sengen og en ny dag venter

Nå drar jeg hjem og legger meg, og i morgen er det en ny dag der dere skal få outfit osv, helt som vanlig! Ikke mer mobbing og sure miner over nett, eller? Det kommer jo delvis an på dere. Kontroller sjalusien! ;)

Jeg skrev nettop et kjeeempelangt innlegg, som et slags “svar-til-dere-en-gang-for-alle”, men jeg har kommet på at de jeg føler jeg må “forsvare” meg mot, som oftest ikke er verdt det. Jeg ber dere bare tenke dere om – med en gang noen bruker pels er man så utrolig snar med å slenge ut “dyreplager”, mens man selv støtter kjøtt og ikke minst KYLLING og EGG industrien som nok er noe av det mest grusomme som finnes, man har dyr i små bur og man kjøper sminke som er testet på dyr. Jeg har valgt bort kylling, sminke, uggs (det er TORTUR) og all annen pels. La meg han min canada goose – som jeg bare har lyst på og ikke har kjøpt – og begynn å doner 1000 kr mnd til dyrebeskyttelsen (som meg) før dere kan uttale dere.

Og “tåler du ikke kritikk”, den som kaller krenkende personangrep for “kritikk” må jo være helt dum i hodet. Det er en enoooorm forskjell på kritikk og drittslenging. Folk elsker jo å forsvare seg med “konstruktiv kritikk”, men kjære, lær dere hva det betyr først.

GOD NATT!  

Noen bilder for å lette opp stemningen litt, haha..


Hahaha, meg med en plastpose aka fargehette på hodet. Og bestevennen skittentøyskurven.. 

Mitt ekte, nesten hvite hår! Leser komentarene deres her faktisk, haha:D

Heheheh vi sovnet bare så tok kamera bildet av seg selv, lover! “xD”

 ANNESOFIE! 

94 kommentarer
    1. hva mener du med at du har valgt bort sminke? du sa tidligere idag at du bruker mye sminke for å være annerledes

    2. Jeg vil vel egentlig ikke si at eggindustrien er den verste. De fleste eggebønder nå for tiden har frittgående høner, så de har det ikke forferdelig den korte tiden de lever. Er vel snart forbudt å ha burhøns og. Det som ikke er så bra er at de ikke får levd så lenge, men det er en helt annen sak..

    3. Men kjære deg.
      Selv om du gjør utrolig mye godt, så betyr ikke det at det er greit at du skal bruke pels.
      Uggs er ikke tortur. Du får forhøre deg litt mer før du uttaler deg. Selv om coyote er et dyr det finnes mye av så er det absolutt ingen human død de får. Sjekk litt det også.
      Syns det er fryktelig bra at du, som rosablogger, tar opp slike saker. Men det er ikke sånn at du får fripass bare fordi du gjør mye bra. Pels er pels uansett hvordan du vrir og vender på det

    4. Hei, du sa jo at du hadde kjøpt den smilelab-tannblekinga, men nå nettop så jeg på andrea badendyck sin blogg, og hun skrev at alle på topplisten fikk den gratis? Kan du være så snill og svare på dette i et innlegg for akkurat nå er jeg ganske forvirra, trodde du alltid sa sannheten(?)

    5. jeg syns det hadde vært skikkelig kult om du hadde laget en mågjøre-video 😀 syns dere er veldig pene, xoxo <3

    6. Line: Hu mente vel at hu hadde valgt bort sminke som er testet på dyr, om hu bruker annen sminke har jo ikke noe med det å gjøre.

    7. ta å kjøp den jakka om du vil ha den, det roper ut dyreplageri uten å egentlig ha peiling. fikk nettopp en mail etter jeg skrev et innlegg om uggs, hvor ei jente på 13!! kjefta å balerte på fordi vi måtte tenke på de stakars sauen som ble drept for dette.. lurer på om denne jenta eter pinnekjøtt, sosakjøtt, fårikål eller lignende i så tillfelle er skoene mine dekte, dyr er til og spise og blir ikke pint for de, bor på går og våre dyr har de veldig fint og JEG vet hvordan ting er på et slakteri og her i norge blir dyr behandla bra der også! Noe og tenke på for de som hyler høgest!

    8. Kjøp jakken, og drit i hva andre drittunger sier. Ditt valg..men velge bort sminke? du bruker jo sminke? Eller mener du sminke som inneholder noe med dyr?

    9. Hei!
      Herlig blogg!
      Kan du plis godta meg som venn!!
      Har absolutt ingen lesere og jeg håper så inderlig at du har lyst å lese bloggen min?
      Jeg blogger ikke mye fordi jeg ikke har inspirasjon og du som har så mange lesere!! Kunne ikke du være så snill å linke meg eller fåreslå meg på bloggen?
      Min største drøm er å bli som deg <3
      Store fanklemmer fra iva00.blogg.no
      (ingeborg)

    10. Hallo? Selvom du kjøper en jakke, er det ikke du som plager dem. Og de ville laget jakkene uansett, det er jo noen som ikke tenker over det!

    11. Ehm, unskyld meg frøker ”alle-som-kritiserer- meg/kommer-med-en-skarp-kommentar-er-sjalu-på-meg”…. Vet du egentlig hvordan pels blir laget? For hvis ikke burde du kansje google litt. Pelsen på canadagoosen du kansje kjøper deg, det dyret har blitt like mye torturert som sauen fra ugg’sene. Tro meg. Ånei, sant det… Siden denne kommentaren ikke hyller deg, så tenker du vell at jeg er sjalu på deg . Men sånn serriøst, jeg har lyst på canada goose selv, men jeg sitter ikke og kommer med usanne påstander jeg da.
      Her versågod! http://www.youtube.com/verify_age?next_url=http%3A//www.youtube.com/watch%3Fv%3DG2pAcygP-bw
      Ser du ikke hvor dumt det er og gi 1000 kr til dyrebeskyttelsen i mnd, når du støtter pelsindustrien? (om du kjøper den da) Og for the record; Kan du slutte og si at alle ikke-hyllester til deg, er bare folk som er sjalu? Du utrykker selv at du tar til deg alle kommentarer som ikke er rosenrøde. Hvor mange innlegg i måneden inneholder IKKE ”og alle dere som er sjalu, som sitter og hamrer på tastaturene deres….”
      Alle har ikke samme livssyn og verdier som deg skjønner du 🙂 Du burde kansje tenke litt på deg selv før du sier at andre har fordommer?
      Altså, ingen har såklart rett til og skrive krenkende og kommentarer som er ment til og såre. Fordi du er jo bare den du er. Men jeg ser bare ikke hvordan du kan si at du har så høy selvtillit, når du gang på gang på gang på gang, dedikerer innlegg og bruker såpass mye energi på og forsvare deg selv mot det? Hvis du virkelig ikke hadde brydd deg, så hadde du ikke skrevet så mye bare for og forsvare deg mot de som kommenterer ”stygt”

    12. Hei, jeg er en jente som aldri kommenterer på blogger fordi jeg ser ikke poenget. Når jeg først kommenter bloggen din nå skal jeg være ærlig å si at jeg aldri har likt deg noe spesiellt pga utseende ditt, fordommer osv. (beklager for dette, men det er noe jeg jobber med for å slutte å gjøre) men nå, når jeg leste at du gir 1000,- i måneden til dyrebeskytelsen liker jeg deg plutselig mye bedre. Dette er fordi jeg også er en dyreelsker, og tårene trillet når jeg så de to kattene! så jeg vil bare takke deg fordi du gjør en forskjell, fortsett med det:-) lykke til videre!
      – hilsen hilde

    13. Stå på, Sophy 🙂
      Eneste jeg vil bemerke er at du ber oss donere 1000 kr til dyrebeskyttelsen, sånn som du har gjort i lang tid. Greia er at flere av oss sikkert ikke har råd til det, og at det derfor kan være vanskelig å måle seg.
      Vet at du skrev dette fordi du hadde fått mange ”haters”-kommentarer, men ville bare du skulle tenke litt over det 😉

    14. Til “Tilde” oppe her.
      Hvis mange slutter å kjøpe et produkt, så tar jo produsentene til slutt hintet, og enten slutter å produsere det, eller endrer det folk ikke liker på det. Så, jo: om en person kjøper det, så støtter jo den personen industrien:-)

    15. Visst det var reven sitt pels.. Hadde du brukt det?
      Visst du hadde svart ja på den, noe som jeg ikke forventer..Da skal jeg si deg at jeg hadde blitt utrolig skuffet, men også skiftet mening om deg. Man bør vite sånne små fakta om at revet sitt kjøtt er ikke spiselig. Min mening om ekte pels er helt forferdelig. Det er det samme som å bære på seg et lik..
      God kveld videre.. eller kanskje god natt? :)<3

    16. Vet du hva Sophie? En dag, burde du gå uten løshår. Du er så vakker under at det og all sminken.
      Blitt veldig glad i deg, jeg. Selvom du ikke kjenner meg, føles det ut som om du er min beste venn.d

    17. Veit du ka Sophie , du fortjena so mykkje meir enn berre drittsnakk til deg! Ei synast du virka som et kjempehyggelig menneske som er ganske nede på jorda. I tillegg, så blogger du kjempemykkje og er aktiv, ei elsker bloggen din 🙂 ei blei så utrolig glade da jeg så at du var så kraftig imot dyremishandling at du til og med droppa å spise kylling. Kos dei med Canada Goosen din, e sikker på at du er mykkje meir oppmerksom og dyrevennlig du, enn dei som slenge dritt om dei, men gjer mykkje verre ting ubevisst sjøl. Syns det er kjempebra av dei å tørre å vere dei sjøl og kjøre din egen stil. kvar gong ei lese blogga på topplista, so ser ei kansje at dei andre he blogga 1-2 innlegg, men so kjeme ei inn på bloggen din, der ei ser kansje 3-4. Då blir ei kjempegla.
      Berre fortsett med bloggen din ! Drit i dissa folka, dei ekje verdt å irritere sei over, de e jo de dei vil oppnå, ikkje sant?
      digga blogen din ;)forresten he du dritkult navn 😀

    18. jeg bruker heller ikke uggs, men så kom jeg over en side som selger “vegetariske” sko, altså sko som ikke er av skinn, eller noe annet dyret har måttet lide for, og der hadde de da uggs. Jeg bestilte da et par uggs derifra, de var ganske dyr (£74.95), men kvaliteten på de var syk, de virket ikke like “slarkete” som andre uggs! Har ikke fått prøvd dem enda, men jeg gleder meg til å få prøvd dem!
      Siden var :
      http://www.vegetarian-shoes.co.uk/the_snug_boots/10069_0c.html

    19. Du motsier jo deg selv ved å først støtte dyrebeskyttelsen for så å kjøpe ting som består av ett dødt dyr som har blitt plaget og pinet i sine siste timer! Selvom den har gått fri hele livet, så tror jeg nesten det ikke er verdt det når de lider i mange timer i en sånn “revesaks” eller hva det kalles i flere timer før de ENDELIG blir tatt livet av.
      Jeg skjønner ikke hva som kan være så “tortur” med uggs i forhold til CG, sauene spiser man og de går vel på beite de som alle andre sauer? Det er mer humant det? Men for all del, ikke bruk uggs om du ikke vil, men ikke si at det er verre enn CG. For det har jeg vansklig for å tro!
      Men digger bloggen din da! Stå på Sophie, dette er IKKE et angrep på deg eller noe, vil bare få frem hvor ille coyoten på goosen faktisk har det.

    20. Sant så sant! Jeg får også spørsmål om jeg ikke tåler kritikk, men det er stor forskjell mellom å tåle kritikk og drittsnakk! Stå på! ;-*

    21. Hva skjer med at det var to forskjelle senger? i samme rom? 🙂 har hun to senger på rommet sitt??
      ntaw, dere er søte da!

    22. Men en ting jeg ikke forstår er: Når du bryr deg så mye om dyr, HVORFOR kjøpe en canada goose da? Du vet jo at evt. coyoten på hetta di har lidd?

    23. Kan ikke du skrive et innlegg om egg og kylling industrien? Vet ikke noe om det.. Eller uggs? Har ikke mye peiling…
      Er ganske blank, men veldig imot dyreplageri.
      Du er herlig skjønn!

    24. du ? at kan du ikke VÆRSÅSNILL å lage en videoblogg hvor du setter i klipsene dine? jeg har netopp kjøpt meg , og de vises litt osv. det ser rett og slett ikke naturlig ut. så værsåsnill å lage en videoblogg hvor du setter de i <3 btw. digger bloggen din sophy

    25. Ikke legg på andre meninger nå frøken. Jeg synes som vegetarianer at drap på dyr ikke kan forsvares på noen som helst måte, og at kyllinger pines – gir det rett til at prærieulver pines? Feller settes ut, og dyrene blir hentet. Pining. Ulovlig jaktmetode her til lands. Litt ironisk å støtte dyrebeskyttelsen, når en av deres hjertesaker er å hjelpe nettopp disse dyrene.
      Hadde litt troen på deg, du virket litt kul og opplyst, men du fremstår helt lik alle andre lavmoral fjortis bloggere. Takk for meg.

    26. Hei Sophie 🙂
      Jeg blir rett og slett overrasket over de stygge og ufine kommentarene som kommer til deg. Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan mennesker har samvittighet til det, og samtidig ser seg selv som et godt menneske. Herregud. Enkelte mennesker skulle ha hatt munnkurv og snakkeforbud.
      Jeg syns du gjør en utrolig god jobb emd bloggen din 🙂 Jeg fatter ikke hvordan du klarer å stå opp mot alle de sjalusimenneskene som kommenterer til det. Hvordan du i det hele tatt takler slike kommentarer. Du skal vite at du er ei sterk jente. Jeg er glad Norge har mennesker slik som deg. Du er faktisk en fantastisk person 🙂
      Stå på Sophie, og drit i alle de sjalusi-folkene. De bare tror de er så mye bedre ved å kommentere teite og stygge kommentarer. Et spørsmål bare; går det ikke ann å hindre dem i å kommentere? Få bort ip-adressse eller noe sånt? Anmelde dem kanskje? Jeg syns det er så umenneskelig at du aner ikke.
      Håper du ikke slutter å blogge, for du er kjempeflink. Digger deg søta <3 klem.

    27. Altså, jeg skal ikke drive og krangle over nettet om noe som det tydeligvis ikke går an å bli enig om, men både UGGS, CG og kjøtt og diverse er dyrelpageri på sine måter. Derfor unngår jeg det meste av dette jeg også, men f.eks kjøtt er litt vanskelig fordi jeg sliter VELDIG med kosthold, og trenger så mye næring så mulig (som igjen er livsviktig, noe ikke alle klær er)… Men CG og UGGS og dyretestet sminke har jeg valgt bort bevisst! Og vi som forsvarer dyrene er ikke sure eller sjalu eller noe, vi har bare lest så mye som gjør oss usikker på om f.eks CG og UGGS er dyrevennlige, og tenker på hvilket dyreplageri dette kan være! Og dette er ikke noe personangrep eller sjalusikommentar eller whatever, simply bare en kommentar for å vise min mening, som er konstruktiv og handler om fakta! 😉 Men jeg gir meg nå, alle andre får tro hva de vil, jeg liker ivertfall å være på den sikre siden.

    28. Du skriver så utrolig bra sofie! 🙂 det er så kult at du oppfordrer andre til å tørre å være seg selv!!

    29. Du er rett og slett jævlig tragisk. et lik som har ligget under bakken i 100 år ser bedre ut enn deg 🙂

    30. Syns det er veldig bra at du har valgt bort så mye! Og selv om jeg personlig aldri ville kjøpt canada goose, så syns jeg at det er at du prøver som teller. Jeg er vegetarianer, men ikke sånn veldig streng slik at jeg nekter meg selv ting jeg vil ha. Hvis jeg har lyst på bacon en dag, så spiser jeg det. Men det er de 99% av gangene jeg ikke spiser det som teller, ikke den ene gangen jeg gjør det. Så jeg syns du er flink jeg 🙂
      At du gjør alt det der rettferdiggjør ikke hva dyrene på canada goosen må gjennomgå. Men har du lyst på det så syns jeg du skal kjøpe det. Så lenge du ikke slutter å være god og beskyttende mot dyr på andre måter! 🙂
      Syns det er dårlig gjort av folk å rakke ned på deg og kritisere deg for at du vil kjøpe en canada goose, når du gjør så mye bra også. Folk flest har kanskje ikke råd å betale 1000 kroner i måneden, men du gjør allikevel mye annet som jeg vil tro de færreste gjør. DET er beundringsverdig. Det er innsatsen som teller, og jeg vil si at din innsats er stor sammenlignet med veldig mange andres. Man trenger ikke å være helt perfekt, men man kan jo prøve så godt man kan.
      Har du forresten prøvd å spise quorn produkter? Det er det beste falske kjøttet jeg noengang har smakt 😉 Det bør du prøve. Anbefales virkelig!

    31. altså, for det første, alt som er på bloggen for tiden er klaging.
      Og jeg skjønner at du vil være imot dyreplageri osv. det er jeg også, men ikke vær så opptatt av det når du kjøper deg en canada goose. haloo
      Jeg har tidelig likt bloggen din
      forresten, så burde du ikke bruke extensions når ditt vanlige hår er lysere, haha, ser litt dumt ut:)
      og ja, klart du er perfekt.. men det betyr ikke alt vi lesere sier, er galt.

    32. Jeg er helt enig i det du sier, Sophie! Noen folk burde tenke seg om 2 eller flere ganger før de sier/skriver noe. Gleder meg til bloggen i morgen(idag):D<3

    33. Helt enig med deg! De burde tenke seg om før de skriver noe. Og det er kjempe bra at du donerer 1000 kroner i måneden, det er jo helt fantastisk!
      Stå på Sophie!

    34. Kan du skrive et innlegg om UGGS, og om hvorfor det er dyreplageri? Ble veldig nysgjerrig 🙂 Gjerne om sminke du burde holde deg unna fordi det er testet på dyr osv også!
      Stå på Sophie ♥

    35. Pels er pels uansett om du støtter dyrebeskyttelsen eller ikke. Tror ikke at det er så stor forskjell på hvordan dyrene blir behandlet innen pelsindustrien,dyrene får nok uansett et relativt kort og dårlig liv. Så hva er poenget når du bare kan kjøpe en lik jakke, men uten pels?

    36. ærlig talt.. ved å kalle folk sjalue er du tilbake igjen med det der at du er så siiiiiiiiiinsykt mye bedre enn alle andre.. du er ikke så sinnsykt pen som du tror.. jeg sier ikke du er stygg men du sier du er så utrolig sjelden.. asså kanskje du er det i lille harstad men tenk deg om.. i oslo og bergen og overalt er det 1000 0000 personer som er og ser ut som deg.. vops der ble du ikke så spesiell lengere..

    37. sophie, KLIPP BOB! tror du kommer til å kle det sykt bra, ettersom du allerede er så søt med kort hår! dessuten har du jo clipsene om du blir lei 🙂

    38. kan du legge ut bilde av rommet ditt ? 😀
      har sykt lyst til å se det siden ser ut som du har sykt fint rom 😀

    39. Er helt enig med deg og ENDELIG fint å se en annen person enn meg selv påpeke dette. Hver vinter er det alltid pels-hysteri og folk skal “drepe alle som går med pels” og gudene vet hva, og alt dette mens de sitter å fråtser på alt kjøttet sitt hjemme. Er så jævlig dobbeltmoralsk, og viser hvor trangsynte de fleste er. Folk vet så lite, og bryr seg så veldig lite, og henger seg på alle andre fordi det er kult å være imot pels. Om man virkelig er imot dyremishandling osv spiser man desverre ikke kjøtt, eller går med pels (fake eller ikke). Jeg synes pels er greit om dyret blir brukt som mat, rett og slett. Er ikke vits at pels skal bli kasta vekk, når vi tross alt spiser dyret. Og dere som whiner sånn, ikke alle såkalte pelsfarmer er så ille som dere tror. Noen steder avler opp dyr til MAT, og andre avler de til pels.

    40. Elsker at du har en så strek mening om alt! Du driter i “haters” og kommer alltid med noe bedre å si til de. Digger bloggen din, og elsker at du er så flink til å oppdatere. Og ironien du bruker veldig ofte er helt genial!
      Du er best!<3

    41. Jeg eeelsker hååret ditt! <3 mange fine biilder av deg og Anne- sofie.. <3 haha! kamera tok bilde menst dere sov? 😀 kuult <3 😀 😀 <3

    42. Jeg elsker meningene dine! Og at du har dine egne meninger og bare driter i hva alle andre mener og gjør. Jeg digger deg sykt, Sophie! 😀 Du er nydelig!

    43. herregud jeg blir så lei av folk som slenger dritt på blogger til folk vis di er så sykt sjalu så ska di bare drite i å si noe holde seg inne i seg!!! du er jo så snill å ikke er streng å si i fra til dem 🙂 jeg syns du er fin sånn som du er å du kler det godt kjepings folkens !!! f
      PS søta !! fin blogg stå på og ha fortsatt fin selvtilitt selv om di der sjalue der hjemme slenger dritt !!!

    44. Jeg er forvirra!
      sist gang du hadde spørsmålsrunde så fikk du et spørsmål om du liker dyr å da sa du “nei,jeg liker ikke dyr. gjerne kom med hets mot meg nå men jeg syns dyr er ekkle”. det sa du en gang! ånå er du plutselig blitt så glad i dyr? jeg kjønner ingenting

    45. Jeg vet hvor du bor >_< serriøst, jeg kjenner igjen bjørndal når jeg ser det... Vi er nok sikkert naboe 🙂 Men det er jo så sykt mange av de husene rundt om der så... jeg vet ikke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg