sunday

 

God formiddag venner! Først vil jeg begynne med å takke alle dere som støtter meg hver dag, kommer med gode tips og sender meg kommentarer og meldinger over alt <3 Jeg leser hvert eneste ord og føler meg så ubeskrivelig takknemlig 🙂 Og TUUUUSEN takk for alle boktips! Jeg gjorde nettopp en stor bestilling.

Siden jeg kom hjem etter jul har jeg virkelig presset meg selv på jobb og ærender, det kom som et lite sjokk etter flere dager med å gjøre absolutt i n g e n t i n g.. Men nå har jeg jobbet hver eneste dag nonstop, og det gjorde jeg i 2018 også og jeg vet det ikke er bra å holde på sånn i lengden. MEN jeg fjerner silikon allerede på fredag (!) og da kommer jeg til å kjede meg masse, bare ligge inne i ensomheten å spise, se på serier, lese osv.. Så da klarer jeg å pushe meg ekstra, og faktisk nyte at mye skjer disse dagene.

I tillegg har jeg vært litt sur og oppgitt fordi jeg nevnte kjøtt og miljø på instagram og mistet 1000 (!) følgere. Haha. Det er forventet, så åpenlyst, men likevel så teit. Om folk lurer på om sex fortsatt selger: det gjør det. Og skaper følgere. Interessante og viktige spørsmål derimot gjør at folk vender ryggen og trykker unfollow, og det i seg selv er jo til å bli irritert av, men det er vel bare å fortsette. Rope ut til etterhvert potensielt 50 stk, så lenge det er 50 stk som hører på.

Over ser dere bilde av hvordan hver eneste morgen ser ut, en stor luksus for meg som egentlig hadde tatt til takke med knekkebrø. Vi har en vegansk kokebok hjemme som heter “sykt enkelt”, som navnet tilsier er det sykt enkle veganske retter og vi spiser mye pannekaker. Det er så godt! Og så har jeg begynt å meditere hver eneste morgen, det hadde jeg aldri trodd.. Jeg falt helt av det sporet når kjæresten min tok helt av (som sagt mediterer han to timer hver dag). Men det føles så bra at jeg har funnet tilbake til det. Jeg bruker appen Headspace! Anbefales.

I dag har dette stått på skjema:

  • – Spille inn en podcast for Elle.
    – Trene på Barrys Bootcamp
    – Dusje
    – Betale regninger
    – Spille inn en video hvor jeg setter på parykkene
    – Lage et reklameinnlegg som skal ut i kveld.
    – Spise god middag/kvelds, og se en episode av “Helene sjekker inn” som jeg virkelig elsker. Serien ligger på NRK.no!
  • – Forhåpentligvis sove tidlig men jeg ser jo allerede nå at jeg ikke får tid, haha.

Jeg håper dere får en fin dag!

22 kommentarer
    1. Bare det at du tør og ta opp viktige saker og skrive om de er utrulig tøft gjort! Du får fram vitkige ting og får fram flere sider av deg som jeg elsker❤️ Tusen takk for at du er den du er, og at du er en så stor inspirasjon❤️

    2. Sex selger som du sier, så da kjører du på med puppebilde og ett innlegg uten noe annet vettugt så du får oppmerksomheten du trenger, så kommer det nok ett reklameinnlegg i kveld (som hele bloggen og Instagram er full av for tiden) så blir det nok av penger i dag også, si! Hva med å blogge om noe litt dypere enn pupper (herregud, du snakker ikke om noe annet for tiden), kropp, hår og parykker og reklame for diverse dritt? Det hadde vært noe! Men da holder vel ikke lesertallet seg oppe..

      1. Hvis du hadde fulgt litt med hadde du sett at han snakker om så utrolig mye mer enn dette! Hun la jo Netopp ut masse på instastory om dyremishandling og kjøttindustrien. Hun skrev jo til og med i inelgget at hun hadde skrevt om kjøty og miljø å mistet derfor følgere! Å hun vet at hun mister følgere av å skrive om det, men det betyr ikkr at hun slutter å skrive om det. Takk Sophie for at du skriver om miljøet og dyrene♥️

      2. Anonym: hvorfor leser du bloggen hvis du synes innholdet er så forferdelig? Og hvorfor gjemmer du deg som anonym?!? Du burde faktisk skamme deg, fysj! Finn noe annet å gjøre, og fei for din egen dør!

    3. Jeg synes det er så bra at du fremmer en kjøttfri (og nærmest vegansk) livsstil og er helt enig med deg, absolutt ingen bør spise kjøtt hver dag (eller i det hele tatt)! Men jeg tror du hadde nådd ut til mange flere om du tok en mer seriøs approach, i stedet for å kalle folk tacky og ekle.. Da ender det gjerne heller med at folk unfollower i stedet for å faktisk høre etter. Du har jo plattformen til å utrette så mye bra og inspirere andre, men du velger ikke helt riktig måte mener jeg. Ha en fin søndag!

      1. Enig i at framgangsmåten vart litt feil her, ja. Reagerte og på uttrykkene som blei brukt – «shaming» av dei som et for mykje kjøtt. Kjente det var ubehagelig å bli kategorisert/nedvurdert. Eg pleier ellers å både la meg inspirera og læra mykje når du deler av ditt engasjement for miljøet, Sophie! Så fortsett heller med litt meir seriøse ordelag, som du får tips om her.

    4. Elsker at du skriver om veganisme!! Det er et så viktig tema, og at du kan påvirke flere tusen hver dag sier sitt om hva du er i ferd med å være med på; et nytt syn på mat og dyr, som er noe av det viktigste vi kan snakke om i 2019! For ja, det å spise dyr er faktisk helt sykt. Takk for at du er en så viktig stemme for alle dyrene og takk for at du skriver om det. <3

    5. Takk, takk, takk for at du fortsatt snakker høyt om kjøttproduksjon og miljøkrisene!! Det er mange som lar vær, nettopp på grunn av det du sier om å miste følgere. Men vi som velger å ikke unfollowe setter så stor pris på det! Og det er forhåpentligvis noen som lærer noe nytt og får tankene opp for miljøet! Så jeg håper du fortsetter å skrive om det uansett hvor mange som slutter å følge. Helt dust foresten at folk klager i ett sett om at bloggere bare snakker om kropp, sex og sminke, men med en gang man snakker om noe viktig så blir det for seriøst og da stikker de.

    6. It’s just so sad to see how low self-esteem you have. Another poor girl who thinks she is nothing except tits, ass and sex..

    7. Syns du burde kjørt et eget puppeinnlegg med bare fokus på puppene siden de nå snart forsvinner 😩

    8. Synes du er kjempe tøff og smart for middags tallerken skal inneholde mye grønt og grønnsaker skikkelig svevende kule bilder skal til Legen min i Februar og er spent på det du er best å favoritten min ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️🐱

    9. Er du redd for å bli litt uproposjonert når du tar ut silikonen? Vil du vurdere å fjerne rumpeimplantatene da og?

    10. Om du liker “Helene sjekker inn”, vil jeg anbefale “Verdens hardeste fengsler” på Netflix 🙂 Åtte episoder ute og jeg så alt på et par dager (som er veldig raskt for meg haha). Synes det er veldig mye bedre og gir et sterkere bildet, samt en mer realistisk oppfatning av det å sone dom i fengsel.

    11. Det står respekt av at du ikke går på kompromiss med meningene dine og velger å fortsette å ytre dine viktige synspunkter selv om det koster følgere. Jeg er sikker på at flere av din blogg-kollegaer ikke hadde klart det samme. Og du mister kanskje noen, men jeg er sikker på at du også får noen, om ikke line raskt. Hilsen en småbarnsmamma på 33 som følger deg fordi du er så full av kontraster og nettopp fordi du er bloggverdenens lille sårt trengte rebell!

    12. Etter å ha lest igjennom kommentarene du får så kom jeg på at det er en bok som heter «Omgitt av idioter». Vet ikke hva den egentlig handler om, men skal kjøpe den og finne det ut. For sånn føles det når jeg derfor stygge kommentarene du får…og du er ikke idioten!❤️

    13. Hei 🙂 jeg vil anbefale deg en bok som heter Alfabethuset, den er vakker, trist, skummel, og en bok du tenker på i lang tid etter at du har lest den.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg