klessalg og barbiedop

 

Jeg har nettopp tatt meg et bad som endte med at jeg mistet speilrefleksen i badekaret og har brukt den siste timen på nytteløs førstehjelp. . Så i morgen blir det nytt kamera på meg. Jeg må nesten le, for det er så tyyypisk meg! Jeg orket ikke å bli sur engang når det skjedde, for hva skal man forvente. . 
Men, til en gladnyhet! Nå er klessalget endelig organisert, og det blir meg, Andrea Badendyck og Stine Steen (haawt.blogg.no) som stiller opp med salg. Datoen er søndag 1. juni på hendrix hair  avdeling pilestredet, og salget starter klokken 12:00. Jeg kan ikke snakke på vegne av de andre men jeg kommer til å selge klær for priser mellom 50-250 kr, og inntektene fra mine plagg går til regnskogsfondet og dyrebeskyttelsen norge. Håper noen av dere får mulighet til å komme, skal selge nesten alt jeg har!

Nyhet nummer 2: Jeg har begynt å bli flinkere til å svare på kommentarer igjen, og skal bli enda flinkere i tiden som kommer! Det må være kjipt å føle at man snakker til en vegg, og jeg vil jo gjerne ha en dialog med dere så godt som det lar seg gjøre. Derfor blir det kraftig skjerpings på det! Blir forresten gang på gang sjokkert over hvor mange flotte jenter jeg har som leser bloggen. Det er så mange sterke historier der ute! 

Nyhet nummer 3 : Jeg har også lest i dagens VG hvor det sto skrevet litt kort om meg, pluss et mindre vakkert bilde av meg selv som 15åring, platinablond og mørkebrun, haha. Husker jeg ble mobbet noe sykt for det bildet på facebook! Tiden med barbiedop, ass. 

 

 

Nå skal jeg bestille mørkere trekk til sofaen av alle ting, og så blir det natta på meg. Vi snakkes i kommentarfeltet, da! ♥ 

 

75 kommentarer
    1. Må bare si at jeg blir utrolig glad når jeg leser bloggen din❤️ Håper du har det fint og stå på videre😃

    2. Vil anbefale deg å bytte bloggplattform til et der det faktisk hår ann å svare “under” en kommentar, ikke slik som nå, da det kan bli litt rotete.. (Ikke det at jeg ikke synes det er bra at du svarer sånn uansett, men du skjønner;)

    3. Er det ikke litt dumt og ha det på en søndag, med tanke på at hvis folk bor langt vekk og hadde tenkt seg å kommet? Hadde vært mye smartere å hatt det på en lørdag

    4. Har ikke mulighet til å komme til oslo.. Men så bra at du donerer bort pengene til regnskogfondet! Du virker som en utrolig fantastisk person 🙂
      Veldig rart av aviser å ta gamle bilder av deg hele tiden, å ikke skrive at de er gamle! Folk som ikke leser bloggen din, tror vel at det er slik du ser ut nå.. merker ofte på se og hør og vg at de tar kjempegamle bilder av deg, og så skriver de din nåværende alder under det, haha..

    5. åå så gøy! Synd at jeg ikke har mulighet til å komme, du har jo så ekstremt mye fint at det er til å gråte aaav. Håper du får inn masse penger siden det går til en bra sak! DIGGER hva du gjør, stå på!

    6. Neeei, jeg er i konfirmasjon den dagen! hadde spart penger og gledet meg masse 🙁
      Uansett elsker bloggen <3
      btw hvem vant goodiebaggen?

    7. Ida Tveit: Tusen takk<3 Utrolig hyggelig å høre 😀 Dumt at du ikke kunne komme ja, vanskelig å finne en tid hvor mange er i oslo skjønnner jeg. Men det kommer nok flere salg!

    8. Karoline: Haha ja jeg vet det med de gamle bildene! Sinnsykt irriterende, men hva skal man gjøre. Forhåpentligvis går noen inn på bloggen og skjønner hva som var da, og hva som er nå!

    9. Ååh, jeg har så sykt lyst til å dra! En av mine største drømmer er å møte deg(av alle ting,haha) jeg har lest bloggen din i maange år nå, og du er absolutt mitt største forbilde! Har desverre ikke råd til å betale 4000 kroner bare i fly, så det blir nok ikke denne gangen 🙁

    10. Anna: Det vet jeg ikke, har ikke snakket med dem om det! Men det er jo opp til hver enkelt, jeg er så heldig å være i en slik situasjon hvor jeg kan selge unna mye av klærne mine og ikke ta pengene selv 🙂

    11. Andrea: Ah, så hyggelig å høre, men dumt at du ikke kan komme! Tror det blir veldig gøy. MEN skal prøve å ha et slikt klessalg to ganger i året, så forhåpentligvis kan du komme en gang! 🙂

    12. uff kjipe greier når slike ting blir ødelagt, lurte på om når du skal trekke vinneren av surfeturen, eller om den er trukket?:)
      Fint at du har begynt å kommentere svarene igjen:)
      Stå på sophie!

    13. Okei, dette er en litt merkelig forespørsel, men hva skal du gjøre med det gamle trekket til sofaen? Har nemlig lik sofa, samme farge, i litt mindre str uten armlener, men har lekt med tanken på å bygge egne armlener til den (da man ikke får kjøpt de…) Men trenger jo trekk også 🙂 Hvis du skal gi bort/selge for en billig penge er jeg veldig interessert 😀

    14. Prøvde å søke litt men fant ikkje nåke svar.. Men eg lurte på kass protese du tok når du tok silikon? Om du tok anatomiske eller runde proteser? Eg greier nemmelig ikkje bestemme meg..

    15. Lurer litt på om du kan skrive om rumpe-operasjoner?? Du nevnte jo dette så vidt det var at det er noe du kunne ønske ta, og det er jo en stor trend som er på vei inn i Norge. Visste du feks at noen brazillianerne sprøyter fett i rumpa på ungene sine fra de er små? Det er som en tradisjon for å beholde rumpe rykte deres. Så en dokumentar på Dette.. Uansett, hadde vært gøy å lest om ulike type rumpe operasjoner , priser osv:) ha en fin dag!

    16. Hellu Sohpie. Det her e om innlegget ditt: “Soverommet mitt”. Kan du værsåsnill svare på hvor har du kjøpt det rosa bildet av reinen/hjorte?? 🙂 Det som står bak voluspa… Viiiil også ha sånn:)
      Takk for svar..? 😀

    17. Filler’n, jeg som håpet du skulle ha det samtidig som miley cyrus konserten, blir litt langt med 8 timers kjøretur for ett salg desverre. Krysser fingrene for att det blir flere (y)
      Hvordan gikk det med øret ditt etter att det revna? Grodde de sammen igjen? ( husker ikke om det var skrevet på denne bloggen eller på den bloggen om hunden din men,lenge siden er det iallefall :p ) hår lurt på det veldig lenge 🙂

    18. Kunne du ha skrevet et innlegg om “barbiedop”? Litt om hvordan det var for deg osv?
      Utrolig fin blogg!❤️

    19. Hei! Når du kjøper elektronikk, som mobil og kamera, kjøper du noen gang med forsikring? Skjønner jo at du har råd til å miste kamera etter kamera i badekaret, men hvis du kjøper forsikring med – som koster kanskje 1/6 av det kameraet/mobilen/pc-en etc koster – sparer du MASSE penger i det lange løp. De fleste el-butikkene har såkalte “idiotforsikringer”, hvor du kun må betale engangssummen (* ved noen mobiltelefoner må du betale en egenandel hvis du får ny, iphone og samsung f.eks) når du kjøper produktet. Da får du helt nytt produkt hvis ditt blir ødelagt, og det ikke kan repareres.
      Skjønner at du som blogger kanskje ikke har tid til å vente 3 uker på at kameraet skal bli reparert, men da kan du jo heller kjøpe et mindre kompaktkamera til “ekstrabruk” 🙂 Masse brae kompaktkameraer der ute! Canon powershot f.eks, anbefales sterkt.
      Jeg har jobbet på en el-butikk skjønner du, og det er SVÆRT få som kjøper med forsikring, og SVÆRT mange som kommer og klager når produktet er ødelagt og det koster flere foldige tusen å reparere det. Det er veldig lett å miste mobil, kamera etc i gulvet/doet/badekarret, men veldig vanskelig å ta seg råd til en vannsikker forsikring…
      Tudelu!

    20. Åååå det har jeg så lyst til! Men lurte på en ting, hvilke størrelser selger du i? Er det bare i xS og s, eller er det i m og l og?:)

    21. Hei! Ville ha anbefalt dere å ha klessalg i nærheten av Miley Cyrus konserten 28.Mai. Da får dere nok flere som kommer og mange drar på konsert ifra flere steder i landet og flere har da mulighet å komme.

    22. Hei!
      Jeg saa et tidligere innlegg hvor du hadde fått flere foflekker i ansiktet etter bruk av barbiedop. Hvordan har du klart aa bli kvitt alle de uten noe som helst arr?:)

    23. Så koselig at du vil engasjere deg bedre i å “møte” fansen din (tenker på å svare tilbake) 🙂 Du blir nok litt mer populær av det! 🙂
      Jeg syns det er kjempe fint gjort å selge bort mange klær til en god sak, men da ender du jo opp med ingenting og må kjøpe nye klær? Kunne du ikke beholdt klærne du har, og gi pengene som du måtte brukt på nye klær til regnskog-fondet og dyrebeskyttelsen istedenfor? 🙂 Da slipper du jo også å kjøpe forbruksvarer, og sparer miljøet også 🙂

    24. Så fint at du gir pengene fra klessalget til et godt formål 🙂 tror nok sjansen for at andrea badendyck gjør noe liknende er så godt som ikke eksisterende – det går nok til enda ei luksusveske 😉

    25. Produksjon og frakt av klærne du har kjøpt har forurenset mer enn pengene du gir til regnskogfondet kan gjøre opp for da. Ved å fly så mye som du gjør, og ha så stort materielt forbruk som du har, er du per definisjon et miljøsvin. Å selge klærene for å gi en liten slunt tilbake er jo godt tenkt, men det er i grunn bare dobbelmoralskt

    26. Så kjedelig med kameraet ! Fint at du har funnet en dato og at dere har gjort det litt “større” og ordnet noe sammen, det blir gøy 🙂 Jeg skal prøve å komme 😀

    27. Elsker at du svarer på kommentarer 🙂 Bor i Kr.sand men vill kanskje prøve å komme. Vi er bare midt opp i flytting. Skal du selge sko og vesker også? Hvilken sko str har du isåfall? 36 om jeg ikke husker feil?
      Så flott at du ønsker å donere pengene. Du er alltid så godhjerta <3
      Stå på. Klem 🙂

    28. nå kan man jo aldri stole på hva dagens bloggere skriver, men hvis du virkelig gir pengene til det du sier så har du herved skaffet deg enda en fan. jeg har lest tidligere på meningene dine og du er en utrolig bra person med et godt hjerte. stå på, sophie! vi trenger flere bloggere som legger vekt på viktige ting i samfunnet.

    29. Heii sophie<3 så bra du svarer i kommentarfeltet!
      Jeg bare lurte på en ting, du har tidligere lagt ut bilde av resultat av solflekker, altså føflekker. feks her: http://sophieelise.blogg.no/1314613377_barbiedopet_sin_baksi.html
      og jeg lurer på hvordan du dekker de til nå? sliter med hvordan man kan dekke til føflekker, har du tips?
      eller har du fjernet dem? lurer veldig på det siden du har lagt ut mer naturlige bilder i det siste uten at man kan se det.. du er veldig pen btw! 🙂 <3

    30. Jeg tror dere hadde tjent mer på det om dere hadde det den 29, dagen etter Miley Cyrus. Da er det jo mange flere fans i Oslo 🙂 Jeg selv drar hjem natt til 30, så da kan jeg ikke komme! Har skikkelig lyst til å møte deg, da kunne jeg dratt tilbake til det kalde nord igjen lykkelig haha…

    31. Hadde vært kjekt om du hadde hatt det den 29ende. Jeg skal også reise hjem fra oslo med fly den 30.mai så det er veldig domt at jeg ikke får opplevd klessalget(jeg som hadde gledet meg spnn ;( )

    32. Selger du vesker og sko også. Hvist ja på sko hvilken størrelse er skoene i ??? Selger du dette hjemme?

    33. Syns jeg kan huske at du hadde Canon kamera når du var på den vg-serien. Fortsett med det!
      Beste og enkleste speilrefleksen jeg har vært borti.

    34. kjempe bra at du velger å svare oss som kommenterer,det er det skjeldent noen gjør! 🙂 Det er slik at en vil komme tilbake til bloggen din når du svarer!
      Ville bare si du er finere nå enn du var når du gikk på barbiedop 😉

    35. Jeg lurte på noe om Barbie dopet og silikon.
      Barbie dopet, når du tår det blir du sånn veeldig, brun med en gang eller må du ta flere sprøyter for å bli brunere.
      Og jeg hadde tenkt til å ta silikon men jeg har ikke lyst på sånn veldig mye, for jeg vil ha det så naturlig, så jeg lurte på hva det minste er man kan ta og hva anbefaler du??
      Elsker bloggen din har lest den siden 2011!

    36. Vilde:

      Man må ta mange sprøyter for å bli brunere, eller det avhenger vel på personen. Men for meg er det såpass lenge siden nå at jeg ikke husker helt..

      Jeg vet ikke hva det minste man kan ta er faktsik, sikkert 50 gram? Men slik får du god hjelp til fra kirurg 🙂 Kan ikke anbefale så mye, men om jeg skulle gjort det igjen, ville jeg ikke ha gjort det i norge

    37. Heii sophie<3 så bra du svarer i kommentarfeltet!
      Jeg bare lurte på en ting, du har tidligere lagt ut bilde av resultat av solflekker, altså føflekker. feks her: http://sophieelise.blogg.no/1314613377_barbiedopet_sin_baksi.html
      og jeg lurer på hvordan du dekker de til nå? sliter med hvordan man kan dekke til føflekker, har du tips?
      eller har du fjernet dem? lurer veldig på det siden du har lagt ut mer naturlige bilder i det siste uten at man kan se det.. du er veldig pen btw! 🙂 <3 kan du svare?

    38. Kan du ikke ha klessalget dagen etter konserten? Den 29 eller 30.mai. Jeg er forsatt i Oslo da, og vil gjerne komme..

    39. barbidopet er en risiko man tar. de fleste blir uheldig og andre heldigere. men hørt mye skremmende mere av det enn godt. desuten er det 14-16 pringer her og tror ikke dere vil lære åssen dere setter sprøyter ?? man må ta sprøyte , andre ting også men jeg har aldri prøvd og holder meg med solkrem i sola. Er jo sommer nå nesten <3 🙂

    40. Heii sophie<3 så bra du svarer i kommentarfeltet!
      Jeg bare lurte på en ting, du har tidligere lagt ut bilde av resultat av solflekker, altså føflekker. feks her: http://sophieelise.blogg.no/1314613377_barbiedopet_sin_baksi.html
      og jeg lurer på hvordan du dekker de til nå? sliter med hvordan man kan dekke til føflekker, har du tips?
      eller har du fjernet dem? lurer veldig på det siden du har lagt ut mer naturlige bilder i det siste uten at man kan se det.. du er veldig pen btw! 🙂 <3 kan du svare?
      SVAAAAAAAAAAR PLIZ HAR SENDT INN SPØRSMÅLET MAANGE GANGER! <3

    41. Ville bare si at jeg synes det er fantastisk at du skal donere pengene fra klessalget til dyrebeskyttelsen og regnskogfondet!! Flere skulle vært som deg!
      På vegne av dyrene, tusen takk! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg