evig kjærlighet

Det er sjeldent jeg virkelig tenker over alle de forskjellige typen mennesker som klikker seg inn på bloggen her – det er jo så mange, og det sier seg selv at jeg når ut til et vidt spekter av mennesker med ulike behov. Jeg vil dere skal vite at dere blir hørt, jeg legger merke til det, og jeg tar til meg. Forleden fikk jeg en kommentar fra en døv jente som ba om teksting på tv2sumo slik at hun skal kunne se på bloggerne. Dette rørte meg så utrolig mye, det gjorde faktisk vondt i hjertet at ingen har tenkt på dette før! Så klart skal alle ha like muligheter til å få se en serie de har gledet seg til! Du som skrev den kommentaren må vite at det aller første jeg gjorde var å maile ledelsen i tv2, og nå krysser jeg alt for at det blir fikset på. I mellomtiden kan jeg faktisk gi ut 14 dagers gratis sumo til dere alle, slik at dere får sett bloggerne. Da kan dere også se det direkte! Det er ingen bindingstid, og dere finner tilbudet her ♥ 

For øvrig har jeg vokst utrolig mye takket være bloggen og kontakten jeg har med dere lesere. Jeg får så mange mailer og kommentarer som rører meg og setter ting i perspektiv, jeg har så utrolig mange kloke lesere og jeg håper dere vet hvor mye jeg setter pris på åpenheten deres. Når jeg får kommentarer om at dere har drømt om meg pleier jeg å ringe til venniner å si “hør på dette, hahaha” så leser vi og ler med dere. Marte, min beste venninne, hadde til og med tatt et bilde av en kommentar her om dagen, fordi den var så vakker og hun ville ha den lagret på telefonen sin. Når dere forteller meg at dere hører på sangene jeg viser på bloggen, at dere har blitt avhengig av en serie på grunn av meg, smakt vegetarmat for første gang på grunn av meg. Slike små ting. Det betyr alt! 


Jeg har vært på to møter idag – et på alex sushi, et hos min kompis Frederik. Jeg går spennende tider i møte, og jeg er så nervøs! Jeg har takket ja til noe virkelig stort, og utover høsten får dere vite hva. Ikke gøy å holde slikt hemmelig, men nå blir dere nok overassket over den lille rosa-bloggeren deres som nå må gi alt jeg har utover våren for å prestere.  

Ny kåpe fra RIVER ISLAND


Jeg og kjæresten skal på spa idag, det gleder jeg meg veldig til! Derfor må jeg komme meg hjem ganske kjapt og få hentet en bikini, og så blir det kosekveld videre. Ser fram til å drikke litt cava, spise jordbær og få massasje sammen med min fine 🙂 

Vi snakkes! 

97 kommentarer
    1. Du skriver så bra!! Du burde vært forfatter. Det siste innlegget ditt var helt.. OMG FAEN I HELVETTE du skriver så SYYKT bra Sophie, jeg elsker at du skriver det du mener, når du vil. Jeg syns du er en av de beste skrivende jeg har lest noe fra. Så du vet det.

    2. Du inspirerte meg til å bli vegetarianer og nå har jeg vært det i et år, og skal være det resten av livet😀❤️Du skriver så bra! Elsker deg

    3. Du bare fortsetter å gjøre dagen min lysere du!særlig når du svarte på min forrige kommentar, var så godt å vite at du faktisk tar til deg det positive folk sier til deg, og igjen, håper du får en super dag!

    4. Hei bare lurte på hvilken vinterjakke du skal ha til vinteren? Å om du har noen tips til noen fine parkaser under 5000kr(helst uten pels). Prøver å ikke kjøpe jakker med pels, men synes det er vanskelig å finne en fin parkas som er uten: uten pels, som koster under 500kr, og som viktigst av alt er VARM!
      Håper du kan komme med tips, trenger det virkleig!
      Digger forresten deg og bloggen din, og vill at du skal vite at jeg leser den vær dag! <3 <3 <3

    5. Men hvorfor svarer du ikke da på de spørsmålene som går mest igjen i kommentarfeltet? Hvordan går det med hello kitty tatoveringen din? Hvordan kan du gi blod hvis du veier under 50kg? Røyker du weed? Hva skjedde med deg og Stine Marie? Er så jævlig frustrerende når så mange spør om det og du bare unngår det.

    6. Holder du fortsatt på juicing/drikker smoothies? 🙂
      Har du i så fall noen gode oppskrifter/tips?

    7. Mens du snakker om forskjellige typer mennesker vil jeg gjerne fortelle kort om min historie.
      Som barn var det litt vold i hjemmet, og smålig alkohol. Det har satt sine spor, jeg har utviklet emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse borderline typ, depresjon og sosial angst. Følte meg mye oversett som liten når alkohol var i bildet, ble ignorert og følelsene sitter fortsatt. Pga min borderline, har jeg intense følelser og kraftige depresjonsfølelser. Jeg er nå innlagt, og sliter med at jeg snart skrives ut noe jeg ikke er klar for fordi jeg planlegger selvmord.Noe jeg selv innerst inne ikke vil, noe du kanskje selv kjenner deg igjen i? Jeg kjemper om å få være her til depresjonen er over.
      Bloggen din er et fristed.. Bla igjennom gamle innlegg, og se med egne øynene at ting forandrer seg. Jeg ser ei nydelig jente som har mange sterke ressusser som prøver å gjøre en forandring i verden, noe jeg selv veldig sterkt ønsker.

    8. Vet du hvorfor jeg beundrer deg, Sophie? Fordi når jeg leser hva du skriver, ser på bildene dine, og følger deg på bloggerne, så er du akkurat som alle oss andre. Det virker ikke som du prøver å fremstå som noen annen, som veldig mange av de andre toppbloggerne som får det til å virke som de lever på en rosa sky, og spiser havre pannekaker til frokost hver eneste dag. Du er forbildet mitt, og du er favoritten på blogglista. Som sikkert mange andre, så inspirerte du også meg til å bli vegetarianer, og jeg har vært det i 1,5 år nå. Bare for å si det sånn, I’m never going back!! Samtidig lærer jeg mye av å lese innleggene dine, spesielt det du skriver om dyrevern, og at du er så rett ut om det, for jeg er så drittlei av at hele det norske folk pynter på sannheten og sier “ja, men Norge gjør ikke sånt. Fordi Norge har strenge regler”. Jo, Norge gjør sånt. Og uansett om alle i Norge hadde vært snille og beskyttet dyrene våre , så skjer det over alt ellers i verden. Jeg elsker at du bryr deg, for det gjør jeg også. Og om jeg skulle fått et ønske oppfylt her i verden, så hadde det vært å stenge ned alle sirkus med dyr, alle dyreparker, og latt dyrene leve som det var ment at de skulle. Jeg kan ikke forstå hvordan mennesker i det hele tatt synes det er underholdende å se på dyr som er sperret inne. Du inspirerte meg til å rive ned plakater når det var sirkus her jeg bor, og det gjorde jeg. Jeg gikk rundt i flere timer, og rev ned hver eneste plakat.
      Jeg ble litt revet med her, men det jeg ville frem til er at du er et forbilde, en inspirasjon, og du er en skikkelig god jente! Håper du og kjæresten din koser dere masse på spa 🙂

    9. Du inspirerte meg til å bli vegetarianer, har vært det i snart et år. Selvom jeg nesten aldri har spist kjøtt, har bare vært litt for glad i McDonnalds og BigOne, men jeg bestemte meg bare brått en dag. Nå skal jeg bli vegetarianer, og siden har jeg ikke spist kjøtt, og jeg savner det ikke et sekund. ( ikke Mcern engang) har planer om å bli veganer etterhvert, men jeg er 16 og kan ikke bestemme alt vi kjøper inn her hjemme.
      Jeg ville egt bare si at jeg syntes du har blitt veldig flink til å blogge den siste tiden, ikke at du ikke var det før. Men jeg liker bare innleggene dine veldig godt.
      Digger bloggen din og deg! Stå på vidre Sophie

    10. Hei! Vær så snill og ikke ta dette som kritikk, jeg elsker bloggen din og synes du er svært moden for din unge alder. Stor respekt for din holdning angående dyrevern. Du er og tøff som åpent deler erfaringer rundt operasjoner og står for de. Det klarer nemlig ikke jeg… MEN ser på bloggerne du har noe uren hud? Vær så snill å sjekk ut http://www.hildechristina.com. Dette er ment i beste mening. Det var den bloggen som hjalp meg ut av min urene hud. Nå vet jeg så mye mer om forskjellen på parfymeri/apotekprodukter som er hypet og kommerst og produkter som faktisk brukes på hudpleiesalonger. Har du noen gang vært på hudpleiesalong og fått peeling fra Clinique, eller vært hos frisøren og det ble brukt produkter fra Define? Nei, nettopp 🙂

    11. Du kjenner meg ikke, og kommer nok heller kanskje aldri til å gjøre det.. Men -jeg har noen ting jeg gjerne vil du skal vite. Jeg er en stolt leser av bloggen din, og har vært det i flere år (dog aldri dessverre lagt igjen en kommentar…). Jeg syns at utviklingen du har hatt de siste årene, er så utrolig bra. I tillegg er det å se deg på tv-skjermen faktisk veldig rørende. Jeg får tårer i øynene når du gråter. Jeg føler jo jeg kjenner deg. Det er så fint, at vi faktisk ser at du er ei jente, ned masse følelser, akkurat som alle andre. Du framstilles på en så bra måte!
      Jeg håper det fortsetter å gå bra med deg Sophie, -det fortjener du virkelig! 🙂

    12. Du skal bare vite at du har inspirert meg ENORMT mye ang dyrevern, og har vært vegetarianer i ca 7 mnd nå og det kommer jeg til å fortsette med. Men som jeg har kommentert tidligere, savner jeg innleggene dine dyr osv..

    13. Kjempebra bra innlegg sophie💗 Jeg elsker bloggen din jeg sjekker den i hvertfall to ganger om dagen. Du er forbildet mitt. Du har et stort hjerte💗💗💗

    14. Stå på Sophie, vi heier på deg 🙂
      Det er en grunn til at du har havnet der du er i dag, og det er din egen innsats. Jeg ser at du får noen stygge kommentarer nå og da, men ikke tenk på dem. Tenk på alle de tusenvis av menneskene som beundrer deg og ser opp til deg.Du har så utrulig mange lesere og bare en liten brøkdel av dem ønsker deg vondt. De fleste av leserne dine liker deg, det er en grunn til at de kommer inn og leser bloggen din hver dag – i flere år. Det er veldig lett å bli glad i deg Sophie, aldri glem det:) Og Robin virker som en fin person han også. Skulle ønske jeg hadde dere som venner, hehe ^^

    15. Hei!
      Jeg går tegnspråk og tolking-utdanning nå, og har på grunn av det møtt mange døve og lært en del om deres historie og kultur. Du lurer på hvorfor ingen har tenkt på å tekste norsk tv før, men sannheten er at dette har vært en kamp for de døve i lang tid. De kranglet lenge med NRK for å få teksting der, og har hatt litt av det samme med tv2 også. Der har de ikke fått igjennom noe resultat enda, så kanskje en så profilert person som deg klarer å hjelpe til litt på den fronten! Det finnes gamle avisartikler om dette med NRK og teksting! Stå på, synes du virker som en utrolig bra person! 🙂

    16. Du er virkelig en stor inspirasjon! Det er bra at du viser at du bryr deg, det gjør en stor forskjell. Mange legger igjen kommentarer og tror det er til ingen ting, men forhåpentligvis så vil de fine kommentarene dine lette litt på dagen din. Du er en flott dame, Sophie!

    17. Åå, tusen takk! Nå fikk jeg gledestårer mens jeg leste til skoleting på skolen. Tusen takk for at du sendte mail for meg! Håper tv2 legger på tekst snart, for da blir det flere som også får se. Jeg har deg som mitt forbilde. ❤️ Ikke mange tenker på hvor stor betydning teksting har å si for ca 1/5 av befolkningen. Hvis tv2 legger på tekst, skal jeg takke deg! Du får tusen millioner takk for mailen, den betyr mye! ❤️❤️
      Jeg har likt deg fra første stund. Har fulgt med siden du oppretta bloggen, og fy søren, for et sterkt menneske du er! Knalltøff og bein i nesa! Det må ingen ta fra deg, husk det! De som preller av seg dritt, er jo det som forteller mest om dem da. Du har utretta mye, satt søkelyset på ting, og alt. Håper du fortsetter å blogge en lang stund til. ❤️
      Masse klemmer fra meg!

    18. Kan du poste den kommentaren som Marte lagret? Du får finere og finere stil. Fantastisk å se deg i mer classy klær, skjønnheten din kommer mye mer frem. Helt ærlig så var den kjolen du hadde på premierefesten ganske tacky og harry, men det er jo slik ditt image er 🙂 bortsett fra kjolen, har du hatt jævlig bra stil på de siste innleggene dine. Ser litt ut som at du har hatt den samme forandringen i klesveien som Kim Kardashian – det tror jeg du tjener på. Vet ikke hva som har skjedd i det siste, for jeg synes du har blitt så ekstremt vakker, men det er vel et bevis på at skjønnheten kommer innenfra fordi du virker mer harmonisk, lykkelig og takknemlig. Du er fantastisk. Gleder meg til å følge utviklingen din. Virker som du vokser på all den positiviteten du opplever nå. Jeg unner deg alt godt!! Stå på!

    19. Så hyggelig at du ringte til TV2 med engang! Dedikasjon til fans 🙂 Men du… For et par innlegg siden leste jeg at du er vegeterianer, og nå sitter du og spiser fisk? Du er klar over at fisk ikke er en plante, sant? 😛 Fisker er dyr! Jeg tror kanskje ordet du leter etter er pesceterianer! Jeg var det i 5 år selv (før jeg ble veganer). Ha en fin dag videre 🙂

    20. knulledukke! Jeg har fulgt deg nå i 1-2 år, og jeg er like overasket over en ting. Du har enda ikke forstått hva EKTE skjønnhet her. Jeg skjønner du er avhengig av det falske håret ditt, men grunnet til at du er så knyttet er fordi du har brukt det i alt for mange år, men du er 19 år!!!!. Håper du LESER denne <3 fordi, jeg digger den personen du er, men blir ganske så flau av noen av dine dårlige sider, sutring på tv, intervjuer, bloggen. Stakkars meg stakkars meg, jeg er blond, blogger og har det fælt med meg selv. Du er jo for farn meg frisk, har det LUKSUS, du lever i overflod, du har to ben å gå på, du kan både se og høre. Du har sponsorer i lass.. NÅR skal du legge den stakkars meg holdningen bak deg?? Snakk om noe annet, spesielt på tv, så er det kanskje flere eldre som ønsker å lese bloggen din. Du har nettopp mistet meg som leser. Syntes faktisk du ligner på en knulledukke, med den lange håret og trutrn, men er litt søtt da.. Men fortsatt skulle jeg ønske du fjernet håret så ingen så på deg som en knulledukke, fake, Blondie osv. Syntes du er meget lik de andre, svarer ikke på Mail, Facebook eller noe. Du er ikke annerledes enn noen av de andre. Tro meg, etter du uttalte deg på tv fikk folk en gapende munn. Men jeg håper du vokser opp snart. For jeg liker bloggen din. Men ikke alltid det du får sagt

    21. Hei Sophie!
      Jeg sitter og er skikkelig rørt etter å ha sett deg på senkveld (takk for sumo, forresten!! veldig hyggelig!). Det er sant at alle har meninger om deg- jeg for min del har alltid likt deg fordi du er som du er. Og så søt som du var på intervjuet! Jeg synes du virket mer ydmyk på senkveld enn ellers når jeg har sett deg på tv osv, noe jeg også synes var fint. Man har forskjellige sider, og det at du viser en slik side på et program som Senkveld er så bra! Spesielt siden dette er et program med en annen seergruppe, der noen kanskje ser deg for første gang, voksne som ligger i et litt annet nettverk enn oss unge på nett. Hadde jeg sett dette i lag med mine foreldre som ikke vet hvem du er, er jeg sikker på de ikke hadde kommentert noe negativt ved deg (mtp operasjoner, dagens ungdom og sånn typisk pirking) – fordi du opptredde så fint som du gjore. Skjønner du hva jeg mener? haha.. Der var ingenting å ta deg på! Ettersom enkelte alltid skal finne noe de kan kritisere. Du gjorde det DRITBRA 🙂 Klem

    22. du har drømmelivet.. bra jobb, kan gjøre så og si hva du vil, akkurat nå er du sikkert på spa, spiser jordbær og får massasje.
      Mens jeg sitter her og må øve på engelsk framføring og mattelekser.

    23. Da vil jeg dele med deg at jeg har sluttet å bruke ekte pels på klær pga deg 🙂 å får dårlgisamvittighet på dyrenes vei når jeg går med ekte pels

    24. Utrolig gøy å se seg på bloggerne igjen! Vil også si at du har påvirket meg mye når det gjelder dyrevern, på en veldig positiv måte. I dag har jeg vært vegetarianer i akkurat 1 år, og vil takke deg for å være et bra forbilde, både når det gjelder dyrevern og andre ting 🙂
      Klem

    25. Jeg hører stadig rundt meg folk som kommenterer deg. De snakker om den barbidukka du er, med det lange blonde håret og silikon puppene. DU er så utrolig mye mer enn det, og jeg kunne bare ønske alle andre også forstod det. Hvis flere hadde lest bloggen din så hadde de skjønt at du faktisk er en veldig smart, flink og utrolig spennende jente. Du spiller litt på barbi imaget, det har du jo selv sagt. Og jeg synes det er dritkult!! Du er annerledes, og du overrasker stadig med spennende innlegg som virkelig gjør at jeg må tenke over forskjellige ting. Jeg setter virkelig pris på bloggen din, og du er den eneste jeg har fulgt i alle år. Det er ingen fasit på hvordan en blogg skal være, men du har virkelig lagt grunnlaget, og jeg tipper de aller fleste bloggere ser opp til deg. Det gjør i alle fall jeg. Stå på gullet!!

    26. Dette var hyggelig lesing! Fantastisk at du er så dedikert til leserne dine.
      Ser mange funderer på hva du har takket ja til, jeg tenker kanskje skal vi danse? Uansett blir det spennende å høre!
      Også kjempedigg med Sumo, tusen takk! 😀

    27. Tusen hjertelig takk for at du skriver innlegget om sumo og manglende tekst.
      Jeg er døv selv, veldig fortvilet og lei meg for at jeg ikke får mulighet til å se serie. Jeg blir veldig rørt, fordi du bryr deg om oss siden du engasjerer deg og tar opp om dette på selve bloggen din. Det er helt fantastisk, sier jeg bare 🙂 Tenk at vi er så mange som vil følge med på bloggerne på tv, men kan ikke pga manglende tekst. Men det BETYR mye for oss at du har sendt mail til tv2, og håper virkelig at det hjelper. Igjen, tusen hjertelig takk for din engasjament Sophie Elise!
      Takk for den du er. Digger deg veldig! Stor klem til deg <3

    28. Ifjor vinter ble jeg vegetarianer pga av deg, og så klart pga dyrene da, men det var du som liksom fikk meg til å bli det, haha! Tusen takk for at du fikk meg til å åpne øynene for alt det grusomme som skjer med disse vakre dyrene! Har møtt mye motstand både fra familie og venner, men jeg har stått opp for det jeg selv mener 🙂

    29. Åh du er så utrolig utrolig pen Sophie! Hvem jente er vel ikke sjalu på deg? Det er ihvertfall jeg…haha:) Herlige, fine, vakre du!:)

    30. åårh bare virkelig elsker klesstilen din i det siste! og utrolig bra at du tenker på de som er døve!
      og til storm over her: hun har bare opperert puppene, nesen og tatt restylan. Tviler på at det holder til 85 %. langt ifra.

    31. Jeg leser alt du skriver på bloggen, men tror ikke jeg har kommentert noe før. Likte innlegget ditt veldig godt, og jeg tror på at du leser alle kommentarer. Har på følelsen at noen av de store bloggerne ikke leser alt osv. Ville uansett bare kommentere at du er en veldig flink blogger og du inspirerer mange. Også ville jeg bare at du skulle vite at jeg er en trofast leser, selvom jeg ikke kommenterer. Stå på videre!

    32. ahhahahahhahaah, jeg lo så godt av den vennina di i bloggerne!! på toget, ahhaha “ro dæ nu ned” ahhaha mens hun koste seg med maten, HAHAHA gjorde dagen min ass, takk skal du ha!

    33. Hei 🙂
      Du skriver så vakkert og så fint <3 For en utrolig fin ting du gjorde, min biologiske mor var døv (jeg er adoptert), og derfor så blir jeg veldig rørt når du skriver dette her 🙂
      Ellers så synes jeg du har vokst så mye i det siste, og jeg tar meg selv i å komme inn her oftere og oftere 🙂 Og jeg er mye gamlere enn deg, hihi 🙂
      Uansett, ha en fin kveld, og håper dere hadde det koselig på spa 🙂 PS: Aldri ta deg nær av negative kommentarer, og du strålte i den blå bikinien!
      Klem fra Australia <3

    34. Hei dere! Jeg er selv døv, så jeg vet nøyaktig hvordan det er å se på tv. Men jeg bruker høreapparater så jeg hører, men ikke like godt som dere andre. Så jeg bruker å sette på tekst tv. Hvem som helst kan sette på tekst. Det er så hjelpsomt:-) dette er fra en nettside som hjelper folk med hørselsproblemer. Dere som sliter med hørselen, gå inn på hlf.no. Det å sette på tekst har hjulpet meg veldig mye!! Det kan du gjøre når du vil, selv på opptak som du har tatt opp. Men det går ikke når det er direktesending, men da kan du ta det opp og sette på tekst senere. Fordi når det er live sending så rekker ingen å tekste får det sendes på tv. Her kommer måten dere kan gjøre det på:
      trykk på “tekst tv” på fjernkontrollen og velg en av disse kanalene og håper virkelig at det hjelper dere. Og håper at du sophie Elise ser dette, for dette er et innlegg alle burde se;-) her kommer det:
      NRK 1 777 TV 2 Filmkanalen 222 TV 2 (Sverige) 299
      NRK 2 444 TV 2 Nyhetskanalen. 222 TV 4 (Sverige) 890
      NRK 3 333 TV 3 333 DR 1 (Danmark) 398
      TV 2 222 Viasat 4 444. DR 2 (Danmark) 397
      TV 2 Bliss 222 TV Norge 299 TV2 /Danmark) 399
      TV 2 Zebra 222 TV 1 (Sverige). 199 BBC Prime 886
      Klem meg<3

    35. Vakre deg, jeg vet hvor engasjert du er når det kommer til dyrevelferd. Kunne du muligens tenkt deg å besøke bloggen min og lese det siste innlegget mitt? <3 Det handler om hvor fælt de behandler hundene i Thailand, jeg satt og seriøst hulket da jeg så videoklippet med Ricky Gervais i spissen. Alle som ser dette, kom igjen og skriv under! Love y'all <3

    36. Hei Sophie 🙂 Æ syns du virke som ei smart å reflektert jenta med ett stort hjerte , virke som du tenke på dem rundt dæ å du får mye ut på en bra måte. Æ kan ikkje skjønne koffer folk har onde meninge om dæ i det hele tatt , e selfølgelig ikkje enig i alt du sir å nokka irritere mæ selvfølgelig litt , men syns ikkje du fortjene nokka av den drittn folk kan være så ufølsom å komme med, stå på

    37. Vet du hva, av og til føler jeg at du bare sier akkurat det jeg tenker men ikke kan sette ord på…
      “Vi tenker at vår oppfatning av virkeligheten, er alt som finnes. Vi snakker forskjellige språk, og landegrenser skiller kulturer når vi alle har et hjerte som banker, et hode som tenker og en sjel som føler” – nydelig!

    38. Visst du skulle ha kjøpt en tannbleking, uten sponsing bare helt egene meninger. Hvilken gir mest effektek og varer lengst?
      Takk for svar <3
      Du skriver helt fantastike innlegg
      Elsker bloggen din <3

    39. Digger bloggen din! Har sett deg i oslo men har ikke turt å kommet bort til deg.
      Jeg må bare få sagt at du ble så utrolig nydelig etter du tatoerte Bryna, du fikk liksom et helt nytt utseende som rett og slett var perfekt! Når jeg leser bloggen din så kommer jeg på tanken at vi er faktisk utrolig lik, utseende, sånn som jeg har tolket personligheten din og meningene dine. Stå på! Elsker deg og bloggen din <3

    40. Elsker bloggen din!<3 Du skriver så gode innlegg, og du virker som en helt fantastisk person gjennom bloggen og serien<3
      PS: har samme smykke:)

    41. Universet er finjustert
      Det er mange flere bevis for at universets opphav best forklares med en skaper. Bare ved å reflektere over naturens skjønnhet, de forskjellige fantastiske dyrearter og hvor utrolig menneskets funksjoner er, bør man ha vansker med å tro at alt dette kan ha kommet til av seg selv. Forskere har i tillegg oppdaget at eksistensen av intelligent liv avhenger av en kompleks og delikat balanse av initialbetingelser som må være finjustert i en grad som er bokstavelig talt ubegripelig og uberegnelige. Når vi reflekterer over verdens natur, ser vi orden overalt, fra vannets syklus, til jordas bevegelse rundt solen. Nesten alt ved den grunnleggende strukturen av universet ? f.eks. de grunnleggende lover og parametere for fysikk og den opprinnelige fordelingen av materie og energi ? er balansert på en knivsegg for at liv skal kunne oppstå. Den eminente Princeton-fysikeren Freeman Dyson bemerker: «Det er mange […] heldige ulykker i fysikk. Uten slike ulykker kunne ikke vann eksistere som væske, kjeder av karbonatomer kunne ikke dannet komplekse organiske molekyler, og hydrogenatomer kunne ikke dannet brytbare broer mellom molekyler.»3 Kort sagt, livet slik vi kjenner det ville ikke vært mulig.
      Forskere kaller denne ekstraordinære balanseringen av fysikkens parametere og initialbetingelsene av universet; «finjusteringen av kosmos». Teoretisk fysiker og populærvitenskapelig forfatter, Paul Davies – hvis tidlige verk ikke var særlig sympatisk til teisme – hevder i forbindelse med den grunnleggende strukturen av universet at «inntrykk av design er overveldende».4
      Tilsvarende, i respons til den livstillatende finjusteringen av kjerneresonansene som er ansvarlig for oksygen- og karbonsyntesen i stjerner, erklærer den berømte astrofysikeren Sir Fred Hoyle at: «Jeg tror ikke at noen forskere som undersøkte beviset ville feilet i å trekke den slutningen at kjernefysikkens lover, har bevisst blitt designet når det gjelder konsekvensene de produserer inne i stjerner. Hvis det er slik, så har mine tilsynelatende tilfeldige innfall blitt en del av en klokt uttenkt plan. Hvis ikke så er vi tilbake igjen til en kolossal sekvens av ulykker.»5
      Fysikeren Stephen Hawking kommenterte følgende om universets orden: «det overveldende inntrykket er orden, desto mer vi finner ut om universet, desto mer ser vi at det er styrt av rasjonelle lover.»6 Denne observasjonen deles av det store flertallet av vitenskapsmenn.
      Fortsettelsen kommer …

    42. Jeg virkelig elsker bloggen din og personligheten din!! Noen ganger har jeg bare lyst til å gå inn på din blogg fordi den er så personlig å fin<3 for de fleste andre blogger har det så "perfekt" og alt er bare bra, ikke at du ikke er perfekt da men!! Håper du sjønner hva jeg mener!<3(det hørtes kanskje litt rart ut men..ja) Også er du utrolig pen! Men for ganske lenge siden skrev du at du drev på en ny sang, jeg gleda meg veldig til den skulle komme ut, men den kom aldri. Ble det ikke noe av allikavel?<3 (jeg mener ikke lionheart, men du sa du drev å skrev en ny etter det:-)) liker du ikke å synge lenger?<3

    43. Jeg vet ikke hvordan jeg skal formulere denne kommentaren, mennn let’s try. Jeg vet den mest sannsynlig vil forsvinne i mengden, men jeg ville bare fortelle deg at innimellom all dritt og kritikk du får, så hjelper du faktisk så utrolig mange folk. I alle fall meg. Kommentaren kommer til å bli ekstremt lang om jeg skal utdype det haha, tror det er like greit jeg ikke starter for da tar det sin tid før jeg er ferdig for å si det sånn.. Ville bare at du skulle vite at bloggen din er som et lyspunkt på en dritt og grå dag♥♥ Du er så utrolig vakker, på innsiden og ut og jeg bare digger at du kjører ditt eget løp fullt ut.

    44. Jeg veier 48 kg, og får ikke gi blod. Vurderer å ta silikon for å gå opp i vekt, for jeg har prøvd så lenge nå (uten å spise for mye dritt da, for det blir jeg uvel av).

    45. Haha, når du snakker om drømmer. Jeg drømte om deg her for ei uke siden, men glemte å si det til deg, og nå har jeg jo såklart glemt mye av den. Men Jeg drømte at vi møttes og du behandla meg som ei venninne, og du var så skjønn, du så ut sånn som du gjorde før du tok restylan. Også gikk vi i byen og lette etter en spesiell type smør, av alle ting. Du sa til og med at du ikke liker smør, men vi skulle kjøpe det. Til slutt endte vi opp på taket til operaen, og DER lå denne pakken med smør og ventet på oss. Så da gikk vi og spiste is istede. Haha høres helt mongo ut, og jeg har nok glemt store deler av drømmen, men det var skikkelig koselig å våkne opp fra denne drømmen. x)

    46. Du burde nok ikke spørre en blogger om dette, og hvertfall ikke sophie, som selv sier hun har hvite tennner fra før. Ville sport noen som før har hatt gule tenner. 🙂 Men det beste er nok aller helst å gå til tannlegen, selv om det er svindyrt. Finnes en webside / app som heter groupon, der får man syke rabatter på bl.a dette og myye annet gøy og nyttig. 🙂

    47. At ingen har tenkt på at døve ikke kan høre tv’en?
      Jeg gikk på en folkehøgskole for døve i fjor da tv2 hadde vinter OL, og la oss si at tv2 enten ikke hadde tekst eller så var den helt på tryne. Det endte med at de som hørte av oss måtte sitte flere timer på fritiden vår og tolke for de døve hva som ble sagt. Vi sendte mail på mail til tv2 og ba om at de skal forbedre tekstingen sin. Men ingenting ble gjort, og ingen reagerte.
      Prøv å sette deg ned forran tv’en din en dag og skru på favoritt programmene dine, om det så er på Tv2, Tvnorge eller tv3, hvis det er et norskt program blir det ikke tekstet, noe om ekskluderer over ca 5000 døve i norge, for ikke å snakke om de med stort hørselstap og se hva slags programer det er igjen, som du kan se på.
      Håper det skjer noe med dette nå som du har sendt en mail. For situasjonen i dag er håpløs. Klem

    48. Jeg ville bare si at du er utrolig pen uansett hva folk sier. Du er et utrolig godt menneske og jeg ser helt klart opp til deg. Dont’ let the haters bring you down❤️ Hver gang jeg ser eller leser en negativ kommentar om deg, får jeg bare lyst å slå dem ned. Du har ikke gjort dem noe så di har ingen grunn til å si mye stygt. Du fortjener det beste, og forresten så elsker jeg munnen og håret ditt 😛 ❤️ Du er tøff, stå på

    49. Du e bare en herlig person! Du tenke på alle, å tar tak i ting som e viktig. Har lest bloggen din i mange år, men bruke som regel ikke å kommenter. Men æ syns virkelig at folk ska tenk sæ om før dæm påne munnen sin å snakke dritt om dæ! For du fortjene ikke d! Hvis alle har sett ka du gjør så har ikke folk snakka dritt om dæ! Å du e så sterk som drit i all drittn du får!
      Men en ting æ syns kanskje “toppbloggera” skulla ha skreve om e ME. Æ har hatt d e snart 2 år, å d e virkelig nå dritt! For media snakke bare om dæm som har d værts, dæm som ligg inn i et rom helt mørkt å må ha d helt stilt. D e ingen som snakke om oss som kan vær ut å møt vænna å kan ha d lyst, men at dagen etterpå blir man å hold senga, å ikke klare å gjør så my! Før æ fikk ME, så hadd æ mange vænna å vart inkludert i ting osv… men no har æ null vænna, blir ikke inkludert på nåkka! Æ grue mæ t å gå på skolen, for æ har ikke vænna å d føles ut som at dæm snakke dritt om mæ!

    50. For en tragisk kommentar av “hverdagsleser” lengre opp i kommentarfeltet. Hvis personen tenker at hvordan du velger å se ut definerer deg som person og faktisk slutter å lese bloggen din hvis ikke du endrer deg som den personen vil, så er det en leser du er for god til å bry deg om. Janteloven delux, du lever ikke for å tilfredstille andre og gjøre og se ut som det andre vil at du skal, så bare vær deg selv.. Det er da flest ender opp å like deg uansett. Ligger selv og er nitten, uten jobb og skole pga sterke depresjoner, stress, dårlig selvbilde og selvtillit, følelsen av mindreverd, selvmordstanker og angst og blir dømt av alle som bortsett fra moren min og kjæresten min, hver dag. Men jeg har brukte hele livet på å være det alle vil at jeg skal være – og da sier det stopp etterhvert. Har fulgt deg veldig lenge og også blitt inspirert til å bli vegetarianer med som oftest veganerkosthold pga bloggen, så håper du fortsetter å være din egen beste venn og rister mange av de tåpelige kommentarene av deg.

    51. Kjære Sophie Elise!
      Kan du være så snill å få litt kunnskap om det du skriver/anbefaler andre?
      Vegan kost = bare vegetabilske matvarer INGEN form for matvarer med animalsk opprinnelse (Melk, kjøtt, egg)
      Lakto-vegetabilskkost = her inngår melk og melkeprodukter
      Lakto-ovo vegetabilsk kost = Melk, meieriprodukter og egg.
      Av karbohydrater, fett og proteiner er det proteiner en vegetarianer kan få mangel på. Men du spiser egg, melk og fisk og er derfor ikke et problem for deg!
      Når det gjelder B12 mangel er det VEGETARIANERE som kan få mangel på dette når de ikke spiser noe form for melkeprodukter. 1 glass melk om dagen dekker ditt B12 behov.
      Man finner også rikelig med Jern i grønne grønnsaker som jeg håper utgjør en del av ditt kosthold siden du selv påstår at du er “vegetarianer”
      Vær så snill og les deg opp på din egen livsstil før du overfører det til andre for å tjene penger!!!!

    52. Tusen takk for tv2 sumo😊 hadde ikke sett bloggerne men nå fikk jeg denne fine overaskelsen, tusen takk nok en gang❤️

    53. skummelt å binde seg til noe som er viktig og krever mye av deg.. spessielt da du har bevist gang på gang at du ikke klarer å prestere i slike situasjoner

    54. Tusen takk og millioner takk for at du sendte mail til TV2!!! <3
      Syns det er herlig at du faktisk bryr deg om at alle får mulighet til å se på serien, både hørende og døve. 🙂 er jo faktisk 700.000 hørselshemmede og 4000 døve ca. Eller 4000+. Sykt at det er nesten 1/5 av befolkningen som har varierende hørselstap og trist at de ikke blir tatt hensyn til med tanke på teksting.
      Det er både eldre, ungdommer som har mistet hørselstap pga for høyt musikk, sykdom, skade etc.
      Sophie, det er viktig at du tar godt vare på hørselen. Er du i nærheten av høy lydkilde, så bruk ørepropper (eks konsert). Så lenge du ikke får sykdom som forårsaker skade, så er det viktig å ta hensyn til hørselen. Jobber du feks som tømmer i framtiden, så bruk hørselsvern. De som leser disse kommentarene må ta det til seg, for hvem vil høre dårlig i framtiden? Og pass på at du ikke overskrider grensen på hodetelefoner. Bruk anbefalt lydnivå i mp3 spiller etc.
      Folkens, dere vil angre om dere ikke er varsomme med lyd. For dersom hårcellene i øregangen er ødelagt, vil man ikke få tilbake lyd igjen.
      Jeg ble døv da jeg ble født og innoperert CI. Da kan jeg høre lyd, musikk etc og kan høre på full guffe på mobilen uten at det skader "hørselen" min. 🙂
      Er avhengig av tekst, for jeg kan ikke høre alt som blir sagt og dialekter er verst å oppfatte. Det gjelder mange mange hørselshemmede. De kan ikke høre alt som blir sagt. De hører bruddstykker av samtalene. Hvis en-til-en samtale går veldig greit så lenge vedkommende snakker tydelig og høyt.
      Som sagt, mange har varierende hørseltap. Avhengig av hvor mye tap på desibel. 🙂
      Klem! <3 viktig å ta vare på hørselen du har, for du vet aldri om hørselen vil vare lenge.
      Jeg gleder meg til å bli gammel faktisk, for da hører "alle" andre dårligere enn meg hehe 🙂

    55. Dette beviser bare at du er et godt menneske. Syns det er bra at du bryr deg om alle. Du tar hensyn til alle

    56. Hei Elie Isise Sophachsen! Jeg skjønner faen ikke hvorfor du leser alle kommentarene. Denne kommentaren for eksempel, er dritkjedlig og lættiz lizzum OMG OMG OMG. Spørsmålet er liker du rå løk? Hvorfor ikke? Rå løk er jo digg. Det er den nye supermaten. Det gir en detox-effekt og en rus. Har du noensinne smakt rå løk? Hvorfor ikke? Du får ikke hikke. Husj! Så kaldt. Men nå må jeg gå nå må jeg gå nå må jeg gå. Spørsmålet er liker du rå løk? Hvorfor ikke? Rå løk er jo digg. Det er den nye supermaten. Det gir en detox-effekt og en rus. Har du noensinne smakt rå løk? Hvorfor ikke? Du får ikke hikke. Husj! Så kaldt. Men nå må jeg gå nå må jeg gå nå må jeg gå.Spørsmålet er liker du rå løk? Hvorfor ikke? Rå løk er jo digg. Det er den nye supermaten. Det gir en detox-effekt og en rus. Har du noensinne smakt rå løk? Hvorfor ikke? Du får ikke hikke. Husj! Så kaldt. Men nå må jeg gå nå må jeg gå nå må jeg gå.

    57. HEIHEI!
      jeg bare lurer på om du ikke bruker strømpebukser på bildene dine. Vi skriver snart 1 november.
      Hvorfor jeg spør er at jeg ikke synes nude nylonstrømper er noe fint, det ser ikke bra ut. Men kanskje du kan anbefale ett merke som du synes er fine?
      T 🙂

    58. Du skrev dette innlegget i 2011: http://sophieelise.blogg.no/1321201388_min_familie.html#comment
      Dette innlegget gjorde at jeg ble vegetarianer. Husker det som det var i går. Jeg satt i senga mi, leste dette innlegget, og tenkte “hvorfor er jeg ikke vegetarianer?”. Der og da bestemte jeg meg. Noen minutter senere ropte mamma meg ned til middag, jeg gikk ned, satte meg, og fortalte familien min at “i fra nå skal jeg prøve å være vegetarianer i en uke”. Det jeg ikke fortalte var at jeg allerede hadde bestemt meg for å være det resten av livet. Nå har jeg vært vegetarianer i nesten 3 år, og veganer i 1,5 år. Det er det beste valget jeg noen gang har gjort. Jeg er sikker på at jeg hadde blitt det nesten uansett, men jeg er så glad for at jeg leste det innlegget ditt den dagen som bare pushet meg det lille stykket. Du synes kanskje dette høre helt rart ut, men jeg er skikkelig takknmelig for det. Kommer alltid til å være stolt av det valget jeg tok, og jeg er så glad for at vi deler samme verdier. Føler på en måte at du er “venninna” mi på mange måter, selv om jeg aldri har møtt deg. Håper ikke du tolker dette feil, men at du skjønner at det bare er takknmelighet. Føler nesten jeg har blitt veldig glad i deg i løpet av disse årene, og håper virkelig at jeg en dag får møtt deg! 🙂

    59. kan du lage videoblogg? 😀 haha synes det er ganske gøy og mere spennende enn å lese hele tiden, på en måte <3
      og et spm, leser du mammatilmichelle bloggen?
      hvor gammel tror du at du vil bli før du gifter deg? 🙂
      kan du fortelle litt om søskene dine, om du har noen ? <3

    60. Hvis Sophie Elise faktisk veg 43 kg, noko eg tvilar sterkt på ho gjer, tipper vekta hennes er rundt 50 kg, men kva vekt ho har spelar NULL rolle mht å gje blod. Når man gjer blod, så får man lov til det, dersom man har eit bra jernlager og bra blodprosent. Tydelig folk her som kommentere slikt ikkje har peil 😉 Vekt har ingenting med saken å gjer om man kan gje blod eller ikkje. Og for Guds skuld så håpe eg ikkje Sophie veg 43 kg, for då er ho undervektig 😉 Nei, folkens, sjekk litt fakta før de kjem med slike kommentarar 🙂 Vekt har ingenting med om man kan gje blod, men det har blodprosent og ellers generelt. OG blodbanken sjekker alltid slikt før de lar folk gje blod. Eg kan ikkje gje blod f.eks pga anemi og blodprosent. Så har man ok nivå i blodet, så er det null prob å gje blod 🙂

    61. Hei. Jeg bare lurer på en ting. Du er vegetarianer, men du spiser sushi? Sushi er fisk, og er også levende. Syns du da de blir drept på en mye penere måte da eller? Kan du lage ett innlegg om det kanskje? Hvorfor du velger å spise fisk, men ikke kjøtt. Jeg mener at er man vegetarianer spiser man verken kjøtt eller fisk.

    62. Trude:
      Ser det med vekt står der ja, men korleis veit folk at Sophie Elise veg 43 kg? Utifrå bileter ser det ikkje slik ut iallefall 😉 OG eg håpar ho ikkje veg under 50 kg for å sei det sånn 🙂

    63. Anonym: Det er veganere som ikkje spiser melkeprodukter eller fisk 😉 Vegetarianere kan spise fisk med unntak. Eg er vegetarianer, spiser fisk, men det er også fordi eg har glutenallergi, og vil ikkje gjera det for vanskeleg for de eg vitjer og slikt. Ja, er samd i dette med fisk også, men det går ann å sjekke kva type fisk som er ok og godkjent, og ikkje fiskeoppdrett. Sjekk her:
      http://dyrevennlig.org/dyr/fisk/

    64. Ps, og ofte som vegetarianer, iallefall for min del, så vel eg økologiske produkter om eg kjøpar ost, egg, eller melk 🙂

    65. Elisa: jeg er også døv og har ci! Forresten du kan sette på tekst ved å trykke på “tekst tv” og tast inn 222. Da får du tekst på alle kanalene som er tv 2. Du kan også sette på tekst på de andre kanalene:
      NRK 1 777 TV 2 Filmkanalen 222 TV 2 (Sverige) 299
      NRK 2 444 TV 2 Nyhetskanalen 222 TV 4 (Sverige) 890
      NRK 3 333 TV 3 333 DR 1 (Danmark) 398
      TV 2 222 Viasat 4. 444 DR 2 (Danmark) 397
      TV 2 Bliss 222 TV Norge 299 TV2 /Danmark) 399
      TV 2 Zebra 222 TV 1 (Sverige) 199 BBC Prime 886
      Håper at du ser denne kommentaren blandt alle de andre. Og du sophie Elise, du er en så fantastisk jente/kvinne som jeg beundrer så høyt!! Du har virkelig inspirert meg for jeg sliter med å komme meg på skolen pga hodepine. Det kommer av prestasjonsangst og litt depresjon. Jeg har veldig mye fravær og sånt, og det er så frustrerende!!! Nå har jeg ikke vært på skolen på 5 uker!!, ikke én eneste dag har jeg vært på skolen og det er ille:-( men vit at du er så fanstastisk, og jeg er så stor fan av deg. Dette har kanskje ikke noe med saken å gjøre men det hadde vært gøy om vi hadde møttes på Evenes flyplass eller noe, for jeg drar opp til Harstad to ganger i året. I sommerferien og i høstferien. Vi har et feriehus på grytøya. Og til sist, kan du sophie Elise legge ut de tallene på bloggen, for det er nok flere en jeg som trenger å ha tekst, og dette funker på alle tver. Og det er så mange flere små er døve, men det er ikke bare vi døve som kunne trenge tekst! Hååååååper at du ser denne sophie!!! Masse klemmer fra meg<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg