KAOS!

 

Å pakke ned klessrommet var den delen jeg både gruet og gledet meg til. Gledet meg fordi jeg kanskje fant noen klær jeg trodde jeg hadde mistet (noe jeg gjorde!) og gruet meg fordi det kom til å være mye slit. Vel, mye slit var det – mer slit en jeg hadde tenkt. Og midt i pakkingen fikk jeg den “geniale” ideen å legge alle genserne mine på gulvet for å få litt system i hva jeg faktisk har. Det ble kaos, og jeg har like lite peiling nå, som det jeg hadde før jeg begynte sorteringen.

Jeg har aldri tenkt at jeg har spessielt mye klær, men når jeg ser denne haugen og tenker på at dette bare er 20 % av klærne mine ringer det en liten bjelle. Jeg har nå stappet 7 fulle søppelsekker med bare bukser, gensere og topper. . Kjoler, sko og jakker står enda for tur, så jeg regner med å bruke over 10 søppelsekker bare på klær. Er det normalt . . ?

Jeg blir egentlig litt flau over å se dette. Heldigvis skal jeg selge unna det meste når jeg har kommet meg på plass i oslo 🙂 Skrik gjerne ut om dere klarer å legge merke til noe i haugene her dere virkelig ønsker dere på salget, så vet jeg hva jeg skal holde av!


Nå skal jeg komme meg til Mathias! Husker jeg plaget en veninne litt før sommeren, fordi hun skulle flytte med kjæresten sin om kort tid men likevel brukte all ledig tid med han. Men nå innser jeg jo – om jeg hadde ønsket å være så lite som mulig med Mathias før flyttingen, hadde vel det heller vært et dårlig tegn. Jeg vl jo være med han heeeeeeeeele tiden og slik har jeg aldri vært før, tror jeg begynner å bli gal. Før har vi jo vært sammen 2 ganger i uken på det meste og sendt 1 melding per dag typ, nå er det i andre baner og jeg føler meg rar og ekkel. Haha. Og koselig, da.

Synes forresten dere kan titte innom bloggen til lillesøsteren min fordi hun skriver så bra + er søt. Den finner dere HER 

 

84 kommentarer
    1. Den rosa toppen, som det er sånne blomster på og du og kjæresten din snakket om den på bloggere, skal du selge den? den vil jeg veldig ha! den er sååå fin

    2. Jeg har så lyst på den hvite cardiganen med svarte striper/firkantmønster (husker ikke helt)! Men kan vel være den er så ny at du vil beholde den selv. Dessuten bor jeg nesten 60 mil fra Oslo, så kommer meg ikke på salget uansett, haha.. 🙁

    3. Gikk inn på bloggen til lillesøsteren din og leste innlegget hennes om selvskading. Har hun også slitt med det, som deg? Og depresjoner? Uff, stakkars..

    4. Du er ikke interessert i å selge den svarte og hvit stripete genseren med de svarte “lappene” på albuen som du hadde på deg i et innlegg for ikke så lenge siden? Den var fra en utenlandsk nettside.Syns den var sååå fin. Kunne du i såfall sendt en mail til [email protected]? Klem fra en leser.

    5. Trist å lese på bloggen til søstra di at søstra di har sliti så sinnsykt psykisk .det hadde jeg virkelig ikke trodd! Helt sjokkerende å lese! Jeg har sett henne på bloggerne og hun virka jo så utrolig søt og god! ♥fikk vondt å lese..uff ønsker dere begge to det beste i verden ♥ jeg har utrolig respekt for at dere er så utrolig ærlige om hvordan dere har det eller har hatt det..heldigvis går det bedre for dere begge to nå og det fortjener dere så sinnsykt! Når det kommer til klærne wooow sinnsykt mye! Digg å ha så mye klær hehe barbie! 😀 Men ja blir flott å selge det du ikke trenger lenger da 🙂

    6. JEG KUNNE DØDD FOR DEN KONGEBLÅ(?) GENSEREN MED STOR BLOMST PÅ FORAN FRA SHEINSIDE!!! JEG BOR I OSLO OGSÅ SÅ KOMMER GARANTERT OG SHOPPER DEN HVIS DU HOLDER AV! ;))

    7. Likte godt den hvite genseren med svart Leopard mønster på;)
      VIL HA DEN!
      Ska so du har jammen meg mye klær, og fine;)

    8. Du burde lera deg og svara folk på kommentara, ikkje for og væra frekk eller nåke! Men du får nok fleire kommentara visst du tar deg tid på og svara på da så folk spørr om 🙂

    9. Wow, du har virkelig mye klær ja 😛
      Normalt og normalt med 10 søppelsekker, men typisk jenter og ha mye klær 😛
      Uansett så syns jeg at jeg hadde mye klær men jeg er ikke i nærheten av deg hvert fall 😛

    10. hei! hva heter du på spotify? ser at vi har mye felles når det gjelder musikksmaken, så skulle veldig gjerne fulgt deg 🙂

    11. Huff, det så ikke så kult ut, men tenk så bra det blir til slutt! Håper du selger unna noen klærne 34/xs! Da kommer jeg 😉

    12. WOW du har sykt mye klær!! Hvis jeg skulle flytta hadde jeg hatt 1-2 søplesekker med klær og en bærepose med sko. Har faktisk bare 5 gensere og 2 bukser som jeg bruker.
      Angående øyenbrynene dine. Jeg synes de er kjempe fine og du trenger ikke gjøre noe ting med de.
      Klem fra stor fan

    13. WOW mange gensre!!!
      MÅÅÅ bare si at jeg syns øyenbrynene dine er kjempe fine!! Skjønner ikke hva folk snakker om… Syns de er på sitt beste nå 🙂

    14. Å herlighet! Det blir litt av en samling når man kles-shopper hver søndag da! Jeg var innom Nelly første gangen siden jul i dag, og det er faktisk første gang jeg har kjøpt klær siden jul! Sånn er det når man bor på studenthus og allerede har skapene fulle, og prøver ikke å imponere noen til daglig 😛 Men gud så herlig det var å kjøpe seg ballkjole og to nye hæler på Nelly i dag da 🙂 Skulle gjerne kjøpt noen klær på salget ditt, men tror ikke jeg passer størrelsen din ettersom du er så liten.

    15. åååh, du kunne laget en liten salgsblogg! for da får du solgt til flere enn bare de som bor i oslo, tror jeg kunne tenkt meg mye av det du har 😀

    16. Det er sååå mye jeg ville hatt der, du har jo en fantastisk stil! 🙂 men kommer meg ikke til Oslo (bor i Trondheim).. Har ikke rå til boplass hvis jeg drar dit 🙁 du kunne ikke solgt noe gjennom bloggen til alle som ikke har mulighet til å komme?

    17. Syns det er så dumt at jeg ikke bor i nærheten å kan være med på salget.. Kan du ikke selge noe av klærne på bloggen for oss som for eksempel bor oppi nord?

    18. Nei, fordi det er ikke normalt å kjøpe nye klær hver uke. Og det er ikke normalt å shoppe klær på nett fordi man kjeder seg. For å sette det i et litt kjipt perspektiv så tror jeg du har flere klær enn alle barna på et polsk barnehjem til sammen

    19. Kjenner meg igjen når jeg flyttet. Hadde rundt 8 sekker med klær, og kastet rundt 4! 🙂 Flytting er den perfekte aneldning til å rydde i klesskapet 🙂

    20. For deg som skal være så bevist på det meste vedr. dyr og vegetarmat og jeg-vet-ikke-hva, du burde sette deg inn i bakgrunnen til hvordan det meste at disse plaggene er produsert. Små barn som sitter på 14-timers arbeidsdager og tjener en krone timen, som ikke har penger til mat og som får juling eller blir tvunget til verre ting hvis de ikke klarer produksjonskravene. Du burde tenke deg litt bedre om, og kanskje handle klær som du vet er produsert på en måte som både tilfredsstiller krav til produsent og kjøper.
      Om du hadde innført shoppestopp i ett år framover, så har du likevel så mye klær at du kunne hatt nye antrekk hver dag det året. Prøv deg på det du! Det er min utfordring til deg!

    21. Og hvor mange av de plaggene er laget av underbetalte kinesere på slavekontrakt, hvor de puster inn giftige kjemikalier og farlig støv, ikke har syketrygdordning, mange er barn som heller burde gå på skolen ?.?

    22. åå du har så mange utrolig fine klær ! kan ikke velge en jeg vil ha mest engang, alle er fine! gleder meg til salget, håper på å få kjøpt så mye så mulig !! <3

    23. hei jeg har gjerne lyst på den hvite genseren med striper over men er hvit i glidlåsen ikke striper der. den er på andre bilde

    24. Nei,det er ikke normalt å kjøpe nye klær hver uke,og det er sant og si direkte kvalmt å se overfloden du omgir deg med.Når skal en få brukt 35 kjoler før de er blitt umoderne liksom..
      Har følelsen av at du i stedet for å vaske/stelle med klærne dine kjøper stadig nytt og gudene vet hvordan det skal bli når ikke mamman din er der og ordner opp for deg.Jeg regner med at det blr litt av et sjokk å bo alene ,for utrolig nok så rer ikke senga seg selv,eller skifter på av seg selv.Klær dukker ikke opp i skapet nyvasket eller kjedelige ting som oppvask og gulvask gjør seg selv.Du skrev i et tidligere innlegg at mamman din måtte minne deg på å ta medisinene dine,og da er det legitimt å undres over hvordan du skal greie deg på egenhånd.
      Kanskje vil du fremstå sexy og voksen,men alt tyder på at du bare er en liten bortskjemt jentunge.

    25. Jeg syns du hadde mye fint. Jeg kommer til å shoppe masse på salget ditt. Håper virkelig jeg får kommet. Er jo supert med gjenbruk, også veldig fint at det ikke går i din egen lomme. Syns det er veldig veldig bra! Du er flink blogger!

    26. Hørte du at Sylvi Listhaug sist uke bestemte seg for at pelsdyrindustrien ikke skal legges ned!? Eg e sjokka! Har lyst å fillerista henne, kor e empatien henne? Det e jo normalt at nå skal dyr ha rettigheter, akkurat som når svarte mennsker fikk rettigheter, og da kvinner fikk det og barn. Så selvfølgelig er dyr neste?:)

    27. ikke for å være frekk med deg, men om du kommer til å nettshoppe vær eneste uke kommer du fort til å finne ut at du kommer til å slite med økonomien, og at du har lån å fult av andre ting å betale på som må bli høyere prioritert! Bare enn ting å huske å tenke på så du ikke går på en smell 😉
      Lykke til i leiligheten 🙂

    28. den fargerike genseren ved sengekanten på det nest siste bildet og den svarte blomster genseren nederst i venstre hjørne på det siste bildet

    29. Hvorfor gir du ikke bort klærne til noen som trenger de?
      Siden du har sååå mange gode og varme gensere, er det helt sikkert noen barn og voksne i f.eks. Syria som ville blitt kjempeglade for å få de!

    30. Er overrasket over at du klarer å blogge såpass mye, nå som du tross alt befinner deg midt i flytteperioden. Synes det er utrolig bra at du tenker på oss leserne også, selv om du har mye på tapetet! STÅ PÅ

    31. Den lysegrå puse-genseren på det siste bildet, nederst nest til venstre ser utrolig fin ut! Kan du selge den?

    32. Synes den lyde blå genseren med sånne striper og tror det er en trekant på var veldig fin, hvor er den isåfall fra?

    33. Shit så mye klær!!! Vi er tre stykker i vår husstand og holder på å flytte selv, og vi har kanskje 10 tilsammen, ikke en person :-p og vi har masse klær hver!

    34. Skremmende mengde klær. Håper virkelig du snart kan fylle livet ditt med andre, virkelige verdier.
      Det er direkte ekkelt å tenke på det forbruket du alene representerer.

    35. Ett spørsmål du sikkert er lei, men hvor ofte tar du restylane? og hvor lang tid tok det før du fikk oppnåd effekten du ønsket? Jeg har tatt silikon, som jeg syntes er for små. Og nå har jeg pumpa litt i leppene. Da dama sa de vil minske 30% fra hva jeg så ble jeg skuffa… Tok 1 mg… Hun sa jeg er ung ( 24 år snart 25.) Å ser dine er så flotte.. veit ikke om jeg er bare blind i speilet 😉 Noen sted å annbefale? fått sansen for deg etter å ha sett bloggerne. Pene, søte, du 🙂

    36. Kan du ikke VÆRSÅSNILL å selge noen av klærne på bloggen/over nettet? Synes du har så utrolig mye fint, men bor i Trondheim og har ingen måte å komme meg til Oslo:( Hadde blitt så glad om du hadde nettsalg også!! <3

    37. Hadde vært utrolig bra om du selger mye gensere/topperr + shorts/skjørt og kjoler! <3haha, egentlig det meste! jeg og venninnen min kommer garantert på salget!

    38. Den rosa blomstergenseren du brukte på bloggerne. Har siklet etter den siden du først viste den på bloggen.❤

    39. Pia: Du må ta restylane jevnlig, så vil de bli større etterhvert 🙂 aldri ta inn for mye av gangen da det høyst sansynelig vil klumpe seg og ikke bli noe fint, hun du går hos vet nok hva hun gjør 🙂

    40. Gjerne legg ut og ta bilder av hver enkelt ting! Tror du kan få solgt unna det meste! Vil gjerne kjøpe noe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg