som man fortjener

Det er en ting jeg har hatt lyst til å ta opp lenge på bloggen nå, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg for å ikke såre eller støte noen. Det er det her med jenter og forhold. Jeg har selv hatt kjærester mer eller mindre uten stopp siden jeg var 13 år gammel, og kjenner ikke til så mye annet. Jeg har også observert venninner i forhold, og jeg har lest komentarene deres. Og er det en ting jeg har lært, så er det at jenter virkelig aldri blir fornøyd.

Enten er gutten for snill eller så er han for slem, eller så er han for sjenert eller for utadvent, eller så er han for usikker eller for selvgod. Enten bruker han for mye tid på deg, eller for lite. Enten så er han utro, eller så er han kjedelig. Slik fortsetter det i det uendelige, og det er ett fåtall som til og med innrømmer at de liker spenning, og er avhengig av å bli såret litt nå og da om de skal gidde å være i et forhold. Det er jo rett og slett grusomt, det er jo ikke rart enkelte gutter oppfører seg som drittsekker når det tross alt er det vi går etter!

Jeg har selv vært, og er enda litt sånn at jeg føler jeg må romstere litt rundt på ting om det går “for bra”. Om alt bare er stabilt og det ikke er noen problemer, ingen store oppturer eller nedturer, så begynner jeg ubevisst å lage litt små problemer her og der. Jeg vil ha en stor nedtur, slik at det kan komme en stor opptur etterpå. Da får man jo høre hvor høyt man er elsket, og man føler seg skikkelig satt pris på helt til man føler behovet for å lage en ny nedtur og gi forholdet litt “spenning” Dette kan faktisk funke de første 6 månedene av ett forhold, men gutter er ikke dumme og skjønner tegninga etterhvert. Jenter må forstå at gutter faktisk også har følelser, og vi leker veldig, veldig ofte med dem. Vi sier ditt og datt fordi vi håper på en bestemt reaksjon, vi overser, slår (ja det er utrolig mange jenter som gjør det!), og jeg kan telle på over en hånd jenter jeg kjenner som har rotet med bestekompisen til kjæresten, enten mens de er sammen eller rett etter det ble slutt. Og likevel er det gutter som alltid blir utropt som drittsekker.. 

Jeg tenkte bare å skrive dette innlegget for å fortelle dere at som regel, så får man faktisk som man fortjener. Om du gang på gang tilgir kjæresten din som har vært utro, så er det fordi du rett og slett liker å ha det litt kjipt eller “spennende” som du kanskje kaller det, og at en bad-boy er noe for deg. Om du hele tiden lager drama for den minste ting, er det du som har gjort noe galt, og din egen feil når kjæresten din ikke tar deg seriøst når det faktisk er noe som er ille på ordentlig. Poenget var – alt er ikke guttene sin feil. Det finnes snille gutter der ute, vet dere. Det virker bare som om vi jenter har en tendens til å få selv den snilleste gutten til å bli litt slem.

109 kommentarer
    1. Selv har jeg en snill-snill kjæreste, og jeg føler meg skikkelig heldig med deeeet. Kan ikke engang se for meg å lage unødvendig drama for å oppnå “spenning”. Han er en god en, virkelig. (:

    2. Jeg har faktisk vært sånn tidligere, kun funnet gutter som har behandla meg som dritt.. men så fant jeg til slutt ut at det var min egen feil fordi jeg likte denne jakten på “godkjennelse”. Nå derimot.. har jeg funnet en gutt som behandler meg helt fantastisk og vi har det utrolig bra sammen! Han finnes ikke bad boy og jeg søker ikke etter det i han heller. For første gang er ufattelig lykkelig i et forhold og det er så deilig!:)

    3. Heeelt enig!
      Har selv vært i et utrolig stabilt forhold i over 3 år nå og når det er alt for stabilt blir jeg ofte “vanskelig” å handtere. Humørsvinging bruker vi vanligvis å kalle det. Dette var det utrolig mye av det første året vi var i lag, og heldigvis har det roet seg! Jeg har selv sett tilbake på meg selv og tenkt “hvordan taklet han å være med meg?”.
      Føler meg utrolig heldig som har kommet meg gjennom den tiden med han jeg er sammen med!
      Dette kunnet også være en sak som kunne trengt litt lys på seg, for det er jo sant slik jeg har opplevd det!

    4. Hei! Du er vegatarianer, ikke sant? Ble nylig vegetarianer og lurer på om du kunne fortelle meg litt om hva du spiser for å få i deg næringsstoff du mister når man unngår kjøtt? 🙂

    5. jeg har en av de snille! han er en perfekt blanding av alt , jeg har aldri lagt en hånd på han og vil aldri gjøre han noe , han er verdens beste virkelig

    6. Det at man tilgir gang på gang betyr ikke alltid at man liker spenning og å bli såret. Jeg har selv vært i situasjonen, og jeg klarte ikke gi opp fordi jeg elsket han for høyt. Men jeg skjønner hva du vil frem til, og det er bra at du setter fokus på det, for det er veldig få som tenker over det!

    7. etter min mening forkjenner alle en sjangse til! trenger ikke være fordi man liker drama eller ikke. hvis man elsker den personen så kan man tilgi, men det blir jo selvfølgelig aldri glemt xD

    8. Leste ene kommentaren over om vegeterianer, og lurte på om du kunne lage et innlegg om mat du spiser for å få i det nok næringstoff, det hadde vært veldig fint!

    9. Fantastisk!! Jeg har selv vært litt sånn, men heldigvis bare for en kort periode. Jeg føler man på en måte må være litt usikker og ha en løs-periode, og i tillegg få hjertet sitt knust før man kan slå seg til ro med noen. Nå er jeg sammen med en utrolig gutt, og vi er samboere og alt går på skinner 🙂
      Kjempe bra skrevet, Sophie!

    10. Jeg ser at du ikke mener å støte eller såre noen, så det er måte på hvor støtt/såret jeg blir siden du har gjort det riktig ved å nevne at du ikke vil såre noen. Og jeg har full forståelse for hvor vanskelig det er å skrive alt på en måte som ikke virker “feil” for noen.
      Likevel sitter jeg her nå med en slags skyldfølelse. Rett og slett fordi jeg tilga kjæresten min da han var utro. Jeg har nå i ettertid, kanskje ett år senere, innsett at det var fordi jeg følte jeg fortjente det han gjorde, selv om jeg aldri har gjort noe galt selv. Jeg har tilpasset mitt liv, hans, for å gjøre han mest mulig fornøyd – så jeg vet i ettertid at det kanskje var feil å tilgi. Men noen er som meg, psykisk avhengig av en person og tror det er en selv som har vært for stygg og for dårlig – når kjæresten har vært utro! Derfor velger man å tilgi, og heller prøve å bli bedre selv, for å liksom være god nok for kjæresten så han ikke skal gjøre noe liknende igjen.
      Vil bare du skal se dette fra en litt annen side også, noen tilgir på grunn av dårlig selvtillitt o.l. fordi man ikke skjønner hva man fortjener. Det trenger altså slett ikke bety man liker denne type “spenning”, som noen tydligvis mener det er – selv HATER jeg at han gjorde det mot meg.

    11. for en møkkakjerring du er! rett og slett, tenk å skrive noe sånt at om man gang på gang har hatt kjæreste som har vært utro så får man som man fortjener!??? hva er galt med deg? herregud

    12. Forresten – dette var VELDIG tungt for meg å skrive, for vi har et veldig fint forhold, men det kommer liksom ikke fram! Vi har vært sammen mange år, og jeg tror også styrken vi har bygd opp disse årene, fikk meg til å tilgi. Åh, sitter her med tårer i øynene, jeg føler alle mener jeg er en svak og dum person som tilgir at noen var utro mot meg….

    13. Jeg er sjokkert av at dette kommer fra en jente, samtidig er det ikke mange gutter som blogger heller…
      Sant nok, kjenner jeg igjen veldig mye av dette som blir skrevet. At kvinnen er emosjonell skapning er greit nok. Sånn er naturen, men at dere skal tilfredsstille dere selv på en egoistisk måte sånn at dere skal få dere “spenning”, da har du deg selv og takke. Som liten var jeg en liten djevel og “heartbreaker”, verste av dem alle. Jeg var en hensynsløs hjerteknuser og pissa på følelser til mange damer, en drittsekk, MEN DET FUNKET!
      Eldre jeg ble så skjønte jeg at det ikke var greit og at det kommer til å bite meg ordentlig i rumpa senere. (selvom det allerede har skjedd, bare ikke i like stor grad som var potensiell) Nå så har jeg blitt en “snill gutt” og jeg merker det er vanskelig! Det er ikke lett å være attraktiv hos damene som en snill gutt, men det er ikke umulig. Dette tror jeg veldig mange andre gutter ser også og de fortsetter. Det er lett!

    14. Syntes det er veldig mye sant i det du skriver og kunne ikke vært mer enig på mange måter, men samtidig så skal man ikke dra alle jenter under samme kam da. Selv er jeg i mitt første ordentlige forhold nå, og vi har vært sammen i 2 år om kun noen få uker, skal sies at jeg ikke kunne ha ønsket meg en eneste ting som kunne ha vært bedre hos han overhode, og vi er ganske likt syn når det kommer til utroskap og slike ting, og dette er noe begge to missliker sterkt. Skal sies at vi krangler som alle andre i et forhold, men det er jo tross alt helt normalt. Vil si vi har et veldig voksent forhold hvor vi sier i fra om noe er galt eller om vi føler at noe er helt feil 🙂 Nå er ikke jeg den typiske jenta som søker oppmerksomhet fra andre gutter heler, eller trenger å få en anerkjennelse av gutten jeg er sammen med da han ikke kunne ha vist det på en bedre måte.
      Men jeg er fortsatt enig med deg har sett flere slike hendelser gang på gang jeg også både i vennekrets og utenfor, og det er vell faktisk som regel jenta som er problemet i forholdet også og ikke bare gutten 🙂

    15. Så utrolig bra skrevet! Kjenner meg så alt for godt igjen (desverre), alle gutter frem til min nåværende samboer var jo uutholdelige, selv om jeg innert inne sikkert var klar over at jeg selv var årsaken til det. Og ikke innså jeg det helt før jeg møtte han jeg nå deler hjem og fremtid med. Håper flere jenter innser det, for det er så herlig når man bare kan nyte et stabilt forhold.
      Synes det er flott at det kommer fra en jente som deg, for du blir hørt og sett opp til. Så kanskje jenter tar seg en ekstra titt i speilet neste gang tårene rtriller, og tenker over hvor mye av det de kan for selv.
      Må bare legge til at jeg synes det er kjempe flott at du tørr og ta opp det ikke alle har lyst til å skrive om, for det du deler er viktig å få ut i dagslys. Stå på!

    16. Bra skrevet! Og jeg ser meg selv i det du skriver, spenning er viktig men jeg har endelig lært å lage spenning på en “sunn” måte.

    17. Kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Ungdomsskole opplegg ja, som varte litt før folka vokste opp. Vi ser bare rart på de som driver med det og går videre. Har fått inntrykk at det er så mye rart som skjer der oppe i nord. Glad for jeg ikke vokste opp der ihvertfall.

    18. Hei sophie, jeg har lest bloggen din i et par år nå, og det er ikke før et halvt år siden jeg begynte å se opp til deg. Før tenkte jeg herregud hva er det du driver med og jeg så på deg som en skikkelig oppmerksomhets syk fjortis . Men av en elleranna grund har det forandret seg. Jeg skjønner deg i mye av det du skriver og ser mye av meg selv. Det er så dumt med de dumme kommentarene som får deg til og legge deg under kniven, men det med nesa det skjønte jeg. Det er mitt i tryne å du ser den hver dag. Jeg har fått den oppfatning av at du er utrolig jordnære og vil det beste for andre. Du setter andre før deg selv. At en sånn fordomsfull 18 åring som jeg er kan forandre mening om en person så mye, det er sykt. Håper du legger merke til denne kommentare. Helt ærlig sunes jeg du var ganske ekkel de første årene jeg leste bloggen din. Men nå, du er en av de nydeligste personene jeg vet om, jeg ser virkelig opp til deg.

    19. “But I can’t help thinking… isn’t that where the fire comes from? Can a nice, safe relationship be that intense? I know it’s nuts, but… part of me believes that real love and passion have to go hand in hand with pain and fighting. I wonder where I get that from.”
      Dette er et sitat fra Btvs, og jeg føler det godt forklarer hvordan vi føler det. Jeg kan til og med kjenne meg igjen, noen mennesker er avhengig av lidelse i et forhold for å ha det mere “ekte”?

    20. Dette er første gangen jeg kommenterer på en blogg. Men dette var veldig bra skrevet Sophie! Tror de fleste kan kjenne seg igjenn i dette. Men en ting er sikkert, ettersom man blir eldre og mer erfaren lærer man seg å sette pris på de viktige tingene, og ikke minst å ta vare på dem!:) Jeg liker at du kan være så ærlig om ting som andre ikke tørr å innrømme verken for andre eller seg selv! første steg er å innse det selv:)

    21. Du er så flink blogger og så ekte, irriterer meg at folk tenker du er overfladisk bare pga du har fikset på utsennde ditt, når du er mer jordnær enn de fleste bloggerne! elsker bloggen din, og ser så opp til deg<3 jente15

    22. men dette kan jo gjelde guttene også, akkurat dette du sier jentene gjør… selv er jeg jente og vil egentlig ikke ”søke spenning” i et forhold på den måten, men det er jo sant det du sier da! jeg kan komme med en kommentar eller noe i ny og ne, men ikke som er ment FOR å lage drama, men men… 🙂

    23. Dette gjelder sikkert mange, men herregud, det du skriver er generalisering på sitt verste. Fordi alle jenter er sånn, ikke sant?:-)

    24. Personligheten din og tankevekkende innlegg er grunnen for at jeg har vært en leser så lenge.Stå på Sophie,du er tvers igjennom en nydelig jente 🙂

    25. Bra innlegg. Kjenner meg igjen. Noen ganger gjør jeg noe for å få en reaksjon. Liker ikke likegyldighet

    26. Mye av det du sier her stemmer, Sophie. Men du må ikke glemme at det finnes jenter der ute som er sammen med menn som utnytter og manipulerer dem, slik at de kan gjøre hva de vil uten å måtte stå til ansvar for det i ettertid. Jeg har selv vært i et slikt forhold, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg verken så eller forstod hvor mye han ødela for meg. Nå ser jeg naturligvis hvor vondt jeg hadde det da, og hvordan jeg lot meg manipulere. Når det stod i som verst og jeg ble beskyldt for både det ene og det andre, kan det godt hende de rundt meg fikk intrykk av at jeg var kravstor og kritiserte han mye, men det var ikke tilfellet. Jeg vil bare at du skal forstå at du ikke kan vite noe om andres forhold med sikkerhet. Ting kan lett se og høres helt anerledes ut enn hva faktum er, og da er et ingenting som er verre enn å bli beskyldt for noe som er så langt fra sannheten som overhodet mulig.

    27. ENIG;) ETT HELT RANDOM SPØRSMÅL:
      KUNNE DU LAGET EN VIDEOBLOGG DER DU VISER HVORDAN DU STELLER DITT EGET HÅR FØR DU SETTER PÅ EXTENSIONS, SLIK AT DU FOR DEN HOLLYWOOD FRISYREN OG IKKE DEN VANLIG KJEDELIG EXTENSIONS LOOKEN?
      TAKK, ELSKER BLOGGEN DIN !

    28. Bra innlegg! Jeg pleier som regel ikke lese blogger, og heller ikke din, men dette innlegget dro oppmerksomheten min. Jeg er selv 19 år gammel og har allerede flyttet inn med kjæresten min. Vi har vært sammen en god stund og jeg tror at det å være i et forhold, spesielt et som skal vare krever at man er moden. Er man ikke fornøyd med partneren sin, enten han/hun er for kjedelig eller for vill, så har det noe med hvilket stadie man er på i livet. Er man virkelig klar og moden for en ordentlig partner så går man inn for å leve med et annet menneske og lære seg å leve med og elske alle de vanlige “irritasjonsmomentene”. Ting er langt i fra perfekt, og spennende hele tiden. Det kommer en tid i et forhold hvor ikke lenger forelskelsen spiller en rolle og man utvikler en naturlig kjærlighet hvor tilhørigheten og nærheten er det som teller. Det er det det vil si å virkelig elske hverandre. Leker man med andres hjerte og leter etter grunner så kan man spørre seg selv hvorfor. Det betyr likevel ikke at man ikke ender opp med den samme partneren. Poenget mitt er at man ikke skal rushe inn og ut av forhold bare fordi man trenger det “kicket”. Det er ment som en oppmuntring til alle sammen. Ellers et veldig bra og tankevekkende innlegg! 🙂

    29. da jeg først begynte å lese bloggen din, trodde jeg du var en selvopptatt, blond og dum rosablogger. men det tok ikke lang tid før jeg fant ut at du er en ganske klok jente, med store og fornuftige tanker som du liker å dele. noen av innleggene er jeg veldig uenig men de fleste er en tankevekker og kloke ord!
      har aldri egentlig tenkt noe serlig over det du skrev i dette innlegget, men du har et godt poeng der. tror vi krever for mye av hverandre, når egentlig alt man vil er å bli sett på som verdifull og elsket. og noen jenter- og gutter- må absulutt misfortå alt ved å lage drama..
      heier på deg og Mathias!!<33

    30. Jeg skjønner hva du snakker om. Tror jeg er litt i den fasen nå..
      Det er en gutt jeg er helt gal etter, og det er hele spenningen med å prøve å få han som er grunnen.. selv om jeg vet om en annen gutt som er ordentlig god og som jeg sikkert kunne hatt det bra sammen med. Jeg klarer ikke å bli tilfreds uansett, og vet at jeg bare kommer til å såre han. Derfor orker jeg ikke noen kjæreste akkurat nå, og klarer ikke å se på meg selv som kjærestemateriale i det hele tatt.

    31. Bra skrevet 🙂 merka jeg var mer slik da jeg var yngre men har lært 🙂 men det jeg ikke skjønner er at en var utro mot meg allerede en uke ut i forholdet, ikke fysisk men psykisk… etter at det ble slutt tok vi opp ALT… og det kom av at jeg rett å slett var litt uoppmerksom, snakka ikke om ting han ville osv, men jeg var og gravid da og jah vi fikk barn sammen og det ble enda verre… :/ men er gode venner nå og vet hva vi gjorde galt 🙂 alt er tilgitt

    32. Jeg er veldig glad jeg ikke kjenner meg igjen av NOE av det du skriver. Ei heller har jeg hørt om noe lignende.

    33. Hei du som lurer på vegetarianer ting. Spis masse bønner, linser og erter. Et tips er å spise fisk, evnt. bare vilt. Det gjør jeg. Lykke til!

    34. Her har du ekstremt rett! Er helt fælt av vi er sånn egentlig! Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, vi krever alltid mer og blir ikke 100% fornøyd!

    35. ENIG!
      Jeg har en utrolig kjæreste. Han er den personen som bestandig passer på at jeg har det bra og han er ikke ”bad” på noen måter. Jeg elsker han sykt mye. Jeg passer også bestandig på at han også er lykkelig og føler seg god med seg selv.
      Selv om vi krangler/diskuterer, så sier vi ALDRI noe frekt til hverandre. Jeg er så sykt takkenemlig for å ha funnet han.
      Dessverre har vi et distanseforhold mellom Tromsø og London. :/ Men foreldrene mine(spesielt) er utrolig! De støtter oss fult ut og bruker til og med penger på at jeg skal få dra til han, og for at han skal få komme seg hit.
      Saken er at jeg kan også være litt ”hopeless” noen ganger… Men jeg passer bestandig på at han ikke føler seg mindre verdt eller dårlig med seg selv. Det er når man har nedturer man virkelig ser hvor mye en er villig til å holde ut med deg. Han har selv vært på et utrolig lavt punkt, i hele 2 måneder. Jeg bestemte meg for å ikke forlate han. Nå har vi det bare helt supert!!!!
      Bloggen din og du er helt fantastisk som vanlig. Respekt til deg girrrrrl!

    36. Ja, noen jenter er skikkelig onde rett og slett.. Gutter blir såret på den samme måten som jenter. Jeg er jente selv asså, har hatt 1 kjæreste i hele mitt liv som jeg er i lag med nå, vi har vert i lag i 1 og ett halvt år ca. Håper vi skal være i lag for alltid. Han er den beste som finnes 🙂 ♥ Beste for meg ♥♥♥♥ ^^

    37. Hei, Sophie. Med skam innrømmer jeg at jeg trodde du var en braindead bimbo. Det måtte jeg fort revurdere ! Jeg ser nå at du er ei veldig oppegående dame. Og dette innlegget forklarer noe om jenter og damer jeg aldri har fattet. Har noen ganger blitt fryktelig såret uten å forstå hva jeg har gjort galt. Kanskje det skyldes det du beskriver her. Viktig tema. Takk for at du brakte det ut i lyset. 🙂 ønsker deg alt godt. Mvh, per.

    38. “Om du gang på gang tilgir kjæresten din som har vært utro, så er det fordi du rett og slett liker å ha det litt kjipt eller “spennende” som du kanskje kaller det, og at en bad-boy er noe for deg.”
      Nei.. Jeg liker overhodet ikke å ha det kjipt eller negativt. Jeg hater det, å ikke kunne stole 100% på personen som rett og slett betyr FOR mye for meg. Det å ha det tilbake til det “vanlige” er alt jeg ønsker. Jeg hadde det så bra, og det hadde gått nesten et år allerede da.
      Det er alt jeg ønsker.
      Men jeg skal være sterk nok, en gang til, jeg vil ikke føle meg brukt
      Kun en sjanse til.

    39. Takk. Sophie, så meget takk. Dette er et tema som ofte blir ignorert, i likhet med seksuelle overgrep på menn. Jeg vil på vegne av de aller fleste menn takke for ærligheten din. Det er sånne ting som dette som gjør at jeg elsker jenter. Dere har en sjarmen til å gjøre oss bundet til dere. Dere har latteren som så tydelig setter sterke minner og får oss til å holde ut og får oss, jente og gutt, til å angre hvis noe går galt. “Det virker bare som om vi jenter har en tendens til å få selv den snilleste gutten til å bli litt slem.” Legendarisk.
      Det er ting som dette som gjør at jeg alltid har forsvart deg når du har fått kritikk. Du har mye mellom ørene dine som så mange mangler. Enorm respekt.
      Håper vi kan møtes i Oslos gater en annen gang med bedre tid.
      Peace

    40. har sjøl vært i et utrulig ustabilt forhold i 3 år nu, kor kjæresten har vært jevnlig utro, og æ lika overhode ikke å ha det dårlig å kjipt, men det e lettere sagt enn gjort å bare gjør det slutt. vi har en sønn sammen, på 7 mnd, og selv om kjæresten min e jevnlig utro så e han super på alle andre måta, så æ vil med andre ord si at man behøv ikke vær ute etter spenning bare førdi at man blir hos han, selv om man fortjen bedre

    41. Jeg er enig i mye du sier, og jeg er så glad samtidig, for slik har ikke jeg det. Jeg har funnet drømmegutten min, vi har kjøpt hus sammen, bil sammen og en liten valp sammen. Vi krangler aldri, og vi har det rett og slett utrolig bra! Og jeg er bare 20 år 🙂

    42. Herregud Sophie! Innlegget ditt traff meg virkelig. Jeg har alltid fallt for bad boys, har opplevd utroskap flere ganger i tidligere forhold..Nå er jeg sammen med verdens beste mann, så trofast og snill mot meg. Jeg MÅ ha den “spenningen” du beskriver, nedturer for å så ha store oppturer. Jeg lager drama ut av ingenting. Hater virkelig at jeg gjør det mot han, går til psykolog for å prøve å snu tankegangen. Jeg jobber virkelig med meg selv, før lagde jeg drama HVER dag. Nå er det ca 1 gang i mnd. Så det går fremover! Jeg vil ikke ha en mann som “bruker” meg, innerst inne vil jeg ha en romantisk og trofast mann, som min nåværende kjæreste. Men med en gang det blir for lite spenning flipper jeg ut…

    43. Jeg pleier egentlig sjeldent å kommentere innlegg, men nå ble fristelsen for stor :p
      Personlig har jeg nettopp fått meg kjæreste. Jeg har vært av og på med flere i to år, men det har aldri vært noe seriøst og aldri særlig offisielt. Derfor er det selvfølgelig ganske nytt og spesielt for meg, det her.
      Men jeg merker allerede nå at jeg har hatt litt store forventninger til det her med forhold. Når jeg har sett det for meg, har jeg fått et bilde av to personer som er sammen 24/7, er superforelsket, bruker bare tid på hverandre og klarer å stenge ute alt annet. Der gikk jeg på en stor smell, for å si det sånn.
      Jeg syntes det er godt å kunne være borte noen dager, kunne savne hverandre. Og overraskende nok syntes jeg det er helt SYKT deilig å kunne føle meg sjalu, uansett hvor dumt det høres ut.
      Det er da jeg virkelig forstår hvor ekstremt glad jeg er i denne gutten og hvor mye han betyr for meg. Jeg trenger å vite at han fortsatt er der, men at han har sitt eget liv også. At han liker å ta seg en tur ut på byen, selv om det er med andre jenter og selv om jeg er for ung til å bli med dit de drar. Jeg stoler jo på han, selv om jeg med en gang kjenner jeg blir skeptisk når han skal ut med andre, spesielt om det er jenter i bildet.
      Men sjalusi er sunt, mer eller mindre. Jeg kjenner at det trengs, jeg trenger å føle at jeg har en person i livet mitt som betyr så mye at jeg blir sur. Jeg trenger litt av det negative, for da ser jeg dobbelt så mye av det positive.
      Veldig rart og sikkert dårlig forklart, men det er i alle fall slik jeg opplever det. 🙂
      Du skriver utrolig bra, Sophie, og tar opp mange viktige temaer som treffer utrolig mange. Stå på videre, hihi!

    44. du har vært sammen med kjæresten din i hva, ett år? skriv dette innlegget etter 10 år, 1 år er ingenting haha! det første året driver man vel ikke å lager drama? omg!
      yeye!

    45. Det er litt morsomt at du skriver dette innlegget når du har knulla en nesten 30 år gammel mann mens du var sammen med han som var 97’er. Du har egentlig veldig lite du skulle sagt. Enda værre at han er albaner? Arkin? Ringer det noen bjelle?:)

    46. Dump de utroe å finn en som ser deg for den du er! Er normalt å gi forholdet en sjanse til, å av å til funker det faktisk! Kjenner en fyr som var utro mot dama si, men de ga det en ny sjanse, å nå eier de hus og har to barn sammen. Er normalt å føle seg uattraktiv etter en sånn episode, men det er ikke deg som er problemet! Man skal ikke endre seg sjøl for å tilpasse seg den andre personen! Jeg har en fantastisk samboer som elsker meg akkurat som jeg er! Å han er den snilleste fyren jeg noensinne har hatt! Men vi trenger ikke drama for å få opp og nedturer, for de kommer uansett så trenger ikke skape dem! Vi er mennesker å er normalt å gjøre feil, å helst lære av de! Dette er første gutten jeg stoler 100 % på, og vi har nok av spenning selv om det er utrolig stabilt hele tiden 🙂 vi forteller hverandre alt og kommunikasjon har alt å si! Jeg er så ferdig med utro mannfolk og drittsekker. Er ikke verdt det å gå å føle at man ikke er verdt noe. Finn en som bygger deg opp og ikke bryter deg ned 😉 godta folk som de er.

    47. Makan til kvalmt oppgulp. Alle er ikke sånn som du beskriver, selv om du selv har vært sånn. Fortjente jeg at han var utro bak min rygg så lenge? Fortjente veninna mi å bli voldtatt av en hun fant tonen med? Fortjener vi å bli nedprioritert? Noen fortjener det kanskje, men alt for mange får ikke som fortjent. Bitchy jenter som lager drama i forholdet har en snill mann, mens snille jenter havner i et dårlig forhold. Skjønner at du er inne på noe, vi må ikke lage trøbbel i paradis. Vi må ikke forvente for mye. Vi må ikke ta oss til rette uten å tenke på at guttene har følelser. Men mest av alt er dette innlegget et rop om oppmerksomhet. Et oppgulp av “kontroversielle meninger”. Jeg er velig uenig i essensen her.

    48. Helt enig!!!!!! Du skriver akkurat hva jeg har tenkt så mange ganger, bare på en mye smartere måte haha

    49. Dette synes jeg var utrolig dårlig skrevet hvis du sier at det ikke finnes noen unntak. Jeg hadde en kjæreste som jeg gjorde alt for og han sluttet å være der for meg og sluttet å være min venn- Jeg ga han ikke opp og prøvde å hjelpe han så godt jeg kunne. Han brydde seg mindre og mindre men jeg ga fortsatt ikke opp på han. Det endte med at han ga meg opp på en utrolig dårlig måte.
      så ialle tilfeller er det ikke sånn du skriver kjære deg

    50. Jeg vet du ikke vil ha fokus på hva du spiser på bloggen din, men jeg slenger meg på flere andre her og lurer på hva du spiser for å få i deg de næringsstoffene du mister når du ikke spiser kjøtt? Jeg vet jo du spiser fisk, det gjør jeg også, så man får jo omega3 gjennom fet fisk osv. Jeg bare vet det er mange av oss som trenger mer inspirasjon til næringsrik vegetarmat! Har vært vegetarianer i snart 2 måneder nå! Hadde mareritt om at jeg spiste fisk i natt, av alle ting! Det hadde vært kjempesnillt av deg om du lagde et innlegg av det, delte noen gode oppskrifter i blandt ^^ Eller for eksempel; forslag til alternativ julemat, som man kan spise sammen med tilbehøret de andre spiser, siden julen er all about kjøtt. Liker heldigvis lutefisk, men kan jo ikke lage det hver dag. Jeg vet du har snakket om og vist frem vegetarburgere du har spist, har du en god oppskrift på en sånn kanskje? 🙂 Litt mye mas, men kanskje det kan inspirere deg til enda et meningsfullt innlegg!
      Og hva innlegget angår, så skal jeg ikke engang gå inn på hav jeg mener. Er delvis enig, men jeg var fanget i et forhold i nesten 2 år, og det var ufattelig vanskelig å komme seg ut av det… Jeg har nå vært dingel i over 2 år og kan aldri igjen tenke meg til å være i et forhold igjen. Selv den snilleste (snakker IKKE om ALLE, jeg vet det finnes gode mennesker) kan plutselig snu og bli et monster, både psykisk og fysisk.. Nok om det!

    51. helt enig i det du skriver! har tenkt på dette så mange ganger, og endelig har du greid og formulert det på en så bra måte.

    52. Til dere som lurer på vegetaroppskrifter : jeg spiser akkurat slik som jeg gjorde før, bare at jeg har erstattet vanlig kjøtt med soyakjøttdeig. Dette har jeg skrevet sikkert 20 ganger på bloggen, og blir litt lei av å nevne det samme hele tiden. Jeg har også kjøpt en bok med vegetaroppskrifter, og googler når det er noe jeg lurer på. Det kan absolutt alle gjøre 🙂
      Og til alle andre, tusen takk for fine kommentarer! Gøy å skrive slike innlegg da 🙂

    53. Kjærsten min er den mest fantastiske i verden! Han er ikke alltid like romantisk, men når han slår til så er det helt fantastisk 😀 Ikke alle terger gutta vettu 😉

    54. Anonym- Akrin høres ikke ut som et albansk navn. Det burde jeg vite, siden jeg er det selv! Slutt å spre rykter som ikke er sanne! 😉
      Veldig bra skrevet, Sophie! Jeg er kanskje den typen som vil ha litt fart og spenning i et forhold, men kanskje ikke helt på det du skriver.

    55. Er så uendelig enig! Har tenk på det så utrolig mange ganger, har snakker om det en million ganger også! Så morsomt at du skrev om det samme jeg tenker på, haha!
      Jeg har venninner som alltid er sånn at de må lage drama om det er kjedelig, enten så er de sammen med en som har vært utro flere ganger, eller så har de verdens snilleste kjæreste men han er brått for kjedelig… Jenter er kompliserte, faktisk! Er ikke rart guttene blir forvirra, hahah

    56. Syntes det er ganske omvendt jeg. Du skrev jo at vi leker veldig, veldig ofte med følelsene til gutter, men det er egentlig ganske sjeldent. Selv har jeg opplevd at det er ganske lett for gutter å lyve og kødde med følelsene til jenta, mens det på en måte er jenta som tar ting seriøst. Men skal ikke si at vi jenter er uskyldige, for det er vi ikke.

    57. Kjenner meg veldig godt igjen (desverre) jeg har gått inn og ut av forhold på jakt etter spenning i en lang tid. Allrid med en unskyldning som “Han var for vanskelig” “han var for kjedelig” Jeg har i ettertid skjønnt at det meste var min feil, og at jeg var avhengig av at noe nytt måtte skje hele tiden. Noe jeg også har skjønnt er jeg handlet helt ubevisst, men i ettertid så hjelper det ikke særlig. Nå sitter jeg med hjertesorg etter den siste exen min som jeg var så dum å gi fra meg. Føler meg helt hjelpesløs fordi jeg slo opp med han, jeg var teit, jeg ødela det?. Nå må jeg leve med savnet og angeren. Karma is a bitch desverre?.
      Må nevne på slutten at gutter også har en vane å leke med jenters følelser, og det er noe mange ikke forstår alvorligheten av. Jenter er følelsmessig ustabil, og det kan ha store konsekvenser å kødde med. Dette gjelder også gutter, men handlingen er ofte mer bevisst hos guttene enn hos jentene.

    58. Joda, noen jenter blir faktisk fornøyde. Selv om du har fått selvinnsikt over hvordan du selv fungerer er ikke det noen fasit for resten. Du er ung og det er vel venninnene dine også. Jeg hater drama og elsker de periodene som går smooth. Likevel så kommer det perioder der vi er veldig uenige om noe eller har misforstått hverandre. Det er da ikke verre enn at man setter seg ned og løser floken. Å bevisst lage krøll og styr er noe helt annet.

    59. Alle jenter er dramaqueens og alle gutter er utro drittsekker. Det er vel omtrent like logisk. Hahaha…. jeg må le. Løste jeg et verdensproblem nå? x))) Du har mye å lære lille venn. Som bl.a at generalisering funker aldri. -Må på ingen måte tas ille opp altså.
      Hvilken kvinne eller mann med hodet på rett plass ønsker et turbulent forhold?
      Men hvis det er sånn vi er skapt så er det vel ingen som trenger å bli såret av det du skriver heller da? Man kan jo ikke gå imot naturen.

    60. Bra skrevet ! Jeg følte meg utrolig lei meg i en god stund pga kjeresten min var ikke interessert i å snakke med meg hver dag. Åså lagte jeg drama for å få oppmerksomhet av han, det hjalp ikke til slutt…
      ANYWAYS …..
      Synes du er myyye smartere enn noen av de toppbloggerne. Du skriver tankene dine på en kjempefin måte og det er noe kjempebra. Ikke alle som for det till. Skriv gjerne mer om kjærlighet / tanker osv.. Det liker jeg 🙂

    61. hva slags grunn har du til å tro du er noen love guru? du er rett og slett for horete til å vite hva som er best i et forhold. hold slike ting for deg selv. du virker rett og lett litt psyko

    62. Mari: det er frekt å si at hun er horete. å det er hun ialle fall ikke. misunnelig kanskje? bare fordi hun får mer oppmerksomhet enn deg? man kan ikke si at en person er hore eller psyko. det får deg til å virke desperat. å hun får da vel for faen skrive hva hun vil på sin egen blogg, hvis du ikke har noe fint å si, så hold kjeft.
      Sophie: jeg er så enig med deg. har vært i altfor mange sånne forhold. jeg var så uheldig at jeg havnet på sykehus pga. ex’en min. det var ikke lett. når alt var din feil, og du følte at det var det. men du fortsatt holder på slik han ikke liker det.

    63. At du kan sitte der og skrive at en jente som tilgir en utro kjæreste er ute etter spenning…. Det er det dummeste jeg noen gang har lest. Jeg kjenner at jeg blir skikkelig pissed off. At du kan skrive noe sånt, det er nesten så du fortjener å bli utsatt for det selv før du uttaler deg. Du har mangel på IQ, jammen synd at ikke det også er noe som kan kjøpes for penger.

    64. Og dere 12-13 åringer som sitter bak skjermen deres og mener at dere er “heeeeelt enig”, dere kommer mest sannsynlig til å endre mening en dag når dere faktisk en gang har vært eller er i et forhold. Helt idiotisk å mene noe om noe man ikke vet noen ting om.

    65. Utrolig enig i det du tar opp her!
      Selv har jeg hatt et så og si ustabilt år, hvor jeg har blitt kalt “hore”, “easy to get” og “kåt” osv både av jenter og gutter som kjenner meg. Jeg skiftet gutt måned fra måned fordi nettopp gutten var en drittsekk, og jeg gjorde ting jeg angrer utrolig mye på nå i ettertid.
      Nå har jeg endelig fått meg en god og altfor snill kjæreste! Vi har det utrolig fint sammen og har ennå ikke hatt noen store krangler. Jeg har tilogmed noen ganger følt at vi (som du sier) har det “for bra” sammen. Men jeg liker det sånn og er storfornøyd!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg