knekt koden

Etter rundt 5 år med hjemmefester tror jeg endelig vi jentene har knekt koden på hvordan man skal få det mest vellykkede jentevorsjet! Om man ser bort fra godt selskap og mye alkohol, selvfølgelig ;) På starten av kvelden samlet vi inn alle mobilene i en kurv, og så fikk man tilbake telefonen sin når man ble full. Dermed ungikk vi at alle satt på hver vår telefon og sendte snapchats eller så igjennom instagram for 10. gang! Det var kjempegøy, og man ble “tvunget” til å leve i øyeblikket og ha det gøy uten å føle for å dokumentere hvert lille steg man tar eller hver drink man drikker. Jeg fikk også kvittet meg med kameraet rundt klokken 22, hadde jeg ikke hatt blogg ville jeg heller aldri ha brukt kamera. Kanskje ett engangskamera en gang i blandt eller noe. .

Meg og noen av jentene fra i går ♥ Som dere ser har jeg og hun ytterst til venstre (Tina) på oss samme kjole, og Lotte bak meg og Charlotte forann meg har også på seg samme, haha. Slik pleier det å være i en liten by! Kjolen min (og Tina sin, forsåvidt) får dere kjøpt HER 

Ellers hørte vi på jentelista mi på spotify store deler av kvelden, jeg elsker den! Det er så gøy når alle jentene kan synge for full av hals til sanger vi alle kan :D Jentelista mi på spotify finner dere HER

Jeg hadde den beste kvelden på lenge, men annet kan det jo ikke være når vi får så mye god mat. Jeg hadde selv tatt med meg kakene på bildet under, men de var så mektige at halvparten hadde vært nok. De smakte veldig godt uansett, så da er jeg fornøyd! Det er alltid litt begrenset for meg som er vegetarianer, men heldigvis tar vennene mine godt hensyn og det er alltid noen som lager noe ekstra til meg – om ikke tar jeg jo bare med meg selv. Det er mitt eget valg og ikke noe andre skal behøves å “byrdes” med, om dere forstår.

Vi lekte også “pakkeleken”, jeg har skjønt at det er ganske vanlig for julebord! Alle tar med en gave hver, og så triller vi terning om hvem som får pakkene, og etterhver kan man “stjele” pakker fra andre. Det er litt vanskelig å forklare, desverre! Dere skulle ha vært der, adrenalinet sto i taket og vi hylte og ropte. Man kunne blandt annet vinne sprit, så dere kan tenke dere hva de fleste ville ha. . Hehe! Jeg personlig hadde håpet på å vinne en rosa vannpipe, og jammen fikk jeg det som jeg ville! ;) Den måtte legges igjen hos Mathea før jeg dro på byen, jeg ville jo ikke risikere å miste den. Gleder meg til å hente den senere idag, den passer nok fint inn på rommet!

Som jeg nevnte litt kort ovenfor, jeg dro faktisk på byen igår! Jeg er ikke den som er størst fan av byen, og mens vi var der spurte jeg jentene ” er det alltid slik som dette? Når pleier man å dra på nasj? Hva gjør vi nå?” fordi jeg er så urutinert på det hele. Som vanlig var det ikke noe å skryte av, men vi hadde det gøy uansett. Jeg tror på at det blir hva man gjør det til, man kan ha det gøy på verdens kjedeligste plass om man er med de rette menneskene.

Nå skal jeg åpne pakkekalenderen, jeg får gave hver søndag i advent! Heldige meg, trodde ikke jeg kom til å ha såpass flaks i år, jeg er jo tross alt snart 19!

40 kommentarer
    1. Godt å se att dere onge jenter koser dere!! 🙂 ser att d er andre eldre bloggere i harstad som lager seg blogg fylt opp me løgner å blogger som en 14is…du skal være gla før att du beholder din onge holdning t bloggen din å ikke utgir dæ som nåkka ainna å du sprer ikke løgner på bloggen din! Vi vill ha flere slike bloggere!!

    2. Hørtes ut som en kjempe koslig kveld!
      Hvordan går det forresten med kjøring og lappen? Har du fått den?

    3. Dere var fine alle sammen <3
      Men har du hørt at miley cyrus kommer til Norge !? 1. Juni !! Vet at du elsker henne, spesifikke si fra om du ikke har fått det med deg allerede <3

    4. Pakkeleken til dere som lurer:
      Alle tar med seg en eller flere gaver. Så begynner man å kaste terning etter tur. Får du 1 eller 6 kan du velge deg en av pakkene, og den er nå din. Når alle pakkene er tatt, skal de pakkes opp etter tur. Når alle pakkene er pakket opp, setter dere på en alarm alt etter hvor lenge dere selv vil holde på. Alt fra 5-15 minutter. Da skal man forsette og kaste terning, og hvis du får 6 eller 1 kan du stjele pakker fra andre som du har lyst på. De pakkene du sitter igjen med når alarmen ringer er dine : – ) Det er veldig gøy, enjoy.

    5. Gud så kjipt da å ha samme kjole som flere av de andre på festen! Jeg hadde dratt hjem og skiftet hehe. Dette er min skrekk liksom, kjøper derfor alltid kjoler når jeg er ute å reiser . Handler da i butikker de ikke har i bergen/norge:-))))

    6. spesielt at dere må gjøre slik for at folk ikke skal sitte med mob el ligndene hele tidne? weirdos as haha. man skulle tro at når man samles, som når man blir eldre ikke skjer så ofte, så er det da naturlig at ikke man sitter med nesa i mob?

    7. hahahahahahaha sykt mange lættis øyenbryn i ett bilde- haha hva faen? hva er vitsen med å nappe bryna helt bort for så å tegne det på med en bæsjefarget eye liner???? FORKLAR!!!!!

    8. Hei!
      Hvor har de andre jentene kjøpt kjolene sine? Kan du spøre de om det? Leter etter kjole til juleaften (figunærekjoler + palijetter) Har du noen eksempler på nettsiden som har sånne kjoler? <3
      elsker bloggen din.

    9. Så flotte jenter!!
      Hvor er paljettkjolen til hun lyse blonde som står bak hun Tina på det første bildet fra?? 🙂

    10. såå fine! du ser det nederste bildet, hva er det gjennskinn av i vinduet(bak hun med lyst hår til høgre)? haha, ser ut som en person med svart lue og svart genser som står med ryggen vendt til..

    11. Ååh Sophie Elise, du er så skjønn! 🙂 Og så mange pene venninner du har! Men… Jeg syns det var vel kanskje litt i overkant posing inne i bildene her… Ser ut som om alle sitter i sin egen photoshoot i Top Model 🙁 LEV I NUET! Have fun! 😀 Det naturlige, glade smilet er det vakreste man kan bære <3

    12. Så kul lek! Skulle gjerne ha visst mer om resten annet enn at dere tok med en gave hver og delte ut. : )

    13. Hvem er hun jenten bak til høyre på det siste bildet i innlegget? Satan for en nydelig dame….har hun blogg? 😉

    14. Mari : jeg har xs! 🙂
      Tom : hun har ikke blogg og han har kjæreste, haha!
      Kine : haha ja, det er så vanskelig å forklare.. men jeg skal prøve om vi gjentar leken fordi da kan jeg ta bilder og dokumentere det hele.

    15. Så pene dere er ! Men la merke til at dere så ganske triste ut…en fest ser 10 ganger morsommere ut hvis dere smiler! 🙂 Dere kan jo ha en utfordring at til neste gang skal dere gjøre noe morsomt på bildet, eller smile? <3

    16. Hei!
      Hvor har de andre jentene kjøpt kjolene sine? Kan du spøre de om det? Leter etter kjole til juleaften (figunærekjoler + palijetter) Har du noen eksempler på nettsiden som har sånne kjoler? <3
      elsker bloggen din.

    17. Til anonym med følgende kommentar: hahahahahahaha sykt mange lættis øyenbryn i ett bilde- haha hva faen? hva er vitsen med å nappe bryna helt bort for så å tegne det på med en bæsjefarget eye liner???? FORKLAR!!!!!
      – De fleste jenter vil ha “de perfekte brynene”, og de færreste er født med dem. Noen napper brynene formet som de vil ha dem, andre føler seg bedre når de napper dem bort slik at de kan selv tegne på ønskede bryn. Og man bruker ikke “eyeliner”, man bruker øyenbrynspenn. Kanskje et lite tips til deg? Etter kommentaren din å dømme har nok du aldri gjort noe med dine 🙂 Bare hyggelig å dele informasjonen som nå gjør deg et hakk smartere i skjønnhetsverdenen, you’re welcome 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg