dagens lys

Har hatt besøk av stine igjen i kveld, vi så på den gamle, gode filmen “Stuart little”. Er det noen av dere som kanskje husker den? Den er jo faktisk veldig bra, og ikke minst godt laget til å være så gammel! :) Vi skulle egentlig være sunn å spise frukt og kose oss, men jeg hadde så latterlig lyst på pizza. . og slik ble det altså. Hvorfor kan ikke sunn mat smake GODT!? Hvorfor må det smake papir!?

Nå skal jeg fjerne sminken og hoppe til sengs, jeg satser på å stå opp litt tidlig imorgen! Eller i det minste før det blir mørkt ute. Blir i ekstremt dårlig humør av å knapt se solen, i dag våknet jeg litt etter klokken 1, og da var det lyst i en time før alt ble mørkt igjen. Jeg rakk ikke å komme meg ut på den tiden akkurat, så jeg har med andre ord ikke sett dagens lys på lenge. Slikt blir man psykisk dårlig av, tror jeg. Mørkedepresjoner. . Det er det jeg sier, mennesker skal ikke bo så langt nord som vi gjør!

Skulle prøve meg på en sånn “japansk-turist-posering”, men fikk det ikke helt til. Jakken er fra sheinside.com iallfall! 

 

Haha, måtte bare dele dette bildet med dere. Stine Mari aka Holy Grail kommer med pizza! 

Halvt vegetar, halvt blodbad. Neida, nå skal jeg ikke være teit. 

 

 

 

47 kommentarer
    1. Ola L : haha ja, jeg synes også det. men er smak og behag! Flaks at det er fritt valg å være veggis, og de som ikke vil være det, kan velge noe annet 🙂

    2. Din del så faktisk bedre ut, om jeg ikke er vegitarianer sjøl 😛 Lenge siden du har smakt kjøtt? Liker du det egentlig, eller er det bare pga det du synes om dyra?

    3. Helt enig, vi burde ikke bo så langt nord… mørkedepresjonen er i meg allerede, hvordan skal dette gå!? Solarium eneste løsning

    4. Jeg er vegetarianer selv, og vil du skal være obs på mat som er stekt sammen med kjøtt. fettet fra kjøttet renner tross alt over på din del av pizzaen. selv om du ikke spiser det og holder deg til prinsippsaken, så får du i deg bakteriene som kan gjøre deg syk ettersom at imunforsvaret ikke er vant til å takle slike bakterier lengre.. 🙂

    5. Hei! Jeg bare har lagt merke til at du handler jo en del på Sheinside, og bare lurer på om du kan si noe om størrelsene? om de er normale, store eller små? Takk for svaaaar 🙂

    6. Du, er litt nysjerrig på hvordan du gjør det med mat som har vært i kontakt med kjøtt, spiser du det? har alltid lurt på det med vegeterianere hehe! Vil ellers si at jeg digger både deg og bloggen din, og elsker at du er så ærlig og rett og slett driter i hva folk mener for det meste 🙂 Du er utrolig pen, virker som en utrolig hyggelig person og er samtidig så jordnær! 🙂 Fortsett slik, stor klem!

    7. Ingrid: Svarer deg for min del jeg. Jeg spiser ingenting som har vært i kontakt med kjøtt. Steker aldri i samme ovn, bruker ikke samme panne uten å vaske, kunne ikke brukt samme stekespade, kniv osv. Jeg kjøper feks ikke pomfri på restauranter om de friteres i samme olje som kylling osv. Det er slik for min del hvertfall 🙂 Men jeg husker at jeg ikke var så “gale” helt i begynnelsen, om jeg kan si det sånn. Jeg har nå vært vegetarianer i ca 11 år, og jeg er 22. Så vet liksom om lite annet!

    8. Bor du i Harstad nå? Går du skole eller hva gjør du? Å hva har du tenkt til å gjøre til høsten?

    9. Vet ikke helt hva jeg synes om at du skulle ta ut restalynen, jeg digget det! Men Elsker leppene dine nå som de er mindre, du ser så uskyldig ut, haha!
      Glad for at du er så flink til å poste blogginnlegg ofte forresten!
      klem

    10. Hahaha åå gud, du aner ikke hvor lyst jeg har til å komme å lage god sunn middag til deg ! Det er så lett !! Kylling eller laks, Kidney bønner, masse grønnsaker, rosenkål (lover, med bønner er det alt for godt) med en driiit sterk saus ! Bytt ut vanlig brød med rugbrød, spis masse egg, lag kaker og bakst med sukrin, mandelmel og kokosmel ! Bytt vanlig sjokolade ut med mørk. Du kan spise masse og bare legge på deg muskler, du får masse energi så du får en lyst til å trene (jeg trener bare styrke på rommet) og har fått muskler etter 15-20 min hver dag ! Bedre humør og mister lysten på søtt ! Tro meg, når du har startet er det umulig å gå tilbake !

    11. på enklereliv.no (eller faktisk butikk) kan du kjøpe en liten duppeditt som ser ut som ear-plugs som sender lys direkte til hjernen, (lysterapi) som er vist for å hjelpe med mørketidsdeperasjoner. Kanskje en idè for deg å prøve, hvis du føler du blir lite opplakt når det er så lite lyst?

    12. Jeg vil bare si at jeg er kjempe imponert over deg.
      Du er en helt fantastisk jente og til inspirajson for mange.
      Jeg skal ikke stikke under en stol at første gang jeg kikket på bloggen din tenkte jeg noe som dette: “herregud for en bimbo.”
      Den tanken la jeg bort etter bare å ha lest et par av dine innlegg. Du er en ordentlig reflektert jente, som faktisk har peiling!
      Beklageligvis er dagens samfunn bygget opp av fordommer, og vi dømmer alle over en kam! Jeg beklager at jeg hadde det førsteintrykket som jeg hadde, men jeg kan forsikre deg om at jeg aldri har tenkt noe i nærheten etter dette.
      Håpe du har det fint. Klem.

    13. Stuart little er jo ikke så gammel, jeg husker da den kom ut da jeg gikk på barneskolen. hvis du tenker hva de klarte å gjøre med animasjon blandet med ekte film i Mary Poppins som var laget i 1964, så er det jo ikke så forbausende.

    14. D-vitamin funker veldig bra i mørketiden, doseringen i norge er latterlig så du kan godt ta 2-4 til dagen. Gjør selv det og merker godt virkningen:)

    15. TENK OM NOE AV BLODET TIL KJØTTBITEN RANT PÅ PIZZABITEN DIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DU KAN IKKE KALLE DEG VEGITARIANER. PUNKTUM.

    16. Hei Sophie. Jeg vet du er svært opptatt av dyrs velferd og sender deg derfor linken, i håp om at du kan reklamere for dette på din blogg. Kampanjen trenger signaturer, og er også en måte for å få flere til å åpne øyene til dyremishandlingen som finner sted i verden.
      Kampanjen handler om dyr i Kina som blir kokt levende, blant annet hunder.
      Se link:
      http://www.change.org/petitions/stop-cooking-live-animals

    17. send “dekknavn 65” til 2105 alle som leser dette, hadde satt pris på det 🙂 elsker bloggen din sophie!

    18. 1 pust dypt inn
      2 tenk på en du liker
      3 trykk f10 fem ganger
      4 skriv denne som kommentar på fem sider
      5 se på bakgrunnen din

    19. Håper du dobbelskjekker der du bestiller fra at osten er løpe-fri! spiser du foressten gelatin osv? 🙂

    20. Sophie Elise Isachsen. Jeg ville bare si, at jeg tror jeg elsker deg. Ikke elsker som i kjæreste elsker, men deg som person. Jeg er ikke en creepy mann, jeg er en ung jente på 14 år som ser opp til deg. Det at du er i mot dyre mishandling og står for det, er veldig bra. Du har en blogg som når fram til mangen tusen, og når du skriver om det, blir folk påvirket, og de blir i mot dyre mishandlet de også. Folk “dømmer” deg bare fordi du har operert forskellige steder på kroppen din… Du er et eksempel på at du ikke skal dømme noen på utseende. Missforstå meg rett! Jeg mener ikke at du er stygg! Du er en fantastisk person, med et utrolig fint utseende. Det jeg mente var at folk dømme andre bare fordi de har tatt noen operasjoner og fikset på noe de ikke liker med seg selv. Alt var bare ment flott og fint i denne kommentaren, så ikke ta noe feil opp 🙂 Forresten så er du og Mathias super skjønne sammen! Du er herlig Sophie <3! Tror jeg hadde begynt å grine om du svarte på denne kommentaren. . .

    21. Jeg Hjerte Deg – Sophie : tusen takk 😀 det var veldig koselig å høre<3
      Charlotte : ja jeg gjør det, så må jeg nesten bare ta deres ord for det da. Nei jeg spiser ikke gelatin!
      Ingebord : jeg bruker ikke akkurat nå, men har pleid å bruke sunspa fra makestyle !

    22. Det ser veldig barnslig og uprofesjonelt ut at du har ei ramme med rundede hjørner på bildene dine, Sophie. Bloggen din er også ikke midtstilt når man er på 13tommers pc

    23. Å fy den pizzaen så så sinnsykt god ut! Hvordan holder du brunfargen så fin? Er det solarium eller selbruner? Kjenner jeg kunne trengt litt farge i fjeset 😀

    24. liker veldig godt innlegg som det her! når du blogger og hverdagen og vennan dine og ikke bare masse poseringsbilder av deg sjøl 🙂
      Håper på flere sånne her innlegg 😀 det e så kos

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg