Fun Facts by Amanda

Hei alle sammen! Nå er det Amanda som blogger. Sophie er på vei til Narvik nå, så derfor skulle jeg være god bestevenninne og skrive et lite gjesteinnlegg mens hun sitter på bussen og kjeder seg. Regner med dere likte det veldig godt når Anne-Sofie svarte på spørsmålsrunden om Sophie for litt siden, så da tenkte jeg å gi dere noen fun facts om Sophie, slik hun er når hun er sammen med MEG!

Vi avbryter hverandre hele tiden, den ene verre enn den andre, så andre (Anne-Sofie) kan nok kanskje til tider syns vi er litt vel irriterende å være sammen med. Vi er bare sånn… 

Hun gleder seg VELDIG til jeg blir 18 år, og har sikkert enda flere planer enn meg for hva vi skal finne på da! Har ikke tall på hvor mange roadtrips og andre greier hun allerede har sagt at vi “MÅÅÅ GJØRE”.

Noe som er typisk Sophie er at hun er veldig spontan. Vi kan sitte og planlegge i flere dager at vi skal dra ut å spise etter skolen, og når dagen endelig kommer kan hun si “Nei dåkker, skal vi ta sol i stedet?”.

Jeg blir ofte møtt av Sophie som nesten roper “VET DU KA SOM AKKURAT SKJEDDE” og så kommer hun med en superdramatisk historie om at hun for eksempel nesten ble påkjørt utenfor skolen eller låste seg inn i solariumet. 

Flere ganger har hun klart å poste blogginnlegg i klassegruppa og diverse andre grupper på facebook, når det egentlig skulle i loggen deres… 

Når Sophie skal spille tetris battle må hun alltid få noen som er supergod til å få henne opp i rank først, slik at hun virker god, og deretter kan late som om det er hun som er så flink!

Når Sophie virker superseriøs tuller hun som oftest BARE, noe jeg elsker fordi jeg selv er akkurat sånn selv, helt typisk vår humor.

Hvis Sophie skal på besøk eller jentekveld er hun alltid tidlig ute, og ender opp med å måtte vente på at alle andre (meg) skal komme. 

Sophie er over hodet ikke redd for å si sin egen mening. Uten å nevne for mye kan jeg si så mye som at hun er en av de som virkelig tør å si ifra om for eksempel lærere er urettferdig eller noen oppfører seg teit. Da åpner hun gjerne samtalen med “Øøøh, unnskyld mæ men…” og så kommer bomba. 

Om vi er på fest sammen er hun enten “barnevakten” eller den som blir passet selv. Uansett er det alltid mye å snakke om dagen etter en kveld ute med henne, fordi det alltid er noen som gjør noe crazy eller observerer noe man kanskje ikke skulle ha sett.
Kan nevne en gang jeg og Anne-Sofie var ute sammen med Sophie. Plutselig visste ingen av oss hvor hun var, og uansett hvor vi lette eller hvor vi spurte var hun ingen steder å finne. Det viste seg at hun hadde dratt hjem og lagt seg fordi hun var sliten, haha! 

En annen ting som er TYPISK Sophie når hun er på fest er å ta bilder med Iphonen heeele kvelden av alt og alle. Spesielt seg selv. 

Sophie gjør veldig mye for bloggen, og det er ingenting hun liker mindre enn om jeg kommer på skolen uten sminke en dag hun har dratt med seg kamera på skolen. 

Sophie er veldig god i svensk, og det er kanskje ikke rart siden hun er Kissies største fan! 

Det Sophie liker best med å ha Ipad må være at hun da har photobooth og kan ta stygge bilder av seg selv og andre hele tiden. 

Sophie deler OVER HODET IKKE hele livet sitt på bloggen, slik som det virker som mange av dere tror. Hun er selvfølgelig ærlig på bloggen, men til tross for det gir hun ikke dere alle detaljer. Mange av dere spør om veldig private ting, noe som ikke alle og en hver skal vite. I’m one of the lucky ones…

Ca. halve samtaleloggen vår på facebook består av capslock. VI SKRIVER SÅNN HER TIL HVERANDRE HELE TIDEN! 

I Tromsø, så satt trekløveret på BK og snakket om hvor typisk det var om vi møtte noen vi kjente mens vi satt der og feitet oss opp. Når vi gikk ned trappa og skulle ut gikk vi og snakket om ingen ringere enn om vi hadde GÅTT PÅ DO på Burger King før. Sophie har forresten blitt låst inn på do der, hvis dere lurte. Midt i fortellingen om hvordan det var å være innelåst der møtte vi på en av de vi nettopp hadde sagt “Typisk om vi møter han…” og alt Sophie fikk ut av seg var “Øøh kødde du?”, ikke et hei eller noe annet. Det ble mye latter av den hendelsen for å si det sånn.

La meg bare sitere en typisk samtale mellom meg og Sophie: 

Sophie: Skal vi dra å trene? Meg: Ja, vi trene flere ganga denna uka! Sophie: Ja, i mårra etter skolen! 
Dagen etter…
Sophie: Det e sånn vind ute, gidd vi å trene? Meg: Nei, det e tilbud på baconpølse på Narvesen.
Så går vi i vinden for å kjøpe baconpølse…  

Sophie, Anne-Sofie og jeg har en egen facebook-gruppe der det blir tatt opp mange forskjellige tema, og her har dere noen juicy details fra noe Sophie skrev på gruppen i desember, like før hun skulle ta hull i tunga: 

Som dere kanskje vet har Sophie fobi mot raping, men i helga som var rapet hun flere ganger enn jeg kan telle på en hånd. It’s a miracle!

Håper dere likte det, kan tenke meg det var en god del av dette dere ikke visste!

63 kommentarer

Siste innlegg