om det å være deprimert – min efaring

Jeg har vel nevnt litt kort om det før i bloggen at jeg sliter litt psykisk, jeg har veldig lett for å trykke meg selv utrolig langt ned og ikke opp, og kan gjøre ting mye verre for meg selv enn hva de trenger å være.

Men uansett, det er jo veldig mange som spør hvordan det går, og om jeg kan fortelle litt mer om det ogsånt. Det går helt okei. Nå begynner det jo å bli sommer, og da er det mye lettere for meg av en eller annen grunn. Mitt hovedprobelm er nok at jeg har følt meg veldig ensom, jeg har opplevd så utrolig mange ganger å bli sviktet av mennesker jeg har åpnet meg opp for – nå står jeg igjen med ingen å stole på, og det er utrolig kjipt å holde så masse inne i seg. Sånn sett er jeg glad jeg har bloggen, det er jo en måte og åpne seg på det også! Jeg har også utrolig mange komplekser angående utseendet, derfor blir jeg ekstra lei meg når noen av dere lesere skal trykke meg ned fordi jeg liksom har for god selvtilitt, siden jeg viser litt kropp på bilder. Har dere tenkt på at jeg egentlig kanskje ikke er fornøyd, at jeg bare er desperat etter en slags bekreftelse siden jeg ellers aldri får det? 

Man må tenke seg veldig godt om før man kommer med slibrige komentarer til mennesker, enten de man kjenner godt eller de man ikke kjenner overhode. Jeg tar ting utrolig nært meg, er noen grinette og småfrekk i mitt nærvær kan det ødelegge hele min dag, nettop fordi det er en kamp for meg å klare å komme meg ut sammen med venner, jeg vil jo aller helst bare ligge inne å gråte og synes synd på meg selv.. Det er mange som har det sånn. Og det er veldig som tenker over det.

 Det som er så kjipt er at jeg lar det gå så mye rundt alle andre rundt meg. Jeg er egentlig en utrolig takknemlig person. Jeg er så glad jeg har de vennene jeg har, den familien jeg har og ikke minst alle mulighetene. Kjæresten min også , for eksempel. Kan trygt si at jeg gjør det utrolig vanskelig for han noen ganger, men der har også vært veldig, veldig heldig ♥ Jeg har så vanskelig for å vise det, hvordan jeg føler det. Man merker ikke at jeg har det utrolig kjipt, når jeg først kommer meg på skolen og ut sammen med venner vises det jo overhode ikke! Men jeg forventer på en måte at mennesker skal skjønne det.. De gjør jo ikke det, så jeg må bli flinkere til å fortelle og forklare.

Jeg har ingen tips for hvordan man kan overkomme det, eller hvordan det skal bli lettere bortsett fra – om noen spør deg om du vil være med på noe, for guds skyld gjør det. Å være alene gjør det KUN verre, det finnes nok av anledninger du kan være ensom på.



33 kommentarer
    1. Enig med det du skriver! Og det hjelper kanskje ikke, men du er nydelig!
      Kunne du hjelpt meg med det siste innlegge mitt som heter: “KROPPEN MIN FRASTØTER SEG PIERCINGEN MIN” Om du vet noe om det, så tips meg!

    2. Du er en kjempesøt jente, med et veldig bra utseende. jeg leser to blogger, og du er en av dem fordi jeg kjenner meg virkelig igjen i ting du skriver. Du er virkelig ikke alene om det du føler! Stå på og fortsett å blogge, jeg syns du er tøff som fortsatt står på etter alt dritt som har skjedd. Ikke slutt å blogge om ting som ikke er fullt så bra, det viser svakhet, men også sterkhet ved at du tør å vise hvem du virkelig er og at du ikke leker at du har et perfekt liv som så alt for mange bloggere gjør. Lykke til, du er en kjempebra jente som absolutt ikke burde bekymre seg for verken hvordan hun ser ut eller er!!!

    3. Jag har det på akkurat samme måte! Det er utrolig hardt å skal være sosial når det føles som om man aller helst bare vil låse seg inn på rommet alene, for seg selv. Jeg tror nok mange fler enn hva man tror har det sånn, noen verre enn andre.

    4. gud, jeg kjenner så sykt mange som sliter med akkurat det samme, er ganske kjip å stå utenfor å se noen som ikke har det så bra. Men er sikkert ennå værre for den som faktisk er det.
      Men bare så du er klar over det, så er du helt utrolig nydelig! Stå på!! 🙂

    5. Hei 🙂
      kjempe bra skrevet, og kjenner meg igjen. Men kanskje du skal foreslå BUP, de har hjulpet meg utrolig mye i hvertfall. 🙂
      fast leser av bloggen din forresten 🙂

    6. Du er kjempe pen! Bare så du vet det, jeg skulle gjerne hatt ditt utseende, og din personlighet, for du virker helt fantastisk!:)

    7. Kjempe bra skreve, Sophie! Kjenne mæ veldig igjen i det du skriv. Har også daga der æ føle mæ skikkelig aleina og egentlig bare vil ligge under dyna og synes synd i mæ skjøl. Du må hvertfall vite at du e helt nydelig og at du virke som en utrulig god person! <3

    8. Wow, for en sterk jente du er! Veldig bra skrevet!
      For the record; jeg synes du er nyyydelig! Jeg så deg på en videoblogg på haawt, og jeg tenkte bare “Oi, fysøren hun var pen. Og den fine/søte stemmen også”. Jaa, jeg synes faktisk du hadde fin stemme, haha :p Jeg bare håpte å finne bloggen din en dag, og i dag har jeg gjort det 😀 Var sånn helt helt tilfeldig liksom, men er veldig glad for det!
      Kan ikke helt forstå hva du har komplekser for, men komplekser har vi jo alle.. Du er iallefall en utrolig vakker og flott jente!
      Stå på, søte deg 🙂
      Klem fra 94-jente, Bergen.

    9. Så utrolig bra skrevet!
      Du virker som en veldig positiv jente og som klarer å se positivt på ting, selv om kanskje alt virker helt forferdelig. Jeg kjenner deg ikke, men ut i fra bloggen tror jeg ikke jeg er den eneste som kan si at av alle personer, er nok du en person som kommer til å klare deg gjennom dette!
      Du er en så utrolig pen jente, og det mener jeg virkelig. Jeg skriver ikke det kun fordi du har skrevet at du har komplekser med utseendet, men det er helt ærlige meninger. Håper ting går bedre for deg etterhvert, det fortjener du! 🙂

    10. du er en helt nydelig jente, det må du ikke tvile på 🙂 jeg elsker når du skriver sånne innlegg, for da kan jeg kjenne meg selv igjen, og jeg skjønner jo mer og mer at jeg ikke er alene om problemene mine.

    11. Uff,jeg føler det akkurat som du beskriver det! Men har aldri tenk på om jeg har noen form for deprisjoner..

    12. skjønne akkurat ka du snakke om. og du e så utrolig sterk, sophi ♥ og det e beundringsverdig! æ e nu alltid her før dæ, det ska du bare vite ♥ smask!

    13. Bra skrevet!
      Ikke bry deg om det andre sier og skriver til deg.. som sagt er dem bare missundelige over ditt utseende. Og de som ikke kjenner deg i det hele tatt som skriver frekke kommentarer , det forteller mere om dem en det gjør om deg, når di ikke en gang veit hvordan du er personelig! Nå veit jeg heller ikke hvem du er, men synes folk er litt i vell overkante motpydelige, som kommenterer dritt, klart de kan jo ha alle sine meninger, men hvis det er negativt trenger dem virkelig ikke skrive det.. da kan de heller la vær.
      Stå på videre:)
      Peace!

    14. Bra skrevet !
      Jeg ser sån opp til deg, du aner ikke 🙂 nydelig er du både ute og inni, aldri la noen trykke deg ned ! du er sterk !
      “what does’nt kill you, makes you stronger !”

    15. Utrolig bra skrevet, blir litt satt ut over hvor reflektert og voksen du faktisk er! Med det mener jeg at du ser jo ut som en typisk tenåring som ikke bryr seg om noen “virkelige” problemer, bare hva man skal ha på seg, og slik liksom, men så er du så utrolig mye dypere enn det! Alt det jeg nettopp skrev er positivt altså, så du vet det 🙂 Det er derfor jeg er innom bloggen din en gang i blant, for du skiller deg ut fra andre “rosabloggere” ved at du faktisk har litt trøkk og personlighet, og tør å snakke om det på bloggen. Utrolig bra skrevet, og tror de som har slengt dritt virkelig får seg et slag i trynet og en dose dårlig samvittighet, for man kan ikke dømme en person ut av en blogg. På en blogg legger man ut kanskje 20 % av seg selv, og da bli dømt på grunnlag av det blir bare for dumt. Du er kjempenydelig og kjempepen, og det er utrolig trist at folk har svikta deg, og at du har lav selvtillitt , og trenger litt bekreftelse fra oss , “dommerne” på nettet .. Har selv dårlig selvtillitt, så vet litt hva du snakker om. Har og hatt mild depresjon, og så har jeg en sykdom som har tæret mye på selvtillitt og selvfølelse..
      Håper du får en fin dag videre, og en strålende tid fremover, og at det kommer mindre negative kommentarer på bloggen din om utseende ditt. Har du tenkt på at de kanskje er sjalu, eller faktisk har dårlig selvtillitt selv?

    16. Virkelig bra innlegg. Kjenner meg veldig igjen i hva du skriver. Dette temaet som du skriver om er det ikke mye fokus på. Derfor ble jeg glad for å se at det ikke er bare meg. 🙂
      Stå på videre! 🙂

    17. Det du gjør er virkelig beundringsverdig! At du skriver om et så nært og sårt tema er stort i seg selv. Men det at du faktisk klarer og orker å holde deg på overflaten, og ikke lar deg selv synke, viser bedre enn noe annet hvor sterk du er.

    18. Jeg liker bloggen din kjempe godt ! Virker som en utrolig hyggelig person. Ja, synest at du er et strekt menneske. Virker som du bryr deg om andre også. Har selv blitt såret av mange som du skrev. Tøft at du sier dette på bloggen din for alle som leser. Beundrer deg virkelig, og ja jeg synest du er kjempe pen ! Folk som sier at du ikke er det osv, er muligens sjalu. For meg ligner du faktisk en modell. Er 100% ærlig når jeg sier dette! Liker personligheten din godt ut i fra hva jeg har lest på bloggen din. Jeg synest selv at vi er litt lik på noen måter:) Kunne godt tenke meg og bli kjent med deg ! :)<3

    19. Forstår veldig godt hvordan det er å ha komplekser for sin egen kropp. jeg har det, og føler at jeg alltid har hatt det. Jeg for min del synes du har en helt fantastisk flott kropp, og har ingenting,som jeg kan se, trenger å være misfornøyd med. men slik er det. jeg har en kjæreste som synes jeg har en fantastisk kropp, jeg ser ikke hva han ser, og liker virkelig ikke hva jeg selv ser. skulle gjerne tatt av meg både 20 og 30 kilo! men man får bare være ‘fornøyd’ med det man har fått, til man klarer å endre det til det bedre!
      håper du klarer å endre problemene dine til det positive! Stå på, Sofie! <3

    20. Med all sminken min på, de rette klærne, og en bra og stylet frisyre synes jeg at jeg ser fin ut. Da har jeg selvtillitt og har det bra med meg selv, tørr å smile til fremmede og gå med hodet hevet. Skulle ønske det var sånn når jeg ikke jåla meg opp også. Jeg blir nesten en helt annen person når jeg ikke utfører mine faste skjønnshetsritualer om morgenen. Rart med det. Føler kanskje at du har det på samme måte?
      Det er så komisk… Utad virker jeg som verdens mest selvsikre person. Folk skulle bare visst hva som foregår oppi topplokket på andre mennesker. Du er flott, Sofie, jeg leser bloggen din fast, selv om jeg er 20 år og det er en viss aldersforskjell mellom oss. Jeg er forresten også fra/bor i Harstad! Synes det er SUVERENT av deg å ikke la deg knekke av slemme kommentarer, og fortsette med bloggingen.
      Klem fra meg 🙂

    21. sophie, du er fantastisk vakker ! rett fra hjertet, det er du virkelig. håper det ordner seg for deg, ingen fortjener å ha det slik som du har det ! du virker som ei helt utrolig sterk jente

    22. utrolig bra skrevet. Å jeg kjenner deg jo ikke men sånn du virker på bloggen og bildene så virker det ikke som om det er noe å “klage” på. Å heller ingen grunn til å slenge dritt.
      Jeg sliter veldig mye med det samme som deg. Jeg har heller ingen av de venna som jeg åpna meg for.. å jeg sitter for det meste bare hjemme.. Det er utrolig kjedelig,å trist. Selvtillitt har jeg ikke. Jeg lar alle slenge dritt til meg,rykke ned på meg å alt de sier tar jeg til meg. Jeg har aldri funnet noe poseitvt med meg selv,å de “venna” jeg er med sier heller aldri noe posetivt. Så eneste jeg har som sier noe posetivt er vel familien. Å det jeg gjør er jo feil måte jeg er innimellom hjemme fra skolen,sitter bare hjemme. å det er jo helt feil.
      Men du er en kjempe pen jente,å jeg liker bloggen din 🙂 håper det ordner seg for deg.

    23. Syntes det er bra du tar opp ting som dette, fordi alle sliter med sine problemer og folk trenger ofte og påminnes om det. Du er utrolig sterk som skriver om dette på en såpass åpen måte og for “hele verden” der ute, som leser bloggen din. En annen ting du skal vite er at du er en utrolig vakker jente og det tror jeg du er både på innsiden og utsiden. Det er viktig og ikke glemme komplimangene man får, men jeg vet selv hvor vanskelig det kan være. Sliter jo med dårlig selvtillit, selvbilde og har en haug av andre psykiske problemer selv så jeg kan nok trygt si jeg har vært i samme situasjon som deg, før. Heldigvis har det gått mer over, men det vil ikke si at det ikke er nye problemer. Du må også huske og stå opp for deg selv, ikke la folk trykke deg ned for du er faktisk bedre enn de som gjør det. De som gjør det viser jo bare hvor lite selvtillit DE har, for de trykker jo deg ned. Det er kanskje en setning mange sier ofte og som er brukt mye, men det er faktisk en sannhet i det 🙂 Jeg håper det ordner seg for deg og jeg har fulgt de forskjellige bloggene du har hatt i lang tid. Du er utrolig flink til og skrive, og du er virkelig en nydelig jente. Stå på, det ordner seg til slutt!
      SV; Aw, haha det går bra 🙂

    24. Du har så rett, om det at man heller burde komme seg ute blant folk istedet for å ligge inne og gråte seg ihjel. Tro meg, jeg har gjort det, og det endte ikke bra.
      Så vil jeg bare si; du skriver helt fantastisk! Og jeg synes du er helt nydelig, misunner deg rett og slett. Stå på! ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg