way up north

Reklame | annonselenke Nelly

Hei dere! Har noen fått julestemning enda? Ikke jeg.. Til tross for at det bare er to dager (!!!) igjen til julaften. Jeg har helt ærlig ikke kjøpt noe  julegaver enda, så nå må jeg ut på en kaotisk gaverunde etterpå. Hvorfor lærer jeg aldri, sånn her holder jeg på hvert eneste år haha.  Julen er egentlig en tid man skal slappe av, men hvem gjør det? Jeg sitter aldri stille med alt jeg skal rekke av shopping, kommersielle samarbeid på blogg og instagram, være sosial med alle venner som har kommet tilbake og så prioritere familien opp i det hele. Jeg vil gjerne få tid til litt trening også midt inni alt.. Det er ikke enkelt, men samtidig vil jeg ikke falle bort fra rutinene mine bare fordi jeg er hjemme.

Ellers tror jeg denne julen blir helt OK. Vi feirer rolig med familien og ikke noe annet skjer. Dette er den eneste tiden på året hvor hele familien er samlet ettersom søsteren min har flyttet for å studere, jeg bor i Oslo og vi ser aldri hverandre hele gjengen. Julen er jo det nærmeste man kommer å få oppleve barndom på nytt igjen, og jeg har så lyst til å bevare den følelsen. Det er så koselig å spise godteri, se på filmer sammen og vise at man setter pris på hverandre.  Det var noen av dere som spurte om jeg skal feire sammen med Kasper, og nei det skal jeg ikke. Han vil være med sin familie og jeg vil være med min, så da blir det sånn.  Hvordan skal dere feire jul, og når er det egentlig “normalt” å begynne å feire med kjæreste? 

Vel vel.. Nå må jeg komme meg ut på gaveshopping. Gruer meg, haha. Forresten, jakken jeg har på meg finner du HER, og den er på 30% rabatt. Den er litt stor i størrelsen!

39 kommentarer
    1. Jeg og samboeren feiret jul sammen første året, fordi det føltes naturlig for oss! Dessuten bodde vi omtrent sammen før vi hadde definert oss som kjærester ❤️ god jul!

    2. God jul! Jeg og samboeren har vært sammen i 6-år og feiret julen sammen i 5år, hadde virkelig vært er stort savn å være fra hverandre den beste dagen i året😅

    3. Det er vel veldig individuelt, men alle jeg kjenner (inkludert meg) feirer jul separat, altså begge hjemme hos sin egen familie. Tror det er ganske normalt! Hvertfall når man fortsatt er såpass unge.. Og som du sier er julen for mange den eneste muligheten til å være samlet alle sammen igjen. Også begynner man å feire sammen når man har stiftet egen familie?! Sånn tenker jeg per nå ihvertfall.. Lykke til med julegaveshopping, det hørtes virkelig stressende ut!! Så glad jeg er ferdig for i år 🙉

    4. Super kule stilig bilder synes jeg koselig å se fra Nord Norge synes jeg håper du får kjøpt gavene som du har planlagt og du er lun å en skikkelig kuling favoritten min ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god jul fra meg å katten min sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😃♥️🐱🐩

    5. Jeg tenker at det er greit å feire jul sammen når man begynner å få barn eller tar steget videre og gifter seg! Da er man liksom blitt en egen liten familie<3

    6. Meg og min kjæreste har ikke feiret jul sammen enda og vi har vært sammen i 8 år, nå venter vi barn så da blir det selvfølgelig naturlig at vi feire sammen til nest jul.

    7. Her skal jeg og min samboer ferie vår første jul med et barn sammen. Vi har vært sammen i godt over 10 år og har vel hatt 6 jul sammen.
      Men nå som vi er vår egen familie blir det jul sammen med svigers. (pleier alltid og feire jul med hans familie)

    8. Jeg og samboeren min har vært sammen i 3år, å blir ikke å feire jul sammen før vi får barn🤗

    9. Jeg skal feire med mamma og kjæresten og hans familie. 🙂

      Jeg og kjæreste/samboer har vært sammen i 6 år nå. Vår første jul sammen var i fjor.

      Jeg tror ikke det finnes noe “normal” på når man skal feire jul sammen. Man må kjenne på det selv.
      Noen feirer sammen med engang, andre ikke før det evt er barn i bildet. Og noen et sted i midten.

      For min del valgte jeg å feire med kjæresten min og hans familie i fjor da juletida var veldig vanskelig for meg. Da føltes det trygt å feire med han, og i hans familie var det ingen barn dermed ble det en rolig og trygg jul.

      I år feirer mine halvsøsken jul med sin andre del av familien, dermed er det bare mamma og jeg igjen. Da landa vi på å feire med kjæresten og hans familie, og tenker det kan bli veldig hyggelig! hvorfor ikke spleise oss, istedenfor å ha sånn annenhver greie? Hvertfall når vi uansett er få.

    10. Jeg og samboer begynte å feire sammen etter ett år, også varierer vi hvor vi feirer år etter år. Kunne ikke sett for meg å ikke feiret med han, da måtte det vært noe veldig spesielt.. Men kjenner fler som har tradisjon å feire i hver sin familie på selve dagen, også heller feire sammen en av de andre dagene, og det har de gjort i alle år! Så tror ikke det er så mye “normalitet” i det, mer hva man blir enige om og som begge er tilfreds med 😁 god jul til seg, kos deg masse 😍

    11. Tips slik at julegave shoppingen går lettere:
      Gjennom året er det somregel ting man finner og kommer over som man tenker, det hadde vært fint til den personen. Eller kanskje det er noe noen nevner de ønsker seg i en settning. Kjøp det der og da, og legg alle gavene du kjøper gjennom året på et sted i huset, når jula nærmer seg har du både kjøpt en del av gavene, fordelt pengene på hele året og har koselige og gjennomtenkte julegaver.

      Meg og samboern har vært sammen i snart 6 år nå, og begynte vell for 4 år siden å feire julaften sammen. Vi bytter på å være med min og hans familie annahvert år. Funker veldig bra☺️

      God jul Sophie!

    12. Ser et flere skriver at man feirer med familien i julen og det er først når man får ett barn evt, man skal begynne å feire sammen. For meg og min samboer begynte vi etter første året å feire sammen, da det bare var helt unaturlig for oss å sitte hele julaften og sitte å lengte etter hverandre(da var vi unge) Da bestemte vi oss for at det skulle vi aldri gjøre igjen. Vi er jo hverandres nærmeste familie. Vet det er mange som ser annerledes på det, men i min verden forstår jeg ikke helt den.. At man kan dele livet sitt med en person også skal man feire en høytid uten den personen. Men men, lev og la leve💗

      1. Jeg skjønner hva du mener! jeg personlig ser ikke på kjæresten min som nærmeste familie og klarer fint å være uten han på julaften, samme er det andre veien. Så ja, som du sier ser man helt enkelt ulikt på det <3 God jul!

    13. Feirer ikke med kjæresten, han har familien sin på Vestlandet og jeg feirer med min hjemme på Østlandet. Vi er bare de nærmeste på julaften, og har en ganske rolig og deilig feiring. Vet om mange som gruer seg til jula med tanke på masse anstrengte og påtvungne juleselskaper med familiemedlemmer de ikke liker engang. Føler meg heldig som bare får slappe av og lade batteriene i ferien. Ikke noe stress og press, bare koselige julefilmer og god mat. Kjenner mange som sier de kunne trengt en ferie etter ferien når jula er ferdig. God jul til deg og dine❤️❤️

    14. Min kjæreste har en annen religion, så han feirer egentlig ikke jul. Men han har de siste tre årene vært med oss på julefeiringen, og det har vært superkoselig. Da slipper jeg bytte på hans og min familie hver jul også, haha. Da får jeg alltid vært med både han og familien min, så det er jeg kjempeglad for. Men virker som de fleste av vennene mine som har kjærester, er hver for seg sånn frem til de får barn ca. Håper du får en super jul, Sophie <3 kos deg masse!

    15. Så fin du er, Sophie Elise! 😊😊
      Du har virkelig forandret deg både innvendig og utvendig siden ungdomsskolen. Er så kjekt å titte innom bloggen din.
      Jeg har vært sammen med samboeren min i 4 år nå, og nå i år er første gangen vi skal feire sammen. Dette er mest pga. jeg skal reise til Geilo for å feire jul på hytten med familien min (den var ferdig bygget januar 2018, så er første feiringen der. Kanskje en ny tradisjon?). Men står man familien sin nær, blir det også et savn etter dem, så jeg tror han reiser tilbake til Bergen 1.juledag for å få deltatt i familieselskapet den dagen.
      Før har han alltid kommet ut til meg rundt 23:00/24:00 på julaften når han er ferdig med å åpne gaver med sin familie 🙂 så får vi uansett sett hverandre litt.
      Lurer foresten på om du kan skrive et innlegg med før- og etter-bilder av dette du gjorde med huden over øynene dine? Plasmapen? Jeg irriterer meg nemlig selv over huden som henger på øyelokkene mine, så hadde vært kjekt å se om du føler det ga noe forandring 🙂
      Vil ellers ønske deg en riktig god jul og et godt nytt år! ✨♥️

      1. Tusen takk for en så hyggelig kommentar <3 Og jeg er veldig enig med deg! Og lykke til med første feiring.

        Ja, det kan jeg gjøre! Jeg skal ta en behandling til siden jeg ikke tok på den styrken jeg egentlig ville, for jeg var redd det skulle gjøre vondt. Så, et innlegg om det kan absolutt komme!

    16. Du sier at du elsker å blogge og at det er favorittplattformen din, men hvorfor er det sånn at du bruker aller minst tid her da? Så synd! Bruk mer tid på det som er din egen favoritt!

    17. Har feiret med kjæresten alle årene vi har vært sammen. Vi var bestevenner og pleide å sees på formiddagen på julaften før vi ble sammen også, så det har vel vært det naturlige for oss. Vi feirer jul hos mine foreldre/hans annethvert år, og nyttårsaften hos den vi ikke feirer jul hos. 🙂

    18. Rene reklameplakater denne bloggen.. inkludert headeren med reklame!!! Det var koseligere og lese bloggen din før, da det så ut som du likte det.. nå er det bare penger, penger og mer penger… hvor er hun som støttet hjelpeorganisasjoner etc??? Skjønner at du må annonsere enkelte ganger. Men det er faktisk mulig og skrive ett innlegg ut en reklame

      1. At jeg har en reklamelenke i ett innlegg, slik som nå, betyr overhodet ikke at hele bloggen er reklame. At jeg har reklame i headeren er et forsøk på å løse en problemstilling der de fleste kjører adblokk og inntektene går ned.

    19. Vi feirer sammen for første gang etter to julaftener hver for oss, har straks vært sammen i tre år. Veldig viktig for meg å være med familien min, og nå har kjæresten min blitt en del av den, så da ble det naturlig at han var med oss. Spesielt siden foreldrene mine er helt ville på julefeiring, mens hans ikke er fullt så nøye, haha

      Synes det virker så rart å feire jul sammen med en gang, for å være ærlig. Jula er liksom mer enn forholdet mellom bare oss to, forholdet mellom ham og foreldrene mine må jo også være solid før vi drar ham med inn i «det aller helligste», men alle er selvfølgelig forskjellige!

      Skal også nevnes at vi begge er enebarn, så det er en litt større greie hvis en av oss borte fra foreldrene våre, de har jo ikke 1-3 andre søsken å lene seg på :/

    20. Må takke deg sååååå mye som anbefalte papirhuset!! Jeg elsket det så sykt mye. Har akkurat sett ferdig. Fikk ikke sove de siste dagene fordi det var så spennende. Helt rått!

    21. I år har jeg tatt livet med ro og kjøpt alle julegaver straks jeg fikk juleferie😌 Jeg og kjæresten har begynt å feire sammen ved at vi bytter på å feire med hver familie annethvert år. Det gjorde vi vel allerede etter å ha vært sammen 1/2 – 1 år😇

    22. Det er naturlig å være sammen julaften uavhengig hvor lenge man har vært sammen tenker jeg. Vi var sammen flere juler i starten, ikke hver jul da. Begge har skilte foreldre og har fordelt oss litt om vi har ville gjort det sånn, men ingen press el krav ,bare lyst. Ingen fasit. Man er der man ønsker man vil være. Uansett er vi sammen på dagen og kvelden mens middagene osv blir delt hvis det er det vi avtaler.
      God jul til deg og dine 🎅🤶🎄🎁🎑

    23. Kos deg masse i julen Sophie, og prøv å ikke stresse for mye med å rekke alt 🙂

      Julestemning fikk jeg for to timer siden da jeg satte på juleradio og begynte med pepperkakebakingen. Pga oppussing har vi nemlig bare tre nisser og ingen annen julepynt så stemningen kommer nok ikke for fullt før julekjolen er på og vi kommer inn i julehuset til mamma og pappa i morgen ❤

      Jeg og kjæresten har vært sammen i 6 år, i fjor ble vi foreldre og da blir det litt sånn at man “må” feire sammen. Før barn kom han til min familie på kvelden etter middag og gaver. I fjor var baby 4 mnd så da ble det middag hos hans familie og gaver og kvelden hos mine ettersom det er så enkelt å sove over hos foreldrene mine som har både stellebord og barneseng. I år starter “juleturnusen” som jeg vet flere har med annethvert år, og vi skal derfor være hos min familie på julaften og sove over. Og jeg kan ikke noe for det men det er jeg så glad for. Er ekstremt familiekjær og gleder meg til å feire med søsken, tantebarn og besteforeldre og mamma og pappa, Og med en ettåring gjør det alt så mye lettere når vi kan låne et eget soverom og være i ro hele dagen. Også hjelper det jo at de har et eget lekerom da moren min har barnehage hjemme 😉

      Om vi ikke haadde hatt barn tror jeg ikke jeg hadde klart å feire jul på en annen måte enn jeg er vant til. Som du sier så er det litt som å få en bit av barndommen igjen, og det er så trygt og godt og fint.

      Også spiser familien til samboeren min i rasende tempo mens jeg er vant til mye mer ro og kos rundt bordet, og de åpner en og en pakke mens alle ser på så det tar en liten evighet når man blir mange 😅

      Neste år blir det kanskje vi som skal ha julaften hjemme hos oss pga lillemann. Og da skal vi ordne litt egne tradisjoner og det gleder jeg meg veldig til. Håper å gi barndommens magiske julestemning og glede til våre egne barn etterhvert.

      Og mtp gaver har jeg før barn alltid vært ferdig senest første uka i desember, men nå lager jeg kokosmakroner og marsipankuler på spreng som skal bli gaver for jeg har falt sålangt etter på planen. Visste ikke at døgnet mistet så himla mange timer når man fikk barn.. 🙈🎅

      God jul Sophie!

      1. takk for en veldig lang og koselig kommentar, og så koselig at dere har blitt foreldre <3 Og jeg er enig med deg, jeg tror ikke jeg hadde klart på noen annen måte nå, haha.. Vi får se, kanskje jeg aldri får barn og det blir isåfall meg hos foreldrene mine resten av livet.

        Igjen, tusen takk for kommentaren <3

    24. Helt klart at folk praktisere ulikt. Vi er gift men feirer jul hver for oss. Hans foreldre er gamle og bor langt oppi nord mens jeg har mine midt i Nordland. Funker fint for oss og ingen av oss føler vi må feire julaften sammen. Det kommer når og hvis vi får barn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg