ukens spørsmål & svar

Hei dere! Jeg sitter akkurat nå å venter på å dra mot flyplassen. Herregud, jeg gleder meg ikke til denne turen! Shit, det blir tungt. Gleder meg til å oppdatere som vanlig hjemme fra Norge, men enn så lenge – her kommer noen spørsmål fra kommentarfeltet den siste uken.

Hvorfor vil du ha akkurat den hunderasen, Griffon, når du får så mye kritikk for det?
Jeg har gjort research på rasen og ikke minst grundig research på oppdretter, som er veldig opptatt av å avle frem hunder som er sunne og friske, over å møte “standaren” som mange søker. Jeg har helseattester fra begge foreldre, og snakket med flere som har peiling på hund. Ingenting er satt i stein og dette er en rase jeg er interessert i, vi ser på mange ulike alternativer og er aktivt i søket.

Da jeg kjøpte Charlie (pomeranian) var jo også det feil, og herregud – så bombadert jeg blir med meldinger om hvor feil det er at vi klipper pelsen hans (selv om det er rådet fra dyrelegen på grunn av eksem). Så, jeg stoler på meg selv og gjør research, snakker med folk og møter seriøse oppdrettere.

Men, det som gjorde at jeg falt for rasen var egentlig at Alexandra, som jobber i MyMuse har en Griffon. Han er ofte med på møter og er bare den søteste, mest avslappa og tillitsfulle hunden, noe som ofte er typisk for rasen. Jeg falt pladask og har tenkt på den siden.

Hvor produseres Glöd Sophie Elise? Hvor kan jeg få tak i det om det er utsolgt?
Vi produserer produktene våre i UK på en fantastisk fabrikk. Vi jobber med de beste! Om produktet er utsolgt der du bor kan du bestille på Coverbrands. Vet at mange H&M-butikker er utsolgt akkurat nå, men vi har sendt ut ny vareleveranse så det er bare å sjekke jevnlig.

Er du ferdig med å pusse opp hjemmet ditt nå?
Egentlig var jeg det (er så fornøyd med hjemmet mitt nå), men nå har jeg bestemt meg for å gjøre små endringer på soverommet til meg og Kasper, samt kjøpe ny sofa, stuebord og lenestol. Om noen av dere har tips på fine greier, si ifra.

Har du vaskehjelp hjemme?
Ja, jeg har det! Før var det to ganger i måneden men nå er det en gang i uken. Jeg er veldig glad i å ha det rent rundt meg (som absolutt alle mennesker), men er dessverre veldig dårlig på det. Det er som om jeg på automatikk roter og ikke kan forstå hvordan det blir sånn, haha.. I tillegg er nesten alt i hjemmet vårt speil og glassflater, alle som har hatt det vet hvilket helvete det er. Man må tørke støv tre ganger for dagen føles det som..

Jobber egentlig faren din for deg, betaler du han? 
Ja, så klart betaler jeg han. Han jobber fast med meg. Han er på en måte “alt” – han styrer kalenderen min, booker avtaler, drar i møter for meg, forhandler, strukturerer.. Alt fra å booke frisørtimer og sjåfør til å lande store avtaler å snakke med advokater etc. Pappa, eller Jan Olav som jeg kaller han, er en fantastisk ressurs i Sophie Elise AS.

Hva er det beste med Kasper?
Vet du, det er nesten umulig å beskrive. Men jeg føler jeg forelsker meg i et nytt menneske, ofte. Han fornyer seg og er flink til å ta meg med på den reisen, og vi er flinke til å aktivt jobbe med forholdet. Vi setter av tid til hverandre, vi er flinke til å kommunisere (det er han som har lært meg det) og han får frem det beste i meg. Den jeg er med Kasper, er det (dessverre) kun han som kjenner meg som. Da er jeg trygg, rolig, kreativ og leken, en versjon av meg selv som jeg skikkelig liker. Det må vel kanskje bli det jeg liker best – hvor trygg jeg blir i meg selv rundt han.

I tillegg til alt dette er han kjekk, smart, målrettet og litt sprø. Alt jeg liker.

Hvorfor er du så sjeldent sammen med venner? Hvem vil du regne som dine nærmeste? 
Ja, nå kom jeg jo nettopp fra en vennetur med Charlotte og en påfølgende reise med Henrik.. Men i hverdagen ser jeg ikke venner så ofte for helt ærlig, hvem gjør det? Hvem møter vennene sine ofte når man er midt i 20-årene, i fast jobb, bor utenfor byen og har samboer? Dere som får til det, applaus, men jeg har ikke energi – jeg hadde gått i veggen som den introverten jeg er.

Mine nærmeste venner er Henrik, Charlotte, Anne-Sofie, Marte, Fetisha, Stine Mari, Lotte, Louise og Joakim.

 

82 kommentarer
    1. Anbefaler deg å søke kunnskap hos veterinær, ikke oppdrettere. Så lenge rasen ser ut som den gjør, så kommer den aldri til å være “sunn og frisk,” uansett hvor langt du googler etter de svarene du velger å gå etter. Selvfølgelig vil du finne oppdrettere som sier at rasen deres er sunn og frisk. En hver veterinær med kunnskap ville sagt noe annet.

    2. Jeg jobber med en som har 3 griffoner over 10 år. Hun har vært aktiv i miljøet og aktiv på utstillinger. Men hun kommer ALDRI til å kjøpe griffon igjen fordi 98% av dem er ødelagte nå.. og alle 3 hennes går på faste medisiner og gjort det i flere år. Er det dette du ønsker å skaffe deg så ok. Men man burde virkelig ikke støtte slik dårlig oppdrett og rasestandard. 😥

    3. “stoler på meg selv og gjør grundig research”
      Hva mener du?
      Du klarer ikke engang å gjøre en research om en plastikkkirug, ikke husker du når du opererte hva, og du straight up lyver i finn.no annonsen din om at du og Kasper har “vært sammen i 4 år”
      Og at dere “lever et rolig liv” når sannheten er at du har tenkt å bryte dyrevelferdloven §3 og §11 (bare for å nevne noen. )

    4. Burde huske at en oppdretter er på en måte en selger. De tjener penger på at du kjøper hunden. Så selvfølgelig går de gode for hunden. Veterinærer fraråder rasen fordi det er dyreplageri.
      Har selv en hund som er halv griffon (adoptert fra organisasjon) og tilogmed med bare 50% griffon har hun puste problemer. Synes ikke du skal feie dette vekk som ingenting å si at alt blir galt uansett hva du gjør, for det gjør jo ikke det. Men leserne dine er ikke dumme heller…

    5. “ Så, jeg stoler på meg selv og gjør research, snakker med folk og møter seriøse oppdrettere“

      Sophie Elise, mener du seriøst at veterinærene med sin utdannelse og kompetanse, dyrebeskyttelsen, diverse organisasjoner som jobber for dyrevelferd lyver??
      Det er jo rasestandarden det er noe alvorlig feil med og det er jo rasestandarden oppdrettere kjemper for å oppnå. Les https://www.advokatbladet.no/dyrevelferd/vil-saksoke-oppdrettere-for-a-stanse-hunde-avl/145970

      Kanskje heller forhøre deg med de som faktisk sitter med kunnskapen enn å høre med mannen i gata og oppdrettere som gjør alt for å snakke frem rasen sin.
      Du kan hvertfall glemme å late som du bryr deg om dyrevelferd.. Hilsen veterinær

    6. Kjære Sophie, nei nei nei ikke skaff deg en Griffon. Dette kan være en av sjangsene dine til å fjerne litt av “hykler” stemplet (ment på den beste måten, vi er alle litt hyklerske som du har skrevet tidligere) og heller få deg en bærekraftig hund. Husk demand og supply reglene.. gjør meg ingenting at du skaffer deg hund fra oppdretter istedenfor å adoptere, men da må du velge en hund som har en sjangse i fremtiden. Vær så snill og tenk deg om.

    7. Er så enig i dette.

      Henviser også til ett av dine forrige innlegg hvor du sier at et glamorøst liv ikke er noe for deg.
      De fleste av oss har vel ikke vaskehjelp hjemme en gang i uken på grunn av penger. De fleste vil vel si seg enig i at de liker å ha det reint hjemme, og ikke synes det er spesielt interessant å vaske. Det er en unnskyldning å si at man har det pga. at man har “dårlige ferdigheter” med vasking. Det holder ikke.

      Da er det snakk om… dam dam da.. penger! (velkommen til det glamorøse livet)

    8. Du er iallefall ikke en forkjemper for dyrevelferd og dyrs rettigheter, det kan jeg iallefall si, så ak det skal du ikke ha noe kreds for og kan bare klappe igjen om at du elsker dyr bla bla, når du velger å muligens anskaffe en rase som er så plaget, har du faen ikke en hjerne å tenke med eller har den blitt svidd vekk i solarium og glemt igjen hos plastikkirurgene du har vært hos? Forbilde du liksom, meg midt i ræva!

    9. Må si jeg blir overrasket over at alle kommentarene er fylt med kritikk (noe som kanskje du ikke blir), dette er utrolig synd. De prøver vel å være rådgivende, men det var ikke det inntrykket jeg fikk da jeg leste.

      Derfor føler jeg for å legge igjen iallfall en positiv kommentar:
      Jeg forstår deg godt på mye av det du skriver. Vi har vurdert vaske hjelp selv og kjenner mange som har det, for å nevne noe. Jeg blir frustrert av å se så mange kritisere deg personlig på ting som hunderase og søkemetodene dine. Om folk er veldig opptatt av å senke etterspørselen på enkelte raser, slik at vi slutter å avle de opp til å bli usunne, så er det ok. Da er det mye man kan gjøre for å få frem dette budskapet hos folk! Det er ikke slik at bare fordi du har et kommentarfelt så kan man prakke på deg et kollektivt ansvar.

      Stå på Sofie ❤️💪🏼

    10. Hei. Det hjelper jo ikke at du søker verdens beste oppdretter. den rasen og flere lignende raser som har blir så forfrengt avlet opp til å se sånn og sånn ut og får de store helseproblemene. Skjønner du ikke da at det hjelper jo ikke at vi fortsetter å kjøpe de. Det har jo vært forslag om at det skal komme en lov om at det ikke skal være lov til å avle frem slike kortnese/ de hunderaser som viser seg å få så mye plager. Det kan sammenlignes med kjøttbransjen eller andre miljøperspektiv. Vi må slutte/gjøre mindre av den tingen som ikke er bra. Og hva tror du opprettere vil fortelle deg??? Var riktig sagt her at det er jo veterinærere og andre fagfolk og ikke opprettere. De er jo ikke kritikerne og de som er imot slitt avling.

    11. Jeg blir så utrolig kvalm av dere nettroll og hater! At det går an og ha så lite respekt, og spy ut så jævlig mye dritt.. Jeg fatter ikke….. 🙄😶 Tror dere burde gå på NKK sine sider og lese mer om Griffon rasen(e) der. Så får dere litt mer opplæring innen den rasen.

      Jeg fatter heller ikke hvordan Du Sophie Elise makter all den dritten som blir kommentert på din blogg, Instagram, og Facebook.

      Uansett hvilken hunderase du går for, ønsker jeg deg lykke til ❤️👍 Det er viktig og prate med veterinær og oppdrettere innen den rasen.

      Jeg skal ikke si noe negativt eller slenge drit, men så er nok jeg litt eldre enn mange av di som kommenterer her. Og jeg vet også det at behandler man folk med respekt så kommer man så utrolig mye lenger.

      Ønsker deg også en nydelig førjulstid i samme slengen. 🎅🤶🎄⭐

      Gi blanke faen i disse nettrollene, haterne og fjortissa som slenger med kjeften. Di er uvitende og sjalue. Det er nok det det handler om til siste slutt. Er det ikke bakdelen din så er det noe å sette fingeren på… Nei, stå på SE.. 😇☺️

      1. Mette, her er det folk som BER henne ta kontakt med veterinær, som BER henne tenke seg om, som BER henne huske hvilken stor plattform og påvirkning hun har. Til og med en veterinær. Og disse menneskene kaller du fjortiser og sjalu (det heter ikke sjalue)… du kaller deg godt voksen, men her har du fullstendig skylapper på deg!!!

        1. Hvem som helst kan undertegne som veterinær når man kommenterer her på bloggen. Og kopiere fra Google er jo en lett sak, for da å virke som om man har peiling på det meste… Men uansett.. Uansett hva SE skriver på sin blogg, så må dere nettroll slenge drit, og tro at dere er så jævlig Mye bedre. Tenk om SE hadde vært like “PERFEKTE” som dere nettroll, da hadde dere ikke hatt mye og klage over!!!! Jeg blir kvalm av slike mennesker som tror di vet så mye bedre enn enkelte. Fysj… Og bare det at du henger deg opp i hvordan JEG skriver Sjalu, sier jo litt da! 🤦‍♀️🙄🙄

      2. Mette er en gammel naiv kjerring som ikke skjønner en dritt av slike plattformer. Hun skjønner ikke at hun tilber en narssisist som Sofie steen isachsen

        1. Og ikke skjønner dere heller at hun igjen nevner denne hunderasen nettopp for at dere skal bli provosert og kommentere 🙂 Det er tross alt sånn hun tjener penger, ved at dere diskuterer frem og tilbake her og klikker dere inn på innlegget igjen og igjen. No hate, no shade altså, man gjør det man gjør for å få inn penger.

          1. Hehe, spot on, Kathy – at folk ikke skjønner dette enda…?? ☺️🙄 Flere klikk, more money. Er tross alt Se sitt levebrød. Smart.

        2. Og hvor gammel er du da lillevenn?? Så store ord som kommer ut av ditt tastatur. Har du lært di ordene på skolen du da?? 👍 Opp for deg

          1. Du klarer ikke være enda litt mer nedlatende og ekkel da. Når du først er i gang liksom. Ref. Det du skrev over her om at du hater nettroll

            1. METTE
              Jeg vil ha meg frabedt å bli kalt et «jævlig nettroll» fordi jeg kun ber SE tenke seg om ang. hund. Ikke ett sted skrev jeg noe om hennes utseende eller andre upassende ting. Du har en holdning som er så ovenfra og ned at det er kvalmende. Nedlatende og ekkel, som Katherine over her skriver. Og enkelte beskylder du for lite skolegang. Det er jo spot on, når du tydeligvis ikke har vært tilstede i norsktimene, jfr alle dine skrivefeil.
              En vakker dag våkner vel du også, flau til langt inni margen!!

    12. Griffon er en super rase, har en lang håret bruxellios og en kort håret petit brabancon ❤️ Og har ikke hatt noen problemer så langt. Blir gøy og se om du en dag skaffer deg en, di er den mests sjarmerende rase og med så mange utrykk. Lykke til ❤️

    13. Du har tanker om deg selv som virkelig ikke stemmer med virkeligheten. Dette er et karakteristisk trekk hos en narsissist.
      Du tror du gjør mye bra både for miljøet og dyr, at du er smart og snill. I virkeligheten gjør du ting for miljøet og dyr når det passer deg, men når du feks vil fly eller skaffe deg en uetisk hund så er det ikke så nøye med dette dyrevelferden og miljøgreia.
      Samtidig er du veldig nøye med å skryte av hvor miljøbevisst du er osv, at du plukker søppel osv. Samtidig som du promoterer et vanvittig overforbruk av klær og alt mulig i annonse dine, det er jo virkelig bra for miljøet.
      Du Prøver å tegne et bilde av deg selv som er helt feil.
      For å få skryt, for å tjene penger på bloggen, og fordi du er en narsissist.
      Dessverre har ikke du nok selvinnsikt til å forså dette selv.
      En oppdretter vil selvfølge skryte av kulene sine. Hva forventer du? Hva med å heller snakke med folk som har utdanning / kompetanse , og ikke er ute etter å selge et «produkt?»

      Denne bloggen er noe av det verste jeg har vært borti.
      Hva er foresten greia med å vise fram den fake ræva i alle bilder , når du har type? Hva er det du prøver på egentlig ?

        1. Enig i alt det som er sagt over her, bortsett fra “hva er poenget med å vise frem rumpa når hun har kjæreste”. Kjæresten EIER ikke henne, og hun kan gjøre hva hun måtte ønske. Dette er hennes blogg, det er hun som tar bilder, og legger ut. Dette gjør hun fordi hun vil gjøre det. Det er langt ifra å være respektløs for kjæresten, ettersom dette er noe han tydeligvis er helt ok med.

          Vi trenger ikke å forsterke tradisjonelle kjønnsroller noe videre. Kvinner kan få vise frem så mye eller så lite de selv måtte ønske, og det samme gjelder for menn. Vi bestemmer over egen kropp.

          Og ja, hun gjør ting når det passer seg selv. Motsier det hun tidligere har sagt, og er dermed dobbeltmoralsk. Bruker alltid unnskyldningen at vi “alle er ikke perfekte”, og nei vi er ikke det. Men kom igjen, selvfølgelig vil en oppdretter fronte rasen sin. Huff… blir oppgitt

    14. Hei,
      Anbefaler virkelig griffon. Vi har det selv og gjorde mye jobb i forkant med å lese om der. Fordelen med dem er at de blant annet ikke har de samme pusteproblemene som mopsen blant.

      Friske, fine og snille hunder.
      Skulle jeg hatt en hund igjen, hadde jeg valgt den rasen definitivt! De er kjempe kosete og liker gjerne å ligge på trange plasser så lenge det er inntil deg ☺️ Anbefaler også å bli med i en gruppe på fb for de som har griffon. Er veldig kjekt å se hva folk deler der.

      Godt valg! Masse lykke til 💕

    15. Synes det er rart at du velger å ta opp dette med Griffon igjen. Du vet jo hva leserne dine tenker om det etter å ha skapt en kommentarfeltstorm rundt det to ganger før. Og “men folk spør jo om det” holder ikke som grunn, for det er mange gjentatte spørsmål du velger og ignorere for å unngå at det stormer. Selv har jeg null peiling på den rasen, men hvis man velger å heller lytte til oppdrettere enn veterinærer så er det rett og slett for å rettferdiggjøre sitt uetiske valg.

    16. Knallbra å superkult innlegg synes jeg å magiske å Entyrlig bilder synes jeg du er modig å tøff å den snilleste ønsker deg alt godt og en riktig god dag fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🦋🌌♥️😃🌠

        1. Klaus, skjerp deg. Kristian Magnus er en hyggelig fast følger av Sophie som utelukkende har vært positiv og trivelig.

        2. Helt enig! Skjerp deg, Klaus!

          Synes det er fint at det finnes noen som faktisk kun fokuserer på det positive. Klem og god jul til Kristian Magnus og puse kompis!

          1. Ikke bry deg om kommentaren til Klaus du, Kristian Magnus 🙂 Du virker som en herlig person og alle kommentarene du legger igjen til Sophie er så snille og hyggelige! God jul til deg, håper du og puse kompisen koser dere masse og nyter julen.

        3. Klaus, alle burde hatt en Kristian Magnus i livet sitt 🙏 Han øser ut varme, kjærlighet og gode ord, han er et virkelig godt menneske 💙

      1. Hvor gammel er du Kristian Magnus? Har alltid lurt på det 🙂 Du er alltid så positiv! Det er så flott!

    17. Hei! Virkelig ikke noe hate, men tenk på signalene du sender ved å skaffe en sånn hund. Jeg forstår 100% at du har lyst på en sånn hund, og at du faktisk har muligheten til å velge en som fremstår så sunn og frisk som mulig. Men ikke alle har den muligheten/gidder å finne «ordentlige» opprettere og er villige til å betale for en hund som er «laget» på en sunn måte. Du sier selv at du falt pladask for ei du kjenner sin hund, og andre kommer til å gjøre det samme med din. Når du som kjendis skaffer en sånn hund, selvom din fungerer 100% optimalt, så bidrar du likevel til at enda flere skaffer seg disse (og da gjerne ikke fra de bra folka). Du har skrevet en bok som heter forbilde, som jeg ikke har lest og vet dermed ikke hva den handler om, men vær så snill og vær en. Vær så snill og velg bort ønske ditt og tenk på alle de hundene som faktisk sliter, som du bidrar til at det blir flere av. Om noen du kjenner har en slik hund som har alle de egenskapene du vil ha, så kommer dette ofte fra trening av hunden, ikke selve rasen. Det er viktig at vi kommer oss bort fra stereotyper av hunder, slik som pitbuller.

    18. Skulle så ønske at du var en av de som ikke støtter den forferdelige hunde oppdretts industrien, hvor fokuset er å dekke menneskers egoistiske behov fremfor dyrets beste. Vær så snill Sophie Elise. Tenk deg om en ekstra gang <3

    19. Jeg skal være helt ærlig med deg og si at det virker ofte som du ikke tenker ordentlig over ting før du tar en beslutning. Ser du at du har langt hårfeste – ja da er det bare å fikse det med en gang. Har du litt overbitt – ja da er det bare å sette i gang en kjeveoperasjon. Jeg kunne holdt på sånn her i en evighet, men det orker jeg rett og slett ikke da jeg ikke kjenner deg som person og det sikkert kan diskuteres mange «grunner» fra din side, som du naturligvis alltid har.
      Jeg har vært mye fram og tilbake med deg de siste årene, men har nå egentlig bare funnet ut at jeg nesten må slutte å lese bloggen eller se storyene dine på snap/instagram da du kun provoserer meg. Jeg er ikke for å være slem med andre mennesker (uten grunn selvfølgelig, det finnes alltid flere sider av en sak), men jeg syntes virkelig du trenger å høre dette: du kan virkelig ikke fortsette å sette deg selv i et annet lys, slik at du skal virke eller framstilles som noe bedre enn de valgene du tar. Du mener på at du ofte gråter når du tenker på miljøet, hvorfor i alle dager orker du å annonsere for et ekstremfobruk nesten HVER ENESTE dag? Jeg syntes rett og slett det er helt forkastelig! Vil du ha et slik forbruk, greit! Men da kan du faktisk ikke fortsette og mene på at du er for et bedre miljø? Action speaks more than words, og dette er så sant som man får det. Men det virker ikke som det gjelder for deg. Og den grunnen er nok – som veldig mange andre mennesker (dessverre) – penger. Du har penger til å fly masse, så hvorfor ikke. Du får penger for å annonsere for nye produkter hver eneste dag, så hvorfor ikke. Åh jeg syntes det er så fryktelig synd, og jeg føler virkelig at jorda blir å gå tapt fordi mennesker setter sine egne behov (vet ikke engang om jeg kan kalle det behov) over noe så viktig som vårt «hjem».

      I tillegg, så får du så mye hyll over at du har delt de negative sidene ved operasjonene dine. Ja, det er i teorien bra. Men når alle disse operasjonene ikke har endt med at du har fjernet implantat, men kun ført til enda en «forbedring» så mister du meg. Er det virkelig så viktig å være perfekt? Er det ikke mulig å føle seg bedre på andre måter, jobbe med seg selv?

      Jeg håper og ønsker at du ser dette og tenker over visse ting eller valg som du tar. Jeg er ikke en typisk 40 år gammel bitter kjerring som sitter og håper på å oppdra andre over nett, men dette er noe jeg nesten bekymrer meg over med tanke på utviklingen, og føler virkelig jeg må si noe. Når jeg tenker meg om så har jeg vel rett til det også.

      Lykke til videre.

    20. Klaus du tar så feil å det er helt sikkert du kan dra til hevet for du kan ikke uttale deg mo meg i det hele tatt søk hjelp selv hilsen Kristian Magnus 😠👊✊

    21. TUSEN TAKK for alle god ord å varmen som dere gir meg det setter jeg stor pris på å betyr mye for meg hilsen Kristian Magnus 🙂♥️

    22. Fra NKK:
      Disse rasene er generelt friske og robuste, og hundene lever gjerne lenge og er generelt i god fysisk form til godt opp i årene.

      I følge raseklubbens rasespesifikk avlsstrategi er griffon en rase som ikke oftere oppsøker veterinær enn andre hunder. De vanligste problemene er i følge Agria Dyreforsikring patellaproblemer (som er et problem som oftere rammer hunder under 10 kg), påførte øyeskader og urinstein.

      Chill.

      1. Karoline, du har ikke satt deg godt nok inn i dette desverre.
        NKK er jo del av problemet;) Så hva de sier betyr faktisk ingenting. Hadde de ikke satt de rasestandardene de har gjort så hadde vi ikke hatt disse problemene. Det er jo NKK rasegruppene som dyrebeskyttelsen ønsker å anmelde for brudd på dyrevernsloven..

    23. Å kjøpe en Griffon vil ikke være greit uansett! Det er en sjanse for at den hunden ikke blir å ha det bra, og den burde du ikke ta! Og verst av alt, du er en INFLUENCER, Sofie. Skjønner du ikke hvor stor påvirkningskraft du har? Det blir reklame – enten du vil det eller ikke – for Griffons hver gang du legger ut et bilde av den. Og da vet du ikke om de som blir påvirket av deg gjør research først. Og du synes kanskje det er teit å si at det blir din feil at flere evt. kjøper Griffons, men som den “dyrevennen” du er så synes jeg du skal tenke igjennom det

    24. Du skriver på snap, at vi bør prøve en flytur i 11 timer hvor man ikke kan sitte mer enn 15 min ad gangen. Nei takk, hvorfor skulle man operere ræva for å oppleve det?

    25. Dere som dag etter dag skriver her om andres valg av hund. Springer dere rundt i gatene og skjeller ut de som har disse kortsnutede hunderasene? Dag etter dag forsurer dere en enkelt persons valg av hund i kommentarfeltet og det begynner å ligne på terrorisering av et menneske.
      Send leserbrev i aviser -gå i demonstrasjonstog eller kontakt NKK om deres personlige meninger !!!!!!
      Men la da et enkelt menneske i fred da!!!!!! Hele Norge er full av kortsnutede hunder og svært mange lever godt og har det veldig bra.
      All den aggressiviteten dere ytrer er virkelig skremmende.
      Hadde SE vurdert en schæfer ville hylekoret vært akkurat det samme!!! (Innavl hofteproblemer etc)
      Vær så snill å få dere et liv dere aggressive mennesker

      1. Hadde de invitert meg til å si noe, slik noen med en åpen blogg med åpent kommentarfelt gjør, så hadde jeg sagt det, ja.

    26. Ser du har skaffet deg både ny stor rumpe og hofteimplantat. Akkurat det samme som du gjorde med puppene, laget stor ståhei om at du skulle fjerne silikonpuppene men så byttet du bare til penere implantat. Hvorfor lyver du hele tiden? Du sier én ting men gjør det stikk motsatte. Påstår at dyrevelferd er kjempeviktig for deg, men vil kjøpe hunderaser med alvorlige defekter som gjør at de lider hele livet. Vær så snill, tenk deg litt om!

      1. Fint å se at det er flere som reagerer på dette. Utrolig teit å gå ut som hun gjør, for så å bare bytte til noe som vil se bedre ut i hennes øyne. Rett og slett trist. Hun ville vel bli kvitt de såkalte “hip dipsene” hun hadde (som det absolutt ikke er noe galt i å ha!) og satte dermed inn fett/implantat i hoftene i tillegg. Minner om Kylie Jenner-looken ut fra det hun har postet av sin nye bakdel…

    27. Du vil kjøpe griffon fordi en annen jente har det. Hvis du skaffer deg griffon så kommer det til å bli enda mer populært med en slik hund hos folk flest. Du kan ikke høre på oppdrette, de prøver jo selvfølgelig å selge mest mulig for å tjene penger. Håper virkelig ikke du kjøper deg denne rasen 🙁

      1. Isabel – det er svindel, SE har tidligere bekreftet det. Mange kjendiser er blitt utnyttet på samme måte, bl a Tone Damli og Solveig Kloppen.

    28. Hadde selv en petit(griffon). Han var litt urolig, klarte liksom ikke slappe helt av.
      Pga den kjente flatklemte snuten hadde han litt problemer(som alle hunder uten nese). Gryntet, klødde på nesen, tett og ble fort utslitt pga dårlig oksygentilførsel. Da det var varmt peste han en god del.
      I tillegg fikk han et alvorlig tilfelle av epelepsi. Dagen han fikk det hadde han opp mot 30 anfall. Jeg trodde han skulle dø fra oss.
      Han startet på medisiner. Han fikk titt og ofte anfall. Anfallene økte og det samme gjorde medisinen. Han ble veldig stresset og begynte gjøre fra seg inne. En av hans siste anfall gjorde til at han ble blind på det ene øyet. Han ble mer dopet.
      Til slutt måtte man ta det tunge valget…
      Skal aldri ha en slik hund igjen! De er ihjel avlet frem slik for at vi skal falle for dem. Men helsa deres… det er en annen sak…❤

      1. 💔 hjerteskjærende historie, som en ekte dyrevenn blir påvirket av. Du skal nok se at SE ikke bryr seg nevneverdig, så lenge hun får et nytt tilbehør å gå med på armen og legge ut bilder på sosiale medier 🙂

    29. Jeg blir så inspirert av forholdet til deg og Kasper! <3 Deres verdier av hva som er et godt, sunt og lykkelig forhold er noe jeg virkelig ser opp til! Har selv det veldig godt med han jeg er sammen med nå, og kjenner meg mye igjen i det du beskriver 🙂

    30. Ååå fin hunderase, ønsker en slik eller en Petit brabancon i fremtiden. Ville også sjekket ut denne rasen om jeg var deg, bare et lite tips! Lykke til med prosessen!

    31. Huff, jeg syns SÅ synd på disse hundene altså… De har det jo ikke bra!!! 🙁 Det blir mer dyreplageri enn dyrevelferd i mine öyne!!! Og ja, jeg ble også skuffet av denne rumpe greia… ble bare byttet ut som alt annet… 🙁

    32. Hei. Jeg er ikke så opptatt av rasen du tenker å anskaffe, men mer av at du i det hele tatt vil anskaffe deg hund. Er det en, eller to hunder foreldrene dine har vært nødt til å overta? Og to katter?
      Jeg vet at du er glad i dyr, men du må innse at du ikke bør ha det, da du er veldig mye ute og reiser. Det blir bare sorg når du innser at det ikke går. Prøv heller å være avlaster for hundeeiere som trenger litt pass 🙂

      1. Yeah, she has made a habit out of lying about her surgeries. Same with her boobs: told everyone including media that she was going back to natural and got praised for that only to put new implants in a few months later. Now it seems like she has added hip implants as well, not just new butt implants…

    33. Anonym jeg er 33år gamle så koselig å hyggelig at du synes at jeg er positiv hilsen Kristian Magnus 😃👍

    34. Kjære deg. Jeg har operert mye mer enn deg og jeg vil bare si at du bør stoppe i tide. Jeg har fått følgetilstander av det jeg har gjort. Kranglete mage, arr som har strukket seg farlig langt, ernæringstrøbbel, Me, hypothyreose, psoriasis. Autoimmun sykdom, b12 mangel, jernmangel. Konstant sliten og trøtt. Slitt ut kroppen og sliter med mye angst ved aldri å ha verdsatt kroppen min, selv om den var ikke så ille til å begynne med. Pass på deg selv. Det er faktisk det indre som teller mest og der har du mye å komme med ❣️

      1. Trist å høre din historie. Skulle ønske flere delte baksiden av medaljen. For baksiden av medaljen er ikke et dårlig resultat, men at kropp og sinn slites ut, som du skriver. Autoimmune sykdommer, psykiske og fysiske plager som vil vare livet ut, en ødelagt kropp og et ødelagt sinn. Arr både utvendig og innvendig, arr som skaper nummenhet og områder uten følelser, ødelagte nervebaner og vev, som rett og slett kollapser, og en kropp som til slutt angriper seg selv.

    35. For det første så er du ute etter å hetse andre på nett, har du ikke noe positivt eller fornuft å komme med, så la vær.
      En annen ting, hun er ingen småjente i forhold til meg.
      Du bør søke om proffesjonell hjelp, for du kan ikke ha det godt med deg selv.😠✊👊

      1. Kjære gode Kristian Magnus 💙 Så bra du kan heve deg over slike lavmål-kommentarer fra Klaus! Det viser bare hvilket godt menneske du er og med et stort hjerte. God helg og god klem fra meg 💙

    36. Randi TUSEN TAKK for en kjempekselg å superflott komentar du har skrives til meg hilsen Kristian Magnus 😃☀️

    37. Griffon? I annonsen på Finn er du ute etter å kjøpe en «pomapoo»/«spitzpoo»? Uansett, ville ikke anbefalt noen av delene. Uetisk avl er ikke god avl. Dyrevelferd gjelder vel så mye når det er snakk om oppdrett av kjæledyr. Er godt tips er å finne ut bruksområde, altså hva du skal bruke hunden til, og deretter finne en passende rase som oppfyller disse kriteriene, ikke gå etter utseende.

    38. Hey girl!

      Først av alt vil jeg anbefale å ikke kjøpe en ny hund, du har allerede en og det funket ikke. En ny hund vil ikke funke bedre, da burde du heller hente hjem han du allerede har kjøpt.

      Med det sagt så bør ingen legge penger inn i oppdrett som er skadelig for de individene som kommer til verden. Du er glad i dyr, og da er det spesielt viktig å sette seg inn i hva man støtter. Å ikke spise dyr er ikke nok, spesielt når man står i rampelyset og alle følger med på hva du gjør. Du har en stor stemme. Du kan bruke den stemmen til å gå i mot oppdrett som resulterer i malformerte dyr, eller du kan bruke stemmen din til å støtte samme sak. Som flere sure “veterinærer” skriver over her så ville det vært en utrolig dum avgjørelse å gå igjennom med. De er styggsøte ja, men sannheten er at de lider, hver dag. Om du leser deg opp på sannheten og fremdeles ønsker deg en griffon, hva med å adoptere en? Gjør en positiv forskjell.

      Håper du har en fin bursdag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg