slik sparte jeg masse penger hver måned!

– reklame ICE – 

Jeg prøvde først å skrive dette innlegget å legge frem at jeg “ikke er så avhengig av telefonen” – fordi man ønsker vel ikke å være en person som faktisk er “avhengig” – men jobben min foregår jo på internett. Faktisk har jeg aldri turt å laste ned den appen som forteller deg hvor mye skjermtid du bruker, har noen av dere turt og blitt sjokkerte?

Jeg bruker et par timer på mailen hver eneste dag, og ofte via mobil, jeg er avhengig av Spotify eller podcast når jeg trener, kjører bil eller går fra sted til sted, jeg er aktiv på sosiale medier og jeg holder kontakt med venner og familie. I tillegg laster jeg ofte ned serier og filmer på mobilen når jeg reiser.

Jeg har egentlig aldri fulgt særlig mye med på hvor mye data jeg bruker, fordi jeg alltid har betalt mye for å kunne bruke mobilen fritt. Siden mobilregningen min har gått direkte til mitt eget firma, og der har ikke jeg økonomisk oversikt, har det heller ikke vært av interesse.. Helt frem til pappa sa “mobilregningene dine er veldig dyre for tiden, og jeg lurer på hva det kommer av”. Det var en kjip følelse i magen, for jeg vet jo at jeg bruker mobilen mye. Men at jeg kunne få mobilregninger opp til 3000 kr per måned uten å ha dratt ut av landet, er ganske sykt.

For to måneder siden byttet jeg til ICE og la til Data Frihet i abonnementet. Totalt har jeg 1006 GB data som jeg kan bruke; uten bekymringer. Gjett hva regningen min ble forrige måned? Vel, bare 398 kr. Selv om jeg har brukt like mye data som hos forrige leverandør, om ikke mer, ettersom jeg har vært på litt diverse turer og har brukt mobilen til absolutt alt av nettdekning. Jeg er så positivt overrasket over prisen! Jeg benytter meg av appen deres for å se hvor mye data jeg har igjen, og det er alltid sinnsykt mye. Selv om jeg bruker mobilen hver dag har jeg masse data igjen.   Du kan selv følge enkelt med i appen deres. Og jeg er egentlig ikke så fan av slike apper, fordi det har vært tungvint før, men ikke nå!

Her en screenshot av min oversikt inne i appen;

 

Akkurat nå har ICE et utrolig bra tilbud til deg: Du får prøve Data Frihet gratis i to måneder!
Jeg er veldig fornøyd med å ha byttet til ICE, og det viktigste for meg er faktisk hvor mye penger jeg sparer – og likevel ha frihet til å drive med jobben min hvor jeg vil. Å vite at jeg kan stikke på en hytte, men likevel laste opp videoer til YouTube eller kommunisere med dere, uten at jeg må betale dyrt for det. Å ha et mobilt kontor. Å ikke minst – jeg slipper den der ubehagelige meldingen fra regnskapsføreren, som sier at jeg bruker alt for mye penger på mobil.
Jeg er så fornøyd! Du kan lese mer om ICE HER

Har noen av dere andre ICE? Jeg har – som sagt – aldri brydd meg så mye om hva regningene mine havner på, helt til det plutselig ble alt for mye. Nå som de er såpass lave er jeg obsessed og skikkelig glad for å ha tatt dette valget! 💞

24 kommentarer
    1. Har aldri hatt så mye problemer noen gang som når jeg hadde ICE. Alle jeg kjenner som har hatt det har byttet. Plutselig forsvinner dekningen og når folk prøver å ringe kommer man rett på svarer😔 håper det funker for deg ❤

      1. Samme her, dekningen forsvant stadig vekk. Kontaktet kundeservice flere ganger, og det var dessverre ikke noe de kunne gjøre for å hjelpe. Jeg har iPhone, men har hørt at det fungerer bedre dersom man har en annen smarttelefon. Flere jeg kjenner har også byttet (men de har også iPhone).

    2. Kult å spenende innlegg synes jeg å kjempe vidunderlig fantastisk vakker bilder å du er den beste synes jeg å favoritten min ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus ♥️🐱🙂🗻🏔🏞🏔

    3. Var det ikke du som i forrige podcast anbefalte ALLE å KUTTE NED PÅ INTERNETTFORBRUKET da dette viste seg å være veldig miljøskadelig?? Også reklamerer du nå for NETTOPP for en internettleverandør???

      1. Skremmende at ikke faren din har tatt tak i deg og snakker et alvorsord med deg. Kanskje han er for glad i pengene han tjener på deg. Hvis ikke det smerter han å se hvordan du behandler deg selv og de rundt deg, så er det noe alvorlig galt med han. Det kan i så fall forklare hvorfor du har blitt som du har blitt. Narsissismen når stadig nye høyder, og dobbeltmoralen din er så drøy at det er pinlig. Snakke på poden om miljøfiendtlig internettbruk, og så oppfordrer du til å bruke mer!? Det er faen meg bare du som er frekk nok til å holde på sånn, og faren din burde virkelig ta tak i deg og hjelpe. Kasper er åpenbart tøffel, ellers hadde han forlatt deg for lenge siden. Dysmorfobien din vil ingen ende ta, og nå ser det jaggu ut som om du har kjøpt deg pupper igjen. Men rumpa er ikke så fin sier du, samtidig som du spammer med innlegg der du gnikker ræva opp i kameraet. Ønsker å se sexy ut ja, men for hvem? Holder det ikke at han du er sammen med tenner på deg? Hvorfor vil du være runkemateriale til alle femtiårgamle miljøsvina som laster ned kb på kb med softporrbilder av deg? Foreldrene dine har virkelig mislyktes med oppdragelsen din, men det er jo lov til å håpe at ikke det er for sent.

        1. Herregud «Hanna»!!! Er du 40, feit og ferdig? Misunnelse lenge leve!!!!
          Forstår godt om du har lagt inn mye implantater i brystene, SE, huden trekker seg sikkert ikke så raskt sammen og du er jo ung og vakker og fortjener pupper som strutter litt 🙂 Det komsmer alltids en dag det kjennes ok at puppene har vært et matfat og at man slår seg til ro med at sånn er det bare 🙂 Jeg synes foreldrene dine har gjort en fantastisk jobb med oppdragelsen av deg, makan til reflektert, fornuftig, åpen og ærlig ungdom skal man lete lenge etter!!! Du er helt unik, vet du det?
          Når det kommer til ice, så er det vel det fåtallet av dine 30.000 lesere som kommenterer at de er missfornøyde. Det er jo bare å se på dekningskartet om ice passer til hver enkelt. Selv har jeg hatt ice i ett år og er superfornøyd!!! Gratis for barna til og med!!!
          Takk for at du er slikt et godt forbilde, selv også for meg som er mye eldre enn deg.

          1. Det virker ikke som om du forstår det her. Forøvrig langt i fra 40, feit og ferdig. Bare fordi man er meget kritisk så er man sjalu? Jeg er veldig glad for at jeg ikke er i nærheten av å leve hennes liv, og er dessuten meget fornøyd med mitt eget som innebærer god utdannelse, godt lønnet jobb og egeneid bolig med min samboer og gode venner (og faktisk fine pupper).

            Ungdom? Hun er vel 24 år eller noe. Da kan man forvente at man oppfører seg som en voksen som hun tross alt er. Dette handler ikke om en enkeltstående oppstramming av brystområdet, og har du fått med deg halvparten av de justeringene hun har foretatt seg, så burde du også forstå at vi her snakker om et alvorlig tilfelle der foreldrene burde ha grepet inn. For ikke å snakke om venner og kjæreste. Hun har helt åpenbart dysmorfofobi. Det er skremmende at du kan ha et slikt menneske som forbilde. At du ikke har gjennomskuet hele greia enda du er eldre enn henne, sier noe om hvor farlig Sophie Elise faktisk er for samfunnet.

            1. Hanna, for meg som er en god del eldre er en på 24 år rene ungdommen. Så flott for deg at du har skaffet deg en god utdannelse og har ditt eget hus! Det er ikke uten grunn at SE er i besittelse av Norges mektigste varemerke. Hun er hardtarbeidende, klok, belest, samfunnsengasjert…kunne skrevet en lang liste. Om de er så kritisk til SE kunne du i det minste bruke ditt fulle navn. SE er ekte med hele seg, deler alt av livet sitt. Det er et ganske overtramp når man sier til noen at foreldrene har mislyktes med SE!!! Du får nok egne barn og vil se at de går egne veier. Og veien du, SE har gått er en fantastisk reise!!!
              Det er så lett å gjemme seg bak et fiktivt navn/mailadresse og komme med spydigheter, men SE vet nok hvem du er 🙂

    4. Hate ice. Tidenes mest ustabile dekning ever! Bor med tjelsundbrua i Harstad og der har dem såvidt edge dekning. Må midt ut på havet før å få 4G..

    5. Sophie Elise!

      Kos dere på tur, hils Nøtteliten (i toppen av et tre), vær stolt av deg, Kasper og livet ditt – og på vegne av oss som har hatt problemer med å legge jobben på hylla når vi egentlig burde kastet både pc og telefon på sjøen: prioriter “me time” og kose tid, og gi blaffen i alle som “hater”, “orker ikke”, “gidder ikke” også videre. Enjoy og have fun: nyt livet!

      God klem fra meg,
      Hanne 🙂

    6. Ser ut som det var et riktig og lønnsomt valg av deg 🙂

      Selv har jeg hatt ICE i to måneder, men har meldt flytting til ny operatør, på grunn av veldig dårlig dekning, og data som ble mye fortere tom enn ved f.eks Komplett Mobil.

    7. En tullebukk er du. Ice er det værste som finnes. Alt du reklamerer for er tulleting som ingen burde gå på. Du er uten troverdighet, stoler ikke på deg lenger. Ha det bra.

    8. Skjønner ikke at du alltid skal reklamere for ting som er rett og slett dritt. Burde da kunne velge bedre sponsorer når du er en av de største i Norge på markedsføring på blogg og sosiale medier. Men i stedet velger du all dritten, eller så vil vel ikke de seriøse selskapene forbindes med bloggere og influencere.

    9. Oi, ble litt overrasket over at ice får så mye kritikk ice. Selv har jeg hatt det i to år og ikke merket noen særlige problemer med det.. flaks for meg 🙂

    10. Jeg har Talkmore 279,- mnd og brukte 5,9 GB sist måned. 😁 De har sånn data rollover for data som ikke er brukt. Lasta nå ned skjermtid appen, det kan bli interessant! 😁

    11. Ice er den operatøren med dårligst dekning:( har selv prøvd, og de 1000 GB gjelder kun på selve Ice sitt dekningsnett. Når den kobles til telia sitt nett bruker man av dem 6 GB som følger med i abonnementet, så frihet er det ikke.. sliter veldig med dekningen hos Ice 🙁

    12. Jeg er kjempe fornøyd med Ice! Egentlig syns jeg de fleste tjenestene der ute er ganske like. Jeg brukte Telenor før, og var fornøyd med dem også. Men det jeg liker best med Ice er appen deres. Den er mye enklere å bruke enn Telenor sin.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg