treningstips

Viktig å huske på at jeg ikke har peiling overhode (alltid noen som skal påpeke det..) men dette er altså hva jeg gjør for å få “fin” kropp.

Husk at alle er forskjellige og jeg har ekstremt god forbrenning på toppen av alt. Men forbrenning tror jeg man må opprettholde, jeg spiser lite, men jeg spiser nesten hele tiden. Jeg går også mye, og sitter sjeldent stille selv om jeg er på rommet mitt. Går mye rundt, hopper og spretter, danser osv. 

Om man skal bestemme seg for å endre livsstil i større eller mindre grad så er det bra å ta noe som passer for deg. Jeg klarer IKKE å slutte med å spise godteri, men klarer mer eller mindre å slutte med å drikke brus. Før drakk jeg sikkert 1,5 L cola om dagen, var helt avhengig. Nå drikker jeg brus kun 1 gang i uken på det meste. Men godteri? Klarer aldri å slutte! 

Personlig synes jeg det er veldig fint å være litt “kraftig”, altså å ha muskler, så jeg prøver å få det. Men er ekstremt vanskelig, man må drikke masse proteinshake og spise helt spessielt. Tror ikke jeg kommer til å klare det! Jeg hadde ikke hatt noe i mot å gå opp 10-15 kg faktisk, men det er nå bare meg. Synes det er mye finere å være litt “fyldig” enn slik som jeg er nå. Eller, det varierer haha! Noen dager vil jeg være supertynn, andre ganger mer formfull.. Men slik er vi vel alle? 

Dette her gjør jeg hver morgen nå, ettersom vi må lære oss det i gymmen. Sykt bra trening og lett å lære seg! 

Ellers er det her den beste filmen EVER! Anbefaler alle å kjøpe “30 day shred”, den selges på cdon blandt annet. Det er sykt, man trener hver dag i 30 dager ( er program for alle dagene) og man skal miste mange kilo av det og få sykt tight kropp. Fullførte kun halvparten, men funker sykt bra. Holdt på med det når jeg skulle trene magen og rumpa. Bare å se kommentarene på youtube videoen! 

Føler ikke helt for å dra på meg bikinien nå på vinteren så da blir det gamle bilder ( la oss ikke glemme det rosa håret..) 

 

Og nå må dere ikke bli så barnslige å begnne med “jævla hore du synes alle som er overvektige er stygge” ( slik begynner noen hver gang jeg skriver om trening..) men NEI, det har jeg ikke sagt noen steder. Selvtilitt er tingen, alle blir dødssexy med det! Og derfor er det viktig å føle seg bra, noen trenger trening for det. 


96 kommentarer
    1. Vet at dette er veldig personlig spørsmål, men hvordan fikk du så store pupper? du sa du hadde små når du var yngre, så tenkte at du hadde en måte for at de skulle bli større. Er det noe jeg virkelig er flau over er det puppene mine. Jeg går i 9 ende klasse, og er normal i størrelsen ellers, så vil vel si at det er ganske flaut når man føler at selv de minste jentene har større pupper enn deg…

    2. Noe som er så bra når du legger ut sånne bilder åsså skrover om trening er att jeg får så lyst til å begynne å trene å få en perfekt kropp som du har, så egentlig så er det litt oppmuntrende, kan ikke akuratt nekte for att du har en syykt bra kropp, åsså så store pupper naturlig til å være så ung, det er det ikke mange som har 🙂

    3. nederste bilde til høyre ser du ut som ei på 60 år. Kan hende det bare er bilde, men synes det henger skinn der. Ellers, du har nydelig kropp 🙂

    4. Driiiit bra blogg… Jeg jobber mer med selv tilit jeg vet jeg ikke er fet, men jeg føler meg ikke direkte sunn… Men jeg har treningsdilla xD

    5. Gamle bilder jo, kan du ikke ta noen nye i sportsbh eller undertøy og vise hvordan du har trent og ser ut nå? Kjempebra blogg og kjempesøt som alltid!

    6. Hei sophie Elise! Først ville jeg bare si at jeg elsker boggen din! Du inspirerer meg hver dag! Då får folk til å få bedre selvtillit og du utstråler som en sterk person. Jeg beundrer deg på måten du er og ser ut! Du er en av mine idoler! Hadde vært hyggelig om dukunne hilse til meg på bloggen din, eller svare! Du er virkelig en wonderwoman!

    7. hothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothot
      ilu;* hottie

    8. hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothot
      hothothothothothothothothot
      Må elske litt spam avåtel <3

    9. Herregud Sophie, du e verdens søteste, når eg såg den youtube videoen av deg fikk eg bare lyst til å gi deg ein klem! herlighed for ein sjønnass!

    10. ååguud! 😀 fiin, sa duu? herregud, perfekt kropp!
      og, du sier veldig mye bra, noe som virkelig går innpå folk altså! misunnelig opp til 1000! 😀

    11. Du er da ikke så supertynn??? Jaja, du har fin kropp og alt det der, men du er liksom ikke SUUPERTYNN
      helt vanlig og fin<3

    12. Hei!
      Kanskje du skal fokusere litt mer på at trening er bra for kroppen, og for å holde kroppen i form, fremfor å bidra med og fremme kroppsfiksering – husk at ditt leserpublikum er i en alder der mye kan gå galt (spiseforstyrrelser etc. etc.).

    13. fint sagt av ei så tynn og pen jente som deg, att du syns det er fint med fyldig kropp. Helt enig. Å ha litt på kroppen, gjør ingenting 🙂
      Du har en pen kropp! men, har du silikon? eller er det 100% ekte? 🙂

    14. digge bloggen din men villa bare påpek at du treng itj proteinshake og spis spesielt. så leng du et sunt og trene hardt, e det nok! det e faktisk oppnåelig! strong is the new skinny!

    15. For å være ærlig, så er alle de bildene du legger ut av deg MIN motivasjon til å trene ^^ Du er kjempepen, å da får jeg på en måte lyst til å gjøre noe med min kropp 🙂

    16. Du har kjempe flott kropp! Lurer på om du kan skrive et innlegg om hva du gjer i løp av en uke for å holde kroppen din slik. Hvordan du trener hver dag og om du spiser noe spesielt ? 🙂

    17. blir så irritert hver gang æ ser kor care og frekk du e mot leseran dine på facebook. hvis de kommenter nåkka på en av statusan dine, så virka du sykt spydig tilbake. sånn småfrekk med “:))”, og det blir æ så sinnsykt provosert av. skjerp dæ, det va faktisk ditt valg å godta alle venneforespørslan, så ikke vits å ha den unnskyldninga. takk for mæ

    18. lol random, get a life.
      men sophie, utrolig bra at du skriver om dette! alle bloggere burde skrive litt om trening, fordi det gir så utrolig mye motivasjon, vet ikke med andre, men for meg funker det

    19. Må man ha noen apparater for å bruke det der 30 dagersgreia? Svar her i kommentarfeltet, eller på neste innlegg :)Også lurte jeg på en ting til, om du ikke bruker din DVD lenger..er det noen mulighet for at jeg kan kjøpe den hos deg da? fordii jeg får ikke lov å bestille fra utlandet ;oo

    20. åh du er så pen! jeg prøver å kutte ned på godterispisinga mi, men funker ikke så bra… hehehe 😀 er elendig til å trene også >.<

    21. Lol, er’u tæit ellr? Man MÅÅ ikke spise spesielt og drikke proteinshaker… Man kan få muskler av å spise akkurat det man vil også… så for guds skyld ikke si sånt når du ikke vet noe om det..

    22. Ikke for å være frekk, men her snakker du om ting du ikke vet noe om. Viss du vil bli stor å muskuløs er det tung mengde trening som gjelder. Det er pomping som funker. Du kan først trene med mange reps. (repitisjoner) og så mye vekt at du akkurat klarer den siste, hva nå enn du trener, og så kan du etter noen uker gå ned på reps. og lesse på mer kilo. Da vil du se resultater! Men kosthold er også viktig line norum… du kan så absolutt ikke spise hva du vil, du kan fortsatt bli stor, men da på annen måte kan man si. Så proteiner er kjempebra! Men mengder med proteinshake er bare penger ut av vinduet.

    23. Nåååå. NÅ har jeg seriøst ligget på gulvet i nesten en time og tatt sit-ups og andre øvelser for magemusklatur som en jævla treningsnarkoman. Har fallt ut av tellingen av antall øvelser, men .. jeg kan tydelig se resultater.
      Så til alle som sier at det ikke funker – ikke bare sit-ups, men også andre øvelser som setter igang musklene overalt i magen.
      Du er fin du, Sohpie!

    24. du må slappe av litt for så trent er du ikke.. og vær så snill, ikke gi råd om kosthold og trening når du har ingen aning hva du snakker om!

    25. unnskyld meg lillevenn.. men bildene dine, wtf?
      1. du tar bilde hvor du ser fra magan og ned, antagelig trekker du inn magan din og tenker, åh, så sexy! alle gutter kommer til å snakke om hvor deilig jeg er!
      – ingen ser vitsen med bildet, det er stygt.
      2. hva FAEN skjer med å se ned på puppa sine og presse de opp mot haka si? latterlig er du, fjortissen. har omtrent like store pupper som deg, og like bra kropp og blondt hår, men aldri i livet ville jeg tatt sånne bilder og lagt de ut for å drite meg ut så fært.
      3. jeg holder armen foran munnen fordi munnen min er litt for liten syns jeg. tihi
      – hva er problemet ditt vennen?
      4. du er stolt.. bra for deg!

    26. haha herregud, du over der?
      Jeg lukter misunnelse lang vei herfra. slutt å gi negative komentarer om bilder hun legger ut. Slikt er unødvendig, og gir absolutt ingen mening. slutt å terg på hennes kropp og se heller på din egen. Folk som finner feil på andre, er oftest de som finner feil på seg selv også. Ren misunnelse vill jeg kalle det.
      Sophie elise, jeg DIGGER at du viser frem kroppen og viser at du har selvtillit nok til å vise deg frem. Vær stolt <3 xoxo

    27. Du har jo den drømmekroppen! Men kan du lage et mer utdypende innleg om 30 Day Shred? Det er vel ikke sånn at man går opp igjen hvis man slutter med det eller? Kan du utype litt mer pliiis<3 Og hvor mye du gikk ned? 😀

    28. Hærregud æ får ont i mæ av kommentaran der det står “Du har kraftige lår” “, “magen din henger” osv! Æ stønna rætt og slætt høkt a foraktelse. Prøva de å gi folk spiseforstyrrelsa eller? Tenk på de som sitter her og leser kommenarer og har litt ekstra på kroppen, så leser de at folk synes at DU er fyldig? TENK hvor utrolig dårlig man føler seg da? Når man ser at noen synes at det som er deres drømmekropp og motivasjon, ikke er bra nok? I dagens samfunn e jo ingenting bra nok. Sårri vart så irritert at æ klart fan ikke skriv på bokmål.
      Du e nydeli, og æ træna live av mæ før å få vækk magen min. Men e bittelitt eni me ho eine jenta så sir at d bilde i bassenge va litt drøyt, for du sku liksom vis treningsresultata, og magen din vises jo ikke på det bilde. Me mindre du ha trena før å få puppan sånn? 🙂 Men tvila på at d går an å tren før å få de så stor, før ja de e stor og fin og ja æ e misunneli, e umuli å ikke vær d 😛 Men æ ville tenkt littegranne på feks senere, om du noengang vil ha en litt mer seriøs jobb enn bare å blogge? (okei blogg er sikkert ganske seriøst, og jeg ser jo at det tærer på deg, men kanskje en dag ønsker du å gjøre noe annet) Nåå skal jeg slutte å bable. Oi jeg skiftet plyutselig fra dialekt til bokmål. FLINK.

    29. har du silikon ? det ser sånn ut bare,jeg var så tynn da jeg var like gammel som deg. hold på treningen ellers så kan du få større mege nå du blir elder ( opp i 20 åra) 😉

    30. Nice kropp altså, men å legge slike bilder ut på en nettside hvor alle kan se den og bildene? Lagre bildene og runke til de? Jeg synes du virkelig burde tenke på hvem som ser disse bildene og i det hele tatt å legge ut sånn bilder, sier bare en ting om deg; skriker etter oppmerksomhet.. Vi ser rumpen din, puppene dine, magen din osv, selv om det er tildekket med pittelitt tøy, så er det ikke slik du legger ut på en blogg, bare for å vise deg selv..

    31. ville bare kommentere dette inllegget selv om det er et gammelt innlegg 😉 Men jeg kjøpte denne videoen forrige jul og begynte og trene.. fikk gangsper første dagen, men fungerte sykt bra. og det var faktisk slitsomt også! Men i og med at jeg akkurat hadde operert begynte jeg å merke det ope i hodet. (Siden det var i hoset jeg hadde opperert) Fikk veldig vondt av å stå der og hoppe opp og ned, også ble jeg veldig sliten siden kroppen min hadde lagt på seg ca. 30 kg pga en sykdom jeg fikk.. Altså jeg er helt normal men det var en sykdom som gjor at jeg la på meg. haha! kommer jo med hele livshistorien min.. menmen, nå har jeg hvertfall kommentert innlegget. det som var poeneget.. hihi :))
      OG SOPHIE DU ER EN HERLIG JENTE! STÅ PÅ, ALDRI SLUTT Å BLOGG <3

    32. Du har bomma litt når du sier man må drikke proteinshake og spise helt spesielt for å bygge muskler.. Det er bare å løfe på rompa og begynne å trene styrke så kan du fint bygge muskler, frøken;)

    33. kjempfin kropp!
      men jeg lurer på, tenker du på noen av de jentene som får fryktelig dårlig selvtillit av sånne innlegg hvor man viser frem kroppen sin sånn perfekt? skal ikke overdrive, men jeg vet at noen kanskje ikke så veldig gamle, ned i 12årsalderen kanskje, leser topplista, og siden du er på den, bør du passe på hva du legger ut. Dette kan alle se faktisk, også gamle menn i en råtten kjeller:):):)
      hehe

    34. skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt gidder å trekke inn magen bare for å late som du er tynnere enn det du er. Du fremstiller deg på en falsk måte. Folk tror virkelig du er så tynn og alt det der på grunn av treninga, men i virkeligheten så bare trekker du inn magen. Du lyver for leserne dine. Du burde skamme deg.

    35. syns faktisk synd i deg når eg ser korleis folk kommenterer her. du har verken kraftige lår eller mage som henger. her prøver du å vise tips om trening, og folk berre kritiserer. uff, stå på sofie! du er i hvertfall mitt forbilde i forhold til kropp, og eg digga deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg