varme jakker uten pels?

Reklame | Nelly

Jakke: HER. Den er på 40% rabatt!
Hodebånd: Samsøe Samsøe.

Jakke: HER på 60% rabatt!
Lue: River Island
Jeans: HER på 40% rabatt. De er superstretchy og veldig gode.

Bildene i innlegget er tatt av flinke Siri! 

Når jeg ser disse bildene blir jeg så SYKT glad for at jeg flyttet ut av sentrum, selv om det er skummelt på kvelden og selv om ingen venner orker å komme på besøk, haha. Det skjer noe med oslo-folk så snart man må ta t-banen i 15 minutter, DET gidder ikke folk. Jeg er akkurat lik selv, da jeg bodde i sentrum gadd jeg aldri å dra til venner som bodde i Lørenskog. Og nå bor jeg nesten der selv og bare “hallo please hold meg med selskap”.

Uansett! Siden jeg ikke bruker pels og prøver å styre unna dun er det vanskelig å finne en jakke som både ser bra ut og holder varmen. Dessverre er de beste varmeste laget av pels 🙁 Den eneste jakken jeg har som varmer skikkelig er den brune på bildene over. Den er så varm at jeg svetter av å ha den på, om jeg for eksempel skal gå til t-banen. Den blir nesten for varm! Nei, den anbefaler jeg virkelig til alle som fryser 🙂 Den med flere farger er ikke varm overhodet, haha. Den er bare fin.

Jeg har ordnet en rabattkode til dere på Nelly, for aller første gang! Koden SOPHIE20 gir 20% rabatt på alle av nelly sine egne brands i 48 timer. Det gjelder rabatt på alle ordinære priser, og plaggene jeg viser dere her er jo allerede på tilbud. Men dere kan finne mye annet på følgende linker. Klær: HER / sko HER / tilbehør HER. <3 Jeg sendte faktisk aktivt mail å spurte om den rabattkoden, så da var det litt “kjipt” å oppdage at seriøst ALLE BLOGGERE I VERDEN har egen “eksklusiv rabattkode” akkurat i dag, lol. Nelly tenkte vel å kjøre mange fluer i en smekk, og så spesiell er jeg tross alt ikke, haha.

Si ifra om det er noe jeg skal gjøre mer av, jeg har aldri tatt initiativ til rabattkoder på Nelly tidligere og vil gjerne sjekke interessen hos dere først.

42 kommentarer
    1. Hei. Bruker du ikke pels i det hele tatt? Kan du si noe mer om det i så tilfelle? 🙂 Viktig tema, som gjerne kunne vært snakket mer om generelt.

      Mener det var nevnt noe om pelsdyroppdrett i den første boka du skrev, vel og merke i ei kort setning (?). Nå husker jeg ikke helt, men fikk et inntrykk den gangen at den diskusjonen ikke var “så viktig”. Ble derfor glad for dette innlegget, for da har jeg kanskje forhåpentligvis misforstått:-)

    2. For tre innlegg siden skrev du om miljø og overforbruk, og nå oppfordrer du til akkurat det samme gjennom å “gi” en rabattkode slik at leserne dine skal kunne fortsette med overforbruket…. Det er vanskelig å ta deg på alvor når du sier en ting, men gjør en helt annen.

      1. Vel.. Hun vil jo «heller ha dobbeltmoral enn ingen moral» så det er jo ikke akkurat sjokkerende. Hele bloggen og livsstilen til Sophie Elise handler jo kun om overforbruk og å fronte det, så at hun skal leke miljøforkjemper hele tiden er latterlig, selvom hun gjør noen ting som er bra for miljøet også såklart.. Så gjør ikke det opp for at hun typ daglig reklamerer for alle slags mulige ting og tang og fremmer overforbruk. Men sånn er det, kjøpt og betalt! Miljøet er plutselig ikke så viktig når man kan kjøpe alt man vil hele tiden og kan tjene penger på å prakke det på andre.

        1. Det er godt å høre at det er flere som reagerer på dette! Hun har tidligere også skrevet at hun skriver om miljø, dyrevern etc for å “hente inn” lesere og for å fremstå som sympatisk, og dette viser hun til gangs. Er man opptatt av miljøet i så stor grad som hun påstår at hun er så er det ofte langt mer gjennomført enn bare et innlegg på bloggen her og der.

        2. Hmm. Har dere problemer med bloggen, finn noe annet å lese. Sleng dritten et annet sted med det samme! 😤

    3. Skikkelig kult innlegg stilig å vakker bilder synes jeg du er favoritten min og jeg har vært på chat noir har hørt på Halvdan Sivertsen og Jan Eggum super kult å bra synes jeg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god helg fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus ♥️🐱🦋🌌

    4. Enig med det noen over her skriver angående overforbruk og rabattkoder. Du gjør allerede så mye bra for miljøet gjennom å spise vegansk og fronte miljødebatten, noe som er så mye mer enn de fleste andre influensere. Hadde vært utrolig kult å se deg fortsette med den trenden gjennom f.eks å inspirere til gjenbruk, second-hand shopping, miljøvennlig/vegansk sminke, utenlandsreiser med tog/buss osv 🙂 go influensere som tør å ikke være en av alle andre bloggere som får rabattkoder 🙏🙏

    5. Hei igjen. Vet du hva, TAKK for at du tok meg på at jeg har kommentert det samme under flere forskjellige navn i kommentarfeltet i forrige innlegg. Jeg vil gjerne beklage og si at jeg kommer til å slutte å kommentere. Jeg har sikkert alt for høye kriterier til en blogg og da får jeg heller lese de som lever opp til de og slutte å klage på deg. Du får fortsette og blogge og gjøre ting akkurat som du selv vil, det har jo åpenbart funket utmerket og det vet du mye bedre enn meg! Så får jeg jobbe med å ikke ha et så forbanna kjipt liv at jeg engasjerer meg litt for mye i blogger og hvor bra og ofte de oppdateres.. Åpenbart er jeg den eneste som bryr meg, haha.. (Og ja, svaret over er også meg og jeg står 100% inne for det jeg sa, men jeg innser at det ikke er vits i og bare klage og legge igjen negative kommentarer hele tiden, selv om jeg er uenig i mye du sier og gjør. Da skal jeg heller slutte å klikke meg inn her) Masse lykke til med alt videre og takk for at du fikk meg til å innse for et trist menneske jeg er som holder på sånn! At jeg hater meg selv og livet mitt skal ikke gå utover deg. Igjen, jeg beklager virkelig og skal oppriktig gå inn i meg selv og skjerpe meg.

      1. Fortell meg gjerne hvilke norske bloggere som oppdaterer mer / bedre? Er oppriktig spent på svaret, så kanskje jeg kan bli inspirert.

        Men – jeg håper ikke du hater deg selv eller er for streng for at du legger igjen kommentarer her som noen ganger er trist å lese. Du kan heller prøve å spre god energi og heie på meg – på ekte? For denne kommentaren er jo på en måte også ganske frekk.. Men jeg er lei meg for at du har det kjipt, og håper det ordner seg. Men jeg er også irri for at du har lagt igjen stygge kommentarer her nesten hver dag i en lang periode.

        1. Denne kommentaren var faktisk overhodet ikke ment frekt og om det virker sånn så beklager jeg! Ønsker ikke å sammenligne deg med noen andre heller og dra mer negativitet inn her, men jeg synes for eksempel Sofie Nilsen er flink til og oppdatere ofte og har mange fine bilder. Isabel Raad var også utrolig flink til å oppdatere før, men også der har det blitt dårligere nå (men hun har ihvertfall mange og bra bilder!). Og jeg synes oppriktig du var veldig flink før; bare så det er 100% klart, så jeg tror noe av «hatet» mitt bunner i at jeg har altfor høye forventninger til deg siden du var så flink før. Uansett, denne kommentaren var oppriktig ikke frekt ment og fra nå av vil jeg følge med på og heie på deg fra sidelinjen uten å kommentere mer og blande meg inn i ting jeg ikke har noe med eller åpenbart ikke har peiling på og fokusere mer på å bli en bedre person, forhåpentligvis. Jeg henger meg vel litt for mye opp i bloggere og hvor mye de oppdaterer fordi jeg er ensom og dette er en slags «escape» fra min virkelige drittverden og det er ikke rettferdig ovenfor deg. Jeg beklager igjen, og skjønner godt at du er irritert.

        2. Den eneste som oppriktig leverer stabilt og av lik kvalitet hele tiden er vel Caroline Berg Eriksen. Men hun er egentlig ikke sammenlignbar med resten av blogg-Norge, da hennes blogg nesten er som å lese et ukeblad. MEN du leverer absolutt bedre enn mange andre bloggere, og jeg kommer ikke på noen andre som leverer bedre.

    6. En rabattkode oppfordrer ikke til overforbruk. Når jeg trenger noe leter jeg etter kode på nett, eller venter til en blogger reklamerer for en. Da sparer jeg penger.

      Men nelly er det sraad som tar seg av, så kanskje det hadde vært mer spennende med en annen nettbutikk?

      1. “en” rabattkode…her er det ofte langt mer enn bare “en” rabattkode. Ja, du sparer penger, men er det penger du kunne brukt på å kjøpe brukt i stedet for nytt? Ofte trenger vi ikke å kjøpe ting som er helt nye, men kan kjøpe brukt i stedet. På den måten vil ikke miljøet bli skadelidende av at det til stadighet produseres mer og mer. Jo, Sofie Elise oppfordrer til overforbruk gjennom å dele rabattkoder, linker og annonser på bloggen på grunn av at hun sjelden eller aldri kjøper brukt. Men så lenge hun kan tjene penger så er det ikke så viktig med miljø…

    7. CHALLENGE!

      (Denne kommentaren føles egentlig helt idiotisk å legge inn hos deg, Sophie Elise, men prinsippsak: jeg legger den inn hos alle favorittbloggene. Kanskje du blir inspirert til et blogginnlegg som omhandler miljø, uansett?)

      Dette er en kommentar jeg kommer til å legge igjen hos alle blogger jeg leser, fordi jeg er litt sånn «be the change». Jeg vet at ingen av bloggene jeg leser er noen «miljøblogg», selv om jeg håper og tror at vi alle gjør litt i vår hverdag for å tenke på miljøet. Men, jeg tror også at vi (som i oss alle!) må tenke enda litt mer på det. Influencere har en gylden mulighet til å belyse mange tema, derfor ønsker jeg så inderlig at hver blogg jeg leser kommer med omså bare ett blogginnlegg i året, som omhandler dette. Ingen pekefingre rettet, men tips eller inspirasjon til små eller større ting vi kan gjøre for å leve litt mer miljøbevisst i en verden som MÅ ha endring, nå. Hva med, «10 ting jeg gjør for miljøet»? Eller, «tips for en litt grønnere hverdag»? Det være seg praktiske tips, eller innenfor skjønnhet, mote, mat.. Jeg ser jo at mange allerede gjør en del. Jeg ønsker meg mer! Det er utrolig hva man kan tenke «dette vet jo alle» om, men er det noe internett har lært meg så er det at det slett ikke alltid stemmer. Så, dette er mitt lille tiltak. Et ønske til mine favorittbloggere.

      God helg <3

    8. Pelsdyroppdrett er trasige greier, men fuskepels er heller ikke bra. Fuskepelser lages av mikroplast, og hver gang de brukes og vaskes slipper de fra seg bittesmå plastpartikler som havner i vassdrag og hav. Jakker av ekte pels er altså mer miljøvennlige enn fuskepelsjakker (men selvsagt ikke snillere mot de små i bur).

      Det er mye og tenke på og mange nyanser i miljø- og pelsdyrdebatten. Alle må lese seg opp og forholde seg til flere kilder.enn det de gjør i dag. Vi kan ikke bare lese det vi helst vil skal være sant og forkaste alt annet.

      (Det var en generell kommentar, men når det først skrives om miljø, overforbruk, pels og politikk på denne bloggen, så er det likevel greit å huske på dette, både for Sophie og gjengen i kommentarfeltet.)

      1. Helt enig! Ekte pels er et naturprodukt av kvalitet som varer i generasjoner. Vi må heller få fokus på bedre levevilkår for dyrene. Fake pels er ikke et godt alternativ med tanke på miljøet og fremtiden.

        1. Det er ikke mulig å få gode nok levevilkår for dyr som som i utgangspunktet er svært aktive rovdyr og har behov for å jakte og streife over store områder! Pelsdyrene har sterke instinkter og de trenger variert stimuli, noe de ikke får i fangenskap. Å ale dyr opp for at noen vil ikle seg ekte pels er totalt unødvendig og moralsk feil ovenfor dyrene. Pelsproduksjon er ikke naturlig og heller ikke mer miljøvennlig enn fuskepels. Et flådd skinn går i gjennom en lang bearbeidingsprosess og det anvendes giftige kjemikaler når pelsen renses og garves. Fuskepels har også mindre CO2 avtrykk enn dyrepels!

    9. Hei, Sophie! Jeg lurte bare på om du vet hvordan og hvor klærne fra Nelly produseres? Jeg har veldig lyst å vite det, før jeg eventuelt kjøper noe der <3

      1. Det kommer an på. Noen ganger produseres de i italia, andre ganger i kina, og noen ganger andre steder. Nelly har mange ulike merker men også variasjoner innad i deres egne merker. <3 Men, Nelly er en lavpriskjede og jeg skal ikke lyve til deg å garantere noe jeg ikke kan gå god for selv. Jeg er i dialog med nelly om det akkurat nå 🙂

    10. Rabattkode på Sumo slik at vi som er studenter og ikke kan ta oss råd til slike abonnementer kan se den nye sesongen av Sophie Elises Verden!

    11. Hei Sophie 🙂 jeg vil si takk for alle gode saker du fronter, og takk for at du jobber så hardt for oss andre.
      Du er glad i dokumentarer, så jeg lurer på om du har sett den på netflix som heter «The true cost»?
      Jeg synes den var bra og den ga meg en oppvekker. Men jeg synes det er vanskelig å finne slike klær i Norge, hvis du er interessert i dette kanskje du vil sette deg mer inn i denne miljøsaken som er så gigantisk og dermed øke etterspørselen for gode produsenter som tar vare på miljøet og arbeiderne sine? Det er allerede lagt til rette for, men klærne man finner i Norge er ikke dritfine, og lite utvalgt for unge voksne. Jeg tror det er et steg i riktig retning for Norge 🙂
      Jeg tror ikke det er lurt med rabattkoder for Nelly, pga medvirkning til fast fashion og kjøp/kast fenomenet. Synes det hadde vært kult om du gjorde noe helt omvendt 🙂 men det er bare hva jeg synes da, det må være viktig for deg også

    12. Angående debatten om abort:
      Synes selv det var et latterlig dårlig svar fra MARI HOLM LØNSETH. “Det å ta abort er en vanskelig avgjørelse og det er viktig at vi viser åpenhet og forståelse for et slikt valg”, som om at vi ikke viste dette fra før av.. må nesten le.

      Kan ikke forstå hvordan en hvordan en kan støtte denne lovendringene, da den for meg helt klart svekker kvinners rettigheter. Hvis man ønsker å ta tvillingabort skal man selvfølgelig få lov til det, fordi vi kvinner bestemmer selv over vår kropp! Tusen takk for ditt engasjement, det hjelper<3

    13. Syns det er litt “mot sin hensikt” at Sophie Elise kjøper/får såpass mye klær når hun fronter miljø som hun gjør, men hun gjør nå det hun kan på enkelte områder andre ikke gjør. Noen kjøper mindre klær, noen spiser grønnere.
      Syns likevel det må være innafor å dele en rabattkode. Selv om mange kanskje går bananas og handler unødvendig, så er det de som trenger koden for å få kjøpt seg noe nødvendig. Ingen presser folk til å handle selv om de får en kode. Syns det er bra Sophie deler tips til jakker osv, dette er jo noe mange trenger innspill på..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg