:(

 Jeg kan forklare litt kort hva det er som skjer nå – jeg har hatt en cyste som ligger å presser på venstre eggstokk i over et år nå, og det er altså den som (mest sansynlig) har gitt meg UVI(urinveisinnfeksjon). En cyste er en slags klump med vann, den kan enten være godartet eller ondartet (som min desverre er), og det er forskjellige grader. Det kan i verste fall føre til kreft, og min skal opereres bort om 2 uker med mindre den på mirakuløst vis blir borte de neste 14 dagene, noe som ikke blir å skje.Koselig å se at dere bryr dere om hvordan det går med meg!♥ og formen er helt okei, bare litt vondt i magen. Jeg har det jo bra enda, vitkig å tenke sånn. 

Har vært dårlig hele dagen, men skolearbeid har jeg gjort. Utrolig sliten og litt trist, så nå er det kveld for meg! God natt, og stor klem!

OJ PS GLEMTE Å SKRIVE DET, JEG TAR BLOGGFRI I MORGEN!! har mye som skjer og mye jeg må ta meg av, men jeg har forhåndsskrevet innlegg til dere + laget videoblogg, så da har dere noe å se på likevel.

 Og ja jeg har prøvd å vaske speilet, men blir ikke noe bedre av den der “stol på rosa, farvell til flekkene” sprayen! Noen speilvask-tips? Heheheh


Var en LITT tung skolesekk idag – ti bøker, og pcen var også oppi der..

Og en stor takk til min fine venn Viktor som skrev et rørende innlegg på sin blogg om meg. Takk, er så utrolig glad jeg har deg! Er godt å ha noen som virkelig bryr seg<3 Dere kan lese hans innlegg her om dere vil! 


194 kommentarer
    1. Håper det går bra med deg! Det kan ikke være lett, men du er en sterk jente så dette går nok bra 😉

    2. E ikke så uvanlig at jente har det. Har hatt det samme, men den sprakk av sæ sjøl heldigvis! God bedring!

    3. Hei! Jeg ville bare si at jeg har aldri likt jenter med platina blondt hår og store pupper osv.. jenter som vil ta silikon pupper og botox/restalyn lepper.. men du.. personligheten din er bare så bra! jeg har lest en del blogger fra topplista en god stund, men din er den beste.. du er så ærlig med ting og du er ikke sånn som de andre på topplista *host host* som kjøper Mulberry, Ray-Ban osv.. sånn serr, hvis det ikke hadde vært for bloggen, hadde de ikke hat de tingene.. Du forjener førsteplassen og jeg elsker alle de ærlige innleggene dine!! LOVE IT!! og når jeg sier at jeg ikke liker platina blonde jenter MENER JEG DET, men som sagt; personligheten din <3<3<3<3 love it:):) stå på! don't let anybody bring you down, cuz you the best!!!!

    4. æ beundre styrken din sophie. den e beundringsverdig ! æ hadde ikke takla alt som har skjedd me dæ, voldtekt, deprimert, utestenging. skal æ være ærlig, hadde alt det skjedd me mæ trur æ ikkje æ hadde vært her idag. du e virkeli en person å se opp til <3 hadde det vært æ som hadde en cyste på eggstokken hadde æ nok logge å hylskrekke i redsel for å bli steril eller kreft, men du vise at du e sterk å ser så positiv ut ! håpe alt blir bra me dæ sophie , det fortjene du <3

    5. God bedring kjære dæ og lykke til med operasjonen! Ordne sæ alltid for jenta som dæ vettu, bare tenk positivt <3

    6. men før alle tar helt av og tror hun har kreft ; det her er veldig veldig vanlig. også å få ondartede. mange mange har det, noen forsvinner, andre må opereres. så jeg synes i grunn det innlegget til viktor var litt overdrevet, men så klart hyggelig. dette er som sagt VANLIG å få en gang i løpet av livet.

    7. åh, huff så utrolig vondt å høre.
      Men masse lykke til, Sophie! Det går nok sikkert helt fint. Du er utrolig sterk, så dette klarer du <3 God bedring!

    8. Har hatt nøyaktig det samme selv, bare at min var godartet.
      du må bare passe på å ikke bære for mye og slikt.
      hadde min operasjon i bynnelsen av juni.
      god bedring 🙂

    9. åå, god bedring, søte, søte sophie <3
      håper ALT ordner seg!! du er en fantastisk herlig jente! ALT ORDNER SEG !!

    10. god bedring, stakar deg 🙁
      forresten, så leste jeg igjennom formspringen din, og ble helt satt ut, at du sa at du ville at barnet ditt skal hete melody.. for det har jeg også ALLTID hatt lyst til, siden jeg hørte det navnet på en serie en gang 😛

    11. Hei! Jeg har vært fast leser veldig lenge nå, men jeg har aldri skrevet noen kommentarer!
      – Uff, det høres utrolig fælt ut det du har fått! Jeg holdte nesten på å si “jeg kondolerer” (haha….), men jeg håper du blir bedre! Det er utrolig kjipt å ha vondt, nå som man har startet på skolen! Så jeg håper du blir frisk som en fisk! 🙂

    12. Lykke til Sophie elise, kommer til å gå kjempe bra! jeg vet akkurat hvordan du har det, jeg har hatt en cyste selv og operert det vekk, men har fått det igjen. Men du må ha god bedring! digger bloggen din btw 😀

    13. åh, uff.. du får ha masse lykke til<3
      det er en fare for at jeg også har cyste, så må dra til legen snart,håper på det beste!
      men du er i hvert fall en sterk person, og vil klare dette!

    14. Bland ut litt klor og vann, spray på og tørk av med en grovere klut to ganger, før det tørker inn så klart!

    15. Bruk jif universal. (en blå sprayflaske)Spray den over hele speilet og tørk av med en klut som er ment til speil! God bedring Sophie, du er sterk, og du vet like godt som alle oss andre at du kommer deg gjennom dette!

    16. Jif Glass og Fønster (tror jeg den heter) fungerer kjempebra sammen med en slags glassklut, øh, haha … Jeg kan ikke helt disse begrepene :p Lykke til, da med operasjonen 🙂 Moren min hadde en cyste for mange år siden, ikke koselig …

    17. hei sophie! håper du blir frisk og fin igjen fort etter operasjonen 🙂
      også ville jeg bare si at vanish (den rosa sprayen) er ment til klær, ikke overflater. som en over meg sier, bruk den blå sprayen fra jif som er merket for speil- og glassoverflater. hehe, lykke til!

    18. jeg har der jeg også tilsammen har jeg 3 cyster, de er somregel ikke farlige i så ung alder, men lykke til!

    19. Uff Sophie, håper det går bra med deg! du er en fantastisk jente som fortjener alt godt!
      God Bedring! <3

    20. offda! håper alt går bra med deg og kommer til å gå fint, det gjør det vet du! <3
      Ønsker deg så masse go bedring, du er best!! 🙂

    21. Mange bloggere på topplisten tar seg ikke tid til sin blogg. Bra at du har laget et innlegg fordi om du ikke har tid! 🙂

    22. Uff god bedring!
      Og tips, “stol på rosa, farvel til flekkene” er til å vaske klær med det 🙂 prøv ajax!
      <3 <3

    23. dette kommer du deg igjennom, du er sterk! husk det<3 vi alle føler med deg og støtter deg gjennom dette. love you sophie <3

    24. Høres ikke så greit ut. Håper alt ordner seg, du er sterk så dette klarer du 😉 God bedring og lykke til med operasjonen 😉

    25. jeg har selv en godartet cyste i foten, men legene vet godt hva de driver med 🙂 ønsker deg masse lykketil <3

    26. God bedring, og lykke til med operasjon 🙂 Skal selv operere i løpet av høsten, har nemlig en cyste i halsen 🙂 Ei venninne av meg har, eller hadde blir vel mer rett i og med at hun lå under kniven idag, en cyste på størrelse med en manns knyttneve i magen. Den lå også og klemte på alt der nede, slik at hun ikke kunne bli gravid osv 🙂

    27. god bedring !
      Og den stol på rosa er til klær ikke til speil, hihi, men du kan prøve sånn blå spray fra JIF, (vasketips yesyes) <3

    28. Hei Sophie 🙂
      Jeg er fast leser av bloggen din, men pleier ikke å kommentere så ofte..
      Da jeg leste det innlegget her, var jeg rett og slett nødt til å legge av en kommentar.. Fordi i vinter, ble nemlig venninnen min veldig syk! Hun fikk den samme som deg, en cyste eller sånn i magen. Og den var, bokstavelig talt, gigantisk! Legene fortalte henne at det var en av de største de hadde sett i norge, og den var virkelig svææær. Jeg hukser ikke helt korrekt, men det var rundt 16 x 20 og noe, tror jeg. Var i hvertfall stort! Da de fjernet den, fikk hun helt flat mage etterpå. Var utrolige forandringer.
      MEn det jeg skulle si, var at det gikk bra med venninnen min! Og jeg tror det kommer til å gå fint med deg også! Trist å høre, virkelig! Når jeg leste innlegget, ble minnene fra vinter ganske klare, og jeg fikk bare så vondt av deg!!
      Masse lykke til med denne operasjonen, Sophie! Det kommer til å gå kjempebra 🙂
      Og en ting til… venninnen min fikk beskjed om at hun IKKE kunne sole seg på ganske så lang tid, så der ønsker jeg deg også lykke til. Jeg vet at du bruker mye tid på å sole deg og å gjøre deg brun og sånn. Og du bruker vel, eller tenker på å bruke barbiedop også, med tanke på at du har nevnt det i noen innlegg her. Og det må jeg jo bare få sagt med en gang, at det kan du bare legge på hyllen de neste måndene etter operasjonen. Du vil sikkert bli frisk fort, så håper du hører på legene, og ikke soler deg elle bruker barbie-dopet etter operasjonen 🙂
      Det kommer til å gå kjempefint, kjære! Du er sterk! Kjempesterk <3

    29. Hei! Sophie.
      jeg er en jente på 14år, jeg har også hatt cyste. Den var 10 cm og jeg måtte opperere den bort. etter sa legen at den hadde dratt med seg eggstokken to ganger rundt og det var derfor jeg hadde så vondt. (jeg ble tatt med akkutt) operasjonen var grei jeg syntes bare at drenen var vond å få ut. jeg ønsker deg lykke till <3 håper alt blir bedere 🙂
      hilsen lille meg!!

    30. Føler med deg! Jeg hadde også en cyste på ene eggstokken i fjord, og har slitt mye med urinveisinfeksjon.. :/ Men min sprakk heldigvis av seg selv, men det var forferdelig vondt der og da. God bedring! :))

    31. Jeg ble selv født med cycste på eggstokkene, så jeg måtte flys til Haukeland for å operere. Håper du ikke tar det så alt for tungt, det ordner seg nok tilslutt 🙂 Lykke til!

    32. Lykke til, dette kommer til å gå kjempebra !
      Håper alt ordner seg for deg, det fortjener du virkelig <3

    33. Vet du hva? Du er den sterkeste personen jeg vet om, så vidt jeg har forstått det ut i fra bloggen din. Men din blogg er virkelig en ekte dagbok, du er så ærlig. Dette går bra! Du kommer deg fint gjennom det og alt annet (selvom vi håper det ikke blir så mye annet nå) 🙂 Lykke til søte deg! Du aner ikke hvor mange som digger deg, støtter deg og ser opp til deg fordi du er… netttopp DEG 🙂

    34. God bedring, håper du blir bedre fort!! <3
      Ehm, ang speilvasken da. Det er en sånn blå spray, husker ikke helt hva den heter, men det står på flaska at det er for speil. Du bare sprayer litt på, og tørker/vasker det av med tørkepapir (ikke dopapir for det løser seg opp og setter seg på speilet) 🙂

    35. Når du skal vaske speil må du IKKE bruke såpe. Dette lager striper i speilet. Bruk en mikrofiberklut med KUN vann (ikke klissvåt, men en fuktig klut) og vask speilet slik man gjør. Deretter tar du et frottéhåndkle og pusser speilet blankt. Funker som ei kule!

    36. Av alle ting så har jeg faktisk et “speilvaske-tips”! 😀 Bruk litt sitron, salo og vann på knurvet avispapir og gni over speilet. Det funker fett! 😉

    37. Det kommer til å gå kjempe bra 🙂 Hadde selv cyste på eggstokken i fjor høst, men min var haste så oprerte en halvtime etter jeg ankom sykehuset! Syntes det hørtes litt rart ut at du må vente 2 uker om den er ondartet, når jeg selv måtte operere med engang. De første dagene var det umulig å gå uten å krype samen, for det føltes ekkelt og vondt ut å strekke ut magen. Heldigvis gikk det over på 2-3 dager. Husker jeg måtte bruke rullestol for å komme meg til bilen når jeg skulle hjem, haha. Uansett, skulle bare si at det kommer til å gå fint og lykke til <3

    38. God bedring søte du,sender mange varme tanker til dæ:) Tips til speilet ditt er noe som heter Ajax universal wipes,finner de i vanlige matvare butikker,er en liten blå pakke med 56 wipes oppi:) Funker genialt bra på mine speil,det bør du prøve:)

    39. Jeg vet akkurat hvordan du har det! har urinveisinfeksjon selv nå, det er helt forferdelig og er en smerte man ikke kan beskrive en gang :/ Ønsker deg masse god bedring og lykke til med operasjonen! Håper alt ordner seg for deg! Virkelig, vet hvor vondt det er!

    40. Bruk vanlig JIFF Baderoom, som jeg bruker. Også tørker jeg det av mer avispapir, det funker veldig godt 🙂 Aner ikke hvorfor, men fikk det kjerringrådet i fra mamma ^^ fin blogg 🙂

    41. heei. har gjort akkurat det samme selv for ca 1 år sia. min var ikke ondartet da, men den bra vond i fortid av oprasjonen ja. men du treger ikke bekymre deg. skal du ta kikkhuls kirurgi? for da er det jo bare 4 små snitt. og arr som nesten ikke vises i ettertid=)bare ha smertestillende klart til første natten så skal det gå bra;) vet d kan være skummelt. men det kommer til å gå så bra. dette er en vanlig oprasjon de gjør ofte=)

    42. Speilvasketips: Bruk jif sin blå sprayflaske, og bruk et håndkle til å tørke av speilet. Jeg gjør det, og det blir ikke en eneste flekk eller skjolde igjen =)

    43. huff!! fikk vite det istad når jeg og venninene mine stod å prata på skolen ! ble skikkelig lei meg:( men det kommer til å gå bra , god bedring søte deg !! <3

    44. Åh herregud! Jeg hadde blitt helt ifraa meg! Du er sterk sophie elise, og masse lykke til! dette går så bra så;-)

    45. Håpe alt går bra med dæ! Tips til speilet : Jif universal og papir, eller en helt rein håndduk! 🙂

    46. Huff jeg forstår deg så godt! Jeg har en cyste på halsen min men den er heldigvis godartet. Men lykke til med operasjonen! skal ha min den dagen jeg fyller 18..

    47. Lykke til med opperasjonen og alt det, du klarer deg nokk gjennom dette ! 🙂
      ville også bare fortelle at jeg er fast leser av bloggen din og er 19 år, så det er faktiskt jenter over 16 som bryr seg om bloggen din 🙂 så det var en kommentar du hadde lakt ut som sa noe annet !

    48. Oi! Hørtes verken godt eller bra ut! Lykke til med operasjon, hvis det blir noen og håper det ordner seg! 🙂

    49. Oj, stakkars deg Sophie! Føler virkelig med deg. Det er jo ikke noe godt å ha noe sånt, og alvorlig er det jo også. Synes synd på deg! Men jeg håper alt ordner seg og at du blir bra. Jeg vet du blir det! Lykke til! <3

    50. God bedring, håper det ordner seg 🙂
      Bruk pusseskinn, en dråpe zalo og en dråpe salmiakk, da skal du se at det skinner 🙂

    51. uff, så trist! god bedring da <3 vis du vil ha et skikkelig reint speil, så må du først ta med et sånn barberblad, for å få vekk alle klistremerkene, så trenger du bare å spraye på vann å vaske d vekk med en klut.. hehehe 🙂

    52. håper det ordner seg! 🙂 du er en fantastisk blogger!
      forresten, kan du skrive et innlegg om melanotan? 🙂

    53. Offa!!
      Jeg hadde dte for et år siden, bare flere, jeg vart SYKT dårlig, og drit låk i magen, jeg vart innlagt på sykehuset og lå der i en uke, men jeg måtte operere det bort, og halve eggstokken min! men er heldigvis helt frisk nå i dag da 😀
      -krogslinn.blogg.no

    54. Hei ! God bedring og håper du blir frisk igjen : ) Men har et tips til hvordan du skal pusse speilet ! Bruk Jif-vindus spray og puss speilet med avis-papir ! haha høres helt rart ut men funker braa

    55. Kjære sophie Elise! Vil bare si rett fra hjertet at jeg håper, ber å ønsker at du skal bli frisk.
      Synes dette er utrolig synd at det skal skje med så unge mennesker å en så vakker jente som deg!
      Men jeg kjenner deg ikke, men ut ifra det jeg har lest på bloggen din hver dag/hver kveld å hvert minutt så har jeg funnet ut å sett at du er en utrolig sterk jente!
      Så jeg kan låve deg med min fulle makt at jeg kommer til å be for deg, ønske hver gang jeg ser et stjerneskudd at du skal bli bra igjenn..
      Blogg.no trenger en som deg! Positiv, elsker bloggen sin, skriver om det som kommer rett fra hjertet. Synes også det er helt utrolig at du klarte og ville skrive dette på bloggen din. Det tror jeg ikke alle ville ha turt. Ikke får å diskrimminere andre bloggere eller noe sånt. Men du er den beste og den sterkeste!
      Jeg ønsker deg lykktil å om du føler deg litt ensom eller litt redd, så er jeg alltid på en måte ved din side å holder hånden din og støtter deg om du trenger det!! bestandig! <3
      hilsen Karina 17 år.

    56. For ca 3 år siden så hadde jeg også en cyste, men som da låg på høyre eggstokk. Jeg hadde hatt vondt i magen i kanskje 2 uker(kjentes litt ut som mensensmerter), men jeg tenkte ikke så mye over det, helt til en gym time på ungdomskolen da jeg fikk akutt smerter i magen. Det var utrolig vondt og mamma kom å henta meg med en gang. Vi dro på legen, og så snart han fikk sett på meg sendte han meg på sjukehuset, og jeg ble innlagt med en gang. Jeg måtte faste noen timer før operasjonen. operasjonen min var på natten og jeg var veldig nervøs. Men jeg fikk lystgass så da sovnet jeg med latterkrampe. haha. dagen etter var jeg litt dårlig, og d var vanskelig å gå. jeg kastet opp noen ganger, og matlysten min var ikke akkurat på topp. låg der i kanskje 2 dager eller noe. jeg fikk tre “hull” et ved navlen og 2 ca på trusekanten på hver sin side. noen ganger fikk jeg veldig vondt oppe ved skuldrene mine. sjukepleierne sa det var fordi når jeg ble operert ble det blåst luft inn i magen min, sånn at det ble lettere å operere, da kom det litt opp til skuldrene. det var det som var vondest, men det gikk ganske fort over 🙂 kreften hørte jeg ikke noenting om, så det går sikkert bra.
      Bare sånn at du vet sånn ca hva du har i vente 🙂 lykke til og god bedring.

    57. god bedring! håper det ordner seg 🙂 til speilet så kan du bruke vanlig spray som er beregnet for speil og tørke d av med avispapir d fynker alltid 🙂

    58. Aw, synes synd på deg. Høres ikke godt ut å ha noe sånt. Beundrer deg at du er så åpen om det 🙂
      Et tips til reine speil(og vinduer). Jeg bruker en såpe som er spesielt til vinder og blanke overflater. Den er fra jif, tror jeg. Blander det med vann og vasker speilet med såpevannet og en klut. Så tørker jeg av med dopapir. Da blir hvertfall mine speil helt blanke og fine 🙂

    59. Håper virkelig at alt vil gå bra med deg !! Ingen fortjener noe som dette, bare vær sterk og du kommer deg gjennom det! Dette vil gå så bra skal du se ! Det ordner seg alltid for snille piker vet vet 😉

    60. Jeg synes så utrolig synd på deg! 🙁
      .. jeg har også kanskje uvi, men jeg tør ikke gå til legen, for jeg er så redd for å få ett negativt svar, kanskje noe sånn som deg. Jeg har vært hos gynekolog en gang før, og det var helt forferdelig. Jeg tenker alltid det verste, og jeg har jo IKKE lyst å operere noe i underlivet. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det svir ikke når jeg er på do, men av og til stikker det når jeg feks. sitter på sykkelsetet. Jeg får også veldig vondt når jeg feks. bruker g-streng. Hva skal jeg gjøre? 🙁

    61. Lykke til med operasjonen!! Du er utrolig flink til å blogge, og jeg liker at du står for dine egne meninger!! Stå på 🙂

    62. kan du prøve og forklare i et innlegg bare en bitteliten bit om hvordan du fant ut at du hadde enn cyste på eggestokken, og kjenner du at det gjør vondt? hvordan vondt

    63. For speilet: Bruk en sprayflaske til glass og overflater, og bruk AVISPAPIR til å vaske, dette gjør at støvet går vekk! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg