ukens spørsmål – ferie, barn, hår og åpenhet

Reklame | to annonselenker

Hva liker du best, ferie i Norge eller ferie i utlandet? Det ser ut som du er mest i Norge.
Jeg liker faktisk ferie i vårt eget land best. Det er bare noe ved sinnstemningen jeg havner i, jeg har ikke det konstante jaget etter å oppleve mye og relasjonene jeg får til menneskene på veien blir mer ekte. Jeg elsker landet vårt, naturen vår, kulturen vår. Å få oppleve mer av den er det beste jeg vet, selv om det bare har vært spa-hotell i det siste haha. Men jeg liker luksus også. Da vi var på Son dro vi mye inn til byen og det var så koselig, og på Rømskog var vi på gård to dager på rad. Det er kontraster.

Har du alltid vært interessert i bøker eller har det kommer mer i det siste?

Jeg har alltid vært veldig flink til å lese kjapt og var på topp i klassen på enhver leseprøve vi hadde, så det har alltid falt meg naturlig selv om jeg i perioder har dabbet av. Jeg tok for alvor opp lesingen igjen for kanskje.. tre år siden? Og nå kan jeg lese ferdig en bok på et par timer. Jeg ELSKER det, men jeg forstår at det ikke er like givende om man leser sakte.. Da hadde jeg blitt utålmodig.

Er du fornøyd med deg selv om dagen?

Jeg begynner å komme meg mer opp der jeg ønsker å være! Jeg ønsker å ha fine negler, vipper, extensions og alt det, men la det fra meg fordi.. jeg vet ikke, folk “forventet” det og jeg fikk så mye fine tilbakemeldinger på å være mer naturlig. Det setter jeg pris på, men det er jo ikke den looken jeg liker og ikke den som føles som den jeg er. Nå som jeg er mer tillbake i “glam” elsker jeg det.

Hvordan lengde har du på håret akkurat nå?
Det lengste jeg noen sinne har hatt det, føles det som. Det er til litt under skuldrene og faktisk i veldig fin kvalitet! Det har hjulpet å droppe keratin-extensions og tape, heller bare clips en gang i blant. Og så klart at jeg ikke bleker det så mye.. Nå har jeg akkurat tatt en mild farge over hele, men det sliter ikke så mye. Her har dere håret akkurat nå:

Kjolen er et par år gammel fra Zara. 

Har du noen “skinn”bukser å anbefale?
Jeg liker veldig godt en fra Pieces som dessverre er utsolgt, men jeg skal si ifra om den kommer inn igjen. Ellers liker jeg denne fra fra Dr Denim ganske godt, den ser dyrere ut enn hva den er. Men OBS (!) den er liten i størrelsen så gå opp en størrelse fra hva du vanligvis bruker. Men man ser veldig bra ut i den.

Link finner du her.

Hvorfor har du så mye reklame på bloggen?

Det har jeg ikke. Om jeg har en annonselenke må jeg merke hele innlegget med “reklame” selv om det kun er en eneste lenke i innlegget som faktisk er “reklame” – og den er ikke noe mer enn at jeg selv har kjøpt meg et plagg på for eksempel Bik Bok, og så lenker jeg til det og får en bitteliten sum. Det synes jeg er rett og rimelig når jeg gir dem masse “gratis” reklame, og det faktisk er jobben min. Ingenting annet jeg skriver i innlegget er reklame og det er synd at alt må ses i lys av den ene linken eller det ene plagget. Det samme gjelder om et eller annet i innlegget er sponset eller gitt rabatt på. For eksempel oppholdet vårt på Rømskog hvor vi hadde fått et avslag i prisen, da må jeg merke alle innlegg derfra med annonse. Reglene er for strenge for sitt eget beste og jeg opplever at det gjør følgerne forvirret, dessverre. Noe jeg forstår godt!

Er det noe du savner i livet ditt?

Nei, jeg synes alt er ganske bra. Jeg føler meg i harmoni med meg selv og at jeg faktisk har klart å kutte ut dårlige vaner. Snart et det to måneder uten alkohol (!), jeg har ikke drukket koffein på et halvt år, jeg ser lite på TV, jeg strikker, jeg leser og jeg har et bra forhold til folk rundt meg. Alt føles så bra.

Hvorfor er du ikke åpen om visse ting?

Fordi det ikke kommer noe ut av det for hverken de som er følgere eller meg. Det kommer heller ikke noe godt ut av en løgn. Jeg prøver bare å verne om meg selv og mitt privatliv så godt som det går.

Jeg er ekstremt åpent om følelsene mine og det meste jeg går igjennom, men enkelte ting vil jeg holde for meg selv. Klok av skade, for jeg skulle gjerne ha vært åpen om alt men det er ikke verdt den emosjonelle påkjenningen for min del. Man kan ikke slå ned på noen som er åpen (og da snakker jeg om åpenhet generelt og ikke promotering, jeg har fått så jævlig kjeft om så jeg bare prøver å informere), og så forvente at man skal fortelle alt. Det går ikke.

Et litt rotete klesskap. Speilet er fra Thomas Hill. 

Når tenker du å få barn?

Ja, si det. Jeg tenker kanskje om ti år, om i det hele tatt noen sinne.  Jeg hadde en periode der jeg var veldig keen på å få barn akkurat nå, men jeg tror det handlet mer om et savn i livet mitt generelt. Et tomrom jeg trengte å fylle, som jeg ikke føler på lengre nå og dermed har det veldig bra. Og barn er ikke noe som frister i det hele tatt. Merkelig det der.

Skal du ikke adoptere en katt fra dyrebeskyttelsen?

Jo, jeg har så lyst. Faktisk har jeg et behov for det, å gjøre noe godt for et lite vesen som fortjener det. Men kjæresten min er en hundeperson, han har aldri hatt katt og er skeptisk. Jeg må overtale han først, for det er noe vi må gå inn i sammen. Om han må flytte på grunn av studiene er katt det første som skaffes, hehe.

Hvilken parfyme bruker du?

Jeg har en hel haug av parfymer og det varier litt på humøret! Vanligvis har jeg likt å ha en ganske maskulin duft, det hadde dere kanskje ikke trodd om meg? Jeg elsker dype, sterke parfymer.. Men, nå som det er sommer har jeg gått over til en litt lettere parfyme som likevel ikke er for “barnslig”, og det er Daisy fra Marc Jacobs. Den er helt fantastisk! Jeg kjøpte den på Kicks, men du finner den også her, for eksempel. Har noen av dere en sommerlig parfyme som er god?

Er kjæresten din vegetarianer?
Han spiser ikke kjøtt nei, selv om han har et litt mer liberalt syn enn meg på for eksempel villtkjøtt (som jeg ikke spiser). Men han spiser fisk. Han spiste kjøtt da vi møttes hverandre og nå tenker jeg tilbake på da vi var på mc donalds etter en gang på fylla og han spiste cheeseburger, hva faen?? Haha det virker så fjernt, som en annen person.

Ukens spørsmål kommer ut hver helg, og er en liten samling av spørsmål fra kommentarfeltet 🙂

 

27 kommentarer
    1. Det med ÅPENHET rundt operasjoner var aldri en del av debatten. Ærlighet er bra. Det er bra at du innrømmer om rumpa ikke er ekte og nesa ikke er ekte, så folk vet. At du sier hva du har gjort med kropp og ansikt (hvertfall store endringer som operasjoner som alle ser uansett) er ikke det samme som å promotere operasjoner eller skjønnhetsbehandlinger. Ingen får komplekser av at du sier «ja, jeg har fikset på nesen igjen» eller «ja, jeg har operert rumpa». Du fikk masse kritikk for at du ikke var ærlig on rumpa og regelrett løy om den, men du fikk ingen kritikk når du endelig valgte å være ærlig! Og nei, løgn er ikke bra, og det er ikke lenge siden du løy sist.. Når en leser spurte deg om du var i Tyrkia (noe du var, for å fikse på nesen) så sa du nei og fant på unnskyldninger i stedet for, som at produksjonsansvarlig for podcast hadde postet screenshot for deg på story.. Selvom du hadde postet andre screenshots dager i forveien med samme tyrkiske mobiloperatør, med reklame for Storytel blant annet. Du vinner ihvertfall ingenting på og være så uærlig og lyve hele tiden. Du mister så utrolig mye troverdighet. Tror ikke det er noe bedre og bare la folk spekulere og spekulere heller; da er det vel lettere å bare si at «ja, jeg fikset på nesen igjen i påsken» og la det gå.. Forskjellen er såpass stor at det er bedre å være ærlig. Du ser nesten ut som ei ny jente, en nese gjør så mye med ansiktet.

      1. Du tar feil. Det med åpenhet var også en del av debatten. Og jeg fikk massiv kritikk da jeg valgte å være ærlig. Jeg ønsker å holde slikt for meg selv fremover og kommer heller ikke til å bruke det for å “promotere” min profil. Og den saken får da faen meg være grei. Jeg har ikke meldeplikt på alt. Du vet (muligens?) like godt som meg at det ikke bare hadde vært å “la det gå”. Jeg løy forresten ikke om rumpa, jeg lot være å snakke om den, som er en stor forskjell.

        1. Nei, flere ganger når folk spurte deg sa du at det var pga vektoppgang og en annen gang sa du at det var pga trening. Så jo, du løy faktisk og bortforklarte det med andre «mulige forklaringer» på hvorfor hadde blitt større og det finnes det også «bevis» på. Det er ikke det samme som å ikke snakke om det 🙂 Greit om du velger å være uærlig eller å ikke snakke om det, men da må du også regne med at spekulasjonene og nysgjerrigheten aldri tar slutt. Forandringen på nesa er jo ganske stor og ikke noe du bare kan skjule, og folk er jo ikke dumme 🙂 Men hvis du tror uærlighet er bedre, så får du stå for det! (For det er uærlighet og bortforklare og regelrett lyve når folk spør deg, som med den Tyrkiareisen, da er det bedre og bare ignorere spørsmålene, da er du ihvertfall bare frekk i stedet for uærlig)

        2. Du løy jo! Du benekta det, du lot ikke bare være å snakke om det. Men det får nå være greit, det gjør ikke meg noe akkurat, og synes ikke du har meldeplikt. Men ikke lyv om DET også nå i etterkant da. Kan jeg stille det et spørsmål forresten? Hvorfor sa du i et innlegg her for noen uker siden at du kasta alt av klær før du flytta, det eneste plagget du tok med på lasset var visstnok genseren fra dorthe. Men så skriver du jo nå at kjolen er to år gammel?

        3. Du har jo sagt så mange ganger at du er ferdig med operasjoner! Og dem gråtevideoen du la ut som Kristin snakket om er sykt bra skuespill!! Du løy også om rompa, du sa at den ikke var operert, men at du hadde lagt på deg

      2. Men i alle dager, er det snart ikke nok mas om den nesa?
        Jeg ser ærlig talt ikke forskjell, kanskje hvis jeg hadde studert men det er vel veldig rart å gjøre?
        Hvorfor er det så viktig om ho har fikset på noe? Ho trenger da for faderen ikke å fortelle om alt, er det blitt slik at ho må blogge om hver gang ho tørker seg i rumpa også, hvis ikke blir det et jækla ramaskrik i kommentarfeltet seks måneder frem i tid?

        Jeg syns det er trist at mange er så sykelig opptatt av hva ho gjør med kroppen sin, hvorfor kan dere ikke bruke den tiden og den energien på noe produktivt? 🙄

    2. Hei!
      Jeg har psykologi eksamen i morgen og har om konsekvensene av å ikke tilhøre en gruppe/samfunnet. Husker du snakket om disse guttene som havnet helt på utsiden og bare ble sittende inne, men finner det ikke igjen. Det hadde et navn om jeg ikke husker feil? Hadde vært til stor hjelp da jeg gjerne vil få dette med!

    3. Vet ikke hva jeg skal tro, rykter og spekulasjoner er aldrig bra .Det jeg tror er at en plass går grensen. Tror det er lurt å slutte med dette maset om hva hun bør og bør ikke gjøre. Vi forstår godt nå at hun aldrig vil gi oss svar på spekulasjonene som lever sitt eget liv. Det forandrer jo egentlig ingenting om vi får svar eller ikke. Vi har heller ikke krav på svar. Hun har krav på privatliv mener jeg. På tide å legge dette bak oss og se fremover.

      1. Helt enig med deg Eva. Det er på tide å roe ned alle disse meningene og spekulasjoner om SE sitt privatliv. Hvis dere ser bort fra operasjoner etc og fokuserer mer på hvorfor dere leser bloggen…er den spennende å lese, gir det meg en god følelse etter jeg har lest, lærer jeg noe, er kommentarfeltet spennende, eller er det bare svada. Svada dukker gjerne opp når det krangles om noe du aldrig får svar på. Hvorfor fortsette når kampen er tapt. Men bloggeren du tydeligvis liker har faktisk lov til privatliv. Kan vi ikke heller gi støtte, enn uendelige meldinger som hun må være dritlei.

    4. Skikkelig svevende Nydelig å vakker bilder å jeg kan anbefale katt katten min er en Engel på fire bein koselig å kjempe kult innlegg synes jeg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus ♥️😀🐱🌌☀️

    5. Hadde det vært greit for deg om Kasper hadde spist kjøtt da? Og hva med kattene du har i Harstad? Hvorfor ikke faktisk ta vare på dyrene du allerede har reddet?

    6. På jorden rundt på 6 dager med Leo Ajkic spør en jente deg om rumpa er ekte og du svarer JA. Det er litt dumt å late som at du ikke løy når du lyver rett opp i trynet på både jenta om alle tvseerne på NRK-serien.

    7. to år gammel kjole fra zara? sa ikke du at det eneste du beholdt etter flyttingen var ullgenseren fra skappel?

    8. Har aldri prøvd å sette på vipper selv og ønsker et naturlig resultat. Har du noen du anbefaler? Evt hvilket vippelim er bra? og hva bruker du for å få de bort igjen? 😊

    9. Du gjør fantastisk mye for dyr og dyrevern noe som det står stor respekt for. Jeg har samme syn på dette som deg.

      Men jeg lurer på hvorfor du går med designervesker som er laget av dyreskinn? Beklager om jeg tar helt feil nå, men mener du har lv, og noen andre vesker.

      En kan jo diskutere at en pelskåpe som har gått i 10 generasjoner er noe annet enn og kjøpe en pjs. Og en louis vuitton bag kan jo gå i mange generasjoner. Men det er også det og bære et merke som utfører disse forferdelige tingene

      Hva er dine tanker rundt dette?

    10. Sorry. Jeg kommenterer aldri på en blogg, men nå kjenner jeg ble ganske irritert. Hvem får egentlig NOE godt av å snakke/skrive dritt om andre?

      Still heller deg selv dette spørsmålet: er jeg et godt menneske selv når jeg kommenterer/baksnakker stygge ting om andre mennesker?

      Ver så snill. Ta tak i dere selv og snakk folk OPP ikke ned 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg