ting jeg har innsett i dag

Reklame | annonse: annonselenke

🎀 Jeg har egentlig ikke vært fornøyd med vippeextensions de siste… 15 gangene jeg har tatt det, haha. Hvorfor jeg fortsetter vet ingen. Før nå! Jeg har fått bevist hvorfor jeg til tider elsker det, nemlig når resultatet blir som nå. Perfekt look, en blanding mellom korte og lange med litt mellomrom. Det er Kasja hos Lahes By Kasja som har lagt mine! Hun er _rå_.

🎀 Jeg kler tydeligvis grønn! Så mange komplimenter jeg har fått for kjolen i dag, og for en gangs skyld er det en maxikjole som ikke er alt for lang. Du finner den HER!

🎀 I dag da jeg var ute å spiste bestilte jeg stekt ris vegansk, men da maten kom til bordet oppdaget jeg at det var kylling i retten (med et uhell). Men, jeg måtte virkelig plukke i maten for å finne det, men takk Gud for at jeg fattet mistanke og ikke fikk noe i meg med uhell. Samtidig var det moralsk vanskelig; det føltes dritt å sende tilbake mat som kommer til å bli kastet uansett, men jeg vil ikke spise kylling uansett hva.. Hva kan man gjøre i en sånn situasjon? Det føltes ikke bedre med kylling i søpla..

🎀 Et sted som derimot alltid gir meg vegansk og digg mat, er The Juicery! Prøv sandwitchene deres, begge er like gode.

🎀 Det stedet jeg alltid får kviser på først er kinnet. Og vet dere hva det mest sannsynlig betyr? At sminkekostene mine er skitne. Jeg har ikke vasket sminkekostene mine på sjuuukt lenge, og jeg trenger anbefaling til en god rens! 

🎀 Kjærlighet, ass. Om jeg noen gang lurer på om Kasper er forelsket i meg kan jeg jo bare se på dette bildet, haha:

🎀 Selv om det er lenge siden jeg sluttet helt med nikotin- det vil si, jeg sluttet å snuse/røyke i absolutt alle settinger og ikke bare til hverdags – så har ikke det suget etter nikotin gitt seg. I dag for eksempel! Jeg har så sinnsykt lyst på nikotin. Det klør i kroppen, jeg har hjertebank, jeg føler meg rastløs, og det til tross for at det nå er i alle fall seks måneder siden jeg hadde noe som helst nikotin i kroppen. Dette kommer jeg sikkert til å føle for alltid, så dere må aldri begynne folkens. Det er så emosjonelt stressende.

🎀 Nå skal jeg på kino for å se Annabelle, og jeg lurte på om det er innafor å ta ansiktsmaske i kinosalen. Altså sheetmask. Men jeg har konkludert med at ja, jeg kjører på! Det handler om å multitaske selvpleie.

Håper dere får en fin kveld! Jeg skal endelig være med venninner, på kino som sagt. 

41 kommentarer
    1. Bloggen din er veldig kjedelig for tiden. Skulle ønske du brukte mer tid på og skrive ordentlige innlegg i stedet for å provosere for likes og oppmerksomhet på Instagram. Du er så flink til å skrive, men det kommer ikke frem her lenger og drukner i alt annet du driver med, som vi ikke får se noe av uansett.. 🙁 Som følger føler jeg at vi mister deg litt og litt. Skjønner at du har mye å gjøre, men skulle ønske du brukte litt mer tid på og poste noen ordentlige innlegg når du har muligheten (heller ordentlige innlegg sjeldnere spør du meg!). Er jo bare korte innlegg som du har slengt sammen på 5 min uten mål og mening føles det ut som. Greit med noen sånne også, men føler det bare blir det. Med litt kritikk til side, håper jeg du får en fin kveld 🙂 Og kjolen var veldig fin!

      1. Kom gjerne med konstruktive forslag istedenfor! 🙂 Jeg legger virkelig ut innlegg hver gang jeg har tid til overs.

        Og jeg synes ikke det “bare er det”, om du blar tilbake for arkivet i juni har jeg postet flere “dypere” innlegg. Men, det blir jo glemt så snart det er et par dager med hverdagsting igjen. Det er ikke ment for å være krass tilbake, men det blir aldri godt nok.

        1. Nei du får ikke uren hud hver gang kosten er skitten! Dette vet jeg av veldig mye erfaring, kviser er mye pga hormon ubalanse! Du trenger ikke noe spesielt for å rense/vaske sminke kostene heller, vask med såpe 😉 hilsen utdannet hudpleiet

        2. Var ikke meningen å være så krass, var ment som konstruktiv kritikk men ser at jeg kunne formulert det bedre. Og jern synes måten du svarer tilbake på er helt grei!! Jeg føler bare at de fleste innleggene dine er veldig korte og virker som om de er smelt sammen på 2 minutter, og ellers er det reklameinnlegg. Selvfølgelig noen dype innlegg her og der, og det glemmer jeg ikke, men i det store og det hele er det bare korte innlegg som det virker som om du ikke har lagt.. noe i? Det er ihvertfall ganske lite givende for en leser å komme inn på en blogg hvor det postet ett kort sjelløst innlegg hver dag, eller kun ett reklameinnlegg.. Skal du skrive så kjappe innlegg burde det ihvertfall være hyppigere? Eller så er bedre innlegg som du har brukt mer tid og energi på sjeldnere en bedre løsning (og da mener jeg ikke hver dag engang).. Problemet er ikke at det er hverdagslig og overfladisk for det liker jeg også godt, men bare at det blir så kort og lite inspirert. Virker ikke som om du har lyst til å skrive her i det hele tatt..

        3. Du skrev for noen måneder siden at du hadde lyst til å prøve å blogge litt som før i en periode.. DET hadde vært spennende! For å gi et litt konkret forsla. Mer spontant; alt trenger ikke å være så gjennomtenkt eller profesjonelt (typ bildene). Synd du aldri faktisk testet det. Savner blogging som i «gamle dager» hvor alt ikke var så kalkulert og business.

          1. Enig i at jeg savner blogging som i gamle dager, men det er instagram / snapchat som har tatt over den.. Og man må bare henge med i svingene.

            Men jeg prøver å ta til meg forslaget ditt, selv om det er litt delt i to. På den ene siden sier du; mer korte og spontane innlegg. Og så sier du; mer lange innlegg. De spontane innleggene kan ikke lange, de er jo på “farta”, det er hele greia ved det. Og når jeg blar nedover bloggen min er de fleste innleggene ganske lange, så er problemet bildene? Er de for proffe? For det kan jeg ta til meg, selv om jeg ofte har mobilbilder også. Så føler jeg aldri kan vinne, om du forstår?

            Om jeg ikke hadde lyst til å skrive her, så hadde jeg ikke gjort det. Jeg er ikke bundet av kontrakt og ingen tvinger meg 🙂

      2. Hei!
        Jeg har slitt med kviser så lenge jeg kan huske og prøvd uendelig mange rens, fleste av de er dyre merker som skal være «bra» men som ikke funker!
        For 1,5 år siden kom jeg over en nettside som heter acne.org og jeg tok sjansen på å bestille fra USA og vet du hva? Det er veldig bra og absolutt å anbefale!

        Den heter the acne.org regimen. Nettsiden gir mange gode forklaringer/ beskrivelser på ulike problemer og svar og ulike treatments som er mulige å ta, men selve bedriften fokuserer på kun disse produktene og ikke mange andre halvveis produkter!

        Noe annet som er bra er at de kommer i STORE flasker så du kan ha den lenge uten og måtte bestille nye hele tiden, som er genialt. For den største flasken av tre ulike steg så ligger vel prisen på overkant 1200kr og de sener til Norge! Jeg slapp å betale toll sist jeg bestilte! Virkelig verdt å prøve. De har også YouTube videoer hvor de viser steg for steg hvordan du påfører og renser for å få best mulig effekt, som er helt fantastisk! I tillegg til tilbakemeldinger / vurderinger fra kunder på før og etter bilder.

        Håper du prøver denne! Iallefall ta en sjekk på hjemmesiden deres for det er mye god informasjon der og til å anbefale! Rensen er herlig og det føles så bra etter å ha brukt den. Cleanseren (step 1) fjerner all sminke!!!! Så du slipper evt å bruke sminkefjerner først noe som er fantastisk! Eneste rensen jeg har prøvd som faktisk fjerner sminken.

        Søk ACNE.ORG og bestill om du tror på det etter å ha besøkt nettsiden

        Ellers ha en fin dag!

    2. Oh my god altså, om du hadde fått i deg litt kylling🥵. Kanskje du hadde blitt litt mer positiv og ikke så rølpete?

    3. Skikkelig koselig å kjempe hyggelig innlegg synes jeg kjempe flott bilder å du er den beste å kuleste synes jeg og du er modig å tøff ønsker deg alt godt og en riktig god Natt fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀🐱☀️♥️🦋🌌

    4. Hei fine! <3 Ja, den kjolen kledde du virkelig godt! Nyyydelig farge til deg det der altså!
      Synes det er så komisk med alle de som kritiserer innleggene dine for tiden. Enten er det kjedelig, for dröyt eller provoserende! Huff… Allikevel har du maaange lesere, og mange kommenterer. Så da må det jo väre ganske greit allikevel da, hehe! Digger det jeg da! Stor klem! <3

    5. Jeg er helt uenig med de som sier at bloggen din er blitt kjedelig. Synes du har en god blanding av dype og lettere innlegg. Og du er veldig flink til å skrive de hverdagslige innleggene på en underholdende måte. Av alle blogger jeg leser er du den jeg synes er flinkest på det. Blir aldri skuffet når jeg trykker meg inn her.

        1. Var skikkelig plaget i årevis med kviser/uren hud. Prøvd ALT. Så kuttet jeg ut melkeprodukter for et par måneder siden, og allerede etter 2 uker var jeg mye bedre, – nå er huden glatt og fin med mye glød og fin teint. Har hørt andre med samme type problem har opplevd det samme da de kuttet ut melkeprodukter. Er jo så mye alternativer å få kjøpt, f eks på Meny.
          Lykke til 🙂

    6. Jeg synes absolutt ikke bloggen er kjedelig om dagen! Den er en perfekt blanding av dypere innlegg, og mer hverdagslig, lett sommerlesning. Liker den veldig godt om dagen, og jeg elsker når du poster litt sånne på-farten-innlegg for å oppdatere om hvor du er og hva du gjør, det gjør at man føles som venninner. Okei, det hørtes kanskje litt creepy ut, men jeg føler jeg har vokst opp sammen med deg de siste årene av å lese bloggen, haha! Og JA, grønn er din farge!

      1. Tenkte siden du spurte om anbefaling til rens av sminkekoster. Jeg kjøpte real techniques gel brush cleanser i februar/mars. Har aldri renset kostene mine før, har bare kjøpt nye 😂 Men prøvde denne og fikk helt sjokk, kostene var som nye og silkemyke, så anbefaler virkelig den.

        Må bare spørre siden jeg først kommenterer her, klemmer du kvisene eller forsvinner de faktisk av seg selv? Jeg har så sykt klemmemani, føler bare kvisene ikke kommer til å forsvinne hvis ikke jeg klemmer, haha.

    7. Nydelig bilde av deg og Kasper! <3 Og jeg digger innleggene dine om dagen, en perfekt blanding av dype innlegg og lettere innlegg 🙂

    8. Hei!
      Hvis du får kviser på kinnet kan det også være telefonen din som er skitten, og så skaper det uren hud når du legger den mot ansiktet. prøv å vaske skjermen oftere for den kan være en skikkelig bakteriebombe;) har ihvertfall hatt god erfaring med å gjøre dette ❤️

      Stå på ellers, kjære deg! Du er virkelig flott😍

    9. Hei!
      Angående det du skrev om kviser/acne/arr osv. Jeg har slitt med det i snart et år (spesielt på kinn+panne). Da fikk jeg anbefalt å bruke Medicalia sin clarifying cleanser.
      Altså WOW allerede etter 4 uker kunne jeg se resultater. Jeg fikk mindre kviser og ikke minst så mye glød at det ikke går an å beskrive. OBS! OBS! I startet kan det hende at noen får fler kviser enn de hadde før, but I can promise you at det vil forsvinne.

      Med hele mitt hjerte vil jeg derfor anbefale deg Medicalia sine skincare produkter. ❤️ (Den er nok litt dyr i prisen men altså det er bedre å investere i noe som er litt dyrere enn andre produkter men som faktisk funker).

      Ha en fin dag videre og fortsett med den gode jobben du gjør! ❤️🥰

      1. Tuuuusen takk for tips!! Jeg er egentlig veldig fornøyd med produktene jeg bruker, og jeg tror nok mitt problem stikker litt “dypere” enn som så (genetisk), men jeg skal sjekke opp <3

        1. Sjekk mitt svar litt lenger opp på siden om hvordan det hjalp meg å kutte melkeprodukter. ÅR med uren hud/kviser/ sinnssyke dyre behandlinger etc ble redusert og forsvant så etter 2-3 uker. Amazing.
          Liker bloggen din, variert og fin, men synes det er litt fjortis å ALLTID legge inn «haha» eller «hehe» i hvert eneste innlegg…

    10. Når du snakker om urenhud. Jeg anbefaler Green peel. Som er en naturlig urte peel, som fornyer huden din. Google det og prøv. Har selv uren hud og tatt denne behandlingen, er som natt og dag😅

    11. Kostene vasker du med sjampoen din eller du kjøper rens i parfymeriet😉skjønner godt dilemmaet med kyllingen-når jeg blir servert mat med kjøtt må jeg også sitte og plukke ut og har dårlig samvittighet for at jeg kaster det i søpla..Kjolen var nydelig🥰

    12. Wow, for en fin kjole ! På nettsiden var fargen helt annerledes. Er det du som har redigert fargene, eller viser produktbildene feil ?:)

    13. Hei!

      Du kunne spurt om å få ta med kyllingen hjem å gi den til noen som kunne spise den? Eller å gi den til noen andre ved bordet?

      Kanskje du kan gi et dypere innlegg om hvorfor du er veganer/vegetarianer? Hva er tankene dine rundt f.eks kylling som får gå i det fri, dyr som ikke blir foret med steroider, eller fisk som får leve i det fri?

      1. Jeg og Kasper var de som satt ved bordet og ingen av oss spiser kjøtt. Føltes litt rart å skulle sende til noen på restauranten jeg ikke kjenner..

        Jeg har skrevet flere innlegg om det, men kort fortalt; jeg ønsker ikke å spise dyr når man tross alt ikke trenger. Og hvor ofte finner man kyllinger som har fått leve i det fri..? Kylling blir uansett drept når de er små, og alle ender på samme slakteri. Det er mine tanker om det!

    14. Jeg bruker økologisk cocosa som er en cocosnutt olje til å rense sminkekostene med, den er kjempe god og i tilegg er den helt naturlig og sminkekostene lukter nydelig etterpå. bruker også denne i i hår, negler og hud, anbefales virkelig!!

    15. Hei Sophie,

      Anbefaler deg å sjekke ut The Ordinary, selges på typ Coverbrands og Nelly. De har veganske produkter med syrer som fungerer sykt bra på blant annet acne! Jeg har slitt en del med kviser/acne siste halve året, og etter jeg begynte å bruke noen av serumene og kremene derfra ble det helt borte 🙂 I tillegg er produktene veldig billige! Du trenger ikke bytte ut hudpleierutinen din, men anbefaler å sjekke det ut og eventuelt legge det til 🙂
      Blekner også acne arr!
      Lykke til.

    16. Dersom man får kviser i T-sonen kommer det sannynligvis av “overflate”-grunner slik som diett (sukker, ost og meieri), hygiene, produkter, søvn, stress osv. Får man det i kinn og på hake/hals har man sannynligvis med hormonell akne å gjøre og dette sitter som du sier “dypere”, enten det er genetisk eller om du har PCOS eller hva enn det måtte være. Jeg har vært veganer i 3 år og har brukt fantastiske produkter anbefalt av hudlege samt lokal antibiotika men måtte til slutt bare krype til korset og innse at i og med at dette er hormonelt betinget må jeg på et vis klare å balansere hormonene mine og begynte derfor på oppfordring av gynekologen min på p-piller for å øke progesteron-nivået i kroppen min. Det fungerte heldigvis for meg, har ikke fått EN ny hormonell akne siden den gang, ikke en gang før mensen. Får fortsatt en liten kvise i T-sonen her og der etter for eksempel fylla, hvis jeg har spist mye sukker en periode eller har stresset mye men de kvisene er barnemat i forhold til de monsterene som er homonell akne. Ved sistnevnte snakker vi ORDENTLIGE arr som bruker laaang tid på å blekne. Jeg føler med deg Sophie, og vet hvor frustrerende det kan være å få tips når du føler du har prøvd ALT (spesielt hvis denne personen aldri har slitt med akne selv og har perfekt hud 🤪) men hang in there. Synes forresten dette temaet er kjempespennende, elsker når du blogger om det!

    17. Jeg bruker kun vanlig håndsåpe og håndflaten for rens av sminkekoster. Funker som bare det.
      Sliter noe med kviser rundt munn, og tørr hud i panna og nesa. Hjelper med mandelolje for min del.
      Ellers har jeg hørt mye bra om babor produkter.

      Og ang det med kylling i maten. Den skulle du ha sendt tilbake og bedt om ny! Den blir mest sannsynlig kastet, men det koster dem penger å måtte lage helt ny. Da vil de passe bedre på neste gang noen bestiller vegansk.

    18. Haha, hadde jeg sett noen med sheetmask på kino, og særlig skrekkfilm så hadde jeg daua av redsel 😂 men for en fantastisk idé! Håper du faktisk gjorde det, veldig tøft av deg i såfall!

    19. Anbefaler faktisk å rense kostene dine med zalo (hvis de er syntetiske, som jeg regner med de er). Det fjerner alt av bakterier! Jobber som frilans makeupartisk, så er avhengig av helt rene koster absolutt hele tiden!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg