nå er det over

Jeg leser alle kommentarene deres, og er glad for all støtten. Takk. Så klart er det noen som påstår at jeg gjør dette for oppmerksomhet, men tro meg – jeg synes dette er problematisk å dele. Hvem vil innrømme at man har gått rundt med silikonpuppe-implanateter i rumpa? Om jeg ville ha klikk på bloggen eller oppmerksomhet ville jeg ha delt masse før / etter, tatt bilde på operasjonssalen, skrevet om hvor mye operasjonen koster fordi det provoserer.. Og så videre. Jeg prøver å gjøre dette på en så “nøytral” måte som mulig og likevel dokumentere det som faktisk er mitt liv. Jeg er åpenbart ikke imot plastisk kirurgi, og jeg sier ikke at jeg sitter på alle svarene (det gjør ingen), men om det kan stoppe noen fra å dra å operere på en billig og random klinikk slik jeg gjorde, så er det utelukkende positivt. Det tror jeg mange har vært fristet til når alt skal være så “hysj hysj” og info ikke finnes.

Derfor deler jeg. 

  

Dette er min siste dag i LA, og i morgen venter den potensielt sett jævlige hjemturen, prøver å ikke tenke på det nå. Det tar vel 11 timer å fly hjem og jeg kan ikke sitte lengre enn femten minutter sammenhengende før jeg må opp å stå. Det vil si – ingen søvn, ingen avslapping, ikke noe “bestille snacks og se på film”. Når det er over kommer jeg til å være så glad og lettet over å være på norsk jord og tilbake i mitt nydelige hjem med min fine kjæreste, som jeg savner sånn. I perioder som dette blir jeg ekstra glad for mitt uproblematiske forhold, som ikke blir påvirket.

I dag fikk jeg ut de såkalte “drainsene”, det vil si tubene som har skilt ut veske og blod (om jeg har forstått det riktig) fra såret. Slik ser de ut. Ekkelt å gå å bære med seg, men man blir faktisk vandt til det. Jeg har møtte tømme dem en gang om dagen. Disse har virkelig vært en døråpner til samtaler med folk men også bedre bordplassering ute.

Ellers har vi vært på Vanderpump Dogs idag. Det var som jeg hadde tenkt meg, stort, rosa og glam, med masse gatehunder. Henrik syntes hundene var stygge, men han donerte penger uansett haha. Vi kjøpte gave til hundene våre hjemme, og jeg sendte bilder til mamma underveis som er like opptatt av Real Housewives som meg. Dette fikk meg til å tenke på hvor sykt lyst jeg har til å adoptere en liten Griffon eller en Spitzpoo hjemme i Norge.

Vi har også hatt en liten runde på taket her vi bor. Min første gang der, men om jeg hadde vært i bedre form ville jeg så klart ha nytt dette hver dag. Men – etter en operasjon føler man seg dritt og det vet jeg.

Topp fra NAKD bukse Nelly.

Jeg skal bestille mat og Henrik skal ut på Cecconis, han har vært ute på fine steder hver kveld, jeg skal ligge på magen i senga, og så blir det kanskje litt Greys Anatomy! Er på sesong to nå og liker det egentlig ikke men samtidig er noen av episodene så spennende at jeg må se videre. Men Meredith irriterer meg..

66 kommentarer
    1. Men du har jo ikke “sykt lyst til å adoptere”, du vil kjøpe en helt ny valp fra en oppdretter hvis levebrød er å drive avl med disse dyreplager-rasene.

      1. ZzzZzZZZz la folk styre sine egne liv. Trur du ho gir sæ blanke f i ka du syns? Æ hadde bare flirt av sånne nett troll som dæ om æ va ho.🤘 Ha en fin dag 🤣

        1. Det er det sykeste jeg har hørt? Å «la folk styre sine egne liv» kan IKKE gå på bekostning av de som trenger en stemme, slik som stakkars uskyldige liv som avles frem kun av egoistiske årsaker, slik at egoe mennesker slik som SE kan få seg det rette, søte tilbehøret. Sofie: om du har bestemt deg for å adoptere fremfor å kjøpe er det helt supert, og jeg fikk nå kanskje 5% mere respekt for deg. Men hvorfor var du da så sykt nedlatende i innlegget ditt der du skrev at alle bare var ute etter å ta deg? Åpenbart har du jo tatt til deg litt av infoen ekte dyrevenner kom med, siden du har bestemt deg for å adpotere (tilsynelatende). Hvorfor var det da så vanskelig å være litt ydmyk i din kommentar, og faktisk for én gangs skyld takke for infoen og takke for at noen står opp for dyrene? For det var faktisk det vi gjorde, alt handler ikke om deg vettu. Du som er «dyrevenn» (så lenge det passer deg, si) burde da sette pris på at folk bryr seg om dyr?

          1. Enig med Kanel. (Selv om jeg ikke ville ha formulert meg riktig på den måten.) Kommentarene handler ikke om SE, men om dyrene. Det eneste man ønsker er å hjelpe de som ikke har en stemme. Sikkert vanskelig å ta til seg kritikk, selv om det er konstruktivt. Men jeg håper virkelig av hele mitt hjerte at SE slutter å overse den, og faktisk begynner å ta til seg bekymringene fra andre dyrevenner. For den er for DYRENE, ikke for å være ekle mot SE.

    2. God tur hjem og masse god bedring! Du er fantastisk flink på det du gjør. Ikke hør på haterne, lev ditt eget liv og gjør det som er best for deg. Jeg heier hele veien:D

    3. Hei Sophie!
      Du har et stort dyrehjerte❤️spitzpoo er den søteste hunden jeg vet om. Det er dessverre sånn at de blir avlet for å se bra ut. Hvor galt er ikke det? Tenk om vi mennesker skulle designet oss på den måten for å se best mulig ut? Vær så snill å ikke kjøp blandingshund, og om du skal sørg for at de er innenfor samme ish rase typ spitz og pom. Noen er ok å blande mens noen er totalt dyreplageri. En puddel er ikke en opprinnelig veskehund, å skulle blande det med en spitz er som at du skulle elsket å blogge men noen kuttet av alle fingrene dine. Eller å løpe og ble fanget i en 90 år gammel kropp. Pudler er atletiske, godt trene hunder. De ble før i tiden brukt som dyktige svømmere for å feks hente fugler som var skutt på havet. (Derfor klippen av bakben for å kunne svømme raskt og mye hår fremme for å flyte.) om hunden din skulle bli syk er det så mye enklere å finne ut av sykdomsbilde osv, om man vet historien, arv og typiske ting med akkurat den rasen. Å blande feks puddel og labrador (labradoodle) var et forsøk på å lage en allergivennlig førerhund. Han som oppfant den rasen ANGRER, fordi han ser konsekvensene og hvor dyreplageri det er å avle frem slik. Tenk at vårt eget kongepar fremmer dette?

      Oppdretter av puddel i Norsk kennel klubb

      1. Bare et lite tillegg til denne kommentaren. Pommen er en av de mest sporty og intelligente rasene som fins. De kan løpe mange mil og har et veldig driv de også. Så at å blande puddel og pom er ikke noe man burde gjøre, ja det er greit nok. Men ikke si at det er fordi pommen eller noen annen spitz for den del, er en veskehund, det er bare piss! Så skulle jeg jo, som de fleste i hundemiljøet nok også mener, ønske at du ikke valgte en så kalt design-hund.( Det er bare en jippo for å få lettlurte folk til å betale overpris for en blandingshund btw) Eller at du i det minste kaller det for det det er: en blandingshund og ikke det tåpelige salgstrikset som det er å kalle en blandingshund for en Spitzpoo eller maltipoo eller en bullshit😜 Det er blandigshunder enkelt og greit.

      2. «Avlet opp til å se bra ut.» Litt det samme som å operere seg til å bli penere enn det man egentlig er😂

    4. Jeg har et stort og interessant spm til deg.
      Du tjener fett på bloggen din. Det er det ingen tvil om. MEN her kommer spørsmålet.
      På hvilken måte er blogging en ” jobb” som tilføyer noe til samfunnet ?
      Du skriver om det som skjer i livet ditt. Du legger ut bilder av deg selv med og uten klær-
      Du skriver om ting som folk flest ikke interesserer seg for med med mindre det er snakk om jenter i alderen 12-18 år som sliter med sin egen utvikling. Ja de sliter forresten også med seg selv som har deg som et forbilde..
      Ja du er ei meget pen jente, og du har stil.. det skal jeg innrømme. MEN som sagt.. Hvordan kan folk eller du mene at den blogg er en ” jobb” som samfunnet trenger ?
      Tolk gjerne dette spørsmålet her på hvilken måte du vil.
      JA også til dere som skal kommentere med at dette her er stygt, du er dum, du er misunnelig , bla bla bla.. Det er ET FUCKINGS SPØRSMÅL. ikke lag noen stor greie ut av det 😛

      1. Hei. Jeg vil bare si..
        Det kan hende folk bare vil gjøre det de trives med?
        Hvis sophie hadde gjort noe annet eks. Renhold, lærer, sykepleier, så hadde hun mest sannsynligvis ikke trives.
        Jeg tror ikke det er noen som mener at blogging bidrar mye til samfunnet utenom å være underholdning for mange. Det blir litt som noen teite komedie filmer eller serier, hva bidrar det til samfunnet utenom underholdning? Eller.. Noen typer bøker? Det er også underholdning mener da jeg.
        Jeg synes det er morsomt å lese blogger når folk er flinke til det de gjør. Men det er ikke sånn at det er krise hvis bloggere ikke hadde vært en ting.
        Vil tro at sophie er enig i det. Hun virker smart og reflektert nok til å se at yrke hennes er ikke noe som vi MÅ ha i samfunnet.
        Folk er forskjellig.. Noen mennesker vil jobbe som bartendere, noe som heller ikke bidrar veldig positivt til samfunnet. Men folk må få lov til å gjøre som de vil 😁

        1. Skuespillere, modeller eller musikere er vel heller ikke på lik linje med en lærer, barnehageassistent eller lege, men de finnes pga underholdningsverdien.

          1. Mene dåkker virkelig at skuespillera, musikera å modeller bare finnes fordi d e underholdning? Det at vi ikke MÅ ha d yrket har ingenting å si bare fordi dåkker mene d. D e mange unge jente som ser opp til bloggera. Det vil i mine øya si at dem e med å oppdra ungan til folk. Så d eneste som burde bety nåkka e at de som e i, som dåkker sir underholdningsbransjen e folk som prøve å bidra til å gjøre samfunne bedre. Stille spørsmål til ting som ikke e greit, å åpne øyan til folk som går blind igjennom livet å ikke klare å se negative ting sjøl. Viss ho har en fanbase på 1000000 feks. Så når ho ut til ganske mange fler enn d du gjør. Dvs at ho e i en posisjon det ho kan informere folk om ting som e viktig. Som igjen unga tar med sæ vidre, eller kanskje ungen ende opp med å jobbe med en spesifikk ting når ungen voks opp, sia det traff en nærve som unge. Så sir igjen, d som betyr nåkka e kæm som sitt med makta å samtidig bruke den til å gjøre positive ting for andre å sette syn på ting for milliona. Ting som ikke kommer på nyhetern feks fordi nyhetern ikke vil dele sin ærlige mening om diverse ting.

      2. Hei. Jeg vil bare si..
        Det kan hende folk bare vil gjøre det de trives med?
        Hvis sophie hadde gjort noe annet eks. Renhold, lærer, sykepleier, så hadde hun mest sannsynligvis ikke trives.
        Jeg tror ikke det er noen som mener at blogging bidrar mye til samfunnet utenom å være underholdning for mange. Det blir litt som noen teite komedie filmer eller serier, hva bidrar det til samfunnet utenom underholdning? Eller.. Noen typer bøker? Det er også underholdning mener da jeg.
        Jeg synes det er morsomt å lese blogger når folk er flinke til det de gjør. Men det er ikke sånn at det er krise hvis bloggere ikke hadde vært en ting.
        Vil tro at sophie er enig i det. Hun virker smart og reflektert nok til å se at yrke hennes er ikke noe som vi MÅ ha i samfunnet.
        Folk er forskjellig.. Noen mennesker vil jobbe som bartendere, noe som heller ikke bidrar veldig positivt til samfunnet. Men folk må få lov til å gjøre som de vil 😁

      3. Hei. Jeg vil bare si..
        Det kan hende folk bare vil gjøre det de trives med?
        Hvis sophie hadde gjort noe annet eks. Renhold, lærer, sykepleier, så hadde hun mest sannsynligvis ikke trives.
        Jeg tror ikke det er noen som mener at blogging bidrar mye til samfunnet utenom å være underholdning for mange. Det blir litt som noen teite komedie filmer eller serier, hva bidrar det til samfunnet utenom underholdning? Eller.. Noen typer bøker? Det er også underholdning mener da jeg.
        Jeg synes det er morsomt å lese blogger når folk er flinke til det de gjør. Men det er ikke sånn at det er krise hvis bloggere ikke hadde vært en ting.
        Vil tro at sophie er enig i det. Hun virker smart og reflektert nok til å se at yrke hennes er ikke noe som vi MÅ ha i samfunnet.
        Folk er forskjellig.. Noen mennesker vil jobbe som bartendere, noe som heller ikke bidrar veldig positivt til samfunnet. Men folk må få lov til å gjøre som de vil 😁

      4. En ting jeg har hørt at misunnelse er kjempefarlig…. Sophie er ikke moren til disse barna fra 12-18 år, ikke heller noe moder Teresa , noe riktig gjør ho jo siden ho har 40000 lesere hver dag/uke. Litt usikker på statistikken…

      5. Kalle med fela: Jeg har aldri sett eller hørt Sophie påstå at blogging er en jobb som gangner samfunnet. Det er en jobb som føyer seg i rekka med andre underholdningsjobber, og jeg vil i grunn påstå at underholdning så absolutt er positivt for samfunnet. I tillegg er det en platform som når ut til mange, hvor viktige tema kan bli skrevet om. Blant annet palmeolje-debatten, som ikke hadde blitt en like stor ting uten Sophies engasjement. Eller at unge jenter gikk rundt og reiv ned sirkus-plakater på våren fordi Sophie oppfordret til det. Blogging er ikke en jobb samfunnet trenger, men det er en jobb som absolutt bringer med seg noe positivt for samfunnet (i tillegg til mye negativt, vel å merke).

      6. Om det ikke akkurat tilføyer samfunnet noe, har hun jo faktisk skapt sin egen arbeidsplass. Samtidig bidrar hun til at forskjellige produkter får god reklame. Og hvem står bak at hun har gjort det så bra, det er jo leserne, ikke hennes feil at hun har fått så mange. Da bør man jo heller spørre de. Det er jo de som vil lese det hun skriver.

    5. Here we go again…
      Spitzpoo eller Griffon?
      Har du ikke fått med deg noen ting? Nei, det har du ikke gjort, du som har vært sammen med Kasper i 4 år og lever et rolig liv…

    6. Jeg og du er totalt forskjellige, men jeg følger deg og heier på deg, pga din kjærlighet for dyr. Der er vi ganske lik, og derfor liker jeg deg. Dyrene trenger all den stemmen vi kan gi de, også i denne settingen.

      Jeg tenker at du som er så opptatt av dyrevelferd, her burde sette deg inn i og finne en oppdretter som avler i henhold til NKK’s regelverk. Ikke støtt uansvarlige mennesker, som bevisst avler blandingshunder kun pga utseende, kun for å tjene penger. Disse menneskene trenger ikke å følge noe regler, ingen etiske retningslinjer, i motsetning til seriøse oppdrettere. Vi har masse flotte raser her i Norge, og masse dyktige oppdrettere som jobber hardt for å bevare og forberede disse rasene. Håper du vil støtte de.

      1. Kjære Sophie Elise. Jeg har lest bloggen din lenge og prøver å forstå ditt budskap og hva du vil frem til. Jeg har enda ikke helt forstått deg. Du har lagt ut mye om dine operasjoner og fått masse kritikk om det. Du var med på debatten og la deg langflat og sa unnskyld for dine feil. Fint. Men du går rett på podkasten og rettferdiggjør det du har gjort, og syns kritikken mot deg selv er hard. Da viste du en annen side av deg selv og ingen anger, ingen ansvarsbevisst og heller ingen forståelse på hvorfor så mange har reagert på det du har gjort.
        I blogginnlegget ditt som du skriver om operasjonen forklarer du hvorfor du har måtte dra til USA for å operere rumpa de noe som er helt greit. Men jeg leser kommentarene dine til folk, og da reagerer jeg. Du skriver hvem du har vært hos, skriver i detaljer om rumpe operasjoner, og gir råd til hva folk bør gjøre og ikke. Er ikke det litt bak mål? Kan du ikke bare ha skrevet et innlegg og sagt «folkens jeg dreit meg ut, og nå drar jeg for å fikse på det slik at det ikke oppstår komplikasjoner». That’s it!

        Jeg tror neppe du vil gi deg med alle operasjoner og du vil alltid ha en forklaring på hvorfor du opererer deg for å unngå kritikk og bli stemplet som dårlig forbildet.

        1. Enig Maya.
          Og, seriøst!, den rumpa ser p.t ikke noe mindre ut, hva i h.. er dette for kroppsfokus, og kroppsfiksasjon. Slutter ikke å bli overrasket og irritert

        2. Er så utrolig enig. Rumpa har jo ikke blitt mindre. Den er sikkert noe hoven nå, men synes heller det ser ut som hun bare har byttet type silikonimplantater (ikke størrelse) og i tillegg lagt til fylde på hoftene – noe ala Kylie Jenner-fasong. Så veldig slik ut på bildet som Henrik la ut på Instagram.
          I tillegg synes jeg det er rart at hennes gode venninne Ariel Søyland drar å opererer seg på samme klinikk som Sofie i Tyrkia om Sofie var så sykt misfornøyd! Og det er helt hårreisende å se reklamen Ariel spytter ut for dette stedet.

          Uff, håper det blir slutt på disse operasjonene snart :/

          1. Er dessverre utrolig enig i det de tre foregående har skrevet over meg. Jeg har fulgt med her så lenge. Blir håpefull, skuffa, håpefull, og igjen, drit skuffa. Sophie Elise – du lyver egentlig en hel del. Pakker inn ting. Det er til tider helt imponerende, men det går ikke an å stole på noe av det du sier. Du sier at etter anbefaling fra plastisk kirurg skulle du ikke fjerne alt, fordi resultatet ikke ville bli like pent. Dette er en estetisk anbefaling, ikke en helsemessig en. Det er ikke noen som helst form for helsemessige gevinster å ha implantater i kroppen. Ingen. Det er DU som ikke vil ha arr. Det er DU som ikke greier å ‘gi opp’ en stor bakdel. Dette har ingenting med kirurgen å gjøre. Han er primært helsepersonell, selv om han er plastisk kirurg, og det er pinlig at du undervurderer leserne dine på den måten.

            Videre setter inn noe som ser likedan ut størrelsesmessig. Du setter også inn implantater i hoftene. Du er bare helt utrolig. Merker jeg blir skuffa, lei meg og sint, fordi jeg føler meg bedratt som leser og tilhenger. Jeg har alltid heiet på deg. Investert tid i deg, og bloggen din, og du greier ikke engang å gi ærlighet i retur til leserne dine. Det er så dårlig.HVORFOR KAN DU IKKE BARE EIE AT DU HAR BODY DYSMORPHIC DISORDER? Droppe blogg, bli frisk? Helvete heller. Hilsen skuffa

            1. Er utrolig enig med det du skriver, Lene! Kunne ikke vært mer enig. Sophie Elise, kan du ikke bare innse at du opptrer på en måte som er farlig for både deg og samfunnet? Du tror at vi leserne dine er så dumme nok til å ikke skjønne at du rettferdiggjør det du gjør med å si «legen anbefalte» eller «jeg måtte gjøre det pga helsemessig årsaker». Kan du ikke bare våkne opp og innse at du ikke er frisk og bør virkelig droppe bloggen, jobbe med noe som ikke handler om å være influenser og bare få det bedre med deg selv psykisk?
              Se på Isabel Sraad, ja hun dreit seg ut, ja hun spilte offerrollen en god stund, men fy faen hun har vokst. Hun har tatt seg sammen skikkelig. Snakker ikke om kroppen sin, om sine operasjoner, om hva hun vil gjøre. Ja hun har vært ydmyk og lagt seg helt flat. Sånn skal en influenser være! Du, jeg og alle er bare mennesker og vi har alle feilet, og vi lærer av våres feil. Det er på tide at du våkner opp og lærer av dine feil!

              Jeg har aldri trodd på det du har sagt, hva du har stått for eller noe som helst fordi alt du gjør og skriver kommer av at du skriker etter oppmerksomhet, skriker etter å bli sett på som et godt forbildet, men det er du faen meg ikke.

              Jeg er så utrolig lei meg og sint for at du får lov til å holde på sånn som du gjør. Det er så mange der ute som ser opp til deg og ser på alt du gjør, forstå at du skadelig for folk sånn som du holder på med.

    7. Hvorfor fremme avl av blandingsraser? Du vet ikke hva du får. Betaler masse for en hund som du vet ikke noe om. Kjøper du hund med stamtavle har du kontroll på hvem som er forfedrene til hunden. Du får en hund som koster like mye som en blandingsrase, men hvor oppdretter sitter igjen med vesentlig mindre penger fordi oppdrettere må bruke penger på tester, utstillinger, oppfølging under svangerskap, helsesjekk, chip, stamtavle og vaksiner. Dette kravet er kun til NKK registerte hunder. Blandingsavl er kun for penger. Renrasede hunder krever mye mer av oppdretter og mye mer oppfølging.

    8. masse god bedring Sophie ! <3 bra du går for det du vil, og står på. du er sterk, viljesterk og ett forbildet. syntes nå jeg 🙂 og når det kommer til Grey's , gi det tid, det er virkelig favoritten min. mange som ikke liker Meredith, jeg elsker henne, haha. men skjønner hva du mener, men det vil å kanskje dabbe av etter hvert. men du må fortsette og se, for er masse spennende ting du har i vente ! sett alt 7 ganger eller noe, blir aldri lei og jeg misunner deg til de grader som ser det for første gang. men det er noen episoder som er forbanna spennende ! <3

    9. Hei Sophie! Liker deg godt og det du står for. Jeg tillater meg å komme med noen velmenende råd. Har du tenkt over hvorfor vi i Norge ikke har det problemet som mange andre land har med shelter-dogs og gatehunder? Det er fordi vi i Norge har en sterk tradisjon hva gjelder å avle hunder etter etiske regler, og at det i Norge er sett på som et kvalitetsstempel å registrere i Norsk kennel klub. Det gjør det uattraktivt for puppymillers, og det sørger for at man vet at om man kjøper en renraset hund i Norge, registrert i Norsk kennel klub, så får man en hund der de obligatoriske helsetester er gjennomført, tester som det etter masse forskning har blitt bestemt at den enkelte rase må gjennomføre. Gjør deg selv, hundene, landet vårt og alle som jobber masse med dette en tjeneste, og kjøp ikke en «designerhund»/blanding. Ring raseklubben for rasen du er interessert i, og spør gjerne om det er ekstra ting å passe på ved kjøp. Det finnes en rase for alle! Ikke vær med på å fremme blandingshundavl, med alt det innebærer av konsekvenser… Husk også at en blandingshund ikke er friskere enn en rasehund. De tar med seg gener fra alle raser den er blanding av. Også sykdomsgenene.

      Stoler på at du tar et gjennomtenkt og etisk valg, også når det gjelder dette 👍🏻☺️

    10. Synes du er tøff og modig Heier på deg som deler det av deg oss en er det med hunden din han er så kos synes jeg knallbra innlegg synes jeg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god dag fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🙂♥️☀️🌠🦋

    11. Først og fremst! Masse god bedring! Jeg er så glad på dine vegne som har hatt muligheten til å operere på nytt hos en seriøs lege. Og jeg synes det er fint at du i innlegget for noen dager siden ga navnet på legen til en jente som spurte. Du er åpenbart ikke alene om å ha reist til Tyrkia. Du er tøff som deler. Det du deler er kjempe viktig. Hadde noen gitt deg den informasjonen du deler nå så hadde jo du også tenkt deg om en gang til – i alle fall hvis kirurgen hadde fortalt deg at de kom til å legge inn proteser som ikke er egnet for denne kroppsdelen. Når det beste av informasjon er fra klinikken selv så er det klart at det ikke er objektiv informasjon som blir gitt om inngrepet. Vi trenger at privatpersoner deler sine historier. Dessverre. Du når heldigvis ut til mange. Jeg håper du får mest støtte og fine kommentarer. Lykke til på flyturen hjem. Krysser fingrene for god plass sånn at du kan ligge litt på magen over tre seterader eller noe. Stor klem <3.

      1. Er du helt ute Ingrid? Hun burde aldri operert «in the first place» og vi burde aldri ha hørt noe om denne andre million-operasjonen heller. Tenk hvor mange miljø-foretak som hadde trengt de pengene….

    12. Jeg ser det argumenteres mye i fordel for avling av renrasede hunder etter retningslinjer fra NKK, og derfor også rasestandarden som settes av dem. Det er viktig å påpeke at rasestandarden i noen tilfeller er i strid med norsk dyrevelferdslov, og at premierte hunder fra utstillinger fremmer en rasestandard som kan være direkte skadelig for hunden. Dette gjelder selvsagt ikke flertallet av raser, men at en rasehund automatisk er friskere eller sunnere enn en blandingshund fordi det blir drevet systematisk avl på den er ikke alltid tilfellet. Griffon-typene er et godt eksempel på en brachycefalisk rase (altså med veldig kort snuteparti) og disse sliter som kjent med en rekke problemer, men likevel skal det avles frem på tross av anbefalinger om det motsatte fra veterinærer. Alle raser har oppstått som et resultat av å blande forskjellige raser i utgangspunktet. Det betyr ikke at avling på «designerraser» og populære blandinger er noe bedre, men det er noe å tenke på.

      Til slutt vil jeg bare ønske deg lykke til med flyturen hjem, og hvor fint jeg synes det er at du velger å være åpen om ting som ikke er enkle i livet ditt også, fremfor å bare skrive om alt som går bra. Vi trenger flere slike offentlige og ærlige stemmer!

    13. Håper det går fint med deg og at turen hjem går fint:)
      Er litt spendt på om du nå etter å ha funnet ut at det var puppesilikon du hadde i rumpa, tok du dette bare ut da eller tok du da å satte inn riktige implantater?

      1. Klara: Du er litt naiv hvis du blankt tror at dette stemmer. Det kan være konkurrenter som fabrikerer det. Jeg finner det ganske merkverdig at han ikke er saksøkt fra venstre og høyre hvis dette skulle være tilfelle. Det er tross alt USA vi snakker om, hvor saksøkerkulturen er ekstrem. Så han hadde uten tvil hatt drøssevis av saker mot seg. Jeg nekter ikke for at det kan hende det er sant, men man skal være litt kritisk.

    14. Lykke til med flyturen!
      Har du vurdert toypuddel? De er ganske like spitzpoo, men er en rase! De er såå søte.

    15. Synes det er veldig bra at du deler. Som du selv sier, det minsker sjansen for at andre velger å dra til samme klinikk som du først dro til. I tillegg er det et varsko til andre som allerede har operert på samme klinikk, slik at de også kan få noen skikkelige kirurger til å se på det. Jeg håper virkelig Isabel Raad lar seg undersøke i tilfelle hun også har feile implantat. Folk må for guds skyld ikke la seg friste av å operere på billigere klinikker. Det kan i verste fall koste dem livet.

    16. Om du kjøper en griffon så kan du påvirke til at etterspørselen etter rasen øker og enda flere hunder blir født til et liv med pusteproblemer. Men dette vet du sikkert, men da forstår jeg ikke hvorfor du vil kjøpe en slik rase

    17. Heii! Jeg har fulgt deg i alle år og digger deg og åpenheten din, og jeg ønsker deg masse god bedring! <3 Jeg ønsker også å instendig be deg, som dyreaktivist og dyreelsker, å ikke kjøpe en Griffon. Jeg stiller meg rett og slett uforstående til ditt ønske om å kjøpe denne hunderasen da du, som et veldig oppegående menneske, helt sikkert er klar over helseplagene til denne rasen. Ved å kjøpe en slik støtter du ikke bare den høyst kritiserte avlsindustrien, men du fremmer også rasen slik at etterspørselen fort økes. Jeg håper derfor inderlig at du velger en hund som kan leve et godt liv uten alvorlige helseplager, og det må vel også føles mye bedre for deg å ha en frisk hund i steden for en hund du vet ikke får puste ordentlig.

      Ønsker deg som sagt masse god bedring, og håper du ble fornøyd med resultatet etter operasjonen. Du er veldig tøff som deler det med oss, og det setter i hvertfall jeg veldig pris på! <3

    18. Hei Sophie! Jeg har alltid vært en fan av deg, og har alltid forsvart deg i alle sammenhenger men akkurat nå kjenner jeg at jeg blir litt frustrert over at du ikke tar problemene med Griffon rasen seriøst! Alle som kommenterer om denne saken er IKKE ut etter å ta deg, det er ikke en “uansett hva jeg gjør blir det feil”-sak, det er rett og slett for å informere deg om informasjon du kanskje visse! Og det er virkelig ingen feil i å innrømme at du kanskje burde se på en annen rase, og at det var noe du ikke visse! Ingen dømmer noen for å ta litt feil en gang i blandt, men å ikke ta det vi skriver seriøst er litt synd, da vi også bare bryr oss om dyrene og vil de det beste. En Griffon kommer ikke til å ha et fint liv med mye reising, de sliter mye med pusten uansett om du kjøper fra en seriøs oppdretter eller ei! Derimot, er det en rase du kan adoptere, slik at du ikke er med på å gi penger til avl, men heller en hund som trenger et nytt hjem. Håper du ikke tar dette som hat, for det er det virkelig ikke! Fortsatt en fan, men akkurat her kan jeg ikke forsvare dine valg..

      1. Wooow jeg blir helt målløs, wooow skulle ønske du hadde turt å stå fram med ditt å sagt til oppi tryne hennes, Gud bedre meg

    19. Jeg synes det er veldig bra at du deler dine erfaringer om det. Føler det får folk til å tenke seg mer om før man legger seg under kniven. Smerter og komplikasjoner hører man jo sjelden om fra folk.

      Masse god bedring❤️ Og masse lykke til med flyturen!

    20. Bloggomtoppbloggere er oppe å går igjen , mye kritikk til dine etiske og moralske valg her på bloggen 😉 håper alle sjekker den ut. Feks at du tidligere boikottet h&m, pga du mente de var uetiske. Og nå samarbeider du med dem selv.
      Er du helt med i verden eller?

      Evt at du diser bloggere som samarbeider med feks Bikbok , gir ut kolleksjon der, så gjør du det samme med mymuse og Dorthe?
      Altså, hva ? Hvor gammel er du egentlig igjen?

      1. Bbd, takk for info om denne bloggen. Leste endel, og fikk blant annet sett en skjermdump fra et av SE sine tidligere innlegg. Der sto det, kort fortalt, at skulle hun holde på leserne sine, måtte hun med jevne mellomrom ha innlegg om dyrevern, depresjon, blitt mobbet, miljø etc, fordi det var kun sånn det fungerte. Altså lyve litt for å holde på leserne.
        Nå ble jeg uvel…

    21. Hello,
      Hvordan kan du samarbeide med Coverbrands som tilbyr så dårlig kundeservice. Selv bestilt varer der og venter på Glød som jeg nok aldri kommer til å få men er betalt for. Leser på anmeldelser på Facebook og flere kunder som bestiller varer, betaler og aldri mottar produktene.
      Dem er helt umulig og komme i kontakt med. Sendt flere mailer og ringt å stått i kø i 1 time uten svar. Hvordan kan du støtte slike for å selge dine produkter?
      Burde ikke gå utover deg, men du er en person som får folk til å handle via dem og støtter dem i slik kundebehandling. Burde være mer seriøse forhandlere til å selge dine produkter 🙂 Synd jeg aldri kommer til å prøve den ut siden gidder ikke kjøpe dobbelt 😉 Gratulerer så mye med ditt nye produkt! Dette hadde ikke noe med innlegget å gjøre, beklager 😀

    22. Mener du seriøst at du i vår dager, ikke visste at det var risikabelt å operere inn implantater på en billig klinikk…😂😂😂😂
      Godt du får brukt opp pengene dine på idioti av en annen verden… drit i folk som lider andre steder…
      Toppen av kaka, nei en av toppene, var da du hadde komplekser for at du ikke hadde hår bak ørene…😂😂😂
      Ingen har hår der!
      Takk for meg.

    23. Det kalles for dren og drensposer i Norge 🙂 var det vondt å fjerne? Er sykepleier selv å hører noen synes det er veldig vondt mens andre ikke merker det..

    24. https://www.dyrebeskyttelsen.no/2018/06/13/aerlig-talt-kampanje-uetisk-avl/
      Jeg vet du leser kommentarene dine og jeg vet at du har fått med deg den massive kritikken om at du støtter uetisk avl av dyr som lider pga dette. Vær så snill, slutt å overse det. Et ønske om en “søt” hund burde ikke være større om ønsket om å få slutt på dyremishandlingen i det å avle fram og kjøpe/fremme disse rasene. Jeg håper virkelig du klarer å se at kommentarene ikke er for å være ekle mot deg, men fra folk som virkelig bare vil det beste for dyrene. Les deg opp på kampanjen Dyrebeskyttelsen har i år og ta et bevisst valg på å IKKE kjøp en rase som avler helseproblemer. Du som når ut til så mange vil nok få disse rasene “i rampelyset” for andre som ønsker seg “søte” dyr. Vær en god dyrevenn og vent til dere har slått dere til ro i en by, finn da en rase som passe for dere og vær en god dyrevenn. Jeg har troen på at dere vil bli gode hunde-eiere når dere ikke må pendle fram og tilbake. Husk, dyr trenger stabilt miljø. Ikke ta valget med å skaffe deg et dyr nå når du vet den vil ha et liv med mye reising bare for din del.

    25. Hva tenker du om at den kirurgen du gikk til har en egen instagramkonto der hans uprofosjonalitet og userise arbeid blir belyst?😱 Mtp at du sa at du gjorde veldig research og slikt.

    26. Ikke gi opp på greys serien Sophie! Du kommer til å elske det fremover! Fra sesong 3 så blir det så spennende og bra fremover! Meredith vil iritere deg, men du kommer til å elske henne.. bare vent :p

      Jeg har sett alt og er på den nye sesongen. Blir bare bedre og bedre!
      Lykke til på vei hjem og god bedring 🙂

    27. Aiaiai så dumt! Sitter her helt sjokkert over at Tyrkia ikke har topp kvalitet på sine plastiske operasjoner… hvem skulle tro det???! Tyrkia liksom… Enda godt at du som forbilde nå tar ansvar og legger ut dette selv om du ikke vil ha oppmerksomhet.
      Dette er jo et utrolig viktig tema som sikrer at de alle de unge usikre jentene som følger deg, vet at når de skal operere seg så må de velge å gjøre det andre steder. Godt at du tar ansvar og sikrer de god guiding i en verden av kroppspress og usikkerhet blant de unge.

      Gleder meg allerede til din neste operasjon et eller annet sted som kan gi oss alle inspirasjon og mot til å gjøre dette selv.. og at du senere skriver at du ikke vil anbefale andre å gjøre det eller at du angrer.. det er slike innlegg som er inspirerende og som gjør akkurat DEG til årets forbilde!

    28. Dette innlegget var ikke kleint, jeg refererer til en tidligere kommentar om at det var kleint å få vite om alt du har utsatt kroppen din for. Dette innlegget lærte jeg mye nyttig av om plastisk kirurgi, og det ble ikke for intimt for meg. Og: jeg er veldig glad for at du fikk byttet implantater i tide, hos tilsynelatende ordentlige, seriøse fagfolk! Tror mange unge jenter kan dra nytte av dine erfaringer og lærdom på dette. God bedring framover! 🙂

    29. Tenker du at den hunden skal reise med deg i fly fram og tilbake for å leve din livsstil? Hunder som egentlig ikke har noe i et fly å gjøre? Jeg beklager å si det, men livsstilen din virker ikke for meg som forenlig med å kunne gi en hund et godt liv. Jeg har alltid trodd at dyrevelferd var hjertesaken din. Nå virker det for meg som om du velger å lytte på de som sier det du ønsker å høre heller enn å forholde deg til konkrete fakta. Det virker ikke som om du har tenkt til å ta til deg noe av det folk prøver å fortelle deg, og det synes jeg er veldig leit. Jeg kommenterer aldri på bloggen din, men nå ble jeg oppriktig lei meg

    30. Har du operert hoftene dine? Ser ikke stor forskjell på slik rumpen din ser ut nå kontra tidligere, og hoftene ser noe større ut. Sikker på at du hadde vært finere uten slik du er, mer petite 🙂
      Håper alt står bra til ellers!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg