MALAGA

Reklame | innlegget inneholder annonselenker

Lukten av solkrem mot kroppen. De første prøvende steget i bassenget som først føles kaldt, men som viser seg å være helt nødvendig i den varme solen. Myse med øynene for å lese de siste linjene i boken. Trene på morgenen, slappe av i solen resten av dagen, spise flere store måltider. Presse det i seg fordi varmen gjør deg mett. Herregud, hvordan får folk i varme land gjort noe som helst? Jeg klarer knapt å snu meg rundt, eller bevege den svette kroppen min videre til skyggen.

Myse i boka. Myse til han jeg elsker. Da jeg var ung glante jeg misunnelig på alle kjærestepar på feire. Jeg ville også være voksen å lene meg mot kjærestens skulder på ferie, smøre hverandre med solkrem, kysse i bassenget. Det er så rart når man treffer slike milepæler selv.

Dette er den første ferien jeg har hatt på flere år hvor det faktisk føles som ferie. Jeg tar bilder når jeg føler for det, skriver når jeg føler for det og svarer på mailen når jeg føler for det (cirka to timer arbeidstid hver dag). Jeg har til og med satt mailen på en auto-repsons, “hei jeg er ikke tilgjengelig akkurat nå, men mail gjerne assistenten min”. Det føles bra.

Det beste er å få inn en økt på morgenen, men jeg trener ikke hardt på reise. Først hadde jeg planlagt å følge samme opplegg som jeg gjør på Barrys, altså å løpe i 10 minutter, styrke 10 minutter, og så repetere disse i en time. Jeg fokuserer heller på lett oppvarming, bittelitt styrke (armer mest), og så tøyer jeg.

For denne ferien har jeg nemlig gitt meg selv en liten utfordring. Spagaten på 30 dager! Flere av dere sier det aldri kommer til å gå, det ville kanskje vært mulig om jeg var en 11-åring, og det får meg til å tenke med bitterhet på min egen barndom og jeg – som begynte og sluttet på ting om hverandre – jeg var et sånt barn. Jeg begynte på dans, jeg begynte på kampsport, jeg begynte med hest, og jeg ble aldri god til noe annet enn å slutte. Jeg skulle ønske jeg var et barn som turnet. For herregud, så fint det er å være fleksibel. Supersexy.

Men ikke bare det.. Det er nødvendig også. Jeg nekter å bli en voksen som ikke klarer å røyse seg fra sofaen og jamrer seg, jeg kan allerede se tendenser hos meg selv, den der “huff herregud så slitsomt og vondt i ryggen”-pustet, som kommer nærmest på automatikk.

Spagaten hjelper kanskje ikke der, men det er en start. Og som sagt, det er sexy.

Sports-BH finner du HER. Litt liten i størrelsen.
Tightsen finner du HER. Den er normal i størrelsen, og ikke gjennomsiktig. Holder alt på plass!

Han sitter alltid med en podcast på ørene eller en bok i hånden. Nå og da lyser han opp, drar ørepluggene ut av øret, rører ved meg for å signalisere at han har noe å fortelle.. Og så forteller han. Lenge. Jeg hadde løyet om jeg sa at jeg alltid hang med, mye er komplisert, hehe. Men jeg lærer.

Temaet for reisen vår nå er Charles Eisenstein. Vi ser mye klipp av han på youtube og begge har lest bøkene hans, du vil garantert bli inspirert om du søker han opp!

Lunsj på Byoko.. Tips fra Amanda, venninnen min som bor her. Likte det stedet men det var litt trangt, så anbefales nok å sitte ute! Jeg er glad i å planlegge alle steder man skal spise. Det verste jeg vet er ferier hvor man går gatelangs og surrer, aner ikke hvor man skal gjøre av seg, og til slutt ender man opp på et eller annet kjipt sted med dårlig belysning og sure servitører. Det har vært mange slike ferier.

Meg og fine Amanda! Der som har hengt på bloggen lenge husker henne garantert. I starten da hun flyttet til et annet land var jeg redd vennskapet ikke skulle være det samme, men hun er en så fin person og god tvers igjennom, det er virkelig som alltid. Gøy at Kasper fikk møtt henne litt skikkelig også. Det var faktisk Amanda jeg var med den kvelden jeg og Kasper først kysset hverandre (eller ja, klinte i fylla, haha) så hun kunne gjenfortelle med stor innlevelse hvordan det hele opplevdes. Gøy.

Enda en lunsj som var fulltreffer. På Brunchit, jeg fikk tips fra en følger så tusen takk! De hadde mye vegansk også. Jeg har forresten begynt å like peanøttsmør, jeg kunne ikke fordra det før. Det gir meg fordeler som aspirerende veganer.

Vi har snakket mye om det her også, hvordan ingen av oss følger et 100% vegansk kosthold selv om vi skulle ønske vi klarte. Hjemme går det fint, der har vi opparbeidet oss et par vaner, men her i Spania er det vanskeligere og det sliter på samvittigheten. Jeg synes også det kan være vanskelig i middager hos folk jeg ikke kjenner så godt, vegetarianer er liksom greit (og akseptert) men veganer.. Jeg har enda ikke klart å stå på mitt der. Kjipt. Det er vanskelig å inspirere andre da, når man ikke klarer helt selv. Det blir fort en iskrem her, og en sjokolade der, fordi man skal kose seg.

Vel vel. Jeg gir ikke opp, hehe. Det er jo bare mitt eget ego som står i veien her. Redd for å fornærme noen.. Og sånn kan det jo ikke være.

Ny dag, ny bikini! Altså denne er så behagelig, den sitter så godt i ryggen. Elsker den!

Du finner overdel HER – underdel HER.

Ferie betyr nye rutiner. Ansiktsmaske og bok på den lille balkongen. Elsket begge bøkene til Marie Aubert, de anbefales! Jeg lurer sånn på hvordan hun er, forfatteren. Er hun ensom? Glad i sex? Ønsker kanskje å få barn, men kan ikke? Jeg elsker henne, men det er slik jeg tolker det utifra bøkene, selv om hun skriver fiksjon. Men fiksjon er aldri helt fiksjon.

Og maskene til The Body Shop liker jeg godt, som dere vet. Det er de og Maybeauty som er favoritt!

Antrekk fra i dag. Det går mye i det samme 🙂 Et familiemedlem sa til meg her om dagen “oj så myke armer du har, det hadde jeg ikke trodd, deilig”. Vel vel, hehe.

Shortsene er vintage fra Levis – singlet er gammel – ryggsekk er fra Nike (den har vært tidenes å ha på ferie!) og skoene finner du HER.

Bikinien er gammel.

Og til sist, dette har jeg gjort i dag! Vi har ikke engang orket å gå ut for å spise lunsj. Deilig. Jeg nyter dagene skikkelig og skulle egentlig ønske vi var her lengre, jeg begynner å føle meg sånn smått klar for hverdagen igjen, men ikke helt. Heldigvis er vi her helt til lørdag så jeg skal passe på å nyte det siste.

Vi skal forresten bytte hotell i morgen å dra til Mijas, så om noen har tips på spisesteder der, si ifra. Jeg har vært der flere ganger tidligere men har alltid vært et barn, og de voksne har valgt ut spisesteder. Det er en veldig sjarmerende liten by.

28 kommentarer
    1. Svevende skikkelig blå vakker å Nydelig bilder synes jeg synes jeg du er så vakker å Drømmenes teater Danse teater fantasi karusell mot blå Eventyr himmel og koselig med bilde av Kasper synes jeg hils til Kasper fra meg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god sommer kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🙂☀️🐱🌌♥️✌

    2. Greit å vite at du mest sannsynlig ikke hadde blogget hver dag og brukt mindre tid på å skrive om du «fikk velge» da (Det kan du vel strengt tatt, men ja, om du tillott deg selv å gjøre akkurat som du vil)..

      1. .. Likt som at de fleste som har en jobb, kanskje ikke ville ha jobbet absolutt hver eneste dag om de “fikk velge”. At jeg orker å oppdatere så og si hver dag med lengre innlegg betyr jo bare at jeg har lyst? 🙂

    3. Du blir jo så tynn å skranglete at du henger da snart ikke sammen?? Er du ikke frisk eller sliter du mer psykisk enn tidligere? Ikke bra!

      1. Men det som så klart ER bra for henne, er slike frekke kommentarer fra små ingenting som deg, Nathalie:D Gå og vær uviktig et annet sted.

    4. Jeg vil bare informere om at i Mijas er det esler som ikke blir behandlet på den beste måten. Da jeg mener på å huske at du er veldig imot dyremishandling osv. Men ellers er Mijas en veldig vakker by (Malaga også)!

    5. Jeg har vært mye i Mijas, da oppe i den lille fjellandsbyen. Det ligger en restaurant helt ut mot fjellet, husker aldri hva den heter, men utsikten er nydelig, man ser nesten hele solkysten. Jeg er dog usikker på hvordan menyen ser ut for dere som er veganere. Tør ikke å anbefale de 100% siden jeg ikke vet om de har vegetarvennlig mat eller ikke.

      Det er mange esler/hester i Mijas, er så usikker på om de har det bra. Jeg tenkte jeg skulle undersøke litt når vi skal dit neste uke. Dyrevelferd er ekstremt viktig for meg. Turister får ri på eslene og hestene og jeg håper de har det fint der de bor. Jeg pleier å ha med gulrøtter når vi skal dit, er så redd de ikke skal ha det bra. Jeg syns ikke spanjolene er spesielt gode til å ta vare på dyrene sine, det er unntak så klart, men sånn generelt syns det er er en slapp holdning angående dyrevelferd.

      Ellers ligger det et gammelt kapell der, man kan legge lapper med ønsker i veggen. Det er koselig. Jeg er ikke religiøs av meg, men denne lille stenkirken er jeg veldig glad i og jeg må alltid innom. Det er veldig koselig der, fine små stier langs toppen hvor man kan se ut over solkysten, det er koselig å bare tusle rundt og kikke på alt. Det er en del søte små butikker der, men de stenger tidlig, så om man vil titte litt bør man være der litt før.

      1. Jeg kan dessverre nesten garantere deg at hestene og eslene ikke har det så veldig bra, i alle fall ikke “på jobb”. 🙁 Skikkelig trist, jeg må holde meg foran øynene når vi går forbi!

    6. Et langt og egentlig bra innlegg. Likte dette, du er ikke ikke så bastant som du pleier, og har ikke så stort fokus i teksten på kropp. Innlegget virket ikke så rotete heller. MEN, over til instastory, hva er greia? Rompebilder, tekst med sexy all day etc? Og, det verste med sånne bilder er når rompa henger ut av shortsen…du var fin i den blå Levis’en, men den svarte?🙈

    7. Helt fantastisk i malaga, tror du er på samme plass som jeg nettopp kom hjem fra😄 bodde på Petit Palace Plaza, midt i byen.

    8. Hei babe!
      Jeg bor her nede og anbefaler deg ett av de beste tapas restaurantene jeg har vært på. Anbefaler at du sitter inne og nyter av den koselige, intime stemningen og herlig personal.
      Pampa Tablas Y Tapas – Wine Bar, super lunsj vekk fra solen eller rolig middag. Sjekk åpningstider!
      Ellers så ta deg en tur ned til Fuengirola, her har vi ALT!

    9. Obs!!! Glemte ett øyeblikk at du er veganer 🤪🤪
      Blir kanskje litt dårlig med tapas bar da..
      last ned appen «HAPPY COW» der kan du se alle steder som har vegansk eller vegetarianske alternativer nesten overalt i verden du er! Bon apetitt!

    10. Ikke frekt ment. Sier det bare fordi man alltid ikke ser ting selv. Men man ser underlivet ditt på det siste bilde. På siden. Mulig du er klar over det, men følte jeg måtte si fra.

    11. Heihei!

      Det er bare sååå nydelig i Mijas, i fjor oppdaget jeg en restaurant som ikke er helt oppe i byen, men på vei opp! den heter restaurante Valparaiso! Utrolig god mat der og skikkelig festlig underholdning! Sopp risottoen der er helt nydelig!

    12. Anbefaler havregrøt med frosne bær/frukt (mine favoritter er skogsbærblanding eller mango) på toppen, og en spiseskje peanøttsmør. Ellers er peanøttsmør og banan utrolig godt på ristet brød. Er ikke glad i peanøtter eller peanøttsmør generelt (eller havregrøt for den saks skyld), men disse to forslagene er veldig gode 🙂 Bare husk å alltid kjøpe naturlig peanøttsmør, det skal være flytende i romtemperatur – dette er viktig! Er ekstra godt hvis peanøttene er salte. Nyt ferien deres, jeg har kost meg med den nye podcasten på øret i dag da jeg gikk fra trening. <3

    13. Kjære sophie❤ Leste kommentarene fra den saken du skulle fjerne silikonen fra rompa.. Er helt sjokkert over hvordan alle kommentarene fra voksne! Hvordan takler du det? Du er så sykt kul og bra person, tenker at jeg skulle ønske at vi kunne snakket litt.. (på mld). Ønsker deg alt godt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg