vil du ha meg på besøk?

Da jeg ga ut “Forbilde” fikk jeg plutselig veldig dårlig samvittighet – dårlig samvittighet for at livet mitt ble så bra. Det føltes så uretferdig at jeg fikk så mange muligheter, samtidig som jenter (og gutter!) skulle sitte rundt om i landet og lese min historie, med en distanse til meg. Så, jeg bestemte meg for å gi tilbake. På ekte. Uten å dokumentere det, og uten å skulle bli hyllet for å være en “fin person” reiste jeg rundt i landet for å besøke leserne mine. 

Jeg spurte den gang “har du det vanskelig av ulike grunner, eller kjenner du noen som du ønsker å overraske? Send meg en mail!” og så enkelt var det i gang. Det mest spennende var å overraske noen, jeg hadde alltid sommerfugler i magen og nerver så det holdt – jeg husker spesielt godt en mor som var dødssyk og ønsket at jeg skulle komme hjem til dem, uten at hennes to døtre (som var fans) ante noe. De hadde ingen far, og snart ingen mor, og plutselig sto jeg i stua deres. Det endte med at jeg gråt mest av alle for jeg følte virkelig ikke det var noen trøst at jeg var der. For hva skal man si? Jeg spiste i alle fall middag med dem, så på en film og signerte bok, vi snakket lenge.. Og da moren begynte å gråte for at hun var så takknemlig for at jeg kom.. Altså, jeg har aldri følt meg så viktig men samtidig så ubrukelig. Jeg ville jo bare ta smerten fra dem.. Men heldigvis kunne jeg gjøre litt, og det er noe jeg vil huske for alltid!

Nå har jeg nettopp sett “Helene sjekker inn” (en FANTASTISK serie som ligger på NRK) og den minte meg på denne perioden. De fantastiske reisene jeg hadde rundt til folk. Jeg vil gjerne gjøre det igjen! Jeg spurte på insta-story, men det kom så mange meldinger og mye useriøst, så jeg prøver på nytt her. Er du som leser dette innlagt på sykehus over en lengre periode? Psykiatrisk? Eller kjenner du noe du ønsker å glede litt ekstra? Send meg en mail på [email protected] og merk mailen med GLEDE. Så håper jeg vi finner ut av noe. <3

Jeg gleder meg til å møte dere, men denne gang i en litt mer intim setting denne gang 🙂 

For meg er det viktig at disse møtene blir for deres del. Jeg tar ikke med meg kamera, ikke kamera-team, bare meg selv og en signert utgave av begge bøkene mine om du ønsker. Dette blir en opplevelse mellom OSS. Om den jeg besøker ønsker å legge ut bilde selv er selvfølgelig det helt greit, men jeg vet også at dette kan være sårbart og vanskelig for mange.

40 kommentarer
    1. Skikkelig fint gjort du er en varm snill person synes jeg svevende fine å kul bilder synes jeg du er favoritten min ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️🐱

    2. Virker som om du gjør dette aller mest for å fremme deg selv.. Og egentlig mange andre ting du gjør som kunne vært gjort mer lowkey som du må blåse opp for å vise hvilket fantastisk og varmt menneske du er.. Hyggelig at du vil gjøre noe som dette såklart, men hadde stått mer respekt av det om du lot det stå bare sånn enkelt på insta (som det gjorde i utgangspunktet) eller som et lite avsluttende avsnitt i ett annet innlegg. Ikke helt innlegg hvor du fremmer deg selv og hvor fantastisk du er.. Men håper noen får glede av dette da!

      1. yo, DN: mange mennesker, blant andre jeg, blir glade av å se at det finnes mennesker som Sophie som vil gjøre noe for å glede andre, og bruke posisjonen sin til noe positivt. Å se noen glede andre, uansett om det er en kjendis eller ikke, er så utrolig hjertevarmende. Hun gjør det åpenbart at det ikke er skryt, selv om det er helt lov å være stolt av seg selv for å faktisk ta valget om å gjøre noe fint for andre. Og Sophie bør absolutt være stolt. Om dette ikke er tingen for deg, er det bedre å overse og ikke prøve å tråkke på andre sin glede. Håper forøvrig du har det bra med deg selv, og at du vet at selv om mye i verden er grusomt og ekstremt kritikkverdig, er ikke dette del av det. Det finnes så mye fint 🙂

      2. D.N. Hvorfor kan du ikke se det positive i dette. Syns det er utrolig fint gjort av henne å gjøre dette. Hvorfor i all verden gidder du følge henne både her og på insta hvis du er så negativ?? Er det kun for å kunne slenge dritt??

      3. Sophie valgte først å legge ut på instagram, men fikk bare useriøse henvisninger, og valgte derfor å publisere på bloggen der hun kan nå ut til flere.

      4. Hva med de som kanskje ikke er på insta, men leser bloggen? Jeg syns dette er en fantastisk gest! Det at hun skriver her gjør og at hun når frem til flere, f.eks meg.

    3. Du er en sånn fantastisk person, og jeg setter virkelig så stor pris på å ha deg som forbilde. Da jeg møtte deg på boksigneringen i Trondheim, hadde jeg akkurat blitt dumpa av min daværende kjæreste, som jeg tok så utrolig tungt. Jeg hadde akkurat blitt sykemeldt pga. psykiske ting etter bruddet med eksen, akkurat kommet ut fra sykehuset, og jeg hadde akkurat lest begge bøkene dine etter det. Det møtet med deg, som varte i sikkert maks 30 sekunder-1 minutt, setter jeg enda så ufattelig stor pris på, og det er så fantastisk av deg, at du tar deg tid til å ville hjelpe andre som ikke har det bra. Du er AMAZING! Og jeg elsker deg.

    4. Du er en genuin omsorgsperson !!! Det at du er så kjent som du er men samtidig sårbar og ekte , jeg elsker det ved deg!
      Glad i deg selvom jeg ikke kjenner deg personlig – men du gjør så mye fint og bruker kjendiskortene dine såå riktig!!!! Fortsett som du gjør og alltid vær degselv!!!

      Hørtes ut som et hyggelig besøk 🔝♥️

    5. Jeg er nysgjerrig på hvordan det er å bruke parykk, er det ikke varmt og kløende?

      P.S. Ikke ment som et frekt spørsmål.

    6. Hadde du gjort dette for noen år siden, hadde jeg kanskje ønsket deg på besøk mens jeg var syk. Men nå er jeg helt frisk fra veldig mye psykisk shit, heldigvis!!! Og jeg fikk æren av å møte deg og få boken min signert av deg da du var på Sotra (Sartor Senter). Du er en fantastisk kvinne, Sophie. Digger deg, boken din er amazing, og syntes du er en fantastisk person som setter så stort fokus på veldig viktige ting! Håper noen som virkelig digger deg får sjansen til å møte helten sin. Vet jeg hadde satt uendelig pris på det!

    7. Så nydelig menneske du er! For et flott initiativ. Skulle ønske du besøkte noen med ME og satt lys på ME saken.
      Det er en grusom sykdom som ikke blir tatt seriøst. Sterk historie om besøket, og så bra skrevet hvordan det føltes. Merker du skriver fra hjertet. Du er god du🥰

    8. så fantastisk gjort Sophie! Jeg husker jeg las dette da du gav ut forbilde, jeg husker ikke om jeg turte å melde meg på engang da jeg var veldig syk. jeg var nesten ikke ute av rommet mitt mens jeg jobbet meg opp etter et nylig selvmordsforsøk. To år senere er jeg så mye bedre og turte å dra på kino arrangamentet ditt helt alene, og på boksigneringen din på Herkules med søstra mi. Håper mange vil ha glede av besøket ditt, og at de klarer å ha nok tro på seg selv til at de også en dag kan dra på slike ting <3 Det du gjør er bra og gleder mange!

    9. Jeg har en spiseforstyrrelse og er såvidt utenfor huset.. ble nesten nettopp skrevet ut av sykehuset. jeg er veldig ensom, sliten og lei

    10. Heia Sophie!

      Som jeg har sagt til deg så mange ganger før så sier jeg det igjen, høflighet hvor fantastisk du er. Altså, hva skal jeg si. Du skiller deg ut fra andre føler jeg, du er ikke bare en ”blogger“ du er et varmt menneske!
      Det jeg føler med deg er den forskjellen som du har gjort med deg selv på innsiden som person de siste få årene.

      Jeg har alltid syns du har vært skjønn, og alt det der god å skrive, interessant blogger.
      Men ikke søren om jeg hadde forventa å se deg slik som du er den dag idag.

      For meg så gikk du fra å være en rosablogger som jeg så stå å gråte og være usikker Og frustrert over et hår. Eller sånne ting. Og at du var usikker på deg selv som person og virket som du var redd for hvem du ville bli eller hvem du ville være i denne verden.

      Jeg så på deg Som en person som var mye opptatt av sminke, klær, festing, og likes på sosiale medier.

      Ingenting jeg skriver er ment negativt. Men mitt poeng er. SE HVOR DU ER IDAG!
      Sophie, du har vært med i skal vi danse (du hadde vunnet)
      Du er fortsatt Norges største blogger, du har kjøpt deg verdens fineste leilighet som passer deg, du tar vare og bryr deg om de rundt deg. Du har overbevist leserne dine at du har mye viktigere verdier i livet ditt en sminke og shopping. Nemlig selve miljøet, dyrene, menneskene, de viktige tingene i livet. Du viser hele tiden hva som er verdt å leve for. Hva som faktor er viktig!
      Du engasjerer deg veldig om hvordan verden er. Urettferdighet hater du. Du brenner for rettigheter til dyr, du har en sterk stemme NPR det kommer til pelsindustrien/ palmeolje og sånt, som jeg virkelig beundrer!

      Du er så sterk, klok, smart, snill, og helt faktisk person. Ikke bare ser du fin ut men du har et sinnsykt fint hjerte også, som er viktigere❤️

      Jeg sku virkelig ønske jeg kunne møtt deg og snakket Med deg, for jeg kjenner meg sånn igjen i mye av det su skriver rundt mobbing, ensomhet, depresjoner og angst.

      Har ikke så mange å snakke med fordi jeg synes det e vanskelig å få venner i ”voksen“ alder (21) men seriøst. Du bare ja hva skal jeg si. Du e bare så bra! Skulle ønske jeg kjente deg. Kunne snakke med deg.

      Men uansett! Lov meg å fortsett din styrke, fortsett å kjenn på dine svake sider, lytt alltid til kroppen din, og vær akkurat den du er❤️ alltid, avansert. Fine sterke Sophie!
      Klem fra Mareya!
      Håper virkelig du for lest dette 😘

    11. du er et fantastisk menneske på alle måter Sophie. Håper de som er så heldig å få besøk av deg sitter igjen med samme følelse jeg gjorde da jeg fikk møte deg for å få signert boken din. Selv om det «bare» var noen få ord og en klem, gjorde det hele dagen min. Du er flott

    12. For ett fantastisk initiativ-det kan mange ha stor glede av! Synes det er merkelig at noen er negative og mener du gjør det av egoistiske grunner-det er ikke mye du kan skrive uten å få bare pepper tilbake😪

    13. Veldig fint initiativ som jeg tør påstå ingen andre bloggere hadde tatt. Du er egentlig en person som ikke burde være kjent (for din egen del), fordi din sensitivitet gjør all hetsen og kritikken ekstra tung å bære. Men samtidig er det nettopp det som gjør deg til en person som burde være kjent, nettopp fordi det er svært få sensitive mennesker som klarer å stå i det og dermed er det en mangelvare. Du er relaterbar og ærlig, hvor andre er alt for opptatt av å fremstå kald og kul. Sånn sett er det synd at du ikke er med i Bloggerne, for den serien kunne trengt en person som deg for å skape litt balanse. Akkurat nå er deltakerne en smørje av litt for selvsentrerte, litt for selvhøytidelige mennesker som det er vanskelig å relatere seg til.

    14. Ser på gamle episoder av bloggerne, og jeg dør av nysgjerrighet. Hvordan går det med kattene? :)))))

    15. Nå ble jeg skikkelig rørt! For en fantastisk fin ting å gjøre <3 Må være en stor opplevelse å få møte deg, jeg håper du får møtt flere mennesker som trenger en klem og en oppmuntring! Heia deg <3

    16. Du e fantastisk Sophie, og det bevise du gang på gang ❤️ æ heie på dæ og alt du gjør av hele mitt hjerte!

    17. Ja! Jeg vil. Stavanger. Min leilighet. Du får prøve 3 forskjellige coca cola zeroer, de smaker forskjellig. Det finnes bare èn vlogg å legge til, og det er den?

    18. hei sophie jeg elker deg og du er den beste bloggern i verden jeg vil veldig gjærne møte deg og håper du vil møte meg love you hilsen en stor fan

      athina

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg