ukens spørsmål – uvenner, penger og idealer

Reklame | én annonselenke

Er ikke du og Joakim venner lengre?
Jo, vi er det. Vi snakket senest for.. to minutter siden, haha. Og vi var på kino sammen her om dagen. Vi var veldig “flinke” til å møtes hele tiden før ettersom vi jobbet sammen, og Joakim ofte var med meg på oppdrag for å ta bilder. Nå gjør han sine ting og jeg gjør mine, så klart var det annerledes da vi hadde de samme forpliktelsene, begge var single, vi festet og holdt på. Men yes, fortsatt venner selv om det meste av kommunikasjonen (dessverre!) må skje på telefonen siden vi begge har lite tid.

Kan du legge ut bilde av bøkene du kjøpte her om dagen?

Her! Jeg har allerede lest “Nora eller brinn Oslo brinn” som er den første svenske boken jeg leser. Elsket den, og skulle ønske jeg hadde skrevet den selv. Den kommer snart på norsk om jeg ikke husker feil.

Hvordan er Kasper i virkeligheten, er han en like varm og positiv person?
Ja, han er ikke sånn hoppende-sprudlende-positiv, men han er positiv på en behagelig måte. Han ser det beste i folk og gir dem tvilen til gode, om du skjønner hva jeg mener. Alle får en fair sjanse, og det synes jeg er.. veldig positivt gjort, haha.

Han er absolutt en like varm person i virkeligheten, kanskje enda varmere til og med. De fleste åpner seg fort opp rundt han, han er en fantastisk samtalepartner.

Synes du at du fortjener å tjene såpass mye penger som du gjør?
Fortjener og fortjener.  Det er vanskelig å definere. Fortjener verdens rikeste mann å være verdens rikeste? Burde verdens snilleste egentlig være verdens rikeste? Sånn kan man jo holde på. Jeg tjener derimot ikke sinnsykt mye penger, jeg klarer meg helt greit men det er ikke svimlende summer. Men, jeg har jo to bestselgende bøker, egen serie og sosiale medier som når ut til mange, pluss jeg jobber hver eneste dag.  Men om jeg fortjener det spørs vel hvordan du definerer det.

Hvordan ble du en så flink foredragsholder?
Åh, takk! Jeg er veldig interessert i historiefortelling og blir inspirert av folk som kan bygge opp en historie bra, om så det bare er rundt middagsbordet. Jeg plukker opp sånt og tar det med meg videre. Det hjelper sikkert på at jeg ikke er så veldig nervøs, men blir helt rolig etter bare noen sekunder på scenen.

Hva ville du utdannet deg som hvis ikke bloggen ble så stor?
Jeg ville sikkert tatt markedsføring først, men så utdannet meg videre innen noe med miljø slik at jeg kan kombinere: å jobbe med markedsføring for en veldedig organisasjon.

Har du lest “the law of attraction”?
Ja, jeg leste den da jeg var ung men jeg likte den ikke. Jeg har praktisert “the secret” siden jeg var et barn, også uten å vite helt hva jeg holdt på med. Så for meg så ble det litt som å lese en bok om hvordan man pusser tennene, jeg kan det allerede og gjør det hver dag. Men det funker absolutt.

Har dere vurdert å podcaste flere ganger i uken?
Oh no, det hadde vi aldri klart! Til tider er det vanskelig å få kabalen til å gå opp med én gang i uken siden vi ikke alltid er i Oslo samtidig. Men, podcasten vår får en liten upgrade i tiden som kommer og det gleder jeg meg til. Jeg er faktisk skikkelig stolt av podcasten vår, jeg synes den er så bra og virkelig et friskt pust inn i podnorge. Takk for at du lytter!

Har du et godt tips for å komme i gang med treningen?
For meg funket det veldig fint å begynne å trene litt hjemme. Det beste jeg eier når det kommer til hjemmetrening vil jeg si er såkalte “minibands” som du fester rundt anklene, knærne, armene eller hvor du ønsker. Billig er det også, og disse er i sykt god kvalitet, jeg har hatt de leeeeenge. Du finner dem HER.

Om du søker på “workout with mini bands” får du masse guider. 

Hvis du måtte ugjøre en ting i livet du har gjort, hva ville du valgt?

Jeg ville ha droppet å sagt hvem Elsk Meg er inspirert av, for det førte seriøst ingenting godt med seg.

Har du tatt ut all restylanen i leppene dine?
Jeg har fjernet den ja, men ikke alt gikk bort. Noe sitter fortsatt igjen som “klumper” og det er irriterende..

Mener du at du IKKE fremmer ett usunt skjønnhetsideal? Hvordan kan du isåfall mene det etter at du har fikset på nesten alt ved ditt eget utseende?
Vanskelig spørsmål, men jeg mener ikke at jeg “fremmer” noe som helst slags ideal egentlig. Jeg ville aldri sagt “jeg fremmer et sunt ideal” men jeg ville heller ikke sagt at jeg fremmer et usunt, for.. det blir så merkelig å si. Og ikke noe jeg kan kjenne meg igjen i. Jeg trener og spiser sunt, så det er jo fint. Folk vet jo at jeg har operert men man blir jo faen så hatet når man velger å være åpen om det. Jeg er ikke uærlig, men jeg ønsker å holde sånt for meg selv ref debatten. Sånn blir det, tydeligvis var det jo feil å være åpen. Og man kan jo aldri vinne heller.  For meg er det minst like behagelig å holde den delen av livet privat men jeg følte det riktige var åpenhet. Deeeer tok jeg visst feil.

Ukens spørsmål kommer fra nå av hver lørdag, og da samler jeg sammen ting som har dukket opp i kommentarfeltet. <3

58 kommentarer
    1. Det med Elsk meg tenker jeg at de aller fleste visste om fra før, jeg visste det i hvert fall lenge før du sa det. Det var nok mange andre som visste også. Men hva gjør at du angrer på at du sa hvem det var? Har det blitt brukt i mot deg på noen måte?

    2. Du skriver at du ikke tjener «sinnsykt mye penger», og at du «klarer deg helt greit». Kjenner jeg blir skikkelig lei meg når du skriver det. Virker som at du ikke vet hva det vil si å «klare seg helt greit», summene av det du tjener har jo blitt offentliggjort og flere vet jo at det er en del. Å klare seg «helt greit» er å få utbetalt 20, kanskje 30.000 om du er heldig i måneden med masse lån og penger som skal dekke til husleie og alt som følger med. Mener ikke dette noe vondt og jeg skriver ikke dette fordi jeg ikke liker deg, for jeg syntes oppriktig du er en fantastisk person! men man føler ekstra på det når man faktisk er en av de som tjener «helt greit».

      1. Enig her, du tjener mye mer enn helt greit. Du tjener utrolig godt og burde være super fornøyd. Jeg er ung uføretrygdet og tjener 16000 i mnd. Tenk litt på den du, før du sier du tjener helt greit. I fra mitt synspunkt er du rik. Hvorfor undervurderer du din egen inntekt og i samme slengen får du mange til å føle seg direkte fattige.

        1. Oda: Samme her!😢 I feel you! Jeg venter på mulig ufør, så har sosial stønad nå, som er enda mindre…😢

      2. Jeg blir lei meg når du mener 30.000 er “helt greit”.
        Jeg har 16.000 pluss to barn, å jeg syns jeg klarer meg greit. Vi mangler ingenting. Finnes mennesker som har enda mindre enn meg også.

        1. Da synes jeg ikke du skal bruke deg om hva Michelle mener, om du selv synes du klarer deg fint og barna dine ikke mangler noe. Det er jo tross alt mye viktigere enn hva Michelle, som du ikke kjenner og aldri har møtt, mener er en grei inntekt.

          1. Hehe Neida, jeg bryr meg ikke heller. Ville bare påpeke at hennes kommentar var litt bak mål mtp at ho ble lei seg pga hva du tjener kontra henne. Når realiteten er at ho selv også har det mer enn nok greit i forhold til mange andre.
            Men man kan ikke sammenligne inntekter osv, for det er relativt individuelt hvordan man lever og hvordan man ser på ting.

            Men tusen takk for koselig respons! Håper du har hatt en fin søndag ☺️

    3. Gøy at spørsmålet mitt kom med. Skjønner godt at du ville droppet å offentliggjøre navnet på personen Elsk Meg handler om, selv om han egentlig offentliggjorde seg selv først. Så i den forstand er det jo ikke på dine skuldre.

    4. Takk for svar! Jeg vil si at du er uærlig når du lyver til en følger som spurte om du var i Tyrkia på DM (så screenshots på jodel) i påsken (noe du åpenbart var, for å utføre en operasjon eller noe lignende) og sa at produksjonsansvarlig for podcasten hadde lagt ut screenshotene, men du hadde flere screenshots fra Tyrkia blant annet dagen før når du reklamerte for Storytel.. Du viste ikke noen nye bilder på over en uke og plutselig kom du tilbake med helt forvandlet nese og rett neserygg. Sier ikke at dette er noe som skal dokumenteres på bloggen, men ett enkelt ja når noen spør om du har fikset nesen igjen synes jeg er ok og ihvertfall bedre enn å lyve. Akkurat som med rumpa, som du løy om i 2 år, sa at kom av både vektoppgang og trening, som det hadde vært best å være ærlig om sånn at folk ikke tror det er ett oppnåelig resultat av å gå opp noen kilo eller å trene en gang i uken. Det blir noe annet å svare når man får ett spørsmål enn å skrive innlegg etter innlegg om skjønnhetsbehandlinger som skal fikse på ditt og datt eller dokumentere hele prosessen ved en operasjon på bloggen.. Skjønner at det er vanskelig å vite hva man skal gjøre mtp på debatten, men uærlighet og løgner synes jeg ikke er noe bedre.

      1. Men, helt ærlig. Som hun skriver ovenfor, så får hun hat og kjeft for å «fremme plastisk kirurgi» hver eneste gang hun er ærlig om operasjonene sine? Folk er sykt nysgjerrige av seg, men om kortene blir lagt på bordet så snur nysgjerrigheten seg til å bli slemme, hatefulle kommentarer om hvor dårlig forbilde SE er som «fremmer» plastisk kirurgi ved å være åpen.

        1. Sånn er vi mennesker, forskjellige på alle plan. Noen sladrer , noen lyver ,noen er utrolig nysgjerrige etc… Er enig med deg at det blir oppstyr uansett hva hun gjør og det er jo ikke greit. Etter debatten burde alle forstå at hun har et privatliv å skjerme. Det blir vanskelig når noen alltid leker etterforsker, synser og tror uten å vite. Dette må det bli en slutt på. Slutt å lese bloggen hvis det hele tiden må fokuseres på SE sitt privatliv. Hun deler det hun vil. Det hun ikke deler har vi ingenting med.

        2. Å svare på et spørsmål om hun har fikset på nesen igjen (eller rumpa som ett litt eldre eksempel), som er åpenlyst og store endringer som ALLE ser uansett, er ikke å fremme operasjoner mener jeg. Å skrive om rare skjønnhetsbehandlinger/operasjoner eller komplekser ingen har hørt om er noe helt annet 🙂 Ærlighet varer lengst, men man må jo såklart tenke på hvordan man ordlegger seg! Hun fikk 0 kritikk for syn hun endelig valgte å være ærlig om at rumpa var operert i serien sin, det var jo det eneste folk ville.. Som sagt, store endringer på utseende som alle ser uansett, er det best å være ærlig om i stedet for å komme med diverse løgner eller unnskyldninger til hvorfor nesen/rumpa eller hva det måtte være plutselig ser helt annerledes ut. Og si «ja, jeg har gjort det» skader ingen og skaper ikke press på noen måte.

        1. Batiste tørrsjampo gjør at håret knekker. Jeg mistet masse hår pga den.
          SE; Når sant skal sies så bruker jo du extensions mye for volum og lengde?

    5. Nydelig fantastisk vakker bilder og kjempe kult å koselig innlegg og du er favoritten min og en going har vilt med puse kompis i senga mi i dag super kos synes jeg ønsker deg alt godt og en riktig fantastisk god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😃🦋👍♥️🐱🌌✌

    6. PS. Jeg synes personlig du er ett usunt skjønnhetsideal fordi du har operert på og fikset på såpass mye at det er ett ideal som det er nesten umulig å leve opp til. Og å fremme dette utseende er jo nettopp det du lever av (virker det som?), du spiller mye på kropp og utseende. At du trener og lever en sunn livsstil og er åpen om det er kjempebra, men har ingenting med å være ett sunt skjønnhetsideal å gjøre. 🙂 Men igjen, takk for svar og alle må få lov til å tenke sitt rundt det. God helg!

      1. Enig, hun er et uoppnåelig skjønnhetsideal. Folk med hodet på rett plass opererer seg ikke til noe helt annet. Trening/kosthold er ikke det folk forbinder med deg SE. Du kan trene til du stuper og spise nesten vegansk, men det er opera sjoner folk forbinder deg med. Sånn er det og dette har du skapt selv. Nå burde du la nesa di i fred.

          1. Hva mener du med at det er folk sitt problem?Er du likeglad for påvirkningskraft du har på andre unge? Du sliter med troverdigheten nå. Det er som å møte seg selv i døra? Du bør i det minste være ærlig på ting. Dette er på en måte bloggen for komplekser på utseende. Farlige greier som lett påvirker.

            1. Synes det med å snakke om, eller ikke snakke om egne plastiske operasjoner burde være opp til hver enkelt. Synes det er bedre å gå ut med det, enn at unge jenter skal tro at “Sophie Elise sine pupper ble plutselig store over natta da hun var 18 år, så da skjer det med meg også”. Du har vært ærlig i din sak, du har sagt at det ikke anbefales, fordi man må jobbe med seg selv fra innsiden ++. Hva vi gjør med egen kropp er privat, og hva vi velger å dele med andre, er opp til oss selv. Selv om du Sophie Elise er en offentlig person, så er de handlingene du gjør med egen kropp og eget liv, en privatsak som DU velger som skal deles. Om du opererte deg i Tyrkia i påsken eller ei, er din sak 😊 Håper du har hatt en god helg, og ønsker deg en fin kommende uke 😘

    7. Det at du «M» tydeligvis studerer og legger mere til at nesen hennes er forandret synes jeg sier mer om deg enn sophie, nu e nu ikke æ en som vanligvis tenke over sånnt i det hele tatt men æ prøvde nu å studere just for fun å kom fram til at enten har æ jævlig dårlige øya eller så e æ bare dom førr æ ser virkelig ikke en eneste forskjell

        1. Og selvfølgelig legger SE igjen ett hjerte under denne kommentaren for å få det til å se ut som jeg er gæren og at hun selvfølgelig ikke har gjort noe med nesen sin!! Selvom hun vet godt selv at hun har gjort det og det er langt flere enn bare meg som ser det.. Men well played, Sophie! Well played:)

      1. Jeg la helt ærlig ikke merke til det før jeg så det all over Jodel og når jeg da så på bilder så la jeg fort merke til forskjellen, og stillheten på bloggen og insta ga mer mening 🙂 Sjelden SE går over en uke uten å dele ett eneste nytt bilde, det er kun når det er endringer på utseende på gang..

    8. Hærregud, la folk like å gjøre det dæm vil…det at æ feks ikke like pizza eller kort hår e IKKE et angrep på dæm som like det…så plis la nu folk ha sine personlige ting i fred og bry dæ heller om dæ skjøll å prøv å være et positivt tilskudd til den hær værden istedet førr en klagat sytpong…

    9. Fyfan, om du fortjene å tjene så mye? Førr et spørsmål! Så mye som du brette ut om dæ sjøl til hele norge i så mange år, så fortjene du å tjene en masse penga. Æ hadde aldri gjort det, uansett kor masse man tjene! Du tjene mye, men fyfan du har offra mye og jobba hardt før det!!
      Hadde du vært en klepphærsli person som tok privatfly og bare va sæssy og cocky, så hadde æ skjønt at folk stilte d spørsmålet!
      Sophie Elise, lov mæ en ting! Nyt pengan som du har fortjent! Alle som har fulgt dæ vet at du e fornuftig når det kommer til pengebruk og du sir ikke ja til alt bare før å få penga. Stå på! Hilsen Nordlenning som forgude din åpenhet og ærlighet!

      1. Nå har hun ikke akkurat en samfunnsnyttig jobb da, er sikkert det vedkommende tenker på. Sykepleiere, brannmenn, ambulansearbeidere etc etc har jobber der de ser mye tragisk, jobber hver dag hele året, helger, netter og helligdager borte fra familien, men tjener en brøkdel av hva SE gjør. Sier ikke at hun ikke fortjener pengene sine, men er mange som faktisk har krevende, fornuftige jobber som fortjener noen ekstra kroner mer enn hun gjør.

        1. Er ingen vanlige yrker hvor man jobber hver dag. Er det noe av de du nevnte som gjør det, så er det Sophie Elise. 🙄

          1. Hvis det å skrive dagbok og reklamere for overforbruk er å dra på jobb og gjøre nytte for seg, så er hun på jobb hver dag ja. Men som sagt, sier ikke at jeg ikke unner henne kronene hun tjener. Setter det bare på spissen for å frem poenget. Det finnes mennesker som jobber mye mer og mye hardere for en brøkdel.
            Jeg jobber forresten selv hver eneste dag, og ofte 12+ timer. Så jo, vi finnes, og vi er blakke 😅

            1. Da må noen melde ifra, for det er ikke lov å jobbe hver eneste dag, 365 dager i året 🤷🏿‍♀️
              Å tviler på at mennesker som jobber 12t skift over en gitt periode er blakke. Da burde man virkelig gå gjennom økonomien å se hvor pengene går.

    10. Er du enda veganer? Ser du spiser uvegansk mat og bruker ull, er virkelig ikke for og hakke på deg! Er et spørsmål siden du spiser uvegansk og slikt.

        1. Åja, du skrev at du var veganer i juletider når noen kalte deg dobbeltmoralsk for at du hadde hund! Men da er det oppklart, takk for svar 😀

    11. Har du lest noen gode bøker som handler om å «finne seg selv» (eller lignende). Er det noen du i så fall vil anbefale? ☺️

    12. Hei fine!❤️ Jeg vil bare si at jeg syns du har mange gode venner jeg. Du nevnte du hadde få! Du har jo de i serien din, noen fra Harstad, de du var kino med++!
      Jeg har 3 gode venner liksom. Til neste ukes spørsmål: hvor mange gode venner vil du si du har? Klem!❤️

    13. Mulig du har hørt om det (og kanskje bruker det), men kom til å tenke på at du som leser så mye bør sjekke ut Bookis! En “finn-app”, bare med bøker. Ikke bare har den masse bøker der (du kan også kjøpe nye der direkte fra bokhandlere), men det er superenkelt å selge/kjøpe bøker ved at de benytter Helt hjem som leveringsform. Det gjør at kjøper og selger ikke trenger å møtes – Bookis tar seg av overlevering.

    14. Debatten om plastisk kirurgi handlet ikke om åpenhet, men det å prakke det på noen. Du trenger ikke skrive et helt innlegg eller vise masse før og etter bildet av nesen. Det fins en mellomting, hvor du kan være så ærlig å si “ja jeg var i Tyrkia for å operere nesen”, uten å dele bilder, informasjon om hvor, hvordan og kostnader. Uten å ta oss med på hele reisen, kan du i allefall gi et enkelt ja i kommentarfeltet eller på innboks til de som spør.

    15. Jeg blir litt oppgitt..
      Sophie: Jeg har få venner
      Lesere: Nå føler jeg som bare har én bestevenn meg dårlig
      Sophie: Jeg tjener greit og klarer meg fint
      Lesere: Nå får jeg som tjener x-antall tusen i måneden dårlig selvtillit

      Folkens.. slutt å baser all selvtillit på andre mennesker. Finn styrke, selvverd og stolthet i deg selv og ditt liv, ikke i sammenligning med andre. Syns du selv at du har det fint? Ja, da har du det fint uansett faen om en annen person har det bedre.

    16. Jeg kommenterer sjeldent på blogger og dette er ikke for å komme med noen form for hat.

      Men jeg reagerer på dette du skriver under siste spørsmålet i forhold til sunt/usunt skjønnhetsideal. Du skriver at man aldri kan vinne heller. Men hva med hvis man ikke opererer seg? Da slipper man å ha valget mellom å holde det hemmelig eller å snakke om det. I tillegg lurer jeg på, har du tenkt på at det essensielle her er å ta tak i det psykiske og det som sitter i hodet? Dette har du sikkert hørt huuundre ganger før og du sier bl.a. etter debatten om plastiske operasjoner at du skjønner motpartens synspunkt, men det virker ikke helt som du egentlig skjønner det.

      Etter debatten så har du også forsvart deg flere ganger med at du mener det er viktig å snakke om komplekser og det er jeg HELT enig i, men det er en viktig forskjell der. Det går jo på hvordan man snakker om komplekser. Trenger man å snakke om hvordan man skal fikse på de eller kanskje man heller kan snakke om hva man kan gjøre i forhold til sin egen tankegang for at det skal bli bedre? Du har jo hørt dette, så blir jo bare gjentakelse, men du har forsvart deg etter debatten med at det er viktig å snakke om komplekser. Men det handler virkelig om hvordan du snakker om komplekser..

    17. Studerer? Enten er du A svaksynt, B eller så vil du rett og slett ikke se det. Du drar dette opp hele tiden du også. Liker vel å krangle om sophie da.. .og så heeeeeldig du er som får hjerte fordi du er som en bulldoser som beskytter henne mot alt. Temmelig latterlig, hun trenger jo ikke å svare, det tar du deg av. Nei, her er det ikke mye troverdighet igjen. Disse operasjonene bryr jeg meg ikke om. Det kan hun bare holde på med, men da vil også haterne som faktisk er de som er mest Oppegående og fortsette med sitt. Tror hun liker det veldig godt, mørkt og dystert i kommentarfeltet. Det har hun sagt selv. Dette har blitt til et sirkus som egentlig begynner å bli kjedelig. Rene freakshowet, ….Bbbbbbbb

    18. Hei! hvor kjøpte du Papillon? Jeg finner den ikke lengre. Er den beste boken jeg noen gang har lest og aner ikke hvor den er, nå. Skulle gjerne ha køpt den igjen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg