svar på dagens spørsmål

Reklame | annonselenke Nelly

Genseren min finner du HER, jeg elsker den! Så behagelig og fin på, tror jeg skal ha den som kjole når det blir varmere. Den var også mye varmere enn forventet, uten å klø. Buksene er gamle fra Vila og vesken er Chanel. Jeg bruker alltid clip-on øredobber, og kjøper alltid vintage. 

Akkurat nå sitter jeg hjemme hos meg med Stine Mari som har kommet på besøk fra Harstad. Vi skulle egentlig på en morsom fest i kveld men hun er syk stakkars, og jeg har uansett litt jobb å gjøre. I morgen kommer det forresten en så drøy og bra video som jeg gleder meg til å dele med dere! I mellomtiden, episoden med meg og Leo er nå ute på NRK, der vi reiser jorda rundt. Link finner du HER! Mamma har tekstet meg hele kvelden om hvor mye hun elsket programmet og hvor mye dumt jeg sa, haha. Elsker det. Perfekt lørdagsunderholdning! Dere som har sett episoden må gjerne gi meg en lyd.

Nå skal vi se Love Actually som Stine ALDRI har sett??? Det er det sykeste jeg har hørt, men jeg tror hun egentlig bare liker dårlige filmer (favoritten hennes er twilight liksom), men den skal vi altså se i kveld. Den ligger på HBO til de av dere som lurer. Vet de aller fleste ser den lille julaften og jeg skal se den igjen da også 🙂

Jeg tenkte å svare på noen “dagens spørsmål”, jeg skal slenge det inn litt her og der i bloggen. Spørsmålet er som følger.

“Du sier du har lært deg hva som gir deg angst, og hvordan du kan unngå det. Vil du utdype?”

Det krevde at jeg analyserte meg og hvilke mønstre jeg har. Når er jeg mest utsatt for å få angst, og hvilke situasjoner trigger det? Så klart har jeg ingen fasit, men for meg er det ganske logisk.. I perioder hvor jeg er “to steder på en gang” over lengre tid, altså at jeg stresser meg fra det ene til det andre og ikke klarer å gjøre noen oppgaver fullt ut, da kan jeg få angst og panikk-anfall. Kombinerer man det med lite søvn, dårlig mat, at jeg ikke trener etc er jeg som en tikkende bombe som smeller litt for ofte.. Så, jeg må bare ta hensyn til meg selv skikkelig.

Hvorfor lager du ikke mat, fordi du er lat eller fordi du ikke kan?

Tid jeg kunne brukt på å jobbe vil jeg ikke bruke på kjøkkenet, når jeg ikke synes det er hverken spennende eller givende. Jeg forstår de som liker å lage mat eller ser på det som en hobby, men jeg hater det og vil ikke bruke tid på det, og da gjør jeg ikke det. Samboeren min liker å lage mat så der har jeg flaks liksom. Jeg ønsker å jobbe så mye som mulig og så bra som mulig, men UTEN å føle et evig stress og da må jeg legge bort ting som å lage mat, vaske etc.

Har du ansatt en assistent? Hva blir oppgavene til assistenten din? 

Nei, jeg har intervjuer neste uke. En assistent skal gjøre at jeg kan bruke tiden min mer effektivt. Hjelpe meg med ærend, booke reiser, legge opp planen når jeg skal på jobbturer, sørge for at jeg har ting litt mer på stell.. Ja. Men det er en jobb som krever mye tillitt og at man er enda mer sharp enn meg. Forhåpentligvis får vi det også veldig morsomt sammen!

Sånn, nå venter først en episode Kardashians og SÅÅÅÅ Love Actually.

40 kommentarer
    1. Nok ett 5 minutters innlegg fra Ms.»det er ikke kjappe innlegg jeg skriver!!!» Du har åpenbart ikke lagt ned hverken tid eller energi i dette innlegget, som 98% av innleggene dine for tiden, med noen få unntak såklart.

      Og du måtte avlyse boksigneringer både i går og i dag, men å gå på fest hadde vært greit? Beklager, men troverdigheten din svekkes mer og mer for hver dag som går.

    2. Også svarer du ikke på kommentarer engang, når du ikke klarer å levere noen bra innlegg.. Beklager, men du fortjener all kritikk på at du ikke klarer å gjøre jobben din ordentlig, når du selv har sagt at dette er din hovedinntektskilde, så må du gjøre det ordentlig eller finne på NOE ANNET. Og ja, før noen sier det, hadde jeg kritisert hvem som helst annen som ikke presterte i jobben sin.

      1. Hvis du ikke liker måten hun blogger på, så trenger du jo heller ikke bruke tid på å lese bloggen?

        Stå på Sophie! Jeg liker bloggen din, og synes det er morsomt og inspirerende å følge med på livet ditt, og alt du oppnår. Du er utrolig flink! Ønsker deg en fin helg videre 🙂 Klem

      2. Hun er bare et menneske?? Akkuratt som meg og deg. Du kan ikke bare drive å forvente masse ting . Og hvis du ikke liker bloggen hennes, hvorfor i alle dager bruker du energien din på å lese den da? Og du aner ikke hvor mye jobb som står bak det her!Stå på Sophie!

      3. M: «også svarer du ikke på kommentarer engang» det var 4 minutter etter du kommenterte, og du klager over å ikke ha fått noe svar 😂 på 4 (!!) minutter. Kanskje svaret ditt kommet etterhvert, må bare ha litt tålmodighet 😉 noen folk altså, må finne feil overalt

          1. Det er mange innlegg du ikke svarer på kommentarer i, og det er jo greit om du leverer på bloggen ellers. Men når du blogger dårlig, burde du i det minste sette av 5 minutter til å svare 🙂 Og jeg liker bloggen, men kritikk er på sin plass når man ikke leverer i jobben man får betalt for (hun sier selv at bloggen er hennes hovedinntektskilde, og da forventer jeg at man leverer som om det er en jobb, ikke en hobby man bruker 5 min om dagen på).

            1. Du ser ut til å være en hyggelig person M. Tipper du er en de rundt deg setter skikkelig pris på!

    3. Jeg er ikke enig med kommentaren over her, for jeg VET hvor mye tid det tar å skrive et innlegg, redigere og poste det! Så stå på du Sophie Elise, og fortsett som du gjør! 😉

      1. Tror også absolutt at den KAN ta lang tid å skrive og poste ett innlegg, men å svare kort på et par spørsmål og poste noen bilder tar overhodet ikke lang tid 🙂

    4. Hahah, ser på programmet nå og du ER SÅ morsom!! Virker som du også er mye mer komfortabel foran kamera, og digger å se det. Selvironi har du også, digger deg sophie!!

    5. Syntes programmet var veldig morsomt, du er flink å veldig søt, stå på!

      Ang klagingen på bloggen din kan de ta seg en bolle.

      Leste boken din «forbilde» igår, sterk historie å leit st du har hatt det sånn, bra du er kommet deg igjennom det 👍😊

    6. Hva skjer med bloggen din om dagen? Har ikke vært innom her på en liten stund, og nå var det bare slitsomt å lese den 🙁 Headeren er reklame? Og innleggene er så rart satt opp at ordene deler seg, det er så rotete og rart satt opp hvis man leser via PC. Du burde sjekke det ut, veldig synd den har blitt slik.

    7. Ett lite svar til den som kaller seg for M! Hvis du brukte tid på å lese innlegget så skrev hun at hun hadde besøk og at de skulle se film. Det er høflig å ta seg av besøket sitt, og ikke måtte sitte med lap’n opp for å være klar for å svare deg.
      Jeg fikk ett helt nytt inntrykk av deg Sophie Elise etter Skal vi danse, og det virket som du vokste på deltagelsen. Det var utrolig dumt at du måtte trekke deg, fikk deg som en favoritt etterhvert, men klart helsa går først.

    8. Skikkelig kule bilder å kult innlegg å ønsker god bedring til venninne din du er favoritten min å en kuling av en going synes jeg ønsker deg en riktig god kveld å alt godt sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😃♥️

    9. Bare WoW! Du var helt herlig i kveldens program på NRK, selvironisk, morsom og engasjert, og du og Leo kledde hverandre
      veldig godt! (Jeg skjønner godt hvorfor du jugde om rompa, og da jeg forklarte det til gubben var han 100% enig :))Vi er noen
      skikkelige gamliser fra provinsen som hadde besøk av noen andre gamliser fra mer urbane strøk idag. De så deg i
      musikkprogrammet som gikk på NRK i går, og min fetter var positivt overrasket og ga deg masse cred fordi du var god, og
      min mann var enig og mente at du var 10 tusen ganger bedre enn mye av det andre tøvet vi får servert nå om dagen!
      Du når flere enn du aner! Gode ønsker og masse lykke til videre 🙂

    10. Hei.

      Så deg på NRK i går. Fint program. Lurte på: det wrap skjørtet du hadde på i Thailand hvor er det fra? Det var veldig fint. Skulle hatt noe slikt selv…

    11. God førjulstid til deg vakkre Elise
      Kunne jeg vært så heldig å fått deg som en Facebook venn?
      Mvh Arild Degvold

    12. Er så spesielt med de kommentarene som klager på innleggene? Jeg har tydeligvis for mye liv til å sette meg ned og lage statistikk på lengde og tidsbruk og hyppighet osv, men hallo dere? Hun har jo bloggen som hovedinntekstkilde, men glemmer dere at hun faktisk MÅ HA ET LIV FOR Å HA TING Å SKRIVE OM?????
      – Bruke tid på ulike tv-programmer
      – Skrive bøker, bokturnè
      – Synge
      – Reklame/shoots
      … osv..

      I tillegg har hun ET PRIVATLIV hun skal pleie og!
      – Kasper og familien
      – Venner
      – Nye huset
      – Psykisk/fysisk helse
      – Interesser hun måtte ha, feks bøker osv

      Forvent ikke lange innlegg flere ganger om dagen – det er det andre bloggere som prioriterer! Gir INGEN mening at folk gidder gå inn her, for så å klage på jobben. Hun skal ikke sitte med bloggen i 37,5 timer i uka som tydeligvis er forventa, dette går i rykk og napp – og hun må jo faktisk styre på 80% utenfor tastaturet for at dette skal gå opp!
      Syns du er rå,jeg – Sophie Elise <3 Håper du er sterk nok til å ta de pausene og alt du trenger for å ha bloggen gående. Sier mer om dem enn deg, du har et liv – kanskje de ikke har det (og det er trist, noe jeg håper de virkelig får etterhvert…)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg