å kjempe

Reklame | annonselenker + reklame bok

Til tross for at jeg startet dagen med nerver (gruet meg til foredraget) så gikk det veldig bra og jeg hadde en av de fineste tirsdagene på lenge. Og foredraget gikk fint, men mer om det senere.

Etter at jeg traff veggen i høst har jeg blitt flink til å sette grenser for de rundt meg. I dag mailet jeg de jeg jobber tettest med og sa at jeg må passe på mine egne grenser, nå kjenner jeg i magen at det begynner å bli litt for mye for bare meg. Det forsto de. Man må ta det på alvor for til slutt klarer man ikke å jobbe i det hele tatt, jeg er arbeidsnarkoman og jeg elsker å ha mye som skjer, derfor kan det være ekstra vanskelig å si stopp. Den siste måneden har vært kaos på privaten og noe jeg hadde gledet meg til ble ikke som forventet i det hele tatt. Vi får se om jeg klarer å akseptere det, eller kjempe hardt for å få det som jeg vil. 

Kjole, link HER. Jeg elsker den, passformen er perfekt og den er i deilig silke.
Sko: HER. Normale i størrelsen og for en gangs skyld, ikke slappe rundt låret.

På kvelden kjente jeg at jeg trengte å komme meg ut med folk som snakker om alt mulig, der man bare kan lene seg tilbake å la samtalen flyte. Jeg er ganske trøtt i dag, jeg sov i rykk og napp fordi jeg tenkte på manuset mitt i dag, pluss jeg hadde et design-møte i dag og det er krevende men heftig å planlegge sitt eget.

I morgen skal jeg endelig til personlig trener igjen. Akkurat nå trener vi en gang i uken men det er alt for lite synes jeg. Vi må øke til minst to om jeg skal være fornøyd, for jeg har begynt å falle litt fra på egenhånd. Det er ikke bra, man kan merke det på hele meg. Eneste grunnen til at jeg har fått så mye komplimenter det siste halve året er fordi jeg har hatt en annen glød – på grunn av treningen. Ingenting annet. Jeg vet jeg maser mye om treningen men jeg vil dere skal pushe meg i riktig retning, hehe.

Jeg spiser ute hver dag jeg er alene. Det går veldig mye i pad thai, kan man se..

Den morsomste jeg vet, Henrik.

I dag er forresten siste mulighet til å kjøpe en signert utgave av Elsk Meg. Jeg signerer en bunke i morgen klokken 11, så det er bare å kjappe seg. Du finner boken HER, på nesten halv pris.

Nå skal jeg ta meg et bad å lese i Why We Sleep som jeg startet på i går.

22 kommentarer
    1. I og med at ett flertall av følgerne ser ut til å foretrekke YouTube over både blogg og podcast (i følge pollen på insta), kommer du til å satse mer på det? Håper det, synes det er gøy med videoer 🙂 Men tror det må komme nye videoer litt hyppigere om det skal funke..

    2. Det er toppers å kult at du passer på at det ikke blir for mye for deg svevende skikkelig flotte å positiv innlegg synes jeg skikkelig Nydelig bilder å du er DRØMMENES å favoritten min ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🐱😃🦋♥️🌌✌

    3. Er du og Joakim venner enda? Føler ikke jeg har sett eller hørt så mye om han siden serien din var ferdig på TV 🤔

    4. Hei, leste akkurat artikkelen til Dagbladet som du linket til på instastory og det gir meg frysninger. Uten sammenligning er jeg redd generasjonene etter oss kommer til å tenke på samme måte om oss som vi gjør om nazistene i dag, når de vokser opp på en ødelagt klode «hvordan kunne dette skje? Hvordan kunne alle tillate at det skjedde?»

      Uansett, så legger jeg ved en kommentar jeg skrev i går angående STORE mengder plast som sløses i klesbutikker. <3 Håper du ser på den når du har tid og overskudd, gratulerer med vel overstått på foredraget i dag<3

      Hei Sophie! Jeg vet du har et brennende engasjement for miljøet, derfor ønsker jeg å informere deg om en sak som stjeler nattesøvnen min, i tilfelle du ønsker å bruke din stemme til å belyse det.
      Jeg ble nylig ansatt på deltid hos Cubus, da de som del av Varner-gruppen er en av de bedre kjedene etisk sett. Fra kundens perspektiv smykker vi oss med organisk-bomull, retur-boks fra fretex og svanemerket. Det jeg derimot sliter med, er at vi ikke resirkulerer NOE av vår egen søppel. Alle kleshenger i plast som brukes på badetøy og undertøy kastes etter én gangs bruk, og det kastes sammen med kvitteringer, papp og generelt restavfall i en stor svartsekk under kassa. Jeg stilte spørsmål til dette under opplæringen, men fikk til svar at vi ikke har tid til å sortere avfallet. (Noe som enkelt kan løses om kjeden innfører nye søppel-bøtter). Det sliter i samvittigheten når jeg er på jobb, da vi pakker ut en hel vogn med varer(bunkevis dekket i plast) HVER dag. Tenk hvor mye dette utgjør i det store bildet, da vi er 177 butikker bare i Norge. Varner har 1500 butikker i 8 land, og jeg synes det er vanskelig å se for meg at rutinene er annerledes noen annen plass enn hos oss.
      Jeg jobbet også nylig i en lekebutikk, hvor søppelbøtta ved kassa ble brukt på samme måte. Det gnager i meg å tenke på at dette mest sannsynlig gjelder de aller fleste butikker generelt, tenk hvor mye unødvendig restavfall det utgjør totalt. Det virker som folk flest er opptatt av, og stolte av å resirkulere, og jeg er enig i det du sier i podden om at det ikke er nok, for hva hjelper det om man ikke gjør det samme på arbeidsplassen?
      Derfor henvender jeg meg til deg. For at en endring skal skje, må det legges press på øverste ledd. Jeg som er helt i bunnen av hierarkiet som butikkansatt har flere ganger enten bare blitt oversett, da jeg har poengtert dette, eller blitt ledd av da jeg har satt opp forskjellige båser for søppel og tatt det med hjem selv på slutten av dagen for å kaste det i riktig container. Jeg føler meg hjelpesløs, rop gjerne ut om du har noen spørsmål angående dette! Beklager på forhånd over at meldingen her er rævdårlig formulert, tror hjernecellene mine går i dvale etter 0130, håper uansett poenget skinner igjennom! Takk <3

      1. Jeg jobber i Cubus selv, og vi sorterer i vår butikk! Hengerne blir kasta ja, men det blir sortert i plastikk sammen med annen plast fra f. Eks. varene😊 papp går i pappressa og kvitteringer i egen pose.

      2. Tusen takk for en kommentar! Jeg synes ikke sammenligningen med nazistene er for drøy i det hele tatt, jeg forstår veldig godt hvor du kommer fra, jeg.

        Det er så bra du engasjerer deg. Jeg vil anbefale å høre podcasten Anbefalt av aftenposten og den nest-nyeste episoden. Den ga et oversiktelig men også forfriskende blikk på hele klimadebatten, men den fikk meg også til å innse hvor kompleks problemet er, men også alternative løsninger. Jeg ante ikke noe om informasjonen du gir, men jeg personlig tror press på politikerne er “riktig” vei å gå. Også med disse tingene.

        du virker som en fantastisk person som har tatt ansvar for søppelet på din egen jobb, og de folkene som ler av deg høres utrolig kjipe ut. De hadde jeg seriøst klikka på.. Fy faen for noen folk.

    5. Det er kanskje litt vemodig å se at andre plattformer tar over for den hvor din karriere startet, men jeg syns du har funnet veien inn de nyere plattformene på en utrolig smart måte. Youtube begynte du jo med for flere år siden, og satset større med kanalen du hadde med Joakim, og nå er du på din egen kanal. Podcasten med Fetisha går jo så det suser. Så dert skal sies, du er veldig tilpassingsdyktig.

    6. Hei skjønneste!❤️ Så bra foredraget gikk bra! Du er god! Jeg sitter å ser på god morgen Norge nå. Der var det en del tips til fine utflukter både i Norge og Sverige bl.a! Da tenkte jeg på deg da vettu!😉 Check it out! Stor klem til deg!❤️

    7. Jeg skal ha foredrag (case intervju) for 4 av sjefene i et firma. Jeg er nyutdannet og sliter sånn med foredrag når jeg blir vurdert på den måten. Jeg blir usikker og så nervøs at jeg skjelver og stammer og blir helt flau av å tenke på det etterpå haha. Skal ha et nytt intervju neste uke. Har du noen tips til hvordan roe nervene, holde seg rolig (utenom det vanlige på google) som funker for deg?

      1. Det skjønner jeg godt, det kan sikker være veldig skummelt å bli vurdert på den måten! Altså, kanskje et litt dårlig tips men jeg pleier å tenke på hvordan jeg selv oppfatter andre som holder foredrag, og at OM jeg kjeder meg når noen andre snakker så er liksom ikke det så farlig heller, jeg tenker jo ikke mindre om dem som person.. Altså, bare å ufarliggjøre det verste som kan skje, prøver jeg på. Lykke tl <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg