p-piller – yasminelle

Dere har spurt meg en del om p-piller etter at jeg nevnte at jeg gikk på det, det er åpenbart noe mange lurer på! Vel, jeg er desverre ikke en fasit på dette, men jeg kan jo kanskje fortelle litt kort om mine erfaringer. Tar de vel i 17-tiden – først og fremst fordi jeg somregel er hjemme akkurat da. Mensen min har blitt mye kortere og mindre smertefull – som var formålet, ettersom jeg , som mange andre, har vært plaget unødvendig mye med smerter. Mensen min nå varer vel i tre dager maks, og er helt uten smerter. Har hørt den kan forsvinne helt, noe som ikke er så nøye for meg så lenge smertene er borte . Men! Er jo viktig å rådføre seg men en lege og ikke meg som er en rosa-blogger før man eventuelt annskaffer seg dette! Og jeg har blitt mer depresiv osv, vet ikke om det har med pillene å gjøre eller om det bare er meg..

♥ dere må huske på at jeg er ingen ekspert, at dere kommer til meg om råd er kjempefint, men jeg kan jo kun snakke utav egne erafringer!
♥ Jeg er klar over at mange yngre jenter leser bloggen min, helt ned i 9års alderen – vil så absolutt ikke anbefale å begynne på p-piller fordi det er “kult”. Tro meg, det er ikke det! Det kan være et stress, man kan risikere å bli deprimert, jeg har fått mer uren hud ( man blir jo mer hormonell – google det, er som å ha konstant pms). 
♥ utrolig mange går opp i vekt når de begynner på det – inkludert meg selv.

Det høres kanskje litt teit ut at jeg skriver om dette men er  mange som lurer, om dere har noen spørsmål kan dere spørre – ikke typ spørsmål som ” hva er sjangsen for å bli gravid” osv, men mer erfaringspørsmål! Dere glemmer kanskje noen ganger at jeg ikke er en ekspert..

 

 

6 kommentarer
      1. Kjøp Yasmin – https://hespac.com/yasminno.htm Jeg har brukt Yasmin i snart to år, og er veldig fornøyd. Før jeg begynte på den hadde jeg sterke menssmerter, og var til tider så kvalm at jeg kastet opp. Dette er helt borte. I tillegg blør jeg mindre. Jeg tar alltid tre brett (21 piller) i slengen før jeg tar en ukes pause. Da slipper jeg å ha menstruasjon mer enn hver tredje måned, og det passer meg ypperlig. Har ikke merket noen bivirkninger.

    1. bra blogg har du,sofie:) du skriver masse variert og legger ut masse blider,akkurat slik en blogg skal være:)fortsett sånn:) klem til deg

    2. Jeg syns at det bare er bra at du skrive om sånt på bloggen din + at du varierer med hva du skrive om sååe.. Good good<3 :9

    3. så digg å bare ha det så kort :O startet på p-piller for et halvt år siden, siden jeg hadde mistet mensen nesten et år, og nå har jeg hatt det hver eneste dag i 3 mnd! dritt lei! 😛 haha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg