vennskap og tidsbegrensninger

Takk for alle fine tilbakemeldinger i går. Det gjør meg glad! Heldigvis bekrefter det noe jeg allerede mistenkte, at folk er opptatt av plagg med historie og kjærlighet i. Men viktigst, at det ser bra ut ❤️

I dag morges våknet jeg tidlig til å være i Harstad, her pleier jeg å sove så lenge jeg ønsker. Da klokken var rundt 7 var jeg derimot oppe fra senga, og siden da har jeg vært i et møte med pappa, jeg har handlet og gjort mailen, og så dro vi for å hente en leiebil til meg. Mamma og pappa sin bil er manuell og det husker jeg ikke lengre hvordan man kjører, selv om jeg kunne det inntil helt nylig. Veldig rart, men det har bare forsvunnet fra minnet mitt, eller fra kroppen min. Nå er jeg en automat-jente, hehe.

Jakken min er fra River Island, genserne er fra Chiquelle, skjørtet (kjolen) er fra Bik Bok.

Jeg dro også ut for å spise lunsj alene i dag, veldig koselig å høre hva de gamle tantene i Harstad snakker om over lunsj. I kveld skal jeg derimot ut å spise med noen venninner på Bark, vi avtalte det på fylla men jeg er glad vi faktisk overholdt den avtalen (enn så lenge, kan jo være ingen dukker opp). Det er så typisk at man sier “vi mååå spise middag sammen til uken” og så skjer det aldri, og som regel er det veldig deilig at det aldri skjer også – bortsett fra denne gangen, når det er folk man er veldig glad i. Jeg klarer knapt å få møtt de vennene jeg har hatt i 20 år som jeg likevel anser som mine beste venner, så nye vennskap er helt umulig. Kan man i det hele tatt si det til folk? Ofte når noen sier “vi må henge”, vet jeg det aldri kommer til å skje, fordi jeg vil prioritere jobb, trening, kjæreste, familie, å slappe av og ikke minst mine allerede nære venner og da er det ikke tid til folk man møter i do-kø på et utested. Jeg trenger vennskap hvor man kan snakkes en gang i måneden og det går helt fint, ikke de som krever så mye for det har jeg ikke tid eller ønske om. Hvordan kan man si det, egentlig? Jeg kan noen ganger føle meg som en dårlig venn, og kanskje jeg er det for noen. Og da passer man ikke sammen som jeg har fått erfare.

For å oppsummere; jeg synes det er utrolig hyggelig å møte folk fra bransjen, snakke om jobb. Jeg synes det er hyggelig å dra på en fest å bli kjent med noe folk der, og klikker man helt sykt bra – ja, da kanskje ses vi igjen om muligens ett år når vi begge får skvist det inn i kalenderen eller har overskudd. Og skjer det ikke i det hele tatt, så er det bare sånn livet funker og ingenting man kan holde nag over. Hvordan håndterer dere slike relasjoner? Jeg er så klart ikke helt låst fra å møte nye folk, men vi har jo alle bare 24 timer i et døgn.

Uansett, gleder meg til å se jentene i kveld. Balanse er bra og nå var det lenge siden sist.

13 kommentarer
    1. Veldig sant det du sier! Det er viktigst å ta vare på de man allerede har! Og at det ikke kreves for mye som du sier! Ha en fin dag, gode deg! <3

    2. Jeg er så enig med deg og ditt syn på hvordan vennskap skal være. Jeg er også der hvor jeg har «avsluttet» noen vennskap som rett og slett tok energien fra meg. For meg skal det være enkelt, og jeg skal ikke engang behøve å tenke på vennene mine selv om det går uker før vi snakkes. Det skal være avslappende, lett, og det skal ikke ta energi fra meg. Heldigvis har mine nærmeste venner samme tankegang som meg, så det fungerer utmerket.

    3. Skikkelig flotte å stilig bilder å koselig å kjempe kult innlegg synes jeg koselig å høre at du koser deg håper alt er toppers med deg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus ☀️♥️🌌🐱🗻🏞⭐✌👍🏕

    4. Har noen få nære venner jeg er veldig glad i, snakker noen ganger fler dager på rad, og det kan gå uker og til og med måneder. Heeelt greit, for man har ting som skjer. Føles fortsatt trygt. Typen derimot føler han må ringe venner jevnlig ellers mister man kontakten. Folk er forskjellige😋

      Ellers, skulle ønske du kunne legge ut et «venne-innlegg» igjen. For jeg savner virkelig å ha nære venninner. Men det er jo ikke bare å finne en person og bare «du, du skal bli min beste venn». Hehe..
      Har mange guttevenner, men hadde vært hyggelig å hatt hvertfall én god venninne. 🥰

      1. Helt samme her, samboeren min ringer også vennene sine ofte. Litt misunnelig på det også, for det virker koselig, men man er som man er.

        Jeg kan gjerne lage et “jeg søker en venn”-innlegg igjen, men om du går tilbake til de gamle er jeg sikker på at du finner noen i kommentarfeltet der også. <3

    5. TUSEN TAKK for at du har svart på kommentaren min det betyr alt for meg du er den beste uansett sophie Elise♥️ hilsen Kristian Magnus☀️😀

    6. Det du skrev om venner var utrolig interessant! Jeg har følt på i det siste at tiden virkelig ikke strekker til. Jeg har mange gode og nære venninner. Dette er fordi jeg er flink til å skape nære relasjoner, har brukt mye tid på dem og opprettholdt kontakt i mange år. Nå føler jeg at blir sliten av å henge med venninner opptil 4 ganger i uka. I tillegg til å ha samboer, trening, jobb, studier og familie som må treffes. Jeg har tenkt på at når man får barn kan man aldri verden rekke å være så sosial?
      Jeg slår ofte sammen vennetreff fordi det blir mye å møte hver venninne én gang i uka. Jeg har lyst til å ha vennskap mer på den måten du prater om. Jeg har noen sånne også men de er liksom ikke de nærmeste om du skjønner? Det kan hende det kan funke. Det hadde krevd mindre av meg som person. Men som du sier er det vanskelig hvordan man skal si det. Det er trist å miste venner også. Jeg føler de vennene med kjæreste har mer å gjøre, men andre venninner venter liksom på at jeg skal møte de.. Det har i det siste bare blitt mas og man føler set utilstrekkelig. For et luksusproblem.

      1. Jeg kjenner meg igjen i deg! Jeg hadde et skikkelig sosialt år eller to, hvor jeg var med folk nesten hver eneste dag og ble relativt close med mange. Men det er jo umulig å opprettholde når livet endrer seg.. Og du har nok riktig, de aller fleste som får barn er ikke så mye sosial og det er nok med god grunn. Og føler på det samme angående venninner uten kjæreste og at man kan få litt krass beskjed derfra noen ganger.

        Og ja, hvordan skal man si det..? Jeg har ikke peiling selv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg