“barbiedopet” sin bakside

Hei bloggeN!
I går tok jeg en ordentlig bodyscrub i dusjen noe som resulterte i at jeg mistet nesten hele brunfargen, så har vært i solariumet en stund nå nettop for å desperat prøve å bevare fargen. Synd at brunfargen forsvinner så fort!

Dere vet når man har vært i syden og brunfargen flasser av når man kommer hjem, lag på lag med hud bare faller av? Vel, når jeg gikk på barbiedopet i fjor var det sånn ca annenhver dag, ettersom brunfargen kom så fort (jeg tok jo solarium hver dag også..) Det var virkelig helt jævlig!

Nå som vi snakker om melanotan kan dere jo få se noen av “bivirkningene” jeg fikk:. Ser litt ut som en dalmantiner i ansiktet men klarer heldigvis å dekke mesteparten med sminke (her uten sminke..). Men er ikke synd på meg, selvgjort er velgjort!


På foten..

131 kommentarer
    1. Man får kun bivirkninger om man tar for store doser og hvor sterkt man har blandet det ut.. Man bør ta 1/3 eller 1/4 av anbefalt dosering..

    2. Er det pigmentflekker fra når du brukte “barbiedop”?
      Eller har du bare så mange føflekker? (-:

    3. Er det veldig høy kontrast på bilde? eller har du så mørke føflekker i ansiktet? har hørt det ikke er så bra, når føflekker er for mørke:)

    4. Tok du det selv? og ble det skikkelig og riktig blandet ut? Jeg har aldri hørt om noen som har fått bivirkninger av de som har gjort det riktig. Jeg fikk en hudlege til å blande det ut for meg, og jeg ble helt sjokkert over hvor lite som skulle til i forhold til injeksjonsvann. Jeg synes det er litt dumt gjort av deg å snakke nedsettende om et stoff som du har brukt feil. For “barbiedop” fungerer supert når du gjør det riktig. jeg fikk ingen bivirkninger og en MYE finere brunfarge enn deg. =P Ikke skyld å stoffet, når det er din uvitenhet om det som har laget føflekkene dine ^^, Nå må ingen tro at jeg anbefaler folk å bruke barbiedopet her, for jeg verken anbefaler eller advarer mot det(folk må ta sine egne valg) Det eneste jeg sier er at det virket supert for meg som brukte det riktig. Anbefaler alle som har bestemt seg for å bruke det å få det blandet ut av noen som kan det 🙂

    5. bra du legger ut bilder av bivirkninger så folk ser hva det kan føre til 🙂 kjempepen er du uansett da, elsker bloggen din sophie!

    6. herregud, nå må folk snart begynne å lese, før de kommenterer noe? .. Blir så irritert på folk som skal være først til å kommentere og kommenterer så sykt usaklige ting, og spør om så mye som står svart på i innlegget. ÅÅåh, men jaja, finnes mange idioter 🙂
      – du er nydelig sofie, elsker bloggen din!! ♥

    7. skjønner at noen velger å bruke det (til tross for at det ikke er sunt og kan gi mange bivirkninger som jeg er klar over). selv om det er dem som faktisk er brune allerede som oftest bruker det og ikke de likbleike. they say that life feels better with a tan, I really wish that I sometime could be so lucky to experience that.
      de som er brune tar det som oftest for gitt og klager på at de ikke er brune nok osv, også sitter jeg her og er likblek, men kan virkelig ikke noe for det :PP men det er sånt som skjer når moren min er ginger og jeg var så “heldig” og få hudtypen hennes.

    8. herregud kaffor i helvette gidder du og gjøre det når du vett hva slags bivirkninger den får !? 🙂

    9. Har nettopp skrevet et innlegg om deg på bloggen min, ville heller gjøre det der enn å skrive en lang kommentar! og når du sa du alltid sjekker innom bloggen når leserne dine sier det, ble jeg super glad 😀 hehe, digger deg!

    10. Du blogger veldig bra! Og ofte, i forhold til andre toppbloggere. Du tar deg liksom tid uansett og hele tiden er det innlegg som jeg finner vedig interessante 🙂
      Og i tilegg er du ei veldig søt og pen jente! Btw, har jeg feriested like ved harstad så jeg har vært der mange ganger 🙂

    11. Det er bra at du viser bivirkningene av barbiedopet, slik at du ikke frister flere til å teste det ut. Uansett, jeg liker det at du er så åpen og ærlig her på bloggen din, det merket jeg i det forrige innlegget da du svarte på hvilke rykter som var sanne eller ikke 😉
      Stå på videre!

    12. Sophie, du Sophie. Av og til setter jeg meg ned og ser lenge på et bilde av deg og tenker på alt du har vært igjennom. Du er syk. Jeg beundrer deg. Du har både slitt med kjærligheten, tatt abort, gått på dop, hatt spiseforstyrrelser? og ellers mange psykiske problem. Du har vært så nede at du ikke har vært på skolen. Likevel har du så sterk pågangsmot at du tar deg sammen, kjemper og fortsetter livet. Du lager deg en blogg der du er 100% ærlig. Du har sterke meninger og viser dem via enten videoblogg eller tekst. Du er så vannvittig sterk innvendig. Jeg er utrolig facinert over at det går an og være som deg. Som sagt så beundrer jeg deg virkelig. Skriver sjelden kommentarer på blogger men jeg synes du fortjener å høre dette. Du er en engel uten vinger, Sophie.

    13. Jeg har aldri i verden gjort dette..
      Ida Christine West : Jeg tror ikke bare det handler om å gjøre det riktig. Tror heller det handler mest om hva kroppen reagerer på og ikke.. Det varierer fra kropp til kropp. Jeg har lest utrolig mange som har blandet det ut selv eller hos hudlege som du sier, eller noen annen “proff” men likevel kan folk reagere lite eller kraftig på det stoffet.
      Noen er heldige å får en kjempe fin brunfarge mens andre reagerer så kraftig at de setter helsa på spill. Som sagt, folk reagerer forskjellig!

    14. Skriv mer! vil høre hvor du kjøpte det, hvor lenge du gikk på det osv 😀 og hele historien din bak det!

    15. Du sa selv at du ikke hadde merka noe bivirkninger så det er litt seint å komme med det nå synes jeg,
      da noen sikkert allerede har vert frista nok til å bestille å prøve det ut sien du sa du kanskje skulle bruke det tidligere, og at du sier at det funka dritbra på en av bloggvideoene dine.. husk du er et forbilde Sophie da må du tenke deg nøye om hva du sier og hva du gjør.

    16. Hei, jeg har fulgt bloggen din en stund nå og jeg er langt ifra den type jente som følger blogger! Av en eller annen grunn ble jeg intressert i din, først trodde jeg du var en typisk rosablogger som hadde absolutt ingen vitenskap om noe som var utefor verden. Du er seriøst en barbie jente med en twist noe som jeg digger. Uansett poenget mitt med dette innlegget var at jeg syns du er nydelig, du er utrolig pen og siden ingen kan stoppe mobberne på internett til å slutte å slenge sånt dritt som dem gjør må man jo bare stå imot og da tar jeg min positivte meninger og energi angående deg til deg. Da kan min positive melding overgå en negativ en, fortsett den brae jobben så jeg har noe å lese i tysk timene mine! ;D
      Mvh – Michelle

    17. Utrolig bra at du forteller om dine opplevelser slik at andre kan unngå å gjøre det samme.. Synes det er utrolig domt at det finnes slike ting som skader kroppen, men er vel ikke noe jeg kan gjøre med det.. Du er utrolig pen, forresten!:)

    18. elsker bloggen din:)
      du er en inspirasjon for alle unge jenter, og de operasjonene du ønsker deg synes jeg du bør glemme for du er absolutt helt nydelig som du er. synes også at det er bra at du viser bilder av bivirkningene du fikk av å gå på barbie dopet!
      keep on the good work!

    19. Hej sophie 🙂
      Jeg ville bare si at jeg virkeli elsker bloggen din! Du er den beste på topplisten og fortjener 1plassen, virkeli! noe av dt jeg digger mest er at du er så aktiv! nesten hver gang jeg er inne på bloggen din, har du et nytt innlegg, og det er noe man ikke kan si om de fleste andre bloggere. Dessuten skriver du om mange intresange temaer, som mange kjenner seg igjen i. Du har rett og slett opplevd det meste man kan oppleve som tenåring, derfor kan de fleste kjenne seg igjen på en eller annen måte. Å noe annet jeg liker, er at du ikke prøver å fremstille deg selv som perfekt, som mange andre 🙂
      Du virke som en sykt bra jente, stå på vidre snuppa! <3

    20. Må bare si til alle haters, fuck your self. Driter i om jeg skriver feil nå men det provoserer bare en del.
      Hører så mye “fortjener sophie 1plass?”
      På en side, ja fordi hun er utrolig søt og intressant og er en flink blogger, på andre siden nei for hun fortjener ikke all den baksnakkingen og dritten hun vil få slengt etter seg.
      Og dere om slenger dritt, stygge patetiske drittunger, skaff dere et liv. For deres egen skyld værsåsnill, ikke bruk tiden på å prøve å trampe på noen som er på vei oppover, sjalusi sjalusi sjalusi.
      Rett og slett teit hvis noen av dere sier hun er innbilsk fordi hun kaller dere som sier det sjalue, for det er det dere er.
      Sophie er ei fantastisk jente, hun skjuler ikke noe, innrømmer at hun kan gjøre feil, og baksnakker. ALLE baksnakker, ALLE gjør feil. Synes det er så fantastisk at en så høy blogger forteller sånt, alle andre vil fremstille seg som en perfekt person som alltid spiser det hun skal og gjør leksene sine.
      Sophie trener og jobber hardt, derfor har hun kommet så langt, hun ser fantastisk ut, hun kan synge, utrolig pent og sjarmerende ansikt og smil, skoleflink.
      Men ja, hun har deperasjons problemer, det har jeg og, og hun er mye sterkere enn meg, og selv om jeg ikke kjenner henne blir jeg stolt, å når dere rakker ned på henne stygge feite late personer, blir det bare for idiotisk. Hun er sammen med en 14år gammel gutt, what ever? hun sier han behandler henne fint og er snill, det er fint, kanskje noen syns det er litt rart at en sykt pen jente som kunne fått hvilken som helst gutt valgte da en gutt som var yngre enn seg. Men det er kjærlighet, du velger ikke hvem du skal forelske deg i, og jeg vet at dere også ville gjort det hvis dere fant en snill moden og hyggelig gutt som behandla dere fint, noe som tydligvis ikke har skjedd.
      Sophie ser fantastisk ut, så selv om hun vil operere puppene sine større, nesa annerledes, og botox i leppene(?) så er det hennes valg, og hvis du liker sophie støtter du forhåpentligvis det, jeg synes sophie ser fantastisk ut nå.
      Beklager at denne kommentaren ble så lang men jeg følte bare at jeg ville skrive dette.

    21. hvoor får man tak i det? 😮 har egentlig litt lyst til å prøve, selv om det høres ganske dumt ut. Jeg er bleik året rundt og har nesten aldri tid til solarium..selvbruning er jeg heller ikke særlig gira på 🙂 hvooor?

    22. Huffamei, jente. Blir flau på dine vegne. Det der er ikke resultatet av barbiedop. Jeg kjenner julia, og naboen min har tatt barbiedop. Det der er et resulat av for mye solarium. Blir flau på dine vegne, for jeg tror du lyver for å få oppmerksomhet. Er vel kanskje en grunn til at du har en 97modell til kjæreste? Heha

    23. GIVEAWAY på bloggen min denne uken, titt innom og legg igjen en liten koselig kommentar og link inn til meg, så er du med i trekningen på mine favoritter;) Denne ukens giveway kommer godt med nå som du snakker om å ha mistet fargen;))))
      KLEM!!!

    24. jeg vil bare si at jeg elsker bloggen din 🙂 <3
      men har ett spørsmål.-Hvorfor har du så store pupper enn alle de andre vennene dine? de har ikke så store.
      men jeg tror fortsatt ikke at du har tatt silikon da 🙂

    25. digger bloggen din!
      men lurte på om du kunne skrive litt om hvilke hairextention du bruker og hvordan du behandlet det 🙂 har tenkt å skaffe meg det selv, men vet ikke hvor det er smartest å bestille fra 🙂

    26. Sophie, tøft gjort at du viser hvor farlig barbie dopet er! Håper mange ungjenter som sitter å vurderer det nå ser hva som kan skje….Til Ida Christine West: Du skjønner at du snakker bare tull? Om du virkelig har en hudlege som har gitt deg dette uten å blunke, bør han anmeldes. Herregud han må jo være en hudlege i en shady bakgate, skremmende om dette stemmer! Let opp hudleger i katalogen, du finner ikke EN seriøs en som anbefaler dette.

    27. Line: shaby bakgate? nei, han er overlege på en av norges største klinikker.. uten at jeg har tenkt å si hvilken. og det jeg sier stemmer på en prikk! tror du det er tilfeldig at jeg fikk fin farge og ingen bivirkninger? Nei, det er bare du som er fordomsfull, og det skjønner jeg godt i og med at dette er et stoff som stort sett blir misbrukt. Sophie her, har misbrukt det. Hun har blandet det ut slv, og fordi hun ikke hadde kompetansen til det, endte hun opp som en dalmis. Er det stoffets skyld, eller hennes manglende kunnskap?

    28. Dere som spør om føflekkene går bort , det gjør dem IKKE …. Disse føflekkene må hun ha for ALLTID på grunn av ønsket om og være brun , Latterlig !! Selvsagt kan man fjerne med laser , men dette er ikke noe som går bort av seg selv …..
      Så dere som vil prøve , for all del styr unna , med mindre dere ønsker tryne fullt av føflekker.
      Er svært vanlig att man får det når man går på “barbiedop” .. Så tull som en skriver att dette har med dosering og gjøre.. Av melatan får man flere pigmenter i huden , da altså også flere føflekker !! Kjenner til flere som har brukt det og samtlige har endt opp med flere føflekker !!
      Og du Sofie , jeg blir helt matt , hvorfor har ikke foreldrene dine tatt ansvar og satt ned foten .. Har du fri barneoppdragelse??? Synes alt dette er trist ….

    29. vil dere vite nøyaktig hvor mange som får bivirkninger av det? nøyaktig like mange som kjøper det på nett og blander det ut selv! alle jeg kjenner som har gjort det, har fått flekker og stygg farge. mens alle jeg kjenner som har fått det gjort ordentlig og av helsepersonell, har fått fin farge og ingen bivirkninger. tro hva dere vil, men det er ikke tilfeldig! 😉

    30. Hei:) kjempe fin blogg, er veldig fint at du liksom sier ting som de er å ikke legger skjul på ting. Jeg bare lurtee på en ting. Vi skal ha black n white party snart og har du noen forslag til outfit som du eventuelt kan hvise på bloggen?

    31. Hei!:) Jeg vet dette ikke har noe med innlegge å gjøre men jeg lurte på hva du syns om Canada Goose jakkene? Syns du dem er HOT elle NOT? Jeg lurte også på om du kunne skrive litt om vinter/høst jakker som du kunne tenkt deg osv 🙂 Du har super blogg forresten! Elske den!:)

    32. Hei, ville bare si at jeg synes at du er en kjempeflott jente selv om jeg ikke kjenner deg, eller aldri har sett deg på ekte. Synes du er kjempe flink til å blogge og at du er flink som tar opp seriøse temaer som dette. Synes det er flott at du tørr å si hva du mener om ting uten at du er så sinnsykt redd for hva alle andre mener om deg etter at de har lest det. Jeg liker bloggen din veldig godt. Lykke til videre og ikke la alle de negative, anonyme folkene som skriver alt det bullshittet til deg ta knekken på deg. Det greier de uansett ikke. Synes du er en kjempeflott normal jente som er et godt forbilde for leserne dine:) Liker at du er så ærlig om alt det du skriver. Ja, nå skal jeg slutte å bable…

    33. Skjønner ikke hvorfor dere maser om at henne får så utrolig masse dritt.. det er folk som har diverse spørsmål og saker og ting det betyr ikke at folk slenger dritt herregud ta dere sammen !

    34. Jeg har et spørsmål; Kan vi få se bilde av Nico? Eller er det sånn at han ikke ønsker å være på bloggen?(:

    35. Kan du skrive mer om de pikkene?
      Mener du ikke har hatt dem før, og så mørke prikker forsvinner jo ikke helt med vanlig sminke…

    36. Hei, du burde kanskje sjekke de føflekkene på ansiktet ditt , pga de kan inneholde hudkreft. Siden du har fått de av å ta sol.
      btw, digger bloggen din ! 🙂

    37. Jeg leste en kommentar lenger oppe, som jeg bare er så sinnsykt enig i! At du tørr å være deg selv hele tiden, du er alltid helt ærlig, du sier hva du mener, du går gjennom masse, har også masse dritt slengt bak og foran ryggen din! Jeg er kjempe misunnelig på deg, slik en sterk person som deg skulle jeg virkelig ønsket å være. Du skjønner det slik at.. jeg ekke sterk lenger, kroppen synker dypt i det nederste.. Jeg var en gang ei som likte å få oppmerksomhet, det var jeg som var morsom, jeg synes ikke noe særlige ting var flaut! Men jeg har mistet helt motet. Jeg vet ikke hvorfor, men på en annen måte så vet jeg det likevel! Jeg er sterk, men ikke som meg selv. Jeg vet hva det er å bruke sterke ord, jeg vet hvor følsomme folk kan være, jeg vet når en person blir såret, jeg vet fordi – Jeg er en følsom person, jeg vet fordi jeg vet hvordan man kan bli såret!
      Jeg vet også at, den gang du brukte barbie-dop og om du en gang begynner igjen, så er det fordi du ikke er så sykt fornøyd med deg selv alikevel! Hvorfor må det alltid være slik at den peneste blir mest stemplet? Eier ikke mennesker respekt til tider? La deg fortsatt være hva du er, du er nydelig både innvendig og utvendig – En engel, uten vinger :)<3

    38. Hei hei..
      Jeg syntes du er en fantastisk pen og nydelig jente med masse selvtilitt og modenhet, du tørr si hva du mener og ting som kanskje er litt private, du er ikke dne personen som er veldig veldig stille med den som er morsom og pen 😀
      Jeg skjønner egentlig ikke hva alle har så i mot deg, folk tror du har tatt silikon ,lugget med en 27 år gammel mann, osv.. Det er bare så teit , men du er sterk og har veldig god selvtilitt der du bare fortesset og blogge 🙂
      Skjønner ikke hva de er inne på bloggen fin å gjør når de ikke liker deg en gang men jeg kommer alltid til å skjekke bloggen din 😉 Digger den og deg , du er bare nydelig ;P
      Hehehheheh <3<3

    39. Jeg digger bloggen din og deg 😀 Men på en spørsmålsrunde for lenge siden sa du at du hadde silikon , men på innlegget under sier du at du ikke har det ? Jeg er litt forvirret har du eller har du ikke 😀 <3 PS : DIGGER BLOGGEN DIN !!! <3

    40. husk at alle er FØDT perfekt, verken smnike eller opperasjoner kan gjøre oss mer perfekt enn det vi var den dagen vi kom til verden.

    41. Ida West: Om han er hudlege på en av Norges største klinikker, er det enda verre. Ikke EN seriøs hudlege gir dette til unge mennesker, ta en runde på telefonen, ring hvilken som helst hudlege i privat praksis- eller på et av Norges sykehus! I dare you:) Skjønner godt hvorfor du ikke nevner noe navn (selv om du bedyrer at det er sååååå lovlig og ufarlig) for du vet at det bare er løgn! Han finnes ikke, OM han finnes, si hvem det er da? Kunne tenkt meg å ta en telefon til han jeg:)

    42. PS Ida West: Her er bare ett eksempel på hva en hudlege mener om stoffet…Skjønner du?
      En hudlege ved navn Jon Langeland, som har 25 års erfaring har svart på henvendelser om Melatonan på nettstedet doktoronline.no. Melanotan er et kunstig fremstilt hormon som må injiseres inn i kroppen. Det setter i gang en prosess slik at kroppen begynner å produsere brunfarge, men det kjemiske stoffet påvirker også ukontrollert andre av kroppens funksjoner, sier han.
      Det finnes ingen oversikt over hvor mange som har kjøpt og bruker Melanotan i Norge, fordi salget foregår ulovlig.
      Det som er litt skremmende er hvor enkelt det er å kjøpe stoffet. Flere websider sender produktet rett hjem i postkassen.

    43. du burde ta sånn kreft prøve, fordi når du tar sånne ting er det veldig alvårlig, gjør det før det er for sent ! det kan faktisk hende at du fikk den boblen på eggestokken pga. for mye sol …! Du må virkelig kjekke det så snart som mulig ! elsker bloggen din forresten 🙂

    44. hvis de flekkene har vært på huden din siden du gikk på melatonan, hvorfor var ikke dem der når du la ut sminkefritt bildeav deg ? ;o
      eller er ikke de flekkene der nå lengre? 🙂

    45. Sier seg selv at det ikke er bra, vettu…
      Håper virkelig for din skyld, at du ikke fortsatt vurderer å begynne igjen.
      Det vil du angre på når du blir eldre, tro meg!
      Det er jo ikkenoe pent engang..
      Ikke ødelegg det pene utseende ditt! Du er heldig som er så pen. =)

    46. Oi! Hadde ALDRI gjettet på at du hadde de prikkene!
      Du er virkelig flink til og sminke de vekk, OG at det ser naturlig ut ^.^
      beauty girl!
      <3

    47. de første gangene jeg leste bloggen din, så skal jeg ta hånden på hjertet og si jeg syns du skilte deg litt ut på en måte, langt helt blondt hår, store pupper og sykt tan. MEN jeg må bare si at etter å ha lest bloggen din noen uker, så merker jeg at jeg liker deg litt for det!! du er så utrlog erlig og står for dine handlinger og meninger!! du er en person jeg ser opp til pga det! stå på sophie, skulle ønske jeg var som deg:):)

    48. glad jeg ikke har brukt melanotan.. visste fra starten av at det er giftig og farlig. Noen fulgte tydeligvis ikke med ; o

    49. off, det stoffet er ikke bra, og håper du ikke bruker det lenger! 🙂
      kan du som sagt tidligere, lage et innlegg om hvilke høstjakker du liker og ikke liker ?:) og sko!
      Men jeg lurer også på hvorfor disse føflekkene ikke var på bilde der du viste deg sminkefri.. ? 🙂
      i tillegg må jeg også tilføye at du er en super blogger, du skriver så utrolig bra, du har egne meninger, du er ikke redd får å si noe dumt, du er en bra jente!! digger deg og bloggen din, stå på videre! <3

    50. Huff, blir skremt av dette.. Håper nå flere ungjenter som leser bloggen din ser hva som kan skje, og at ingen bruker dette.. Men må bare også få sagt at du burde ikke ta solarium, du kommer til å angre noe enormt når du blir eldre. Det skader huden din veldig, og når du er 30 vil det se ut som du er 50 hvis du bruker solarium regelmessig. Heller selvbruning, mye tryggere, og skader ikke huden. Mvh Hudpleier 🙂

    51. heja <3 kjempefin blogg! :*
      Kan du blogge mere om "barbidopet" lurer på hva det er... og bivirkningene du fikk, og bilder av deg på den perioden..

    52. kan du vise hvordan du sminker bort fløflekkene? jeg har mangen i ansiketet, og vil greie og dekke dem og du får det jo supert til 🙂

    53. Jeg synest IKKE du burde prøve å dekke over det med sminke! For, alle har sånne noen plasser. Og de fleste synest at det er pent. Jeg liker selv ikke mine føflekker, men ingen komenterer det liksom ! 🙂

    54. Dumme dumme folk.. skjønner ikke at du gidder å utsette deg for det. det er farlig og du får drit styge merker på kroppen

    55. Jeg har ikke gått på barbiedop, men har selv helt like flekker i hele ansiktet. Får ikke til å skjule de, men når jeg leste at du har det og, ble jeg overrasket, for på bildene dine ser huden din naturlig ut, OG man ser ikke flekkene! Så jeg lurer på, hvordan klarer du å skjule de? Hadde blitt overlykkelig om du kunne skrevet et innlegg, eller lage en kort, enkel video om hvordan du gjør det. Håper du ser kommentaren, og kanskje hjelper meg, da hadde jeg virkelig blitt sinnssykt glad!
      Elsker bloggen din, leser den hver dag. Hilsen fast leser!

    56. må si at jeg reagerte litt på disse bildene av føflekkene i ansiktet. du har jo nylig lagt ut bilde av deg selv “uten sminke” men der ser man jo nesten ikke føflekkene!! litt frustrerende. så da har du enten sminke på deg på disse bildene http://sophieelise.blogg.no/1313190920_meg_uten_sminke.html eller så har du nettopp fått disse føflekkene, eller tegna de på?? mener ikke dette negativt, vil bare vite! du er en fantastisk blogger, stå på 😀

    57. hey 🙂 håper du svarer på dette!
      jeg lurte på om de flekkene er der for altid? eller går de bort etter en stund?

    58. jeg er utdannet hudterapeut, og det der er virkelig ikke bra.. pigmentflekker forsvinner aldri, ja fregner og føflekker er en skade på huden. effekten av skadene dine vil du ikke se før om opptil 20år. jeg selv soler meg skjeldent og tar aldri sol. jeg vil ikke ødelegge huden min ass! pigment flekkene dine kommer bare til å bli verre om du ikke behandler det riktig. det er vel ikke så kult å ha LÆRHUD når du blir eldre…?

    59. Hvor i alle dager er foreldrene dine??! Både solarium og melanotan har skadelige effekter på lang sikt. skjerpings!

    60. ntaa:( kjipt, men du trenger ikke bruke så mye sminke:) du har fin hud! selvom de føflekkene er der, så gjør det ikkenoe, trenger ikke putte masse på fordetom. Kan du prøve å sminke deg mere ”naturlig” enn det du gjør til vanelig?:) og legge ut bilde på bloggen? og se hva folk syntes? Ikke bry deg om sånne stygge folk, haters gonna hate! Leste det innlegget ditt der du sier at du vil fikse på leppene, nesa og puppene, utrolig mange jenter som sliter med selvtilitten sin og det er utrolig kjipt:( men nesa di er jo sikkelig søt og er jo ikkenoe feil med leppene dine heller?:) men håper du kan vurdere de sminke greiene, hadde vært litt kult å sett en mere usminka enn sminka deg:) om du vil da selvfølgelig, men du trenger ikke så mye sminke:)
      lykketil videre med bloggen din:))

    61. Du kan få hudkreft av å ta solarium veldig ofte asså! + at det er aldersgrense 18 år. Sier det bare fordi eg bryr meg!! men gjør som du vil bimbo fjortis;)

    62. hahahahahahhaahhahahahaha. dette viser jo egentli hvordan du ser ut i huden din.. e ikke rart… får til å dekk det med brunkrem osv ja, bruke jo så mye at det skjønner jeg du gjør. ingenting ved deg er en naturlig skjønnhet, alt er bar barbie falskt !!! æsj

    63. Viss du har vist hvordan du skal ta det, så har du sluppet å få alle de føflekkene der!
      det der viser bare at du har tatt overdose, altså for store doseringer.
      du kommer ikke om du tar rett dosering vær gang. !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg