølgelig nåkka hele værden ska bry sæ om… Værså snill..
      Det e så fette tragisk at dokker ikke klare å lavær å komenter bare bullshit. Greit, hu e forbilde te folk å sånn, men herregud, viss dokker ikke sjønne ironien i alt det her, så e det like stor vits å kom innpå hær, som det e å ri på en bamse! hahaha!! sophie skriv jo nesten ironi i alle innleggan, sjønne dokker ikke det, så e det serr nå feil me dokker. æ e 97´er. æ sjønne det, å det e fett mange 95-era som ikke sjønne ironien. dokker sir jo at sophie må bli voksen? hhahah. det må dokker å.

    25. For det første, ungdommenes verden er fult av snus om de snuser eller ikke! Og ironi også som noen tydelgvis ikke skjønte.

    26. Klarer virkelig ikke folk og akseptere at noen snuser,Alle kjenner vell noen som gjør det?
      Er det noe vits i og lage et så stort “nummer” ut av dette folkens?
      Greit nok at henne er et forbilde for noen.. men henne er en person med egene valg!

    27. alle dem som bynne å kommentere det må vær avhengi; Kan godt henne dåkker e avhengi, men det va DÅKKERS valg å putte den jævla snusn uinner leppa første gangen, dåkkers valg å gjør det flere ganga førr så å til slutt bli avhengi av dritn.. Så bare klapp den stugge kjæftn dåkkers at å faen ikke tru at dåkker kommer me nåkka bra argument me å si at dåkker e avhengi.
      Æ gir mæ blanke faen i koffer dåkker stappa en stugg litn pose me nikotin i uinner leppa første gangen, men som æ sa tiliar, det va dåkkers valg å gjøre det, å fortsette me det;) Æ vet sjøl at man ikke blir avhengi av å prøve snus en gang, for æ har prøvd det sjøl, flere ganga, men ble nu ikke avhengi av det å æ stoppa me å prøv snus noen ganga, i tilfelle æ ble det. SO SHUT THE FUCK UP!

    28. neimen kjære deg, jente :p ja, mesteparten av de som snuser er barn i 14 års- alderen fordi det er “kult”. men så går det bare i en ond sirkel, der man rett og slett blir avhengig. også kjøper man bare mer og mer, og til slutt vil man ha det sterkere og sterkere. nikotin er avhengighetsskapende, og det er minst like vanskelig å slutte med det – som med røyk. hvorfor ikke drite deg litt til ut med å skrive om de som dør av kols pga røyking? … så må du huske at mange av de eldre som snuser, gjør det for å slutte med røyk – men så blir man avhengig av det også.
      er faen ikke lett, så hold kjeft om ting du ikke har peiling på.

    29. Minner litt om meg selv sover nesten konstant, begynte å tro at jeg hadde narkolepsi, men heh er bare veldig lat egentlig. 😀
      Ironi er kjekt å ha, spesielt siden folk ikke ser sammenhengen i en tekst. 🙂

    30. Hei 😀
      (følt berre ferr å få ein anna kommentar ennj derre snusinga :O hu sa itj at a gjor d da xD) LMAAAAAO
      ha ein fin dag all i hop 😀

    31. ha ihvertfall respekt for de som snuser, kanskje du ikke mente det bitchy, men tenk over. Jeg snuser noen ganger på fest, men det er fordi jeg blir så stressa på fest og snus får meg til å slappe av. syks ikke det er fint, men den snusen der feks? den er god! smaker mint

    32. Æ flire bare, og huske på bussen i Tromsø når to jente på 14 år testa snus for første gang. Sku til byen og treffe venna, og veeldig viktig at man va kul og snuste da. Tok bilda av hverandre for å se kordan det så ut, og måtte virkelig jobbe med saken for å klare å ha snusen i leppa mer enn 2 min av gangen. Sku jo såklart begynne med sterk snus med engang! E en ting å være avhengi, men å presse seg sjøl til å snuse fordi “alle” andre gjør det, det blir for domt.

    33. malin vognild, ikke kom å si at ingen treng nikoting, for ka du veit om det? snuse du sjøl? NEI AKKURAT. det va du som kom med en teit kommentar der, lille venn

    34. Herregud så latterlig! Hvis jenta har lyst til å snuse så får hun faen meg få gjøre det! Må dere RAKKE ned på henne hvis hun drikker alkohol eller kanskje snuser????? Hvis hun snuser, så gjør hun akkurat det SAMME som MAAANGE andre jenter på hennes alder gjør !!!!! Hvis det er sånn at småe unger blir så forbanna påvirket av det hun gjør, så kan de slutte å lese bloggen hennes? Altså… De som lar seg påvirka sååå sykt mye, burde ikke være på nettet! De burde ikke se på tv, eller lese blader eller gå ut i byen! åååh, for tenk hvis de ser en kjendis som røyker i et blad, er DE NØDT til å gjøre det samme? Jeg blir så JÆVLA førbanna av at æ må snakk nordlenning nu:p blir så irritert på dere som sier stygge ting til henne. Dokker gjør det BARE fordi dokker e sjalu på ho, og gjør alt dokker klar før å finn noe negativt å RAKK NED PÅ HO!!!!! Det e så syyyykt latterlig! 🙂 Sophie! Hvis du har lyst til å snuse, så skal du bare gjør det! Selvom du e blogger og har det som jobb, så kan du gjør ka du vil 🙂 AKKURAT som kjendiser gjør. røyka, drikk og bruka narkotika! SKJERP dokker! Du e super sophie! IKKE gidd å bry dæ om ka andre sir om snusen! HAHAH,ååh æ klikka sånn! Sorry 😛

    35. “Dere gjør det jo tross alt fordi det er så jævlig kult,alle sammen! Nei kødda dere gjør det vel fordi dere vil ha stygge tenner og lukte godt ♥”
      Du e jo syk i ditt lille hode!
      Du har jo prøvd snus, koffer gjor du d? for å være så jævla kul eller ? blir fette provosert ! !!!!!

    36. nå dreit du deg.
      orker ikke bli dramatisk over en kommentar om snus, men nå dreit du deg :p du vet ikke hva du snakker om eller hva det går ut på. når man er så moden og opp i alder som jeg er, så brenner man ikke hundrelapper i uka på snus for å få stygge tenner eller se kul ut? jeg gjentar bare, du driter deg og aner ikke hva du snakker om. ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på.
      faen så dum du er. og jeg syntes ikke det før nå. men nå beviste du hvor trangsynt og fordomsfull du er.
      kunne såklart svart med samme mynt og sagt at du sprayer deg med spraytan for å se ut som en russisk prostituert, men sparer meg for barnsligheten.
      men heldigvis for deg lar jeg meg ikke fornærme av jenter som ser ut som og oppfører seg som deg. det blir for dumt å la seg fornærme av ei som er så tydelig umoden som du er, og som er flere år yngre og som ikke har erfaring til å skjønne hva du gjør med deg selv når du fremstiller deg selv som du gjør.
      jeg følte bare for å påpeke nettopp det, at du dreit deg. og jeg ble kun FLAU på dine vegne av å lese dette. du bør seriøst ta det tilbake hvis du ikke ønsker å bli oppfatta som ei dum blondine. :p
      haha.
      men takk for underholdningen. nå har jeg mange kommentarer å kose meg med fra folk som ble mer provosert enn jeg ble.

    37. Heelt enii ! folk snuse bærre førr å tøff sæ, INGEN træng nikotin, uansett om ho snuse eller ikke så har ingen nåkka med det!!! da e det jo ho sjøl som ber om gule tenner og masse fast dritt under leppa…

    38. Av og til lurer jeg virkelig på om folk er helt skutt i hode.
      Hvorfor bryr dere om hun har snus eller ikke? Dere har ingenting med det. Og skjer me de idiotene som ikke skjønner seg på ironi i noen av innleggene ?
      Helt tåpelig, rett og slett. Det kommer altfor mange nedlatende og idiotiske spm fra enkelte. Kan hun ikke bare få leve livet og gjøre hva hun vil uten at små drittunger, og andre fjols som ALLTID må kritisere hele tiden bare holde kjeft eller drite i å gå inn på bloggen hennes? tapere. Må bare si de, tapere!
      STÅ PÅ, jeg digger deg !! 🙂

    39. Herreguuud! hvor dumme går det ann å bli?
      I R O N I max da eller.. at dere ikke skjønner det og at alle sier at de er skuffet og at hun er et dårlig forbilde.. bla bla bla, skaff dere et liv, ikke rakk ned på andre hele tiden..

    40. Den dagen du er blek som faen og ikke kunne brydd deg mindre, så kan du få lov til å åpne kjeften din! Snus er mindre helsefarlig, lukter bedre og ser bedre ut enn hva den styggbrune kroppen din gjør. Selvbruning hver kveld, du lukter garantert ikke blomster. Grilling i solarium; “cancer – i welcome you.” Startet kommentaren med å slenge masse dritt til deg med tanke på at det er dette du gjør til alle .jenter. som er avhengig av nikotin, uavhengig om det er snus eller sigaretter. Egentlig så ville jeg bare si at hvis jeg var deg, hadde sett meg selv i speilet to ganger, før jeg rakket ned på andre ang avhengighetsskapende ting. Let us know den dagen du tør å gå uten extentions btw! 😉

    41. Du bruker selvbruning og tar solarium ofte. Du bruker løsvipper hver dag(?). Du bruker extentions hver dag(?). Du bruker 2348358 kg med sminke.
      Tror du virkerlig alt dette er bra for kroppen? Sammenlign dette og snusing du…

    42. haha, syns nå det du sa var litt festlig ,jeg da 🙂 skjønner ikke at folk tar seg nær av det – eller alt annet,for den sakens skyld. Snuser selv, og vet hvor jævlig dumt det er og stygt det ser ut. Angrer ganske hardt på at jeg starta, men driver å prøver å slutte nå. Er ganske vanskelig, men skal klare det! Det er jo bare dyrt og ikke bra for kroppen! Regna ut hvor mye penger jeg brukte på snus i året, og det var ikke lite.
      Men seriøst folk ; hvorfor angripe Sophie, bare fordi hu tar selvbruning osv? Hu angrep ikke dere, hu kødda – selvom det hu sa var fakta. Ikke vær så hårsåre. Dessuten, hvor fint er det egentlig med jenter som snuser? ser jo helt jævlig ut.

    43. Smak og styrke på en snus har faktisk alt og si. Jeg driter langt i hvordan boksen til snusen ser ut. Og jeg kan love deg en ting, de fleste snuser ikke fordi de syns det er kult. Jeg syns ikke det er kult i det hele tatt, men jeg var dum nok til å prøve det ut, og nå syns jeg det er ekstremt ukult.

    44. æ bynte å snuse før æ syns d lokta gått, så prøvde æ no å syns d va ganske godt.. va ikje før å vær kul eller no.. styrke å smak har mye å si, imotsettning til designe på boksen 🙂 Syns heller d ikje e no værre at jente gjør d enn gutta

    45. det er også masse som er unødvendig og stygt på deg og 😉 såå teit å hakke ned på de som snuser. hvorfor spiser du masse junkfood og godteri? sikkert for samme grunn som de som snuser: fordi de liker det, og synes det er godt… reflekter litt over hva du virkelig sier. du velger vell ikke hvordan mat du liker på grunn av emballasjen du heller?

    46. catch er jo ikke en gang snus, det er jo tyggis til å ha under leppen 🙂 snus er noe som ikke er stappet full med smakforsterkninger, men som inneholder N-I-K-O-T-I-N 🙂
      folk snuser av samme grunn som at folk er avhengig av å trene og å holde seg ‘fit’. snuser selv og syns ikke at det er fint av den grunn, skulle gjerne sluttet, men det er faktisk drøyt vanskelig, men det vet vel ikke du og jentegjengen din noe om, for dere snuser jo ikke :):):););););P;P;P

    47. det at du sier at du ikke ha respekt for folk som røyker og snuser blir faktisk for dumt.. ja kanskje folk begynnte fordi de syntes det var kult, det gjorde f.eks jeg. men du, kanskje du skal tenke litt på at det er faktisk ikke så jævla lett å slutte etterpå.. jeg selv røyker, har prøvd og slutte 3 ganger.
      det er også endel som faktisk begynner fordi de ikke har det så lett hjemme eller i det hele tatt, så du burde passe litt på hva du sier..
      skal jeg liksom komme til deg og si at jeg har ikke respekt for jenter med masse masse brunkrem, selvbruning fordi jeg mener det er stygt 😛
      fyfaen, bruk hue!

    48. Er enig med Yasemin og Victoria der, det er ikke lett å slutt når man først har startet. Jeg selv har røyka og ville slutte med det og startet å snuse i stedet, og jeg startet av grunnen til at jeg hadde det vanskelig hjemme.
      Nå snuser jeg bare og synes det er vanskelig å slutte. Og må også si at jeg synes det har en del med styrke å gjøre. For jeg liker ikke snus med smak, æsj..
      Men jeg digger deg for det om, elsker bloggen din! Jeg leser bloggen din hver dag 🙂 Men synes fortsatt du skal ha respekt for folk som både røyker og snuser 😉
      Men for-det-om You go girl!<3<3

    49. man begynner kanskje å snuse fordi , man tror det er kult eller whatever ..Men når man er blitt avhengi, så er det utrolig vanskelig å slutte ..det tar mange år før nikotinsuget er borte.

    50. Jeg snuser selv. Og det har ingen grunn til at jeg vil være kul for andre eller så kalt “tøff”. Jeg valgte selv å begynne, jeg har snuset nå i 2 år å ser ikke noe galt i det. Er jo som sakt mitt valg.
      Men synes selv at det er en dom ting å gjøre. Man får stygge tenner osv.. Men jeg mener, den personen som begynner å snuse velger det selv. Folk kan egentlig bare drite i om en person snuser, det er ikke deres liv akkurat.

    51. Jeg startet å snuse i 10.klasse, fordi det virka kult, eller jeg trodde det da var kult den gangen. Startet med mocca og gikk deretter brått over med engang til skruf sterk. og den svimmelhetsfølelsen var fantastisk og jeg har alltid vært en stille og sjenert person som har følt seg utenfor i sosiale sammenhenger. så snusen ble mitt “dop”…Det har en beroligende effekt, og det er LETT å bli avhengig…Nå har jeg snuset i 3-4 år..og da er man vel avhengig, men med sterkt ønske om å SLUTTE. Men det er ikke for å få stygge tenner og å lukte vondt..funker fett for meg å bruke “whitening” tannkrem og munnskyllevann morgen og kveld, og ikke drikke brus og spise godteri i hverdagen, bare helgene. 🙂 Ser noen ganger at jeg har hvitere tenner enn de som ikke snuser engang, det har noe med genetikk å gjøre også faktisk…Og hvor sterke tenner man har…Og dårlig ånde finnes ikke hovedsaklig BARE I MUNNEN, men det kommer i bunn og grunn fra magen, mat som er nedi magen, men snus er med på å gjøre ånden verre enn den er, ja.

    52. velidg få syntes snus er godt de første gangene, det svir, det renner og det smaker (for de aller fleste) dritt. også klør det i halsen… så kom an folkens, vær nå hvertfall så ærlig å si at det er fordi det er sååååå jævla kuuult. det er jo akkurat som røyken var før, mens nå er det snus som er “inn”. kvalmt kvalmt kvalmt.
      dessuten er noe av det mest patetiske og manndige jeg vet, når jenter snuser. og det vet jeg at er meningen til en hel haug av gutter også.
      så jenter det nytter ikke å klemme puppene opp i kameraet, når man har en jæVla snus under leppe <3<3<3
      LOVE

    53. jeg bruker snus til vanlig å har vært avhengi i 4 år, jeg har ikke gule tenner eller noe slikt. men ser jo de som også har det, men de pusser ikke tennene. vil samtidig støtte sophie å nevne at det ikke står noe om at hun snuser, men samtidig synes jeg det blir litt mye ironi. hun gjør hva hun vil men hun trenger ikke bruke ironi i hvert innlegg. da må hun faktisk forvente å få stygge komentarer også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg