min drøm

Jeg er sikkert den mest bekymra personen som går på denne jord. Jeg ser for meg situasjoner og hendelser i hodet så tydelig at jeg blir lei meg for ting som ikke engang har skjedd, og jeg må alltid forsikre meg minst 10 ganger før jeg gjør noe. Før jeg skulle flytte til Oslo var det så klart mange tanker i hodet mitt, men det jeg var mest redd for var nok å flytte med kjæresten. Jeg spurte en jevnaldrene bekjent om hvordan det egentlig er å ha samboer, om man enda er forelsket, hvordan utvikler forholdet seg, og hun svarte “vel, det er ikke akkurat slik at jeg får sommerfugler i magen når han kommer hjem fra jobb lengre”. Og jeg tenkte at det er greit nok, det kan jeg vel leve med. Kjærlighet er jo tross alt mer enn forelskelse.

Men, en ting jeg har lært er at alle forhold er forskjellige. Jeg har flere ganger tatt meg selv i å tenke at det er umulig at noen kan føle kjærlighet så sterkt som jeg føler det, selv om alle sikkert tenker på samme måte. At ingen har noe slikt som vi har. Det er så rart for når vi ser på hverandre, jeg føler det rundt meg og imellom oss. Den der gnisten alle snakker om. At man er en enhet, ett team. Men er det mulig!? Går alle rundt med masse kjærlighet inne i seg, slik som jeg føler jeg gjør? Jeg får sommerfugler i magen, blir nervøs, gleder meg og pynter meg litt ekstra etter en dag uten hverandre, selv om jeg føler meg 100% komfortabel og trygg. Jeg klarer ikke å forstå at andre kan ha det på denne måten. Det er så utrolig mye “passion” og med det blir det så klart både opp og ned, men vi har opplevd så mye nå at jeg har vanskelig for å se for meg at vi ikke skal komme oss igjennom noe.

Heldig ♥

51 kommentarer
    1. Jeg blir så glad når jeg leser om deg og Mathias, og spesielt om hvordan du har det med han! dere virker så lykkelige 🙂 heldige er dere, begge to!

    2. Har det på akkurat samme måten med typen min, vi har snart vært sammen et år og skal sannsynligvis flytte sammen snart, woho! Jeg ser han bare hver helg siden jeg bor i Oslo og han bor i Sarpsborg, og jeg er like spent og nervøs hver gang vi skal møtes… Føler meg skikkelig fjortis til tider, men jeg bare vet at han er den riktige for meg og at hva vi har sammen er helt unikt! Er som du sier sikkert mange andre som føler det sånn, men jeg føler liksom at ingen har det så bra som vi har det xD

    3. Har det på samme måten som deg ! vi har vært sammen i over 3 år og samboere i 2. Ser heller ikke for meg at gnisten forsvinner med det første, det vi har er så ekte og lidenskapelig og ville ikke byttet det ut for alt i hele verden .

    4. Har det på akkurat samme måte med meg og kjæresten min!
      Tenker alltid, vi må være de eneste i verden som er ment for hverandre, så mye liksom!! 😄
      Og vi har vært sammen i 1 år og 2 mnd, og det er 1 år siden vi ble samboere, eller han flytta inn her til meg og mamma 😄
      Blir så glad av at du er lykkelig og har det så fint sammen med Mathias 😘 håper dere vil ha det like fint lenge!! Er så glad på dine vegne 😄 <3

    5. Så fint skrevet<3
      Føler det samme som deg, tenker at ingen andre kan ha det så fantastisk bra som meg og han.
      Virker som du og Mathias har det supert sammen, gnistene trenger ikke forsvinne selv om man bor sammen, forholdet blir nok bare sterkere<3

    6. Sophie, du er som en storesøster for meg! Når du skriver innlegg som dette blir jeg så glad på dine vegne! Du er et forbilde, mitt forbilde, ikke glem det.
      Ta vare på det dere har sammen.

    7. Jeg bare lurte på en ting, du har tidligere lagt ut bilde av resultat av solflekker, altså føflekker. feks her: http://sophieelise.blogg.no/1314613377_barbiedopet_sin_baksi.html
      og jeg lurer på hvordan du dekker de til nå? sliter med hvordan man kan dekke til føflekker, har du tips?
      eller har du fjernet dem? lurer veldig på det siden du har lagt ut mer naturlige bilder i det siste uten at man kan se det.. du er veldig pen btw! 🙂 <3 kan du svare?
      SVAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR <3

    8. Jeg får fortsatt sommerfugler i magen av kjæresten min etter over 8 år sammen:) vært samboere i 2 år nå, og kan ikke forestille meg å bo med noen andre<3

    9. Jeg kjenner meg igjen i de følelsene! Selv ble jeg dumpet av gutten min for fem måneder siden, og det er fortsatt jævlig vanskelig. Jeg er utrolig glad på dine vegne, du fortjener en gutt som passer på deg. Dere fortjener hverandre. Jeg lurte på om du kunne skrive et innlegg til om kjærlighetssorg? Du setter alltid ord på ting jeg ikke selv greier, jeg føler meg 100 kg lettere etter de innleggene. Elsker deg sophie, stå på!

    10. Jeg bare lurte på en ting, du har tidligere lagt ut bilde av resultat av solflekker, altså føflekker. feks her: http://sophieelise.blogg.no/1314613377_barbiedopet_sin_baksi.html
      og jeg lurer på hvordan du dekker de til nå? sliter med hvordan man kan dekke til føflekker, har du tips?
      eller har du fjernet dem? lurer veldig på det siden du har lagt ut mer naturlige bilder i det siste uten at man kan se det.. du er veldig pen btw! 🙂 <3 kan du svare?
      SVAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR !!!!!!!!!!!!!

    11. Jeg har det på samme måte. Vi har vært sammen i over fire og og kjærligheten og forelskelsen blir bare større og godere!

    12. Jeg har bodd sammen med kjæresten min i snart 2 år, og jeg stortrives. Det er ikke den samme forelskelsen som var i begynnelsen, men elsker han på en helt annen måte! Jeg elsker at jeg kan legge meg sammen med han hver kveld, hvor vi kan kose og bare snakke sammen. Og jeg mener vi er blitt så mye sterkere sammen, enn hva vi var før 🙂 Såklart alt er ikke dans på røde roser, og det vil alltid være noe vi kan forandre på. Men jeg elsker kjæresten min over alt på jord, og klarer ikke å se for meg livet uten han lenger.

    13. Jeg får egentlig ikke inntrykket av at du er en veldig bekymret person. Er vel ganske normalt å bekymre seg for å flytte så langt.

    14. Nå har dere jo nettopp flyttet inn sammen da, så at din bekjente sa at vedkommende ikke får sommerfugler i magen lenger når hun kommer hjem fra jobb kan du nok ikke si deg enig eller uenig i før det har gått ihvertfall et år. Forelskelsen vil forsvinne, men det er helt greit det, for det går over til en mer intens kjærlighet og det er minst like herlig. Dere er veldig søte og jeg tror dere kommer til å klare dere fint jeg.

    15. Åå så koselig:) glad for at du har det så fint med han! Håper det fortsetter med den forelskelsen lenge 🙂

    16. Det er hennes blogg, så hun skriver vel om det som opptar henne.
      -Og hvis det er kjæresten som opptar henne om dagen bør hun vel få lov til å skrive om det. Syns det er koselig å høre at de har det bra sammen 🙂

    17. Er et par år yngre enn deg og jeg har vært sammen med kjæresten i over ett og et halvt år – og føler likevel den gnisten med han. Blir forelska hver gang jeg 🙂
      Godt å høre at du har det bra med Mathias!!

    18. Hei! Er det denne typen extension du har? http://luxushair.com/standard_50
      Eller har du tape?
      Jeg vil ha samme farge du har nå, er det Silje eller Sara du fikk det blondt igjen hos, på Hendrix? Og hvilke fargenr har du på ditt blonde extension du har nå?
      Takker for svar. Supert at du svarer leserne 🙂
      Klem

    19. Åhh..<3 det høres så fint ut! Jeg bare lurte på har du anmeldt han fyren som du trodde stjal kameraet ditt?

    20. Du og kjærestendin er så søte! Men ja, jeg kjenner meg utrolig mye igjen i det du skriver her. Jeg og kjæresten har “bare” vært sammen i snart 10 mnd, men vi har allerede planlagt at han skal flytte sammen med til Oslo (til høsten begynner jeg på påbygg, og etter det flytter vi til Oslo) så jeg kan få en fin utdanning som dyrepleier, ved Norges veterinærhøyskole! Det er så deilig å vite at jeg kan flytte til Oslo med han, fordi jeg vet selv at ikke hadde gått opp hvis jeg skulle bodd der alene. Jeg hadde ikke klart å betale regninger eller noen ting, og ikke tjent godt nok med penger.. I området der jeg skal bo, koster det over 40.000 for depositum og hvert fall 12.000 i leie… Så det å vite at han blir med meg, er en veldig god tanke, og gir med utrolig mye trygghet 🙂

    21. Å HERREGUD SÅ FINT! Seriøst jeg får helt tårer i øynene av å lese det du skriver, kjenner lysten til å ha slike følelser for en annen person er så stor. Jeg har aldri vært forelsket selv, og blir så sjalu når jeg hører venner og andre snakker om følelsen. Jeg vil også føle på det! Synes min sjelevenn kan komme frem fra gjemmestedet sitt nå…..

    22. Hadde det akkurat sånn med kjæresten min jeg også <3 så gikk det 4 år og nå tåler jeg nesten ikke trynet på han til tider. Vi har bare blitt ett slags gammelt ektepar som folk kaller oss. Nyt tiden da alt blomstrer og kjærligheten er spennende, haha.

    23. Nå har dere bodd sammen i 1 måned da :p
      Vent i fire år du, så får du se at forelskelsen går bort etterhvert 🙂

    24. Jeg føler det på akkurat samme måte. For meg er det umulig å tro at andre føler det like sterkt for kjæresten sin som jeg gjør for min! Selv etter over 2 år sammen ligger jeg fortsatt og gleder meg til han kommer hjem og sitter med et jævla svært glis og et “Heiii gullet!” hver gang han kommer hjem fra jobb. Hadde aldri trodd jeg skulle føle det sånn ettersom jeg ikke er av den romantiske fjortisstypen i det hele tatt, og var sikker på at sånt ville forsvinne med en gang vi flyttet for oss selv. Han har jo bodd hos meg siden vi ble sammen, men i september flyttet vi offisielt for oss selv og jeg føler jeg bare elsker han enda mer nå 🙂 Den nyforelska følelsen er selvfølgelig borte for lengst, men når jeg ser på han tar jeg meg selv i å smile og tenke “Gud, jeg er verdens heldigste! “

    25. Jepp, føler det samme som deg 🙂 <3 det er såå HÆRLIG når man kan kjenne den gnisten og bare være seg selv å bli akseptert. det er den beste følelsen ever!

    26. Ingrid: Det er mange som kan holde på gnisten – mamma er enda forelsket i pappa, etter over 20 år sammen, og de sender enda søte meldinger, savner hverandre, ringer og sier natta når de er borte fra hverandre.. når pappa var reist vekk noen dager sa mamma at hun var så nervøs og spent når han kom tilbake. Så, det GÅR fint.

    27. Thea L: Det er den! Gikk til sara to ganger, så ble hun syk for en time og da fikk jeg silje som en “krise” og etter det har jeg brukt silje. Begge er like bra da! Men har fortsatt å gå til Silje for hun er en god venninne så har blitt sånn helt naturlig 🙂

    28. Tenke akkurat likens som dæ:) har vært i lag med kjæresten i 2, 5 år men føle bare at sommerfugglan blir større og flere av etterhvert som vi oppleve ting i lag og e i lag. Tenke også at ingen andre har det på samme måte. E artig å lese om dæ å mathias, kjempe glad på fine vegne!

    29. Synes det er litt nedlatende av folk å tro at de har den sterkeste kjærligheten og at ingen andre føler det sånn? Jeg er elsker samboeren min kjempehøyt og jajøss, det vi har er spesielt, men kjærlighet er en kjemisk reaksjon i hjernen – alle føler det til tider, gutta.

    30. Har vært sammen med min kjæreste i 5 år nå, men gleder meg like mye til hver gang han f.eks kommer hjem fra jobb 🙂 Fantastisk, men samtidig skummel følelse å elske noen så høyt!
      Han en fin kveld Sophie 🙂

    31. Jeg oppfører meg enda som en hund når typen kommer hjem, etter å ha bodd 3 år sammen.
      Så jeg skjønner ikke hva vennina di prater om xD
      Litt enig med hun over her, at det virker nedlatende at du tror det kun er du som har det sånn, men jeg unner virkelig deg og alle andre den følelsen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg