TI TANKER PÅ EN MANDAG

🌸 I dag kom jeg – med vilje – veldig forsinket til treningstimen min på Barrys slik at jeg skulle slippe å trene. Slippe å trene som i at jeg forteller meg selv “jaja, nå er du så forsinket at du likevel bare kan dra hjem” istedenfor å bare dra hjem med en gang å innse at det ikke blir trening i dag. Så da kastet jeg altså bort en time på å gå treigt til bilen, kjøre en omvei, bli fast i trafikken og alt med vilje slik at det skulle føles liiiiiitt bedre å dra hjem. Føltes det bedre? Åpenbart ikke.

🌸 Jeg vet ikke om dette er innafor å si fordi det kanskje er litt på kanten av loven men jeg bare kjører på. Å begynne å ta CBD på kveldene er noe av det beste som har skjedd med meg. Det var en lang periode med sovepiller eller beroligende for å i det hele tatt få et par timer på øyet, nå er det et par dråper med CBD og det funket bedre for meg.

🌸 Jeg fikk feriepenger for en uke siden, og du vet du er voksen når du jubler til samboeren at “da kan vi kjøpe gressklipper!”. Hva ville jeg brukt feriepenger til for et par år siden? Sikkert operasjoner og vesker, lol. Nå ble det gressklipper og anlegg fra Sonos, akkurat det er litt mer spennende. Han er ute å kjøper den berømte gressklipperen akkurat nå.

🌸 En venninne solgte meg dette gulvteppet i går (hun med den fine leiligheten) og det er såååå fint hjemme nå. Det føles som et nytt hus! Hun tipset om å sjekke ut Finn.no, der har de i perioder hatt mange lignende tepper. Det minner meg bare på at jeg må bli flinkere til å selge mine egne ting istedenfor å slenge det i boden, som for eksempel gulvteppet jeg pleide å ha her. Jeg er åpenbart ikke opptatt av en enorm økonomisk gevinst på mine gamle møbler, men det er fint om folk får glede av det jeg ikke trenger lengre.

🌸 Jeg hadde virkelig aldri trodd dagen skulle komme, men jeg har begynt å få skrivelysten igjen. Skrivelysten som i at jeg sitter på kveldene og skriver kun for min egen del, eller tar notater når jeg er ute blant folk fordi jeg plutselig kommer på en setning som hadde vært fin å bruke. Eller en handling. Skriving har alltid vært en stor del av mitt liv, men etter forrige bok hadde jeg hele greia langt oppi halsen. Det er viktig med en hobby og skriving er min, derfor er jeg glad den har kommet tilbake.

Jakke New Look / Kjole Bubbleroom / Solbriller Nelly 

🌸 I dag avtalte jeg å dra å kino med noen venninner på torsdag, og en lunsjdate på lørdag. Det er ikke mye, men jeg innså at det faktisk betyr masse selv om jeg – for tiden – liker mitt eget selskap best.

🌸 Erlend Loe har kommet med en ny bok om en dame som finner en trapp til Helvete i bakhagen sin. Så langt har jeg lest 20 sider og jeg liker den godt, men jeg er Erlend Loe sin mest dedikerte wannabe-groupie og hadde kjøpt hva enn han selger.

🌸 Selv om det er sommerferie for mange er det ikke sommerferie for meg, og heller ikke podcasten! Og nå har altså Kasper takket ja til å være med i en episode. Jeg har hatt mine tvil og hadde forstått det veldig godt om han valgte å ikke delta, men så mange av dere har ønsket å vite mer om han – og det setter vi begge pris på. Vi spiller inn neste mandag og har en ganske god plan for hva vi skal fokusere på (ikke noe klisj klisj men heller mer om livet generelt), men om noen likevel skulle ha spørsmål er det bare å fyre løs. Jeg er ikke nervøs for hans deltagelse, jeg vet han vil klare seg bra, men jeg er heller litt spent fordi det er så veldig privat. Ja, han har vært på skjermen før og ja, han har vært med meg på offentlige tilsetninger, men dette er likevel en samtale som varer så lenge, som skal gå litt dypt, og ikke minst vise hvem han er. Ikke han som en statist i mitt liv, men virkelig han. Jeg håper dere er snille når jeg tørr å gi såpass slipp på alt..

79 kommentarer
    1. Hva slags cbd-olje bruker du? Og hvor kjøper du? Det er jo ulovlig i Norge, så får du det på resept? 🙂

      1. Hei.
        Kjøper CBD olje selv fra USA. Det går gjennom tollen på lovlig vis. Inneholder tilnærmet 0% THC. Bruker den også selv og støtter det Sofie skriver. Ta gjerne kontakt hvis du lurer på mer rundt dette. Deler gjerne.

        1. Hei Andreas A,
          Jeg er veldig interessert i hvordan/hvor du får tak i CBD olje uten å risikere at den blir stoppet i tollen!
          Ser frem til å høre fra deg da både hunden min, min far og jeg trenger dette! 🙂

          Mvh, Hege

        2. Hei Andreas, jeg er også ganske interessert i å vite hvordan du får tak i cbd olje til Norge uten å bli stoppet i tollen

        3. Hei Andreas,

          Hadde blitt takknemlig for info hvor du bestiller CBD olje fra?
          Har du noen dokumentasjon fra lege i Norge, eller er går det fint uten?

          Supertakknemlig for svar !

          Mvh. Hilde

        4. Hei.jeg har slitt med insomnia i 20år.melatonin virker ikke.imovane virker noen ganger en til to timer.har angr og fibromyalgi og det gjør det værre.Hvor bestiller man og pris?Hjelper kansje på kun lette søvnvansker?mvhAnne

    2. Akkurat, så nå reklamerer vi for Cannabis😧😳, drar opp bluser og skjørt og skal kjøre «deilig» taktikken 24/7. Huff, synes litt synd på deg, og nå stenger jeg muligheten for at 12-åringen min får lese så mye trist. Blir jo rimelig provosert da…

      1. Enig i at SE er et rævva forbilde, og generelt virker som en lite kul person, men den cbd-oljen er uten rus altså. Av de to stoffene i cannabisplanten er cbd medisinsk og thc rusgivende. Svært mange hadde fått en bedre helse om de hadde tilgang til cbd-olje.

          1. Alle, kan jo ikke få dette på resept. Det er medisin for de som har prøvd det meste for en kronisk lidelse. Jeg er bipolar og har muligheten hvis jeg vil, men klarer meg fint med medisineringen jeg har. Legen sier det er som regel siste utvei. Funker veldig bra for kronisk syke kreftpasienter med store smerter.

      2. Det er ikke THC som man får rusen av i CBD olje. CBD er det stoffet som hjelper på mange medisinske lidelser.

      3. Bør ikke nødvendigvis være THC i CBD olje (som er virkestoffet som gjør deg rusa). Og da regner jeg med at du ikke drikker alkohol eller røyker sigaretter foran 12åringen din, da det er direkte helseskadelig til sammenligning med CBD.👍🏻 Lese seg litt opp er en god ide før man kommenterer!

    3. Han er ute å kjøper den berømte gressklipperen akkurat nå = Han er ute OG kjøper den berømte gressklipperen akkurat nå

      1. Nei????
        Han er ute å kjøper noe, han gjør noe, da skrives det med å. Herregud hvorfor gidder du å kritisere det uansett.

        1. Bare fordi han gjør noe så skrives det ikke “å” foran. Å er bare foran ord i infinitiv. Å løpe, å kjøpe osv. Han er ute – og han kjøper..

          Men ja, er sikkert ikke nødvendig å pirke på dette nå SE tidligere har sagt at hun synes reglene rundt det er vanskelig. 🙂

          1. Ikke nødvendig, men er det ikke ok å opplyse? Kanskje S lærer det etter hvert? Kanskje noen lesere også?

        2. Han er både ute OG han gjør noe ute.

          Fra sprakradet.no :

          “Ut og spise
          I forbindelser som «Skal dere ut og spise?» har vi bare en infinitiv, men siden det heter «De var ute og spiste», kan vi tenke oss at det er utelatt en infinitiv her (dra, gå, reise e.l.), slik at det bør hete: «Skal dere ut og spise?», «Han ville ut og prøve lykken» osv., med og.”

    4. Herlig med Kasper, han virker som en snill og fin gutt med integritet og dybde. Omsorgsfull og tålmodig som få virker det også som ♥️

    5. Når en såkalt influenser reklamerer for cannabis til tenåringer, lurer jeg virkelig på hvem som er ansvarlig bloggplattform her. Er det Egmont ? I så fall må det rapporteres til Medietilsynet.

        1. Hva med å informere istedenfor å si at noen dummer seg ut. Du ville blitt tatt mer alvorlig hvis du delte din kunnskap 👏

      1. Ho reklamere førr en olje uten rus.. ka i hælvette e galt me det? Kanskje sjekke ut ka cbd olje e før alt skal rapporteres? 😉😉

        1. Poenget Karin er at dette er strengt regulert og er bare å få på resept. Det er de med Alvorlige kroniske sykdommer som kan få dette på resept. Det har ingenting med rus å gjøre, men det finnes jo en mengde medisiner som ikke gir rus, men er på resept av mange andre grunner.
          Direkte til deg Sophie: hva er vitsen med å legge ut hva slags reseptbelagte medisiner du går på? Du vet da vel påvirkningskraften du har. Skremmende at du ikke tenker lenger enn nesa di rekker. Fint at du har funnet noe som funker for deg, men vær voksen og bruk hodet. Det er ikke alt du trenger å dele!!

          1. Cbd olje er mye svakere enn hva vi med feks kroniske smerter må putte i oss hver dag for å få noen timer med bittelitt svakere smerter. De medisinene vi får er skadelige for organer og vil med årene drepe et menneske. Hadde det vært lovlig med cbd-olje og hvis legene ikke hadde vært så redde for ordet cannabis, hadde vi aldri trengt å ødlegge organene våre, få mageproblemer eller oppleve rusfølelse og døsighet (noe jeg opplever som ubehagelig og ekkelt).

            Idiotisk at de kan godkjenne fentanyl, som er årsaken for mesteparten av overdosene i verden, men ikke en olje som er rusfri og kan hjelpe så mange mennesker uten å påføre skade på organene våre eller gjøre oss avhengig.

      2. Har hørt at hamp er laget av samme plante som cbd, så vil anbefale alle å være ekstra forsiktige når dere handler klær. Føler man seg påvirket til å bruke hamp, laget av CANNABISPLANTEN, men som ikke gir noe som helst rus, vil jeg anbefale å anmelde til medietilsynet med en gang! Eventuelt anmeld Sophie Elise til politiet for markedsøfring av produkter laget av denne ekle planten.

    6. va betyr CBA det lurer jeg på skikkelig flott bilder synes jeg jeg og koselig å lunt innlegg og du er DRØMMENES DANSE fantasi teater karusell mot blå inn i Evntyr ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🌟♥️🐱🌌🦋😀✌☀️

    7. Hvor får du tak i cbd olje? Jeg har kroniske smerter og blir ikke bedre av ibux å parazet osv.. så har lurt på leeenge om att cbd olje kan være noe for meg.. 😊

    8. Hvordan føles det å være så gjerrig som du? Har aldri opplevd makan til gjerrig og kapitalistisk person. Og en ting til, du sier du er så trygg i deg selv nå, hvorfor har du da et åpenbart stort behov for å legge ut storyer der du leker deilig? Du har aldri sett så operert og kunstig ut i ansiktet som nå, så hvis det er det du ønsker bekreftelse på så har du for all del den.

      1. Gressklipper, operasjoner? Du har jo ikke mer å operere. Men vi vet vel alle at du ikke er ferdig. Du fremstiller deg selv som en oppmerksomhets syk tenåring. Det er bare trist med tanke på hva du egentlig kunne ha brukt plattfornen din på. Skremmende når dine unge lesere begynner å planlegge operasjoner, og spør deg om råd og navn på lege. Dette fordi de vil se ut som deg!! Ser og at mange sliter både med angst og depresjon pga selvbildet er dårlig, men av erfaring blir det bare værre av å lese din blogg.

    9. Synes du skal være rimelig forsiktig med å anbefale cannabisolje, du har veldig unge lesere og du bør tenkte litt mer etter før du poster. Er det i det hele tatt lov, er det ikke noe vær varsom plakat eller noe du må følge? Jesus

    10. Litt av noe hyggelig kommentarer, jøye meg. Drit i de! Jeg kom bare for å spørre om i podden med Kasper. Vet dere skal snakke om dere å deres forhold mest men kunne han kanskje ha brukt 5 min til å snakke litt om hans forhold til meditasjon. Hvor kom den lidenskapen fra? D er veldig fascinerende for meg at noen kunne tenke dra på leir å sitte på timevis å meditere i flere dager. Mediterer han ikke også hjemme i typ 1 time?

    11. Herregud så mange slemme folk i dette kommentarfeltet! 😣 Er det ikke på tide å skjerpe seg snart å la ho få leve? Enkelte skal alltid finne noe å pirke på, begynner å bli provoserende.

      Lev livet og kos deg, Sophie. Er så trist og se at så mange skal «ytre sine meninger» (let’s be real, de vil være slemme med vilje eller så hadde de latt være med å kommentere). Takk for litt info om CBD olje. Samboeren min med kroniske smerter bruker altfor sterke smertestillende pga skadene sine og han har spurt legen sin om CBD olje fordi vi tenkte det kanskje ville vært bedre at han brukte det enn å ødelegge kroppen med sterke piller. Men for legen var visst ikke det aktuelt å snakke om engang ☹️

      1. Rimelig sikker på at du kan kjøpe CBD olje på kostholdsbutikker i Englang. Ikke reseptbelagt. Neste gang du eller noen du kjenner skal på tur?

        @Sophie, det er ordentlig dårlig stemning her inne og skjønner innmari godt hvis det går inn på deg. Hadde ikke klandret deg om du stengte kommentarfeltet igjen.

    12. Syntes folk som ikke har kunnskap om CBD-olje skal lese seg opp før de begynner å hate. Bare fordi det er relatert med maruhjana, så betyr det ikke at det er negativt. Hemp olje Finns fks i hudpleie og såpe produkter. Uansett, så tenker jeg legen hun har fått resept fra har gitt dette på godt grunnlag.

    13. Helt enig! Les dere opp ang. cbd oljen. Man kan få det på resept. Så ikke noe alvorlig i det! Jeg digger at bloggen din er litt på kanten og litt rå, Sophie! Jeg har lört meg å kjenne deg, og synes det er kult! Hvem vil lese KUN kjedelig ting liksom!? Folk VIL ha litt drama og juicy stuff å lese! Bare å innrömme det dere hatere! Ellers hadde dere ikke forstsatt klekket dere inn her hos Sophie! Dere vet hva dere får her! Så dette er akkurat slik vi vil ha det! 😉 Ergo er Sophie klok!
      Digger deg råe dame! <3 Klem! <3

      1. Ikke noe alvorlig i det? Det er ikke lett å få det på resept. Som regel siste utvei etter å ha prøvd det meste av medisiner. Du skal faktisk ha en ganske alvorlig kronisk lidelse for å få cbd. Dette er ikke hat, men hva er vitsen med å legge ut om reseptbelagte medisiner på denne bloggen? Det går ann å være uenig uten å hate Beate. Jeg hadde en i familien med beinmargskreft og han fikk cbd mot kraftige smerter. Noe som hjelpte enormt på livskvaliteten den siste tiden. Det er ikke bare noe du får på resept, gode grunner og kroniske sykdommer må til. Var dette hat, da blir alt hat.

        1. Selv om Sophie får CBD på resept hos legen, så betyr ikke det at det vil bli lettere for andre å få CBD hos legen sin. Hvis Sophie får det av legen hennes, så er det vel en grunn for det. Ingenting du trenger å henge deg opp i.

          1. Nei, selvsagt blir det ikke det. Jeg blander meg ikke opp i om sophie får dette av legen. Bra hvis det virker for henne. Forstår bare ikke vitsen med å dele hva en bruker av reseptbelagte medisiner på en blogg som alle aldersgrupper leser. Ikke heng deg opp i hva jeg skriver da.

            1. I flere år har Sophie fortalt leserne sine at hun sliter med søvn og angst. Hun har også fortalt om forskjellige sovemedisiner som ikke har fungert på henne. Det er da «helt naturlig» at hun oppdaterer leserne sine på akkurat det emnet. Unge mennesker klarer da vel helt fint å lese hva et annet menneske får resept på fra legen sin. De blir ikke «påvirket» til å bruke CBD for at Sophie skriver det, da de uansett må det på resept. Det fås ikke kjøpt på Rema 1000.

          1. Bra for deg og for alle som trenger den medisinen. Det er mye uvitenhet om cbd generelt i Norge, men hva med å informere hverandre istedenfor å krangle hele tiden. Kunnskap er makt den er for å deles. Her er det jo ville tilstander. Enten er en hater, eller dum etc…. Det blir jo ingen diskusjon av sånt. Siste gang jeg går inn her. Dette skjer hver eneste gang.

    14. Spørsmål til Kasper: Hvordan startet din spirituelle reise (hvis du vil kalle det det 🙂 )? Noen bøker du vil anbefale som handler om det spirituelle (bortsett fra Tolle)? 🙂

      1. Han anbefaler varmt en bok som heter ” en vakrere verden er mulig”; han er obsessed med den! Ville bare anbefale i tilfelle det ikke kommer i podcasten <3

    15. Får deg ikke opp på bloglovin lenger.. Virker som om det gjelder bloggene jeg leser som er tilknyttet blogg.no. Håper det løser seg snart!
      God sommer🌞

        1. Tips hvis du vil ha orden på arkiverte gjenstander uten å bry deg om økonomisk gevinst (på eksempelvis gamle tepper/møbler): noen synes sikkert det er gøy å få tak i ting som kjendiser har hatt, og samtidig som å glede de du da hadde solgt til kunne du gledet en veldedighet du brenner for ved å gi dem pengene hvis du føler du ikke trenger dem selv?

    16. Sophie visste at det kom til å hagle inn kommentarer om oljen. Folk burde virkelig lese seg opp om de medisinske fordelene med Cannabis (uten THC). Folk i Norge er så himla feilinformert og mangler virkelig kunnskap om det.

      1. Desverre er mange av de feilinformerte folka dine veldig unge, som absolutt trenger en god forklaring på hva dette er. Så informer og vær voksen nok til å dele informasjonen du besitter. Vær litt snillere med hverandre, alle vet Ikke alt. Det er så lett å se at dere beskytter sophie hele veien. Hun er voksen og har god effekt av medisinen, noe som er veldig bra. Helt utrolig hva som krangles om. Sitter nå og snakker med min niese om hva dette er. Hun setter pris på det. Hun trodde nemlig sophie røyka hasj. Litt omsorg og info kan hun fortsatt lese bloggen. Glad hun spurte meg. Hun leser også innlegget mitt.

    17. Såå kult at du skriver om cbd. Dobbeltmoralsk å synes medisiner er greit, med maange bivirkninger (og rus), men ikke cbd. Har tatt mye medisiner selv for både psykisk og fysisk smerte. Å sku ønske jeg slapp medisiner med utallige bivirkninger. Fint det spres uten hysteri

    18. Har noen spørsmål til Kasper:
      -hvordan fant du ut at du ville studere psykologi?
      -Var det vanskelig å flytte til Oslo? Tenker på det å flytte fra venner feks i Tromsø
      -Hva tenker du om at du og Sophie er på helt forskjellige steder i livet?
      -Krangler dere mye, og isåfall hva krangler dere mest om?

      Dere er veldig søte sammen❤️

    19. Er skremmende å lese kommentarene over. Kommer veldig tydelig fram hvilken generaliserende effekt propagandareklamen har hatt å si for informasjonen som finnes om cannabis. Folk må åpne øynene sine og tørre å se en annen side av saken, anbefaler alle å se dokumentaren “Weed the People” på netflix. Blir sinnsykt provosert av å lese alt det drittet dere uvitende, ignorante mennesker tror dere vet om cannabis, når faktumet er at det hadde hjulpet ekstremt mange mennesker hvis de fikk tilgang til det til medisinsk hjelp. All creds til deg Sophie som klarer å holde deg konstruktiv og rolig i dette kommentarfeltet, jeg får lyst til å dra hjem til hver og en av dere og se hvilke idioter som befinner seg der. Dere er med på å ødelegge for mulighetene alvorlige syke mennesker har for å få den hjelpen de trenger.

      1. Helt enig!! De burde skamme seg!! Blir flau på deres vegne å lese kommentarene. Cbd er ikke et rusmiddel og hjelper masse folk å få livet tilbake , så det er en ganske destruktiv handling å spre usannheter om noe som virkelig hjelper mennesker som sliter.

    20. hei, vil bare si det er fint at du normaliserer cbd, på tross av den slitsomme ‘gotcha’-journalistikken til dagbladet som prøver å kommunisere at du er nærkis fordi du tar to dråper av et rusfritt middel med dokumentert medisinsk virkning(!). håpløst å være offentlig person i dag, synes synd på deg som blir så plukket fra hverandre av alle medier. håper alt dog er vel og at du sover bedre om dagen! gooood lørdag

    21. Cbd olje har ingen rus og selges på helsekost flere steder i Sverige. Blir flau over folk sine negative kommentarer som kun er basert på deres uvitenhet. Derfor ting tar lengre tid å komme på marked i Norge. Jeg vet om kreftpasienter, folk med angst og depresjon, daglige autisme anfall ,søvnproblemer, svimmelhet osv osv som har sluttet med sterk medisin fra legen etter å ha brukt cbd olje i kort tid . Og jeg er en av de! Cbd har ingenting med rus å gjøre, slutt å vær uvitende fjols og gjør et google søk før dere rakker ned på Sophie som bare prøver hjelpe .Bra Sophie👍❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg