hvordan komme over det

Tenkte å komme med noen tips her om hvordan man kan komme over kjærlighetssorg, får mange mailer om dette daglig så blir lettere å bare ta alt i ett innlegg. 

1. Jeg vet det ikke hjelper å høre det, men tiden leger alle sår. Hver morgen når du våkner opp kommer det til å føles litt lettere!

2. Med mindre du og exen din har bestemt seg for å være venner, så slett han/hun fra facebook, mobil og alt mulig. Om du blokkerer h*n fra facebook kan du ikke se når h*n liker bilder av andre,statuser osv, og da slipper du å bli helt paranoid og påmindt om den personen hele tiden.

3. Gjør mye, hele tiden! Og ikke vær alene. Når jeg og exen hadde det vanskelig, som var i rundt en måned, sov jeg ikke alene en eneste natt. Sov med lillesøster, mamma, venner osv. For jeg føltes det egentlig som om det hadde vært slutt en måned ekstra, så derfor gikk det så “fort over” når det først ble slutt og jeg fikk etterhvert en mye mer lettet følelse i kroppen.

4. Tenk på alle tingene du ikke fikk lovt å gjøre hos exen som du nå kan! Dra hvor du vil, dra ut, være med hvem du vil, kle deg hvordan du vil. . . For meg var det en evighetslang liste, det føles godt å leve for min del!

5. Det kan virke fristende å hoppe inn i noe nytt med en gang, og selfølgelig, om du føler deg klar for det er det bare å gjøre det. Men ikke bruk noen for å komme over exen! Det er sunt å flørte, men det kan fort utvikle seg til noe seriøst og man kan få innbilte følelser for en person for å komme over exen. Da blir man en emosjonell berg-og-dal-bane, det kan være litt godt å kjenne på det å være alene en stund. Jeg kunne aldri funnet på å bruke noen på den måten, og det håper jeg ingen andre kan heller.

6. Be andre om å ta hensyn! Jeg sa til de hjemme at jeg ikke orket noe mas og at jeg hadde det vanskelig, og venninner sørger for mange jentekvelder. Jeg ba også alle sammen om å aldri si navnet hannes, ikke komme med gossip om han med en gang osv. Det er jo ikke til å unngå at man får høre noe, men det er godt å kunne si navnet hannes/tenke på han/få høre om han uten å kjenne en eneste følelse. Slik blir det etterhvert!

7. Se på det som en erfaring! Med en gang kan man ikke tenke på hva man har lært, men etterhvert kan man faktisk få lyst til å takke exen for hvor jævlig han har vært mot deg, da vet man i alle fall hva man ikke skal finne seg i neste gang. Jeg kommer ALDRI til å godta at noen får meg til å føle meg som dritt igjen, jeg kommer aldri til å godta å sitte inne å gråte på bursdagen min fordi kjæresten har glemt meg av og jeg kommer aldri til å godta utroskap. Håper jeg ingen av dere gjør heller! 

8. Vær “the bigger person”. Altså ikke snakk dritt om exen din, og ikke hopp på den første personen du ser liksom. Selfølgelig er det greit å ha det gøy, men når du får høre at exen snakker dritt om deg og har hatt one night stands med andre på fest kan i alle fall du ha hevet hode og vite at du har mer verdighet enn som så, og at det såfal er h*n som har tapt seg.

Håper dette hjelper noen! Si ifra om det er noe annet jeg skal tipse om!

 

146 kommentarer
    1. gode rååd ! du er fantastisk!
      men her har jeg en side hvor man kan gi underskriften sin hvis man er imot ville dyr som holdes fanget og tvinges til å opptree !
      http://campaign.wspa.dk/forside
      Vær så snill å publiser det på bloggen, det hadde betydd så utrolig mye for meg og dyrene !!!!! jeg ber deg <3

    2. kjempe bra skrivd.
      men jeg bare lurte på om du kunne ha skrevet om hva en gutt og en jente kan gjøre sammen første gang de er sammen alene? hva kan man snakke om? osv.. og kan du gi noen tips til hvordan man kan begynne og snakke med gutten du liker på skolen osv?
      jeg er nemlig veldig forelsket i en gutt, og han er det i meg og. men problemet er at vi bare snakker sammen på mobilen og facebook. vi snakker aldri på skolen.. fordi jeg er sjenert og ikke vet hva jeg skal si kanskje..

    3. Vist det du skrev i disse delene, at han bl.a har vært utro osv. Så er han rett og slett en idiot. Du fortjener så mye mere, kjempe bra at du har kommet såpass over han! Kjenner deg ikke, men jeg er kjempe stolt over deg! Lykke til med kjærligheten, du fortjener den mest! <3

    4. Hei :))¨
      Det var noen veldig bra tips du kom med. Jeg skal gjøre det du sa når JEG får kjærlighetssorg. Jeg digger bloggen din og du er pen¨. Ikke bry deg om noe de andre sier som ikke er snillt. Bare stå på ! Du er sterkere enn dem Sophie ♥
      Digger deg ! Håper virkelig det går bra med deg nå >.<

    5. jeg har et problem, for exen min er naboen min, å det vvart slutt for en uke side. jeg er liv redd for at han skal finne seg en annen jente. Han sier han ikke vill ha noe forhold lengere.. men vist han skal kunne få inn tanken på forhold igjen så ville han kommet tilbake sa han..
      Jeg klarer ikke å glemme han eller noe siden han har sakt noe sånt, så jeg lurte på om du kunne gi meg et råd om hva jeg skal gjøre? 🙂

    6. Enig, og skjønner deg 🙂 hatt det jævlig med min og, og nå er jeg over han. Gjorde akkurat det samme som du sa var lurt og det hjalp. Få lov til ting, slippe å gruble over ting om nettene og lignende. Og til den komentaren oppi her, du blir hjernevaska av sånne personer. Hadde det jævlig selv, men elsket han jo. Du håper bare på at han skal forandre seg. Digger bloggen din btw! Du sier mye bra! Stå på 🙂

    7. Du har en fantastisk fin blogg! elsker den:-)Håper du aldrig slutter og blogge, du har alltid så mye bra og si! fortsett slik:) Bra tips,hjelper masse:)

    8. Tusen takk! helt enig med den siste! jeg var den “bigger person” selv om jeg vart dumpet pga avstand 🙂 snakket ikke til han i det hele tatt etterpå er ikke venn med han på facebook eller noe, selv om han ville fortsatt være venner :p

    9. Viss du har mistet en god venn på grund av han fordi dem også e gode venner ? Jeg vill ikke miste vennen min på grund av en anna gutt…

    10. Det var et bra innlegg med gode tips! Hver gang jeg spørr folk om hvordan jeg løser problemene mine, kommer det alltid: Vennene og familien er her for deg! Tenk, hvis jeg en gang ikke har NOEN å stole på? ingen venner, ingen familie som kan hjelpe deg fordi de har problemer selv.. Jeg vet ikke hvordan jeg får sagt det uten å være anonym, men vil virkelig ha hjelp! håper du kan snakke om det på et innlegg så jeg ihvertfall føler jeg har EN!

    11. kjempefint bilde og helt supre råd ^^
      jeg er i den leie situasjonen at jeg også har litt prolemer, så tipsene dine er midt i blinken!:D

    12. det var sykt gode tips!!! etter og ha sittet inne i ca.2 uker i juleferien. bare hatt på meg joggebukse, gått uten sminke, være lei mej og nesten ikke spist

    13. bra tips! er akkurat gått ut av et forhold pga liten tid til hverandre og vi har bestemt hverandre for å heller være venner

    14. kjempe bra tips, tusen takk! <3
      eneste problemet mitt er at han nettopp har fått seg ny dame, og jeg ser de på skolen hver dag, over alt.. da er det litt vanskelig å glemme han.. :/

    15. På mandag kom kjæresten min og sa hun ikke orket mer. Hun sa at det var følelsene som var svekket. Men jeg vet innerst inne at det er min feil at hun føler det slik hun gjør, og hun sa til og med kvelden før at hun elsket meg og var så glad for at hun hadde en gutt som meg. Derfor nekter jeg å tro at hun har mistet følelsene, men at de ligge gjemt litt langt inne for tiden på grunn av en del styr. Tidligere i dag fikk jeg fremkalt en del bilder av oss og minnene våre, hvor jeg skrev noen få ord under hver av bildene, i tillegg til å legge ved julekortet hun skrev til meg om hvor mye jeg betyr for henne. En stor bukett med roser, en av genserene mine dunket i parfymen min og et brev hvor jeg forteller hvor mye jeg savner henne og hvor lei jeg er for at alt har blitt slik det er. Alt dette tok jeg med hjem til henne, redde opp sengen hennes og la det på sengen så hun kunne finne det når hun kommer hjem fra skolen. Jeg er nærvøs som en lite pingle og lurer på hvordan hun vil reagere på dette. Hva tror du? Eventuelt hva hadde du gjort om noen gjorde det? (Ingen utroskap i bildet her)

    16. Du er en veldig voksen jente Sophie, Du hjelper andre igjennom dine opplevelser, Du er en veldig god jente virker det som!! Jeg digger bloggen din og jeg tror ikke det er en eneste jente i verden som er penere enn deg, du er et forbilde enten du legger ut “drikke bilder” eller ikke. Jeg er stolt av deg og du er en flott jente!! VIRKELIG!

    17. herregud, du er ihvertfall ikke noe bigger person slik du henger han ut. fyfaan, så teit gjort av deg ..

    18. hvilken hårfarge brukte du til å farge exstensione? og hvilken farge kjøper du exstensions i nå? du er flott! <3

    19. Eg vil veldig gjerne at du skal skrive om tips til å komme over deperisjon !! :/ Eg sliter sånn med det, eg prøver å tenke posetivt å tenke på alt det fine eg har slik som kjæreste, familie og venner alle er fantastiske mot meg. Eg sjønner ikkje korfor eg er så deperimert, trur det har noe med meg sjølv å gjere! Hver eneste dag er et ork å stå opp og eg gråter meg i søvne nesten hver eneste natt uten å helt sjønne korfor , å tenker på alt å lager problemer inn å håve mitt om at det å det kommer til å skje(prøver å tenke posetivt, men en tanke bak der igjen lar meg ikke gjøre det) når eg kommer til kjæresten min å venner pleide eg alltid å bli kjempe kjempe glad, nå har jeg perioder, enten er jeg stille å trist eller bere normal, jeg savner den gamle meg, å vet ikkje hva jeg kan gjøre for å få den glade lykkelige jenta tilbakers !11 Er så redd for at vist eg er slik leeeeeenge i lengden så ødlegger det forholdet til kjæresten min å vennene mine( er blitt dårlige til å ta intiastiv til å vere med venner også)
      hadde sotte pris på om du skrev et innlegg om deperiosjon <3

    20. Tusen takk for tipsene! Har brukt evigheter på å prøve å komme over en person, slettet bilder, meldinger ++ men ingenting har hjulpet. Folk nevner navnet hans hele tiden og alt så var utrolig greit at du kom med alle tipsene.
      Stå på!

    21. Sykt bra skrevet .. likte virkelig godt med at man kan takke exen .. for jeg lærte hva jeg skulle godta og ikke godta! det er så sykt sant man skal ikke godta å bli såra og bli knekkt av en person som egentlig skal elske deg !
      Nå er jeg i et forhold som virkelig funker der begge respekterer hverandre og fårstår hverandre! 🙂
      Digger bloggen din 😀 <3

    22. kjempebra blogg 🙂 jeg leser den hver dag. men et tipsjeg vil du skal komme med, eller en video om det, kanskje om hvordan du fester exstetionsene ? siden du har så fint hår, og du får de på så fint, og det er jo en litt mer posetv ting å tenke på hehe. stå på sofhie 🙂 <3

    23. Gode tips sophie! Hadde d vert meg som hadde vert i din situasjon hadde jeg sikkert ikke tenkt på å slette han som venn på face eller noe sånt. Hadde helt sikkert sitti å sett på bilder av han, lest meldinger av han, hørt på trist musikk og bare gråtet.
      men så bra at du kommer med dissa tipsa,som er så mye bedre, og som gjør d så mye lettere og komme over han 🙂
      du er en fantastisk blogger <3

    24. tusentakk sophie. du er fantastisk! <3 visste ikke at marco hadde vært utro.. vet hvordan det er, men min pappa var utro i mange år imot min mor. vi er der for deg når som helst!

    25. Bra tips!! Forresten, kan du komme med det innlegget og skjule clipsa – du nevnte noe om det 🙂 selv om du har laget et lite før 🙂

    26. Hvor lang tid tar det før tiden leger alle sår? Har nå gått nesten 3 år siden jeg og eksen slo opp, vi har omtrent ikke hatt kontakt, men jeg liker han enda! Når jeg ser han er det helt utrolig hvor mye jeg vil kaste meg om halsen hans. Jeg klarer meg fint uten han, men jeg kommer meg ikke over det! Hvis jeg ikke passer på begynner jeg fort å tenke på han, og jeg tenker hver morgen at jeg håååper jeg ser han, møter på han eller et eller annet! Utrolig slitsomt, for jeg vil jo komme meg over han, og kanskje forelske meg i en annen, flørte og sånn. Men det frister bare ikke, når det er eksen jeg tenker på hele tiden 🙂

    27. åh, du er så peen ! 😀 men du? du har ikke tilfeldigvis noen tips om hvordan man kan få bedere selvtillit og bli mindre sjenert? 😀

    28. haha du er så sjukt lame! du henger da faen meg ut marco nå og har gjort det tidligere, så hva slags rett har egentlig du til å si det? det blir for dumt “søta” 😉 btw, prøv å vær i solariumet i mindre enn 3 timer a

    29. Jeg er enig i at du faktisk henger exen din litt vell mye her ja..
      Men til tross for det var dette utrolig overraskende gode tips! Likte dette innlegget utrolig godt! Vell gjennomført. 😉 Stå på!

    30. jeg tror det hjelper litt… og jeg begynner å inse noe… jeg hadde det tøft med exen min… han var forelsket i en annen, han forandret seg, han var frekk slem ol… jeg slo opp med han og ble sammen med en annen… nå har jeg slått opp med han… fordi jeg ikke er interesert… men jeg tror jeg bare brukte han… føler meg slem… omg… burde skjerpe meg…men digg å være fri nå da <3^^

    31. Liker hvert eneste inlegg på bloggen din, du virker utrolig inteligent når du først setter i gang! 🙂
      Og ja, slike ting hjelper for kjærlighetssorg. Faen å vondt det gjør. Men å være i nærheten av de nære er bare SÅ mye bedre enn å sitte inne, alene. Ha det gøy, vi har jo hele livet foran oss!
      Kvitt deg med de som holder deg nede i livet.
      Plei din mentalitet og strekk deg etter dine mål.
      Elsk de som fortjener det, og ignorer de som tråkker deg ned.
      Først når du har gjort dette, og funnet deg selv.
      Da begynner livet og lykken 🙂

    32. Er så imponert over deg! Følger bloggen din hver dag, og det er godt å lese at du kjenner det lettet. Stå på vakre jente, du er sterkere enn du aner selv. Alt godt for deg!

    33. Syns dette var mange gode tips! det verste jeg husker fra exen min var at han snakket drit om meg 🙂 jeg gav rett og slett faen i det siden han dummet seg bare!

    34. “jeg kommer aldri til å godta å sitte inne å gråte på bursdagen min fordi kjæresten har glemt meg av”
      Har kjent på den før for å si det sånn!

    35. Du er virkelig utrolig sterk! Uansett hva folk sier, så er du faktisk et helt fantastisk forbilde for mange jenter! Selv om du er “rosablogger” og kanskje virker overfladisk, så er du virkelig ikke det! Jeg blir stadig overrasket over hvor tankereflektert og meningssterk du er!
      Stå på <3

    36. BRA innlegg! trengte det, tusen takk for tipsene. Håper du er enig med meg om at du er en super blogger, er dødspen og gjør ingenting annet enn å spre ut godt inntrykk. Elsker bloggen din, du er nydelig! Måtte bare si det, har ikke kommentert her før 🙂

    37. Du henger jo han ut på bloggen selv, så tror du bare skulle droppet det siste tipset ditt der kjære deg 😉 Du klarer ikke å holde det selv så.

    38. Flotte tips! ble nettopp slutt mellom meg og samboeren også. utrolig trist, men jeg skal følge tipsene dine og krysse fingrene for at jeg blir lykkelig igjen! Du har en flott blogg 🙂

    39. åh, dette traff meg virkelig. er så enig i alle disse punktene her at jeg får ikke sagt det! exen min og jeg hadde vært sammen i 2-3 år, så da sier jo det seg selv at det ble en hard kjærlighetssorg, men no har jeg bare lyst å takke han. takke han for det jeg har fått lært ut av det forholde, og takke han for at nå vet jeg va jeg vil ha og ikke vil ha i et forhold. selv om det er mange vonde minner, er det faktisk viktig å huske på de gode og (NÅR DU ER KLAR FOR DET)
      en kjærlighetssorg tar utrolig lang tid, men man kommer så mye sterkere ut av det. har lært så mye etter et slikt forhold. jeg synes det er utrolig viktig å være ‘the bigger one’ å heve seg over det, for da viser du han/hun at du gir faen. å det er en god følese 🙂

    40. Hva skulle jeg gjort uten deg ?! du har hjulpet meg så mye på denne bloggen. Du er en helt ubeskrivelig person som tørr å være seg selv. Jeg har faktisk fått en mye bedre selvtillit etter jeg begynte å lese bloggen din! Stå på, jeg digger deg !<3

    41. Du e så sinnsykt fornuftig, Sophie!
      E så gla ferr at du kom så “lett” over det, eller all veit jo at det e vanskelig å kom over sånn følelsa osv. Men du vise vertfall at du e ei sinnsykt strerk jent med at du klare å takkel ein sånn ting – og så bra! På bloggen vise du at du e ei sterk jent, med masse bra personlighet og at du stråle kvar dag, sjøl om du kanskje ikke tenke over det 🙂 Sånn persona som deg, Sophie, skulla det vårri fleir av! Bli helt satt ut av at du klare å ta ting så bra, sjøl om du får stygge kommentara OG at exen din og du gjor det slutt… Like denj “nye Sophie” kjempe bra, og det e eg sikker på at fleir læsere også synes. Stå på! Du forstjene alt bra i framtida 🙂
      Hilsen fast bloggleser, Tina <3

    42. Gadd ikke lese det siden har ikke hatt en ordentlig kjæreste på en måte, men den jeg er forelsket i, tror jeg er forelsket i meg, er jo ikek sikker da men på den måten han oppfører seg når jeg snakker med han <33

    43. Har følt kjærlighetssorg eg å, men det e læng sia! E i et supert forhold no heldigvis, som eg håpe vil vare, men det e ikke så ænkelt sånn følelsesmessig når du e i ett forhold heller, nei… Men, altså. Om det e sånn at han eksen din snakke dritt om deg og hoppe på adre jeinta rætt ætter dåkk ha slått opp, sei det seg sjøl at han e ein drittsækk? veit ikke om det va han du hinta om når du skreiv aillt derre, men vess det va det, kan du trøst deg med at du e aillt for god for han når han synk så lavt 🙂 digge deg!

    44. tror jeg leste at du skrev i ett innlegg for ikke så lenge siden at du leser alle kommentarene. at du ignorer dritt-komentarene, og heller ser om det er noen kommentarer det faktisk står noe fornuftig i. dette er en av de kommentarene som det står noe fornuftig i.
      synes du skriver så utrolig bra, sophie. kjempemye av det du skriver har mening, og selv om du kanskje legger ut drøye bilder, eller skriver smådrøye ting vil jeg virkelig si at du er et godt forbilde! det viser virkelig at du ikke bryr deg om de som slenger dritt når du tør å provosere de så mye som du gjør. ser virkelig på deg som et forbilde, og likte dette innlegget kjempegodt! mange gode tips:-)
      men skal si meg enig med noen her, at du hengte vel Marco en del ut når du skrev det med utroskap og sånn. men er det sånn at han faktisk var utro mot deg, så fortjener han det vel, haha..
      digger deg!!

    45. det er ikke så lett, det er lett å slette han som dumpa meg i livet, og sånn..men når du går på samme skole, og i tilleg samme klasse..er det hardt!

    46. Takk for et veldig bra innlegg, det hjelper meg hvertfall! Ting kan føles tungt der og da, men det går over etterhvert uansett, selv om det er vanskelig å tenke slik…
      Du er så flink til å skrive, du er så åpen og ærlig. Det er noe jeg, som leser av bloggen din, setter stor pris på hvertfall. Så tusen takk for alle de bra innleggene dine, du er superflink! STÅ PÅ!
      Må også nevne til slutt at du er så flink til å oppdatere ofte! Nesten hver gang jeg kommer inn på bloggen, er det et nytt innlegg 🙂
      Ønsker deg alt godt for 2012!

    47. wow, det du skreiv i punkt 7. haha, kan ikkje anna enn å le av kor jævlig han var mot deg.. viss ikkje eg oppfatta det du skreiv helt feil da? men vertfall fyyyyyfaen, det e faktisk det verste.. glømme deg på bursdagen? hakje ord….
      klem, loveu sophiee<3

    48. Veldig bra skrevet!! 🙂 Du virker sterk, stå på 😀 Du burde komme med flere sånne slags tips 🙂
      Btw.. Skjønner ikke åssen **** gikk fra en som deg 😮 <3

    49. I sommerferien fikk jeg vite at kjæresten min (exen min nå) hadde vært utro. Og ‘feilen’ jeg gjorde da var at jeg holdt alle følesene, all frusterasjonen og alle tårene inni meg. Da trodde jeg at det kom til å bli det beste for meg, og at jeg skulle komme meg fortest som mulig over han. I starten funket det bra, men nå i vinter (et halvt år siden vi gjorde det slutt) kom ALLE følelsene jeg hadde prøvd å sjule slående hardt tilbake. Jeg ble sittende for det meste på rommet fulle av tårer og frusteransjoner.
      Så mitt tips er -snakk med noen om det. Da mener jeg ikke om hva exen gjør nå, og ikke å slenge masse dritt om han, men jeg mener at man må snakke om alle de følelsene man har inni seg med noen.
      Jeg må si at bloggen din har hjulpet meg igjennom min vansklige periode. Du er enn sånn ærlig blogger, og jeg virkelig elsker hvordan du kombinerer bloggen med mote, sminke, hår og slike viktige innlegg som dette nydelige her. Har fulgt bloggen din i et år nå, og du er virkelig en sterk person!
      Varme klemmer fra fast leser<3

    50. Min kjæreste har slått opp i dag det er veldig leit og jeg har fortsatt følelser for han og det er sterke følelser. Å jeg lurer på om jeg fortsatt skal prøve meg på han eller bare gjøre det du har skrevet som tips for det var kjempe bra tips. 🙂

    51. Du e så flenk te å skriv brae inlegg som som detta, du ekke som alle de andre bloggeran som berre skriv om hverdag og mote. Men du skriv så mye bedre enn alle de andre bloggeran. Skriv inlegg som ingen andre sikkert ikje kunne skrevet. Bein i nesa Har du. Du e en flott person.. digga bloggen din. Dritt pen. Å exn din glemt dæ på bursdagen din LOL dum boy

    52. gode tips sophy!
      dikka som seie ho henger ut Marco, vist de var marco ho snakkte om på punkt.7 burde ho nesten få låv til de vist han va ein slek kødd. dikka masa jo om ke som skjedde og ke han gjor mot ho anyway så no fekk dikka veta det.
      takk for gode tips sophy og takk for at du er så erlig. er sterkt redd for at mitt kjære fohold med verdens beste må eg avslutta pga depresjonar og problem med at eg føler eg ikkje får låv te å vere glad. ska ikkje vera enkelt.. :-/

    53. Jeg så noen kommenterte lengre opp om du kunne lage ett innlegg med tips til første date osv. Det hadde jeg satt virkelig pris på! 🙂 Og også ting man kan gjøre sammen med kjæresten når det går veldig mye i typ ”kjærestekos”. Godte, potetgull og film. Blir litt kjedelig i lengden. Så hadde blitt glad om du kunne kommet med noen tips om noe litt annerledens man kan gjøre eller noe for å bevare gnisten i forholdet 🙂

    54. Ble faktisk slutt med kjæresten min idag. Noe av det første jeg gjorde var å klikke innom bloggen din å lese disse rådene. Tusen takk! Utrolig bra skrevet. <3

    55. Sendte nettopp link til tvillingsøsteren min på facebook om dette innlegget! Kjæresten og hun har vært sammen i 1 år og 1 mnd, de var så forelsket og alle tenkte at de var perfekt for hverandre, så plutselig slår han opp og hun har ingen idé om hva hun skal gjøre eller hvor hun skal gjøre av seg. Det er helt forferdelig å bare se hvordan hun har det og hva hun går gjennom må være et helvete..

    56. Stå på, Sophie! Jeg er ikke en ivrig bloggleser, men er innom bloggen din av og til og du er ei tøff jente! 🙂

    57. Er så glad for at du kommer med sånne tips! Har selv hatt vansker med kjærlighetssorg, og siden “mine metoder” ikke funket, får jeg prøve dine råd hvis det skjer noen gang igjen 🙂

    58. Heii. Ville bare legge igjen en liten komentar, å håper du svarer.
      Jeg og kjæresten min har vært i terapi i dag for første gang, å det hun sa til oss var; mange unge mennesker skifter ofte kjærester fordi di holder på å finne seg selv, og fordi de trur det ikke fungere, eller at personen de er sammen med er den riktige osv, for eks at de er alt for forskjelliger. Men så sa hun; det som egentlig kan være problemet i forhold, er den selv! Mange slår opp fordi de tenker at det var den andre personen sin feil, mens det er du selv som trenger å tilpasse deg situasjonen, å bli voksen, å lære deg å vokse med din partner, at det ikke bare et et VI, men OGSÅ et JEG og DU! 🙂 mener ikke å si i denne komentaren at det var noen av deres sin feil, men det er derfor veldig mange unge slår opp nå for tiden. Vist du skjønner?

    59. Veldig bra skrevet, du er litt ung enda til å oppleve stor kjærlighets sorg, men en dag kommer det litt værre kanskje, om du ikke har øynene åpen eller magefølelsen på plass.. Jeg er bare 20 snart 21 år, å vi er ALT FOR UNGE FOR Å HA NOE SLAGS PROBLEMER ELLER KJÆRLIGHETSSORG, det lærte jeg av min gamle onkel.. og det er sant.. jeg har gått gjennom, veldig vanskelige ting, som ikke kan sammenlignes med det der.. og håper virkelig ikke noen gjør det samme… men så må det sies alt skjer for engrunn, og flestparten opplever det.. bare ha magefølelsen med deg hver dag, uansett hva !

    60. Dette trur jeg kommer til å hjelpe meg! 🙂 Var sammen med eksen min i over 1 1/2 år, ting var ikke helt bra, men det kunne ordna seg. Han fant seg ny kjæreste rett etterpå, noe som har vært utrolig vanskelig for meg ettersom hun går i klassen min. Jeg blokka han, men fjerna den. Etter det har han brukt å blokke meg, men fjerna den han også. Så hvis jeg kommer borti forbokstaven på navnet hans, kommer han opp. Vurderer å blokke han igjen, for han er så fram og tilbake og vet egentlig ikke hva han skal gjøre. Jeg har hatt det ganske hard, og har hatt utrolig til kjærlighetssorg. Har vært mye hjemme, sovet og hatt dårlig med energi, har ikke klart å gjort noe i det hele tatt. Jeg trudde ikke det ville bli så fælt med kjærlighetssorg, men nå har jeg hatt det siden august. Var også en vending jeg snakket mye med gutter, trudde jeg hadde følelser for de (ble ikke sammen med de) og sluttet egentlig bare å prate med de. Nå prøver jeg så godt jeg kan og komme over han, skal bruke tipsene dine til hjelp! Tusen takk forresten 🙂 Det hjelper sikkert mange!

    61. Kjempe brae tips. Veit ikke helt om du kommer til og lese dette.. Men jeg hadde en kjæresta,vi var sammen i 5månda, og nu e dæ et halvt årsi dæ blei slutt. Og eg e ennu ikkje komment over han.. Dæ e fette vanskelig før eg ser han kvær dag på skola. Og eg veit ikkje ka eg skal gjør. Og eg har vældig goe vænna som har støtta meg men eg har næssn bære sotte inne sia dæ blei slutt.. Har selvskada meg masse etter brudde og dæ va nån som sa dæ tel han og han kom tel meg OG sa at eg va jælvelig teit og at aldri vilt ha nåkka mæ meg og gjør. Og nu på skola smil han tel meg og dytta litt på meg når han går førdi. Og eg veit ikkje ka eg skal gjør før eg har prøvd og gløm han men dæ går ikkje. Eg vill ikkje ha nåkka mæ han og gjør! Vænna mine sei at eg og han e blitt vældig sur etter brudde. Og dæ.ser eg og,og eg føl at vi e meint før.hværandre, men ser ikkje sånn ut! Ka i hællvette skAl eg gjør?

    62. Veldig bra! er også veldig viktig og ikke høre på trist musikk. Husker jeg alltid gjorde det når det var slutt mellom meg og eksen. Er viktig å høre på gøy musikk, og se filmer som får deg til å le, istedenfor triste.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg