tanker på en søndag

Reklame | tre annonselenker

💕 Forrige gang jeg var i New York var desember 2017, jeg skulle feire et nytt år her sammen med det som – på den tiden – var min nye kjæreste og snart samboer. Kasper. Alt var enda så nytt, så spennende. Selv om jeg så vidt hadde turt å slippe han inn var jeg fortsatt på min beste oppførsel, opptatt av å alltid føre samtalen videre, være spennende, si noe interessant, gjøre gærne ting. Man kan snakke om fortiden uten at det stikker i magen, man kan fortelle alt som man egentlig ikke skal si, for man flørter fortsatt med hverandre. Vi drakk så mye vin. Jeg var så glad for å endelig ha en kjæreste jeg kunne feste med uten at det ble dårlig stemning, jeg var vandt til å bli verbalt skjelt ut hver gang jeg tok en drink med eksen.
Denne gangen er ting ganske annerledes. Ingen av oss drikker. Vi kan sitte stille ved siden av hverandre, lenge, og ingen tar samtalen videre ut av plikt. Da kan jeg fort bli litt stressa å lure på om vi har blitt kjedelige, om vi bare skal bli fulle fordi vi burde, fordi vi ikke er gamle enda, vi skal jo tross alt ikke ha barn på sikkert ti år, hva venter vi på? Men nei. Det er jo så mye bedre nå. Det er bare annerledes.

💕Tenk at jeg har klart å kutte ut de fleste dårlige vanene fra livet mitt! Scrolling på telefonen med en gang jeg våkner, kjipe mennesker, alkohol (må bare påpeke at jeg sikkert kommer til å drikke i fremtiden men nå er jeg på to måneder uten), jeg elsker trening, og nå må jeg bare kutte ut negative tankemønstre om meg selv så er jeg.. perfekt? Haha. Jeg skal lese en bok om vaner nå, som jeg mer enn gjerne anbefaler videre om den er bra!

Topp HER / Skjørt HER / Solbriller HER. Elsket virkelig alt jeg har hatt på meg idag.

💕 Jeg koser meg sånn med å bare se på Ugly Betty og Frustrerte Fruer!!! De seriene er LIVET, selv om Betty irriterer meg litt (hallo, du kan i det minste prøve!) Jeg er faktisk et så simpelt menneske at jeg kan se de samme seriene, om igjen og om igjen uten å bli lei. Men det er faktisk kun disse + sex and the city som funker å se mange ganger for meg, jeg kunne aldri ha sett noe tungt drama flere ganger. Hvilken serie / film kan dere se igjen og igjen? 

💕 Jeg er typisk serie-monogam, det vil si at jeg har forhold i 1-2 år, og så blir jeg lei, og så kommer det et nytt forhold. Dette her er nå det lengste forholdet jeg har vært i uten pauser, og uten drama, og uten et-eller-annet-dritt som på sett og vis fører det videre fordi det tar lang tid å krangle. Kanskje jeg ikke er serie-monogam, om det i det hele tatt er en greie, jeg tror ingen mennesker er monogame. Men jeg har funnet den personen som irriterer meg minst, og som jeg ler mest med, og som jeg kan være med i flere timer i strekk uten å ønske meg bort fra.

Lunsj på Maman. Anbefales. 

💕 Da jeg så deltakerne til Farmen Kjendis syntes jeg det var så trist at jeg ikke kunne være med i år! Jeg hadde egentlig tenkt til det, og hadde vel sånn cirka takket ja, men så kom det en annen stor jobb i veien.. Casten er SÅ bra i år! Det er nok mitt favorittprogram når det kommer til kjendis-reality! Den første sesongen var så bra, og så har det dessverre gått litt nedover, men i år har jeg virkelig troen.

💕 Jeg er så lei av å være en person som ikke tenker seg om, at konsekvenser ikke finnes i mitt vokabular, alt “ordner seg alltid” og ja visst – det gjør det – men gir meg en haug ekstra stress. Jeg har ikke den stemmen i bakhodet som ber meg tenke meg om, eller kanskje vente litt, gi ting litt tid. Alt skal skje på en gang, helst samtidig. Det resulterer i at jeg får mye gjort, men jeg har til gjengjeld alt for mye å gjøre. Og det er ofte mye kaos.

Jeg svarer på ukens spørsmål i kveld, så om du har noen, fyr løs i kommentarfeltet. 

21 kommentarer
    1. Når du var med på Jorden rundt på seks sted påstod du på tv-en at rumpa di var ekte, selv om du hadde operert. Du har flere ganger sagt at du aldri løy om operasjonen. Hva var dette da? Der hadde du jo en jente fra Kashakstan (?) som rett ut spurte deg, men så sa du at «nei selvfølgelig, den er ekte»…..

    2. Spontanitet er både en gave og en gift. Det fører til at man opplever mye som grublere går glipp av. Men man begår også tabber som grublere unngår ved å tenke seg om to ganger. Jeg er selv en naturlig grubler som har måttet lære meg å bli mer spontan, og det har beriket livet mye. Du får bare prøve å ta det andre veien.

    3. Sykt at det skjørtet slettes ikke ser gjennomsiktig ut på Nelly, mens i realiteten er det en truse med sjal. Irriterende, da det egentlig er utrolig fint.

    4. Disse bildene er jo ikke fra i dag, klokken er bare litt over 10 i New York så du har ikke rukket å spise lunsj enda.. Og du postet bilder på story med dette antrekket en annen dag tidligere i uken. Skjønner bare ikke hvorfor du hele tiden skal dra små hvite løgner («elsker virkelig alt jeg har hatt på meg i dag»), det gjør jo bare at du mister mer troverdighet over noe såpass dumt.. Og at du skjuler nesen på alle bilder du legger ut hjelper ikke akkurat på spekulasjonene

      1. Men kjære vene! Hvor lite har du å drive med egentlig? Slutt å være så pirkete og prøv å skaff deg litt perspektiv. Hvordan hadde du følt det om noen skulle pirket sånn på deg? Slutt!!!

    5. Vanens makt du skal lese?? Den er kjempebra!🙂👌
      Hvis du ikke har lest den,så anbefaler jeg den virkelig!

    6. Heii! Ser du skriver at du ser på frustrerte fruer, hvor ser du dette? Har såå lyst til å se det igjen🙌🏽❤️

      1. For et tåpelig spørsmål. Jeg hater den serien fordi jeg ikke støtter twincest og puling av andre familiemedlemmer.
        Kall meg gjerne drit kul🙄🙄

    7. Usikker om innlegget mitt kom med så skriver igjen ^^
      Lurte på om du har noen tips til hvordan man kan få lyse hår på armene? Jeg bleker mine med bleking beregnet på kroppshår, men det varer ikke en uke engang. Vet du noe som funker? ^^ elsker bloggen din <3

    8. Svevende skikkelig koselig å kult innlegg synes jeg og super stilig bilder synes jeg du er en smart å sterk modig så jeg synes dere så ikke har noe positivt å hyggelig å komme med kan la være å kommentere noe ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😃♥️🌌🐱✌☀️

    9. Du sier ofte at du ikke tror noen er monogame og at du ikke liker monogami osv, hvordan funker dette med forholdet ditt? Har dere et åpent forhold?

    10. Friends, modern family og how i met your mother, haha <3 altså er serier jeg kan se på nytt og på nytt.

      Kos dere i NY😍

      Dere har sjuukt fint hus forresten. Bokhylla og klesskapet er GOALS!

    11. Lurte på om du kunne anbefale ferie steder for noen som ikke reiser mye? Slik at når man først reiser, hvor burde det være? Gjerne en plass med sol

    12. Jeg har to spm; Såvidt jeg forsto i det andre innlegget så operterte du nesen i påsken. Hvordan fikk du operert den igjen så kort tid etterpå, og er det anbefalt?
      Og et urelatert spm; Hva ville du sagt til 14 årige deg selv, og 34 år gamle deg selv?

    13. Kan du eller noen i deres vennekrets være så snill å lære Joakim forskjellen på skj, kj og sj-lyder? Klarte bare se en episode av den siste sesongen din pga den enorme talefeilen han har.

    14. Ville bare poppe innom og legge igjen en kommentar for å fortelle at jeg synes det er så godt å se mer av den ekte deg. En versjon av deg som ikke strever etter å være perfekt, men heller komme i kontakt med deg selv. Folk gjør feil, men det som viser hvem du er er hvordan du håndterer, tar ansvar og lærer av dem. Jeg synes du har gjort det på en utrolig fin måte og virkelig utviklet deg og turt å blomstre til den versjonen av deg selv som du ikke har vist så mye av før. Tror ikke mange tenker på det, men det er utrolig tøft og modig av deg å ytre deg og vise deg til media, vel vitende om den kritikken du kan få av den minste feilen man gjør, eller bare hat fra de som ikke har noe annet å gjøre med tiden sin. Elsker at du har klart å reise deg fra alt som har vært og stadig viser mer og mer av hvem du er & be unapologetic about it. Føler du virker så mye sterkere nå og er så glad for å se det. Så fortsett å være den du er, fordi den Sophie Elise er ganske rå. Masse lykke til videre, og kos deg masse videre i NY.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg