boys boys boys

Jeg hadde en liten diskusjon med noen venninner her om dagen, om hva man legger først merke til med det motsatte kjønn. Hva legger dere først merke til? Jeg har tre ting; først, ser jeg på klærne, så håret, så brunfargen. Tre veldig overfladiske ting. Men det er det som er greia med meg, man trenger ikke å ha et spessielt pent utseende for at jeg skal bli interessert. Alt man trenger er fine klær, fint hår og en liten brunfarge, så har jeg alt jeg trenger haha!

Det er veldig viktig for meg at en gutt kan kle seg, det sier noe for meg om hvordan personen er. Klarer man å ta vare på seg selv og sitt eget utseende klarer man også å ta vare på andre og ting rundt seg, tenker jeg. Det er liksom et tegn på kontroll. 

Poenget var, høstens mote for gutter er utrolig fin synes jeg! Så ta nå inspirasjon av dette gutter (og kjærester haha..) og se litt rundt på moteblogger, og sider som burberry – utrolig dyrt, men fint til inspirasjon! Nelly.com har også massevis av fine gensre, jakker, sko.. Gjerne litt preppy-inspirert. Strikket er jo også sykt fint, synes jeg! Man trenger ikke å se ut som en tømmerhugger bare for å være manndig… 

Andreas Wijk er jo en klassiker – elsker stilen og håret. 

En god kompis av meg – Viktor Frisk – har også en utrolig herlig stil! Tenk at han er født i 95, rimelig sick.

kärlek

Glenn Henriksen er den eneste norske guttebloggen jeg vet om som virkelig har bra stil. Love him!

Man kan si hva man vil, men klær og stil spiller faktisk en utrolig stor rolle – det sier myyye mer om en person enn man tror! 

87 kommentarer
    1. Det første jeg SER på er vel kanskje utseendet eller smilet. Men det er ikke sikkert jeg begynner å like de forde, det eneste som får meg til å falle for en gutt, er personligheten.
      Det er ikke noe poeng i å være kjekk om man har personlighet som en melkekartong;)

    2. ja, er enig med at klærne og håret ser jeg også på først, men brunfargen…? kunne godt vært sammen med 100 gutter jeg likte klesstilen og håret til uten at de måtte ha hatt noe spesiell farge på kroppen 🙂

    3. Ser først på øyne hår og personlighet 😀 Klær skal da ikke spille noe rolle. Kanskje vis er litt sånn narkisstill, eller noe sånt som folk ikke skal gåå

    4. Sant.. her jeg bor er det desverre bare joggebukse, og treningsbukse.. så jeg legger liksom merke til når de har på seg dongribukse ogsånn.. men egentlig så ser jeg mer på personligheten, men utsende er jo det aller første man ser! 🙂

    5. Rart at du er så opptatt av stil og hår, du som har så mainstream, kjedelig og ikke spesielt high fashion stil selv..?
      Ble overrasket!

    6. Du har mange gode poeng, som alltid!
      Personlig legger jeg først merke til øynene, smilet og håret – tre ting som sier MYE.
      Når det kommer til klær tenker jeg slik at en må gå med noe som passer den man er. Noen passer utrolig bra i rutete skjorter og sleik, andre ser grusomme ut i det samme 🙂

    7. Se hva Andrea badendyck prøvde og hinte på deg om ” jeg hater” ett av de nederste punktene om tannblekingen. hun siktet på deg og det er ett par kommentarer om det. er det virkelig sant ? lol

    8. øynene er det første jeg legger merke til! HELT KLART, så huden, så armene, så stilen og så smilet! høyde er også viktig for meg og litt håret. men dette er første inntrykket, jeg er en en person som kan syns en gutt er helt grei kjekk men etter en samtale med han være heeelt forelsket og syntes han er den kjekkeste jeg har sett eller omvendt!

    9. Hva prater du om? hvis jeg kan kle meg, så kan jeg ta vare på meg selv? og de guttene der ser jo ut som noen homser.. og mener du serr at de er fine på håret?

    10. Jeg legger først merke til stilen tror jeg, så fjeset/utseendet.. Så er det jo om å gjøre å bli kjent med ham..
      Han jeg liker derimot har ikke sånn super bra stil, men litt, han er heller ikke den kjekkeste i verden, men han ser jo bra ut.. Men han har en helt fantastisk personlighet!

    11. Sophie du må også nevne at man trenger ikke være homo for å kle seg bra!
      For det er det dessverre alt for mange gutter som assosierer bra stil med homo.

    12. ta en titt på bennysriddle.blogg.no, syntes han er en norsk gutteblogg med ganske god stil 😀
      og thegiant.com har en god stil av og til, hehee 🙂

    13. sånn stil blir aaalt for kleint for meg! men hver sin smak..
      jeg legger først merke til annsiktet og deretter kroppen 🙂

    14. Jeg syntes at det er viktig at han er mindre opptatt av hvordan han ser ut enn meg, men jeg kan skjønne hva du mener<3 Jeg syntes ikke at de guttene er stygt kledd, det er bare det at jeg hadde gjettet at de hadde vært homo om jeg hadde sett dem.

    15. Jeg ser også først på stilen og håret. Enn ting til som er viktig for meg, er smilet! Er veldig overfladiske ting, men det er jo slik man oppfatter en person først 🙂 Likte stilen til alle guttene .. 🙂

    16. Ikke så enig i hva du sier der, hehe!
      Fordi se:
      Hvis en gutt har en ikke så bra klesstil, men helt normal/ok. Det betyr ikke at denne gutten her da ikke klarer og ha kontroll og ikke klarer og ta vare på de rundt seg. DET vil si at han kanskje bryr seg mindre om seg selv men mer om de rundt seg, da han ikke bryr seg om hva han har på seg, men bryr seg mer om andre ting/andre folk! Så det med at gutter kanskje har “bra” klesstil og er veldig opptatt av og være fin hele tiden, er egentlig ikke så bra. Får da ser du jo hva tiden dems for det meste går ut på, jo altså å være “perfekt” og ha de fineste klærne osv osv..
      Ville bare påpeke at “drømmemannen” ikke trenger og ha fine klær,perfekt hår. Men personligheten er så mye mer viktig.
      Ha en god kveld videre! mente ikke å være frekk eller noe, ville bare si det jeg sa 🙂

    17. Jeg elsker gutter med bra stil! Men desverre er det ikke så mange av de.. ivertfall ikke i mitt nærmiljø! guttene i klassen min og på skolene egentlig! alle eller nesten alle går kun i treningsklær! Det blir litt kjedelig og trist i blandt jaah!
      På gutter legger jeg merke til øyne, hår og ja, det blir vel kropp og klær kanskje 🙂

    18. Det at noen går fint kledd, har en lett tan til alle tider osv sier jo en del om personen, men det sier langt ifra nok. Selv kjenner jeg folk som ser u som en dass men allikevel er blandt de varmeste og beste personene jeg kjenner. Økonomi har også en del og si på alt dette, hva vil man prioritere å bruke penger på osv.
      Jeg merker også en sterk sammenheng mellom at de mindre muskulære gutter/menn, gjerne kler seg en del finere enn de med en del muskler osv. Finnes alltid unntak da selvfølgelig.

    19. Elsker Glenn sin stil! 😀
      Legger å merke til klesstil, men ser å på utseende som er en dårli egenskap

    20. Muskler legger jeg alltid merke til <3 og tatto<3 syns det er så utrolig sexy på gutter <3 og kanskje øynene<3

    21. men jeg må si det er veldig overfladisk å først legge merke til klærne.. det betyr at indre verdier ikke har en dritt å si for deg.. kun det ytre!

    22. Jeg er nokså enig, ja! Jeg legger merke til ansiktet først! Jeg liker faktisk ikke gutter som er helt perfekte, de er egentlig kjedelige. Det er det at han ikke er helt perfekt som gjør ham spennende! Men han må jo ha fine klær og fint hår og slikt da 🙂

    23. for og være ærlig så ehh… dem så ganske ganske gay ut.
      Men jeg digger deg sophie! Men var ikke helt enig her ^^

    24. Du er kanskje en av de første bloggerne som har tatt opp dette temaet, og det er et ganske viktig tema: nemmelig hvordan guttene kler seg. Når jeg var i fjortis perioden min elsket jeg virkelig gutter som gikk med genserene nede på knerene, segge bukser OSV. Nå spyr jeg hvis jeg ser noe sånnt. Gutter som kan kle seg er kanskje det diggeste som fins, spesielt med sånn klipp som er inn for tiden – vaular sveisen. Litt sånn 50-60 talls. Jeg tror problemet er at hvis gutter kler seg sånn, kan de lett bli dømt som HOMO av guttegjengen sin.. det er tydeligvis om å gjøre og se skitten og stygg ut. TRIST, men jeg forstår de. Håper alle gutter kan se at vi jenter digger det.. bra innlegg

    25. neeineeeineeeeeeeeeeei, ikke oppfordre gutter til å kle seg så jævla homsete! De er MENN, ikke kvinner. Synes guttestilen blir verre og verre, mer og mer femii. Vil ha et ekte mannfolk jeg da, ikke sånn som ser ut som skal komme ut av skapet hvert øyeblikk liksom. En ekte cowboy, der har vi ekte mann :p Men men, hver sin smak ;p

    26. Nei, nei og atter nei! Menn skal kle seg som MENN, ikke som kvinnfolk! Helt alvorlig, skinny jeans, svære sjal og VESKER hører til KVINNER.

    27. Altså… Jeg liker best gutter som driter i mote og bruker klær de selv liker. Ikke bryr seg om hva andre liker. Jeg liker gutter som kan gå i en vanlig t-skjorte med morsomt print på, vanlige bokser, gjerne litt segging 🙂 De skal søren meg ikke gå rundt å bære på små søte vesker og ha skjerf rundt halsen !!! fashion sucks !! Hvorfor skal DU gå rundt med noe anndre liker ? Har ikke du din egen stil ? ditt eget særpreg ? ….Mote er noe som er så fælt att det må byttest ut ofte 🙂

    28. lurte på om du kunne skrive et innlegg om depresjon/angst. Har nettopp gått opp for meg at jeg kanskje har det, men er ikke helt sikker. og siden du har hatt det så lurer jeg litt på hvordan du fant det ut og slikt?

    29. Thegiant.no har en utrolig fin stil!
      Og jeg er enig med deg, gutter som tør å skille seg ut og bruke sånne fine klær er diggest.

    30. første jeg ser på er : håret, smilet og personlighet.
      Om en gutt bryr seg for mye om sitt utseende tror jeg ikke han har tid til å ta vare på kjæresten.
      Klære på bildene var fine, men det kan bli litt for gay syns nå vertfall jeg. Men såklart alle har forskjellig smak, så lenge ikke min kjæreste begynner å gå i slike klær så er jeg fornøyd:)

    31. Heyhey! En av de skal bli min utkårede! DAMN!
      Når jeg tenker meg om, så er det første jeg ser etter akkurat det samme som deg! Haha, det er litt pinlig å innrømme…. -.-
      Først må jeg nok si som ALLE andre at jeg digger bloggen din. Den er åpen og ærlig, inspirerende og jeg er stolt over at en jente tør å si hva hun er fornøyd med når det gjelder kroppen hennes! You go girl !!
      Men greia er den at jeg elser headeren din. På høyre side ser du ut som verdens mest uskyldige og søteste jente, mens på venstre sier attituden din “Im a bitch, love me or hate me!” DIGGER DET!
      Lykke til vidre med bloggen. Lov meg at du aldri slutter! 🙂

    32. Ser først på klærne, ansiktet og så håret:-) hehe, er veldig oppsatt på et bra utseende men skal jo trossalt ikke tenke; æsj, han har så stygt ansikt! når man er men kjæresten sin liksom:p
      Elsker bloggen din<3<3

    33. Til deg som skrev denne kommentaren: “men jeg må si det er veldig overfladisk å først legge merke til klærne.. det betyr at indre verdier ikke har en dritt å si for deg.. kun det ytre!”
      Du må være meg ett stk interessant menneske som kan vite om og legge merke til andres indre verdier før du har blitt kjent med dem.

    34. Synes det er veldig fint at guttene bryr seg om utseendet og klær, men jeg synes fortsatt at de skal være litt mer mandig i klesstilen.
      Liker forresten bloggen din veldig godt! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg