spiritualitet, baksnakking og latterkrampe

Jeg er nok mer spirituell enn den gjennomsnittlige person ettersom jeg både tror på klarsynte, går til healer, mediterer nå og da, har mine egne tanker om eksistens og livet, er interessert i tantra og fordyper meg mye i mindfullness osv.. Men siden kjæresten min er fem hakk mer spirituell enn meg har jeg innbilt meg at jeg ikke er så interessert i det, for jeg sammenligner bare med han. Men jeg er jo det! Den spirituelle siden av meg er en viktig del av min identitet og bare på et halvt år har jeg utviklet meg enormt. Kanskje det er noe jeg skal inkludere dere mer i? Det er en veldig personlig prosess men samtidig fint å inspirere andre med.

Derfor ønsket jeg å ha en kveld med en klarsynt for vennene mine. De fleste av dere har kanskje sett klippet med Joakim (som er hysterisk morsomt) – men kvelden tok uante vendinger. Jeg fikk en stor skuffelse som var veldig personlig, og Charlotte tok til tårene da den klarsynte traff en nerve hun aldri snakker høyt om. Det er en episode mange kan kjenne seg igjen i, på forskjellige måter!

I tillegg drar vi på Elle-festen der jeg møter på min første (og eneste) Tinder-date, baksnakker folk (glemmer av at man blir filmet vet du, haha) og man får veldig tydelig se hvordan jeg er i krangler. Jeg hater det, er veldig lite dramatisk av meg og det skal mye til for at jeg blir såret / påvirket / beveget av noe som helst, og det kan man se så tydelig i alle episodene synes jeg? Haha.

Fra da jeg møter den klarsynte alene..

Jeg og Charlotte har en personlig prat hjemme hos henne, og åpner seg opp om den verste følelsen: når man ikke føler noen ting.

Glitter og glam på Elle-festen!

Og – en krangel når sitt bristepunkt. Det som er så fint med diskusjonene er hvor forskjellige vi er. Jeg er mer tilbakeholden og “apatisk”, Joakim er den som føler man skal si alt man føler, Fetisha holder tilbake men er passiv agressiv (sorry but its true, haha). Men ALLE mennesker er liksom en av de tre.

Hva synes dere om episodene? Jeg synes episodene som kommer herfra og utover er de beste. Fra og med disse episodene er det mye mer “hverdag” (for nå har det vært mest fest og sommer), og neste uke er jeg alene i Harstad, er med Kasper på hytta og kjøper huset jeg bor i nå!! Så spennende. 

36 kommentarer
    1. Skikkelig koselig å kjempe kult innlegg å har sett litt av EPISODENE av sophie Elises toppers synes jeg Tusen hjertelig takk for at du svarte på sist kommentaren min blir kjempe glad å i godt humør det betyr alt for meg SKIKKELIG Nydelige bilder synes jeg ønsker deg alt godt å en vidunderlig riktig god kveld sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀🐱♥️🌌

    2. Nå har ikke jeg for vane å sitere Dr.Phil, men han sier da noen gullkorn i ny og ne, og ett av dem er “perception is reality”. Og det tror jeg ofte kanskje er grobunnen til en del misoppfattelser og krangler. Man oppfatter jo ting så ulikt! Og det man oppfatter er jo virkelig for en. Jeg har ofte følt meg liten og ubetydelig, og trodde lenge at det var noen mennesker som fikk meg til å føle det sånn. At det var DEM, at de MENTE å gjøre det. Men etterhvert har jeg funnet ut at jeg kanskje tolker en god del situasjoner helt feil. At jeg tolker ting i verste mening, når det egentlig ikke er ment sånn i det hele tatt.

    3. Det at kjæresten din synes å ha flere/sterkere spirituelle evner enn deg, kan faktisk like godt være at dere har styrken deres på ulike områder innen dette, og at hans tilfeldigvis har kommet frem bedre enn din(e). Det kan f.eks være at den ene har et talent som kan utvikles innen healing, og/eller å komme i kontakt med folk på ‘den andre siden’, mens den andre derimot, kan ha gode intuitive evner og/eller en ‘racer’ innen spådomskunst, eller whatever.. Men det kan utrolig nok også være at dere har evner innenfor det samme, bare at dere ‘tar det inn’ på ulike måter; Med dette mener jeg sånt som at den ene f.eks får ting fra disse dimensjonene gjennom sanseorganene fra ‘normal-verden’, mens den andre får ‘inputet’ stemplet inn i hodet på lik måte som når ny kunnskap normalt når hodet, -bare med unntak av den normale kilden (hehe). Denne siste typen har jeg nemmelig erfart selv, og det øyeblikket dette kom for dagen, er noe av det særeste jeg har opplevd i mitt liv.

      Mitt råd er iallefall at du har tillit til din egen spiritualitet (hvor crazy det enn måtte høres ut (haha), og at du jobber sammen med typen, og ta hans evner i bruk for å hjelpe deg finne/utvikle dine istedet for å få typ ‘prestrasjonsangst’, og trekke deg tilbake..

      Best of Luck <3

    4. gleder meg kjempe masse til sophie Elises verden jeg må alltid ha med meg sophie Elises verden ønsker deg alt godt å en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️🐱🌌

    5. Jeg slet med å se de scenene med han Kim den klarsynte altså. Når han spådde Joakim var jeg så nær ved å spole over hele opplegget for jeg ble så himla klein. Biler .. fjelltur .. jente!? Det ble jo bare verre og verre. Men det var en veldig underholdende episode da!

    6. Jeg forstår Fetisha i det hun forteller <3
      Jeg forstår også Charlotte veldig godt!
      Dere er så hærlige og fine alle sammen <3

    7. Hi Sophie,
      Digger digger digger deg fortsatt, du er så awesome og søt!
      Btw helt forelska i den grå strikk minikjolen fra SEv fra forrige Torsdag, hvor har du kjøpt den?
      Lovu<33

    8. Kommenterte for litt siden det med at jeg skulle ønske det ble vist mer den siden av deg som jeg har inntrykket av på bloggen, så episodene fra i dag nå og jeg vil bare si at jeg skulle ønske jeg hadde ventet med den kommentaren for jeg fikk det samme intrykket av deg der nå som på bloggen! Du virker som en god venn og jeg kjenner meg igjenn i deg på mange måter, bortsett fra at jeg ikke greier å dra på fester i det hele tatt lengre pga angsten min. Mulig det er fordi jeg har blitt bedratt av tidligere partnere i sånne sammenhenger, så jeg drar nok en paralell der. Men synes du er rå som greier å dra selv om du sliter med angst.
      Heier på deg, og du er et godt forbilde! Ikke la noen tråkke deg ned fordi du virker som et utrolig fint menneske 🙂

    9. Hei Sophie!
      Jeg synes det du skriver om at du er apatisk er interessant, spesielt fordi du også har fortalt at du er høysensitiv. Grunnen til at jeg synes dette er interessant er at jeg jeg er begge deler selv. Jeg kan være apatisk når det kommer til mitt personlige liv. Jeg har en tendens til å stenge følelser ute for å skjerme meg selv, men er forferdelig følsom når det gjelder andre mennesker. Jeg kan se en uteligger, få tårer i øynene og tenke på personen resten av dagen. Jeg gråter som en foss av bøker, filmer, serier, nyheter. Alt som skjer i verden utenfor går hardt inn på meg, men det som skjer i min verden forsøker jeg å ignorere

    10. Hei skjønne menneske! 🙂 To spørsmål som ikke har noe med dette innlegget å gjøre: kan du anbefale et sted i Oslo hvor de er gode på øyebryn? Altså, ikke forming og farging, men microblading eller noe sånt? Er ute etter noe mer permanent 🙂 Så har du tidligere nevnt at du bruker mye duftlys i huset, kan du anbefale noe her også? Mye av det jeg har kjøpt blir ofte for mye/ intenst..noe lett og friskt er vanskelig å finne..
      Ønsker deg en fin dag på alle måter ❤

      1. Hei fine du! Jeg microbladet hos Margrete på Brow Rehab og er utrolig fornøyd 🙂

        Jeg er stor fan av voluspa sine duftelys men faktisk også Ikea sine egne med lukt av vanilje <3

    11. Dette er ikke ment som kritikk, men jeg er bare oppriktig nysgjerrig: Hva slags vurderinger blir tatt når de (altså produksjonen antar jeg??) velger å vise at dere står og snakker om to ikke-offentlige personer (han du datet + broren), og sier ting som kan oppfattes.. ikke krenkende kanskje, men litt utleverende? Sånn om at de er kjekke, men rare, og når Fetisha sier ‘Ill fuck funny’ (lol) og liksom impliserer at det ligger noe rart/morsomt seksuelt der med de da.. Husker ikke alt som ble sagt. Litt vanskelig å formulere her merker jeg, men du skjønner kanskje hva jeg mener?? Sånn i forhold til Falch er det jo litt annerledes siden hun er offentlig osv, men å flere ganger zoome inn på han daten og ta med slik samtale, blir det liksom ‘godkjent’ av han først? Eller er det ansett som så lite/ubetydelig at man ikke trenger det?

      Haha, jeg bare lurer for jeg hadde skikkelig ikke likt det om det var meg i den situasjonen, så jeg lurer bare på om man liksom blir informert om det på forhånd eller hvordan slike avgjøreleser blir vurdert liksom.. Håper du skjønner det ikke er ment som noe angrep eller noe, jeg lurer bare oppriktig fordi jeg ble litt overrasket over at det var med! Digger forresten serien og er enig i at sesong 2 er 100 ganger bedre, skikkelig god underholdningsverdi (uavhengig av om man følger/liker deg fra før av). Så bra jobba!!

      1. Produsenten løper alltid bort til de som blir filmet / snakket om og tar en runde på det 🙂 Og det “ill fuck funny” betyr bare at hun liker morsomme gutter haha, har ingenting med sex å gjøre sånn sett.

    12. Jeg kjente meg veldig igjen i det Fetisha sa til Joakim! Det er den verste følelsen i verden. Jeg sender en klem <3

      (Jeg tror ingen av dere er dårlige venner, altså)

      1. Samme, i gjengen på videregående (som forøvrig var en utrolig destruktiv jentegjeng) var jeg hun som alltid ble oversett, avbrutt, eller snakket i munnen på. Det jeg hadde å fortelle var liksom ikke like viktig, for jeg hadde ikke makt i gjengen (noe enkelte av de synes var viktig å påpeke hele tiden). Det er en utrolig kjip følelse. Men nå skal det sies at jeg tviler vanvittig sterkt på at Sophie og Joakim behandler Fetisha sånn. Jeg kjenner meg bare igjen i følelsen.

    13. Digger viben du har på bloggen i det siste! <3

      Jeg lurer også på hvordan det er på "hår-fronten"? Går det fortsatt i parykk og B-vitamin, eller bruker du extensions igjen? Uansett så blir jeg utrolig inspirert av alle innleggene dine for tiden, så stå på! <3

      1. Tusen takk, så hyggelig <3

        Det går greit, men håret mitt er jo fortsatt helt jævlig haha. Jeg bruker clip on extensions nå og da, tar fortsatt b-vitamin for hest og tar biotin!

    14. Utrolig fin og følsom episode <3 Fikk så vondt av Fetisha for jeg kjenner meg så godt igjen.

    15. Flirte godt da dåkker blei spådd. Så komisk da ting overhodet ikkje stemte 😂

      Du og Kasper passe kjempegodt i lag. Æ e ikkje synsk, men tror no at dåkker e ment for hverandre. Han virke kjempesnill og så fint å se dæ lamme han.

    16. Hittil synes jeg at “Sophie Elises verden” har vært mer “Sophie Elise, Joakim og Fetishas verden” – men håper det endrer seg fremover, som du selv skriver. Forstår selvsagt at du skal vise dine venner i serien, for de er jo virkelig en del av livet ditt, men det blir rett og slett litt for mye. Kunne nesten heller ha laget en serie sammen, for per nå har de bidratt like mye som du har.. Ellers en gøy serie, synes du er så rå på blogg og i sosiale medier, men føler du ikke får vist det samme i serien. Men stå på, for du er som skrevet, helt rå! 🙂

    17. JAaa til mer om spiritualitet på bloggen! Tenk så mange lys du kan tenne og det trenger verden både den indre og den rundt oss <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg