vannpipe-test idag

I går da jeg skulle sove var jeg seriøst verdens største glis, alt føltes bare rett og ingenting kunne ha vært bedre. Men, det er slettes ikke alle som er like heldig, så tankene mine ble fort byttet ut med å engste meg på vegne av dere. Håpe dere alle har det bra, jeg vet hvor vanskelig det er å føle at lyset i enden av tunnelen er litt for langt borte. Jeg håper dere klarer å ha det så fint som mulig nå i julen . . ♥ 

Uansett.

I morges var jeg hos Lotte for å spise frokost, i tillegg testet vi ut vannpipen som jeg vant på lørdag! Dere som har spurt hvordan det hele med vannpipe fungerer, så er det vel akkurat som å røyke, bare at man røyker fruktobakk. Røyken blir også veldig tykk så man kan prøve å “trikse” med røyken og lage ringer, hjerter eller uansett hva man får til! Jeg har hørt at dette er mer skadelig enn vanlig tobakk, men er ikke helt sikker på om det stemmer. Sunt er det nok neppe uansett. . Men det var gøy å teste ut siden jeg likevel hadde vannpipen hjemme, den er vurderbar å ta med på ett par jentekvelder :) Mulig noen av dere har prøvd det før? 

Herlig julestemning hjemme hos Lotte! Jeg har på meg en genser i slangeskinnsmønster i paljetter, synd det kom så dårlig fram på bildet. Ryggen på gensern er dødsfin! Den fåes kjøpt HER. Lestene er også på, såklart ♥

Vi spiste også frokost, mer presist laks og egg denne gangen. Jeg prøver å spise så lite laks som mulig, grunnet at jeg ikke liker oppdrettsindustrien. . Ironisk nok ettersom flere i familien min jobber med nettopp lakseopdrett, haha. Som dere ser bruker jeg veldig små mengder uansett, jeg liker ikke når det blir masse smak av fisk. Det må være en liten smak i bakgrunnen, liksom. 

Dere er forresten dødsdårlige på å kommentere for tiden, kjedelig for meg. . Håper dere kan kommentere bedre så blir jeg mer motivert til å blogge 🙂 Og ja, jeg skal begynne å se på weeds nå, det virket som om mange av dere digger det! 


131 kommentarer
    1. weeds er dødsbra! Har sett alle sesongene, selv om det kom litt i veien for eksamenslesingen min, haha.

    2. Har også vannpipe 😀 bare at jeg ødela den, så kommer ikke tykk røyk.. prøv to isbiter oppi, da blir den tykkere 🙂

    3. Hei😊 kan du lage sånn “røyk ringer” og lage video av det? Synes det ser utrolig fett ut! Digger deg virkelig!
      Kan du snart ha litt flere videoer kanskje med kjæresten. Og ha spørsmålsrunde og sånt litt oftere. Hva skal du gjøre på julaften?

    4. Hei Sophie! Jeg er fast blogglesern, har vært det så lenge jeg kan huske! Digger alle innleggene dine, å det varmer faktisk når du sier at du tenker på oss! Tenker på deg også, så bra at du har det bra! Selv har jeg litt mye stress nå i hverdagen, siste året på ungdomsskolen så masse tentamen osv. Har skikkelig julestemning, så kan du ikke lage en adventskalender på bloggen? <3<3 åsså må du legge ut bilder av julekjolen og kanskje sminkevideo til jul? Super julegave spør du meg!<3 Elsker bloggen din og deg så uendelig mye!! Hilsen STOR fan fra Tromsø!

    5. Spiser du egg? 🙂
      Er veggis sjæl, og jeg også spiser egg, men føler meg som et dårlig menneske. Eggene skal jo også bli kyllinger!
      Haha, poenget er: Hvorfor spiser du egg? 🙂

    6. Ja, jeg har testet ut vannpipe noen ganger selv! syntes den lager veldig god stemning på både fest og jentekvelder egentlig! Men jeg har hørt akkurat det motsatte, at vannpipe er “sunnere” å røyke, enn vanlig røyk siden det er “vann” og frukttobakk man røyker, men kildene er ikke så veldig sikre, men sunt er det nok ikke uansett..
      Ha en fortsatt kjempe fin kveld Sophie! vil bare legge til at jeg syntes du er et fantastisk forbilde, og klarer ikke dy meg å ikke lese bloggen din hver dag. Klikker meg nok inn minst fem ganger hver dag i håp om et nytt innlegg, og vanligvis er det faktisk det også! stå på videre 🙂 Hilsen fast leser siden 2011 hehe 🙂

    7. Hei! Hvis du er glad i laks så bør du spise Salmalaks, de har blitt fisket og har levd et liv i det fri 😀
      Det gjør jeg, bare et tips fra en annen vegetarianer:)

    8. Å Kult, vurderer å prøve det 😀 Vet du hvor man får kjøpt slike? Og hva trenger man til? 😛 Kjempefin genser , ha en fin dag videre søte du<3

    9. Bare lurer, så veldig godt ut å alt slikt! 😀
      Men når man er vegeterianer, man kan spise fisk og da sant? Eller ?:O

    10. Jeg tror vannpipe er “sunnere” enn vanlig tobakk. Fordi mamma og pappa lar meg prøve vannpipe, men selvfølgelig ikke ordentlig tobakk! Jeg er jo bare 12 år:P

    11. Vet du hvor hun du fikk vannpipa fra har kjøpt den?;) evt. Hor hun har bestilt den:) digger blogge din og synes du står får mye bra og har mange viktige poeng i innleggene du skriver!

    12. Jeg ble litt ”woow” fordi jeg har en helt lik vannpipe som deg, den er så søt! Kjøpte den i Tyrkia. Skal si festene mine blir populære når den blir tent, vi 97ere liker dette 😀

    13. Jeg leser alle postene dine, men det er ikke så ofte at jeg legger igjen kommentar!
      Utrolig fin og spennende blogg! Har lest deg en god stund nå! Superfin genser, det er skikkelig bra at du linker alle plagene du har på bildene. Stå på!
      Kos fra Amanda

    14. Digger stilen din såååå utrolig Sophie! Elsker bloggen din 🙂 Håper jeg også snart kan få kjenne på julestemningen! Har så ekstremt mye å gjøre på skolen for tiden at jeg har omtrent ikke tid til å glede meg til jul engang, hehe

    15. Frukttobakk er mer eller mindre helt ufarlig. Det er ikke så mye tobakk i det og nesten ikke noe nikotin. Så mindre farlig enn vanlige sigaretter

    16. det varmer virkelig at du tenker på oss lesere så mye Sophie! Vi tenker også på deg, bare så du vet det <3 Har fakstisk blitt veldig glad i deg selv om jeg ikke kjenner deg i real life 🙂 Du står for så mye godt og får jenter bevisste på ting! TAKK! Digger bloggen din, sjekker den flere ganger daglig <3 Håper du får en fin juletid med de nærmeste, det fortjener du, ha en fin kveld videre Sophie, kos deg masse 🙂

    17. Da må du fortelle oss hva du synes om weeds, synes det høres spennende ut men har aldri kommet så langt at jeg har fått sett på det:)
      Hvor er vannpipen kjøpt?

    18. Jeg har slitt veldig mye i det siste med å se “lyset i tunnelen”, og jeg fikk tårer i øynene av å lese setningen din om nettopp det.
      Vil egentlig bare si at jeg synes du er en fantastisk vakker person, både på utsiden og innsiden<3 bloggen din er en virkelig opptur i hverdagen, og jeg håper at du fortsetter å dele dine meninger med leserne dine!
      <3

    19. Vannpiperøyking er ikke farligere enn vanlig tobakksrøyk, men det er ikke direkte sunt heller. Man røyker uansett og man kan faktisk bli avhengig av det

    20. Har vannpipe selv, men da jeg prøvde den så tror jeg jeg gjorde noe galt siden det funket ikke så bra… Forresten så var vannpipa di skikkelig kul utsenemessig! <3

    21. har du tenkt å dra på en ny tur til japan? eller var reisen en del av et arrangement som ikke skjer igjen?

    22. Sophie.. Jeg må bare starte med å si at du er et stort forbilde for mange. Du er rett og slett en fantastisk person. Du har fått meg til å bli vegetarianer etter det du har skrevet, og jeg vet at det betyr mye for deg. Måten du sier meningene dine på er så sterke hvis du skjønner? Du får folk til å tro på det du skriver! Jeg elsker deg og bloggen din, og håper du fortsetter i god stund fremover, for jeg skal lese den helt til du slutter. Du er best

    23. Frukttobakk er nok like skadelig som vanlig tobakk, men however, pass på å ikke innhaler for stoe mengder, til slutt ender man bare opp med migrene/hodepine og da kan jeg love deg, at da er hele stemninga øddelagt! Jeg syntes du er fet jeg, Sophie.
      🙂

    24. Ella, din kommentar:
      Hei! Hvis du er glad i laks så bør du spise Salmalaks, de har blitt fisket og har levd et liv i det fri 😀
      Det gjør jeg, bare et tips fra en annen vegetarianer:)
      Det stemmer nok dessverre ikke. Jeg jobber på lakseoppdrett og salmalaks kommer nok fra oppdrettslaks. Men det er ikke noe negativt med å spise oppdrettslaks, det er strenge regler for hvordan man kan drive oppdrett, og det blir tatt hensyn til fisken. Alle som jobber innen oppdrett må gå på kurs innen dyrevelferd. Dersom fisken har det trangt, ikke blir tatt godt vare på osv. så blir prisen pr kilo lavere, med andre ord vinner man ikke på å behandle den dårlig. Det er dessuten også sunt og godt:)

    25. du er så sykt fin Sophie!
      og jeg digger weeds, ble småtrist når jeg hadde sett ferdig alle sesongene..

    26. Nydelig genser og jeg elsker fargen du har på håret nå! Jeg lurte på om du har gode tips til å lysne håret? Jeg har hatt brun/svart hår i flere år nå og har nettopp begynt å stripe det. Men det blir så utrolig slitt! Om du kanskje kunne skrevet et innlegg om dette? Vet du har litt efaring med hår 🙂

    27. Har røykt vannpipe et par ganger!har bre røykt med frukttobbakk. Så lenge det ikke er faktisk noen form for dop/rus i tobakken som det egentlig skal være er det ikke skadelig i det hele tatt, bare for moro skyld!

    28. Er nok litt farligere med vannpipe enn vanlig tobakk 🙂 men gøy å prøve da 🙂 håper du har det bra Sophie 🙂 og det er fint at du tenker på oss lesere også 🙂 stå på <3

    29. Hei Sophie 🙂
      Jeg vet ikke om jeg har kommentert på bloggen din tidligere- men jeg synes det er på tide. Du fortjener faktisk noe med tanke på at jeg er innom daglig. Dette er litt ute av temaet med dette innlegget, men jeg vil bare si at jeg virkelig ser opp til deg. Jeg ser opp til deg basert på personligheten din og ikke utseende- altså har du “vunnet” meg over ved å være et godt menneske. Du har inspirert meg til å forsøke meg som vegeterianer. Det er ikke lett fordi jeg er 16 og moren min ikke støtter dette, men jeg har selv valgt å følge DINE fotspor og virkelig stå i mot dyreplageri. Takk for alt du har gitt meg så langt, og jeg håper du får alt du ønsker til å bli virkelig. Stå på Sophie.

    30. kan man få tak i vannpipe uten og være 18? Er det nikotin eller lignende i frukt-tobakken?
      elsker genseren din, keep up the good work<3

    31. Det er mindre skadelig enn vanlig tobakk. Det er knapt nikotin i det, og frukttobakken “kokes” sammen med vannet i pipen (derfor vannpipe). Det er mer eller mindre vanndamp med smak 🙂

    32. er det ikkje ulovlig med frukttobakk i Norge? Leste en plass at det ikke var lov å ta det med inn i landet, kjøpe eller selge det vertfall 🙂

    33. Har prøvd det i syden, å på noen fester. På ene festen jeg var på, var det vin oppi, men husker ikke akkurat om det var godt for og si det slik 🙂

    34. Æsjamei, akkurat det der med røykinga er noe jeg ikke er så fan av, men det med laksen veiet liksom litt opp for det.. haha 🙂
      Nå skal jeg også se på Weeds! Kjæresten min vil ikke se på det med meg, for han er Dexter frelst, så vi får se på hver vår pc skjerm og være asosiale.. haha
      Ha en fin kveld! <3

    35. hei! husker du skrev du bestilte den aztec-mønstrede paljettkjolen fra Rebecca Stella for Nelly. kan du vise hvordan den er på og si hvilken størrelse du har, og hvordan den er i størrelsen, og om den er stretchy? 🙂 jeg vurderer å bestille den selv men er usikker på hvilken størrelse jeg burde velge!

    36. Hei, frukttobakk er ulovlig jo. Men lett å få i Oslo. Du kan kjøpe vannpipe overalt nesten. I oslo har de mange steder med mange fine vannpiper. Frukttobakk er like farlig som vanlig røyk. Det skader like mye og like mye tobakk vedmindre du kjøper dritt. Du skal bruke sølvpapir over ”koppen” og sette masse små hull (med foreksempel øredobb) Da får du den beste og beste smaken er vannmelon elr bringebær 🙂

    37. Æ trur du må lage litt mere drama så kommentere folk, bloggen din har vært så fin å bra fortia, ingenting folk kan kritisere lixom.

    38. Ps trur åsså at du blogge om for seriøst t dem som e 14 å for kjedelig t dem som e 20 å opp. Min mening da:D æ e avhengig av å lese din blogg da:D haha!!

    39. Hei Sophie! Nå har det vært slik at jeg har slitet med depresjon i to år. Det har selvfølgelig vært mye opp og ned, men nå klarer jeg ikke å se hvordan ting kan bli bra igjen. Jeg har aldri vært så langt nede, og jeg vet ikke hvordan jeg skal få hjelp ettersom jeg ikke kan prate med mine fosterforeldre om det. Jeg har prøvd å gå fram og si dette til dem, men det er verken lett for meg når jeg bryter ut i tårer så fort jeg tenker på det og i tillegg til at jeg ble fortalt at “alle er lei seg i blandt” når jeg endelig klarte å bryte isen og fortelle dem om dette. Det er absolutt ingen hjelp å få hos dem. Jeg har tenkt ofte å snakke med legen min om dette, men jeg vet ikke hvordan jeg eventuelt skal gå fram om dette, ettersom jeg synes dette er veldig vanskelig for meg å snakke om. Jeg har heller ingen andre jeg kan snakke med om dette, mest fordi det er veldig viktig for meg å ikke virke svak ovenfor familie og venner. Hvordan skal jeg få den hjelpen jeg trenger?

    40. Finnes jo ikkje oppdretslaks også da -villlaks så den kan du jo spise. Smaker mye bedre også -selvom eg liker best ørret. Syns at oppdrettslaks smaker aluminiumsfolie

    41. hei sophie!
      lurer på om du fortsatt spiser godteri, med tanke på at veldig masse snop inneholder gelatin, som inneholder svin? for i allefall før har du jo vært veldig glad i det, men som vegetarianer burde du vel kanskje la være? håper at du faktisk svarer, enten på kommentar eller gjerne i innlegg. har lurt på det lenge, men bare aldri skrevet noe om det.

    42. Hei! Eg ville bare si at du er ein veldig god blogger! Det eg meiner med god blogger at du finner ord på ting på ein god måte og skriver med flyt og altid er gøy å lese! Du tar opp gode ting, og DU ER VAKER FRA TOPP TIL TÅ! Eg synest at du er kjempe kul og har verdens kuleste dialekt! Det du sa om at alle ikkje har det like bra i jula traff meg litt ettersom mamma har fått brystkreft og ligger og spyr kvar tredje uke pågrunn av cellegift… Eg seier ikkje at eg ein av dei som ikkje har det bra i jula men… Det er ikkje akkurat lett… Eg håper du ser dette for det er til deg eg skriver og håper du legger ekstra godt merke til hva eg skreiv…<3 Du er fantastisk fin og eg elsker håret ditt!!

    43. Hei Sophie! Jeg lurte på om du snart kan få ordnet bloggen din til å bli litt mer mobilvennlig? Feks. mammatilmichelle har en mye mer lesevennlig blogg fra mobil, man slipper å zoome inn og ut for å få lest alt. Hilsen fast bloggleser- fra mobil 🙂
      PS. Til deg nesten øverst i kommentarfeltet her: eggene vi spiser skal ikke bli kyllinger, siden eggene ikke er befruktet… Gratulerer…

    44. Hei! grunnen til at jeg aldri kommenterer lengre er at jeg aldri får svar på spørsmål jeg stiller.
      Jeg har spurt sånn kanskje 4 ganger om du la inn silikonet over eller under muskel, og om det var høy, middels, eller lav profil. Jeg skjønner at du kanskje ikke vil si nøyaktig hvor mye du har, men de andre tingene er vel ikke så farlig? 🙂 + har spurt om du fortsatt har luxushair extensions nå etter du farget det.
      Synes uansett at du har blitt mye flinkere med bilder, alt har bedre kvalitet nå enn før. Og liker stilforandringen din, litt mer voksent og ikke alltid vise mest mulig hud.. ser bra ut 🙂

    45. Heei 🙂 hva har skjedd med fargen på extentionet? Elr er det blitsen? Ikke noe frekt ment altså! Følt bloggen din lenge! Veldig dårlig på og kommentere, men skal bli flinkere !:) stå på <3

    46. Egg og fisk er også av dyr er det ikke.. haha! De jeg kjenner som er vegetarianer spiser ikke egg eller fisk..

    47. Frukttobakk er faktisk ikke skadelig i det hele tatt, nesten! En frukttobakkblokk tilsvarer ca 2 sigaretter, og med tanke på hvor lenge man har blokka er det jo nesten ingenting! 🙂

    48. Men eggene er ubefrukta, så de kunne ikke bli til noen kylling uansett, skjønner ikke hvorfor det er et stort problem å spise egg da?

    49. Fordi det er ingen som lar hønene som legger eggene dø gamle og lykkelige, de blir slaktet de også. Nyfødte hannkyllinger blir systematisk gasset eller kvernet, og resten får stå i et bur eller hønsehus til de blir slaktet.

    50. Jeg har sett alle sesongene, og du kommer ikke til å klare å legge deg fra deg (hvis du har en viss interesse for rusen da sjølvklart) Tror nok du kommer til å crushe på Silas, så kos deg!! 🙂

    51. enig med ei som skrev litt lenger opp, kan du ikke få slik at man kan lese bloggen på mobil slik mammatilmichelle har? 😀

    52. Kanskje vi blir litt flinkere til å kommentere hvis du svarer på spørsmål?
      Det er ganske umotiverende å stille samme spørsmål 3 ganger og aldri få svar…

    53. Jeg har alltid hatt lyst til å prøve vannpipe! Må virkelig få gjort det en gang. Pleier aldri å kommentere, men siden du spør så fint hehe

    54. Du er jente og du er også i mot dyretesting. MEN visste du at Libresse, O.B, Allways og det meste av sånt er dyretestet?

    55. Hei, må først si at jeg digger deg og bloggen din! 🙂 Så dette er ikke ment som dritt, men du må slutte å si at du er vegetarianer når du spiser laks, for du er da ikke vegetarianer, men pescetarianer.. Look it up yourself, vegetarianere spiser ingenting med hjerte, hjerne eller blodårer så.. Bare sånn at du vet det:) Det er vell det eneste som egentlig plager meg litt, men ellers digger jeg deg som sagt, er innm hver dag og er fast leser, hehe! 🙂

    56. Jeg blir gal snart. Du promoterer dyrevern og vegetarisme, og der er bra. Men kan du PLEASE gjøre litt research? Å være vegetarianer handler om å ikke spise noe som kommer fra noe som må DØ for at man skal få det. Det vil si: kjøtt, fisk, kylling (siden noen nevner det), gelatin, løpe (som brukers i MYE ost) og andre stoffer.
      Kjære Sophie Elise, du er ikke vegetarianer, men pesctarianer ettersom du spiser fisk. Jeg har vært vegetarianer i over 2 år nå, men lever hovedsaklig av vegansk kost (fordi jeg ikke ser på dyr som en ressurs). Jeg gjorde masse research før jeg ble vegetarianer, så vær så snill.. Hør på kommentarene du får ang. fisken du spiser. Du ber om kommentarer på innleggene dine, men ignorerer dem totalt.
      Takk for meg.

    57. Kan du legge ut en sminkevideo?❤️ Du sminker deg så fint☺️
      Håper du ser denne komentaren😄😄
      Forresten sp var d velig fine bilder☺️

    58. Hei Sophie Elise!
      Jeg er en stor fan av deg og digger å lese bloggen din. Du er en stooor inspirasjon for meg, og jeg er mer klar over hva jeg spiser til en hver tid 🙂 Jeg synes det er veldig omtenksomt av deg å sende noen tanker til oss, og at du i det hele tatt tenker på oss! Du har virkelig satt noen spor i meg, personligheten er forandret pga deg og jeg er mye mer stolt over meg seg nå. Håper jeg går i dine fotspor en dag!
      Selv sliter jeg litt innimellom på fritiden og på skolen.. finner meg ikke til rette i gjenger, og føler ikke jeg passer inn noen plass. Vennene mine har forskjellige gjenger å være med, men ingen av dem jeg føler meg vell i. Satser på at dette blir bedre! Kan jo ikke bli stort verre 🙂
      Synes ikke det er galt av deg å spise egg og fisk! Fisk er jo noe man trenger i kroppen, og det at du spiser i små mengder har jo ingenting å si. Jeg ser fram til jula og den gode stemningen, men trenger litt inspirasjon til julebord/fest sminke! En liten sminkevideo trur jeg folk hadde satt pris på.

    59. jeg er en storfan av bloggen din men,ikke røyk vannpipe eller hva det het det er ikke bra kan føre til akuratt samme sykdommer som men vanlig sigaretter du vet lungekreft, HALSKREFT OG ANDRE UHYGGELIGE sykdommer bare et tips fra en som ikke vil miste entoppblogger…

    60. det er farlig å røyke frukttobakk på vannpipe. Vannpiperøyking er like skadelig og avhengighetsdannende som sigaretter. Måten vannpipe brukes på, med langvarige røykestunder og dyp inhalering, gjør at du får i deg store mengder med røyk. Forskere har kommet frem til at du kan få i deg like mye skadelige stoffer når du røyker vannpipe som om du hadde røyka 100 vanlige sigaretter. Det er også vanlig å dele en vannpipe mellom flere noe som gjør at bakterier spres mellom alle som er med og øker risikoen for å få smittsomme sykdommer.
      Frukttobakk som er det vanligste å bruke i vannpipe består av en blanding av tobakk og forskjellige smakstilsetninger. Som annen tobakk inneholder frukttobakk nikotin. Når du røyker vannpipe får du i deg mer enn nok nikotin til å bli avhengig. I tillegg puster du inn en rekke andre helseskadelige stoffer. Røyken fra vannpipe inneholder tallrike giftige forbindelser som er kjent for å kunne gi lungekreft, hjertesykdom og andre helseskader. Ved all vannpiperøyking forbrennes dessuten kull som vil føre til høy eksponering for karbonmonoksid og metaller. Karbonmonoksid stjeler plassen til oksygen i blodet ditt slik at vevet får mindre oksygen enn det vanligvis får.
      I innholdsfortegnelsen til noen urteblandinger ment for vannpiper står det at de ikke inneholder nikotin eller tjære. Det er likevel slik at det under forbrenning vil dannes kreftfremkallende stoffer og andre komponenter som kan skade luftveiene. Samlet sett medfører dette at også røyking av urteblandinger uten tobakk eller nikotin innebærer en helserisiko.

    61. Heia 🙂 Jeg går på en akvalinje på vgs der vi forbereder oss til å bli røktere innen lakseoppdrett. Laksen har det bare fint i merdene de er i, og det er ingen form for mishandling der de bor. De har god plass, og røkterne sørger for at tettheten i merda ikke blir for stor! Så du trenger egentlig ikke bekymre deg for laksen i oppdrett, for de har det fint fram til slakt og du kan spise røykalaks med god samvittighet:)

    62. Anonym : nei det vet jeg jo ! Jeg er bare ikke helt for at man oppfostrer dyr ene og alene for mat, liksom 🙂
      Kari : okei, det var godt med slik informasjon! da får jeg ta det litt rolig med vannpipen framover.
      Og til alle dere – tusen takk for at dere kommenterte så masse!! tusen takk<3

    63. Hvis man er demi vegetarianer kan man spise fisk og egg 🙂 Tror nok det er det vanligste blant veggiser! Dessuten er jo ikke fisk og egg så veldig farlig da.. fisk inneholder mye bra fiskeolje som er veldig viktig for kroppen, og egg skal jo bare BLI til noe! men man spiser det jo før det kan bli til noe, så det er jo null stress! vanlig kjøtt er liksom så annerledes, siden dyrene kan leve et langt liv, men så må de oppleve å bli jaktet på og tilslutt vite at de skal dø… stakkars små 🙁

    64. Haha til deg som sier at ob og libresse er dyretestet… Åssn funker det? Må dyrene bruke tampong? Og btw Sophie du er da ikke veggis om du spiser fisk

    65. Hvor får du kjøpt slike vannpiper og vannpipe tobakk? Kunne du funnet ut av det, vær så snill? og evt legge det ut på bloggen?

    66. Liker bloggen din, men blir litt(ganske) provosert når du ofte skriver at du er vegetarianer, også spiser du både fisk og egg? Egg er vel døde kyllinger, er det ikke? og fisk er, ja fisk.. Som også er et dyr, right?
      Ser ofte at folk har kommentert det samme, men du skriver aldri noe om det/forklarer deg? Hvorfor ikke? 🙂

    67. Du e faen me kje vegetarianer når du spis fisk og egg! Du klage på at folk ikke kommentere like mye lenger på bloggen din, men du svare jo aldri på det som folk lure på! Man kan ikke bare svar på koselige kommentare, du må åg svar på det andre.. Eg e ikke den som like å skriv sånne “småirriterte” kommentara, men bynne å bi lei av å sjå at du sei du e vegetarianer også e du kje det!
      Du står før masse bra sophieelise, men du må føll opp det du sei! 🙂

    68. Ida: Det er forskjell på en vegeterianer og en veganer. En veganer spiser ikke dyreprodukter, det gjør en vegetarianer. Nå sier jeg ikke at fisk er et dyreprodukt, men du hadde blitt overrasken hvis du hadde vist hvor mange vegetarianere som faktisk spiser fisk selv om de ikke spiser kjøtt og kylling.
      Ang vannpipe har jeg prøvd det flere ganger. Den tobakken vi bruke var uten nikotin, uten tobakk og uten tjære. Det var rett og slett fruktstrimler.. Den er ikke farlig og heller ikke avhengighetsskapende 🙂

    69. Er det ikke litt hyklerisk av deg å spise fisk? Håper du tar dette som konstruktiv kritikk, og jeg håper du svarer for ev veldig nysgjerrig på hva du mener og hvordan du forsvarer det. Du sier jo du er vegitarianer fordi du elsker dyr, og at vi burde tenke at alle dyr er verdt noe og ikke bare hunder, katter osv. Mener du da at fisk ikke er et dyr? Burde ikke de leve? Du vet jo også at de blir dårlig behandlet, så hvordan kan du da si alle dyr er verdt noe, hvis du spiser fisk?
      Digger bloggen din, syns du er et flott forbilde og respekterer veldig at du står så opp mot meningene dine, men dette fikk meg til å lure litt. Håper på svar!

    70. Hva gjør en gris mer verdt enn en fisk? Du er ganske hyklerisk som kaller deg selv en vegetarianer når du spiser fisk, da burde du heller være ærlig med deg selv og andre og si at du er pescetarianer.
      Har selv prøvd vannpipe ganske mange ganger. Helt i starten av forholdet til kjæresten min hadde han akkurat vært i Egypt og kjøpt en dritstor, fin vannpipe. Tok den med på fest, og da vi skulle gå hjem var jeg faktisk ganske edru, men hadde ustabile sko. Selvfølgelig klarte jeg å tryne og knuse hele vannpipa haha…men det er ikke like farlig som røyk, men fortsatt ikke noe jeg ville drevet med fast akkurat.

    71. Hei, kan du si meg hvorfor du ikke svarer på kommentarene om at du faktisk ikke er vegetarianer men pescetarianer? Du har fått mange kommentarer om det nå, men virker VELDIG som om du bare ignorerer det..
      Utenom det, digger bloggen din, stå på! 😀

    72. Vannpipe ja 🙂 Vi hadde også sånn når vi bodde i Qatar, men vi kaller det Shisha! Også har vi en ganske stor en, men pappa sier jeg ikke får prøve den xD

    73. chrisbeeblack:
      Nei eg e ikke enig med deg! Sei man at man e vegetarianer og ikke spis kjøtt, også spis ho fisk.. ?!
      Fisk e levende skapninger di også! Ho spis jo seff ka faen ho vil, e kje det e mein, men treng kje sei at ho ikke spis kjøtt, også går det ei uka og kommer innlegg kor ho sei ho spis fisk! Og e ser D e mange som reagere på dert, så sa kan ho jo ta et innlegg kor ho forklare nettopp det her da! 🙂

    74. Hei Sophie! 🙂 Har et spørsmål som jeg håper du kan gi meg svar på:)
      Du får så fine og lyse bilder inne, det gjør ikke jeg haha. Hvilke innstillinger bruker du når du tar bilder inne? Iso, lukkertid, blenderåpning, generelle instilllinger på kamera osv? Og tar du de fleste bildene dine selv med fjernkontroll? Hvordan får du i såfall fokusert ordentlig på deg selv, når du står forran kamera fra før?
      Ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg